abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71606168
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Orea, jij stiekemerd, gewoon al bezig dus!
Spannend. Ik ga zo duimen dat het iig maar gewoon door gaat ja.

voor jou en PZE

Ik ben ook benieuwd! Ik moet zeggen, prive weet dit keer praktisch niemand het.. Wilde het eerst stiekem gaan doen (ook voor mijn vent..) nog de enige mogelijkheid met de hoop dat het zou gaan lukken en dat ik hem kon verrassen (aangezien alles al kant en klaar in de vriezer ligt en we bij de volgende poging weer alles volledig moeten inleveren, om het even redelijk nuchter te zeggen ) Maar een goede vriend wees mij erop dat als het niet lukt, het toch wel fijn is als mijn vent het ook weet... dus toch maar gezegd.. (en dan een reactie als: schat doe het op jouw manier, ik steun je hoe dan ook lief he...)

Maar werk weet niets... Dit keer...En dat wil ik zo houden... iets minder druk,..

Maar ik durf voor het eerst wel tegen mensen te zeggen dat ik nu ook WIL!!! Voorheen wimpelde ik het af met: het komt of het komt niet (terwijl mijn binnenste wel schreeuwde )

Blijft lastig, alleen ik zal me er hoe dan ook bij moeten neerleggen dat het nou eenmaal is zoals het is. Kan er niets aan veranderen.. (al blijf je soms in dromen houden dat je ineens spontaan zwanger bent wat zou me dat gaaf lijken en wat jammer eigenlijik dat die kans er hier echt NIET inzit (nu niet en nooit niet...)

pi_71606254
Leonieke, hier in NL krijg je er 3.....
En er was een tijd dat je de eerste niet vergoed kreeg, om de drempel hoger te maken om aan ivf te beginnen echt belachelijk, alsof je dat voor je lol doet...

Meneer Rouvoet wil graag dat er meer kinderen geboren worden, maar schijnbaar mag dat alleen als je 'natuurlijk' zwanger kunt worden... Redelijk misselijkmakend... Maar enfin...

Hoorde dat het in Belgie zo is dat je 6 pogingen krijgt, maar dan maar 1 embryo terugkrijgt... Klopt dat ???
pi_71606422
In België krijg je idd 6 pogingen terug betaald (6 pogingen IUI en 6 pogingen IVF/ICSI). Cryo-terugplaatsingen tellen hierbij niet mee. Maar als je kiest om embryo's (zijn het dan embryo's) te laten invriezen, ben je wel verplicht van die eerst terug te laten plaatsen voor je aan een volgende poging begint.

Het aantal embryo's dat ze terugplaatsen hangt ook wel af van de leeftijd en de poging, maar je mag er idd van uit gaan dat ze standaard 1 terug plaatsen.

Voor een overzichtje: http://www.brusselsivf.be/default.aspx?ref=AFABAFAI&lang=NL#Wettelijke_regeling

Maar de drempel hoger maken om aan ivf te beginnen? Wie begint er dan aan ivf als ze het niet nodig hebben? Dat snap ik niet echt eigenlijk Alsof het iets leuks is ofzo
pi_71606658
Precies.. Dat is veranderd hoor, want nu zitten de 3 ivf pogingen hier weer in het basis pakket... (en zit ik nu aan een heel duur aanvullend pakket vast... Die ik dus ga opzeggen per eind van het jaar aangezien ik aan mijn 3e poging toe ben... )

Hier is het wel zo dat je eerst de cryo's (ingevroren embryo's) moet opmaken, voordat je aan een nieuwe ivf mag beginnen..

Hier is het ook wel dat ze huiverig zijn voor terugplaatsen van meer dan 1 embryo.. De eerste 2 ivf pogingen heb ik er steeds 1 terug gekregen, maar de cryo's zijn per 3 ingevroren. Dus ben op mijn strepen gaan staan, dat ik er vanaf vorige cryo poging 2 terugwilde.. ook bij komende ivf.. (ik ben 28) Vond het zonde om er 2 weg te gooien.. Maargoed, de kans op zwangerschap neemt bij het terugplaatsen van 2 niet toe.. Maar toch, voor het gevoel...

Als komende poging doorgaat, en er ontdooien er 2 goed, krijg ik er weer 2 terug. Daarna de ivf-en vanaf nu ook 2. Al is het maar voor het gevoel.

Het is wel tijd. (al blijft het een wonder, en als je nagaat dat ik in de 6 jaar bezig (waarvan de eerste 3 jaar toch natuurlijk geprobeerd, omdat mijn eileiders er toen nog zaten) ik maar 3 terugplaatsingen heb gehad, is het nog niet zo raar dat het niet gelukt is.. Zelfs een heel vruchtbaar iemand wordt niet altijd in 3 maanden (dus 3 keer kans) zwanger....

Daarom vind ik 3 ivf-en vergoeden ook zo weinig.. Weet je als we hierna doorwillen moeten we het zelf betalen. Dat redden we misschien wel met behulp van familie, maar je hebt geen zekerheid. En dat nekt je! Als je zeker weet het gaat een keer lukken, dan heb ik het ervoor over. Zo niet, weet ik niet of ik na de 3 (vergoedde) pogingen door wil gaan. Ik stapte erin met 'ik doe het wel even', maar na de laatste 3 jaar in de molen weet ik zeker dat ik dat niet wil als ik het zelf moet betalen.. Daarvoor is de stress te groot en de kans dat het lukt te klein......

pi_71606721
Orea, succes deze poging! Snap dat je het niet aan zoveel mensen wilde vertellen maar zelfs je eigen vent haha, hij zou waarschijnlijk echt van zijn stoel gevallen zijn als je dan had verteld dat je zwanger was.
Ik had me ook voorgenomen om het deze keer niet aan iedereen te vertellen maar heb het toch alweer ongemerkt tegen een heleboel mensen verteld dat we een gesprek hebben. Belangrijkste aan wie ik het eigenlijk niet wilde vertellen is mijn moeder. Die is zo bezorgd en leeft zo mee, de vorige pogingen hebben haar volgens mij echt 5 jaar van haar leven gekost . Ze wist ook tot in detail wat wanneer aan de hand was dus belde dan ook continu. Echt lief maar ook vermoeiend, voor haar en voor ons. Plus het lijkt me gewoon ook heel erg leuk om net als vrouwen die gewoon zwanger worden tijdens een etentje te kunnen melden dat ik 3 maanden zwanger zou zijn .
Op mijn werk weten ze sowieso, vorige keer moest ik zo vaak naar het ziekenhuis, dat is niet te verbergen. Ben er nog niet uit aan wie we het nou wel en niet gaan vertellen, kunnen we altijd later of tijdens de poging nog beslissen.
pi_71607036
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:42 schreef Madelieve het volgende:
Orea, succes deze poging! Snap dat je het niet aan zoveel mensen wilde vertellen maar zelfs je eigen vent haha, hij zou waarschijnlijk echt van zijn stoel gevallen zijn als je dan had verteld dat je zwanger was.
Ik had me ook voorgenomen om het deze keer niet aan iedereen te vertellen maar heb het toch alweer ongemerkt tegen een heleboel mensen verteld dat we een gesprek hebben. Belangrijkste aan wie ik het eigenlijk niet wilde vertellen is mijn moeder. Die is zo bezorgd en leeft zo mee, de vorige pogingen hebben haar volgens mij echt 5 jaar van haar leven gekost . Ze wist ook tot in detail wat wanneer aan de hand was dus belde dan ook continu. Echt lief maar ook vermoeiend, voor haar en voor ons. Plus het lijkt me gewoon ook heel erg leuk om net als vrouwen die gewoon zwanger worden tijdens een etentje te kunnen melden dat ik 3 maanden zwanger zou zijn .
Op mijn werk weten ze sowieso, vorige keer moest ik zo vaak naar het ziekenhuis, dat is niet te verbergen. Ben er nog niet uit aan wie we het nou wel en niet gaan vertellen, kunnen we altijd later of tijdens de poging nog beslissen.
Hahaha, ja nu ik erover terug denk vind ik het knap dat ik het zo wilde doen en tot nu toe verborgen heb kunnen houden... Maar hij snapte het wel erg goed, dus had zoiets van: doe het op jouw manier...

Ik zou het voor mijn moeder ook niet verborgen kunnen houden, helaas is ze 4,5 jaar geleden overleden.. Dus ze weet het wel

Inmiddels weten mijn 2 beste vrienden en een paar vriendinnen het wel.. Maar die zullen het ook niet zomaar vragen of doen, die wachten af wat IK vertel, en dat voelt goed op het werk zit een bepaald persoon die alles nogal snel doorverteld (vorige keer kreeg ik reacties van mensen die ik niet eens ken ) dus ik ga wel mijn best doen... Komt het zover dat ik weer aan de hormonen moet dan moet ik het ze wel vertellen (mijn eierstokken zijn nogal eigenwijs waardoor ik VEEL hormonen nodig heb en dat is te merken dus dan zal ik het misschien wel vertellen, maar probeer het nu af te doen met tandarts en huisarts bezoeken voor blaasontstekingen (die heb ik nogal veel dus dat valt niet zomaar op )

Mijn schoonmoeder ze is super lief en zou het haar wel weer willen vertellen, maar ze snapt het niet.. Vorige keer na de bloedtest (die toch écht negatief aanwees...) bleef ze bellen, dagen erna.. Ik blijf duimen hoor, zoveel vrouwen die toch ineens zwanger blijken.... Jaa... maar niet na terugplaatsing als je precies alles weet.. Dan is een bloedtest ineens heel accuraat... te enthousiast dus, dus voor mezelf beter om het voor me te houden...

Maar het blijft lastig.. Het is super fijn als iedereen met je meeleeft maar ook heel vervelend juist als je een tegenslag hebt en je ff terug wilt trekken.......

Pfff ik kan mijn posts ook niet kort houden he
pi_71607236
Orea, ik heb het misschien gemist, hoor, maar hoe komt het dat je op die 3 jaar IVF nog maar 3 terugplaatsingen hebt gekregen? Hier in het UZ doen ze er denk ik 4 per jaar. Of is dat een bewuste keuze geweest?

Hier in België is het dan wel beter geregeld, want ik betaal eigenlijk niets extra voor die behandelingen. Ik bedoel, als werknemer moet je verplicht verbonden zijn aan een ziekenfonds en dat kost gemiddeld 75 euro per jaar. Voor mij zelfs maar 2 euro per maand ofzo omdat mijn man en ik bij hetzelfde ziekenfonds zijn aangesloten en alle behandelingen worden op die manier terugbetaald (na goedkeuring van adviserend geneesheer).
We moeten wel nog een aantal zaken zelf betalen hé (opleg voor echo's en bloed- en spermaonderzoeken en de IUI's, medicijnen, ...). Ik heb het eens bijgehouden en tot nu toe heb ik 375 euro moeten bijbetalen in Jette (wel nog maar gefactureerd tot na eerste IUI, dus er zal denk ik nog een 250 euro bij komen).

Kosten van een IVF, daar heb ik niet direct een idee van.

Naast het ziekenfonds hebben we dan wel nog een hospitalisatieverzekering (niet verplicht) maar dat is wel handig voor als je ooit opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Dan krijg je echt heel veel terugbetaald

Madelieve, ik herken de bezorgdheid bij jouw moeder. Mijn ma was ook zo en idd om de twee dagen eens smsen of bellen om te vragen hoe de echo geweest was en of ik nog verder moest prikken. Lief, maar vermoeiend, zo heb ik het ook ervaren.
Bij mij weten er trouwens heel veel mensen dat we in behandeling waren, maar zijn er tot nu toe nog altijd maar heel weinig mensen die weten dat ik zwanger ben (mijn ma, zus en haar man, mijn schoonouders, schoonbroer en zijn vrouw en één tante van mijn man omdat ze op de dienst gynaecologie werkt waar ik opgevolgd zal worden. En ow, 2 collega's ). Voor de rest wachten we ook tot we die 12 weken gepasseerd zijn om het te vertellen (al komen die 6 weken vakantie nu heel erg goed uit ).
pi_71607345
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:51 schreef Orea het volgende:

[..]
Jaa... maar niet na terugplaatsing als je precies alles weet.. Dan is een bloedtest ineens heel accuraat... te enthousiast dus, dus voor mezelf beter om het voor me te houden...
Het is dat ik het zelf meegemaakt heb, dat ik jou durf tegen te spreken. Moest ik het zelf niet meegemaakt hebben, ik zou het echt nooit geloven, maar ik ben zo'n gevalletje waarbij een bloedtest blijkbaar niet altijd zo heel accuraat is
quote:
Maar het blijft lastig.. Het is super fijn als iedereen met je meeleeft maar ook heel vervelend juist als je een tegenslag hebt en je ff terug wilt trekken.......

Pfff ik kan mijn posts ook niet kort houden he
Dat laatste herken ik. Al moet ik wel zeggen dat mijn ma het wel doorhad. Als ik smste dat het niet gelukt was, dan belde ze ook niet zelf. Ik belde dan de dag erop zelf.

En euh, dat laatste? Helemaal niet erg
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:02:46 #109
5428 crew  miss_sly
pi_71607405
Orea, spannende tijd dus!
En je vriend is een toffe peer! Kan me ergens best voorstellen dat je het zelfs voor hem verborgen wilde houden. Wat zou dat een geweldige verrassing zijn, mocht je kunnen vertellen dat je zwanger bent! Maar inderdaad wel zo fijn als je het toch met hem kunt delen, van begin tot eind. En ik ga heel hard duimen dat het eind van deze poging een maand of 9 in de toekomst ligt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71607588
Orea, wat goed dat je alweer bezig bent en er helemaal voor wilt gaan! en ook goed dat je het voor jezelf houdt, dat je de druk naar je werk toe wat lager houdt...
pi_71608178
Orea spannend! hopen dat er snel een paar mooie cryotjes teruggezet zullen worden! Spannende weken voor je hoor!

Leo, over de prijs van de behandeling ivf: ik heb maandag de rekening van Jette gehad. 5950 euro + 1500 euro medicijnen . hierbij zat dan wel 1700 euro aan PGD kosten. Maarja even 7500 euro voor een behandeling. Ik vind het nogal wat. Wij krijgen wel (bijna) alles vergoed, ondanks dat we in het buitenland behandeld worden, maar als ik het zelf had moeten betalen zou ik niet weten of ik eraan zou beginnen. De kans dat het lukt is zo klein en dan daar 7500 euro voor betalen, k weet niet, dan had ik het denk ik liever op de 'normale' manier geprobeerd, met eventueel een abortus als dat nodig zou zijn. Maar gelukkig wordt alles vergoed, dus waar heb ik het eigenlijk over...
pi_71608379
Wat een bedragen Toch niet te schatten eigenlijk hoeveel het ziekenfonds dan terugbetaald voor ons.
Hoe komt het dat je zoveel terugbetaald krijgt? Komt dat omdat je sowieso recht hebt op 3 pogingen onafhankelijk van de plaats waar de behandeling plaatsvindt? Want ik weet niet of dat voor onze regeling telt, hoor. Ik ben er altijd van uit gegaan dat je dan ook in België moest behandeld worden.

Maar dat zou dus betekenen dat een IVF behandeling zo'n 5800 euro kost (zonder PGD dus) voor iemand in België die geen terugbetaling krijgt. Dat zouden mijn man en ik niet betalen, denk ik, omdat je geen zekerheid hebt. Ik zou het dan 'liever' investeren in een adoptieprocedure
pi_71608531
Het komt omdat je in NL gewoon 3 pogingen krijgt. Voor we begonnen heb ik alles geregeld met de zorgverzekering. Zij hebben dus akkoord gegeven voor de behandeling in Jette en daardoor krijgen we bijna alles terug. Ik vind 5800 euro ook erg duur, want in NL wordt over het algemeen gesproken over 3000 euro (dat is incl. medicijnen). Het is dus een beetje vaag. Misschien rekent Jette meer geld voor buitenlanders ofzo geen idee. Nouja ik ben blij dat het nu in één keer gelukt is want ik zat me al druk te maken om het feit dat er dan nog maar 2 behandelingen vergoed zouden worden en we houden per behandeling toch niet veel goede emmy's over door de PGD.
pi_71609231
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:01 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het is dat ik het zelf meegemaakt heb, dat ik jou durf tegen te spreken. Moest ik het zelf niet meegemaakt hebben, ik zou het echt nooit geloven, maar ik ben zo'n gevalletje waarbij een bloedtest blijkbaar niet altijd zo heel accuraat is
[..]

Dat laatste herken ik. Al moet ik wel zeggen dat mijn ma het wel doorhad. Als ik smste dat het niet gelukt was, dan belde ze ook niet zelf. Ik belde dan de dag erop zelf.

En euh, dat laatste? Helemaal niet erg

In ons geval was het een terugplaatsing van een cryo, dus dan hangt het wel allemaal vrij nauw is toch anders dan een insemenatie... En de bloedtest was zeer ruim na een mogelijke kans op innesteling dus het was echt niet mogelijk

Als het anders was geweest was ik zeer blij met haar enthousiasme geweest

Mijn schoonmoeder heeft, de keer dat we het niet vertelde, wel een keer gebelt, en heel terloops vroeg ze, hoe was het in het ziekenhuis? En ik antwoorde er toen gewoon op ze voelde het toen wel aan, en ik antwoorde dus gewoon

Ze is ook echt een schat en ze voelt voor mij aan als een moeder, dus het was oke..

Lieverds, ik ga lekker mijn bed opzoeken, zal morgen laten weten hoe de meting was...

Sly Met je PRACHTIGE dochter Het zou heel mooi geweest zijn als ik hem kon verrassen.. Maar eigenlijk ben ik zo wel blij, want ik kan toch niets voor hem verborgen houden, en als ik het probeer merkt ie het toch wel (mag ook wel na 10 jaar samen )
pi_71609463
Nikki, is dat 3 pogingen per kind dat je wil krijgen, of 3 pogingen in totaal?
(zijn dingen die ik me allemaal ook wel afvraag, waar het hier nu over gaat... ook voor mij komt dit dichterbij nu...)
pi_71609626
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:57 schreef leonieke het volgende:
Orea, ik heb het misschien gemist, hoor, maar hoe komt het dat je op die 3 jaar IVF nog maar 3 terugplaatsingen hebt gekregen? Hier in het UZ doen ze er denk ik 4 per jaar. Of is dat een bewuste keuze geweest?

Bij ons was het een bewuste keuze idd

Eerste ivf september 2006.. mislukt.. Toen 2e in februari 2007.. Mislukt... oktober 2007 cryo geprobeerd, geen plek in het ziekenhuis.. Oktober 2007, wederom...

Toen rust.... en nogmaals rust... Ik was het ff zat

Februari 2009 wederom cryo die ging door maar wel mislukt... weer rust...

Nu wil ik geen rust meer wil weten waar ik aan toe ben dus nu gaan we door.. is het voor ons niet weggelegd, dan wil ik dat weten dan kunnen we andere plannen gaan maken

dus ja heel bewust... maar nu gaan we door, zonder rust!

Moet wel zeggen, omdat ik zo heftig reageerde op de hormonen (en dus slecht waardoor ik veel extra nodig had... 3 keer per dag prikken ) heb ik het afgehouden.. Nu ben ik erop ingesteld...

Truste lieve dames!!
pi_71609772
In nl is het 3 pogingen per kind.. Mits je een bepaald aantal weken zwangerschap haalt

Echt te triest voor woorden, maar tis helaas zo...

dus als je een zwangerschap voldraagt heb je daarna weer 3 pogingen... Gaat iets mis voor (hou me er niet aan vast maar geloof 20 weken) dan telt dat nog als de eerste... Echt ongelofelijk, maar zo werkt het in nl...
pi_71610063
wat belachelijk! ben je zwanger geweest, maar sterft je kindje (dat dan al echt een kindje is...) kun je naar de volgende poging... jeetje, die dat heeft verzonnen is zeker bewust kinderloos ofzo...
naja, niks aan te doen... maar inderdaad zeker te triest voor woorden!
pi_71614912
Dat is inderdaad wel erg ja, niet lang over nagedacht denk ik.
pi_71615479
Zo werkt het helaas, en het is verschrikkelijk... (het zou ook nog eens 26 weken kunnen zijn, geloof het moment dat het kindje buiten de baarmoeder levensvatbaar zou zijn en de artsen er ook alles aan doen om het in leven te houden...) Dus buiten alle stress van het zwanger worden en blijven, zit je daar ook nog eens mee... Het is hier in NL met heel veel dingen goed geregeld, maar dit soort zaken zijn echt door een dodo opgesteld die geen idee heeft waar ie het over heeft....

Terug van de meting, nog weinig te zien, beetje activiteit... vrijdag weer!

Heb wel een gouden tip gekregen vwb verzekeringen en dat ga ik nu even uitzoeken..... (heeft hier iemand enigzins verstand van zorgverzekeringen?)

Zou het zo zijn, als ik de 3 pogingen heb gehad en ik stap over, dat ik daar weer 3 pogingen zou krijgen, aangezien ze prive gegevens niet door mogen geven....? Ziekenhuis weet natuurlijk dat je al 3 pogingen hebt gehad dan, maar zij niet. Mijn tussenpersoon zegt weer dat dat niet helemaal zo is, aangezien het in de basis zit en niet in de aanvullingen, zoals bij een bril (eens in de 3 jaar een bril, bestel ik hem nu bij mijn eigen verzekering, en stap ik per 1 januari over, dan kan ik er daar weer een uitzoeken...)

Dus ik ga eens wat verzekeringen bellen met deze vraag......
pi_71615706
Ik heb onze eerste poging zelf moeten betalen... Dat kwam inderdaad rond de 3000 euro uit. Echt belachelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71616587
Aaaahh, ik dacht al dat je stiekem bezig was Orea!! Ik ben al weer voor je aan het duimen. Het zou zo fijn zijn dat je nu lekker zwanger wordt. Dan zijn we nog eventjes samen zwanger

De laatste keer dat ik navraag heb gedaan is dat na 12 weken zwangerschap de teller weer op nul staat. Dus dan begin je aan 3 nieuwe pogingen.

Orea, hoe zit het met de unive verzekering? Zij hadden een aanvullend pakket die 4 behandelingen vergoedde maar volgens mij was het niet helemaal zeker of dat pakket wel doorging.
Wisselen van verzekering helpt volgens mij niets maar je kan het proberen uit te zoeken.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_71617849
Hmz, da's dan weer wel een verschil met België hoor. Je kan één keer in je leven een akkoord krijgen voor 6 IUI's en 6 IVF'en. Staat nogal vrij duidelijk vermeld op het document dat ik gekregen heb van de geneesheer. Voor zover ik het begrepen heb, moet je het dus daarmee doen, ook al wil je meerdere kinderen.

Orea: hopelijk valt de follikelmeting goed mee! sorry had er over gelezen. Jammer dat er nog niet veel te zien was, maar het kan opeens heel snel gaan (bij mij deed het dan alleszins)

[ Bericht 24% gewijzigd door leonieke op 05-08-2009 12:03:09 ]
pi_71619476
Ik heb het even bij mijn zorgverzekering gecheckt en het is daar 12 weken zwangerschap. Echt triest eigenlijk. Gelukt is toch gelukt en bij iedereen die normaal zwanger wordt gaat het ook weleens mis. Het klinkt stom, maar het hoort er gewoon bij.
Maar het is inderdaad hier 3 pogingen per zwangerschap. Dus voor een eventuele volgende heb je er dan gewoon weer 3 tegoed. België is inderdaad zoals Leo zegt, ik lag na mijn terugplaatsing naast een Belgische mevrouw en die vertelde precies hetzelfde. Ik weet eigenlijk niet wat ik nou 'beter' vind, voor allebei de soorten valt iets te zeggen.

Orea, jammer dat er nog niet zoveel te zien was in het ziekenhuis. Goed broeden en op naar vrijdag!
pi_71619543
Moet je in nederland nu nog toestemming vragen aan je verzekering? Het zit nu in je basispakket...

Ik weet het eigenlijk niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71620848
Euhm, dat zou ik eigenlijk ook niet weten. Ik heb voor de behandeling in België natuurlijk wel toestemming moeten vragen. Misschien staat er iets over in de polisvoorwaarden van de verzekering?
pi_71625138
Als je het in Nederland doet, hoef je geen toestemming te vragen hoor! Gaat allemaal vanzelf.
pi_71626329
hmmm, maar iedereen is het er wel over eens dus dat je de eerste poging in Nederland moet betalen... zoveel geld heb ik heul niet zomaar liggen... daar kan een kinderwens dus ook mee stranden... nu baal ik al gigantisch, omdat de gyn heeft gezegd dat als het op de natuurlijke manier niet lukt, het ook niet gaat lukken met IUI, en we dus eigenlijk wel aangewezen zijn op IVF...
pi_71626907
Huh, je krijgt toch de eerste 3 pogingen in NL gewoon vergoed. De eerste hoef je volgens mij echt niet zelf te betalen hoor! Ik doe nu ook de eerste, kom uit NL, wordt behandeld in buitenland, maar ik krijg alles vergoed. Het zou toch van de zotte zijn als je dan de 1e poging in NL als je uit NL komt niet vergoed krijgt!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:51:14 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71626993
Volgens mij ook hoor Nikki. Volgens mij was dat bij Tico ook een uitzondering toen. Had dat niet met haar verzekering(stype) te maken?
pi_71627084
zit ik dingen weer helemaal verkeerd op te pakken hier... ik kwam ook allerlei geluiden op internet tegen van de eerste poging moet je zelf betalen... ik moet me in het ziekenhuis en bij de verzekering maar eens goed laten voorlichten...
pi_71627206
Mijsje, een paar jaar geleden moest je de eerste poging nog zelf betalen maar gelukkig hoeft dat nu niet meer. Dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor!
pi_71627208
09-06-2006 - Volledige vergoeding IVF-behandeling
Minister Hoogervorst heeft de bezuiniging op de IVF-behandeling teruggedraaid. Onder druk van de Tweede Kamer worden reageerbuisbevruchtingen weer helemaal vergoed.

De minister heeft zich neergelegd bij de wens van de Tweede Kamer, ondanks dat hij er geen voorstander van is. Hij vindt dat stellen een eigen verantwoordelijkheid hebben en moeten meebetalen aan de behandeling. Ook zegt hij dat veel paren te lang wachten met het krijgen van kinderen.

De wijziging kost 10 miljoen euro. Hoogervorst had eerder een compromis aan de Kamer voorgesteld om paren per behandeling 500 euro te laten betalen. Ook dit had onvoldoende steun van de Kamer.

Ik gok dat Ticootje ergens in 2005 de behandeling heeft gedaan. Toen werd de eerste behandeling dus inderdaad even niet vergoed. Gelukkig nu wel!
pi_71627272
ik voel opluchting!!! wat kan een mens zich gekmaken met het internet he...
(ik had helemaal niet gekeken naar hoe oud de artikelen waren die ik las...)
* mijsje schuift de zorgen maar weer aan de kant
bedankt meiden!
pi_71627599
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
09-06-2006 - Volledige vergoeding IVF-behandeling
Minister Hoogervorst heeft de bezuiniging op de IVF-behandeling teruggedraaid. Onder druk van de Tweede Kamer worden reageerbuisbevruchtingen weer helemaal vergoed.

De minister heeft zich neergelegd bij de wens van de Tweede Kamer, ondanks dat hij er geen voorstander van is. Hij vindt dat stellen een eigen verantwoordelijkheid hebben en moeten meebetalen aan de behandeling. Ook zegt hij dat veel paren te lang wachten met het krijgen van kinderen.
De wijziging kost 10 miljoen euro. Hoogervorst had eerder een compromis aan de Kamer voorgesteld om paren per behandeling 500 euro te laten betalen. Ook dit had onvoldoende steun van de Kamer.

Ik gok dat Ticootje ergens in 2005 de behandeling heeft gedaan. Toen werd de eerste behandeling dus inderdaad even niet vergoed. Gelukkig nu wel!
* CrazyPrincess kruipt onder d'r steen vandaan.

Het is ontzettend mosterd na de maaltijd, maar als ik dit lees doet me het zo'n pijn en word ik zo boos. Alsof IVF alleen wordt toegepast omdat mensen te lang wachten. Gelukkig heeft 'de' Tweede Kamer het wel begrepen.

Ik ben overigens nu ook met m'n eerste poging IVF/ICSI bezig en dan wordt netjes vergoed. Al snapte de apotheker niets van die 3 pogingen regel

Overigens heb ik binnen nu en twee weken een afspraak voor het starten van een eerste terugplaatsingsronde. benieuwd wat voor rommel ze in me gaan stoppen om een cyclys bij me op te wekken
pi_71627700
ik herken die boosheid wel ja. alsof ik er zelf voor heb gekozen dat ik nu 30 ben en nog geen kind heb... ach, het is allemaal heel erg hypocriet...
pi_71627811
Eigenlijk moet ik nu heel erg huilen om zo'n stom stukje tekst
Het voelt zo oneerlijk dat het maar niet lukt. We zijn al zo lang bezig. We hebben alles al bedacht: namen voor zowel een jongen als een meisje, hoe de kinderkamer eruit moet zien (of juist: hoe hij er vooral niet uit moet zien ), ideeen over het geboortekaartje. Nu alleen dat kind nog

Gelukkig kunnen we voorlopig zo'n 10 pogingen doen met eskimo's en dat is echt ontzettend veel als ik andere verhalen hier zo lees. Maar ik hoop natuurlijk dat het in 1 keer raak is.
pi_71627921
Inderdaad het is echt besloten door iemand die er zelf niets mee te maken heeft. Je kiest er niet voor dat er iets mis is op het gebied van vruchtbaarheid. En ja, sommige mensen wachten nu eenmaal langer dan vroeger, maar vind je het gek, tegenwoordig bestaat er zoiets als een condoom of de pil. Daar zal deze vent ook nog wel nooit van gehoord hebben, vroeger kwam het zoals het kwam soms tot 20 kinderen per stel aan toe en in die tijd is hij een beetje blijven hangen.
pi_71628259
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Inderdaad het is echt besloten door iemand die er zelf niets mee te maken heeft. Je kiest er niet voor dat er iets mis is op het gebied van vruchtbaarheid. En ja, sommige mensen wachten nu eenmaal langer dan vroeger, maar vind je het gek, tegenwoordig bestaat er zoiets als een condoom of de pil. Daar zal deze vent ook nog wel nooit van gehoord hebben, vroeger kwam het zoals het kwam soms tot 20 kinderen per stel aan toe en in die tijd is hij een beetje blijven hangen.
En is het niet beter eerst een stabiele basis te hebben (beide goede baan, potje geld, meer levenservaring en de juiste partner) dan op je 20e al kinderen te hebben en dan snel allemaal aan de echtscheiding, omdat je eigenlijk nog niet volwassen genoeg was voor zo'n relatie en verantwoordelijkheid.

Iets gechargeerd misschien, maar ik zie ook wel echt voordelen aan wat langer wachten. Hoewel in de 30 zijn het natuurlijk bewezen moeilijker maakt.

Maar ja, ik kan er ook niets aan doen dat ik m'n vent pas 'laat' leerde kennen en bovendien had ik mijn vruchtbaarheidsproblemen al toen ik 15 was.

Nou ja, ik hou er over op. Word er alleen maar bozer door en da's slecht voor m'n hart

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 05-08-2009 17:50:25 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:23:22 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71629198
Even hier een hart onder de riem moest van een vriendin
Deze vriendin heeft er 9 jaar over gedaan. Tot en met IVF aan toe en mislukt. Oorzaak: onbekend.
Zij heeft zich uiteindelijk er bij neergelegd dat kinderen voor haar niet weggelegd waren. Ze is nu spontaan zwanger geworden nou ja, ze is inmiddels 33 weken zwanger
Maar ze zei letterlijk: dus er is hoop, ook voor al die anderen...

en ik blijf ook gewoon mee duimen en mee hopen voor jullie
pi_71629422
Asy

alleen die hoop is er hier niet, ivf is de enige mogelijkheid voor mij om zwanger te worden...... een spontane zwangerschap is onmogelijk
pi_71632341
lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel... ) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
pi_71633359
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef mijsje het volgende:
lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel... ) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
Je hebt nog mogelijkheden genoeg toch? Probeer ook niet teveel beren op de weg te zien. Doe het stapje voor stapje, anders word je gek
pi_71634047
CP: ik had niet door dat je ondertussen bezig was met een poging. Hoe valt het mee? Lukt het wat met de hormonen? Veel succes alleszins en hopelijk heb je idd maar één poging nodig!

mijsje: ik weet dat het niet makkelijk is om het nog een beetje positief te zien (ik zag het zelf ook altijd heel erg negatief in) maar het is zoals CP zegt heel belangrijk om het stap voor stap te zien. Ze doen die verschillende behandelingen niet voor niets in fases. Misschien moet je zelfs nooit tot IVF gaan. Kijk naar mij. Ik had nog nooit een eisprong gehad, was ervan overtuigd dat IUI niet mijn ding ging zijn en je ziet zo maar dat ik het ook niet bij het rechte eind had. Een realistische kijk is nodig op heel dit gebeuren, maar realistisch is niet gelijk aan pessimistisch (en idd, ik zag het 6 maand geleden ook niet zo dus je mag zeker met posts van mij uit het verleden afkomen )
pi_71634240
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:26 schreef leonieke het volgende:
CP: ik had niet door dat je ondertussen bezig was met een poging. Hoe valt het mee? Lukt het wat met de hormonen? Veel succes alleszins en hopelijk heb je idd maar één poging nodig!

mijsje: ik weet dat het niet makkelijk is om het nog een beetje positief te zien (ik zag het zelf ook altijd heel erg negatief in) maar het is zoals CP zegt heel belangrijk om het stap voor stap te zien. Ze doen die verschillende behandelingen niet voor niets in fases. Misschien moet je zelfs nooit tot IVF gaan. Kijk naar mij. Ik had nog nooit een eisprong gehad, was ervan overtuigd dat IUI niet mijn ding ging zijn en je ziet zo maar dat ik het ook niet bij het rechte eind had. Een realistische kijk is nodig op heel dit gebeuren, maar realistisch is niet gelijk aan pessimistisch (en idd, ik zag het 6 maand geleden ook niet zo dus je mag zeker met posts van mij uit het verleden afkomen )
Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee weken Gelukkig geen hele spuitenhandel meer voorlopig weten we. Daar ben ik wel blij om
pi_71634314
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee weken Gelukkig geen hele spuitenhandel meer voorlopig weten we. Daar ben ik wel blij om
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!
Weet je al iets meer hoe het dan in zijn werk zal gaan of moeten ze dat nog allemaal uitleggen?
pi_71634387
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!
Weet je al iets meer hoe het dan in zijn werk zal gaan of moeten ze dat nog allemaal uitleggen?
Ik heb geen eigen cyclus, dus die gaan ze opwekken (ongetwijfeld d.m.v. hormonen, maar dus geen spuiten). Als m'n baarmoederslijmvlies dan goed genoeg is doen ze een terugplaatsing. En daarna twee weken duimen draaien
pi_71634433
Voor dat laatste zal je er alleszins niet alleen voor staan
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:44:59 #149
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71634655
Ik ben niet bijgelezen, sorry.

Ik heb net weer de deca in mijn been gespoten maar heb een adertje geraakt, het interesseert me niet dat het bloed, dat stopt zo vanzelf wel, maar volgens mij is er geen drúppel van de deca in mijn been achtergebleven zo hard bloedde het net en ik heb geen idee wat ik hier nu mee moet. Op eigen houtje nog een spuit zetten lijkt me heel onverstandig en ga ik ook zeker niet doen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71634770
Ow Saffier wat balen dat je niet zeker bent of de deca in jouw been is gebleven. Ik zou ook geen twee spuit zetten, denk ik.

Moet je eigenlijk altijd in je been spuiten of mag je ook afwisselen met jouw buik? Ik weet eigenlijk niet of ik in mijn been zou durven spuiten. Alhoewel, ik heb daar ook wel genoeg vetjes eigenlijk
pi_71634783
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:44 schreef Saffier het volgende:
Ik ben niet bijgelezen, sorry.

Ik heb net weer de deca in mijn been gespoten maar heb een adertje geraakt, het interesseert me niet dat het bloed, dat stopt zo vanzelf wel, maar volgens mij is er geen drúppel van de deca in mijn been achtergebleven zo hard bloedde het net en ik heb geen idee wat ik hier nu mee moet. Op eigen houtje nog een spuit zetten lijkt me heel onverstandig en ga ik ook zeker niet doen.
Ik weet niet precies wat deca is
Maar volgens mij kun je altijd het ziekenhuis bellen en advies vragen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:58:12 #152
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71635078
Ik heb een gyn aan de lijn gehad, het zat me toch niet lekker.. Ik hoef niets bij te spuiten van haar en morgen niet weer een adertje aanprikken
Leo, dit moet in mijn been, wat ik er straks bij krijg moet in mijn buik, al heb ik laatst in de bios wel in mijn buik geprikt.
Ylana
pi_71635233
Ik had een spuit waarbij ik de naald in m'n buik moest steken en dan het zuigertje even wat omhoog halen om te kijken of er bloed mee kwam. Als dat het geval was moest ik opnieuw proberen met een nieuwe spuit.

Maar mooi dat je niet bij hoeft te spuiten

En je spuit in de bioscoop? Ik heb echt niet buiten de deur durven spuiten. Ook niet omdat de gonal-f bewaard moet worden in de koelkast
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:32:35 #154
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71636082
Ja, tijdens Harry Potter
We gingen eerst uit eten en daarna naar de film 9 jaar getrouwd en 15 jaar samen moesten we vieren, Loe jij ook nog van harte!. Ik spuit zo rond 21 uur, maar zou nu van 17 tot 23.30 van huis zijn, dat vond ik niets, de tijd ging dan te veel afwijken, een uurtje mag, maar meer liever niet zeiden ze. De decapeptyl mag je als consument 3 maanden buiten de koelkast bewaren, dus 4 uurtjes vond ik wel kunnen. In de bios was het donker (duh) en niemand heeft het dus gezien
Van wat ik hierna moet spuiten moet het ook in de koelkast blijven geloof ik, dan had ik het ook niet gedaan hoor! Mijn spuit moet ik het zuigertje dus niet omhoog halen, alleen leegdrukken en even wachten met terughalen.
Ylana
pi_71636190
Ook echt tijdens de film

Het zeker lastig af en toe om je bezigheden buitenshuis af te stemmen op al dat gespuit Nah ja, ook dat is weer voor een goed doel

Het terughalen is puur ter controle of je geen ader hebt geraakt. Nu had je de pech er een te raken, maar dat wil je niet te vaak doen natuurlijk
Maar van al die spuiten die ik gezet heb was er geen een in een ander, dus volgens mij is de kans best klein dat het gebeurt. (Hoewel ik wel in m'n buik prikte i.p.v. in m'n been).
pi_71636309
Ik spoot eigenlijk overal waar het me uitkwam Op het werk tijdens feestjes en recepties, op café, op restaurant, aan mijn bureau op het werk, ... noem maar op.
Dat vond ik net het leuke aan zelf spuiten: ik moest niet thuisblijven en kon lekker doen wat ik wou

Dat het niet in de koelkast moest bewaard worden, was natuurlijk wel een extra handigheidje (althans, ik denk toch niet dat het in de koelkast moest bewaard worden )
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:41:08 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71642112
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:33 schreef Orea het volgende:
alleen die hoop is er hier niet, ivf is de enige mogelijkheid voor mij om zwanger te worden...... een spontane zwangerschap is onmogelijk
Ja, maar zij bedoelde in het algemeen. Niet zozeer voor een spontane zwangerschap.
Ik duim ook voor jou...
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef mijsje het volgende:
Nou ja, zij had dus ook nergens meer op gerekend. Maar haar vriend zei in februari tegen haar: wat ben je toch lastig, volgens mij ben je zwanger (terwijl ze 9 jaar alles uit de kast heeft getrokken om zwanger te worden en geen oorzaak bekend). Ze heeft hem uitgelachen maar uiteindelijk toch een test gedaan et voila

En jullie hebben ook voorbeelden genoeg op het forum: kijk naar ET en Swets met hun 3e wonder, kijk naar miss_sly, Saffier met haar eerste wondertje...

Ik blijf gewoon keihard voor jullie duimen. En geef zelf de moed niet op, hoe moeilijk het ook is...
Dikke voor jullie allemaal!
pi_71642508
Het zou mooi zijn Asy.

Hier lijkt deze poging ook niet gelukt (temp was al wat lager, dus morgen vast helemaal laag) en dus mag de 18e zijn spul inleveren. Ik hoop half dat er iets oplosbaars uit komt, dat hij een pilletje slikt en dat het goed komt.
pi_71643239
He, balen PZE. Ik hoop ook dat het met een pilletje is op te lossen.

Asy, wat fijn dat je vriendin toch nog zwanger is geworden. Lief dat je ons probeert te bemoedigen met haar verhaal. Toch, en dit is niet vervelend bedoeld - echt niet, heb ik het altijd een beetje moeilijk met dit soort verhalen. Tegenover elk 'wonderverhaal' staan er volgens mij vele verhalen waarbij het nooit gebeurt. Die hoor je niet maar die zijn er wel en daar moet ik dan altijd aan denken.

Dat brengt me op de vraag hoe jullie omgaan met de mogelijkheid dat het nooit zal lukken. Denk je na over een toekomst zonder kinderen, over hoe je je leven dan gaat inrichten? Raak je in paniek bij de gedachte aan een leven zonder kinderen en stop je die gedachte zo ver mogelijk weg?

Ik heb alle stadia al gehad, geloof ik. In het begin moest ik dan steeds alleen maar huilen en kreeg een paniekerig gevoel, hoewel ik er mijn hoofd van overtuigd was dat het uiteindelijk goed zou komen, ook zonder kinderen, maar dat wil ik niet .
Inmiddels zijn we al zo lang bezig dat de kans dat we nooit kinderen zullen krijgen, groter wordt. Toch ben ik nog hoopvol en voel me rustiger als ik nadenk over wat als het nooit lukt.
pi_71643409
Sombie Hoe gaat het nu verder bij jou?
Ik stop het voorlopig weg. Ben pas 28 en nog in stadium 1 van de MMM. De gedachte dat het nooit zal lukken overvalt me soms wel. Dan raak ik redelijk in paniek, dus uit zelfbescherming stop ik het nu voorlopig weg. Toch denk ik dat ik ook zonder kindje(s) een leuk leven kan hebben hoor. Het zou alleen nog leuker zijn met.
pi_71645266
meiden, af en toe heb ik gewoon weer een schop naar de realiteit nodig, en zie ik hoe somber ik ben/was... maar dat is ook iets dat wel bij m'n persoontje hoort ben ik bang... vandaag weer een wat betere dag.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef sombie het volgende:
He, balen PZE. Ik hoop ook dat het met een pilletje is op te lossen.

Asy, wat fijn dat je vriendin toch nog zwanger is geworden. Lief dat je ons probeert te bemoedigen met haar verhaal. Toch, en dit is niet vervelend bedoeld - echt niet, heb ik het altijd een beetje moeilijk met dit soort verhalen. Tegenover elk 'wonderverhaal' staan er volgens mij vele verhalen waarbij het nooit gebeurt. Die hoor je niet maar die zijn er wel en daar moet ik dan altijd aan denken.

Dat brengt me op de vraag hoe jullie omgaan met de mogelijkheid dat het nooit zal lukken. Denk je na over een toekomst zonder kinderen, over hoe je je leven dan gaat inrichten? Raak je in paniek bij de gedachte aan een leven zonder kinderen en stop je die gedachte zo ver mogelijk weg?

Ik heb alle stadia al gehad, geloof ik. In het begin moest ik dan steeds alleen maar huilen en kreeg een paniekerig gevoel, hoewel ik er mijn hoofd van overtuigd was dat het uiteindelijk goed zou komen, ook zonder kinderen, maar dat wil ik niet .
Inmiddels zijn we al zo lang bezig dat de kans dat we nooit kinderen zullen krijgen, groter wordt. Toch ben ik nog hoopvol en voel me rustiger als ik nadenk over wat als het nooit lukt.
wij hebben het er ook regelmatig over gehad thuis. als we echt geen kinderen kunnen krijgen, dan gaan we ook niet adopteren of in de pleegzorg. (dat ligt bij m'n man. die wil niet een kind van een ander en de problemen van een ander. ook denkt hij dat hij zich alleen vader kan voelen als hij een kindje van zichzelf heeft. dat wil ik niet "uitproberen" want als het dan niet goed gaat, dan kun je een kindje natuurlijk niet inruilen/terugbrengen...) we willen ons huis dan verkopen en een kleiner huisje kopen/huren en dan moeten we ons inderdaad instellen op kinderloos leven. misschien dat ik dan ook m'n baan in het onderwijs opzeg en dat ik iets heel anders ga doen, om niet steeds tussen zwangere moeders en kinderen te zijn. dat helpt me niet echt wat dat betreft moet ik zeggen...
pi_71645517
Herkenbaar hoor mijsje. Ook deze juf vindt het soms lastig om steeds tussen al die blije jonge gezinnen te lopen. Dat zal alleen maar lastiger worden als het echt niet lukken wil. Aan de andere kant is het ook heerlijk om met kinderen te werken en geeft het veel voldoening. Tsja, de tijd zal het leren.
pi_71645647
precies, we gaan gewoon kijken hoe het gaat. als het echt niet wil, kan ik altijd nog opzeggen...
pi_71646830
Mijsje en PZE... ik ken dat ook... Ik had vorig schooljaar een heel leuk contact met een moeder van één van de kinderen uit mijn klas. Zij had al 3 dochters, wist dat wij ook een kinderwens hadden en dat wij daarvoor bij het ziekenhuis liepen. In datzelfde jaar bleek zij zwanger... dat vond ik best wel even moeilijk en kon wel janken. Maar gelukkig kon ik ook wel blij zijn voor haar. Later in dat jaar bleek ikzelf ook geluk te hebben en zwanger te zijn... toen waren we nog even samen zwanger en hebben we elkaar steeds op de hoogte gehouden van hoe het ging.

Maar jullie gevoel is wel heel herkenbaar. Vooral als je in de onderbouw werkt, kom je nogal eens zwangere vrouwen en baby's tegen... en dat kan best heel confronterend zijn... ik hoorde tijdens mijn verlof dat een moeder van een jongetje uit mijn klas -ik dacht een jaar ouder dan ik, dus 28- ook weer zwanger was (van de 3e) ze is in september uitgerekend. En ookal heb ik Bas nu, nog steeds vind ik het moeilijk om ermee om te gaan, met zwangeren. Heel stom... ach, het zal wel slijten en het gaat ook wel wat beter gelukkig. Het heeft gewoon tijd nodig, denk ik.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_71646939
Zo herkenbaar, juffen
Ik gaf les in het secundair onderwijs en ben veranderd van job omdat ik het niet meer aankon om in de leraarskamer constant omringd te worden door zwangere collega's. Op onze school werkten er 60 vrouwen en er was altijd iemand in elk stadium van een zwangerschap. Dit werd te zwaar voor mij en toen ben ik van school veranderd. Ik werk nu in het hoger onderwijs, in een mannenbastion, waar veel collega's papa worden, maar dat is toch helemaal anders.
pi_71647089
ja, dat is ook anders... alleen al het feit dat je geen dikke buiken ziet.. dat vond ik altijd zooo confronterend. Daar werd ik altijd wel heel verdrietig van, ook al gun je het een ander natuurlijk ook!
pi_71647429
Oh, dat is zeker anders Leo. Die buiken zijn het 'probleem' bij mij. Mooi om te zien, maar ook confronterend. Maar dat heb ik ook al bijvoorbeeld in de stad of de dierentuin, 1 dikke buik, 2 dikke buiken, 3 dikke buiken... Nee hoor, zo erg is het niet. Maar vorig jaar waren er 5 collega's zwanger. Was wel wat veel op een team van 24.
pi_71647517
Idem, hier, Jose. Die verandering van job heeft voor mij mentaal veel veranderd. Er lopen uiteraard op de administratie nog redelijk wat zwangeren rond, maar dat zijn niet mijn directe collega's (die zitten 3 verdiepen hoger en zie je eens tijdens een vergadering ofzo).
Voor mij was een zwangere buik ook veel 'erger' dan een baby... raar eigenlijk, want je doet het voor de baby natuurlijk.
pi_71657522
dat is zo, die buiken vind ik lastig om overal te zien. inderdaad prachtig, en ik zoek ze ook steeds op (in het buikentopic bv...) maar als ik er niet op berekend ben, kom ik ze vaker tegen op het moment. en dan gaat er wel een steekje door me heen... en het probleem is inderdaad niet dat je het een ander niet gunt, want dat is natuurlijk wel zo! waar ik ook helemaal weemoedig van wordt is peuters. schattige kindjes dan al niet met krulletjes, met die schattige wankele stapjes en die lieve woordjes...
pi_71659578
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:14 schreef mijsje het volgende:
dat is zo, die buiken vind ik lastig om overal te zien. inderdaad prachtig, en ik zoek ze ook steeds op (in het buikentopic bv...) maar als ik er niet op berekend ben, kom ik ze vaker tegen op het moment. en dan gaat er wel een steekje door me heen... en het probleem is inderdaad niet dat je het een ander niet gunt, want dat is natuurlijk wel zo! waar ik ook helemaal weemoedig van wordt is peuters. schattige kindjes dan al niet met krulletjes, met die schattige wankele stapjes en die lieve woordjes...
zo geld bij mij de uitspraak altijd: ik gun het anderen ontzettend! Maar ik gun het mezelf (ons) ook zo! Dat is denk ik ook wel de juiste manier om het te benaderen..

En Asy, dat weet ik hoor! Krijg alleen in mijn prive nog wel eens regelmatig te horen dat ik het moet laten rusten en dat het dan wellicht vanzelf wel gebeurd, ondanks dat mensen weten wat hier het probleem is, en dat dat 'vanzelf lukken' hier niet opgaat..
De hoop is er ook zeker wel, alhoewel ik het me gewoon niet kan voorstellen dat het ooit gaat lukken...

Toch hou ik me maar weer vast aan de opmerking van de verpleegkundige gisteren: verder is er niets bij jullie aan de hand, dus je bent gewoon hartstikke vruchtbaar.... (alleen ook bij 'gewoon' vruchtbare stellen staat er een jaar voor om zwanger te worden, dat is 12 terugplaatsingen en we hebben er pas 3 gehad....)

Ik merk dat ik steeds meer durf toe te geven dat ik het zwaar vind, maar aan de andere kant wil ik dat ook niet toegeven het is nou eenmaal zo. En ik schiet er zelf niets mee op om mezelf dat zwaar te laten vallen.. Dat idee houdt me nog enigzins op de been zeg maar...

Straks, mocht het toch niet lukken, is vroeg genoeg om er 'tijdelijk' zwaarmoedig over te zijn...... (maargoed, hier al ruim 6 jaar bezig, en een tijdje terug kon ik er echt niet zo over denken hoor!)

Wat wel grappig is, de vorige pogingen was ik steeds al bezig met: als het doorgaat dan is op die datum dit, op die datum dat... En nu ben ik meer bezig met: eind september een lang weekend op de motor weg, wat nou als ik dan zwanger ben (en misschien is dat wel de juiste instelling )

Gekke Princes!!! Ook volop bezig dus... Ik heb 1 cryo poging met medicatie gedaan en dat waren pilletjes.. Ben de naam kwijt, maar das zonder spuiten idd Bij mij was het achteraf niet nodig (was een foutje, die poging is toen ook gecancelled.. ) aangezien ik gewoon een prima eigen cyclus heb!

Saffier, heb je inmiddels de kliniek al gebeld? Heb je bij moeten spuiten? Ik heb destijds met de cyclus-stilleg hormonen een keer een dosis vergeten (was de 2e poging, was er toen ff zo niet mee bezig dat ik er 'smorgens achter kwam dat ik de avond ervoor had moeten prikken) en hoefde niet bij te prikken.... Maar ben wel benieuwd!

(of ik lees en zie dat je idd ook niet hoefde bij te prikken wel bijzonder dat het in je been moet! Lijkt me verre van prettig! In buik is toch het fijnst, vind ik en dan links of rechts van je navel (doe het meestal links want bent links ) één keer wat lager in mijn buik geprikt en dat was NIET fijn )

Alle andere dames: ben benieuwd wat komende periode voor ons brengt!

Ik doe morgenochtend voor de zekerheid vast een LH testje en dan weer een meting... Dag 12 pas, en meestal rond dag 16 eisprong... (maar vorige keer ook ineens op dag 13 vol aan het ovuleren ) dus het kan alle kanten op
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:37:06 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71663431
Meiden ik vind het af en toe 'moeilijk' om mee te praten (zoals bij het onderwerp hierboven), ik héb tenslotte al een wondertje rondlopen inderdaad. Van Tobias werd ik spontaan en ook nog eens héél snel zwanger. En nu zitten we toch ook echt in de MMM. Van het ene uiterste in het andere. Story of my life
We beseffen ons heel goed dát we dus al een wondertje hebben en weten ook waarvoor we het doen, neemt niet weg dat wij ook wel de duscussie hebben wat we doen als het bij 1 wondertje blijft maar dat is toch weer heel anders dan zonder wondertje verder te moeten. Houd moed!! Allemaal!! Het komt goed

*stuiter*
ik ben vandaag ongesteld geworden Dinsdag beginnen met puregon spuiten (ben benieuwd naar de bijwerkingen, tot nu toe alleen veel enge dromen) en maandag over een week de 1e echo Stap 2 gaan we aan beginnen
*einde stuiter*
Ylana
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:39:12 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71663503
dubbel

[ Bericht 95% gewijzigd door Saffier op 06-08-2009 21:43:54 (dubbel) ]
Ylana
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:42:12 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71663599
Oh en het prikken in je been is net zoals in je buik hoor! Ik voel er zowel in mijn been als in mijn buik nauwelijks iets van! Alleen de decapeptyl inspuiten bijt soms wat.
Ylana
pi_71667455
Hoera voor je ongesteldheid Al was je al begonnen, nu begint het stimuleren (dat was voor mijn gevoel het échte beginnen )

En ik vind (maar das mijn mening ) dat je dat niet moeilijk moet vinden.. De wens voor een kindje is sowieso groot, of het de eerste of de 2e of de zoveelste is! De WENS daar gaat het om

Dus niet meer moeilijk vinden hoor, je hebt net zoveel recht om hier te zijn als wij En we leven net zoveel met je mee als met iemand die voor een eerste kindje bezig is

Bij mij hield het rare dromen op, toen ik eindelijk met de stimulerende hormonen begon

Ik stuiter met je mee

En duim ook KEIHARD MEE!!!
(net zoals voor de rest hier )
pi_71669550
voor de ongesteldheid van Saffier!
(nee hoor, jij hebt net zoveel "recht" (klinkt meteen zo zwaar) om hier te komen als iedereen hoor! Het gaat er zoals Orea al zegt inderdaad niet om hoeveel kinderen je al hebt en of je die ook spontaan of met hulp hebt gekregen...)
voor het niet meer rare dromen van Orea!
pi_71672691
Joepie Saffier, let the stimulation begin!
Verder wat de meiden zeggen, doe niet zo gek. Jij hoort hier net zo makkelijk te posten als wij.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:49:32 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71672912
Saffier, daar ga je! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn voor jou/jullie! Hopelijk heb je niet al te veel last van bijwerkingen.
pi_71672924
Nou ik sta weer verbaasd

Hartstikke aan het ovuleren (het is dag 12 ), dus ik word vanmiddag gebeld of er volgende week een terugplaatsing doorgaat
pi_71672976
joepie Saffiertje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:06:19 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71673112
Saffier en orea ( begon jou naam eerder met een N? ) ook goed nieuws
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71673202
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Saffier en orea ( begon jou naam eerder met een N? ) ook goed nieuws

Thnx! Nu duimen dat het vanmiddag ook goed nieuws is en dat de terugplaatsing doorgaat... Zo niet, volgende maand weer een kans
pi_71673360
Spannend Orea, ik hoop heel erg dat het allemaal doorgaat!
pi_71673485
Orea, ik duimvoor je!!
zie net je PM thanx!! antwoorden met iphonr is lastig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71673687
Fijn dat je ongesteld bent, Saffier. Ik kan me voorstellen dat jij een heel andere insteek hebt als het gaat om mijn vraag: hoe kijk je aan tegen een mogelijke kinderloosheid? Toch geldt voor jullie ook dat je je toekomstbeeld moet aanpassen mocht het uiteindelijk niet lukken. En het verdriet lijkt me niet minder.

'Leuk' om te lezen hoe jullie daar in staan, meiden. In het begin kon ik echt niet met de gedachte omgaan dat het misschien niet zou lukken. Inmiddels gaat dat beter maar toch voel ik soms nog steeds boosachtig verzet bij de gedachte dat ik misschien nooit kinderen zal hebben. Van kleins af aan wilde ik moeder worden. Inmiddels werk ik ook in het basisonderwijs (opvallend, zo veel juffen als hier posten!) en vind dat soms wel moeilijk, confronterend. Aan de andere kant haal ik ook zo veel voldoening uit het lesgeven en opvoeden van die kinderen.

Orea, ik duim ook voor je!
pi_71673824
Safier en Orea!!! Het gaat hier weer spannend worden.

Orea, zijn ze nog steeds zo moeilijk aan het doen wat betreft plekjes?? Ik hoop zo dat het doorgaat.... Ik ben vanmiddag niet thuis anders had je hier weer lekker mogen zenuwen hoor!!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:54:01 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71674076
Orea ik duim voor een pakkende tp! Wanneer hoor je dat? Succes meid!
Ylana
pi_71674178
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:43 schreef sproet-je het volgende:
Safier en Orea!!! Het gaat hier weer spannend worden.

Orea, zijn ze nog steeds zo moeilijk aan het doen wat betreft plekjes?? Ik hoop zo dat het doorgaat.... Ik ben vanmiddag niet thuis anders had je hier weer lekker mogen zenuwen hoor!!
Ik werk sinds kort weer fulltime dus ik kan lekker op mijn werk hyperen
Maar ja! Het is nog steeds een drama verhaal... Dr. K. zei het vanmorgen weer... Maar ach, we zien het wel! Ben dit keer ook veel rustiger dan de vorige keer. Gaat het niet door, jammer dan zien we het volgende maand wel weer!!
pi_71674196
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef Saffier het volgende:
Orea ik duim voor een pakkende tp! Wanneer hoor je dat? Succes meid!
Ze zijn me nu aan het aanmelden bij het Vu en horen dan straks of er 'plek' voor me is.... Vanmiddag weet ik of die plek er is! Dan zal woensdag de terugplaatsing zijn...
pi_71676539
Saffier... olé! hoe blij kun je zijn met een menstruatie

Orea... spannend! Ik ga duimen voor een goed telefoontje voor vanmiddag!
pi_71681469
Even hier klagen, op het bankje waar het niet zo makkelijk gaat. Hier nog steeds spotting, heel weinig. Temp was ook nog te hoog, dus zal wel morgen worden dan. Ik heb het even moeilijk nu, voel me heel emotioneel. Chagrijnig en ook verdrietig. Ik neem me steeds voor om hier even wat minder te posten om mijn gedachten te verzetten en het los te laten. Tegelijk lukt dat niet, we zijn er toch al veel mee bezig door het pillen slikken en het spul van dat de 18e onderzocht gaat worden. Ben er even klaar mee, maar vind het lastig om me op andere dingen te focussen. Sinds november 2007 zijn we nu aan het hannessen, ik vind het even lang genoeg. [/end klaagmodus]

Zwaar respect voor Orea, die het al 6 jaar moet doorstaan. Ik hoop zo dat je goed nieuws hebt straks
pi_71681593
Er is plek! Dinsdag moet ik bellen of de ontdooiing goed is gelukt dan is woensdag de terugplaatsing...

Whiehoe, een keer geen cancel, geen ovb.. Maar een dikke vette YES!

PZE: het IS ook heel erg lastig....
pi_71681629
Dat is snel! Jippie, wat een fijn nieuws!
pi_71681656
Ik vind het trouwens ook weer erg spannend hoor dit is het laatste rietje, als het niet lukt (of niet ontdooit) gaan we daarna weer kloten met hormonen... dus ik hoop maar zó dat het nu eens gaat lukken
pi_71682668
Orea; Dat is goed nieuws! Ik duim voor je dat het goed ontdooit en er woensdag een tp is!

PZE; je mag ook best klagen in w-o-t-s hoor! In ieder geval een knuffel voor jou, het is allemaal niet niks en ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt! En er minder mee bezig zijn is wel heel lastig als er nog dingen op de planning staan. Maar het komt wel goed!
pi_71686608
Spannend Orea

En ik denk er niet te veel aan dat het niet gaat lukken. Dit is pas IVF-poging 1 en we hebben nog 14 eskimo's. kansen genoeg dus.
Ik vind het alleen jammer dat ik 'oud' moeder zal worden. Ik had dat liever eerder gezien, maar ja...
En adoptie is voor ons zeker een optie. Dat wil ik eigenlijk sowieso wel
pi_71686654
Ik heb ook niks tegen adoptie, maar waar haal ik het geld vandaan?
pi_71686933
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik heb ook niks tegen adoptie, maar waar haal ik het geld vandaan?
Wordt er niet een deel vergoed?
pi_71687029
Orea wat spannend allemaal weer!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_71687313
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:04 schreef progje het volgende:
Orea wat spannend allemaal weer!!
Ik kan me ook nergens voor jou verborgen houden he

Spannend is het zeker! Merk alleen dat ik er deze ronde zó anders insta, dan alle andere pogingen bij elkaar... geeft zóveel meer rust... Ik hou je op de hoogte

CP, groot gelijk hoor.. Ook zeker nog niet druk over maken!

Om prive redenen trekt adoptie mij totaal niet.... En qua terugkrijgen van geld? Volgens mij krijg je daar niets voor, alleen zijn bepaalde bedragen wel aftrekbaar van de belasting.. Maar geen idee eigenlijk hoe dat precies zit...
pi_71687348
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannend Orea

Ik vind het alleen jammer dat ik 'oud' moeder zal worden. Ik had dat liever eerder gezien, maar ja...

ik kan me er een voorstelling van maken, ondanks dat dat hier niet aan de orde is... (ben 28..)
Maar als je beeld heel anders is (als in: dat je veel vroeger al mams had willen worden) kan ik me goed voorstellen dat dat knaagt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')