Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:23 schreef Googolplexian het volgende:
(waarin Michael echt wel weer in vorm komt en bekend raakt met de F60 en KERS)
Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari zich ooit iets aantrok van een testing ban.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
In Valencia zal het moeilijk voor hem worden maar in Spa verwacht ik wel wat van hemquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:03 schreef Tarabass het volgende:
Straks wordt het pole na pole, winst na winst. Dan hoeft Massa zich ook niet meer druk te maken over zijn gezondheid
dat doen ze nu wel en het testen wat ze doen, is in 'recht lijn' en valt binnen de grenzen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari zich ooit iets aantrok van een testing ban.
Kan je nog aardig bekend raken met KERS starts ... iets wat de afgelopen races min of meer bepalend was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat doen ze nu wel en het testen wat ze doen, is in 'recht lijn' en valt binnen de grenzen.
Die had een week of 2 geleden nog wat rechte lijn tests gedaan met de RB5. Die tests vallen ook niet onder de test ban.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Ik denk dat leeftijd tegenwoordig in veel mindere mate nog een belemmering vormtquote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:45 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij mag volgens mij geen meter rijden met de nieuwe auto. Wellicht dat hij met de oude een paar testrondjes rijdt, maar er is een testing ban voor 2009 en die Alqueseri of hoe die nieuwe jongen ook heet had ook geen meter gereden voor vrijdag.
Spa gaat hopelijk knallen worden tussen Kimi en hem.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Valencia zal het moeilijk voor hem worden maar in Spa verwacht ik wel wat van hem
Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk. Hij kan dus best oefenen in een 2008 auto met slicks etc, maar dat is voor de licentie niet relevant. Toch lijkt het me stug dat de FIA hem geen vergunning geeft.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:20 schreef Googolplexian het volgende:
Schumi's meters hoeven natuurlijk niet in een Ferrari plaats te vinden, of wel?
Hij heeft zelf geloof ik nog een privé-F1, mocht hij de nodige meters voor z'n licentie moeten maken
Hoe ze dat met die testban en zijn superlicentie gaan doen is mij ook een raadsel, maar laat ik 1 ding voorop stellen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk. Hij kan dus best oefenen in een 2008 auto met slicks etc, maar dat is voor de licentie niet relevant. Toch lijkt het me stug dat de FIA hem geen vergunning geeft.
Rechte lijn tests gaan toch ook wel op racespeed? Gewoon een paar honderd keer dat rechte stuk op en af zou dan toch genoeg moeten zijn?quote:Voor een superlicentie zegt de regel zegt dat je 300 km in 'a current F1 car' moet rijden op race-snelheid. Dat is gezien de test ban dus onmogelijk.
Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:54 schreef Schunckelstar het volgende:
zo te lezen ben ik de enige die het verschrikkelijk nieuws vind![]()
denk je er eindelijk vanaf te zijn...
Een rat met grote ballen!quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
Ja die andere rat mag niet mee doen in Valencia.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Schumi de sjoemelaar... het blijft een rat, onsportief, arrogant, een leugenaar en bedrieger. Een ontzettend onsympathieke eikel. Maar het maakt het seizoen er wel weer wat interessanter op dan het toch al was.
Weet je nog die kerel in die renautl.. starten en rechtdoor en zo haaks de muur inquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:52 schreef Atreidez het volgende:
Rechte lijn tests zijn toch voornl. om seat positie en overall besturing (waar zit welk pedaal en waar dient welk knopje voor enzo) door te krijgen, het heeft volgens mij weinig te maken met het verkennen van de grenzen van de auto... Hoewel, de grens van de topsnelheid, maar ik geloof niet dat het heel erg moeilijk is om rechtuit te rijden
Als je op Alonso doelt, die is niet geschorst, alleen Renault, tenminste als ze het beroep verliezenquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:01 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja die andere rat mag niet mee doen in Valencia.![]()
Maat ik denk dat het behoorlijk gaat tegenvallen.
Ik bedoel dat alle wereldkampioenen streken hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je op Alonso doelt, die is niet geschorst, alleen Renault, tenminste als ze het beroep verliezen
Vind ik niet. Ik vond juist op momenten dat hij het risico kon nemen voor iets extra's, het vaak niet deed. Maar deze behoudenheid en conservatieve manier van rijden (en natuurlijk het talent om gewoon snel te zijn en een goede strategie uit te /werkenvoeren) heeft hem wel veel succes gebracht. Saai, maar het werkte. Getalenteerd en gewoonweg de beste in het spelletje, zeker. Maar interessant en grote ballen? No way.quote:
Huilliequote:Op donderdag 30 juli 2009 10:37 schreef k_man het volgende:
FIA staat toch voor Ferrari's International Assistance?
nogmaals ... da's helemaal nog niet zeker.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:21 schreef Xaobotnik het volgende:
Zo vind ik het belachelijk dat er geen sancties worden uitgevoerd tegen Brawn GP.
Er gaan geruchten dat nog een autofabrikant zich terug gaat trekken uit F1, zo te lezen heeft Renault ook een goede reden........quote:Renault lijdt miljardenverlies
Uitgegeven: 30 juli 2009 10:32
Laatst gewijzigd: 30 juli 2009 10:32
PARIJS - De Franse autoproducent Renault is door de economische recessie diep in de rode cijfers terechtgekomen.
© Autoweek
Het concern leed een nettoverlies over de eerste helft van het jaar van 2,71 miljard euro vergeleken met een winst van 1,58 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft de op een na grootste autoproducent in Frankrijk donderdag bekendgemaakt.
De omzet van de producent van modellen als de Clio, Laguna en de Megane, kelderde met bijna een kwart tot 15,99 miljard euro, conform de verwachting van analisten.
Het verlies is echter een stuk groter dan verwacht. Renault heeft, net zoals andere automakers, dit jaar fabrieken tijdelijk gesloten in een poging de overtollige voorraden onverkochte auto's weg te werken.
quote:BMW will NOT supply engines next season
By BMWF1Talk - July 30 2009
Effectively, BMW will depart totally from F1, with the option of engine supply discarded too, surprisingly.
Klaus Draeger said, regading the engine supply: "No. We will not be available in the forthcoming season as an engine supplier"
Sad news for every BMW fan, as well as F1's.
quote:Germany celebrates return of idol
Eurosport - Thu, 30 Jul 10:53:00 2009
The return of seven times Formula One champion Michael Schumacher to competitive racing dominated headlines across all types of media in Germany on Thursday.
In a country that has learned to love Formula One mainly because of the success of Schumacher, his comeback generated headlines sprinkled with superlatives.
"The God of racing has come back. The legend will drive again," read Bild newspaper's headline, welcoming Schumacher back into Ferrari in the place of injured driver Felipe Massa.
The German, now 40 years old, retired from Formula One at the end of 2006 but is expected to make his comeback in Valencia, Spain, next month because Brazilian Massa sustained a fractured skull during last weekend's Hungarian Grand Prix.
Schumacher is adored by millions in Germany, his popularity at least on par with the likes of retired tennis player Steffi Graf and football great Franz Beckenbauer.
"Schumacher steps on the gas again," said the Frankfurter Allgemeine newspaper.
His brother Ralf, also a former Formula One driver said, his comeback could not have come at a better time, especially given the negative headlines surrounding Formula One in the past months.
"He was itching to come back. But no one expected that," Ralf Schumacher told German television station N-24. "After all the bad headlines on the sport recently this is absolutely great. Nothing better could have happened for Formula One than my brother coming back."
Schumacher's return will certainly boost the Formula One's popularity in Germany from his very first race in Spain.
"After Schumacher retired I stopped watching F1. Now I will start again," said Beckenbauer, expressing the sentiment of many of his compatriots.
People in his hometown of Kerpen were equally excited.
"I think this is great," said local resident Marie Nimts. "I hope he shows them again what he's got. I also do not think he's too old for it."
Ferrari-mad Italian newspapers were thrilled by the news but Schumacher was knocked off top billing by Federica Pellegrini's heroics at the world swimming championships where she set a world record to win the 200 metres freestyle title.
"It's Schumacher's turn!," raved Gazzetta dello Sport adding that his comeback was "amazing".
Reuters
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
nogmaals ... da's helemaal nog niet zeker.
McLaren kreeg ook pas de 100M$ boete + uitsluiting kampioenschap NA een onderzoek.
Als blijkt dat het fabricage-proces van Brawn niet deugt heb je kans dat zoiets dergelijks ook met hun gebeurt.
Sabotagequote:Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer?
Sabotage van een ander teamquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer. Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
Onderdeel kan een fabricage-fout hebben en kan van een leverancier zijn die aan meerdere teams levert.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het McLaren-proces vind ik niet vergelijkbaar. Immers moest uit het onderzoek blijken wat er daadwerkelijk was gebeurd. De feiten en de gevolgen waren niet duidelijk. Op grond van die twee zaken zou een sanctie bepaald worden.
In het BrawnGP-incident, is het een feit dat er een veer losgekomen is van die auto, en ook nog eens iemand verwond heeft. Noem eens een omstandigheid waaruit zou volgen dat Brawn GP volgens jou nièt verantwoordelijk is voor die losvliegende veer? Ik kan er namelijk niet zo 1, 2, 3 op komen.
Renault de volgende die de F1 gaat verlaten dit jaar ?quote:PARIJS - De Franse autoproducent Renault is door de economische recessie diep in de rode cijfers terechtgekomen.
© Autoweek
Het concern leed een nettoverlies over de eerste helft van het jaar van 2,71 miljard euro vergeleken met een winst van 1,58 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft de op een na grootste autoproducent in Frankrijk donderdag bekendgemaakt.
De omzet van de producent van modellen als de Clio, Laguna en de Megane, kelderde met bijna een kwart tot 15,99 miljard euro, conform de verwachting van analisten.
Het verlies is echter een stuk groter dan verwacht. Renault heeft, net zoals andere automakers, dit jaar fabrieken tijdelijk gesloten in een poging de overtollige voorraden onverkochte auto's weg te werken.
Peugeot
Woensdag werd al bekend dat aartsrivaal PSA Peugeot Citroën over het afgelopen halfjaar ook diep in het rood was beland. Het verlies van 962 miljoen euro was wel minder heftig dan bij Renault. De omzetdaling van bijna 22 procent was ongeveer gelijk als bij de concurrent. Door de economische crisis stellen bedrijven en consumenten de aankoop van nieuwe auto's uit.
Mitsubishi
Dat het slecht gaat in de auto-industrie, werd donderdag nog eens onderstreept door Mitsubishi.
De op drie na grootste producent van Japan zag de omzet over het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2009/2010 meer dan halveren tot 259,1 miljard yen (1,78 miljard euro). Onderaan de streep bleef een verlies over van 26,4 miljard yen
Leveranciers schorsen, dan maar geen veren.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Onderdeel kan een fabricage-fout hebben en kan van een leverancier zijn die aan meerdere teams levert.
quote:FIA will grant Schumacher licence to compete in F1
Posted : Thu, 30 Jul 2009 12:47:59 GMT
Hamburg - Motorsport's ruling body, the FIA, confirmed Thursday that Michael Schumacher will be granted the Formula One driving licence he needs if he is to race for Ferrari as Felipe Massa's replacement in next month's European Grand Prix in Valencia. Seven-time world champion Schumacher last raced in F1 at the Brazilian GP on October 22, 2006 but an F1 licence automatically runs out at the end of each year.
However, Schumacher qualifies under FIA Article 5.1.2a, which states that a driver can be issued a licence if he has competed in a minimum of 15 races in the previous three years.
Schumacher fulfills this requirement as the 40-year-old was in the Ferrari cockpit for all 18 races in the 2006 season.
The German Motorsport Federation (DMSB) has already applied for the licence to FIA, well within the 14-day deadline before the European GP on August 23.
quote:Doctor: Massa will leave hospital soon
Thursday, July 30th 2009, 12:53 GMT
Felipe Massa's personal doctor is confident the Brazilian driver will be able to leave hospital in less than ten days thanks to the progress he is making.
Further tests performance yesterday showed that the edema Massa had is now disappearing, and doctor Dino Altman continues to be upbeat about the Ferrari driver's progress.
"The edema involved only a tiny part of the brain. There's nothing to worry about, and no further operations are forecast. No permanent damage," Altman told Gazzetta dello Sport.
"He speaks normally, very well and more than before. He remembers everything starting from Saturday, except for the crash of which he can't remember anything. He knows what day is today, and he also knows that for two or three days he wasn't conscious.
"The way things are going, he will be able to leave even before ten days have gone by."
Massa was able to take his first steps yesterday, when he left the intensive care unit.
The doctor said Massa asked who won the Hungarian Grand Prix and that he remembered his qualifying position before his accident.
The Brazilian will be replaced by seven-time champion Michael Schumacher at the European Grand Prix next month.
Uhmm, Renault wist dat het wiel niet vast zet, maar liet Alonso toch rijden. Sterker nog, Alonso is niet geinformeerd dat hij met een los wiel reed.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:17 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Sabotage
Dan is dan ook gelijk het enigeRenault wordt geschorst om een losvliegende band, dan mag je bij het veer-incident toch wel MINIMAAL dezelfde straf verwachten. Vooral als je ziet wat het gevolg is geweest..
Veer was prima ... veerschotel faalde.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, Renault wist dat het wiel niet vast zet, maar liet Alonso toch rijden. Sterker nog, Alonso is niet geinformeerd dat hij met een los wiel reed.
Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bij Brawn geen idee hadden dat er een veer met een fabricagefout op zat
autosport.comquote:FIA sets date for Renault appeal hearing
By Edd Straw Thursday, July 30th 2009, 15:41 GMT
The FIA has announced that the International Court of Appeal will hear Renault's appeal against its suspension from the European Grand Prix on August 17.
The hearing will start at 10am in Paris, with the verdict due to be released on the afternoon of August 18.
Renault was punished after race stewards ruled that Fernando Alonso was knowing released from his pitstop without the wheel-nut retaining device securely in place and that Renault failed to take any action to stop the car leaving the pitlane.
They also found that Renault did not inform Alonso of the problem or ask him to stop, leading to his front right wheel falling off exiting Turn 9.
The stewards concluded that Renault had violated Article 3.2 of F1's Sporting Regulations, which insists that "competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race."
Renault was also found to be in violation of Article 23.1, which calls for cars to be released from a pitstop only "when it is safe."
Should Renault's appeal be upheld, it will be allowed to participate in the European Grand Prix on August 23.
lewisquote:Op donderdag 30 juli 2009 18:14 schreef -Jean- het volgende:
quote:Doctor confident Schu fit for F1 return
Date 2009-07-30
Michael Schumacher must get the green-light of a doctor before shifting his planned Valencia comeback into high gear.
The 40-year-old German, who retired in 2006 but has agreed to return to replace Ferrari's injured race driver Felipe Massa, is to undergo medical tests at the Bad-Nauheim sportklinic in Germany.
"It's only because Michael has worked so hard in recent months that all of this is possible," a confident Dr Johannes Peil, who treated the seven time world champion after he fell and injured his neck during a motorcycle crash earlier this year, told Bild newspaper.
It is also rumoured that Schumacher may attempt some testing miles prior to Valencia, despite the official ban on in-season circuit testing.
The Tagesspiegel newspaper reports that while Ferrari is not allowed to run the F60 except in a straight-line, Schumacher may instead turn to the Italian team's 'F1 Clienti' department, which operates former Grand Prix cars for wealthy enthusiasts.
Possible venues for Schumacher's test were named as Imola or Mugello.
quote:Lewis relishing chance to race Schu
Thursday, 30 July 2009 00:00
Lewis Hamilton says it will be “an honour and a privilege” to race against Michael Schumacher when the German makes his return to Formula 1 competition.
Schumacher retired from the sport at the end of the 2006 season but is set to make a surprise comeback later this month in Valencia as a stand-in for injured Ferrari driver Felipe Massa provided he passes a fitness test.
Hamilton, who joined the F1 circus in 2007 and has therefore never raced against Schumacher, says he relishes the prospect of competing against the most successful driver in the sport’s history.
“I am excited by the possibility of Michael Schumacher's return to Formula 1, assuming it happens, but my thoughts are still with Felipe and his family following his terrible accident in Hungary,” said the reigning champion, who at 24 is 16 years younger than Schumacher.
“Michael is one of the sport’s greatest competitors and a legend in his own right and it would be great to compete against him.
Dan zouden ze het toch wel hebben aangekondigd voordat ze met de cijfers kwamen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:21 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Renault de volgende die de F1 gaat verlaten dit jaar ?
alsof het afhangt van die 15 races in de afgelopen drie jaar...quote:
ik gok zomaar dat de meest succesvolle coureur aller tijden, als hij nog fit genoeg is, wel voor de uitzondering in aanmerking komt...quote:By exception, if supported by the Safety Commission, the FIA
World Motor Sport Council may approve the issue of the Super
Licence to persons judged by the Council to have met the intent
of the qualifi cation process.
Wel grappig, maar weet niet of Ferrari zo blij is met het gebruik van hun logoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:51 schreef Giem het volgende:
http://www.shirtvandedag.nl/index.php?referer=jouwaanbieding
lol, ze hebben zelfs vandaag een schumacher is back shirt in de aanbieding. Ze moeten er ook gelijk een slaatje uit slaan.
We grappig dat hij op een of andere manier we zo'n hype om zich kan creeën
Ik denk dat Ferrari die wereldwijde gekte nu effe niet in de hand kan houden (en het waarschijnlijk ook nu effe niet willen).quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:25 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wel grappig, maar weet niet of Ferrari zo blij is met het gebruik van hun logo
quote:Schumacher test op Mugello met oude F2007
Michael Schumacher test dit weekend met een Ferrari F2007 op het circuit van Mugello, zo bericht Bild Zeitung. Door het testverbod kan de Duitser niet testen met een huidige Ferrari, maar om alvast te wennen aan de G-krachten en om te kijken hoe zijn nek het houdt rijdt hij met een oude Formule 1-auto, onder de vlag van de F1 Clienti-afdeling.
Viervoudig wereldkampioen Alain Prost vertelde radiozender Europe 1 verbaasd te zijn door de beslissing van Schumacher om terug te keren. “Ik begrijp zijn besluit niet, maar ik heb er wel respect voor. Hij stopte bijna drie jaar geleden, is wat zwaarder geworden en komt terug van een motorongeluk. Het is een vreemde keuze en een grote uitdaging. Misschien wil hij alleen maar Ferrari uit de brand helpen, aangezien testrijders Marc Gene en Luca Badoer bij lange na niet zo snel zijn.”
http://www.f1today.nl/nie(...)ello-met-oude-f2007/
Dat kan hij wel willen maar geen een arts die dat goed keurt. Als er weer iets gebeurt kan het fataal zijn schat ik zo.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:24 schreef TommyGun het volgende:
Stiekem hoop ik toch wel dat Massa eventjes wacht, aangezien 'ie erover praat om in Valencia weer te willen racen. Daarnaast;
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)r-zichzelf-in-rally/quote:Raikkonen ziet toekomst voor zichzelf in rally
31 juli 2009
Voormalig Formule 1-kampioen Kimi Raikkonen hoopt na zijn Formule 1-loopbaan voltijd aan het wereldkampioenschap rally mee te kunnen doen. De Fin reed dit jaar al twee rally's en debuteert dit weekend in het World Rally Championship.
"Ik zie zeker een toekomst voor mijzelf in het wereldkampioenschap rally", zei Raikkonen tijdens de WRC-persconferentie. "Ik heb echter nog een contract voor één jaar om in de Formule 1 te rijden, maar daarna ligt de toekomst open. Het hangt er ook vanaf welke kant het opgaat met de Formule 1. Ik heb echter geen haast."
Raikkonen rijdt dit weekend met zijn eigen Fiat Grande Punto S2000. Het doel van de Fin om is het weekend zonder kleerscheuren af te kunnen ronden. "Ik hoop aan de finish te kunnen komen en hetzelfde tempo te kunnen rijden als de andere jongens in mijn groep", vertelde hij. Het is nog niet zeker of Raikkonen dit jaar aan nog meer rally's mee zal doen. "Dat weet ik nog niet. Misschien wel, als ik tijd over heb."
quote:Schumacher mag van FOTA dag testen in F60
De FOTA-teams hebben Ferrari toestemming gegeven om Michael Schumacher een dag in de F60 te laten testen. Dat bevestigde vice-president John Howett tegenover het Amerikaanse Speed TV. Of de test ook daadwerkelijk plaats zal vinden, hangt af van toestemming van Williams en Force India, die niet meer in de FOTA zitten.
Sinds dit jaar geldt een testverbod in de Formule 1 en mag er tussen de eerste en laatste race niet meer worden getest door de teams. Ferrari zit echter in een uitzonderlijke situatie met de blessure van Felipe Massa. Schumacher is opgeroepen als vervanger van de Braziliaan, maar heeft sinds zijn laatste race in 2006 slechts een handvol tests voor Ferrari gedaan.
Bovendien heeft Schumacher nog helemaal geen ervaring met de technische veranderingen van dit jaar, zoals KERS, de verstelbare voorvleugels en hij heeft sinds 1998 altijd in auto's met gegroefde banden geracet, terwijl dit jaar de slicks zijn teruggekeerd. Ferrari vroeg de overige teams dan ook om toestemming te geven toch een dag te mogen testen en de FOTA-teams hebben die toestemming gegeven. "We zijn er zeker van dat Ferrari dit sportieve gebaar zal respecteren", zei Howett tegen Speed TV.
Williams en Force India zijn echter geen leden meer van de FOTA sinds ze zich onvoorwaardelijk hadden ingeschreven voor het volgende seizoen. Als deze twee teams besluiten geen toestemming te geven, gaat het hele plan van Ferrari niet door. De reglementen stellen namelijk dat er alleen bij unanieme toestemming van alle deelnemers een uitzondering op een regel, in dit geval het testverbod, mag worden gemaakt.
Schumacher heeft vandaag (vrijdag) al in een F2007 op Mugello getest.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)a-dag-testen-in-f60/
autosport.comquote:Massa will leave hospital on Monday
By Peter Farkas Friday, July 31st 2009, 12:49 GMT
Felipe Massa will leave Hungary by a private plane on Monday, his personal doctor, Dino Altmann confirmed.
"Felipe continues to improve, he is doing very well, and we already decided to go back home on Monday to Brazil," Altmann told journalists on Friday at the AEK Hospital in Budapest, where Massa has been treated since his accident during the weekend of the Hungarian Grand Prix.
"He will fly to Sao Paulo."
Altmann said "there was no need" for the Brazilian to be taken to FIA Institute deputy president Gerard Saillant's clinic in Paris, where Michael Schumacher was also treated after he broke his leg in an accident ten years ago.
"He has to continue his recovery and go back racing as soon as possible, that's the plan," Altmann added. "No special treatment.
"He is in very good mood, he is in good shape. He wants to come back soon."
Ferrari decided to replace Massa with seven-time world champion Schumacher, who has already started practicing at a wheel of a two-year old F2007 at Mugello today.
autosport.comquote:Raikkonen calm on Schumacher return
By Matt Beer and Diego Mejia Friday, July 31st 2009, 16:45 GMT
Kimi Raikkonen says he has no qualms about being joined in the Ferrari line-up if Michael Schumacher goes ahead with his plan to substitute for the injured Felipe Massa.
Schumacher has begun testing a 2007 Formula 1 Ferrari in a bid to see if he is fit enough for his intended comeback at the European Grand Prix.
Raikkonen insisted the identity of his team-mate was largely irrelevant to him, but welcomed news of Schumacher's return.
"For me it makes no difference who drives the second car," he said. "I don't think it is 100 per cent sure that he will drive as he is still checking things out.
"But it will be nice to have him as a team-mate. It nearly happened before."
Schumacher's comeback also received support from his former rival Juan Pablo Montoya.
The Colombian NASCAR racer, who had some memorable wheel to wheel battles with Schumacher before leaving F1 for stock cars, expects Schumacher to cope well, although he doubts the seven-time champion will improve on Raikkonen and Massa's recent results.
"I heard he was testing today already," said Montoya. "Physically he'll be fine with all the testing he'll do before that I think.
"Will he do a lot more than the current Ferrari drivers are doing? I'll be surprised but you know... you never know.
"I'm sure they're going to make sure that they come up with something new for his arrival to make sure he looks good."
Het lijkt me heel sterk dat Williams (die al aangegeven hebben terug in de FOTA te willen) en Force India (die echt geen concurrent voor Ferrari zijn op dit moment) dit gaan tegenhouden.quote:
Ik hoop dat ze elkaar van de baan afrijdenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:46 schreef vosss het volgende:
Ik heb iig al zin in Valencia en zal zeer zeker een biertje extra drinken voor Schumacher en ik hoop dat hij Kimi compleet zoek rijdt! (en dat zeg ik als fan van Kimi)
ja Schumi zat vroeger zo ongeveer net zo vaak met z'n handen van het stuur als op het stuurquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat Williams (die al aangegeven hebben terug in de FOTA te willen) en Force India (die echt geen concurrent voor Ferrari zijn op dit moment) dit gaan tegenhouden.
Dat doen ze echt niet. Ik geloof dat niet.
Schumi gaat gewoon lekker een dagje testen in de 2009spec, ik ben daar heilig van overtuigd
Overigens was dat wel wat geweest voor Schumacher hoor, die verstelbare vleugels.
Nu hoor je er geen enkele coureur over behalve zo nu en dan eens alonso die roept dat het onzin is en niet werkt.
Schumacher was er zo eentje (net als Senna) om zoiets OPTIMAAL te benutten, al scheelde het maar 1 tiende van een seconde per ronde.
dat zou echt meesterlijk zijnquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze elkaar van de baan afrijden
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zou echt meesterlijk zijn
ja inderdaad. en hebben de nieuwe regels nou echt veel geholpen?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef FriescheHengst het volgende:
Dan zie ik die foto's hierboven en schrik bijna hoe mooi die wagen is, of hoe lelijk de huidige wagens zijn. Een deel van het plezier van F1-kijken is omdat het de mooiste auto's waren die er rondreden. Met de huidige voor- en achtervleugels valt gewoon geen mooie auto te bouwen. Ik vraag me af of ze, toen ze de reglementen samenstelden, wel een 3D-modelletje hebben laten maken. Want dan zouden ze toch moeten zien dat dit eigenlijk niet kan, zo lelijk.
Ik vind het wel een van de leukere seizoenen van de afgelopen jarenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ja inderdaad. en hebben de nieuwe regels nou echt veel geholpen?
quote:"Het was geweldig om weer in een Formule 1-auto op het circuit te rijden, ook al was het een auto uit 2007 met slicks die normaal in de GP2 worden gebruikt. Er is dan ook geen goed vergelijkingsmateriaal", zei de Duitser, die na 67 ronden tot een tijd van 1.23.736 kwam. De snelste tijd die in een F60 op het Italiaanse circuit werd verreden was een 1.23.981 door Felipe Massa.
het is een leuker seizoen omdat de hele rangorde veranderd is, omdat de teams qua ontwerp helemaal opnieuw moesten beginnen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 08:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel een van de leukere seizoenen van de afgelopen jarenMaar of dat door de nieuwe regels komt weet ik niet. Wel zijn er volgens mij meer inhaalacties??
Dat zeker, maar de rangorde is veranderd door de invoering van alle regels. En iedereen zit allemaal wat dichter bij elkaar. Coureurs worden nu nog maar op 1 ronde gezetquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:36 schreef bodylotion het volgende:
[..]
het is een leuker seizoen omdat de hele rangorde veranderd is, omdat de teams qua ontwerp helemaal opnieuw moesten beginnen.
het veld ligt - met name in de kwalificatie - behoorlijk dicht bij elkaar, maar of inhalen nu makkelijker is geworden?
Ik heb dat idee ook, dus misschien hebben wij een leukere stream dan anderen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 08:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de rangorde is veranderd door de invoering van alle regels. En iedereen zit allemaal wat dichter bij elkaar. Coureurs worden nu nog maar op 1 ronde gezet
Ik heb zelf het idee dat ik meer inhaal-acties zie, maar dat is geheel persoonlijk
f1fanatic.co.ukquote:Nelson Piquet Jnr's tenure at Renault is at an end
The Hungarian Grand Prix was Nelson Piquet Jnr’s last start for Renault, according to sources at the team.
His replacement has not been officially confirmed but is expected to be Renault Development driver Romain Grosjean. Piquet’s replacement will either race at Valencia or Spa-Francorchamps, depending on whether the team’s appeal against its ban is successful.
Grosjean, currently second in GP2, drove for the team in one of their allocated straight-line tests this week (Pics on BritsonPole).
As discussed here earlier today, Piquet’s future at the team has been in doubt for some time. Indeed many were surprised when he was given a second season with the team.
He is the second of the rookies of 2008 to be dropped by his team within the space of a month. Fellow 2008 debutante Sebastien Bourdais had his Toro Rosso contract terminated after the German Grand Prix.
Promoting Grosjean would continue Renault’s practice of elevating young drivers to their squad via GP2.
Heikki Kovalainen was the first, being placed in the squad in 2007. After a shaky start he soon began out-performing Giancarlo Fisichella and brilliantly held off Kimi Raikkonen for second in the pouring rain at Fuji. But nonetheless he was dropped to make way for Piquet along with Fernando Alonso.
Piquet who, like Kovalainen, was a GP2 championship runner-up, scored one podium finish last year in somewhat fortuitous circumstances at the Hockenheimring. He insists the gap between himself and Alonso is at least partly explained by his team mate getting better equipment.
Grosjean’s GP2 form has been a little patchy. He won the inaugural GP2 Asia championship with ease but could only manage fourth in the main series last year.
He began this year’s campaign brightly with two wins from the first three races - but he hasn’t been back to the top of the podium since. His heavy crash at Monaco was won of a series of unnecessary incidents which have cost him valuable points.
As Piquet knows well, any such failings are brutally exposed in the cut-throat world of Formula 1.
quote:Secret Schumacher Photos Lead To FIA Investigation
The FIA is to investigate Michael Schumacher's test at the Mugello circuit on Friday.
Observers of secret photos of the nearly 70 lap session were alarmed to see the 40-year-old German's 2007 single seater equipped with slick Bridgestone tyres.
Schumacher said afterwards that the slicks in use were from the GP2 series, but it may be that other teams strictly observing the in-season test ban are concerned about having that information verified.
A spokeswoman for F1's governing body told the German news agency DPA that, according to the report, "the FIA is concerned about the slicks used on the F2007".
quote:With in-season testing banned, Schumacher is not allowed to drive the current Ferrari, but has been practising in an older car.
He added: "I have to say I'm feeling muscles I was not even aware existed any more - but you cannot test for a day after such a lot of time without feeling anything.
"I'm curious to see what will happen in the coming days."
Alonso staat anders ook vaak in de grindbak de laatste tijdquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:16 schreef ufopiloot het volgende:
Wat een bullshit argumenten over het betere materiaal van Alonso.. Ik zie hem toch telkens door een bestuurdersfout de grindban in gaan
Ik denk dat hij in de leer is bij Kovalainenquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:44 schreef cappp het volgende:
Naja terecht, die gozer heeft niets laten zien.
quote:Schumacher seemingly within rules during Ferrari test
Mugello/Hamburg - Michael Schumacher seemingly did not infringe Formula One's ban on in-season testing when the seven-time world champion drove practice laps Friday at Mugello in Ferrari's 2007 car. The Bild newspaper reported Saturday that there were concerns about the slicks used on the F2007 by Schumacher. The 40-year stated after the test day involving 67 laps at Ferrari's circuit that the slicks were those used in the GP2 Series as teams are banned from testing with tyres in use for the 2009 F1 season.
A spokesperson for the FIA would merely confirm that motorsport's ruling body was checking the details of the test.
Het is ook raar dat een rookie maar moet testen tijdens de trainingen van een race-weekend, maar dat een terugkerend 7-voudig wereldkampioen wel even wat racerondjes mag gaan maken. Maarja, als je hier weer wat van zegt dan loop je weer te bashen en ben je een zeikerd. Je hebt het immers over Michael Schumacher hé!?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:23 schreef Ciolekfan het volgende:
Mooizo, hij is nog geen 5 minuten terug of er hangt al een luchtje rond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |