* CrazyPrincess kruipt onder d'r steen vandaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
09-06-2006 - Volledige vergoeding IVF-behandeling
Minister Hoogervorst heeft de bezuiniging op de IVF-behandeling teruggedraaid. Onder druk van de Tweede Kamer worden reageerbuisbevruchtingen weer helemaal vergoed.
De minister heeft zich neergelegd bij de wens van de Tweede Kamer, ondanks dat hij er geen voorstander van is. Hij vindt dat stellen een eigen verantwoordelijkheid hebben en moeten meebetalen aan de behandeling. Ook zegt hij dat veel paren te lang wachten met het krijgen van kinderen.
De wijziging kost 10 miljoen euro. Hoogervorst had eerder een compromis aan de Kamer voorgesteld om paren per behandeling 500 euro te laten betalen. Ook dit had onvoldoende steun van de Kamer.
Ik gok dat Ticootje ergens in 2005 de behandeling heeft gedaan. Toen werd de eerste behandeling dus inderdaad even niet vergoed. Gelukkig nu wel!
En is het niet beter eerst een stabiele basis te hebben (beide goede baan, potje geld, meer levenservaring en de juiste partner) dan op je 20e al kinderen te hebben en dan snel allemaal aan de echtscheiding, omdat je eigenlijk nog niet volwassen genoeg was voor zo'n relatie en verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Inderdaad het is echt besloten door iemand die er zelf niets mee te maken heeft. Je kiest er niet voor dat er iets mis is op het gebied van vruchtbaarheid. En ja, sommige mensen wachten nu eenmaal langer dan vroeger, maar vind je het gek, tegenwoordig bestaat er zoiets als een condoom of de pil. Daar zal deze vent ook nog wel nooit van gehoord hebben, vroeger kwam het zoals het kwam soms tot 20 kinderen per stel aan toe en in die tijd is hij een beetje blijven hangen.
Je hebt nog mogelijkheden genoeg toch? Probeer ook niet teveel beren op de weg te zien. Doe het stapje voor stapje, anders word je gekquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef mijsje het volgende:
lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel...
) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee wekenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:26 schreef leonieke het volgende:
CP: ik had niet door dat je ondertussen bezig was met een poging. Hoe valt het mee? Lukt het wat met de hormonen? Veel succes alleszinsen hopelijk heb je idd maar één poging nodig!
mijsje: ik weet dat het niet makkelijk is om het nog een beetje positief te zien (ik zag het zelf ook altijd heel erg negatief in) maar het is zoals CP zegt heel belangrijk om het stap voor stap te zien. Ze doen die verschillende behandelingen niet voor niets in fases. Misschien moet je zelfs nooit tot IVF gaan. Kijk naar mij. Ik had nog nooit een eisprong gehad, was ervan overtuigd dat IUI niet mijn ding ging zijn en je ziet zo maar dat ik het ook niet bij het rechte eind had. Een realistische kijk is nodig op heel dit gebeuren, maar realistisch is niet gelijk aan pessimistisch (en idd, ik zag het 6 maand geleden ook niet zo dus je mag zeker met posts van mij uit het verleden afkomen)
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee wekenGelukkig geen hele spuitenhandel meer voorlopig weten we. Daar ben ik wel blij om
Ik heb geen eigen cyclus, dus die gaan ze opwekken (ongetwijfeld d.m.v. hormonen, maar dus geen spuiten). Als m'n baarmoederslijmvlies dan goed genoeg is doen ze een terugplaatsing. En daarna twee weken duimen draaienquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!
Weet je al iets meer hoe het dan in zijn werk zal gaan of moeten ze dat nog allemaal uitleggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |