abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:23:44 #201
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71442767
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:54 schreef Schunckelstar het volgende:
zo te lezen ben ik de enige die het verschrikkelijk nieuws vind
denk je er eindelijk vanaf te zijn...
Hoe kun je dit nou slecht nieuws vinden?

OF je bent fan van de man en vindt het ge-wel-dig om hem weer in actie te zien (laten we wel wezen ... dit is goed voor de F1 en Ferrari/Schumi fans krijgen waar voor hun geld! Andere fans moeten het doorgaans maar doen met een coureur die het na één of twee kampioenschappen rendabel genoeg vindt).

OF je bent geen fan van de man en gaat de komende races genieten hoe Michael wellicht er van langs krijgt. Natuurlijk is er de zomerstop (waarin Michael echt wel weer in vorm komt en bekend raakt met de F60 en KERS) maar de man is en blijft 40. Als je geen fan bent, zoals ik, dan kun je het toch alleen maar respecteren! Hij is niet bang, iig.
Calm down, please!
pi_71442936
Nouja, als ik over de jaren heen zoveel geld had gekregen van mijn baas en ik was een paar jaar met pensioen en mijn baas vroeg of ik hun uit de brand wilde helpen hoefde ik geen moment na te denken. Sterker nog, het zou me niks verbazen als hij het gewoon voor niks doet.

Gewoon om nog eens te kijken hoe het nu is en of hij het nog steeds kan.

Die man heeft al zijn luxe en weelde te danken aan Ferrari. Mij verbaast het iig niks en ik gun hem een hoop plezier.

Misschien rijdt Vettel hem wel om de oren
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:38:51 #203
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71443378
komt die ouwe ook nog eens de hoek om kijken. Ben wel benieuwd hoe die het gaat opnemen tegen alle ''groentjes''
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_71443626
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:23 schreef Googolplexian het volgende:
(waarin Michael echt wel weer in vorm komt en bekend raakt met de F60 en KERS)
Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:46:19 #205
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71443665
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari zich ooit iets aantrok van een testing ban.
Calm down, please!
pi_71444259
Straks wordt het pole na pole, winst na winst. Dan hoeft Massa zich ook niet meer druk te maken over zijn gezondheid
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:08:31 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71444430
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:03 schreef Tarabass het volgende:
Straks wordt het pole na pole, winst na winst. Dan hoeft Massa zich ook niet meer druk te maken over zijn gezondheid
In Valencia zal het moeilijk voor hem worden maar in Spa verwacht ik wel wat van hem
pi_71444439
Geweldig nieuws !!

En ik denk dat Bernie Eclestone Ferrari en Schumacher ook wel dankbaar zal zijn, want er zullen de komende Grand Prix's meer mensen gaan kijken per race, dan sinds het vertrek van Der Meister.

Ik hoop eerlijk gezegd het meest op het duel Button en Schumacher. Van Button ben ik groter fan dan van MS en nu Button voor het eerst tegen MS kan rijden in een even zo competatieve auto, hoop ik echt op een stuivertjes-kwalificatie + race in Valencia en Spa !!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 juli 2009 @ 23:16:17 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71444690
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari zich ooit iets aantrok van een testing ban.
dat doen ze nu wel en het testen wat ze doen, is in 'recht lijn' en valt binnen de grenzen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:18:19 #210
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71444762
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat doen ze nu wel en het testen wat ze doen, is in 'recht lijn' en valt binnen de grenzen.
Kan je nog aardig bekend raken met KERS starts ... iets wat de afgelopen races min of meer bepalend was.
Calm down, please!
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:26:14 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71445021
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Die had een week of 2 geleden nog wat rechte lijn tests gedaan met de RB5. Die tests vallen ook niet onder de test ban.
Zo heeft Toyota (?) ook vorig jaar wat tests gedaan op Spa waarbij ze Eau Rouge wat op en af reden, buiten de reguliere test periode. En de lijst van test circuits konden omzeilen.
Ga er maar vanuit dat Schumacher zo ook wel wat sprintjes gaat trekken op een baan ergens

edit: Perseliedinges had dus ook al zoiets gezegd
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:26:31 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71445028
Hij zal ook wel moeten rijden want hij heeft geen superlicentie meer
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:28:03 #213
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71445067
En jij denkt dat de FIA een man met zo'n status z'n licentie gaat weigeren
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:37:28 #214
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71445355
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
maar de man is en blijft 40.
Ik denk dat leeftijd tegenwoordig in veel mindere mate nog een belemmering vormt , Schumacher is/was een topsporter.
Topsporters worden tegenwoordig zo goed begeleid dat ze veel langer meekunnen (zie AC Milan!). En Schumacher was op dit punt een perfectionist.

De tijd van paffende, altijd feestende en luie coureurs zijn we (in de meeste gevallen) voorbij, ik snap wel dat die jongens op hun 40ste niet meer konden.

Mark Martin, 50 lentes jong, heeft tot dusver de meeste overwinning op z'n naam staan in het huidige NASCAR Sprint Cup seizoen. En dat is, gezien zijn leeftijd, echt niet gebruikelijk in die serie.
Nou is Formule 1 natuurlijk andere koek, maar een goed getrainde Schumacher moet op z'n 40ste nog makkelijk meekunnen lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-07-2009 23:44:18 ]
pi_71445543
wat een koning!!!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71446335
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.

Ferrari mag altijd iets meer dan een ander. Die zullen vast wel op een achteraf circuitje wat kilometers afleggen.
pi_71446475
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Valencia zal het moeilijk voor hem worden maar in Spa verwacht ik wel wat van hem
Spa gaat hopelijk knallen worden tussen Kimi en hem.

Die baan ligt Kimi ook bijzonder goed. 3x op rij gewonnen. Ben benieuwd en ik heb er iig zin in!

Jammer dat we nu 3 weken stiul liggen en dat het nog zo lang duurt !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71446496
Schumi's meters hoeven natuurlijk niet in een Ferrari plaats te vinden, of wel?

Hij heeft zelf geloof ik nog een privé-F1, mocht hij de nodige meters voor z'n licentie moeten maken
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:27:07 #219
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71446671
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:20 schreef Googolplexian het volgende:
Schumi's meters hoeven natuurlijk niet in een Ferrari plaats te vinden, of wel?

Hij heeft zelf geloof ik nog een privé-F1, mocht hij de nodige meters voor z'n licentie moeten maken
Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk. Hij kan dus best oefenen in een 2008 auto met slicks etc, maar dat is voor de licentie niet relevant. Toch lijkt het me stug dat de FIA hem geen vergunning geeft.
Here we are now, entertain us.
pi_71446713
Wordt vast iets afgesproken dat de telemetrie niet gebruikt mag worden.
Calm down, please!
pi_71446777
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk. Hij kan dus best oefenen in een 2008 auto met slicks etc, maar dat is voor de licentie niet relevant. Toch lijkt het me stug dat de FIA hem geen vergunning geeft.
Hoe ze dat met die testban en zijn superlicentie gaan doen is mij ook een raadsel, maar laat ik 1 ding voorop stellen.

Als de FIA tegenwerkt en er eigenhandig voor zorgt dat Schumi niet kan/mag rijden dan kijk ik nooit, maar dan ook echt NOOIT meer F1.

En ik denk dat de FIA maar wat blij is met Schumi, dus die gaan dat echt wel regelen op een of andere manier. Wat meen je wat een extra aandacht de F1 nu gaat krijgen. De FIA is ook niet gek
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71446787
Wat is dit supergaaf zeg haha the king is back !!!!!!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71446800
quote:
Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk.
Rechte lijn tests gaan toch ook wel op racespeed? Gewoon een paar honderd keer dat rechte stuk op en af zou dan toch genoeg moeten zijn?

De rechte lijn tests vallen toch buiten die regel?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juli 2009 @ 00:37:55 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71446879
Mja, gewoon op de vrijdag met een tijdelijke licentie rijden en dan een GP-afstand rijden. Dan ben je er ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71446956
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:54 schreef Schunckelstar het volgende:
zo te lezen ben ik de enige die het verschrikkelijk nieuws vind
denk je er eindelijk vanaf te zijn...
Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
  donderdag 30 juli 2009 @ 02:42:34 #226
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71448156
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
Een rat met grote ballen!
Here we are now, entertain us.
pi_71448667
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
Ja die andere rat mag niet mee doen in Valencia.

Maat ik denk dat het behoorlijk gaat tegenvallen.
pi_71448929
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:42 schreef voyeur het volgende:

[..]

Een rat met grote ballen!
Oh. zo intiem ben ik niet met 'm. Wel een grote kin.
pi_71449453
Rechte lijn tests zijn toch voornl. om seat positie en overall besturing (waar zit welk pedaal en waar dient welk knopje voor enzo) door te krijgen, het heeft volgens mij weinig te maken met het verkennen van de grenzen van de auto... Hoewel, de grens van de topsnelheid, maar ik geloof niet dat het heel erg moeilijk is om rechtuit te rijden
Where facts are few, experts are many.
pi_71449541
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:52 schreef Atreidez het volgende:
Rechte lijn tests zijn toch voornl. om seat positie en overall besturing (waar zit welk pedaal en waar dient welk knopje voor enzo) door te krijgen, het heeft volgens mij weinig te maken met het verkennen van de grenzen van de auto... Hoewel, de grens van de topsnelheid, maar ik geloof niet dat het heel erg moeilijk is om rechtuit te rijden
Weet je nog die kerel in die renautl.. starten en rechtdoor en zo haaks de muur in

Maar ik mag aannemen dat schumacher weet wat hij doet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:17:02 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71449910
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 06:01 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja die andere rat mag niet mee doen in Valencia.

Maat ik denk dat het behoorlijk gaat tegenvallen.
Als je op Alonso doelt, die is niet geschorst, alleen Renault, tenminste als ze het beroep verliezen
pi_71449952
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je op Alonso doelt, die is niet geschorst, alleen Renault, tenminste als ze het beroep verliezen
Ik bedoel dat alle wereldkampioenen streken hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:21:09 #233
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_71451430
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:42 schreef voyeur het volgende:

[..]

Een rat met grote ballen!
Vind ik niet. Ik vond juist op momenten dat hij het risico kon nemen voor iets extra's, het vaak niet deed. Maar deze behoudenheid en conservatieve manier van rijden (en natuurlijk het talent om gewoon snel te zijn en een goede strategie uit te /werkenvoeren) heeft hem wel veel succes gebracht. Saai, maar het werkte. Getalenteerd en gewoonweg de beste in het spelletje, zeker. Maar interessant en grote ballen? No way.
Wat die licentie betreft, denk ik niet dat de FIA daar moeilijk over gaat doen. Zeker als het om Schumacher gaat, en al helemaal als het gaat om Ferrari. De Ferrari verhalen zijn al ruim bekend, maar sowieso is al duidelijk dat de FIA aan klassejustitie doet. Zo vind ik het belachelijk dat er geen sancties worden uitgevoerd tegen Brawn GP. En is de schorsing van Renault in dit verband, maar ook daarbuiten vreemd, aangezien eerder dergelijke zaken voorgekomen zijn, zonder dat daar dergelijke sancties voor opgelegd werden.
pi_71451820
FIA staat toch voor Ferrari's International Assistance?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2009 10:37:30 ]
pi_71451904
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:37 schreef k_man het volgende:
FIA staat toch voor Ferrari's International Assistance?
Huillie
pi_71451927
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Huillie
PI
pi_71451978
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:21 schreef Xaobotnik het volgende:

Zo vind ik het belachelijk dat er geen sancties worden uitgevoerd tegen Brawn GP.
nogmaals ... da's helemaal nog niet zeker.

McLaren kreeg ook pas de 100M$ boete + uitsluiting kampioenschap NA een onderzoek.

Als blijkt dat het fabricage-proces van Brawn niet deugt heb je kans dat zoiets dergelijks ook met hun gebeurt.
Calm down, please!
pi_71452032
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:41 schreef k_man het volgende:

[..]

PI
Daarom zit er ook een kusje bij.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:55:15 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71452300
quote:
Renault lijdt miljardenverlies
Uitgegeven: 30 juli 2009 10:32
Laatst gewijzigd: 30 juli 2009 10:32
PARIJS - De Franse autoproducent Renault is door de economische recessie diep in de rode cijfers terechtgekomen.


© Autoweek
Het concern leed een nettoverlies over de eerste helft van het jaar van 2,71 miljard euro vergeleken met een winst van 1,58 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft de op een na grootste autoproducent in Frankrijk donderdag bekendgemaakt.
De omzet van de producent van modellen als de Clio, Laguna en de Megane, kelderde met bijna een kwart tot 15,99 miljard euro, conform de verwachting van analisten.

Het verlies is echter een stuk groter dan verwacht. Renault heeft, net zoals andere automakers, dit jaar fabrieken tijdelijk gesloten in een poging de overtollige voorraden onverkochte auto's weg te werken.
Er gaan geruchten dat nog een autofabrikant zich terug gaat trekken uit F1, zo te lezen heeft Renault ook een goede reden........
pi_71452358
quote:
BMW will NOT supply engines next season
By BMWF1Talk - July 30 2009

Effectively, BMW will depart totally from F1, with the option of engine supply discarded too, surprisingly.

Klaus Draeger said, regading the engine supply: "No. We will not be available in the forthcoming season as an engine supplier"

Sad news for every BMW fan, as well as F1's.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:02:57 #241
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71452526
die shakedowns mogen toch nog wel? Die zijn toch maximaal 50km? Dan zou schumi nog een kleine 10 ronden mogen rijden om te wennen.
Drugs are good mkay?
pi_71452869
Wat een nieuws, ben benieuwd wat hij er van gaat bakken
pi_71454691
Shakedown is toch voor nieuwe auto's, in het begin van t jaar.. Nouja, zover ik weet mogen ze geen meter rijden met de huidige auto behalve dan die rechte lijn tests, al moet je daar ook toestemming voor hebben met een goede beargumentering. Zelfs die showrondjes als Bavaria City racing mogen niet met de nieuwe auto's (je zou ook gek zijn als je t risico neemt natuurlijk ).. Dan lijkt t me sterk dat Schumi wel ff ineens 10 rondjes ermee mag rijden
Where facts are few, experts are many.
pi_71454707
quote:
Germany celebrates return of idol
Eurosport - Thu, 30 Jul 10:53:00 2009

The return of seven times Formula One champion Michael Schumacher to competitive racing dominated headlines across all types of media in Germany on Thursday.

In a country that has learned to love Formula One mainly because of the success of Schumacher, his comeback generated headlines sprinkled with superlatives.

"The God of racing has come back. The legend will drive again," read Bild newspaper's headline, welcoming Schumacher back into Ferrari in the place of injured driver Felipe Massa.

The German, now 40 years old, retired from Formula One at the end of 2006 but is expected to make his comeback in Valencia, Spain, next month because Brazilian Massa sustained a fractured skull during last weekend's Hungarian Grand Prix.

Schumacher is adored by millions in Germany, his popularity at least on par with the likes of retired tennis player Steffi Graf and football great Franz Beckenbauer.

"Schumacher steps on the gas again," said the Frankfurter Allgemeine newspaper.

His brother Ralf, also a former Formula One driver said, his comeback could not have come at a better time, especially given the negative headlines surrounding Formula One in the past months.

"He was itching to come back. But no one expected that," Ralf Schumacher told German television station N-24. "After all the bad headlines on the sport recently this is absolutely great. Nothing better could have happened for Formula One than my brother coming back."

Schumacher's return will certainly boost the Formula One's popularity in Germany from his very first race in Spain.

"After Schumacher retired I stopped watching F1. Now I will start again," said Beckenbauer, expressing the sentiment of many of his compatriots.

People in his hometown of Kerpen were equally excited.

"I think this is great," said local resident Marie Nimts. "I hope he shows them again what he's got. I also do not think he's too old for it."

Ferrari-mad Italian newspapers were thrilled by the news but Schumacher was knocked off top billing by Federica Pellegrini's heroics at the world swimming championships where she set a world record to win the 200 metres freestyle title.

"It's Schumacher's turn!," raved Gazzetta dello Sport adding that his comeback was "amazing".
Reuters
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:14:32 #245
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_71456406
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

nogmaals ... da's helemaal nog niet zeker.

McLaren kreeg ook pas de 100M$ boete + uitsluiting kampioenschap NA een onderzoek.

Als blijkt dat het fabricage-proces van Brawn niet deugt heb je kans dat zoiets dergelijks ook met hun gebeurt.
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer? Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
pi_71456497
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer?
Sabotage

Dan is dan ook gelijk het enige Renault wordt geschorst om een losvliegende band, dan mag je bij het veer-incident toch wel MINIMAAL dezelfde straf verwachten. Vooral als je ziet wat het gevolg is geweest..
pi_71456560
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer. Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
Sabotage van een ander team edit: oh al te laat

Wat ook nog kan is natuurlijk schade door onvoorziene omstandigheden niet gerelateerd aan het standaard racen..
Where facts are few, experts are many.
pi_71456572
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer? Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
Onderdeel kan een fabricage-fout hebben en kan van een leverancier zijn die aan meerdere teams levert.
Calm down, please!
pi_71456600
quote:
PARIJS - De Franse autoproducent Renault is door de economische recessie diep in de rode cijfers terechtgekomen.
© Autoweek

Het concern leed een nettoverlies over de eerste helft van het jaar van 2,71 miljard euro vergeleken met een winst van 1,58 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft de op een na grootste autoproducent in Frankrijk donderdag bekendgemaakt.

De omzet van de producent van modellen als de Clio, Laguna en de Megane, kelderde met bijna een kwart tot 15,99 miljard euro, conform de verwachting van analisten.

Het verlies is echter een stuk groter dan verwacht. Renault heeft, net zoals andere automakers, dit jaar fabrieken tijdelijk gesloten in een poging de overtollige voorraden onverkochte auto's weg te werken.

Peugeot

Woensdag werd al bekend dat aartsrivaal PSA Peugeot Citroën over het afgelopen halfjaar ook diep in het rood was beland. Het verlies van 962 miljoen euro was wel minder heftig dan bij Renault. De omzetdaling van bijna 22 procent was ongeveer gelijk als bij de concurrent. Door de economische crisis stellen bedrijven en consumenten de aankoop van nieuwe auto's uit.

Mitsubishi

Dat het slecht gaat in de auto-industrie, werd donderdag nog eens onderstreept door Mitsubishi.
De op drie na grootste producent van Japan zag de omzet over het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2009/2010 meer dan halveren tot 259,1 miljard yen (1,78 miljard euro). Onderaan de streep bleef een verlies over van 26,4 miljard yen
Renault de volgende die de F1 gaat verlaten dit jaar ?
-
pi_71456622
Dubbel
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')