quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef Saffier het volgende:
[..]
Wat lief!
Ja het is gelukt! Ik voelde het niet eens! 1,2, prik en klaar!
stiekum ben ik nu wel rete-trots op mezelf
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Saffier!!!![]()
Knap hoor, ik durfde het niet bij mezelf! Top!
Ik weet t zeker, over 10 maanden heb je een beebje!
Hier nog steeds geen nieuws. Zo af en toe een drupje bloed, gisteren 2 keer een drupje en verder niets. Sinds gisteravond ook geen ongi krampjes meer gehad. Spannend!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:21 schreef Lois het volgende:
Wanneer mag/kun je testen Nikki? (of stel ik nu een domme vraag?)
Saffiertje gij held!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:57 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat in dit topic de laatste tijd zelfs nog beter dan in het tweede streepje topic![]()
Didydoos was geloof ik ook deze maand. Goeie maand voor dit topic hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef Borra het volgende:
Eerst Leonieke zwanger en nu NIKKI, gefeliciteerd, geniet er van !!
En idd, ze testen alleen op HCGquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sproet-je, thanks voor je info. Ik krijg als het goed is over ongeveer 3 weken een echo, +/- 5 weken na de terugplaatsing. Ik zou ook niet weten waar ze op testen. Ik denk inderdaad alleen of je zwanger bent of niet.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, misschien liggen we niet helemaal optimaal ofzo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:42 schreef mijsje het volgende:
(ehm, hoe hebben jullie het nu allemaal precies gedaan? misschien is er iets dat bij iedereen gelijk is zoals in de lighouding ofzo wat ik blijkbaar verkeerd doe...)
Ja blij wel, maar toch eerst over de schok heen geraken. Zo ging het bij mij geweest zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo, ik zou met 1 blij zijn, maar met 2 niet minder blij, het is alleen effe schrikken, want je gaat "normaal gesproken" uit van 1. Ze hebben bij mij ook 2 emmy's teruggezet maar daardoor steeg de kans op een tweeling volgens de gyn niet aanzienlijk. Hij zei letterlijk: hiermee hopen we de kans op een eenlingzwangerschap te verhogen. Kwam omdat het geen top emmy's waren. Hij vroeg ook nog even snel of ik al eens zwanger geweest was en of ik niet onder het Belgische stelsel viel (dan mogen ze er nl. maar 1 terugplaatsen). Ach ik zie wel. Het is gelukt, daar gaat het om, al zijn het er 4!
Ik gebruik inderdaad ook de Utrogestan tabletten. Ik hoor vrijdag wel wat de waarden zijn. "Gelukkig" hebben ze in het LUMC ook een "bellijst" en die bellen tussen 12-14 uur, dus eerder dan Jette. Stiekem kan het LUMC dan al iets vertellen voordat Jette belt tussen 15-18 uur (hebben ze wel vaker gedaan, natuurlijk zonder garantie want Jette beslist, maar toch het scheelt een paar uur wachten in dit geval).Jette belt mij namelijk altijd pas om 17 uur of later...
ze zullen denk ik niet in LUMC zeggen dat ik zwanger ben en in Jette niet...
Moet je buiten de decapeptyl nog meer spuiten?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:30 schreef Saffier het volgende:
De 2e spuit ging net zo soepel als de 1e spuit alleen kwam met terugtrekken van de naald wat vloeistof weer mee terugvanavond nog maar wat langer wachten met terugtrekken. en ik spuit nu decapeptyl, had me vergist in een eerdere post
![]()
Nikki hoe voel je je? En Leonieke zie je af en toe een roze/blauw randje om een wolkje heen?
Dat heb ik ook weleens gehad, Saffier. Was niet erg, zeiden ze in het ziekenhuis. Inderdaad, iets langer wachten met terugtrekken volgende keer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:30 schreef Saffier het volgende:
De 2e spuit ging net zo soepel als de 1e spuit alleen kwam met terugtrekken van de naald wat vloeistof weer mee terugvanavond nog maar wat langer wachten met terugtrekken. en ik spuit nu decapeptyl, had me vergist in een eerdere post
![]()
Ik moest 3 tellen wachten zei ze en had er al 10 gewachtquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:41 schreef sombie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook weleens gehad, Saffier. Was niet erg, zeiden ze in het ziekenhuis. Inderdaad, iets langer wachten met terugtrekken volgende keer.
Fostimon ken ik dan weer niet. De deca is ervoor om mijn eigen cyclus stil te leggen en dan zorgt de pregnyl er straks voor dat ik meerdere eitjes tegelijk krijg. En dan aan het eind nog een een spuit voor de eisprong.quote:Decapeptyl, daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik heb alleen Fostimon en Gonal-F gehad. Bij de volgende cyclus moet ik ook weer Gonal-F spuiten vanaf dag 3 en vanaf dag 1 nog iets anders naam even vergeten dat ervoor moet zorgen dat mijn eitjes wel groeien maar niet zo snel springen. Dat is omdat de vorige keer mijn eitjes zo vroeg waren gesprongen. Ik ben er blij mee dat ik dat er nu bij krijg want ik heb hoop dat dat helpt.Eindelijk iets dat een mogelijke oorzaak is. Niet meer: alles is goed dus het zou moeten kunnen, maar het lukt niet.
Gewoon "leuk" om te vergelijken dat ziekenhuizen verschillende manieren van hormoonbehandelingen hebben, met verschillende merken...quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:40 schreef Saffier het volgende:
Tot aan mijn menstruatie moet ik decapeptyl spuiten, bellen als ik ongesteld ben (over ongeveer een week) en dan moet ik de puregon erbij gaan spuiten.
Waarom wilde je dat weten?
Euh, ik voel me blond.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:52 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ik moest 3 tellen wachten zei ze en had er al 10 gewachtIk kijk vanavond wel even hoe het gaat, fijn te horen dat het bij jou niet erg was!
[..]
Fostimon ken ik dan weer niet. De deca is ervoor om mijn eigen cyclus stil te leggen en dan zorgt de pregnyl er straks voor dat ik meerdere eitjes tegelijk krijg. En dan aan het eind nog een een spuit voor de eisprong.
Wat fijn dat je er iets bij hebt gekregen tegen de eisprongweer een stapje vooruit!
[sub]maarre zit jij niet onder de verkeerde nick?[/sub]
Om te rijpen..quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:03 schreef Saffier het volgende:
Dan begon jij zeker tijdens je menstruatie met spuiten? Ik ben op dag 21 in mijn cyclus begonnen. En na de punctie ook de progestanbolletjes. Ik heb een groentela vol hormonen
Pregnyl is om eitjes te laten groeien dus lijkt me logisch dat dat niet ná de punctie kan
Er kwam bij mij altijd minstens één druppel mee en één keer was ik veel te enthousiast toen ik ging beginnen spuiten en speelde ik de dokter van een tv-serie na. Je weet wel dat ze altijd het begin er zo uit spuitenquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:30 schreef Saffier het volgende:
![]()
Nog niet echt eigenlijkquote:En Leonieke zie je af en toe een roze/blauw randje om een wolkje heen?
Van mij wel hoor, Saffier! Hoe ging het spuiten vandaag?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:17 schreef Saffier het volgende:
Nou Tico, ik snap er niets meer van![]()
En Sombie, ik zat zelf helemaal verkeerdexcuses!
mag ik bovenstaande al op de hormonen schuiven?
Toch wel jammer dat je er niet iets meer van geniet. Stel dat het misgaat, dan heb je wel mooi deze tijd gehad. Maar ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om te genieten hoor. Hoewel ik gelukkig niet het gevoel heb dat het niet goed zit. (maar ik mis je wel in Z&G)quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:57 schreef leonieke het volgende:
Nikki, het zal idd waarschijnlijk nog 3 weekjes wachten worden. Ik had mijn inseminatie op vrijdag en toen ik volgens de berekeningen 7 weken en 3 dagen was, kreeg ik mijn echo. Ik weet natuurlijk niet of dat iets te maken had met mijn late positieve test of niet (kwestie van in te plannen).
Heb je eigenlijk ergens last van? Van kwaaltjes dan bedoel ik?
En hier komt er ook niets in huis voor de 12 weken (en dan moet ik terug aan het werk, dus het zou wel nog eens langer kunnen duren. Ik heb er nu ook nog totaal geen behoefte aan, maar misschien verandert dat wel snel).
PZE: zo lief. ThxBij mij overheerst momenteel nog steeds het gevoel: dat het goed zal blijven gaan? Yeah.. sure... En daarom durf ik gewoon nog niet echt te genieten. Ik zit zo nog wat in de ontkenningsfase
Mijn duimen draaien op volle toeren voor je!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:16 schreef Saffier het volgende:
Nikki het gaat prima hier, dank je! Ik ben wel heel erg moe en slaap slecht maar ik heb geen idee of het van de hormonen zou kunnen zijn. Voorlopig vind ik gewoon van nietIk moet het zh bellen zodra mijn menstruatie er is en dan hoor ik op welk moment ik moet beginnen met 2e spuit erbij, als het goed is krijg ik dan een echo na ongeveer 7 dagen spuiten.
Omdat dat de punctie vergemakkelijkt, er zit geen 36 uur tussen dus ze springen feitelijk niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:53 schreef Ynske het volgende:
kom ik weer met mn vragen
waarom moet je die pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken? ze doen toch met een soort naald de eitjes uit je eierstok halen? of heb ik dat verkeerd?
kijk, dan snap ik tquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Omdat dat de punctie vergemakkelijkt, er zit geen 36 uur tussen dus ze springen feitelijk niet.
Jij boefje.. Kan ook niets voor jou verborgen houden hequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef sproet-je het volgende:
Saffier, hoe gaat het ermee??!
Ik ga even heel hard roepen: Orea........ jij zou toch ook weer starten na de zomerstop van de ferti??? Hoe zit dat? Ben je stiekem al bezig??
Klopt, zeiden ze bij mij ook de vorige keer (heb ik 2 cryo's teruggekregen...) het geeft geen extra kans op zwangerschap..quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ze hebben bij mij ook 2 emmy's teruggezet maar daardoor steeg de kans op een tweeling volgens de gyn niet aanzienlijk. Hij zei letterlijk: hiermee hopen we de kans op een eenlingzwangerschap te verhogen. Kwam omdat het geen top emmy's waren.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:18 schreef Brighteyes het volgende:Orea, jij stiekemerd, gewoon al bezig dus!
Spannend. Ik ga zo duimen dat het iig maar gewoon door gaat ja.
Hahaha, ja nu ik erover terug denk vind ik het knap dat ik het zo wilde doen en tot nu toe verborgen heb kunnen houden... Maar hij snapte het wel erg goed, dus had zoiets van: doe het op jouw manier...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:42 schreef Madelieve het volgende:
Orea, succes deze poging! Snap dat je het niet aan zoveel mensen wilde vertellen maar zelfs je eigen venthaha, hij zou waarschijnlijk echt van zijn stoel gevallen zijn als je dan had verteld dat je zwanger was.
Ik had me ook voorgenomen om het deze keer niet aan iedereen te vertellen maar heb het toch alweer ongemerkt tegen een heleboel mensen verteld dat we een gesprek hebben. Belangrijkste aan wie ik het eigenlijk niet wilde vertellen is mijn moeder. Die is zo bezorgd en leeft zo mee, de vorige pogingen hebben haar volgens mij echt 5 jaar van haar leven gekost. Ze wist ook tot in detail wat wanneer aan de hand was dus belde dan ook continu. Echt lief maar ook vermoeiend, voor haar en voor ons. Plus het lijkt me gewoon ook heel erg leuk om net als vrouwen die gewoon zwanger worden tijdens een etentje te kunnen melden dat ik 3 maanden zwanger zou zijn
.
Op mijn werk weten ze sowieso, vorige keer moest ik zo vaak naar het ziekenhuis, dat is niet te verbergen. Ben er nog niet uit aan wie we het nou wel en niet gaan vertellen, kunnen we altijd later of tijdens de poging nog beslissen.
Het is dat ik het zelf meegemaakt heb, dat ik jou durf tegen te spreken. Moest ik het zelf niet meegemaakt hebben, ik zou het echt nooit geloven, maar ik ben zo'n gevalletje waarbij een bloedtest blijkbaar niet altijd zo heel accuraat isquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:51 schreef Orea het volgende:
[..]
Jaa... maar niet na terugplaatsing als je precies alles weet.. Dan is een bloedtest ineens heel accuraat...te enthousiast dus, dus voor mezelf beter om het voor me te houden...
Dat laatste herken ik. Al moet ik wel zeggen dat mijn ma het wel doorhad. Als ik smste dat het niet gelukt was, dan belde ze ook niet zelf. Ik belde dan de dag erop zelf.quote:Maar het blijft lastig.. Het is super fijn als iedereen met je meeleeftmaar ook heel vervelend juist als je een tegenslag hebt en je ff terug wilt trekken.......
Pfff ik kan mijn posts ook niet kort houden he
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is dat ik het zelf meegemaakt heb, dat ik jou durf tegen te spreken. Moest ik het zelf niet meegemaakt hebben, ik zou het echt nooit geloven, maar ik ben zo'n gevalletje waarbij een bloedtest blijkbaar niet altijd zo heel accuraat is
[..]
Dat laatste herken ik. Al moet ik wel zeggen dat mijn ma het wel doorhad. Als ik smste dat het niet gelukt was, dan belde ze ook niet zelf. Ik belde dan de dag erop zelf.
En euh, dat laatste? Helemaal niet erg
Bij ons was het een bewuste keuze iddquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:57 schreef leonieke het volgende:
Orea, ik heb het misschien gemist, hoor, maar hoe komt het dat je op die 3 jaar IVF nog maar 3 terugplaatsingen hebt gekregen? Hier in het UZ doen ze er denk ik 4 per jaar. Of is dat een bewuste keuze geweest?
* CrazyPrincess kruipt onder d'r steen vandaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
09-06-2006 - Volledige vergoeding IVF-behandeling
Minister Hoogervorst heeft de bezuiniging op de IVF-behandeling teruggedraaid. Onder druk van de Tweede Kamer worden reageerbuisbevruchtingen weer helemaal vergoed.
De minister heeft zich neergelegd bij de wens van de Tweede Kamer, ondanks dat hij er geen voorstander van is. Hij vindt dat stellen een eigen verantwoordelijkheid hebben en moeten meebetalen aan de behandeling. Ook zegt hij dat veel paren te lang wachten met het krijgen van kinderen.
De wijziging kost 10 miljoen euro. Hoogervorst had eerder een compromis aan de Kamer voorgesteld om paren per behandeling 500 euro te laten betalen. Ook dit had onvoldoende steun van de Kamer.
Ik gok dat Ticootje ergens in 2005 de behandeling heeft gedaan. Toen werd de eerste behandeling dus inderdaad even niet vergoed. Gelukkig nu wel!
En is het niet beter eerst een stabiele basis te hebben (beide goede baan, potje geld, meer levenservaring en de juiste partner) dan op je 20e al kinderen te hebben en dan snel allemaal aan de echtscheiding, omdat je eigenlijk nog niet volwassen genoeg was voor zo'n relatie en verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Inderdaad het is echt besloten door iemand die er zelf niets mee te maken heeft. Je kiest er niet voor dat er iets mis is op het gebied van vruchtbaarheid. En ja, sommige mensen wachten nu eenmaal langer dan vroeger, maar vind je het gek, tegenwoordig bestaat er zoiets als een condoom of de pil. Daar zal deze vent ook nog wel nooit van gehoord hebben, vroeger kwam het zoals het kwam soms tot 20 kinderen per stel aan toe en in die tijd is hij een beetje blijven hangen.
Je hebt nog mogelijkheden genoeg toch? Probeer ook niet teveel beren op de weg te zien. Doe het stapje voor stapje, anders word je gekquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef mijsje het volgende:
lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel...
) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee wekenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:26 schreef leonieke het volgende:
CP: ik had niet door dat je ondertussen bezig was met een poging. Hoe valt het mee? Lukt het wat met de hormonen? Veel succes alleszinsen hopelijk heb je idd maar één poging nodig!
mijsje: ik weet dat het niet makkelijk is om het nog een beetje positief te zien (ik zag het zelf ook altijd heel erg negatief in) maar het is zoals CP zegt heel belangrijk om het stap voor stap te zien. Ze doen die verschillende behandelingen niet voor niets in fases. Misschien moet je zelfs nooit tot IVF gaan. Kijk naar mij. Ik had nog nooit een eisprong gehad, was ervan overtuigd dat IUI niet mijn ding ging zijn en je ziet zo maar dat ik het ook niet bij het rechte eind had. Een realistische kijk is nodig op heel dit gebeuren, maar realistisch is niet gelijk aan pessimistisch (en idd, ik zag het 6 maand geleden ook niet zo dus je mag zeker met posts van mij uit het verleden afkomen)
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee wekenGelukkig geen hele spuitenhandel meer voorlopig weten we. Daar ben ik wel blij om
Ik heb geen eigen cyclus, dus die gaan ze opwekken (ongetwijfeld d.m.v. hormonen, maar dus geen spuiten). Als m'n baarmoederslijmvlies dan goed genoeg is doen ze een terugplaatsing. En daarna twee weken duimen draaienquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!
Weet je al iets meer hoe het dan in zijn werk zal gaan of moeten ze dat nog allemaal uitleggen?
Ik weet niet precies wat deca isquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:44 schreef Saffier het volgende:
Ik ben niet bijgelezen, sorry.
Ik heb net weer de deca in mijn been gespoten maar heb een adertje geraakt, het interesseert me niet dat het bloed, dat stopt zo vanzelf wel, maar volgens mij is er geen drúppel van de deca in mijn been achtergebleven zo hard bloedde het neten ik heb geen idee wat ik hier nu mee moet. Op eigen houtje nog een spuit zetten lijkt me heel onverstandig en ga ik ook zeker niet doen.
Ja, maar zij bedoelde in het algemeen. Niet zozeer voor een spontane zwangerschap.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:33 schreef Orea het volgende:
alleen die hoop is er hier niet, ivf is de enige mogelijkheid voor mij om zwanger te worden...... een spontane zwangerschap is onmogelijk
Nou ja, zij had dus ook nergens meer op gerekend. Maar haar vriend zei in februari tegen haar: wat ben je toch lastig, volgens mij ben je zwanger (terwijl ze 9 jaar alles uit de kast heeft getrokken om zwanger te worden en geen oorzaak bekend). Ze heeft hem uitgelachen maar uiteindelijk toch een test gedaan et voilaquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef mijsje het volgende:lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel...
) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
wij hebben het er ook regelmatig over gehad thuis. als we echt geen kinderen kunnen krijgen, dan gaan we ook niet adopteren of in de pleegzorg. (dat ligt bij m'n man. die wil niet een kind van een ander en de problemen van een ander. ook denkt hij dat hij zich alleen vader kan voelen als hij een kindje van zichzelf heeft. dat wil ik niet "uitproberen" want als het dan niet goed gaat, dan kun je een kindje natuurlijk niet inruilen/terugbrengen...) we willen ons huis dan verkopen en een kleiner huisje kopen/huren en dan moeten we ons inderdaad instellen op kinderloos leven. misschien dat ik dan ook m'n baan in het onderwijs opzeg en dat ik iets heel anders ga doen, om niet steeds tussen zwangere moeders en kinderen te zijn. dat helpt me niet echt wat dat betreft moet ik zeggen...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef sombie het volgende:
He, balen PZE.Ik hoop ook dat het met een pilletje is op te lossen.
Asy, wat fijn dat je vriendin toch nog zwanger is geworden. Lief dat je ons probeert te bemoedigen met haar verhaal. Toch, en dit is niet vervelend bedoeld - echt niet, heb ik het altijd een beetje moeilijk met dit soort verhalen. Tegenover elk 'wonderverhaal' staan er volgens mij vele verhalen waarbij het nooit gebeurt. Die hoor je niet maar die zijn er wel en daar moet ik dan altijd aan denken.
Dat brengt me op de vraag hoe jullie omgaan met de mogelijkheid dat het nooit zal lukken. Denk je na over een toekomst zonder kinderen, over hoe je je leven dan gaat inrichten? Raak je in paniek bij de gedachte aan een leven zonder kinderen en stop je die gedachte zo ver mogelijk weg?
Ik heb alle stadia al gehad, geloof ik. In het begin moest ik dan steeds alleen maar huilen en kreeg een paniekerig gevoel, hoewel ik er mijn hoofd van overtuigd was dat het uiteindelijk goed zou komen, ook zonder kinderen, maar dat wil ik niet.
Inmiddels zijn we al zo lang bezig dat de kans dat we nooit kinderen zullen krijgen, groter wordt. Toch ben ik nog hoopvol en voel me rustiger als ik nadenk over wat als het nooit lukt.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:14 schreef mijsje het volgende:
dat is zo, die buiken vind ik lastig om overal te zien. inderdaad prachtig, en ik zoek ze ook steeds op (in het buikentopic bv...) maar als ik er niet op berekend ben, kom ik ze vaker tegen op het moment. en dan gaat er wel een steekje door me heen... en het probleem is inderdaad niet dat je het een ander niet gunt, want dat is natuurlijk wel zo! waar ik ook helemaal weemoedig van wordt is peuters. schattige kindjes dan al niet met krulletjes, met die schattige wankele stapjes en die lieve woordjes...
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Saffieren orea ( begon jou naam eerder met een N? ) ook goed nieuws
Ik werk sinds kort weer fulltime dus ik kan lekker op mijn werk hyperenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:43 schreef sproet-je het volgende:
Safier en Orea!!! Het gaat hier weer spannend worden.
Orea, zijn ze nog steeds zo moeilijk aan het doen wat betreft plekjes?? Ik hoop zo dat het doorgaat.... Ik ben vanmiddag niet thuis anders had je hier weer lekker mogen zenuwen hoor!!
Ze zijn me nu aan het aanmelden bij het Vu en horen dan straks of er 'plek' voor me is.... Vanmiddag weet ik of die plek er is! Dan zal woensdag de terugplaatsing zijn...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef Saffier het volgende:
Orea ik duim voor een pakkende tp! Wanneer hoor je dat? Succes meid!
Wordt er niet een deel vergoed?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik heb ook niks tegen adoptie, maar waar haal ik het geld vandaan?
Ik kan me ook nergens voor jou verborgen houden hequote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannend Orea
Ik vind het alleen jammer dat ik 'oud' moeder zal worden. Ik had dat liever eerder gezien, maar ja...
Ja, klopt. Ik dacht 3500 euro ongeveer. Volgens mij kost een adoptie vanaf 10.000. Ik vind het altijd gek om over geld te praten als het over kindjes gaat, maar het is wel de dure realiteit. En natuurlijk kost een kind van jezelf ook tonnen, maar dat hoeft niet in 1x betaald te worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wordt er niet een deel vergoed?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik dacht 3500 euro ongeveer. Volgens mij kost een adoptie vanaf 10.000. Ik vind het altijd gek om over geld te praten als het over kindjes gaat, maar het is wel de dure realiteit. En natuurlijk kost een kind van jezelf ook tonnen, maar dat hoeft niet in 1x betaald te worden.
Edit: 3700 euro inderdaad.
Dat heb ik dus ook. Ik heb me over mezelf verbaasd tijdens onze laatste poging. Het lukte me om er ontspannen mee om te gaan en ondertussen te genieten van andere dingen. Eerder was steeds op de achtergrond dat verdriet / die spanning aanwezig. Fijn he, dat het ook anders kan? Ik hoop dit vast te houden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:17 schreef Orea het volgende:
[..]
Merk alleen dat ik er deze ronde zó anders insta, dan alle andere pogingen bij elkaar... geeft zóveel meer rust...
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef sombie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik heb me over mezelf verbaasd tijdens onze laatste poging. Het lukte me om er ontspannen mee om te gaan en ondertussen te genieten van andere dingen. Eerder was steeds op de achtergrond dat verdriet / die spanning aanwezig. Fijn he, dat het ook anders kan? Ik hoop dit vast te houden.
Hoewel ik vroeger altijd dacht dat ik wel zou willen adopteren, twijfel ik daar nu erg over. Ik weet niet of ik dat wel wil en ik kan niet eens goed uitleggen waarom ik dat nu anders voelt dan eerst.
In ieder geval zou ik erg opzien tegen die jarenlange procedures en wachttijden. En dat nadat je al jaren in de medische mallemolen hebt gezeten. Bovendien ben ik nu al 35, veel ouder dan ik ooit moeder had willen worden, dus als ik dan nog jaren op een adoptiekindje moet wachten, ben ik helemaal oud voor mijn gevoel.
Nou inderdaad, wat een onzin!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:
Maar de drempel hoger maken om aan ivf te beginnen? Wie begint er dan aan ivf als ze het niet nodig hebben? Dat snap ik niet echt eigenlijkAlsof het iets leuks is ofzo
Haha, dat is ook wel heel logisch natuurlijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn Orea, ik denk zelfs dat dat positief kan werken op het hele gebeuren. Als je er zo verkrampt mee omgaat kan dat nooit goed zijn voor het zwanger worden, qua stress enzo. Zal vast niet bewezen zijn, maar ik geloof er wel in. Ben zelf deze ronde wel wat rustiger, heb ook niks opgezocht enzo. Maar met mijn NOD die vandaag/morgen is ben ik wel weer een beetje kriegel.
Dit herken ik heel erg!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef sombie het volgende:
PZE, hoe is het?
Over adoptie, wat ik me steeds afvraag:: is dat genoeg me, dat ik een kind kant-en-klaar krijg, dat ik niet zelf heb gedragen? Wil ik daarvoor weer jaren wachten en alle emoties die daarbij horen doorlopen?
Tja, en al starten terwijl we met IVF bezig zijn... daar zie ik eigenlijk ook tegenop. Alleen al praktisch gezien: naast alle ziekenhuisbezoeken moeten we dan ook 6 keer naar een bijeenkomst van 3 uur, welke overdag plaatsvinden. Dat vraagt nogal wat van onze werkgevers ook. Neem dan daarnaast nog dat het emotioneel tamelijk belastend zal zijn... Ik weet niet of ik dat kan en wil boven op de (emotionele) rompslomp van de IVF-behandelingen.
Hahaha inderdaad! Nou gelukkig maar dat het dan nog in een bekertje zitquote:Op maandag 10 augustus 2009 08:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Over sommige dingen moet je niet nadenken inderdaad. Ik moet volgende week het spul van mijnwegbrengen, met de auto, met het spul in mijn broekzak.
Hoe verzinnen ze het?
Dat ik niet ben binnen geweest in het kamertje? Nah, da's gewoon mijn gezond verstand dat sprak. Ik weet dat mijn man het gewoon niet fijn zou vinden als ik er zou bij zijn. Ik was er de eerste keer zelfs niet bij toen hij het thuis deed.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:48 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, dat is geluk hebben...
Maar ieder ziekenhuis doet het dus inderdaad op z'n eigen manier...
Idd, zeer eigenwijze zwemmers. Maar wel een páár die zijn werk doen neem ik aan anders zouden we niet voor de ICSI gaan (denk ik). Als ik straks met een buik vol eitjes zit die niet geoogst worden lijkt me dat ook niet prettig...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:06 schreef Orea het volgende:
JaaaNog een dagje!!!!
Saffier, bij jou man zijn de zwemmers toch eigenwijs? Doen ze daarom niet eerst hem zijn ding laten doen en checken, voordat ze bij jou een punctie uitvoeren? Stel dat het niet goed is, heeft een punctie namelijk ook weinig zin... Of werkt dat niet zo? Puur vanuit logische gedachten hoor!
En mentaal gezien?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:03 schreef prinseszondererwt het volgende:
CP, ik voel nog niks hoor. Heb gisteren de eerste 2 clomidjes ingenomen en daar voel ik pas een paar dagen later wat van... Komt nog dus.
Bij welke stap ben jij nu in het hele IVF gebeuren? Alles onder controle?
Nu goed, ben vrij rustig eronder. Vooral ook omdat volgende week ook de zwemmers getest worden. Ik heb nu zoiets van, ik doe er alles aan... Meer kan ik toch niet doen. Nuquote:
Idd, geen film.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Orea, succes, hopen dat de emmy's de noordpool overleefd hebben!! Ik duim mee voor je!![]()
Mijnheeft 1 keer thuis mogen produceren en 1 keer in Jette. Hij vertelde wel dat hij het toch liever thuis deed. Wij hebben er vooral heel veel lol om gehad, je moet toch wat hè. Hij vertelde inderdaad ook dat er vieze smoezelige boekjes lagen en dat er nieteens een filmpje draaide
.
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze niet eens zo'n kamertje...quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:28 schreef mijsje het volgende:ik ben alleen bang dat hij niet zoveel aan me had...
het was echt genant en ik had er een heel vies idee bij... (leren bankje, vieze boekjes waarvan de blz's plakten...
) in het begin moesten we allebei erg lachen en konden we niet ophouden... daarna toch maar aan de bak, maar wel eerst handdoeken op de zitting voor we op die leren bank gingen zitten...
![]()
je weet dat het niet romantisch is in zo'n kamertje, maar dit was wel het andere uiterste...
Bij ons (ook streekziekenhuis) ook niet - maar wel toiletten bij het labquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze niet eens zo'n kamertje...En toch is dat een streekziekenhuis voor verschillende plaatsen in de omgeving, ook plaatsen waar je zeker een half uur voor moet rijden.
Wat goed dat ze goed ontdooit zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef Orea het volgende:
Om half 2 moet ik bij de VU zijnontdooien is goed gegaan!
Pff spannend weer!
Heb je ook pregnyl gespoten voor de punctie? Of iig iets van hormonen gehad om de eirijping te stimuleren? Dan lijkt het me heel normaal dat je nu ongesteld wordt. Je hele cyclus is kunstmatig, en dit is daar het logische gevolg van, lijk me eerlijk gezegd. Ben benieuwd wat ze in het zkh zeggen hierover.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannende dag voor je Orea. De duimen draaien hier!
Ik ben in shock. Had gisteravond licht bruin bloedverlies en dat is vannacht doorgezet. Dus nu ben ik ongesteld, maar dat kan toch helemaal niet? Ik heb namelijk nog nooit een eigen cyclus gehad
De punctie was 19 juni en keurig twee weken later ben ik ongesteld geworden. Een klein beetje maar, maar toch. Dus als ik nu weer ongesteld ben betekent dit dat ik een eisprong heb gehad ergens na de punctie, terwijl ik dus voor de punctie nog nooit spontaan een eisprong heb gehad![]()
Of misschien was het die twee weken na de punctie wel geen ongesteldheid, maar nog een bloeding door de punctie. Hoewel het wel echt meer dan wat spotting was
Gelukkig heb ik morgen een afspraak in het ziekenhuis. Dan kan dit mysterie hopelijk worden opgelost![]()
Kan het zijn dat de hormonenbom tijdens de hyperstimulatie mijn hormoonhuishouding aangezwengeld heeft?
Ik heb twee keer eerder Pregnyl gespoten en toen werd ik keurig twee weken later ongesteld. Nu zou dat ruim 7,5 week later zijn. En wat is dan de bloeding twee weken na de punctie geweest?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je ook pregnyl gespoten voor de punctie? Of iig iets van hormonen gehad om de eirijping te stimuleren? Dan lijkt het me heel normaal dat je nu ongesteld wordt. Je hele cyclus is kunstmatig, en dit is daar het logische gevolg van, lijk me eerlijk gezegd. Ben benieuwd wat ze in het zkh zeggen hierover.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb twee keer eerder Pregnyl gespoten en toen werd ik keurig twee weken later ongesteld. Nu zou dat ruim 7,5 week later zijn. En wat is dan de bloeding twee weken na de punctie geweest?
Nah ja, we zien het morgen wel
Wat raarquote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Gelukkig heb ik morgen een afspraak in het ziekenhuis. Dan kan dit mysterie hopelijk worden opgelost![]()
Kan het zijn dat de hormonenbom tijdens de hyperstimulatie mijn hormoonhuishouding aangezwengeld heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |