abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71537677


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Raikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  • Where facts are few, experts are many.
    pi_71537730
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 13:26 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Het is ook raar dat een rookie maar moet testen tijdens de trainingen van een race-weekend, maar dat een terugkerend 7-voudig wereldkampioen wel even wat racerondjes mag gaan maken. Maarja, als je hier weer wat van zegt dan loop je weer te bashen en ben je een zeikerd. Je hebt het immers over Michael Schumacher hé!?
    Ik vind t ook opmerkelijk hoor, dat er ineens allerlei speciale regelingen worden getroffen. Aan de andere kant, bij Toro Rosso hebben ze het nooit voorgesteld om Alqueserieiri (ofzoiets) te laten testen om te wennen aan de auto? Maar als je dan achteraf kijkt naar hoe die jongen rond reedt in Hongarije, dan valt er toch weinig te vrezen als Schumi zonder training in een 2009 spec gaat zitten. Het enige wat de fans zullen vrezen is dat hij geen deuk in een pakje boter rijdt
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71537736
    pi_71537866
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 10:27 schreef Tarado het volgende:
    PIQUET OUT
    [..]

    f1fanatic.co.uk
    nee
    wie moet ons nou gaan vermaken met vreemde grindbak-uitstapjes

    nou ja, het heeft nog lang geduurt...ik had hem er al veel eerder uitgegooid als ik het voor het zeggen had
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 2 augustus 2009 @ 14:51:36 #5
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71537928
    Quod licet Jovi non licet bovi: Dat wat Jupiter is toegestaan, is het rund niet toegestaan

    In F1 is Schumacher Jupiter en Alguersuari (nog) het rund

    TVP dus
      zondag 2 augustus 2009 @ 15:13:27 #6
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_71538625
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 14:46 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Ik vind t ook opmerkelijk hoor, dat er ineens allerlei speciale regelingen worden getroffen.
    Wat voor speciale regelingen???
    Ferrari heeft alleen een speciaal verzoek ingediend of hij met de F60 mag rijden. En dit kan alleen als alle F1 teams daarmee instemmen.
    Verder heb ik geen speciale regelingen gezien. Met een auto van 2007 mag gewoon gereden worden. Je mag alleen geen F1-slicks gebruiken. Over GP2-slicks staat niks in de regels.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 2 augustus 2009 @ 15:27:05 #7
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71539021
    Ik zie ook geen probleem
    Hij heeft met een oude wagen getest, en dat biedt totaal geen voordeel (behalve dat hij weer kan wennen aan het racen). Ferrari heeft netjes een verzoek ingediend voor een echte test, dat had Toro Rosso ook kunnen doen natuurlijk.
    The line is a dot to you!
    pi_71539374
    tvp
    Calm down, please!
    pi_71540117
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 15:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Wat voor speciale regelingen???
    Ferrari heeft alleen een speciaal verzoek ingediend of hij met de F60 mag rijden. En dit kan alleen als alle F1 teams daarmee instemmen.
    Verder heb ik geen speciale regelingen gezien. Met een auto van 2007 mag gewoon gereden worden. Je mag alleen geen F1-slicks gebruiken. Over GP2-slicks staat niks in de regels.
    Ok ok, het was enkelvoud Maar dat t speciaal is geef je zelf dus ook aan..
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71540730
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 14:46 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Ik vind t ook opmerkelijk hoor, dat er ineens allerlei speciale regelingen worden getroffen. Aan de andere kant, bij Toro Rosso hebben ze het nooit voorgesteld om Alqueserieiri (ofzoiets) te laten testen om te wennen aan de auto? Maar als je dan achteraf kijkt naar hoe die jongen rond reedt in Hongarije, dan valt er toch weinig te vrezen als Schumi zonder training in een 2009 spec gaat zitten. Het enige wat de fans zullen vrezen is dat hij geen deuk in een pakje boter rijdt
    Maar mensen die dingen "opmerkelijk" vinden zonder moeite te doen waarom de dingen zijn zoals ze zijn, hou je altijd.
    Meestal zijn ze al redelijk bevooroordeeld en gebruiken speculatieve en suggestieve bewoordingen om sneaky hun mening als een feit verkopen.

    Als ze dan vervolgens ontmaskerd worden gaan ze meestal ad hominem verder, of gaan muggenziften over een woordje.
      zondag 2 augustus 2009 @ 17:41:30 #11
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_71542794
    Hoeveel GP's zal Schumi nou gaan rijden? Valencia sowieso, maar daarna? Hoor overal verschillende berichten. In de Spits stond zelfs dat hij Massa voor de rest van het seizoen zal gaan vervangen.

    [Offtopic]
    Waar kun je het beste kaarten bestellen voor Spa, en welke kaarten?

    [ Bericht 100% gewijzigd door bodylotion op 02-08-2009 17:59:32 ]
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_71549494
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:24 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Maar mensen die dingen "opmerkelijk" vinden zonder moeite te doen waarom de dingen zijn zoals ze zijn, hou je altijd.
    Meestal zijn ze al redelijk bevooroordeeld en gebruiken speculatieve en suggestieve bewoordingen om sneaky hun mening als een feit verkopen.

    Als ze dan vervolgens ontmaskerd worden gaan ze meestal ad hominem verder, of gaan muggenziften over een woordje.
    Wat probeer je nou te suggereren man? Als er een regel is die zelfs voor een rookie geldt zonder enige ervaring binnen de F1, waarom zou je dan die regel aanpassen voor een 7-voudig kampioen? En dan kan je zeggen dat toro rosso het niet gevraagd heb, maar regels zijn er om een lijn te trekken. Achteraf zeggen dat ze het dan maar hadden moeten vragen is een non-argument imo. Trap die schumacher pas in die auto met de practice en laat hem zijn race-weekend rijden
      zondag 2 augustus 2009 @ 22:18:30 #13
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71550200
    Het grote verschil is natuurlijk ook de tijd die was er bij STR gewoon niet en bij Ferrari door deze vakantie wel
      zondag 2 augustus 2009 @ 22:31:25 #14
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71550531
    Kimi's rally uitstapje....


    pi_71551509
    Meeleesgeval!
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 2 augustus 2009 @ 23:05:47 #16
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_71551611
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 22:31 schreef Tarado het volgende:
    Kimi's rally uitstapje....


    hah gelijk z'n 50 cent pet op
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_71552339
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 17:41 schreef bodylotion het volgende:
    Hoeveel GP's zal Schumi nou gaan rijden? Valencia sowieso, maar daarna? Hoor overal verschillende berichten. In de Spits stond zelfs dat hij Massa voor de rest van het seizoen zal gaan vervangen.

    [Offtopic]
    Waar kun je het beste kaarten bestellen voor Spa, en welke kaarten?
    hehe, wij zijn ook al aan het kijken om er een dagje heen te gaan
    maar voor ons word het waarschijnlijk alleen de zaterdag omdat we ons weekendje f1 dit jaar al gehad hebben, en het moet niet te gek worden qua geld...

    ik zag dat ze in belgie tegenwoordig ook een zone staal ( ) hebben..wat moet ik mij daar bij voor stellen?
    of is dat gewoon de zone green zoals het vroeger heette? want dat is gewoon kut
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_71552615
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 21:52 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Wat probeer je nou te suggereren man? Als er een regel is die zelfs voor een rookie geldt zonder enige ervaring binnen de F1, waarom zou je dan die regel aanpassen voor een 7-voudig kampioen? En dan kan je zeggen dat toro rosso het niet gevraagd heb, maar regels zijn er om een lijn te trekken. Achteraf zeggen dat ze het dan maar hadden moeten vragen is een non-argument imo. Trap die schumacher pas in die auto met de practice en laat hem zijn race-weekend rijden
    De regels worden niet aangepast. Iedereen mag gewoon met een 2007 spec auto testen. Iedereen.

    Dat Red Bull die knakker niet heeft laten testen met een 2007 spec is simpelweg omdat ze er of niet aan gedacht hebben, of dat ze van mening waren dat de beste knaap er geen zak mee zou op schieten.

    Het is echt niet zo dat er nu ineens regels aangepast/veranderd/door de vingers gezien worden!

    Wat Ferrari nu doet mag elk ander team doen, en die test in de F60 aanvragen had ook elk ander team kunnen doen en als alle overige teams het daar over eens waren geweest dan was het geen probleem geweest.

    Zo zijn de regels en ik zie ze echt nergens aangepast worden. Jij kennelijk wel.

    Waar dan?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 2 augustus 2009 @ 23:40:19 #19
    264882 gen.eric
    http://bit.ly/dwEz7 < stemm
    pi_71552755
    Er is sprake dat Schumacher met illegale slicks zou hebben gereden, wordt onderzocht door de FIA.

    http://en.f1-live.com/f1/(...)l/090801173945.shtml

    En wat beelden van Schumi tijdens zijn test:


    pi_71552785
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:40 schreef gen.eric het volgende:
    Er is sprake dat Schumacher met illegale slicks zou hebben gereden, wordt onderzocht door de FIA.

    http://en.f1-live.com/f1/(...)l/090801173945.shtml

    En wat beelden van Schumi tijdens zijn test:


    dat waren toch gewoon gp2 banden? of heb ik wat gemist?
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_71552904
    Dat is in ieder geval wat ze zeggen en ik ga er eerlijk gezegd niet van uit dat Ferrari zo achterlijk is om 2009 spec F1 banden op die wagen geflikkert te hebben.

    En ja, deze mogen jullie quoten voor als blijkt dat het toch zo is.

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      maandag 3 augustus 2009 @ 00:03:12 #22
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_71553399
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:45 schreef vosss het volgende:
    Dat is in ieder geval wat ze zeggen en ik ga er eerlijk gezegd niet van uit dat Ferrari zo achterlijk is om 2009 spec F1 banden op die wagen geflikkert te hebben.

    En ja, deze mogen jullie quoten voor als blijkt dat het toch zo is.

    Ook voor een bak bier? Zo ja, bij deze een quote.

    En tevens tvp.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_71553725
    JA als we nu even onthouden waar die bak bier over gaat!

    Volgens mij moet ik er nog een paar uitdelen, maar niemand weet meer waar dat over ging
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      maandag 3 augustus 2009 @ 09:13:53 #24
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_71556663
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef vosss het volgende:

    [..]

    De regels worden niet aangepast. Iedereen mag gewoon met een 2007 spec auto testen. Iedereen.

    Dat Red Bull die knakker niet heeft laten testen met een 2007 spec is simpelweg omdat ze er of niet aan gedacht hebben, of dat ze van mening waren dat de beste knaap er geen zak mee zou op schieten.

    Het is echt niet zo dat er nu ineens regels aangepast/veranderd/door de vingers gezien worden!

    Wat Ferrari nu doet mag elk ander team doen, en die test in de F60 aanvragen had ook elk ander team kunnen doen en als alle overige teams het daar over eens waren geweest dan was het geen probleem geweest.

    Zo zijn de regels en ik zie ze echt nergens aangepast worden. Jij kennelijk wel.

    Waar dan?
    Dat dus!
    Tjeezus zeg, ik ben niet eens een Ferrari-fan, maar hier is echt niks speciaals of aparts aan de hand
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_71557075
    Niets aan de hand inderdaad ... doorlopen!
    Ze hadden er ook banden uit '97 onder kunnen leggen

    Sidenote : grappige Max/Bernie-invloed op F1, trouwens; Sinds 1990 zijn er 28 (!) teams uit de F1 vertrokken (ik weet niet of dat incl. BMW is).
    Calm down, please!
    pi_71557516
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef vosss het volgende:

    [..]

    De regels worden niet aangepast. Iedereen mag gewoon met een 2007 spec auto testen. Iedereen.

    Dat Red Bull die knakker niet heeft laten testen met een 2007 spec is simpelweg omdat ze er of niet aan gedacht hebben, of dat ze van mening waren dat de beste knaap er geen zak mee zou op schieten.

    Het is echt niet zo dat er nu ineens regels aangepast/veranderd/door de vingers gezien worden!

    Wat Ferrari nu doet mag elk ander team doen, en die test in de F60 aanvragen had ook elk ander team kunnen doen en als alle overige teams het daar over eens waren geweest dan was het geen probleem geweest.

    Zo zijn de regels en ik zie ze echt nergens aangepast worden. Jij kennelijk wel.

    Waar dan?
    Er is een speciale uitzondering op de regel aangevraagd. Ik zeg niet dat de regels veranderen of iets, maar regels zijn regels en ik vind persoonlijk dat ze Ferrari geen uitzondering moeten geven. Zeker niet omdat het om een 7-voudig kampioen gaat. Ik vind de regel sowieso belachelijk, maar dat is weer een ander verhaal. Maar mijn gevoel zegt; geen uitzonderingen maken. Als het niet nodig is om te testen voor een rookie, waarom dan wel voor schumacher (die notabene een eigen F1-car heeft)?
    pi_71557526
    overigens zie ik nog wel een verschil tussen Schumacher en Alguersuari: Toro Rosso heeft Bourdais er uit getrapt omdat hij niet presteerde. Dat doe je willens en wetens met de kennis dat je de vervanger niet mag laten testen met de auto. Als Ferrari ook maar enigszins de kans had gehad, zouden ze Massa niet vervangen hebben, en was de test ook niet nodig geweest.

    Voor Toro Rosso is het dus de eigen keus, voor Ferrari force majeure.
    pi_71557576
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:43 schreef Googolplexian het volgende:
    Sidenote : grappige Max/Bernie-invloed op F1, trouwens; Sinds 1990 zijn er 28 (!) teams uit de F1 vertrokken (ik weet niet of dat incl. BMW is).
    Man, kun je nagaan hoeveel het er geweest zouden zijn als ze al die impopulaire maatregelen niet genomen hadden
    pi_71557578
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Dat dus!
    Tjeezus zeg, ik ben niet eens een Ferrari-fan, maar hier is echt niks speciaals of aparts aan de hand
    Er is ook niets speciaals aan de hand. Dat maakt voss ervan. Ik geef gewoon mijn mening over of ik vind dat ze de tests met de auto van nu moeten toestaan, en dus het verzoek van Ferrari moeten inwilligen. En dan zeg ik nee. Iemand die nog nooit in een F1-auto heeft gereden kan zo aan een race-weekend beginnen, maar schumacher moet eerst nog even testen
      maandag 3 augustus 2009 @ 10:25:55 #30
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71557814
    GP Australie gaat door
    quote:
    MELBOURNE - De Grote Prijs van Australië staat volgend jaar maart gewoon op de kalender van de Formule 1. De wedstrijdorganisatie bevestigde maandag dat de race in 2010 doorgaat op circuit Albert Park.
    Directeur Ron Walker dreigde eerder de race in Melbourne te schrappen wegens de controverse tussen de formule 1-renstallen en de internationale autoportfederatie FIA.

    Hij ziet af van die stap nu de FIA en de FOTA, de overkoepelende associatie van de teams, alsnog een akkoord hebben bereikt. In Parijs is vrijdag de nieuwe Concorde-overeenkomst getekend.



    Twaalf teams zijn het eens met nieuwe sportieve en technische regels, budgetafspraken en de inkomstenverdeling voor de komende drie jaar.


    BMW Sauber

    Alleen BMW Sauber, dat heeft aangekondigd uit de Formule 1 te stappen, heeft niet getekend. De nieuwe teams Manor Grand Prix, Camos Meta en US F1 hebben wel de afspraken onderschreven.

    Het akkoord liet lang op zich wachten. De afgelopen weken ruzieden de teams en de FIA voortdurend over kostenbesparingen en technische regels in de peperdure koningsklasse van de autosport.

    Onder aanvoering van de gevestigde renstallen Ferrari, McLaren en Renault dreigden de teams uit de Formule 1 te stappen en een eigen serie te beginnen. Die dreiging is met het tekenen van de Concorde-overeenkomst definitief weg
    Tof, net een rondje hard gelopen door Albert Park Vind het altijd wel 1 van de leukere locaties
    The line is a dot to you!
    pi_71557951
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef vosss het volgende:
    Wat Ferrari nu doet mag elk ander team doen, en die test in de F60 aanvragen had ook elk ander team kunnen doen en als alle overige teams het daar over eens waren geweest dan was het geen probleem geweest.
    Je mag overal een verzoek voor indienen. Dat de FOTA het ok vind is heel lief , maar zegt niets over het verzoek.. De FIA beslist nl, ongeacht wat de FOTA vind. In het nieuwsbericht stond dat ook ;
    quote:
    The Formula One Teams Association (FOTA) has agreed with Ferrari's request for Michael Schumacher to test its 2009 car at Mugello over the weekend. Although permission must be granted by the FIA for the run to go ahead
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71558242
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 22:31 schreef Tarado het volgende:
    Kimi's rally uitstapje....



    Oow hij kan beter F1 gaan rijden.
    pi_71560921
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 10:09 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Er is een speciale uitzondering op de regel aangevraagd. Ik zeg niet dat de regels veranderen of iets, maar regels zijn regels en ik vind persoonlijk dat ze Ferrari geen uitzondering moeten geven. Zeker niet omdat het om een 7-voudig kampioen gaat. Ik vind de regel sowieso belachelijk, maar dat is weer een ander verhaal. Maar mijn gevoel zegt; geen uitzonderingen maken. Als het niet nodig is om te testen voor een rookie, waarom dan wel voor schumacher (die notabene een eigen F1-car heeft)?
    Je baseert je op je eigen mening en dringt hem nogal op.

    Je mag als team vragen om toestemming en je zou gek zijn als je het niet deed.
    Zo zijn de regels en die gelden voor iedereen, rookie of x-voudig kampioen.
    pi_71562322
    De regel is dat er een testingban is, zonder uitzonderingen..
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71562379
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Atreidez het volgende:
    De regel is dat er een testingban is, zonder uitzonderingen..
    Je weet zelf ook wel dat rechtelijn-tests al één uitzondering zijn.
    Calm down, please!
    pi_71562585
    Yep klopt. Maar we hebben het nu over het rondrijden van de F60 met MS er in op een circuit. Dat daarvoor toestemming wordt gevraagd (en misschien gegeven) boeit me vrij weinig, maar het is niet zo dat die mogelijkheid voor uitzonderingen al in de regels was beschreven.
    quote:
    Testing

    * Track testing is banned 7 days before the first race of the season until the 31st of December.
    * Teams will be allowed to carry out three one day young driver training tests between the end of the last event of the Championship and 31 December of the same year. Drivers are eligible only if they have not competed in more than two F1 World Championship Events in the preceding 24 months or tested a Formula One car on more than four days in the same 24 month period.
    * Teams can also conduct eight one day aerodynamic tests carried out on FIA approved straight line or constant radius sites between 1 January 2009 and the end of the last Event of the 2009 Championship.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71563165
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 13:22 schreef Atreidez het volgende:
    Yep klopt. Maar we hebben het nu over het rondrijden van de F60 met MS er in op een circuit. Dat daarvoor toestemming wordt gevraagd (en misschien gegeven) boeit me vrij weinig, maar het is niet zo dat die mogelijkheid voor uitzonderingen al in de regels was beschreven.
    [..]
    Je hebt imo ook wel gelijk hoor ... het is FIA's buitenkansje om weer wat positieve publiciteit naar zich toe te trekken. Schumacher kan er alleen maar op verliezen en voor Ferrari geldt hetzelfde als voor de FIA, plus dat ze natuurlijk geen betere plaatsvervanger kunnen vinden dan Schumi, lijkt me.

    Regels zijn echter regels en als iemand maar ook iets flikt dat bestraft kan worden zit de FIA er normaliter met de neus dichter op als een hond op een anus. Het is dus alleen niet vreemd dat ze dat nu niet doen. Wellicht dat Max hier nog een slaatje uit kan slaan en toch nog een jaartje aan kan blijven
    Calm down, please!
    pi_71563192
    tvp
    pi_71563885
    De regels zijn ook dat als de teams unaniem iets anders willen dan de regels, dat de teams hun zin krijgen. Als voorbeeld kun je kijken naar traction control. Dat is formeel nooit toegestaan, maar alle teams waren het er mee eens dat er mee gereden zou worden. Tot Stoddart dreigde om zijn steun in te trekken waarna het hele veld opeens illegaal zou zijn, zonder dat er ook maar een letter in de regels hoefde te wijzigen.

    Ik denk dat alle teams wel inzien dat des te meer aandacht de terugkeer van Schumacher krijgt, des te meer mensen naar het circuit zullen komen of de tv zullen aanzetten, des te beter voor alle teams, niet alleen Ferrari.

    Haug:
    quote:
    "You will find some guys that will try to block it," Haug admitted. "But what goes around comes around. They will need some help at another stage. It's not giving people presents, it's being fair when it's justifiable."
    Duidelijke waarschuwing naar Force India en Williams?
      maandag 3 augustus 2009 @ 15:43:44 #41
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71566245
    quote:
    Williams opposes Schumacher's test

    By Edd Straw and Pablo Elizalde Monday, August 3rd 2009, 12:01 GMT

    The Williams team has opposed Ferrari's request to allow Michael Schumacher to test ahead of his return to Formula 1 at the European Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.

    Ferrari had asked all current teams, as well as the FIA, to allow Schumacher to have a one-day test with this year's F60 car to familiarise himself with the machine.

    Schumacher drove a two-year-old F2007 fitted with GP2 tyres at the Mugello circuit last week, the German having not driven F1 machinery since last year.

    The seven-time champion, replacing the injured Felipe Massa in the Valencia race later this month, retired from F1 competition at the end of 2006.

    Williams said it is opposing Ferrari's request because it clearly contravenes the regulations, which state testing is not allowed during the season.

    "While we welcome Michael Schumacher back to Formula 1, the fact is that any form of in-season circuit testing is strictly prohibited; a regulation clearly laid out by the FIA and adhered to by all of the teams," said team boss Frank Williams.

    "It was for this reason that Alguersuari, who drove an F1 car for the very first time in Hungary, did not have the opportunity to familiarise himself with the Toro Rosso before he made his race debut.

    "Williams sees no distinction between Alguersuari's situation and Schumacher's and feels that any deviation from the rule would create a precedent for the future.

    "In a similar situation, Williams would unhesitatingly use its current test driver. For the sake of consistency and fairness, therefore, we oppose Ferrari's proposal to test ahead of the European Grand Prix."

    Ferrari needed the unanimous approval of all teams to get Schumacher to test, which means the German will not be able to try the F60 before the Valencia event.
    autosport.com
      Official ESF Kreviewer maandag 3 augustus 2009 @ 15:45:26 #42
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_71566296
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 14:46 schreef Atreidez het volgende:
    reedt
    .
    pi_71566929
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 15:43 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    autosport.com
    Goh wat kansloos.. nouja dit is duidelijk gewoon terugpakken omdat ze uit de fota zijn getrapt..
      maandag 3 augustus 2009 @ 16:18:04 #44
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_71567144




    Zoek de verschillen
    pi_71569187
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef Giem het volgende:

    [..]

    Goh wat kansloos.. nouja dit is duidelijk gewoon terugpakken omdat ze uit de fota zijn getrapt..
    nieuwsbericht morgen: Force India, Campos, Manor & USF1 join FOTA, Williams still suspended
    pi_71569279
    Ik hoop dat ie met zn rolstoel uit de bocht vliegt!

    Wat heeft hij met die Torro Rosso coureur op? Niks toch?
    Dat team heeft zelfs goedkeuring gegeven en nou moet die ouwe zak weer roet in het eten gooien.

    Dat ze hem zn banden leeglaten zou ik zeggen
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      maandag 3 augustus 2009 @ 17:52:10 #47
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71569536
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 17:42 schreef vosss het volgende:


    Dat team heeft zelfs goedkeuring gegeven en nou moet die ouwe zak weer roet in het eten gooien.


    blijkt toch wat anders te liggen....
    quote:
    Red Bull teams block Schumacher test

    By Gerhard Kuntschik and Simon Strang Monday, August 3rd 2009, 15:32 GMT

    Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso have joined Williams in opposing Ferrari's request to allow Michael Schumacher to test a 2009-specification ahead of his return to Formula 1 at Valencia later in the month.

    The Red Bull teams are unwilling to cede to the request after Dietrich Mateschitz claimed that a similar one by Toro Rosso to give 19-year-old rookie Jaime Alguersuari some track time prior to his F1 debut in Hungary was refused.

    "We asked for a test permission for Alguersuari before the Hungarian GP and it was turned down," said Mateschitz. "So why should we approve an exemption for a seven-time-champion after this?

    "We are happy that Jaime did such an excellent job on his debut."

    Red Bull's motorsport coordinator Helmut Marko told the Salzburger Nachrichten newspaper that he believed Michael Schumacher would have little trouble adapting to contemporary Formula 1 machinery and therefore did not need to test.

    "Schumacher is experienced enough to be fairly competitive in the new car very soon," said Marko.

    "To let him do an extra test is not in the spirit of the regulations. If he indeed did his run last week on GP2 rubber it will make a huge difference".

    "We have the same opinion as stated in the rules, therefore we cannot agree with Michael getting a test exemption", added Marko. "And we are not the only ones to have this opinion."
    autosport.com
    pi_71569621
    Die liggen dus ook uit de FOTA.
    De FOTA als overkoepelend orgaan zegt OK, dan kan je als los team niet ineens omdat iemand anders het wel aan durft roepen dat je het ook niet eens bent met het gebeuren.

    Dan moet je zelf van te voren uit de FOTA stappen omdat je hun mening niet deelt.

    Ik hoop dat Schumacher iedereen het licht uit de ogen rijdt
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_71570914
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 12:19 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Je baseert je op je eigen mening en dringt hem nogal op.

    Je mag als team vragen om toestemming en je zou gek zijn als je het niet deed.
    Zo zijn de regels en die gelden voor iedereen, rookie of x-voudig kampioen.
    Het gaat ook niet om de aanvraag, maar om wat de toezeggingen daarop worden. Het is mijn mening, en dring hem helemaal niet op. En ik baseer me niet op mijn mening, ik geef mijn mening. Of je moet bedoelen dat ik mijn mening geef op basis van mijn mening, want dat klopt

    Ik zou het iig belachelijk vinden als hij mag gaan testen. Dat geeft dan aan dat ze wel achter de regels blijven staan (als ze er van tevoren over nagedacht hebben) ivm een rookie, maar voor schumacher een uitzondering maken. Wat is die regel dan nog waard zou je zeggen. Maar goed, ik zal verder mijn mening op basis van mijn mening niet verder opdringen hoor, als je daar niet tegen kan
      maandag 3 augustus 2009 @ 18:47:16 #50
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_71570978
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 15:43 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    autosport.com
    Ik had ook nee gezegd. Ferarri is een directe concurrent van Williams. Schumacher staat bekend als een goede ontwikkelaar van de auto. Dus je zou wel gek zijn als je zomaar Schumacher een dag laat rijden in de F60
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_71571185
    quote:
    Angry Piquet confirms Renault exit

    Nelson Piquet has confirmed he will not be racing at the European Grand Prix later this month after parting company with the Renault team.

    Piquet was already in doubt for the previous race in Hungary, but a war of words with team boss Flavio Briatore last week seemed to indicate the end of the relationship between the Brazilian and Renault.

    On Monday, Piquet released a statement confirming Renault has notified him he will not be racing for the team anymore.

    "I have received notice from the Renault F1 team of its intention to stop me from driving for them in the current F1 season," said Piquet.

    "I want to say thanks to the small group who supported me and that I worked together at Renault F1, although it is obviously with great disappointment that I receive such news."

    The Brazilian said he was relieved to finally put an end to a difficult time with Renault, and he is hopeful he can move on to succeed in F1.

    "I feel a sense of relief for the end of the worst period of my career, and the possibility that I can now move on and put my career back on the right track and try to recover my reputation of a fast, winning driver," he said.

    "I am a team player and there are dozens of people I have worked with in my career who would vouch for my character and talent, except unfortunately the person that has had the most influence on my career in Formula 1."

    Piquet also claimed that he had not received the same treatment as team-mate Fernando Alonso this season.

    "For the 2009 season Briatore ... promised me everything would be different, that I would get the attention I deserved but had never received, and that I would get 'at least equal treatment' inside the team," he added.

    "He made me sign a performance-based contract, requiring me to score 40% of Fernando Alonso's points by mid-way through the season. Despite driving with Fernando, two-time world champion and a really excellent driver, I was confident that, if I had the same conditions, I would easily attain the 40% of points required by the contract.

    "Unfortunately, the promises didn't turn into reality again. With the new car I completed 2002km of testing compared to Fernando's 3839km. Only three days of my testing was in dry weather - only one of Fernando's was wet.

    "I was only testing with a heavy car, hard tyres, mostly on the first day (when the track is slow and reliability is poor), or when the weather was bad. Fernando was driving a light car with soft tyres in the dry, fine conditions. I never had a chance to be prepared for the qualifying system we use. In Formula 1 today, the difference between 1st and 15th position is sometimes less than a second. It means that 0.2 or 0.3s can make you gain eight positions."

    The Brazilian slammed Briatore as his "executioner", and said he is confident he has the skill to succeed in F1.

    "I believe without doubt in my talent and my performance. I didn't get this far by getting bad results. Anyone who knows my history knows that the results I am having in F1 do not match my CV and my ability.

    "The conditions I have had to deal with during the last two years have been very strange to say the least - there are incidents that I can hardly believe occurred myself. If I now need to give explanations, I am certain it is because of the unfair situation I have been in the past two years.

    "I always believed that having a manager was being a part of a team and having a partner. A manager is supposed to encourage you, support you, and provide you with opportunities. In my case it was the opposite. Flavio Briatore was my executioner."
    Nee, mijn held. Wat doen ze?
    pi_71571299
    Iedereen kan wel roepen dat het een prutser is, maar kijk eens naar Alonso hoe het hem af ging toen hij werd tegengewerkt door McLaren
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_71572332
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Nee, mijn held. Wat doen ze?
    Weer een held minder in de F1
      maandag 3 augustus 2009 @ 20:11:38 #54
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71573363
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Nee, mijn held. Wat doen ze?
    Het schijnt dat z'n vader bezig is BMW Sauber over te nemen of mede over te nemen, dus er is nog hoop voor jouw held.

    Ik vind het een aardige jongen maar hij heeft te weinig laten zien, ook al heb je een langzamere auto dan nog kan het team zien of je er alles uit haalt of niet en dat zal wel niet het geval geweest zijn.
    quote:
    Nelson Piquet genoemd als overnamekandidaat BMW Sauber
    Nelson Piquet senior wordt gezien als kandidaat om het BMW Sauber-team van een doorstart te voorzien. De Braziliaanse krant O Globo bericht dat de drievoudig wereldkampioen samen met Super Nova-baas David Sears de boedel van de Duitse renstal over wil nemen.

    Piquet zou vanzelfsprekend een plek in het team inruimen voor zijn zoon Nelson Piquet, die op de schopstoel zit bij Renault. Junior vertelde over de plannen: “Het enige dat ik kan zeggen is dat de naam Piquet F1 mij wel bevalt. Wat vinden jullie?”
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:49:49 #55
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_71582425
    tvp
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_71583308
    Wat een zeikerds bij Williams
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 02:41:06 #57
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71583782
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 01:44 schreef ufopiloot het volgende:
    Wat een zeikerds bij Williams
    Ik vind van niet hoor, zeker nu dit bekend is geworden:
    quote:
    Volgens Red Bull-directeur Dieter Mateschitz heeft Toro Rosso ook geen toestemming gekregen om Jaime Alguersuari kennis te laten maken met zijn nieuwe auto.
    "We hebben gevraagd om Alguersuari te laten testen voor de Hongaarse Grand Prix en dat werd afgewezen, dus waarom zouden we een uitzondering maken voor een zevenvoudig wereldkampioen?" vroeg Mateschitz zich af.
    Ja, dit is een andere situatie met een onverwachte invaller, maar Ferrari heeft 2 (!!) test-coureurs die prima bekend zijn met de F60
    The line is a dot to you!
    pi_71584242
    Liever dqat Eddie Jordan BMW overneemt..

    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_71584674
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 02:41 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ik vind van niet hoor, zeker nu dit bekend is geworden:
    [..]

    Ja, dit is een andere situatie met een onverwachte invaller, maar Ferrari heeft 2 (!!) test-coureurs die prima bekend zijn met de F60
    Nouja, de FOTA heeft voor gestemd. Ik heb geen idee of daar Red Bull en Torro Rosso ook al tegen waren, maar in de minderheid. Het lijkt me eerlijk gezegd niet, want alle teams moeten unaniem voor stemmen.

    Als Red Bull en Torro Rosso eerst tegen de FOTA gezegd hebben dat ze voor zijn en nu ineens roepen dat ze tegen zijn lijkt het me niet dat ze nog lang in de FOTA zullen zitten.

    Als je in een overkoepelende organisatie zit en die draagt een mening uit, dan heb je je daar maar in te schikken en als dat niet is moet je de eer aan jezelf houden en er uit stappen dunkt me
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:43:24 #60
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_71585174
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 02:41 schreef kepler het volgende:
    Ik vind van niet hoor, zeker nu dit bekend is geworden:
    [..]

    Ja, dit is een andere situatie met een onverwachte invaller, maar Ferrari heeft 2 (!!) test-coureurs die prima bekend zijn met de F60
    Badoer en Gené hebben toch totaal geen ervaring met de F60 vanwege 't testverbod?

    Gisteren was er trouwens op het 20.00 uur journaal een item over Massa dat hij weer naar huis ging en zo. Dat is allang bekend, maar wat mij opviel is dat Sacha de boer ook zei dat Schumacher het hele seizoen voor Massa af ging maken.

    Iemand die dit kan bevestigen? Ik vind er niks over.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:44:41 #61
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_71585186
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 04:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
    Liever dqat Eddie Jordan BMW overneemt..

    [ afbeelding ]
    Of Stoddart. Beiden toffe teambazen die geen blad voor de mond nemen.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:24:04 #62
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71585872
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 07:46 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Nouja, de FOTA heeft voor gestemd. Ik heb geen idee of daar Red Bull en Torro Rosso ook al tegen waren, maar in de minderheid. Het lijkt me eerlijk gezegd niet, want alle teams moeten unaniem voor stemmen.

    Als Red Bull en Torro Rosso eerst tegen de FOTA gezegd hebben dat ze voor zijn en nu ineens roepen dat ze tegen zijn lijkt het me niet dat ze nog lang in de FOTA zullen zitten.

    Als je in een overkoepelende organisatie zit en die draagt een mening uit, dan heb je je daar maar in te schikken en als dat niet is moet je de eer aan jezelf houden en er uit stappen dunkt me
    Ow dat zeker, maar dat is weer een ander verhaal

    Hebben Badoer en Gene totaal geen ervaring met de F60? Wat doen ze daar dan bij Ferrari?
    The line is a dot to you!
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:26:58 #63
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71585938
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 07:46 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Nouja, de FOTA heeft voor gestemd. Ik heb geen idee of daar Red Bull en Torro Rosso ook al tegen waren, maar in de minderheid. Het lijkt me eerlijk gezegd niet, want alle teams moeten unaniem voor stemmen.

    Als Red Bull en Torro Rosso eerst tegen de FOTA gezegd hebben dat ze voor zijn en nu ineens roepen dat ze tegen zijn lijkt het me niet dat ze nog lang in de FOTA zullen zitten.

    Als je in een overkoepelende organisatie zit en die draagt een mening uit, dan heb je je daar maar in te schikken en als dat niet is moet je de eer aan jezelf houden en er uit stappen dunkt me
    Weet je zeker dat er gestemd is binnen de FOTA? Ik heb het vermoeden van niet en dat Red Bull/STR er ook niet blij mee waren, het feit dat ze hun mond hadden kunnen houden omdat Williams al tegen was maar dat niet gedaan hebben zegt wel iets hierover.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:38:09 #64
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71586171
    Ferrari heeft het trouwens al opgelost, ze hebben een mix gebouwd van oude en nieuwe onderdelen die met eigenschappen heel dicht bij de F 60 komt voor Schumi om te testen, de F65

    Ferrari F65
    pi_71586263
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:44:13 #66
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71586289
    Geniaal
    The line is a dot to you!
    pi_71586914


    Die ouwe knar zal die jonkies wel even de oren wassen (hoop ik )
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:06:14 #68
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71588035
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 10:16 schreef vosss het volgende:


    Die ouwe knar zal die jonkies wel even de oren wassen (hoop ik )
    Ik ben ook een Schumacher fan hoor, ik vind het geweldig dat hij terug is, maar ik vond dit wel een leuke
    pi_71588407
    Massa picture special

    en zucht De F1.com site is rood met Schumi's porum erboven.
    neutraliteit. hype.
    Calm down, please!
    pi_71588476
    tijdens z'n carriere ben ik nooit zo'n fan geweest, maar na z'n laatste drie races ben ik 'm wel meer gaan waarderen. Jammer dat 'ie zo de rest van z'n carriere niet reed.

    Maar ik ben ervan overtuigd dat hij er zelf ook wel om zou kunnen lachen. Met zo'n typisch zuur Schumacher lachje

    En ik hoop echt dat hij nog een race kan winnen dit jaar. Spa zou wel briljant zijn, maar als hij pas ten tijde van Suzuka echt op stoom is: ook prima. Alleen maar goed voor de F1. Van wie je ook fan bent, je wilt toch zien hoe jouw held zich staande houdt tegen de meest succesvolle rijder aller tijden?
    pi_71588505
    Wil Mika niet invallen voor Heikki voor een paar races Kan Keikki terug naar Renault.

    Dan zouden er vijf wereldkampioenen tegelijk op de baan rijden ^^
    Calm down, please!
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:47:29 #72
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_71589103
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 02:41 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ik vind van niet hoor, zeker nu dit bekend is geworden:
    [..]

    Ja, dit is een andere situatie met een onverwachte invaller, maar Ferrari heeft 2 (!!) test-coureurs die prima bekend zijn met de F60
    Kan me niet herinneren dat die met de F60 gereden hebben...
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:14:16 #73
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71591453
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 11:25 schreef Googolplexian het volgende:
    Wil Mika niet invallen voor Heikki voor een paar races Kan Keikki terug naar Renault.

    Dan zouden er vijf wereldkampioenen tegelijk op de baan rijden ^^
    Ik heb zomaar het idee dat Kubica naar Renaukt gaat
    pi_71591499
    per direct of volgend jaar?
    pi_71591588
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:14 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Ik heb zomaar het idee dat Kubica naar Renaukt gaat
    Ik heb zomaar het idee dat Kubica en Briatore de grootste tegenpolen van elkaar zijn qua karakter.
    Ik heb zomaar het idee dat Alonso het never nooit niet toestaat dat een tweede coureur gelijke status krijgt.
    Ik heb zomaar het idee dat geen enkele coureur die z'n carrière hoog inschat naast (achter) Alonso wil rijden.

    Ik denk dat daarom dat het tweede stoeltje bij Renault gevuld gaat worden door een verse coureur van buiten het huidige F1 veld.
    Calm down, please!
    pi_71591640
    Romain Grosjean, was al bekend toch?
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:21:22 #77
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71591643
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:15 schreef Ared het volgende:
    per direct of volgend jaar?
    Nogmaals dit is maar een gedachte en niet iets wat ik ergens gelezen heb, hij is een maatje van Alonso, ze hebben (bijna) dezelfde rijstijl, bij BMW heeft hij niets meer te zoeken, hij kan vast aan de auto wennen om volgend jaar kopman te zijn als Alonso naar Ferrari gaat, per direct denk ik dan.
    pi_71591658
    quote:
    F1 Team Boss Faces Ban After Speeding Charge
    Tuesday, 4 August 2009 10:57

    Police allege Ross Brawn was caught doing 100mph in his Mercedes on a 70mph road in Devon on May 30.

    The 54-year-old's F1 team Brawn GP includes British driver Jenson Button.

    Brawn did not appear at Plymouth Magistrates Court on Monday, as he is abroad preparing for the team's next races in Spain and Belgium.

    No plea was entered and an application for adjournment was granted.

    The case will now be heard on September 4.

    Brawn, from Henley-on-Thames, Oxfordshire, has worked in motor racing for more than 30 years.

    He is the former team principal at Honda and worked as technical director at Benetton and Ferrari.

    Brawn GP currently leads the constructors' championship and Button leads the drivers' championship.
    Calm down, please!
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:22:19 #79
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71591672
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:19 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Ik heb zomaar het idee dat Kubica en Briatore de grootste tegenpolen van elkaar zijn qua karakter.
    Ik heb zomaar het idee dat Alonso het never nooit niet toestaat dat een tweede coureur gelijke status krijgt.
    Ik heb zomaar het idee dat geen enkele coureur die z'n carrière hoog inschat naast (achter) Alonso wil rijden.

    Ik denk dat daarom dat het tweede stoeltje bij Renault gevuld gaat worden door een verse coureur van buiten het huidige F1 veld.
    Ja dat kan uiteraard ook
    pi_71591741
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:21 schreef Atreidez het volgende:
    Romain Grosjean, was al bekend toch?
    Calm down, please!
    pi_71591807
    Mensen die toch naar F1 in die buurt gaan krijgen een treat
    quote:
    Beyonce's F1 date

    AMERICAN R&B superstar Beyonce will be a headlining performer in a new music festival to be held at the same time as the 2009 Formula One (F1) SingTel Singapore Grand Prix.

    The F1 Rocks festival is a series of concerts that will take place at various F1 stops over the next five years and the Singapore gig is the maiden event for the series.

    The festival is organised by the UK- based live-music events and content company, All The Worlds (ATW), which is media and music giant Universal Music Group International's live-music events venture.

    Details of the F1 Rocks event were announced at a press conference at The Supperclub Singapore at Odeon Towers on Tuesday.
    Calm down, please!
    pi_71591886
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
    Mensen die toch naar F1 in die buurt gaan krijgen een treat
    [..]
    mwah, of je nou zo blij moet worden van beyonce ( )
    blablablablablablablablablablablablablabla
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:30:49 #83
    265038 Focus_op_NL
    In NL gebeurt genoeg!
    pi_71591946
    Hopelijk crasht Schumi nu niet door een onderdeel van Williams ... anders hebben we weer voer voor een controverse of een conspiracy theroy in de F1
    In Nederland gebeurt genoeg moois en minder moois om een mening over te hebben. En dan het liefst een constructieve mening...maar ja dat is een paradoxaal iets, nietwaar? Een mening heeft niet altijd een constructief uitgangspunt.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:33:43 #84
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_71592050
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:21 schreef Atreidez het volgende:
    Romain Grosjean, was al bekend toch?
    is nog niet officieel
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:35:44 #85
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_71592095
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:30 schreef Focus_op_NL het volgende:
    Hopelijk crasht Schumi nu niet door een onderdeel van Williams ... anders hebben we weer voer voor een controverse of een conspiracy theroy in de F1
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:36:29 #86
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_71592126
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 13:33 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    is nog niet officieel
    Ach het is F1, dat soort hardnekkige geruchten zijn eigenlijk altijd wel waar.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_71595845
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ing-schumacher-test/
    quote:
    "Raad eens wie er tegen een test van Schumacher met de F60 is? Een team dat al jaren niets meer heeft gewonnen en dat zich geen enkele kans laat ontnemen om zich onsportief op te stellen", liet Ferrari dinsdag in een verklaring weten, duidelijk verwijzend naar het team van Williams. "Om gelijk even iets recht te zetten, Ferrari had Toro Rosso wel degelijk toestemming gegeven om met Alguersuari te gaan testen. Het lijkt erop dat een zeker iemand zelfs in ons geval besloten heeft liever vast te houden aan de precieze bewoordingen van de regels."
    Rellen!! Maar als dat waar is zit er dus iemand grote onwaarheden over Ferrari rond de bazuinen in de F1
    pi_71595882
    Ferrari gooit modder naar Williams:
    quote:
    The Ferrari team has hit out at rival Williams over its decision to not allow Michael Schumacher to test this year's car ahead of his return to action at the European Grand Prix.

    Ferrari asked all Formula 1 teams for permission to have a one-day test for Schumacher ahead of the Valencia race, where the German will replace the injured Felipe Massa.

    On Tuesday, Ferrari hit out at Williams, saying the team had demonstrated a lack of spirit of fair play.

    The Italian squad also referred to Williams as "a team that hasn't won anything for years."

    Ferrari also revealed it had given Toro Rosso its approval to test rookie Jamie Alguersuari ahead of his debut in Hungary.
    Autosport

    flauw, zo'n reactie van Ferrari, maar het lijkt er dus op dat Toro Rosso wel toestemming gevraagd heeft voor een uitzondering. Gek dat Haug zei dat het verzoek nooit gedaan is, ik ga er toch van uit dat Toro Rosso de teams niet één voor één afgaat, maar het verzoek aan allemaal tegelijk stuurt...

    Maar 't verklaart waarom Red Bull tegen de test is. Zij hebben blijkbaar ook een verzoek om toestemming gedaan en niet gekregen, dan zou ik ook niet zo snel voor een volgend verzoek van een ander team zijn.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:14:46 #89
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71596953
    Ergens klopt er iets niet?

    - Eerst zegt de FOTA toestemming te geven (dus ook Red Bull en Toro Rosso)
    - Vervolgens stemt Williams tegen
    - Dan blijken Red Bull en Toro Rosso ook tegen te zijn, omdat eenzelfde verzoek voor Alqueresisisiei is afgewezen door de teams
    - Vervolgens zegt Ferrari dat in ieder geval Ferrari toestemming heeft gegeven om Alqueresisiei te laten testen (Williams ook dit tegen gehouden, zonder dat Toro Rosso dit wist?)
    The line is a dot to you!
    pi_71597664
    Je vergeet dat Haug gezegd heeft dat Toro Rosso nooit een verzoek heeft gedaan voor Algedingus, maar verder heb je wel gelijk dat er iets niet helemaal snor zit.
    pi_71601922
    Ik ben Ferrari-fan, maar dit is volkomen terecht. En de reactie van Ferrari is meer dan kinderachtig. Rookies niet testen, schumacher zeker niet testen. Die gladjakker mag blij wezen dat hij zijn licentie zo snel heeft kunnen bemachtigen. Niets dan een terechte reactie van de teams dus imo.

    Ik hoop dat Schumacher lekker gaat racen en misschien zelfs gaat winnen. Al zal dat wel te denken zetten waarom hem dat wel lukt, en Massa niet. Maar dat is latere zorg, eerst maar eens zien wat er gebeurt

    Deze post is gebaseerd op een mening, en enkel op mijn mening. De mening van mij mag je delen, maar is niet berust op een feit. Dat F1-teams dezelfde mening delen, neemt nog niet weg dat jij dat ook moet doen.
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:48:26 #92
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_71611659
    Ze hadden beter mij als vervanger kunnen kiezen, dan was er geen gezeik geweest
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      woensdag 5 augustus 2009 @ 03:13:51 #93
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71614136
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 16:35 schreef Ared het volgende:
    Je vergeet dat Haug gezegd heeft dat Toro Rosso nooit een verzoek heeft gedaan voor Algedingus, maar verder heb je wel gelijk dat er iets niet helemaal snor zit.
    Dat ook nog eens Raar verhaal...
    The line is a dot to you!
      woensdag 5 augustus 2009 @ 03:15:47 #94
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71614143
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 19:16 schreef Tarabass het volgende:
    Ik ben Ferrari-fan, maar dit is volkomen terecht. En de reactie van Ferrari is meer dan kinderachtig. Rookies niet testen, schumacher zeker niet testen. Die gladjakker mag blij wezen dat hij zijn licentie zo snel heeft kunnen bemachtigen. Niets dan een terechte reactie van de teams dus imo.

    Ik hoop dat Schumacher lekker gaat racen en misschien zelfs gaat winnen. Al zal dat wel te denken zetten waarom hem dat wel lukt, en Massa niet. Maar dat is latere zorg, eerst maar eens zien wat er gebeurt

    Deze post is gebaseerd op een mening, en enkel op mijn mening. De mening van mij mag je delen, maar is niet berust op een feit. Dat F1-teams dezelfde mening delen, neemt nog niet weg dat jij dat ook moet doen.
    Vergeet niet dat dit een andere situatie is natuurlijk. Bij Alguersasi was het een beslissing van het team om hem in te zetten, bij Schumacher is het Force Majeure. Natuurlijk hadden ze 1 van de testcoureurs in kunnen zetten, maar ik heb begrepen dat die ook geen ervaring hebben met de F60.

    Maar regels zijn regels, ookv oor Ferrari
    The line is a dot to you!
    pi_71614744
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 03:15 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Vergeet niet dat dit een andere situatie is natuurlijk. Bij Alguersasi was het een beslissing van het team om hem in te zetten, bij Schumacher is het Force Majeure. Natuurlijk hadden ze 1 van de testcoureurs in kunnen zetten, maar ik heb begrepen dat die ook geen ervaring hebben met de F60.

    Maar regels zijn regels, ookv oor Ferrari
    Helemaal gelijk in, voor iedereen gelden dezelfde regels. Daarom test ferrai ook niet met de F60. Daarom hebben ze ook aan iedereen een uitzondering op de regels aangevraagd voor dit speciale geval.

    Echter is er een jongetje in de klas die weer de braafste moet spelen.. en deze uitzondering blokkeerd, net zo als de uitzondering van Alguersasi. Gewoon kinderachtig gedrag, hoop dat ze heel binnenkort zelf een uitzondering op de regels nodig hebben en dat iedereen tegen stemt.. wat dat krijg je nu, in plaats van dat je gezamelijk voor het belang van de sport gaat. Wat dit wordt vast niet de eerste keer dat er een uitzondering gevraagd wordt.
    pi_71615333
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 08:02 schreef Giem het volgende:

    [..]

    Helemaal gelijk in, voor iedereen gelden dezelfde regels. Daarom test ferrai ook niet met de F60. Daarom hebben ze ook aan iedereen een uitzondering op de regels aangevraagd voor dit speciale geval.

    Echter is er een jongetje in de klas die weer de braafste moet spelen.. en deze uitzondering blokkeerd, net zo als de uitzondering van Alguersasi. Gewoon kinderachtig gedrag, hoop dat ze heel binnenkort zelf een uitzondering op de regels nodig hebben en dat iedereen tegen stemt.. wat dat krijg je nu, in plaats van dat je gezamelijk voor het belang van de sport gaat. Wat dit wordt vast niet de eerste keer dat er een uitzondering gevraagd wordt.
    Opkankeren met die baggerbakken ! Regels zijn regels ... heeft Ferrari altijd moeite mee gehad.
    Als je uitzonderingen op de regels toelaat is het einde zoek.

    Het is logisch dat Ferrari het probeert maar al dat gehuil als ze REGELEMENTAIR hun zin niet krijgen is toch van de mongole, joh.

    Ferrari staat trouwens meestal vooraan met het protesteren tegen andere teams. Me dunkt dat ze deze nog tegoed hebben van Williams.
    Calm down, please!
    pi_71615716
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 09:02 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Opkankeren met die baggerbakken ! Regels zijn regels ... heeft Ferrari altijd moeite mee gehad.
    Als je uitzonderingen op de regels toelaat is het einde zoek.

    Het is logisch dat Ferrari het probeert maar al dat gehuil als ze REGELEMENTAIR hun zin niet krijgen is toch van de mongole, joh.

    Ferrari staat trouwens meestal vooraan met het protesteren tegen andere teams. Me dunkt dat ze deze nog tegoed hebben van Williams.

    Sorry.. maar waar lees jij dat ze regelementair hun zin niet krijgen.. ik zie alleen een aanval naar Williams omdat ze in hun ogen kinderachtig doen. Nou en dat kan ik begrijpen ook..

    En dat hun de enge zijn die protesteren dat valt wel mee... McLaren kan er ook wat van en alle andere teams net zo goed.
    pi_71615872
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 09:28 schreef Giem het volgende:

    [..]

    Sorry.. maar waar lees jij dat ze regelementair hun zin niet krijgen.. ik zie alleen een aanval naar Williams omdat ze in hun ogen kinderachtig doen. Nou en dat kan ik begrijpen ook..

    En dat hun de enge zijn die protesteren dat valt wel mee... McLaren kan er ook wat van en alle andere teams net zo goed.
    Ze vragen iets aan en krijgen het niet omdat het regen de regels is ... dat noem ik regelementair je zin niet krijgen

    En vergeet de media-hype niet, he. Het valt me op dat NOTW, Sun, Daily, etc (en hun buitenlandse collega's) er wel een handje van hebben om quotes te verzinnen. Volgens mij was dit namelijk Ferrari's reactie:
    quote:
    Ferrari accept test request snub

    Aug.4 (GMM) Michael Schumacher and Ferrari have apparently accepted the fact they will not be able to test the F60 prior to the seven time world champion's formula one return in Spain later this month.

    The Italian team had asked its nine on-track rivals and the FIA for an exemption from the in-season test ban so that Schumacher, 40, may acquaint with injured Felipe Massa's car.

    Initially, Williams made clear its opposition to the plans, which amid the need for total unanimity was akin to a veto.

    According to the Bloomberg news service, Ferrari's spokesman Luca Colajanni reacted: "If Williams says this, then fair enough."

    Later, Red Bull's two teams Red Bull and Toro Rosso indicated they too would not be voting for the request for a dispensation, meaning that Schumacher's next test this week is likely to again be at the wheel of a two-year-old F2007 instead.

    "From the beginning it was clear that in all probability there would not be a test with the new car," Schumacher's spokeswoman Sabine Kehm said on the Blickpunkt Sport programme.
    Weinig gehuil van Ferrari af, lijkt wel. Het meeste gehuil komt dan ook weer eens van de tribunes en de zijlijnen, bij wijze van.
    Calm down, please!
    pi_71616265
    blijft gewoon erg leuk om er een grotere soap van te maken dan het in werkelijk is
    pi_71616753
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 09:56 schreef Giem het volgende:
    blijft gewoon erg leuk om er een grotere soap van te maken dan het in werkelijk is
    Veel sites hebben gewoon niet de toegang tot goede bronnen of het geduld om met echt nieuws te komen. Geheel bewust verzinnen ze dan nieuws, verdraaien woorden en doen quote-mining om toch maar de page-views te blijven krijgen.

    Het grote probleem zit 'm alleen in andere sites die het nieuws vaak klakkeloos overnemen waardoor de verzinzels een eigen leven gaan leiden. Dat zie je steeds vaker de laatste tijd

    Voorbeeldje (klik)
    Calm down, please!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')