Orea, ik heb het misschien gemist, hoor, maar hoe komt het dat je op die 3 jaar IVF nog maar 3 terugplaatsingen hebt gekregen? Hier in het UZ doen ze er denk ik 4 per jaar. Of is dat een bewuste keuze geweest?
Hier in België is het dan wel beter geregeld, want ik betaal eigenlijk niets extra voor die behandelingen. Ik bedoel, als werknemer moet je verplicht verbonden zijn aan een ziekenfonds en dat kost gemiddeld 75 euro per jaar. Voor mij zelfs maar 2 euro per maand ofzo omdat mijn man en ik bij hetzelfde ziekenfonds zijn aangesloten en alle behandelingen worden op die manier terugbetaald (na goedkeuring van adviserend geneesheer).
We moeten wel nog een aantal zaken zelf betalen hé (opleg voor echo's en bloed- en spermaonderzoeken en de IUI's, medicijnen, ...). Ik heb het eens bijgehouden en tot nu toe heb ik 375 euro moeten bijbetalen in Jette (wel nog maar gefactureerd tot na eerste IUI, dus er zal denk ik nog een 250 euro bij komen).
Kosten van een IVF, daar heb ik niet direct een idee van.
Naast het ziekenfonds hebben we dan wel nog een hospitalisatieverzekering (niet verplicht) maar dat is wel handig voor als je ooit opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Dan krijg je echt heel veel terugbetaald
Madelieve, ik herken de bezorgdheid bij jouw moeder. Mijn ma was ook zo

en idd om de twee dagen eens smsen of bellen om te vragen hoe de echo geweest was en of ik nog verder moest prikken. Lief, maar vermoeiend, zo heb ik het ook ervaren.
Bij mij weten er trouwens heel veel mensen dat we in behandeling waren, maar zijn er tot nu toe nog altijd maar heel weinig mensen die weten dat ik zwanger ben (mijn ma, zus en haar man, mijn schoonouders, schoonbroer en zijn vrouw en één tante van mijn man omdat ze op de dienst gynaecologie werkt waar ik opgevolgd zal worden. En ow, 2 collega's

). Voor de rest wachten we ook tot we die 12 weken gepasseerd zijn om het te vertellen (al komen die 6 weken vakantie nu heel erg goed uit

).