abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 29 juli 2009 @ 12:23:31 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71423879
Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat #61

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef Saffier het volgende:

[..]

Wat lief!
Ja het is gelukt! Ik voelde het niet eens! 1,2, prik en klaar!
stiekum ben ik nu wel rete-trots op mezelf
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Saffier!!! Knap hoor, ik durfde het niet bij mezelf! Top! Ik weet t zeker, over 10 maanden heb je een beebje!

Hier nog steeds geen nieuws. Zo af en toe een drupje bloed, gisteren 2 keer een drupje en verder niets. Sinds gisteravond ook geen ongi krampjes meer gehad. Spannend!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71423892
spannend hoor Nikki!! Ik duim nog steeds!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator woensdag 29 juli 2009 @ 12:25:11 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71423924
En mijn laatste reactie:
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:21 schreef Lois het volgende:
Wanneer mag/kun je testen Nikki? (of stel ik nu een domme vraag? )

Saffiertje gij held!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71426322

Nog nooit eerder een plaatje gepost, dus hoop dat het lukt.... wat vinden jullie hiervan??? Ik durf het nog niet te geloven, maar 2 testen liegen toch niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door RockabeIIa op 29-07-2009 13:43:52 ]
pi_71426375
Owh niet helemaal gelukt, maar het werkt wel geloof ik... Of kunnen jullie t niet zien?
pi_71426480
Echt wel dat die positief is Nikki! Gefeliciteerd! Je bent ZWANGER

Probeer de code zo even:

1[IMG]http://i688.photobucket.com/albums/vv244/_NIKKI_20090729/DSC00004.jpg[/IMG]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71426486
Wauw Nikki, gefeliciteerd!!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door juttertje op 29-07-2009 13:45:59 ]
pi_71426517
Deze lurker zegt: Da's haske positief !!!! Wat geweldig voor jullie !!!!
Heel heel heel heel heel erg gefeliciteerd !
pi_71426582
wat geod NIKKI!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71426623
Thanks innepin, zo doettie t wel!
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:44:39 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71426643
Nikki!

Toch wel he!!! WOEI!!!!!!!! Wat heerlijk! Van harte gefeliciteerd!

(en ik heb aan je plaatje gemorreld zodat het wel te zien is... sorry!)
I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator woensdag 29 juli 2009 @ 13:48:27 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71426781
Jaaaaaaaaa Nikki wat geweldig
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71426813
Thanks Rocka!

Ik kan het zelf nog steeds niet geloven en zit echt te stuiteren. Moest ik maandag nog janken omdat het niet geluks WAS, moet ik nu janken omdat het wel gelukt IS! Vrijdag bloedprikken dan weten we of alles OK is tot nu toe
pi_71426826
Wow NIKKI!! Wat goed!! Gefeliciteerd! Das Hartstikke zwanger!

[ Bericht 2% gewijzigd door Poppedein op 29-07-2009 14:05:40 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_71426884
Gefeliciteerd Nikki!!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:54:43 #16
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_71427021
NIKKI: hartstikke gefeliciteerd!!! Het staat er echt hoor!
pi_71427332
NIKKI gefeliciteerd
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:07:11 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71427487
NIKKI, van harte gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71427591
NIKKI wat goeeehoeeed!!!! van harte gefeliciteerd meid!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71427768
Gefeliciteerd NIKKI, das hartstikke zwanger!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_71427865
Ik kwam even om het hoekje kijken hoe het met NIKKI is... en dan dit mooie nieuws!!

Super joh! Gefeliciteerd! TOCH gewoon zwanger!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  FOK!fossiel woensdag 29 juli 2009 @ 14:20:22 #22
2628 Karin
pi_71428005
gefeliciteerd Duidelijke plusjes .
pi_71428045
gefeliciteerd nikki!!! Wat GOEEEEEEEED!

En ik blijf duimen voor vrijdag!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 14:35:28 #24
5428 crew  miss_sly
pi_71428560
wat gped NIKKI
hartstikke echte duidelijke poitieve testen
Gefeliciteerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:38:38 #25
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71428690
Wauw! Gefeliciteerd Nikki!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:39:23 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_71428720
Nikki, van harte
stormy waters...
sailin'
pi_71428756
Gefeliciteerd zeg!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:57:14 #28
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_71429391
Het gaat in dit topic de laatste tijd zelfs nog beter dan in het tweede streepje topic

Van harte Nikki
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:05:05 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71429694
nikki, ik heb er gewoon kippenvel van!
Gefeliciteerd!
pi_71429750
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:57 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat in dit topic de laatste tijd zelfs nog beter dan in het tweede streepje topic
dat mag ook wel een keer
pi_71429968
Wow!
Gefeliciteerd Nikki!

terug in lurkstand
pi_71430669
Ja, en volgende maand is Saffier aan de beurt om 2 streepjes te posten geloof ik! Zet 'm op Saffier!

WOW, echt lief alle reacties hier. Ik kan zelf nog steeds nauwelijks geloven dat het zomaar ineens echt gelukt is, ik sta nog te shaken als ik eraan denk.

Tijd voor de volgende vraag.. is het er 1 of zijn er toch stiekum 2 blijven hangen!
pi_71431260
wow, wat een goed nieuws nikky! gefeliciteerd!
pi_71431294
Eerst Leonieke zwanger en nu NIKKI, gefeliciteerd, geniet er van !!
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:57:43 #35
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_71431444
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef Borra het volgende:
Eerst Leonieke zwanger en nu NIKKI, gefeliciteerd, geniet er van !!
Didydoos was geloof ik ook deze maand. Goeie maand voor dit topic hoor
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_71432602
Nikki gefeliciteerd hoor!!!
pi_71432704
Gefeliciteerd NIKKI, wat fijn voor jullie!
pi_71433350
Geweldig, Nikki!!

Heerlijk, geen ziekenhuisgedoe meer maar gewoon, heerlijk zwanger!
pi_71434009
Sombie, ik hoop het ook. Al is het ziekenhuisgedoe me echt heel erg meegevallen, het is toch lekker als je ervanaf bent.

Ik kan echt niet wachten tot de bloedtest van vrijdag. Kunnen ze daar ook al meer op zien dan alleen het feit dat je zwanger bent eigenlijk? Bijvoorbeeld ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap e.d. dat is nl. wel iets waar ik nog een beetje bang voor ben. Al heb je er volgens mij via ICSI niet meer kans op dan ieder ander.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 29 juli 2009 @ 17:31:16 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71434186
Ow Nikki!!!! wat fijn!!!
dat je maar een mooi kindje bakt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71434886
NIKKI !! Gefeliciteerd!! Ik had al gehoopt dat het goed zou zijn toen ik las dat het de afgelopen dagen goed was.. Even een paar

Volgens mij checken ze het bloed alleen op hcg. Dat was in ieder geval het enige wat ik te horen kreeg. Ik weet eigenlijk ook niet waar ze op zouden moeten testen voor wat betreft een buiten baarmoederlijke zw.
Gelukkig krijg je snel een echo (toch?) en dan weet je het zeker.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_71434946
ohja, over 1 of 2. Ik had een hoog hcg dus die mevrouw zei nog over de telefoon dat ze erg nieuwsgierig was naar de echo. Het leek erg op een tweeling. Maar nope, het is er echt maar eentje. Dus een heel hoog hcg zegt nog niets over 1 of 2. Ook daar moet je weer voor wachten op de echo.
pi_71435153
Sproet-je, thanks voor je info. Ik krijg als het goed is over ongeveer 3 weken een echo, +/- 5 weken na de terugplaatsing. Ik zou ook niet weten waar ze op testen. Ik denk inderdaad alleen of je zwanger bent of niet.
pi_71435336
NIKKI!!!
Gefeliciteeeeeeeeerd!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:13:14 #45
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71436750
wat goeeeehoeeeddddd dus tóch he, dus tóch! Wat heerlijk Nikki! Wat gaaf! en nu 9 maanden broeden op je kindje en genieten hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71437646
Nikki! Al die duimen hier helpen dus toch!!! gefeliciteerd!
en nu maar afwachten, eerst vrijdag, en dan de echo... spannend, maar wel leuk spannend!

En ik vind het inderdaad ook helemaal niet verkeerd, juni dé maand voor het wachten op topic, en juli dé maand voor het moeilijk zwanger worden/blijven topic... meiden, goed gedaan! (ehm, hoe hebben jullie het nu allemaal precies gedaan? misschien is er iets dat bij iedereen gelijk is zoals in de lighouding ofzo wat ik blijkbaar verkeerd doe... )
pi_71439365
Nikki De tranen staan in mijn ogen Wat héérlijk! Je bent gewoon zo zwanger
Gooooooo Jette! Nog een paar weken en je mag ook op afsluitend gesprek Oh ik ben écht zo blij voor jou

Ik had 5 weken na inseminatie mijn eerste echo om te zien of alles in orde was. Maar bij jou is het nog spannender om te weten of het misschien een tweeling is of niet Ik had gewoon twee follikels die even groot waren.
pi_71439420
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sproet-je, thanks voor je info. Ik krijg als het goed is over ongeveer 3 weken een echo, +/- 5 weken na de terugplaatsing. Ik zou ook niet weten waar ze op testen. Ik denk inderdaad alleen of je zwanger bent of niet.
En idd, ze testen alleen op HCG
Ik heb hen gevraagd wat ik eigenlijk allemaal 'gemist' heb door het pas 'zo laat' te weten, maar blijkbaar testen ze in Jette wekelijks op HCG (tot aan de eerste echo). Bedoeling is om te controleren dat het HCG voldoende stijgt, wisten ze mij te zeggen.
Waarschijnlijk gaan ze dat dus ook van jou verwachten (maar dat je de bloedonderzoeken in Nederland doet).
pi_71441100
Ja, Saffier, dus tóch, dus tóch! Ik broed me een slag in de rondte! Is je 2e spuit Pugeron net zo goed gegaan als de eerste?

Leo, zoiets dacht ik ook al, alleen HCG. Al heb ik hier het faxformulier liggen en daar staan 3 waarden op: Oestradiol, Progesteron en HCG. Maar de Oestradiol en Progesteron zijn denk niet zo heel boeiend. Er staat hier inderdaad dat ze elke week een bloedprik willen, wat dan langzaam afgebouwd zal worden. Die bloedprikken en echo's mag ik gelukkig ook allemaal weer hier in het LUMC in Leiden doen! Ik hoop trouwens dat ik niet naar Jette hoef voor een afsluitend gesprek. Als het echt maar 10 min duurt dan hoop ik dat het via de telefoon ook kan eigenlijk.

Maar bij jou had het dus net zo goed een tweeling kunnen zijn met 2 follikels. Ik zou geloof ik nog wel even moeten wennen aan het idee hoor als het er echt zijn!
pi_71441580
Ah ja idd... zal misschien wel telefonisch kunnen
De dokter heeft eigenlijk maar 2 vragen gesteld: hoeveel pogingen (kon hij volgens mij perfect opzoeken) en wie is jouw gynaecoloog? En dan nog een opmerking over mijn schildklier, maar dat was het.

Ik moet toegeven dat ik blij ben dat het geen tweeling is. Moest het zo geweest zijn, dan gingen we er ook wel kunnen aan wennen, maar 'geef' mij toch maar eentje.
In Jette zeiden ze trouwens direct dat ze er ook liever één zien op de echo.

Wat progesteron betreft, weet ik eigenlijk niet of ze daar bij mij zouden op getest hebben omdat ik die utrogestan moest nemen. Alhoewel, neem jij die nu ook niet?
Aan de telefoon zeiden ze me gewoon dat de 'waarden' goed waren (maar ja, dan was ik al 5 of 6 weken ofzo).
pi_71441717
Nikki, gefeliciteerd , wat een heerlijk nieuws! Ik had na mijn ICSI toen gelijk een echo in week 5 (dus een week na de positieve test) om inderdaad te checken op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar blijkbaar is dat dus niet in elk ziekenhuis standaard. Daarna ook inderdaad een echo met 8 weken om te kijken of het hartje klopt.

Saffier, jij bent ook weer in volle gang, succes .

Er zijn inderdaad veel positieve geluiden hier de laatste tijd, fijn!

Wij hebben de 19e het intakegesprek, ben erg benieuwd welke onderzoeken ze eerst willen doen en of we snel met de ICSI kunnen beginnen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:05:21 #52
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_71441980
Nikki, wat een ontzettend mooi nieuws!! Heel erg gefeliciteerd joh
3!
pi_71442122
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:42 schreef mijsje het volgende:
(ehm, hoe hebben jullie het nu allemaal precies gedaan? misschien is er iets dat bij iedereen gelijk is zoals in de lighouding ofzo wat ik blijkbaar verkeerd doe... )
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, misschien liggen we niet helemaal optimaal ofzo.
pi_71442125
Leo, ik zou met 1 blij zijn, maar met 2 niet minder blij, het is alleen effe schrikken, want je gaat "normaal gesproken" uit van 1. Ze hebben bij mij ook 2 emmy's teruggezet maar daardoor steeg de kans op een tweeling volgens de gyn niet aanzienlijk. Hij zei letterlijk: hiermee hopen we de kans op een eenlingzwangerschap te verhogen. Kwam omdat het geen top emmy's waren. Hij vroeg ook nog even snel of ik al eens zwanger geweest was en of ik niet onder het Belgische stelsel viel (dan mogen ze er nl. maar 1 terugplaatsen). Ach ik zie wel. Het is gelukt, daar gaat het om, al zijn het er 4!

Ik gebruik inderdaad ook de Utrogestan tabletten. Ik hoor vrijdag wel wat de waarden zijn. "Gelukkig" hebben ze in het LUMC ook een "bellijst" en die bellen tussen 12-14 uur, dus eerder dan Jette. Stiekem kan het LUMC dan al iets vertellen voordat Jette belt tussen 15-18 uur (hebben ze wel vaker gedaan, natuurlijk zonder garantie want Jette beslist, maar toch het scheelt een paar uur wachten in dit geval). Jette belt mij namelijk altijd pas om 17 uur of later...

ze zullen denk ik niet in LUMC zeggen dat ik zwanger ben en in Jette niet...
pi_71442197
Nogmaals bedankt voor alle felicitaties iedereen. Echt ongelofelijk dat er zoveel mensen meeleven en meelezen!
pi_71442396
PZE, dat zou wat zijn zeg, had ik gewoon iedere keer me om moeten draaien en een handstand moeten doen... hahahaha
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:18:37 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71442559
Nikki, ik zie het nu pas!
Wat gaaf, wat goed! Gefeliciteerd!
  donderdag 30 juli 2009 @ 05:13:06 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_71448589
Gefeliciteerd Nikki!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71452212
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo, ik zou met 1 blij zijn, maar met 2 niet minder blij, het is alleen effe schrikken, want je gaat "normaal gesproken" uit van 1. Ze hebben bij mij ook 2 emmy's teruggezet maar daardoor steeg de kans op een tweeling volgens de gyn niet aanzienlijk. Hij zei letterlijk: hiermee hopen we de kans op een eenlingzwangerschap te verhogen. Kwam omdat het geen top emmy's waren. Hij vroeg ook nog even snel of ik al eens zwanger geweest was en of ik niet onder het Belgische stelsel viel (dan mogen ze er nl. maar 1 terugplaatsen). Ach ik zie wel. Het is gelukt, daar gaat het om, al zijn het er 4!

Ik gebruik inderdaad ook de Utrogestan tabletten. Ik hoor vrijdag wel wat de waarden zijn. "Gelukkig" hebben ze in het LUMC ook een "bellijst" en die bellen tussen 12-14 uur, dus eerder dan Jette. Stiekem kan het LUMC dan al iets vertellen voordat Jette belt tussen 15-18 uur (hebben ze wel vaker gedaan, natuurlijk zonder garantie want Jette beslist, maar toch het scheelt een paar uur wachten in dit geval). Jette belt mij namelijk altijd pas om 17 uur of later...

ze zullen denk ik niet in LUMC zeggen dat ik zwanger ben en in Jette niet...
Ja blij wel, maar toch eerst over de schok heen geraken. Zo ging het bij mij geweest zijn

Wat fijn dat ze iets vroeger bellen. En tuurlijk gaan ze geen omgekeerde dingen zeggen. Je bent gewoon zo zwanger
En van dat later bellen? Dat had ik ook altijd. Eén keer (na eerste IUI) hebben ze me pas om 18.45u gebeld. Vreselijk was dat

Ik vind het echt zo fantastisch dat het gelukt is Toen ik vanochtend wakker werd, was het eigenlijk één van de eerste dingen waar ik aan dacht
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:30:09 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71456828
De 2e spuit ging net zo soepel als de 1e spuit alleen kwam met terugtrekken van de naald wat vloeistof weer mee terug vanavond nog maar wat langer wachten met terugtrekken. en ik spuit nu decapeptyl, had me vergist in een eerdere post
Nikki hoe voel je je? En Leonieke zie je af en toe een roze/blauw randje om een wolkje heen?
Ylana
pi_71456948
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:30 schreef Saffier het volgende:
De 2e spuit ging net zo soepel als de 1e spuit alleen kwam met terugtrekken van de naald wat vloeistof weer mee terug vanavond nog maar wat langer wachten met terugtrekken. en ik spuit nu decapeptyl, had me vergist in een eerdere post
Nikki hoe voel je je? En Leonieke zie je af en toe een roze/blauw randje om een wolkje heen?
Moet je buiten de decapeptyl nog meer spuiten?
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:40:41 #62
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71457126
Tot aan mijn menstruatie moet ik decapeptyl spuiten, bellen als ik ongesteld ben (over ongeveer een week) en dan moet ik de puregon erbij gaan spuiten.
Waarom wilde je dat weten?
Ylana
pi_71457158
quote:
Dat heb ik ook weleens gehad, Saffier. Was niet erg, zeiden ze in het ziekenhuis. Inderdaad, iets langer wachten met terugtrekken volgende keer.

Decapeptyl, daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik heb alleen Fostimon en Gonal-F gehad. Bij de volgende cyclus moet ik ook weer Gonal-F spuiten vanaf dag 3 en vanaf dag 1 nog iets anders naam even vergeten dat ervoor moet zorgen dat mijn eitjes wel groeien maar niet zo snel springen. Dat is omdat de vorige keer mijn eitjes zo vroeg waren gesprongen. Ik ben er blij mee dat ik dat er nu bij krijg want ik heb hoop dat dat helpt. Eindelijk iets dat een mogelijke oorzaak is. Niet meer: alles is goed dus het zou moeten kunnen, maar het lukt niet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:52:42 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71457532
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:41 schreef sombie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook weleens gehad, Saffier. Was niet erg, zeiden ze in het ziekenhuis. Inderdaad, iets langer wachten met terugtrekken volgende keer.
Ik moest 3 tellen wachten zei ze en had er al 10 gewacht Ik kijk vanavond wel even hoe het gaat, fijn te horen dat het bij jou niet erg was!
quote:
Decapeptyl, daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik heb alleen Fostimon en Gonal-F gehad. Bij de volgende cyclus moet ik ook weer Gonal-F spuiten vanaf dag 3 en vanaf dag 1 nog iets anders naam even vergeten dat ervoor moet zorgen dat mijn eitjes wel groeien maar niet zo snel springen. Dat is omdat de vorige keer mijn eitjes zo vroeg waren gesprongen. Ik ben er blij mee dat ik dat er nu bij krijg want ik heb hoop dat dat helpt. Eindelijk iets dat een mogelijke oorzaak is. Niet meer: alles is goed dus het zou moeten kunnen, maar het lukt niet.
Fostimon ken ik dan weer niet. De deca is ervoor om mijn eigen cyclus stil te leggen en dan zorgt de pregnyl er straks voor dat ik meerdere eitjes tegelijk krijg. En dan aan het eind nog een een spuit voor de eisprong.
Wat fijn dat je er iets bij hebt gekregen tegen de eisprong weer een stapje vooruit!
maarre zit jij niet onder de verkeerde nick?
Ylana
pi_71457704
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:40 schreef Saffier het volgende:
Tot aan mijn menstruatie moet ik decapeptyl spuiten, bellen als ik ongesteld ben (over ongeveer een week) en dan moet ik de puregon erbij gaan spuiten.
Waarom wilde je dat weten?
Gewoon "leuk" om te vergelijken dat ziekenhuizen verschillende manieren van hormoonbehandelingen hebben, met verschillende merken...

Ik spoot op dag 1 decapeptyl en daar kwam vanaf dag 3 menopur bij.. Dan rond dag 10 pregnyl en dan de oogst. Dan vanaf de punctie progestanbolletjes (vanwege de vele eitjes. dus pregnyl na de punctie kon niet)
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:03:40 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71459853
Dan begon jij zeker tijdens je menstruatie met spuiten? Ik ben op dag 21 in mijn cyclus begonnen. En na de punctie ook de progestanbolletjes. Ik heb een groentela vol hormonen
Pregnyl is om eitjes te laten groeien dus lijkt me logisch dat dat niet ná de punctie kan
Ylana
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 15:09:19 #67
5428 crew  miss_sly
pi_71460037
Saffier, je bent begonnen dus! Wow wat spannend he? Succes en ik hoop op een snel goed resultaat

sombie, fijn dat je die extra medicatie krijgt tegen een te vroege eisprong. OOk voor jou draaien mijn duimen overuren, het is nu wel mooi geweest
pi_71460097
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:52 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ik moest 3 tellen wachten zei ze en had er al 10 gewacht Ik kijk vanavond wel even hoe het gaat, fijn te horen dat het bij jou niet erg was!
[..]

Fostimon ken ik dan weer niet. De deca is ervoor om mijn eigen cyclus stil te leggen en dan zorgt de pregnyl er straks voor dat ik meerdere eitjes tegelijk krijg. En dan aan het eind nog een een spuit voor de eisprong.
Wat fijn dat je er iets bij hebt gekregen tegen de eisprong weer een stapje vooruit!
[sub]maarre zit jij niet onder de verkeerde nick?[/sub]
Euh, ik voel me blond. Wat bedoel je?

Ik had het idee dat het ook wel te maken had met op welke plek ik spoot. Misschien meer of minder vet?

Ik krijg juist pregnyl voor de eisprong, gonal-f om eigroei te stimuleren (eerder kreeg ik fostimon, dat heeft hetzelfde doel als gonal-f) en dan nu nog iets om de eisprong uit te stellen, misschien wel die deca die jij ook krijgt, bedenk ik nu. Ze heeft de naam wel gezegd over de telefoon maar ik weet het niet meer.

Dank je, zo voelt het inderdaad, als een stapje vooruit!
pi_71460475
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:03 schreef Saffier het volgende:
Dan begon jij zeker tijdens je menstruatie met spuiten? Ik ben op dag 21 in mijn cyclus begonnen. En na de punctie ook de progestanbolletjes. Ik heb een groentela vol hormonen
Pregnyl is om eitjes te laten groeien dus lijkt me logisch dat dat niet ná de punctie kan
Om te rijpen..

Voor de punctie spoot ik 10.000 eenheden. Dan zou ik na de punctie nog eens 2x 1.500 spuiten, maar door de hoge aantallen eitjes zou ik dan kans hebben op overstimulatie..
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:17:34 #70
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71461869
Nou Tico, ik snap er niets meer van
En Sombie, ik zat zelf helemaal verkeerd excuses!

mag ik bovenstaande al op de hormonen schuiven?
Ylana
pi_71462125
quote:
Er kwam bij mij altijd minstens één druppel mee en één keer was ik veel te enthousiast toen ik ging beginnen spuiten en speelde ik de dokter van een tv-serie na. Je weet wel dat ze altijd het begin er zo uit spuiten
quote:
En Leonieke zie je af en toe een roze/blauw randje om een wolkje heen?
Nog niet echt eigenlijk
En het klinkt ook zo belachelijk waarschijnlijk (en zeker niet slecht bedoeld naar de mensen in Z&G, dus nu maar hopen dat ze het me daar niet kwalijk nemen) maar ik beschouw dit topic nog veel meer als 'mijn' topic ipv Z&G Als in: het voelt niet juist dat ik daar post, ik hoor daar helemaal niet te zijn. Dit is mijn plekje.
Stom hé Ik lurk er wel nog steeds, maar deed dat eigenlijk voor mijn positieve test ook al altijd
pi_71462138
Was Pregnyl niet om een eisprong uit te lokken?
pi_71463284
Inderdaad, Decapeptyl legt de cyclus stil, puregon/gonal-f wordt gebruikt om meerdere eitjes te laten rijpen en pregnyl om 36 uur voor de pick up de eisprong op te wekken.

Saffier, ik kan er nu zeker nog niet van genieten ik kon gisteren echt niet slapen en heb tot minstens 2 uur 's nachts liggen denken wat als dit, wat als zus, wat als zo... om gek van te worden. Ik heb het nu ook nog steeds niet helemaal door dat het echt zo is. Ik ben wel een jankerd ineens kunnen dat al hormonen zijn? . Vanmorgen ging ik tegen m'n tante vertellen dat het gelukt was en toen hebben we samen zitten janken, terwijl ik helemaal niet sentimenteel ben normaal.
Verder heb ik sinds gisteravond pijnlijke borsten en nog steeds zo af en toe een tijdje het gevoel alsof ik ongesteld moet worden in mijn buik. Dat vind ik nog het 'engst' van alles. Elke keer ben ik bang dat het toch niet goed is. Misschien komt dat ook wel een beetje omdat ik maandag toch wat drupjes bloed was verloren. Ik zal blij zijn als ze morgen zeggen dat alles er tot dan toe OK uitziet.

Leo, lief dat je aan me moest denken vanmorgen! Ik snap denk ik wel wat je bedoelt met dat dit meer jouw topic is. Ik zou dat denk ook hebben. Ik denk dat mensen die 'gewoon' zwanger worden er toch anders mee omgaan. ik hoop niet dat ik iemand hiermee beledig, want zo is het echt niet bedoeld. Maar eenmaal in de MMM moet je je druk maken om of het lukt, om het feit dat er maar een aantal behandelingen vergoed worden etc.. Er hangt ineens zoveel meer vanaf als het niet vanzelf gaat.
pi_71465652
Nikki wat goed! Proficiat!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 juli 2009 @ 18:53:50 #75
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71466382
kom ik weer met mn vragen
waarom moet je die pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken? ze doen toch met een soort naald de eitjes uit je eierstok halen? of heb ik dat verkeerd?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_71466674
Omdat ze net voor ze springen geoogst moeten worden. Dan zijn ze "rijp". Daarom pregnyl, dat zorgt voor het "rijp" maken van de eitjes. Vergelijk het maar met vruchten. Die moet je ook pas plukken als ze rijp zijn.
Pregnyl zorgt dus niet voor de aanmaak van meer eitjes.
pi_71467928
er wordt me steeds meer duidelijk op het gebied van de hormonen...

Saffier, je bent al begonnen te spuiten, dus van mij mag je het op de hormonen gooien hoor!
pi_71478580
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:17 schreef Saffier het volgende:
Nou Tico, ik snap er niets meer van
En Sombie, ik zat zelf helemaal verkeerd excuses!

mag ik bovenstaande al op de hormonen schuiven?
Van mij wel hoor, Saffier! Hoe ging het spuiten vandaag?
pi_71486067
Dankjewel, sly. En ik ben het helemaal met je eens: het is nu wel mooi geweest!
pi_71493285
Saffier, nog steeds alles ok met jou? Mag je trouwens sowieso Puregon gaan spuiten zodra je menstruatie begonnen is, of moet je eerst nog terug voor een echo of bloedprik ofzo?

Leo, heb je al een piepklein roze/blauwe wolkje kunnen vinden inmiddels?

Vanmorgen heb ik mijn eerste bloedafname gedaan en alles zag er ok uit. Volgende week op maandag en vrijdag bloed afnemen, maar het zag er volgens beide ziekenhuizen heel goed uit. Voor degenen die het iets zegt. Het HCG gehalte stond op 349, dat was volgens de heel aardige Belgische mevrouw 'zeer positief'.

Ik kan het niet helpen, maar ik moet soms echt lachen om sommige woorden die ze in België gebruiken. Het begon ooit met de gyn die het over 'ballekes' had tegen m'n vriend, tot afgelopen keer de mevrouw die een operatieschort een 'kleedje' noemde.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:36:49 #81
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_71493750
Nikki, wat fijn dat alles goed was! Super!!
pi_71494571
Wat goed, Nikki
Ik heb geen idee wat mijn HCG-waarde was eigenlijk, maar als ze zeggen: "zeer positief" dan zal het ook wel zo zijn (als je één ding kunt zeggen van Jette, dan is het wel dat ze eerlijk zijn )

En euh: ballekes? Maar dat schortje is ook gewoon een kleedje hoor

En naar die wolk ben ik niet echt op zoek eigenlijk Het komt wel als het komt, is nu mijn motto (en het is volgens mij nog steeds meer een beschermingsmaatregel tot ik binnen twee weken de echo heb. Ik ben niet de grote opti-opti-optimist en wil nu ook nog niet hyperen, terwijl die twaalf weken nog niet voorbij zijn).
pi_71496539
Leo, je hebt gelijk ze zijn inderdaad eerlijk daar in Jette. Verder ben ik nu ook erg blij dat het 'gelukt' is, maar ik durf er eigenlijk ook nog niet van te genieten. Er kan nog zoveel misgaan. Ik heb de eerste echo waarschijnlijk met 7 weken zwangerschap, dus moet daar sowieso nog 3 weken op wachten. Hoewel ik het nu begin te geloven/beseffen dat ik echt zwanger ben kan ik denk ik pas wat meer gaan genieten als ik op die eerste echo heb gezien dat het goed zit (voor zover je dat kan zien dan hè). Ik heb ook wel voor mezelf besloten dat ik niets ga kopen voor de 12 weken voorbij zijn.

oja en mijn vriend zat op een 'zetel' in plaats van op een stoel... ik vind het trouwens wel een 'lief' taaltje als je begrijpt wat ik bedoel. Nederlands klinkt veel harder dan Vlaams.
pi_71496636
Leonie, als we een 'ik-schop-je-naar-z&g-smiley' hadden dan had ik hem voor jou gebruikt hoor. Ik snap het heel goed, het zou ook voor mij heel moeilijk te geloven zijn als ik plots zwanger zou zijn. Het gevoel dat het nooit zal lukken overheerst nu, dus als het raak zou zijn denk ik waarschijnlijk: sure. Maar hopelijk is je gevoel beter na die echo, dat hoop ik echt.
pi_71498409
Nikki, het zal idd waarschijnlijk nog 3 weekjes wachten worden. Ik had mijn inseminatie op vrijdag en toen ik volgens de berekeningen 7 weken en 3 dagen was, kreeg ik mijn echo. Ik weet natuurlijk niet of dat iets te maken had met mijn late positieve test of niet (kwestie van in te plannen).
Heb je eigenlijk ergens last van? Van kwaaltjes dan bedoel ik?
En hier komt er ook niets in huis voor de 12 weken (en dan moet ik terug aan het werk, dus het zou wel nog eens langer kunnen duren. Ik heb er nu ook nog totaal geen behoefte aan, maar misschien verandert dat wel snel ).

PZE: zo lief. Thx Bij mij overheerst momenteel nog steeds het gevoel: dat het goed zal blijven gaan? Yeah.. sure... En daarom durf ik gewoon nog niet echt te genieten. Ik zit zo nog wat in de ontkenningsfase
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:24:28 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71501066
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:57 schreef leonieke het volgende:
Nikki, het zal idd waarschijnlijk nog 3 weekjes wachten worden. Ik had mijn inseminatie op vrijdag en toen ik volgens de berekeningen 7 weken en 3 dagen was, kreeg ik mijn echo. Ik weet natuurlijk niet of dat iets te maken had met mijn late positieve test of niet (kwestie van in te plannen).
Heb je eigenlijk ergens last van? Van kwaaltjes dan bedoel ik?
En hier komt er ook niets in huis voor de 12 weken (en dan moet ik terug aan het werk, dus het zou wel nog eens langer kunnen duren. Ik heb er nu ook nog totaal geen behoefte aan, maar misschien verandert dat wel snel ).

PZE: zo lief. Thx Bij mij overheerst momenteel nog steeds het gevoel: dat het goed zal blijven gaan? Yeah.. sure... En daarom durf ik gewoon nog niet echt te genieten. Ik zit zo nog wat in de ontkenningsfase
Toch wel jammer dat je er niet iets meer van geniet. Stel dat het misgaat, dan heb je wel mooi deze tijd gehad. Maar ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om te genieten hoor. Hoewel ik gelukkig niet het gevoel heb dat het niet goed zit. (maar ik mis je wel in Z&G)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:16:27 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71502593
Nikki het gaat prima hier, dank je! Ik ben wel heel erg moe en slaap slecht maar ik heb geen idee of het van de hormonen zou kunnen zijn. Voorlopig vind ik gewoon van niet Ik moet het zh bellen zodra mijn menstruatie er is en dan hoor ik op welk moment ik moet beginnen met 2e spuit erbij, als het goed is krijg ik dan een echo na ongeveer 7 dagen spuiten.

Dat HCG-gehalte van je klinkt goed zeg! Heerlijk! En probeer er echt nu al van te genieten hoor, net als jij Leonieke, besef je af en toe dat er een wondertje groeit van binnen
Ik snap wel heel goed dat je je in Z&G nog niet echt thuis voelt Leonieke maar ik hoop toch echt dat het jullie lukt vóór de 12 weken!

Asy
Hoe is het met de rest van de meiden?
Ylana
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:51:57 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71508875
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:16 schreef Saffier het volgende:
Nikki het gaat prima hier, dank je! Ik ben wel heel erg moe en slaap slecht maar ik heb geen idee of het van de hormonen zou kunnen zijn. Voorlopig vind ik gewoon van niet Ik moet het zh bellen zodra mijn menstruatie er is en dan hoor ik op welk moment ik moet beginnen met 2e spuit erbij, als het goed is krijg ik dan een echo na ongeveer 7 dagen spuiten.

Mijn duimen draaien op volle toeren voor je!
we hebben de ringen in huis en ze zijn perfect. Als we getrouwd zijn, gaan ze op de foto en dan stuur ik je een mailtje...
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:55:46 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_71508886
saffier, ik duim voor je!

voor jullie allemaal trouwens
stormy waters...
sailin'
pi_71509050
Saffier, het echte werk. Spannend! Goed van het spuiten, valt best mee he, als je eenmaal begonnen bent?
Ik duim ook voor jou, en iedereen hier
pi_71509379
Leo, ik krijg de echo volgens mij ook met 7 weken. Kwaaltjes tot nu toe: pijnlijke borsten, ruik veel vieze luchtjes, pijnlijke eierstokken en baarmoeder (maar de verpleegster zei gisteren dat dat van de punctie kan zijn) en ik slaap een gat in de dag tegenwoordig. Jij?

Saffier! Mooi dat het spuiten goed gaat. Moe zijn kan best van de hormonen komen hoor. Hopelijk kun je snel beginnen met de extra spuit, nog maar een paar daagjes!
pi_71585187
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:53 schreef Ynske het volgende:
kom ik weer met mn vragen
waarom moet je die pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken? ze doen toch met een soort naald de eitjes uit je eierstok halen? of heb ik dat verkeerd?
Omdat dat de punctie vergemakkelijkt, er zit geen 36 uur tussen dus ze springen feitelijk niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71586290
Saffier, hoe gaat het ermee??!

Ik ga even heel hard roepen: Orea........ jij zou toch ook weer starten na de zomerstop van de ferti??? Hoe zit dat? Ben je stiekem al bezig??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:22:11 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71587039
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Omdat dat de punctie vergemakkelijkt, er zit geen 36 uur tussen dus ze springen feitelijk niet.
kijk, dan snap ik t dank je
Today is life -

Dale Carnegie
pi_71605765
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef sproet-je het volgende:
Saffier, hoe gaat het ermee??!

Ik ga even heel hard roepen: Orea........ jij zou toch ook weer starten na de zomerstop van de ferti??? Hoe zit dat? Ben je stiekem al bezig??
Jij boefje.. Kan ook niets voor jou verborgen houden he

Morgen heb ik de eerste meting, dag 10.. verwacht er nog niet zoveel van
(alhoewel ik de vorige keer op dag 13 ineens mijn eisprong al had.... dus ben eigenlijk wel benieuwd!)

Nieuwe cryo poging hier dus.. Ben erg benieuwd (vooral of het deze keer weer doorgaat ) het blijven plakken heb ik dit keer geen mening over eigenlijk.. Dat gebeurt of dat gebeurt niet

Moet zeggen, vind het wel weer spannend.. Nog een cryo en mocht die niet lukken gaan we aan de 3e ivf beginnen... En aangezien een spontane zwangerschap hier niet mogelijk is (ivm verwijderde eileiders) komt het moment van de waarheid wel heel erg dichtbij...

Maar heb besloten het wel aan te gaan vechten bij de verzekering... Juist omdat spontane zwangerschap hier onmogelijk is

Ik lurk wel regelmatig mee hoor dames, maar zolang ik niet in een poging zit, vind ik mijn posts meestal niet helemaal nodig, ofzo.. Weinig te melden dan in elk geval
pi_71605864
Saffier, van de cyclus stilleggende (wat een woord!!) hormonen werd ik ook erg moe.. Echter wel vaak 's nachts wakker... (tis ook alsof je tijdelijk in de overgang komt ) en rare dromen!

De eerste hormonen begin je in de cyclus voorafgaand, die leggen alles stil. (bij mij lucrin, bij anderen vaak decapeptil (schrijf ik dat goed?) Soort overgang dus, alles stopt...

Dan ga je hormonen spuiten die je eitjes laten groeien (puregon of Menopur zoals in mijn geval) en als alles goed is pregnyl! Die laten je eitjes springen na 48 uur, maar na 36 uur wordt de punctie uitgevoerd, dan zijn ze 'rijp')

Volgens mij moet ik toch beter bijlezen, want dit is al uitgelegd...... haha!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:18:38 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71605893
Orea, jij stiekemerd, gewoon al bezig dus!
Spannend. Ik ga zo duimen dat het iig maar gewoon door gaat ja.
pi_71605917
Wat spannend Orea! Ik duim mee hoor.
pi_71605973
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ze hebben bij mij ook 2 emmy's teruggezet maar daardoor steeg de kans op een tweeling volgens de gyn niet aanzienlijk. Hij zei letterlijk: hiermee hopen we de kans op een eenlingzwangerschap te verhogen. Kwam omdat het geen top emmy's waren.
Klopt, zeiden ze bij mij ook de vorige keer (heb ik 2 cryo's teruggekregen...) het geeft geen extra kans op zwangerschap..

Alleen qua top emmy's maakt het helemaal niets uit.. Vaak blijven juist de 'mindere' emmy's plakken!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kennis van mij wil ook pdg gaan doen (ooit ) zal haar eens wijzen op jouw succes verhaal... (ook hungtington bij moeder...)
pi_71606054
Hoeveel pogingen krijgen jullie eigenlijk terugbetaald van de verzekering?

Veel succes morgen met de meting, Orea.

Nikki, de kwaaltjes hier blijven steeds beperkt tot vermoeidheid (maar echt dood- en doodmoe) en misselijkheid, maar nog geen enkele keer moeten overgeven. Soms vraag ik me wel af of het niet 'fijner' zou zijn als ik eens kon overgeven. Een hele dag misselijk rondlopen is namelijk ook niet zo tof. Maar het is dat je niet weet of het na het overgeven dan ook effectief beter gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')