abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71456638
Een stukje van jou post staat 6 reacties naar boven ook al gepost En ja, die kans zit er best in.. Als Piquet dit jaar afmaakt dan weten we het zeker natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
pi_71456663
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Onderdeel kan een fabricage-fout hebben en kan van een leverancier zijn die aan meerdere teams levert.
Leveranciers schorsen, dan maar geen veren.

pi_71460003
quote:
FIA will grant Schumacher licence to compete in F1
Posted : Thu, 30 Jul 2009 12:47:59 GMT

Hamburg - Motorsport's ruling body, the FIA, confirmed Thursday that Michael Schumacher will be granted the Formula One driving licence he needs if he is to race for Ferrari as Felipe Massa's replacement in next month's European Grand Prix in Valencia. Seven-time world champion Schumacher last raced in F1 at the Brazilian GP on October 22, 2006 but an F1 licence automatically runs out at the end of each year.

However, Schumacher qualifies under FIA Article 5.1.2a, which states that a driver can be issued a licence if he has competed in a minimum of 15 races in the previous three years.

Schumacher fulfills this requirement as the 40-year-old was in the Ferrari cockpit for all 18 races in the 2006 season.

The German Motorsport Federation (DMSB) has already applied for the licence to FIA, well within the 14-day deadline before the European GP on August 23.
quote:
Doctor: Massa will leave hospital soon
Thursday, July 30th 2009, 12:53 GMT

Felipe Massa's personal doctor is confident the Brazilian driver will be able to leave hospital in less than ten days thanks to the progress he is making.

Further tests performance yesterday showed that the edema Massa had is now disappearing, and doctor Dino Altman continues to be upbeat about the Ferrari driver's progress.

"The edema involved only a tiny part of the brain. There's nothing to worry about, and no further operations are forecast. No permanent damage," Altman told Gazzetta dello Sport.

"He speaks normally, very well and more than before. He remembers everything starting from Saturday, except for the crash of which he can't remember anything. He knows what day is today, and he also knows that for two or three days he wasn't conscious.

"The way things are going, he will be able to leave even before ten days have gone by."


Massa was able to take his first steps yesterday, when he left the intensive care unit.

The doctor said Massa asked who won the Hungarian Grand Prix and that he remembered his qualifying position before his accident.

The Brazilian will be replaced by seven-time champion Michael Schumacher at the European Grand Prix next month.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:54:34 #254
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71461345
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:17 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Sabotage

Dan is dan ook gelijk het enige Renault wordt geschorst om een losvliegende band, dan mag je bij het veer-incident toch wel MINIMAAL dezelfde straf verwachten. Vooral als je ziet wat het gevolg is geweest..
Uhmm, Renault wist dat het wiel niet vast zet, maar liet Alonso toch rijden. Sterker nog, Alonso is niet geinformeerd dat hij met een los wiel reed.

Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bij Brawn geen idee hadden dat er een veer met een fabricagefout op zat
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_71461631
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Uhmm, Renault wist dat het wiel niet vast zet, maar liet Alonso toch rijden. Sterker nog, Alonso is niet geinformeerd dat hij met een los wiel reed.

Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bij Brawn geen idee hadden dat er een veer met een fabricagefout op zat
Veer was prima ... veerschotel faalde.

Verder is de Brawn situatie met de Renault situatie vergelijken inderdaad scheef.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:51:26 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71464685
quote:
FIA sets date for Renault appeal hearing

By Edd Straw Thursday, July 30th 2009, 15:41 GMT

The FIA has announced that the International Court of Appeal will hear Renault's appeal against its suspension from the European Grand Prix on August 17.

The hearing will start at 10am in Paris, with the verdict due to be released on the afternoon of August 18.

Renault was punished after race stewards ruled that Fernando Alonso was knowing released from his pitstop without the wheel-nut retaining device securely in place and that Renault failed to take any action to stop the car leaving the pitlane.

They also found that Renault did not inform Alonso of the problem or ask him to stop, leading to his front right wheel falling off exiting Turn 9.

The stewards concluded that Renault had violated Article 3.2 of F1's Sporting Regulations, which insists that "competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race."

Renault was also found to be in violation of Article 23.1, which calls for cars to be released from a pitstop only "when it is safe."

Should Renault's appeal be upheld, it will be allowed to participate in the European Grand Prix on August 23.
autosport.com
pi_71465295
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71465346
quote:
lewis

"well felipe, keep your head up! "
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:12:21 #259
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71466909
ik versta dr geen zak van. is het portugees ?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71466958
quote:
Doctor confident Schu fit for F1 return
Date 2009-07-30

Michael Schumacher must get the green-light of a doctor before shifting his planned Valencia comeback into high gear.

The 40-year-old German, who retired in 2006 but has agreed to return to replace Ferrari's injured race driver Felipe Massa, is to undergo medical tests at the Bad-Nauheim sportklinic in Germany.

"It's only because Michael has worked so hard in recent months that all of this is possible," a confident Dr Johannes Peil, who treated the seven time world champion after he fell and injured his neck during a motorcycle crash earlier this year, told Bild newspaper.

It is also rumoured that Schumacher may attempt some testing miles prior to Valencia, despite the official ban on in-season circuit testing.

The Tagesspiegel newspaper reports that while Ferrari is not allowed to run the F60 except in a straight-line, Schumacher may instead turn to the Italian team's 'F1 Clienti' department, which operates former Grand Prix cars for wealthy enthusiasts.

Possible venues for Schumacher's test were named as Imola or Mugello.
Calm down, please!
pi_71469397
quote:
Lewis relishing chance to race Schu
Thursday, 30 July 2009 00:00


Lewis Hamilton says it will be “an honour and a privilege” to race against Michael Schumacher when the German makes his return to Formula 1 competition.

Schumacher retired from the sport at the end of the 2006 season but is set to make a surprise comeback later this month in Valencia as a stand-in for injured Ferrari driver Felipe Massa provided he passes a fitness test.

Hamilton, who joined the F1 circus in 2007 and has therefore never raced against Schumacher, says he relishes the prospect of competing against the most successful driver in the sport’s history.

“I am excited by the possibility of Michael Schumacher's return to Formula 1, assuming it happens, but my thoughts are still with Felipe and his family following his terrible accident in Hungary,” said the reigning champion, who at 24 is 16 years younger than Schumacher.

“Michael is one of the sport’s greatest competitors and a legend in his own right and it would be great to compete against him.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:26:26 #262
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71471465
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:21 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Renault de volgende die de F1 gaat verlaten dit jaar ?
Dan zouden ze het toch wel hebben aangekondigd voordat ze met de cijfers kwamen?
Meteen een mooi feitje om te presenteren aan de shareholders onder het mom van: 'kijk! wij hebben al actie ondernomen!'.
pi_71472150
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

alsof het afhangt van die 15 races in de afgelopen drie jaar...

regel 5.1.2f van appendix L (licenties e.d.)
quote:
By exception, if supported by the Safety Commission, the FIA
World Motor Sport Council may approve the issue of the Super
Licence to persons judged by the Council to have met the intent
of the qualifi cation process.
ik gok zomaar dat de meest succesvolle coureur aller tijden, als hij nog fit genoeg is, wel voor de uitzondering in aanmerking komt...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:17:11 #264
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71481065
http://www.shirtvandedag.nl/index.php?referer=jouwaanbieding

lol, ze hebben zelfs vandaag een schumacher is back shirt in de aanbieding. Ze moeten er ook gelijk een slaatje uit slaan.

We grappig dat hij op een of andere manier we zo'n hype om zich kan creeën
pi_71481689
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:51 schreef Giem het volgende:
http://www.shirtvandedag.nl/index.php?referer=jouwaanbieding

lol, ze hebben zelfs vandaag een schumacher is back shirt in de aanbieding. Ze moeten er ook gelijk een slaatje uit slaan.

We grappig dat hij op een of andere manier we zo'n hype om zich kan creeën
Wel grappig, maar weet niet of Ferrari zo blij is met het gebruik van hun logo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:32:50 #267
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71481840
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:25 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wel grappig, maar weet niet of Ferrari zo blij is met het gebruik van hun logo
Ik denk dat Ferrari die wereldwijde gekte nu effe niet in de hand kan houden (en het waarschijnlijk ook nu effe niet willen).
Calm down, please!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:24:00 #268
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71484688
Stiekem hoop ik toch wel dat Massa eventjes wacht, aangezien 'ie erover praat om in Valencia weer te willen racen. Daarnaast;
quote:
Schumacher test op Mugello met oude F2007

Michael Schumacher test dit weekend met een Ferrari F2007 op het circuit van Mugello, zo bericht Bild Zeitung. Door het testverbod kan de Duitser niet testen met een huidige Ferrari, maar om alvast te wennen aan de G-krachten en om te kijken hoe zijn nek het houdt rijdt hij met een oude Formule 1-auto, onder de vlag van de F1 Clienti-afdeling.

Viervoudig wereldkampioen Alain Prost vertelde radiozender Europe 1 verbaasd te zijn door de beslissing van Schumacher om terug te keren. “Ik begrijp zijn besluit niet, maar ik heb er wel respect voor. Hij stopte bijna drie jaar geleden, is wat zwaarder geworden en komt terug van een motorongeluk. Het is een vreemde keuze en een grote uitdaging. Misschien wil hij alleen maar Ferrari uit de brand helpen, aangezien testrijders Marc Gene en Luca Badoer bij lange na niet zo snel zijn.”

http://www.f1today.nl/nie(...)ello-met-oude-f2007/
pi_71486120
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:24 schreef TommyGun het volgende:
Stiekem hoop ik toch wel dat Massa eventjes wacht, aangezien 'ie erover praat om in Valencia weer te willen racen. Daarnaast;
[..]
Dat kan hij wel willen maar geen een arts die dat goed keurt. Als er weer iets gebeurt kan het fataal zijn schat ik zo.
pi_71488422
Dit hadden we natuurlijk ook al voorspeldt
quote:
Raikkonen ziet toekomst voor zichzelf in rally
31 juli 2009

Voormalig Formule 1-kampioen Kimi Raikkonen hoopt na zijn Formule 1-loopbaan voltijd aan het wereldkampioenschap rally mee te kunnen doen. De Fin reed dit jaar al twee rally's en debuteert dit weekend in het World Rally Championship.

"Ik zie zeker een toekomst voor mijzelf in het wereldkampioenschap rally", zei Raikkonen tijdens de WRC-persconferentie. "Ik heb echter nog een contract voor één jaar om in de Formule 1 te rijden, maar daarna ligt de toekomst open. Het hangt er ook vanaf welke kant het opgaat met de Formule 1. Ik heb echter geen haast."

Raikkonen rijdt dit weekend met zijn eigen Fiat Grande Punto S2000. Het doel van de Fin om is het weekend zonder kleerscheuren af te kunnen ronden. "Ik hoop aan de finish te kunnen komen en hetzelfde tempo te kunnen rijden als de andere jongens in mijn groep", vertelde hij. Het is nog niet zeker of Raikkonen dit jaar aan nog meer rally's mee zal doen. "Dat weet ik nog niet. Misschien wel, als ik tijd over heb."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)r-zichzelf-in-rally/
Where facts are few, experts are many.
pi_71488771
Ach ja, hij heeft genoeg in de F1 gecasht à 50 miljoen per jaar.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:22:58 #272
61946 Googolplexian
Think Harder!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:14:20 #273
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71491417
quote:
Schumacher mag van FOTA dag testen in F60

De FOTA-teams hebben Ferrari toestemming gegeven om Michael Schumacher een dag in de F60 te laten testen. Dat bevestigde vice-president John Howett tegenover het Amerikaanse Speed TV. Of de test ook daadwerkelijk plaats zal vinden, hangt af van toestemming van Williams en Force India, die niet meer in de FOTA zitten.

Sinds dit jaar geldt een testverbod in de Formule 1 en mag er tussen de eerste en laatste race niet meer worden getest door de teams. Ferrari zit echter in een uitzonderlijke situatie met de blessure van Felipe Massa. Schumacher is opgeroepen als vervanger van de Braziliaan, maar heeft sinds zijn laatste race in 2006 slechts een handvol tests voor Ferrari gedaan.

Bovendien heeft Schumacher nog helemaal geen ervaring met de technische veranderingen van dit jaar, zoals KERS, de verstelbare voorvleugels en hij heeft sinds 1998 altijd in auto's met gegroefde banden geracet, terwijl dit jaar de slicks zijn teruggekeerd. Ferrari vroeg de overige teams dan ook om toestemming te geven toch een dag te mogen testen en de FOTA-teams hebben die toestemming gegeven. "We zijn er zeker van dat Ferrari dit sportieve gebaar zal respecteren", zei Howett tegen Speed TV.

Williams en Force India zijn echter geen leden meer van de FOTA sinds ze zich onvoorwaardelijk hadden ingeschreven voor het volgende seizoen. Als deze twee teams besluiten geen toestemming te geven, gaat het hele plan van Ferrari niet door. De reglementen stellen namelijk dat er alleen bij unanieme toestemming van alle deelnemers een uitzondering op een regel, in dit geval het testverbod, mag worden gemaakt.

Schumacher heeft vandaag (vrijdag) al in een F2007 op Mugello getest.

http://f1.gpupdate.net/nl(...)a-dag-testen-in-f60/


pi_71492135
Dan zie ik die foto's hierboven en schrik bijna hoe mooi die wagen is, of hoe lelijk de huidige wagens zijn. Een deel van het plezier van F1-kijken is omdat het de mooiste auto's waren die er rondreden. Met de huidige voor- en achtervleugels valt gewoon geen mooie auto te bouwen. Ik vraag me af of ze, toen ze de reglementen samenstelden, wel een 3D-modelletje hebben laten maken. Want dan zouden ze toch moeten zien dat dit eigenlijk niet kan, zo lelijk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:16:16 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71497395
quote:
Massa will leave hospital on Monday

By Peter Farkas Friday, July 31st 2009, 12:49 GMT

Felipe Massa will leave Hungary by a private plane on Monday, his personal doctor, Dino Altmann confirmed.

"Felipe continues to improve, he is doing very well, and we already decided to go back home on Monday to Brazil," Altmann told journalists on Friday at the AEK Hospital in Budapest, where Massa has been treated since his accident during the weekend of the Hungarian Grand Prix.

"He will fly to Sao Paulo."

Altmann said "there was no need" for the Brazilian to be taken to FIA Institute deputy president Gerard Saillant's clinic in Paris, where Michael Schumacher was also treated after he broke his leg in an accident ten years ago.

"He has to continue his recovery and go back racing as soon as possible, that's the plan," Altmann added. "No special treatment.

"He is in very good mood, he is in good shape. He wants to come back soon."

Ferrari decided to replace Massa with seven-time world champion Schumacher, who has already started practicing at a wheel of a two-year old F2007 at Mugello today.
autosport.com
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:18:47 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71497451
quote:
Raikkonen calm on Schumacher return

By Matt Beer and Diego Mejia Friday, July 31st 2009, 16:45 GMT

Kimi Raikkonen says he has no qualms about being joined in the Ferrari line-up if Michael Schumacher goes ahead with his plan to substitute for the injured Felipe Massa.

Schumacher has begun testing a 2007 Formula 1 Ferrari in a bid to see if he is fit enough for his intended comeback at the European Grand Prix.

Raikkonen insisted the identity of his team-mate was largely irrelevant to him, but welcomed news of Schumacher's return.

"For me it makes no difference who drives the second car," he said. "I don't think it is 100 per cent sure that he will drive as he is still checking things out.

"But it will be nice to have him as a team-mate. It nearly happened before."

Schumacher's comeback also received support from his former rival Juan Pablo Montoya.

The Colombian NASCAR racer, who had some memorable wheel to wheel battles with Schumacher before leaving F1 for stock cars, expects Schumacher to cope well, although he doubts the seven-time champion will improve on Raikkonen and Massa's recent results.

"I heard he was testing today already," said Montoya. "Physically he'll be fine with all the testing he'll do before that I think.

"Will he do a lot more than the current Ferrari drivers are doing? I'll be surprised but you know... you never know.

"I'm sure they're going to make sure that they come up with something new for his arrival to make sure he looks good."
autosport.com
pi_71499905
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef TommyGun het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het lijkt me heel sterk dat Williams (die al aangegeven hebben terug in de FOTA te willen) en Force India (die echt geen concurrent voor Ferrari zijn op dit moment) dit gaan tegenhouden.

Dat doen ze echt niet. Ik geloof dat niet.

Schumi gaat gewoon lekker een dagje testen in de 2009spec, ik ben daar heilig van overtuigd

Overigens was dat wel wat geweest voor Schumacher hoor, die verstelbare vleugels.
Nu hoor je er geen enkele coureur over behalve zo nu en dan eens alonso die roept dat het onzin is en niet werkt.

Schumacher was er zo eentje (net als Senna) om zoiets OPTIMAAL te benutten, al scheelde het maar 1 tiende van een seconde per ronde.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71499950
Ik heb iig al zin in Valencia en zal zeer zeker een biertje extra drinken voor Schumacher en ik hoop dat hij Kimi compleet zoek rijdt! (en dat zeg ik als fan van Kimi )
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:48:57 #279
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71500045
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:46 schreef vosss het volgende:
Ik heb iig al zin in Valencia en zal zeer zeker een biertje extra drinken voor Schumacher en ik hoop dat hij Kimi compleet zoek rijdt! (en dat zeg ik als fan van Kimi )
Ik hoop dat ze elkaar van de baan afrijden

M.a.w. heb net zo'n zin in Valencia als jij


P.S.: Een extra biertje drinken voor Kimi hoeft niet ... dat heb jij al goed ingeschat!
Calm down, please!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:45:23 #280
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71501626
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Het lijkt me heel sterk dat Williams (die al aangegeven hebben terug in de FOTA te willen) en Force India (die echt geen concurrent voor Ferrari zijn op dit moment) dit gaan tegenhouden.

Dat doen ze echt niet. Ik geloof dat niet.

Schumi gaat gewoon lekker een dagje testen in de 2009spec, ik ben daar heilig van overtuigd

Overigens was dat wel wat geweest voor Schumacher hoor, die verstelbare vleugels.
Nu hoor je er geen enkele coureur over behalve zo nu en dan eens alonso die roept dat het onzin is en niet werkt.

Schumacher was er zo eentje (net als Senna) om zoiets OPTIMAAL te benutten, al scheelde het maar 1 tiende van een seconde per ronde.
ja Schumi zat vroeger zo ongeveer net zo vaak met z'n handen van het stuur als op het stuur
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71507221
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze elkaar van de baan afrijden
dat zou echt meesterlijk zijn
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 03:10:36 #282
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71508169
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:29 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat zou echt meesterlijk zijn
Ik zie het al helemaal gebeuren Ferrari zal dan niet zo blij zijn
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 05:53:12 #283
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71508645
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef FriescheHengst het volgende:
Dan zie ik die foto's hierboven en schrik bijna hoe mooi die wagen is, of hoe lelijk de huidige wagens zijn. Een deel van het plezier van F1-kijken is omdat het de mooiste auto's waren die er rondreden. Met de huidige voor- en achtervleugels valt gewoon geen mooie auto te bouwen. Ik vraag me af of ze, toen ze de reglementen samenstelden, wel een 3D-modelletje hebben laten maken. Want dan zouden ze toch moeten zien dat dit eigenlijk niet kan, zo lelijk.
ja inderdaad. en hebben de nieuwe regels nou echt veel geholpen?
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:15:40 #284
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71508965
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 05:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ja inderdaad. en hebben de nieuwe regels nou echt veel geholpen?
Ik vind het wel een van de leukere seizoenen van de afgelopen jaren Maar of dat door de nieuwe regels komt weet ik niet. Wel zijn er volgens mij meer inhaalacties??
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:22:29 #285
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71509372
Hopen dat Schumi en/of Ferrari wint, dan ga ik er flink op vooruit bij Unibet
pi_71515527
Zijn de wagens van dit jaar nou veel langzamer dan voorgaande jaren? Of scheelt het niet zo veel? Schumacher was in de auto van vorig jaar in ieder geval sneller op Mugello dan het record van Massa in de auto van dit jaar.
quote:
"Het was geweldig om weer in een Formule 1-auto op het circuit te rijden, ook al was het een auto uit 2007 met slicks die normaal in de GP2 worden gebruikt. Er is dan ook geen goed vergelijkingsmateriaal", zei de Duitser, die na 67 ronden tot een tijd van 1.23.736 kwam. De snelste tijd die in een F60 op het Italiaanse circuit werd verreden was een 1.23.981 door Felipe Massa.
pi_71515588
Schumi FTW
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:36:39 #288
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71517191
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 08:15 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik vind het wel een van de leukere seizoenen van de afgelopen jaren Maar of dat door de nieuwe regels komt weet ik niet. Wel zijn er volgens mij meer inhaalacties??
het is een leuker seizoen omdat de hele rangorde veranderd is, omdat de teams qua ontwerp helemaal opnieuw moesten beginnen.

het veld ligt - met name in de kwalificatie - behoorlijk dicht bij elkaar, maar of inhalen nu makkelijker is geworden?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71518331
Voor McLaren of Ferrari tegen een niet-KERS auto in halen makkelijker geworden. Voor de rest tegen een McLaren of Ferrari juist moeilijker. In de andere gevallen maakt het denk ik niet zoveel uit.

Maar toch ben ik helemaal voor grote regelveranderingen, omdat je kleine teams de kans geeft om met slimme ideeen naar voren te komen. Zonder regelveranderingen zou je Red Bull nooit vooraan hebben gezien, maar nu zie je wat Newey waard is. Komende jaren gaan de andere teams de ideeen kopieren en verfijnen, en is het weer een kwestie van optimaliseren, wat rijke en stabiele teams nou eenmaal beter kunnen.

Wat mij betreft ieder jaar een grote verandering: wel/geen KERS, wel/geen tankstop, wel/geen bandenwissels, wel/geen verstelbare vleugels, wel/geen slicks, wel/geen traction control... ieder jaar een nieuwe combinatie om te zorgen dat teams moeten blijven nadenken.
  zondag 2 augustus 2009 @ 08:55:22 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71531035
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

het is een leuker seizoen omdat de hele rangorde veranderd is, omdat de teams qua ontwerp helemaal opnieuw moesten beginnen.

het veld ligt - met name in de kwalificatie - behoorlijk dicht bij elkaar, maar of inhalen nu makkelijker is geworden?
Dat zeker, maar de rangorde is veranderd door de invoering van alle regels. En iedereen zit allemaal wat dichter bij elkaar. Coureurs worden nu nog maar op 1 ronde gezet

Ik heb zelf het idee dat ik meer inhaal-acties zie, maar dat is geheel persoonlijk
The line is a dot to you!
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:15:56 #291
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71531650
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 08:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat zeker, maar de rangorde is veranderd door de invoering van alle regels. En iedereen zit allemaal wat dichter bij elkaar. Coureurs worden nu nog maar op 1 ronde gezet

Ik heb zelf het idee dat ik meer inhaal-acties zie, maar dat is geheel persoonlijk
Ik heb dat idee ook, dus misschien hebben wij een leukere stream dan anderen?
Here we are now, entertain us.
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:27:29 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71531763
PIQUET OUT
quote:
Nelson Piquet Jnr's tenure at Renault is at an end

The Hungarian Grand Prix was Nelson Piquet Jnr’s last start for Renault, according to sources at the team.

His replacement has not been officially confirmed but is expected to be Renault Development driver Romain Grosjean. Piquet’s replacement will either race at Valencia or Spa-Francorchamps, depending on whether the team’s appeal against its ban is successful.

Grosjean, currently second in GP2, drove for the team in one of their allocated straight-line tests this week (Pics on BritsonPole).

As discussed here earlier today, Piquet’s future at the team has been in doubt for some time. Indeed many were surprised when he was given a second season with the team.

He is the second of the rookies of 2008 to be dropped by his team within the space of a month. Fellow 2008 debutante Sebastien Bourdais had his Toro Rosso contract terminated after the German Grand Prix.

Promoting Grosjean would continue Renault’s practice of elevating young drivers to their squad via GP2.

Heikki Kovalainen was the first, being placed in the squad in 2007. After a shaky start he soon began out-performing Giancarlo Fisichella and brilliantly held off Kimi Raikkonen for second in the pouring rain at Fuji. But nonetheless he was dropped to make way for Piquet along with Fernando Alonso.

Piquet who, like Kovalainen, was a GP2 championship runner-up, scored one podium finish last year in somewhat fortuitous circumstances at the Hockenheimring. He insists the gap between himself and Alonso is at least partly explained by his team mate getting better equipment.

Grosjean’s GP2 form has been a little patchy. He won the inaugural GP2 Asia championship with ease but could only manage fourth in the main series last year.

He began this year’s campaign brightly with two wins from the first three races - but he hasn’t been back to the top of the podium since. His heavy crash at Monaco was won of a series of unnecessary incidents which have cost him valuable points.

As Piquet knows well, any such failings are brutally exposed in the cut-throat world of Formula 1.
f1fanatic.co.uk
pi_71533587
Wat een bullshit argumenten over het betere materiaal van Alonso.. Ik zie hem toch telkens door een bestuurdersfout de grindban in gaan
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:44:45 #294
102466 cappp
Ondertitel
pi_71534167
Naja terecht, die gozer heeft niets laten zien.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_71534289
quote:
Secret Schumacher Photos Lead To FIA Investigation

The FIA is to investigate Michael Schumacher's test at the Mugello circuit on Friday.

Observers of secret photos of the nearly 70 lap session were alarmed to see the 40-year-old German's 2007 single seater equipped with slick Bridgestone tyres.

Schumacher said afterwards that the slicks in use were from the GP2 series, but it may be that other teams strictly observing the in-season test ban are concerned about having that information verified.

A spokeswoman for F1's governing body told the German news agency DPA that, according to the report, "the FIA is concerned about the slicks used on the F2007".
quote:
With in-season testing banned, Schumacher is not allowed to drive the current Ferrari, but has been practising in an older car.

He added: "I have to say I'm feeling muscles I was not even aware existed any more - but you cannot test for a day after such a lot of time without feeling anything.

"I'm curious to see what will happen in the coming days."
Calm down, please!
pi_71534379
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:16 schreef ufopiloot het volgende:
Wat een bullshit argumenten over het betere materiaal van Alonso.. Ik zie hem toch telkens door een bestuurdersfout de grindban in gaan
Alonso staat anders ook vaak in de grindbak de laatste tijd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71534575
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:44 schreef cappp het volgende:
Naja terecht, die gozer heeft niets laten zien.
Ik denk dat hij in de leer is bij Kovalainen
pi_71534675
quote:
Schumacher seemingly within rules during Ferrari test

Mugello/Hamburg - Michael Schumacher seemingly did not infringe Formula One's ban on in-season testing when the seven-time world champion drove practice laps Friday at Mugello in Ferrari's 2007 car. The Bild newspaper reported Saturday that there were concerns about the slicks used on the F2007 by Schumacher. The 40-year stated after the test day involving 67 laps at Ferrari's circuit that the slicks were those used in the GP2 Series as teams are banned from testing with tyres in use for the 2009 F1 season.

A spokesperson for the FIA would merely confirm that motorsport's ruling body was checking the details of the test.
Calm down, please!
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:23:17 #299
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71535180
Mooizo, hij is nog geen 5 minuten terug of er hangt al een luchtje rond
pi_71535281
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:23 schreef Ciolekfan het volgende:
Mooizo, hij is nog geen 5 minuten terug of er hangt al een luchtje rond
Het is ook raar dat een rookie maar moet testen tijdens de trainingen van een race-weekend, maar dat een terugkerend 7-voudig wereldkampioen wel even wat racerondjes mag gaan maken. Maarja, als je hier weer wat van zegt dan loop je weer te bashen en ben je een zeikerd. Je hebt het immers over Michael Schumacher hé!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')