abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:38:51 #203
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71443378
komt die ouwe ook nog eens de hoek om kijken. Ben wel benieuwd hoe die het gaat opnemen tegen alle ''groentjes''
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_71443626
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:23 schreef Googolplexian het volgende:
(waarin Michael echt wel weer in vorm komt en bekend raakt met de F60 en KERS)
Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:46:19 #205
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71443665
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari zich ooit iets aantrok van een testing ban.
Calm down, please!
pi_71444259
Straks wordt het pole na pole, winst na winst. Dan hoeft Massa zich ook niet meer druk te maken over zijn gezondheid
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:08:31 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71444430
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:03 schreef Tarabass het volgende:
Straks wordt het pole na pole, winst na winst. Dan hoeft Massa zich ook niet meer druk te maken over zijn gezondheid
In Valencia zal het moeilijk voor hem worden maar in Spa verwacht ik wel wat van hem
pi_71444439
Geweldig nieuws !!

En ik denk dat Bernie Eclestone Ferrari en Schumacher ook wel dankbaar zal zijn, want er zullen de komende Grand Prix's meer mensen gaan kijken per race, dan sinds het vertrek van Der Meister.

Ik hoop eerlijk gezegd het meest op het duel Button en Schumacher. Van Button ben ik groter fan dan van MS en nu Button voor het eerst tegen MS kan rijden in een even zo competatieve auto, hoop ik echt op een stuivertjes-kwalificatie + race in Valencia en Spa !!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 juli 2009 @ 23:16:17 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71444690
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari zich ooit iets aantrok van een testing ban.
dat doen ze nu wel en het testen wat ze doen, is in 'recht lijn' en valt binnen de grenzen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:18:19 #210
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71444762
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat doen ze nu wel en het testen wat ze doen, is in 'recht lijn' en valt binnen de grenzen.
Kan je nog aardig bekend raken met KERS starts ... iets wat de afgelopen races min of meer bepalend was.
Calm down, please!
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:26:14 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71445021
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Die had een week of 2 geleden nog wat rechte lijn tests gedaan met de RB5. Die tests vallen ook niet onder de test ban.
Zo heeft Toyota (?) ook vorig jaar wat tests gedaan op Spa waarbij ze Eau Rouge wat op en af reden, buiten de reguliere test periode. En de lijst van test circuits konden omzeilen.
Ga er maar vanuit dat Schumacher zo ook wel wat sprintjes gaat trekken op een baan ergens

edit: Perseliedinges had dus ook al zoiets gezegd
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:26:31 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71445028
Hij zal ook wel moeten rijden want hij heeft geen superlicentie meer
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:28:03 #213
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_71445067
En jij denkt dat de FIA een man met zo'n status z'n licentie gaat weigeren
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:37:28 #214
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71445355
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
maar de man is en blijft 40.
Ik denk dat leeftijd tegenwoordig in veel mindere mate nog een belemmering vormt , Schumacher is/was een topsporter.
Topsporters worden tegenwoordig zo goed begeleid dat ze veel langer meekunnen (zie AC Milan!). En Schumacher was op dit punt een perfectionist.

De tijd van paffende, altijd feestende en luie coureurs zijn we (in de meeste gevallen) voorbij, ik snap wel dat die jongens op hun 40ste niet meer konden.

Mark Martin, 50 lentes jong, heeft tot dusver de meeste overwinning op z'n naam staan in het huidige NASCAR Sprint Cup seizoen. En dat is, gezien zijn leeftijd, echt niet gebruikelijk in die serie.
Nou is Formule 1 natuurlijk andere koek, maar een goed getrainde Schumacher moet op z'n 40ste nog makkelijk meekunnen lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-07-2009 23:44:18 ]
pi_71445543
wat een koning!!!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71446335
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.

Ferrari mag altijd iets meer dan een ander. Die zullen vast wel op een achteraf circuitje wat kilometers afleggen.
pi_71446475
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Valencia zal het moeilijk voor hem worden maar in Spa verwacht ik wel wat van hem
Spa gaat hopelijk knallen worden tussen Kimi en hem.

Die baan ligt Kimi ook bijzonder goed. 3x op rij gewonnen. Ben benieuwd en ik heb er iig zin in!

Jammer dat we nu 3 weken stiul liggen en dat het nog zo lang duurt !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71446496
Schumi's meters hoeven natuurlijk niet in een Ferrari plaats te vinden, of wel?

Hij heeft zelf geloof ik nog een privé-F1, mocht hij de nodige meters voor z'n licentie moeten maken
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:27:07 #219
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71446671
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:20 schreef Googolplexian het volgende:
Schumi's meters hoeven natuurlijk niet in een Ferrari plaats te vinden, of wel?

Hij heeft zelf geloof ik nog een privé-F1, mocht hij de nodige meters voor z'n licentie moeten maken
Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk. Hij kan dus best oefenen in een 2008 auto met slicks etc, maar dat is voor de licentie niet relevant. Toch lijkt het me stug dat de FIA hem geen vergunning geeft.
Here we are now, entertain us.
pi_71446713
Wordt vast iets afgesproken dat de telemetrie niet gebruikt mag worden.
Calm down, please!
pi_71446777
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk. Hij kan dus best oefenen in een 2008 auto met slicks etc, maar dat is voor de licentie niet relevant. Toch lijkt het me stug dat de FIA hem geen vergunning geeft.
Hoe ze dat met die testban en zijn superlicentie gaan doen is mij ook een raadsel, maar laat ik 1 ding voorop stellen.

Als de FIA tegenwerkt en er eigenhandig voor zorgt dat Schumi niet kan/mag rijden dan kijk ik nooit, maar dan ook echt NOOIT meer F1.

En ik denk dat de FIA maar wat blij is met Schumi, dus die gaan dat echt wel regelen op een of andere manier. Wat meen je wat een extra aandacht de F1 nu gaat krijgen. De FIA is ook niet gek
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71446787
Wat is dit supergaaf zeg haha the king is back !!!!!!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71446800
quote:
Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk.
Rechte lijn tests gaan toch ook wel op racespeed? Gewoon een paar honderd keer dat rechte stuk op en af zou dan toch genoeg moeten zijn?

De rechte lijn tests vallen toch buiten die regel?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juli 2009 @ 00:37:55 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71446879
Mja, gewoon op de vrijdag met een tijdelijke licentie rijden en dan een GP-afstand rijden. Dan ben je er ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71446956
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:54 schreef Schunckelstar het volgende:
zo te lezen ben ik de enige die het verschrikkelijk nieuws vind
denk je er eindelijk vanaf te zijn...
Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
  donderdag 30 juli 2009 @ 02:42:34 #226
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71448156
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
Een rat met grote ballen!
Here we are now, entertain us.
pi_71448667
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
Ja die andere rat mag niet mee doen in Valencia.

Maat ik denk dat het behoorlijk gaat tegenvallen.
pi_71448929
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:42 schreef voyeur het volgende:

[..]

Een rat met grote ballen!
Oh. zo intiem ben ik niet met 'm. Wel een grote kin.
pi_71449453
Rechte lijn tests zijn toch voornl. om seat positie en overall besturing (waar zit welk pedaal en waar dient welk knopje voor enzo) door te krijgen, het heeft volgens mij weinig te maken met het verkennen van de grenzen van de auto... Hoewel, de grens van de topsnelheid, maar ik geloof niet dat het heel erg moeilijk is om rechtuit te rijden
Where facts are few, experts are many.
pi_71449541
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:52 schreef Atreidez het volgende:
Rechte lijn tests zijn toch voornl. om seat positie en overall besturing (waar zit welk pedaal en waar dient welk knopje voor enzo) door te krijgen, het heeft volgens mij weinig te maken met het verkennen van de grenzen van de auto... Hoewel, de grens van de topsnelheid, maar ik geloof niet dat het heel erg moeilijk is om rechtuit te rijden
Weet je nog die kerel in die renautl.. starten en rechtdoor en zo haaks de muur in

Maar ik mag aannemen dat schumacher weet wat hij doet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:17:02 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71449910
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 06:01 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja die andere rat mag niet mee doen in Valencia.

Maat ik denk dat het behoorlijk gaat tegenvallen.
Als je op Alonso doelt, die is niet geschorst, alleen Renault, tenminste als ze het beroep verliezen
pi_71449952
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je op Alonso doelt, die is niet geschorst, alleen Renault, tenminste als ze het beroep verliezen
Ik bedoel dat alle wereldkampioenen streken hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:21:09 #233
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_71451430
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:42 schreef voyeur het volgende:

[..]

Een rat met grote ballen!
Vind ik niet. Ik vond juist op momenten dat hij het risico kon nemen voor iets extra's, het vaak niet deed. Maar deze behoudenheid en conservatieve manier van rijden (en natuurlijk het talent om gewoon snel te zijn en een goede strategie uit te /werkenvoeren) heeft hem wel veel succes gebracht. Saai, maar het werkte. Getalenteerd en gewoonweg de beste in het spelletje, zeker. Maar interessant en grote ballen? No way.
Wat die licentie betreft, denk ik niet dat de FIA daar moeilijk over gaat doen. Zeker als het om Schumacher gaat, en al helemaal als het gaat om Ferrari. De Ferrari verhalen zijn al ruim bekend, maar sowieso is al duidelijk dat de FIA aan klassejustitie doet. Zo vind ik het belachelijk dat er geen sancties worden uitgevoerd tegen Brawn GP. En is de schorsing van Renault in dit verband, maar ook daarbuiten vreemd, aangezien eerder dergelijke zaken voorgekomen zijn, zonder dat daar dergelijke sancties voor opgelegd werden.
pi_71451820
FIA staat toch voor Ferrari's International Assistance?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2009 10:37:30 ]
pi_71451904
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:37 schreef k_man het volgende:
FIA staat toch voor Ferrari's International Assistance?
Huillie
pi_71451927
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Huillie
PI
pi_71451978
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:21 schreef Xaobotnik het volgende:

Zo vind ik het belachelijk dat er geen sancties worden uitgevoerd tegen Brawn GP.
nogmaals ... da's helemaal nog niet zeker.

McLaren kreeg ook pas de 100M$ boete + uitsluiting kampioenschap NA een onderzoek.

Als blijkt dat het fabricage-proces van Brawn niet deugt heb je kans dat zoiets dergelijks ook met hun gebeurt.
Calm down, please!
pi_71452032
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:41 schreef k_man het volgende:

[..]

PI
Daarom zit er ook een kusje bij.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:55:15 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71452300
quote:
Renault lijdt miljardenverlies
Uitgegeven: 30 juli 2009 10:32
Laatst gewijzigd: 30 juli 2009 10:32
PARIJS - De Franse autoproducent Renault is door de economische recessie diep in de rode cijfers terechtgekomen.


© Autoweek
Het concern leed een nettoverlies over de eerste helft van het jaar van 2,71 miljard euro vergeleken met een winst van 1,58 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft de op een na grootste autoproducent in Frankrijk donderdag bekendgemaakt.
De omzet van de producent van modellen als de Clio, Laguna en de Megane, kelderde met bijna een kwart tot 15,99 miljard euro, conform de verwachting van analisten.

Het verlies is echter een stuk groter dan verwacht. Renault heeft, net zoals andere automakers, dit jaar fabrieken tijdelijk gesloten in een poging de overtollige voorraden onverkochte auto's weg te werken.
Er gaan geruchten dat nog een autofabrikant zich terug gaat trekken uit F1, zo te lezen heeft Renault ook een goede reden........
pi_71452358
quote:
BMW will NOT supply engines next season
By BMWF1Talk - July 30 2009

Effectively, BMW will depart totally from F1, with the option of engine supply discarded too, surprisingly.

Klaus Draeger said, regading the engine supply: "No. We will not be available in the forthcoming season as an engine supplier"

Sad news for every BMW fan, as well as F1's.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:02:57 #241
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71452526
die shakedowns mogen toch nog wel? Die zijn toch maximaal 50km? Dan zou schumi nog een kleine 10 ronden mogen rijden om te wennen.
Drugs are good mkay?
pi_71452869
Wat een nieuws, ben benieuwd wat hij er van gaat bakken
pi_71454691
Shakedown is toch voor nieuwe auto's, in het begin van t jaar.. Nouja, zover ik weet mogen ze geen meter rijden met de huidige auto behalve dan die rechte lijn tests, al moet je daar ook toestemming voor hebben met een goede beargumentering. Zelfs die showrondjes als Bavaria City racing mogen niet met de nieuwe auto's (je zou ook gek zijn als je t risico neemt natuurlijk ).. Dan lijkt t me sterk dat Schumi wel ff ineens 10 rondjes ermee mag rijden
Where facts are few, experts are many.
pi_71454707
quote:
Germany celebrates return of idol
Eurosport - Thu, 30 Jul 10:53:00 2009

The return of seven times Formula One champion Michael Schumacher to competitive racing dominated headlines across all types of media in Germany on Thursday.

In a country that has learned to love Formula One mainly because of the success of Schumacher, his comeback generated headlines sprinkled with superlatives.

"The God of racing has come back. The legend will drive again," read Bild newspaper's headline, welcoming Schumacher back into Ferrari in the place of injured driver Felipe Massa.

The German, now 40 years old, retired from Formula One at the end of 2006 but is expected to make his comeback in Valencia, Spain, next month because Brazilian Massa sustained a fractured skull during last weekend's Hungarian Grand Prix.

Schumacher is adored by millions in Germany, his popularity at least on par with the likes of retired tennis player Steffi Graf and football great Franz Beckenbauer.

"Schumacher steps on the gas again," said the Frankfurter Allgemeine newspaper.

His brother Ralf, also a former Formula One driver said, his comeback could not have come at a better time, especially given the negative headlines surrounding Formula One in the past months.

"He was itching to come back. But no one expected that," Ralf Schumacher told German television station N-24. "After all the bad headlines on the sport recently this is absolutely great. Nothing better could have happened for Formula One than my brother coming back."

Schumacher's return will certainly boost the Formula One's popularity in Germany from his very first race in Spain.

"After Schumacher retired I stopped watching F1. Now I will start again," said Beckenbauer, expressing the sentiment of many of his compatriots.

People in his hometown of Kerpen were equally excited.

"I think this is great," said local resident Marie Nimts. "I hope he shows them again what he's got. I also do not think he's too old for it."

Ferrari-mad Italian newspapers were thrilled by the news but Schumacher was knocked off top billing by Federica Pellegrini's heroics at the world swimming championships where she set a world record to win the 200 metres freestyle title.

"It's Schumacher's turn!," raved Gazzetta dello Sport adding that his comeback was "amazing".
Reuters
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:14:32 #245
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_71456406
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

nogmaals ... da's helemaal nog niet zeker.

McLaren kreeg ook pas de 100M$ boete + uitsluiting kampioenschap NA een onderzoek.

Als blijkt dat het fabricage-proces van Brawn niet deugt heb je kans dat zoiets dergelijks ook met hun gebeurt.
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer? Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
pi_71456497
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer?
Sabotage

Dan is dan ook gelijk het enige Renault wordt geschorst om een losvliegende band, dan mag je bij het veer-incident toch wel MINIMAAL dezelfde straf verwachten. Vooral als je ziet wat het gevolg is geweest..
pi_71456560
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer. Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
Sabotage van een ander team edit: oh al te laat

Wat ook nog kan is natuurlijk schade door onvoorziene omstandigheden niet gerelateerd aan het standaard racen..
Where facts are few, experts are many.
pi_71456572
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer? Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
Onderdeel kan een fabricage-fout hebben en kan van een leverancier zijn die aan meerdere teams levert.
Calm down, please!
pi_71456600
quote:
PARIJS - De Franse autoproducent Renault is door de economische recessie diep in de rode cijfers terechtgekomen.
© Autoweek

Het concern leed een nettoverlies over de eerste helft van het jaar van 2,71 miljard euro vergeleken met een winst van 1,58 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft de op een na grootste autoproducent in Frankrijk donderdag bekendgemaakt.

De omzet van de producent van modellen als de Clio, Laguna en de Megane, kelderde met bijna een kwart tot 15,99 miljard euro, conform de verwachting van analisten.

Het verlies is echter een stuk groter dan verwacht. Renault heeft, net zoals andere automakers, dit jaar fabrieken tijdelijk gesloten in een poging de overtollige voorraden onverkochte auto's weg te werken.

Peugeot

Woensdag werd al bekend dat aartsrivaal PSA Peugeot Citroën over het afgelopen halfjaar ook diep in het rood was beland. Het verlies van 962 miljoen euro was wel minder heftig dan bij Renault. De omzetdaling van bijna 22 procent was ongeveer gelijk als bij de concurrent. Door de economische crisis stellen bedrijven en consumenten de aankoop van nieuwe auto's uit.

Mitsubishi

Dat het slecht gaat in de auto-industrie, werd donderdag nog eens onderstreept door Mitsubishi.
De op drie na grootste producent van Japan zag de omzet over het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2009/2010 meer dan halveren tot 259,1 miljard yen (1,78 miljard euro). Onderaan de streep bleef een verlies over van 26,4 miljard yen
Renault de volgende die de F1 gaat verlaten dit jaar ?
-
pi_71456622
Dubbel
-
pi_71456638
Een stukje van jou post staat 6 reacties naar boven ook al gepost En ja, die kans zit er best in.. Als Piquet dit jaar afmaakt dan weten we het zeker natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
pi_71456663
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Onderdeel kan een fabricage-fout hebben en kan van een leverancier zijn die aan meerdere teams levert.
Leveranciers schorsen, dan maar geen veren.

pi_71460003
quote:
FIA will grant Schumacher licence to compete in F1
Posted : Thu, 30 Jul 2009 12:47:59 GMT

Hamburg - Motorsport's ruling body, the FIA, confirmed Thursday that Michael Schumacher will be granted the Formula One driving licence he needs if he is to race for Ferrari as Felipe Massa's replacement in next month's European Grand Prix in Valencia. Seven-time world champion Schumacher last raced in F1 at the Brazilian GP on October 22, 2006 but an F1 licence automatically runs out at the end of each year.

However, Schumacher qualifies under FIA Article 5.1.2a, which states that a driver can be issued a licence if he has competed in a minimum of 15 races in the previous three years.

Schumacher fulfills this requirement as the 40-year-old was in the Ferrari cockpit for all 18 races in the 2006 season.

The German Motorsport Federation (DMSB) has already applied for the licence to FIA, well within the 14-day deadline before the European GP on August 23.
quote:
Doctor: Massa will leave hospital soon
Thursday, July 30th 2009, 12:53 GMT

Felipe Massa's personal doctor is confident the Brazilian driver will be able to leave hospital in less than ten days thanks to the progress he is making.

Further tests performance yesterday showed that the edema Massa had is now disappearing, and doctor Dino Altman continues to be upbeat about the Ferrari driver's progress.

"The edema involved only a tiny part of the brain. There's nothing to worry about, and no further operations are forecast. No permanent damage," Altman told Gazzetta dello Sport.

"He speaks normally, very well and more than before. He remembers everything starting from Saturday, except for the crash of which he can't remember anything. He knows what day is today, and he also knows that for two or three days he wasn't conscious.

"The way things are going, he will be able to leave even before ten days have gone by."


Massa was able to take his first steps yesterday, when he left the intensive care unit.

The doctor said Massa asked who won the Hungarian Grand Prix and that he remembered his qualifying position before his accident.

The Brazilian will be replaced by seven-time champion Michael Schumacher at the European Grand Prix next month.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:54:34 #254
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71461345
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:17 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Sabotage

Dan is dan ook gelijk het enige Renault wordt geschorst om een losvliegende band, dan mag je bij het veer-incident toch wel MINIMAAL dezelfde straf verwachten. Vooral als je ziet wat het gevolg is geweest..
Uhmm, Renault wist dat het wiel niet vast zet, maar liet Alonso toch rijden. Sterker nog, Alonso is niet geinformeerd dat hij met een los wiel reed.

Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bij Brawn geen idee hadden dat er een veer met een fabricagefout op zat
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_71461631
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Uhmm, Renault wist dat het wiel niet vast zet, maar liet Alonso toch rijden. Sterker nog, Alonso is niet geinformeerd dat hij met een los wiel reed.

Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bij Brawn geen idee hadden dat er een veer met een fabricagefout op zat
Veer was prima ... veerschotel faalde.

Verder is de Brawn situatie met de Renault situatie vergelijken inderdaad scheef.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:51:26 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71464685
quote:
FIA sets date for Renault appeal hearing

By Edd Straw Thursday, July 30th 2009, 15:41 GMT

The FIA has announced that the International Court of Appeal will hear Renault's appeal against its suspension from the European Grand Prix on August 17.

The hearing will start at 10am in Paris, with the verdict due to be released on the afternoon of August 18.

Renault was punished after race stewards ruled that Fernando Alonso was knowing released from his pitstop without the wheel-nut retaining device securely in place and that Renault failed to take any action to stop the car leaving the pitlane.

They also found that Renault did not inform Alonso of the problem or ask him to stop, leading to his front right wheel falling off exiting Turn 9.

The stewards concluded that Renault had violated Article 3.2 of F1's Sporting Regulations, which insists that "competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race."

Renault was also found to be in violation of Article 23.1, which calls for cars to be released from a pitstop only "when it is safe."

Should Renault's appeal be upheld, it will be allowed to participate in the European Grand Prix on August 23.
autosport.com
pi_71465295
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71465346
quote:
lewis

"well felipe, keep your head up! "
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:12:21 #259
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71466909
ik versta dr geen zak van. is het portugees ?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71466958
quote:
Doctor confident Schu fit for F1 return
Date 2009-07-30

Michael Schumacher must get the green-light of a doctor before shifting his planned Valencia comeback into high gear.

The 40-year-old German, who retired in 2006 but has agreed to return to replace Ferrari's injured race driver Felipe Massa, is to undergo medical tests at the Bad-Nauheim sportklinic in Germany.

"It's only because Michael has worked so hard in recent months that all of this is possible," a confident Dr Johannes Peil, who treated the seven time world champion after he fell and injured his neck during a motorcycle crash earlier this year, told Bild newspaper.

It is also rumoured that Schumacher may attempt some testing miles prior to Valencia, despite the official ban on in-season circuit testing.

The Tagesspiegel newspaper reports that while Ferrari is not allowed to run the F60 except in a straight-line, Schumacher may instead turn to the Italian team's 'F1 Clienti' department, which operates former Grand Prix cars for wealthy enthusiasts.

Possible venues for Schumacher's test were named as Imola or Mugello.
Calm down, please!
pi_71469397
quote:
Lewis relishing chance to race Schu
Thursday, 30 July 2009 00:00


Lewis Hamilton says it will be “an honour and a privilege” to race against Michael Schumacher when the German makes his return to Formula 1 competition.

Schumacher retired from the sport at the end of the 2006 season but is set to make a surprise comeback later this month in Valencia as a stand-in for injured Ferrari driver Felipe Massa provided he passes a fitness test.

Hamilton, who joined the F1 circus in 2007 and has therefore never raced against Schumacher, says he relishes the prospect of competing against the most successful driver in the sport’s history.

“I am excited by the possibility of Michael Schumacher's return to Formula 1, assuming it happens, but my thoughts are still with Felipe and his family following his terrible accident in Hungary,” said the reigning champion, who at 24 is 16 years younger than Schumacher.

“Michael is one of the sport’s greatest competitors and a legend in his own right and it would be great to compete against him.
Calm down, please!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:26:26 #262
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71471465
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:21 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Renault de volgende die de F1 gaat verlaten dit jaar ?
Dan zouden ze het toch wel hebben aangekondigd voordat ze met de cijfers kwamen?
Meteen een mooi feitje om te presenteren aan de shareholders onder het mom van: 'kijk! wij hebben al actie ondernomen!'.
pi_71472150
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

alsof het afhangt van die 15 races in de afgelopen drie jaar...

regel 5.1.2f van appendix L (licenties e.d.)
quote:
By exception, if supported by the Safety Commission, the FIA
World Motor Sport Council may approve the issue of the Super
Licence to persons judged by the Council to have met the intent
of the qualifi cation process.
ik gok zomaar dat de meest succesvolle coureur aller tijden, als hij nog fit genoeg is, wel voor de uitzondering in aanmerking komt...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:17:11 #264
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71481065
http://www.shirtvandedag.nl/index.php?referer=jouwaanbieding

lol, ze hebben zelfs vandaag een schumacher is back shirt in de aanbieding. Ze moeten er ook gelijk een slaatje uit slaan.

We grappig dat hij op een of andere manier we zo'n hype om zich kan creeën
pi_71481689
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:51 schreef Giem het volgende:
http://www.shirtvandedag.nl/index.php?referer=jouwaanbieding

lol, ze hebben zelfs vandaag een schumacher is back shirt in de aanbieding. Ze moeten er ook gelijk een slaatje uit slaan.

We grappig dat hij op een of andere manier we zo'n hype om zich kan creeën
Wel grappig, maar weet niet of Ferrari zo blij is met het gebruik van hun logo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:32:50 #267
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71481840
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:25 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wel grappig, maar weet niet of Ferrari zo blij is met het gebruik van hun logo
Ik denk dat Ferrari die wereldwijde gekte nu effe niet in de hand kan houden (en het waarschijnlijk ook nu effe niet willen).
Calm down, please!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:24:00 #268
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71484688
Stiekem hoop ik toch wel dat Massa eventjes wacht, aangezien 'ie erover praat om in Valencia weer te willen racen. Daarnaast;
quote:
Schumacher test op Mugello met oude F2007

Michael Schumacher test dit weekend met een Ferrari F2007 op het circuit van Mugello, zo bericht Bild Zeitung. Door het testverbod kan de Duitser niet testen met een huidige Ferrari, maar om alvast te wennen aan de G-krachten en om te kijken hoe zijn nek het houdt rijdt hij met een oude Formule 1-auto, onder de vlag van de F1 Clienti-afdeling.

Viervoudig wereldkampioen Alain Prost vertelde radiozender Europe 1 verbaasd te zijn door de beslissing van Schumacher om terug te keren. “Ik begrijp zijn besluit niet, maar ik heb er wel respect voor. Hij stopte bijna drie jaar geleden, is wat zwaarder geworden en komt terug van een motorongeluk. Het is een vreemde keuze en een grote uitdaging. Misschien wil hij alleen maar Ferrari uit de brand helpen, aangezien testrijders Marc Gene en Luca Badoer bij lange na niet zo snel zijn.”

http://www.f1today.nl/nie(...)ello-met-oude-f2007/
pi_71486120
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:24 schreef TommyGun het volgende:
Stiekem hoop ik toch wel dat Massa eventjes wacht, aangezien 'ie erover praat om in Valencia weer te willen racen. Daarnaast;
[..]
Dat kan hij wel willen maar geen een arts die dat goed keurt. Als er weer iets gebeurt kan het fataal zijn schat ik zo.
pi_71488422
Dit hadden we natuurlijk ook al voorspeldt
quote:
Raikkonen ziet toekomst voor zichzelf in rally
31 juli 2009

Voormalig Formule 1-kampioen Kimi Raikkonen hoopt na zijn Formule 1-loopbaan voltijd aan het wereldkampioenschap rally mee te kunnen doen. De Fin reed dit jaar al twee rally's en debuteert dit weekend in het World Rally Championship.

"Ik zie zeker een toekomst voor mijzelf in het wereldkampioenschap rally", zei Raikkonen tijdens de WRC-persconferentie. "Ik heb echter nog een contract voor één jaar om in de Formule 1 te rijden, maar daarna ligt de toekomst open. Het hangt er ook vanaf welke kant het opgaat met de Formule 1. Ik heb echter geen haast."

Raikkonen rijdt dit weekend met zijn eigen Fiat Grande Punto S2000. Het doel van de Fin om is het weekend zonder kleerscheuren af te kunnen ronden. "Ik hoop aan de finish te kunnen komen en hetzelfde tempo te kunnen rijden als de andere jongens in mijn groep", vertelde hij. Het is nog niet zeker of Raikkonen dit jaar aan nog meer rally's mee zal doen. "Dat weet ik nog niet. Misschien wel, als ik tijd over heb."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)r-zichzelf-in-rally/
Where facts are few, experts are many.
pi_71488771
Ach ja, hij heeft genoeg in de F1 gecasht à 50 miljoen per jaar.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:22:58 #272
61946 Googolplexian
Think Harder!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:14:20 #273
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71491417
quote:
Schumacher mag van FOTA dag testen in F60

De FOTA-teams hebben Ferrari toestemming gegeven om Michael Schumacher een dag in de F60 te laten testen. Dat bevestigde vice-president John Howett tegenover het Amerikaanse Speed TV. Of de test ook daadwerkelijk plaats zal vinden, hangt af van toestemming van Williams en Force India, die niet meer in de FOTA zitten.

Sinds dit jaar geldt een testverbod in de Formule 1 en mag er tussen de eerste en laatste race niet meer worden getest door de teams. Ferrari zit echter in een uitzonderlijke situatie met de blessure van Felipe Massa. Schumacher is opgeroepen als vervanger van de Braziliaan, maar heeft sinds zijn laatste race in 2006 slechts een handvol tests voor Ferrari gedaan.

Bovendien heeft Schumacher nog helemaal geen ervaring met de technische veranderingen van dit jaar, zoals KERS, de verstelbare voorvleugels en hij heeft sinds 1998 altijd in auto's met gegroefde banden geracet, terwijl dit jaar de slicks zijn teruggekeerd. Ferrari vroeg de overige teams dan ook om toestemming te geven toch een dag te mogen testen en de FOTA-teams hebben die toestemming gegeven. "We zijn er zeker van dat Ferrari dit sportieve gebaar zal respecteren", zei Howett tegen Speed TV.

Williams en Force India zijn echter geen leden meer van de FOTA sinds ze zich onvoorwaardelijk hadden ingeschreven voor het volgende seizoen. Als deze twee teams besluiten geen toestemming te geven, gaat het hele plan van Ferrari niet door. De reglementen stellen namelijk dat er alleen bij unanieme toestemming van alle deelnemers een uitzondering op een regel, in dit geval het testverbod, mag worden gemaakt.

Schumacher heeft vandaag (vrijdag) al in een F2007 op Mugello getest.

http://f1.gpupdate.net/nl(...)a-dag-testen-in-f60/


pi_71492135
Dan zie ik die foto's hierboven en schrik bijna hoe mooi die wagen is, of hoe lelijk de huidige wagens zijn. Een deel van het plezier van F1-kijken is omdat het de mooiste auto's waren die er rondreden. Met de huidige voor- en achtervleugels valt gewoon geen mooie auto te bouwen. Ik vraag me af of ze, toen ze de reglementen samenstelden, wel een 3D-modelletje hebben laten maken. Want dan zouden ze toch moeten zien dat dit eigenlijk niet kan, zo lelijk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:16:16 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71497395
quote:
Massa will leave hospital on Monday

By Peter Farkas Friday, July 31st 2009, 12:49 GMT

Felipe Massa will leave Hungary by a private plane on Monday, his personal doctor, Dino Altmann confirmed.

"Felipe continues to improve, he is doing very well, and we already decided to go back home on Monday to Brazil," Altmann told journalists on Friday at the AEK Hospital in Budapest, where Massa has been treated since his accident during the weekend of the Hungarian Grand Prix.

"He will fly to Sao Paulo."

Altmann said "there was no need" for the Brazilian to be taken to FIA Institute deputy president Gerard Saillant's clinic in Paris, where Michael Schumacher was also treated after he broke his leg in an accident ten years ago.

"He has to continue his recovery and go back racing as soon as possible, that's the plan," Altmann added. "No special treatment.

"He is in very good mood, he is in good shape. He wants to come back soon."

Ferrari decided to replace Massa with seven-time world champion Schumacher, who has already started practicing at a wheel of a two-year old F2007 at Mugello today.
autosport.com
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:18:47 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71497451
quote:
Raikkonen calm on Schumacher return

By Matt Beer and Diego Mejia Friday, July 31st 2009, 16:45 GMT

Kimi Raikkonen says he has no qualms about being joined in the Ferrari line-up if Michael Schumacher goes ahead with his plan to substitute for the injured Felipe Massa.

Schumacher has begun testing a 2007 Formula 1 Ferrari in a bid to see if he is fit enough for his intended comeback at the European Grand Prix.

Raikkonen insisted the identity of his team-mate was largely irrelevant to him, but welcomed news of Schumacher's return.

"For me it makes no difference who drives the second car," he said. "I don't think it is 100 per cent sure that he will drive as he is still checking things out.

"But it will be nice to have him as a team-mate. It nearly happened before."

Schumacher's comeback also received support from his former rival Juan Pablo Montoya.

The Colombian NASCAR racer, who had some memorable wheel to wheel battles with Schumacher before leaving F1 for stock cars, expects Schumacher to cope well, although he doubts the seven-time champion will improve on Raikkonen and Massa's recent results.

"I heard he was testing today already," said Montoya. "Physically he'll be fine with all the testing he'll do before that I think.

"Will he do a lot more than the current Ferrari drivers are doing? I'll be surprised but you know... you never know.

"I'm sure they're going to make sure that they come up with something new for his arrival to make sure he looks good."
autosport.com
pi_71499905
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef TommyGun het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het lijkt me heel sterk dat Williams (die al aangegeven hebben terug in de FOTA te willen) en Force India (die echt geen concurrent voor Ferrari zijn op dit moment) dit gaan tegenhouden.

Dat doen ze echt niet. Ik geloof dat niet.

Schumi gaat gewoon lekker een dagje testen in de 2009spec, ik ben daar heilig van overtuigd

Overigens was dat wel wat geweest voor Schumacher hoor, die verstelbare vleugels.
Nu hoor je er geen enkele coureur over behalve zo nu en dan eens alonso die roept dat het onzin is en niet werkt.

Schumacher was er zo eentje (net als Senna) om zoiets OPTIMAAL te benutten, al scheelde het maar 1 tiende van een seconde per ronde.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71499950
Ik heb iig al zin in Valencia en zal zeer zeker een biertje extra drinken voor Schumacher en ik hoop dat hij Kimi compleet zoek rijdt! (en dat zeg ik als fan van Kimi )
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:48:57 #279
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71500045
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:46 schreef vosss het volgende:
Ik heb iig al zin in Valencia en zal zeer zeker een biertje extra drinken voor Schumacher en ik hoop dat hij Kimi compleet zoek rijdt! (en dat zeg ik als fan van Kimi )
Ik hoop dat ze elkaar van de baan afrijden

M.a.w. heb net zo'n zin in Valencia als jij


P.S.: Een extra biertje drinken voor Kimi hoeft niet ... dat heb jij al goed ingeschat!
Calm down, please!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:45:23 #280
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71501626
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Het lijkt me heel sterk dat Williams (die al aangegeven hebben terug in de FOTA te willen) en Force India (die echt geen concurrent voor Ferrari zijn op dit moment) dit gaan tegenhouden.

Dat doen ze echt niet. Ik geloof dat niet.

Schumi gaat gewoon lekker een dagje testen in de 2009spec, ik ben daar heilig van overtuigd

Overigens was dat wel wat geweest voor Schumacher hoor, die verstelbare vleugels.
Nu hoor je er geen enkele coureur over behalve zo nu en dan eens alonso die roept dat het onzin is en niet werkt.

Schumacher was er zo eentje (net als Senna) om zoiets OPTIMAAL te benutten, al scheelde het maar 1 tiende van een seconde per ronde.
ja Schumi zat vroeger zo ongeveer net zo vaak met z'n handen van het stuur als op het stuur
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71507221
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze elkaar van de baan afrijden
dat zou echt meesterlijk zijn
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 03:10:36 #282
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71508169
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:29 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat zou echt meesterlijk zijn
Ik zie het al helemaal gebeuren Ferrari zal dan niet zo blij zijn
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 05:53:12 #283
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71508645
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef FriescheHengst het volgende:
Dan zie ik die foto's hierboven en schrik bijna hoe mooi die wagen is, of hoe lelijk de huidige wagens zijn. Een deel van het plezier van F1-kijken is omdat het de mooiste auto's waren die er rondreden. Met de huidige voor- en achtervleugels valt gewoon geen mooie auto te bouwen. Ik vraag me af of ze, toen ze de reglementen samenstelden, wel een 3D-modelletje hebben laten maken. Want dan zouden ze toch moeten zien dat dit eigenlijk niet kan, zo lelijk.
ja inderdaad. en hebben de nieuwe regels nou echt veel geholpen?
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:15:40 #284
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71508965
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 05:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ja inderdaad. en hebben de nieuwe regels nou echt veel geholpen?
Ik vind het wel een van de leukere seizoenen van de afgelopen jaren Maar of dat door de nieuwe regels komt weet ik niet. Wel zijn er volgens mij meer inhaalacties??
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:22:29 #285
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71509372
Hopen dat Schumi en/of Ferrari wint, dan ga ik er flink op vooruit bij Unibet
pi_71515527
Zijn de wagens van dit jaar nou veel langzamer dan voorgaande jaren? Of scheelt het niet zo veel? Schumacher was in de auto van vorig jaar in ieder geval sneller op Mugello dan het record van Massa in de auto van dit jaar.
quote:
"Het was geweldig om weer in een Formule 1-auto op het circuit te rijden, ook al was het een auto uit 2007 met slicks die normaal in de GP2 worden gebruikt. Er is dan ook geen goed vergelijkingsmateriaal", zei de Duitser, die na 67 ronden tot een tijd van 1.23.736 kwam. De snelste tijd die in een F60 op het Italiaanse circuit werd verreden was een 1.23.981 door Felipe Massa.
pi_71515588
Schumi FTW
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:36:39 #288
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71517191
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 08:15 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik vind het wel een van de leukere seizoenen van de afgelopen jaren Maar of dat door de nieuwe regels komt weet ik niet. Wel zijn er volgens mij meer inhaalacties??
het is een leuker seizoen omdat de hele rangorde veranderd is, omdat de teams qua ontwerp helemaal opnieuw moesten beginnen.

het veld ligt - met name in de kwalificatie - behoorlijk dicht bij elkaar, maar of inhalen nu makkelijker is geworden?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71518331
Voor McLaren of Ferrari tegen een niet-KERS auto in halen makkelijker geworden. Voor de rest tegen een McLaren of Ferrari juist moeilijker. In de andere gevallen maakt het denk ik niet zoveel uit.

Maar toch ben ik helemaal voor grote regelveranderingen, omdat je kleine teams de kans geeft om met slimme ideeen naar voren te komen. Zonder regelveranderingen zou je Red Bull nooit vooraan hebben gezien, maar nu zie je wat Newey waard is. Komende jaren gaan de andere teams de ideeen kopieren en verfijnen, en is het weer een kwestie van optimaliseren, wat rijke en stabiele teams nou eenmaal beter kunnen.

Wat mij betreft ieder jaar een grote verandering: wel/geen KERS, wel/geen tankstop, wel/geen bandenwissels, wel/geen verstelbare vleugels, wel/geen slicks, wel/geen traction control... ieder jaar een nieuwe combinatie om te zorgen dat teams moeten blijven nadenken.
  zondag 2 augustus 2009 @ 08:55:22 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71531035
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

het is een leuker seizoen omdat de hele rangorde veranderd is, omdat de teams qua ontwerp helemaal opnieuw moesten beginnen.

het veld ligt - met name in de kwalificatie - behoorlijk dicht bij elkaar, maar of inhalen nu makkelijker is geworden?
Dat zeker, maar de rangorde is veranderd door de invoering van alle regels. En iedereen zit allemaal wat dichter bij elkaar. Coureurs worden nu nog maar op 1 ronde gezet

Ik heb zelf het idee dat ik meer inhaal-acties zie, maar dat is geheel persoonlijk
The line is a dot to you!
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:15:56 #291
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71531650
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 08:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat zeker, maar de rangorde is veranderd door de invoering van alle regels. En iedereen zit allemaal wat dichter bij elkaar. Coureurs worden nu nog maar op 1 ronde gezet

Ik heb zelf het idee dat ik meer inhaal-acties zie, maar dat is geheel persoonlijk
Ik heb dat idee ook, dus misschien hebben wij een leukere stream dan anderen?
Here we are now, entertain us.
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:27:29 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71531763
PIQUET OUT
quote:
Nelson Piquet Jnr's tenure at Renault is at an end

The Hungarian Grand Prix was Nelson Piquet Jnr’s last start for Renault, according to sources at the team.

His replacement has not been officially confirmed but is expected to be Renault Development driver Romain Grosjean. Piquet’s replacement will either race at Valencia or Spa-Francorchamps, depending on whether the team’s appeal against its ban is successful.

Grosjean, currently second in GP2, drove for the team in one of their allocated straight-line tests this week (Pics on BritsonPole).

As discussed here earlier today, Piquet’s future at the team has been in doubt for some time. Indeed many were surprised when he was given a second season with the team.

He is the second of the rookies of 2008 to be dropped by his team within the space of a month. Fellow 2008 debutante Sebastien Bourdais had his Toro Rosso contract terminated after the German Grand Prix.

Promoting Grosjean would continue Renault’s practice of elevating young drivers to their squad via GP2.

Heikki Kovalainen was the first, being placed in the squad in 2007. After a shaky start he soon began out-performing Giancarlo Fisichella and brilliantly held off Kimi Raikkonen for second in the pouring rain at Fuji. But nonetheless he was dropped to make way for Piquet along with Fernando Alonso.

Piquet who, like Kovalainen, was a GP2 championship runner-up, scored one podium finish last year in somewhat fortuitous circumstances at the Hockenheimring. He insists the gap between himself and Alonso is at least partly explained by his team mate getting better equipment.

Grosjean’s GP2 form has been a little patchy. He won the inaugural GP2 Asia championship with ease but could only manage fourth in the main series last year.

He began this year’s campaign brightly with two wins from the first three races - but he hasn’t been back to the top of the podium since. His heavy crash at Monaco was won of a series of unnecessary incidents which have cost him valuable points.

As Piquet knows well, any such failings are brutally exposed in the cut-throat world of Formula 1.
f1fanatic.co.uk
pi_71533587
Wat een bullshit argumenten over het betere materiaal van Alonso.. Ik zie hem toch telkens door een bestuurdersfout de grindban in gaan
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:44:45 #294
102466 cappp
Ondertitel
pi_71534167
Naja terecht, die gozer heeft niets laten zien.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_71534289
quote:
Secret Schumacher Photos Lead To FIA Investigation

The FIA is to investigate Michael Schumacher's test at the Mugello circuit on Friday.

Observers of secret photos of the nearly 70 lap session were alarmed to see the 40-year-old German's 2007 single seater equipped with slick Bridgestone tyres.

Schumacher said afterwards that the slicks in use were from the GP2 series, but it may be that other teams strictly observing the in-season test ban are concerned about having that information verified.

A spokeswoman for F1's governing body told the German news agency DPA that, according to the report, "the FIA is concerned about the slicks used on the F2007".
quote:
With in-season testing banned, Schumacher is not allowed to drive the current Ferrari, but has been practising in an older car.

He added: "I have to say I'm feeling muscles I was not even aware existed any more - but you cannot test for a day after such a lot of time without feeling anything.

"I'm curious to see what will happen in the coming days."
Calm down, please!
pi_71534379
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:16 schreef ufopiloot het volgende:
Wat een bullshit argumenten over het betere materiaal van Alonso.. Ik zie hem toch telkens door een bestuurdersfout de grindban in gaan
Alonso staat anders ook vaak in de grindbak de laatste tijd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71534575
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:44 schreef cappp het volgende:
Naja terecht, die gozer heeft niets laten zien.
Ik denk dat hij in de leer is bij Kovalainen
pi_71534675
quote:
Schumacher seemingly within rules during Ferrari test

Mugello/Hamburg - Michael Schumacher seemingly did not infringe Formula One's ban on in-season testing when the seven-time world champion drove practice laps Friday at Mugello in Ferrari's 2007 car. The Bild newspaper reported Saturday that there were concerns about the slicks used on the F2007 by Schumacher. The 40-year stated after the test day involving 67 laps at Ferrari's circuit that the slicks were those used in the GP2 Series as teams are banned from testing with tyres in use for the 2009 F1 season.

A spokesperson for the FIA would merely confirm that motorsport's ruling body was checking the details of the test.
Calm down, please!
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:23:17 #299
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71535180
Mooizo, hij is nog geen 5 minuten terug of er hangt al een luchtje rond
pi_71535281
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:23 schreef Ciolekfan het volgende:
Mooizo, hij is nog geen 5 minuten terug of er hangt al een luchtje rond
Het is ook raar dat een rookie maar moet testen tijdens de trainingen van een race-weekend, maar dat een terugkerend 7-voudig wereldkampioen wel even wat racerondjes mag gaan maken. Maarja, als je hier weer wat van zegt dan loop je weer te bashen en ben je een zeikerd. Je hebt het immers over Michael Schumacher hé!?
pi_71537641
Ik vind t ook opmerkelijk hoor, dat er ineens allerlei speciale regelingen worden getroffen. Aan de andere kant, bij Toro Rosso hebben ze het nooit voorgesteld om Alqueserieiri (ofzoiets) te laten testen om te wennen aan de auto? Maar als je dan achteraf kijkt naar hoe die jongen rond reedt in Hongarije, dan valt er toch weinig te vrezen als Schumi zonder training in een 2009 spec gaat zitten. Het enige wat de fans zullen vrezen is dat hij geen deuk in een pakje boter rijdt
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')