abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71620848
Euhm, dat zou ik eigenlijk ook niet weten. Ik heb voor de behandeling in België natuurlijk wel toestemming moeten vragen. Misschien staat er iets over in de polisvoorwaarden van de verzekering?
pi_71625138
Als je het in Nederland doet, hoef je geen toestemming te vragen hoor! Gaat allemaal vanzelf.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_71626329
hmmm, maar iedereen is het er wel over eens dus dat je de eerste poging in Nederland moet betalen... zoveel geld heb ik heul niet zomaar liggen... daar kan een kinderwens dus ook mee stranden... nu baal ik al gigantisch, omdat de gyn heeft gezegd dat als het op de natuurlijke manier niet lukt, het ook niet gaat lukken met IUI, en we dus eigenlijk wel aangewezen zijn op IVF...
pi_71626907
Huh, je krijgt toch de eerste 3 pogingen in NL gewoon vergoed. De eerste hoef je volgens mij echt niet zelf te betalen hoor! Ik doe nu ook de eerste, kom uit NL, wordt behandeld in buitenland, maar ik krijg alles vergoed. Het zou toch van de zotte zijn als je dan de 1e poging in NL als je uit NL komt niet vergoed krijgt!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:51:14 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71626993
Volgens mij ook hoor Nikki. Volgens mij was dat bij Tico ook een uitzondering toen. Had dat niet met haar verzekering(stype) te maken?
pi_71627084
zit ik dingen weer helemaal verkeerd op te pakken hier... ik kwam ook allerlei geluiden op internet tegen van de eerste poging moet je zelf betalen... ik moet me in het ziekenhuis en bij de verzekering maar eens goed laten voorlichten...
pi_71627206
Mijsje, een paar jaar geleden moest je de eerste poging nog zelf betalen maar gelukkig hoeft dat nu niet meer. Dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_71627208
09-06-2006 - Volledige vergoeding IVF-behandeling
Minister Hoogervorst heeft de bezuiniging op de IVF-behandeling teruggedraaid. Onder druk van de Tweede Kamer worden reageerbuisbevruchtingen weer helemaal vergoed.

De minister heeft zich neergelegd bij de wens van de Tweede Kamer, ondanks dat hij er geen voorstander van is. Hij vindt dat stellen een eigen verantwoordelijkheid hebben en moeten meebetalen aan de behandeling. Ook zegt hij dat veel paren te lang wachten met het krijgen van kinderen.

De wijziging kost 10 miljoen euro. Hoogervorst had eerder een compromis aan de Kamer voorgesteld om paren per behandeling 500 euro te laten betalen. Ook dit had onvoldoende steun van de Kamer.

Ik gok dat Ticootje ergens in 2005 de behandeling heeft gedaan. Toen werd de eerste behandeling dus inderdaad even niet vergoed. Gelukkig nu wel!
pi_71627272
ik voel opluchting!!! wat kan een mens zich gekmaken met het internet he...
(ik had helemaal niet gekeken naar hoe oud de artikelen waren die ik las...)
* mijsje schuift de zorgen maar weer aan de kant
bedankt meiden!
pi_71627599
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
09-06-2006 - Volledige vergoeding IVF-behandeling
Minister Hoogervorst heeft de bezuiniging op de IVF-behandeling teruggedraaid. Onder druk van de Tweede Kamer worden reageerbuisbevruchtingen weer helemaal vergoed.

De minister heeft zich neergelegd bij de wens van de Tweede Kamer, ondanks dat hij er geen voorstander van is. Hij vindt dat stellen een eigen verantwoordelijkheid hebben en moeten meebetalen aan de behandeling. Ook zegt hij dat veel paren te lang wachten met het krijgen van kinderen.
De wijziging kost 10 miljoen euro. Hoogervorst had eerder een compromis aan de Kamer voorgesteld om paren per behandeling 500 euro te laten betalen. Ook dit had onvoldoende steun van de Kamer.

Ik gok dat Ticootje ergens in 2005 de behandeling heeft gedaan. Toen werd de eerste behandeling dus inderdaad even niet vergoed. Gelukkig nu wel!
* CrazyPrincess kruipt onder d'r steen vandaan.

Het is ontzettend mosterd na de maaltijd, maar als ik dit lees doet me het zo'n pijn en word ik zo boos. Alsof IVF alleen wordt toegepast omdat mensen te lang wachten. Gelukkig heeft 'de' Tweede Kamer het wel begrepen.

Ik ben overigens nu ook met m'n eerste poging IVF/ICSI bezig en dan wordt netjes vergoed. Al snapte de apotheker niets van die 3 pogingen regel

Overigens heb ik binnen nu en twee weken een afspraak voor het starten van een eerste terugplaatsingsronde. benieuwd wat voor rommel ze in me gaan stoppen om een cyclys bij me op te wekken
pi_71627700
ik herken die boosheid wel ja. alsof ik er zelf voor heb gekozen dat ik nu 30 ben en nog geen kind heb... ach, het is allemaal heel erg hypocriet...
pi_71627811
Eigenlijk moet ik nu heel erg huilen om zo'n stom stukje tekst
Het voelt zo oneerlijk dat het maar niet lukt. We zijn al zo lang bezig. We hebben alles al bedacht: namen voor zowel een jongen als een meisje, hoe de kinderkamer eruit moet zien (of juist: hoe hij er vooral niet uit moet zien ), ideeen over het geboortekaartje. Nu alleen dat kind nog

Gelukkig kunnen we voorlopig zo'n 10 pogingen doen met eskimo's en dat is echt ontzettend veel als ik andere verhalen hier zo lees. Maar ik hoop natuurlijk dat het in 1 keer raak is.
pi_71627921
Inderdaad het is echt besloten door iemand die er zelf niets mee te maken heeft. Je kiest er niet voor dat er iets mis is op het gebied van vruchtbaarheid. En ja, sommige mensen wachten nu eenmaal langer dan vroeger, maar vind je het gek, tegenwoordig bestaat er zoiets als een condoom of de pil. Daar zal deze vent ook nog wel nooit van gehoord hebben, vroeger kwam het zoals het kwam soms tot 20 kinderen per stel aan toe en in die tijd is hij een beetje blijven hangen.
pi_71628259
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Inderdaad het is echt besloten door iemand die er zelf niets mee te maken heeft. Je kiest er niet voor dat er iets mis is op het gebied van vruchtbaarheid. En ja, sommige mensen wachten nu eenmaal langer dan vroeger, maar vind je het gek, tegenwoordig bestaat er zoiets als een condoom of de pil. Daar zal deze vent ook nog wel nooit van gehoord hebben, vroeger kwam het zoals het kwam soms tot 20 kinderen per stel aan toe en in die tijd is hij een beetje blijven hangen.
En is het niet beter eerst een stabiele basis te hebben (beide goede baan, potje geld, meer levenservaring en de juiste partner) dan op je 20e al kinderen te hebben en dan snel allemaal aan de echtscheiding, omdat je eigenlijk nog niet volwassen genoeg was voor zo'n relatie en verantwoordelijkheid.

Iets gechargeerd misschien, maar ik zie ook wel echt voordelen aan wat langer wachten. Hoewel in de 30 zijn het natuurlijk bewezen moeilijker maakt.

Maar ja, ik kan er ook niets aan doen dat ik m'n vent pas 'laat' leerde kennen en bovendien had ik mijn vruchtbaarheidsproblemen al toen ik 15 was.

Nou ja, ik hou er over op. Word er alleen maar bozer door en da's slecht voor m'n hart

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 05-08-2009 17:50:25 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:23:22 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71629198
Even hier een hart onder de riem moest van een vriendin
Deze vriendin heeft er 9 jaar over gedaan. Tot en met IVF aan toe en mislukt. Oorzaak: onbekend.
Zij heeft zich uiteindelijk er bij neergelegd dat kinderen voor haar niet weggelegd waren. Ze is nu spontaan zwanger geworden nou ja, ze is inmiddels 33 weken zwanger
Maar ze zei letterlijk: dus er is hoop, ook voor al die anderen...

en ik blijf ook gewoon mee duimen en mee hopen voor jullie
pi_71629422
Asy

alleen die hoop is er hier niet, ivf is de enige mogelijkheid voor mij om zwanger te worden...... een spontane zwangerschap is onmogelijk
pi_71632341
lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel... ) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
pi_71633359
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:24 schreef mijsje het volgende:
lief van je vriendin Asy. het zou bij mij ook zo kunnen worden, maar die hoop heb ik gewoon niet zo. als ik via normaal, IUI en IVF niet zwanger kan worden, verwacht ik ook daarna niks eigenlijk. (en dat is nou net het punt... wie weet helpt het wel... ) maar goed... mijn hoop wordt gewoon steeds wat minder...
Je hebt nog mogelijkheden genoeg toch? Probeer ook niet teveel beren op de weg te zien. Doe het stapje voor stapje, anders word je gek
pi_71634047
CP: ik had niet door dat je ondertussen bezig was met een poging. Hoe valt het mee? Lukt het wat met de hormonen? Veel succes alleszins en hopelijk heb je idd maar één poging nodig!

mijsje: ik weet dat het niet makkelijk is om het nog een beetje positief te zien (ik zag het zelf ook altijd heel erg negatief in) maar het is zoals CP zegt heel belangrijk om het stap voor stap te zien. Ze doen die verschillende behandelingen niet voor niets in fases. Misschien moet je zelfs nooit tot IVF gaan. Kijk naar mij. Ik had nog nooit een eisprong gehad, was ervan overtuigd dat IUI niet mijn ding ging zijn en je ziet zo maar dat ik het ook niet bij het rechte eind had. Een realistische kijk is nodig op heel dit gebeuren, maar realistisch is niet gelijk aan pessimistisch (en idd, ik zag het 6 maand geleden ook niet zo dus je mag zeker met posts van mij uit het verleden afkomen )
pi_71634240
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:26 schreef leonieke het volgende:
CP: ik had niet door dat je ondertussen bezig was met een poging. Hoe valt het mee? Lukt het wat met de hormonen? Veel succes alleszins en hopelijk heb je idd maar één poging nodig!

mijsje: ik weet dat het niet makkelijk is om het nog een beetje positief te zien (ik zag het zelf ook altijd heel erg negatief in) maar het is zoals CP zegt heel belangrijk om het stap voor stap te zien. Ze doen die verschillende behandelingen niet voor niets in fases. Misschien moet je zelfs nooit tot IVF gaan. Kijk naar mij. Ik had nog nooit een eisprong gehad, was ervan overtuigd dat IUI niet mijn ding ging zijn en je ziet zo maar dat ik het ook niet bij het rechte eind had. Een realistische kijk is nodig op heel dit gebeuren, maar realistisch is niet gelijk aan pessimistisch (en idd, ik zag het 6 maand geleden ook niet zo dus je mag zeker met posts van mij uit het verleden afkomen )
Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee weken Gelukkig geen hele spuitenhandel meer voorlopig weten we. Daar ben ik wel blij om
pi_71634314
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik ben nog niet begonnen. We moeten nog naar de eerste afspraak, maar dat is hopelijk binnen nu en twee weken Gelukkig geen hele spuitenhandel meer voorlopig weten we. Daar ben ik wel blij om
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!
Weet je al iets meer hoe het dan in zijn werk zal gaan of moeten ze dat nog allemaal uitleggen?
pi_71634387
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen uit jouw post. Wat goed dat je binnenkort de afspraak hebt en nog beter dat er geen spuiten aan te pas zullen komen!
Weet je al iets meer hoe het dan in zijn werk zal gaan of moeten ze dat nog allemaal uitleggen?
Ik heb geen eigen cyclus, dus die gaan ze opwekken (ongetwijfeld d.m.v. hormonen, maar dus geen spuiten). Als m'n baarmoederslijmvlies dan goed genoeg is doen ze een terugplaatsing. En daarna twee weken duimen draaien
pi_71634433
Voor dat laatste zal je er alleszins niet alleen voor staan
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:44:59 #149
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71634655
Ik ben niet bijgelezen, sorry.

Ik heb net weer de deca in mijn been gespoten maar heb een adertje geraakt, het interesseert me niet dat het bloed, dat stopt zo vanzelf wel, maar volgens mij is er geen drúppel van de deca in mijn been achtergebleven zo hard bloedde het net en ik heb geen idee wat ik hier nu mee moet. Op eigen houtje nog een spuit zetten lijkt me heel onverstandig en ga ik ook zeker niet doen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71634770
Ow Saffier wat balen dat je niet zeker bent of de deca in jouw been is gebleven. Ik zou ook geen twee spuit zetten, denk ik.

Moet je eigenlijk altijd in je been spuiten of mag je ook afwisselen met jouw buik? Ik weet eigenlijk niet of ik in mijn been zou durven spuiten. Alhoewel, ik heb daar ook wel genoeg vetjes eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')