abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 09:31:22 #1
5428 crew  miss_sly
pi_70769351
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - deel 60

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 09-07-2009 21:30:30 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 09:36:10 #2
5428 crew  miss_sly
pi_70769457
Laatste posts:
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:24 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, lieve Moonah en Diaan en alle anderen die ons een hart onder de riem steken. Hoezeer ik het Leonieke en ieder ander gun, soms overheerst het: IK. WIL. OOK. En dat wil ik natuurlijk ook als een ander niet zwanger raakt, maar op zo'n moment word ik weer erg geconfronteerd met het feit dat ik hier al jaren zit en nog steeds niet zwanger ben. Maar wie weet, de punctie van vorige week is omgezet in een IUI (mijn eitjes waren al gesprongen ) dus misschien is het deze keer gelukt.

Hoe is het met je, Leonieke? Durf je het al een beetje te geloven? Fijn dat er nog een bloedtest wordt gedaan en dat je al snel een echo krijgt. Dan wordt het toch iets tastbaarder.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:29 schreef miss_sly het volgende:
Saffier, kan me wel voorstellen dat je ook zin hebt in het traject. Het geeft tenminste echte kansen en je doet iets ipv alleen maar wachten! Succes, ik hoop op snel het gewenste resultaat

sombie, meisje...je zit hier ook echt al veeeel te lang. Ik hoop dat de IUI voldoende bleek en je ook snel hier vertrekt. Het heeft nu echt wel meer dan lang genoeg geduurd

Andere meiden ook Natuurlijk voel je steekjes, zonder de ander het geluk te misgunnen. Het is alleen toch wel verdrietig als je weer achterblijft, terwijl je ook zo graag wil
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:55:35 #3
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_70769863
Ik snap dat zeker hoor Sombie. Elke keer in zwangerschap en geboorte, komen er mensen bij met wie ik de vorige keer ook zwanger was en dat steekt best wel. Ik mag mij gelukkig prijzen met al een kindje maar toch denk je dan "Verdomme, waarom lukt het hen toch wel en mij nou niet!"

Morgen prikken, heb er zin an. Gelukkig vrijdag al de uitslag!
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:57:44 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_70769907
Ja, maar dat blijft toch wel en dat is ook denk ik bij iedereen zo. Waarom lukt het de ander wel en mij niet, waarom blijft het bij de ander wel plakken en bij mij niet. Het is gewoon iets waar je ook gewoon zo ontzettend onzeker van wordt

Succes dames!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:23:33 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70770511
Ik herken de gevoelens ook hoor. Waarom zij wel en ik niet.... Overigens is het bij mij nét iets anders als bij jullie omdat het zwanger worden wel gewoon lukt, maar het daarna steeds mis gaat. Maar de gevoelens zijn in ieder geval wel herkenbaar. Ben ook wel eens boos op mezelf geweest omdat ik een steekje van jaloezie voelde bij een meiske (collega) wat zó ontzettend lief en aardig is... Ze liep gelijk met mij op met de tweede zwangerschap en begint al een gezellig buikje te krijgen enzo. Ik ben enorm én oprecht blij voor haar. Maar het steekt af en toe wel...

Voor alle meiden hier

Ik weet zeker dat het goedkomt, de één doet er alleen wat langer over dan de ander. Maar mama zullen we worden, allemaal
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:25:26 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70774263
Lieve andere dames,
jullie tijd komt ook nog! Echt, heus!
in mijn omgeving een koppel: 10 jaar bezig geweest zonder enig resultaat en uiteindelijk een 3-ling
Ik blijf keihard voor jullie doorduimen...
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:26:01 #7
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_70774284
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:23 schreef flugeltje het volgende:

Voor alle meiden hier

Ik weet zeker dat het goedkomt, de één doet er alleen wat langer over dan de ander. Maar mama zullen we worden, allemaal
Lief van je!

Hier zijn 11 dagen nu de iui de weer gearriveerd. Was wel te verwachten met zo goed als geen input. Na een explosief weekend (ontploffingsgevaar was maximaal bij mij) was het nog wachten wanneer... Voel me nu weer helemaal niet lekker (hoofdpijn, buikpijn en last van m'n darmen ). Maar 1 'geluk' - dan is het iig over voor we op vakantie gaan.
pi_70774507
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen Ik hoop zo erg voor jullie allemaal dat jullie ook zo vlug mogelijk een positieve test in jullie handen kunnen hebben.
Zelf zat ik zo vaak aan de andere kant en toen voelde ik ook die jaloezie: waarom zij wel en wij (wederom) niet? Geen afgunst, maar toch dat bekende steekje.
En nu? Nu weet ik niet wat ik moet zeggen tegen jullie Ik vind het eerlijk waar gekl**t dat ik alleen een positieve test heb en wens het jullie zo erg toe.
Namen durf ik hier niet noemen, want het risico is zo groot dat ik iemand van jullie vergeet, maar echt, ik hoop zo erg dat het lange wachten ook voor jullie vlug zal afgelopen zijn
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:38:14 #9
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70774664
quote:
Dankjewel, lieve Moonah en Diaan en alle anderen die ons een hart onder de riem steken. Hoezeer ik het Leonieke en ieder ander gun, soms overheerst het: IK. WIL. OOK. En dat wil ik natuurlijk ook als een ander niet zwanger raakt, maar op zo'n moment word ik weer erg geconfronteerd met het feit dat ik hier al jaren zit en nog steeds niet zwanger ben. Maar wie weet, de punctie van vorige week is omgezet in een IUI (mijn eitjes waren al gesprongen ) dus misschien is het deze keer gelukt.

Hoe is het met je, Leonieke? Durf je het al een beetje te geloven? Fijn dat er nog een bloedtest wordt gedaan en dat je al snel een echo krijgt. Dan wordt het toch iets tastbaarder.
Sombie dat is een hele logische gedachte en iedereen die lang bezig is om zwanger te worden, heeft dat volgens mij.... het is ook gewoon soms zooo frustrerend... maar ooit zal het jou ook lukken hoor Positive thinking!!!
Make love, not war ☮
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:21:55 #10
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_70776133
Ach Leonieke, voel je absoluut niet schuldig hoor. We zitten allemaal in een sorot gelijk schuitje toch! Ik ben juist enorm blij voor je, dat het na al die onzekerheid, toch gewoon zo blijkt te zijn! Hoe gaaf is dat. En hey... en nieuwe zwangere geeft ook nieuwe hoop.

pi_70776272
Lieve Leonieke, wees jij alsjeblieft blij met dat prachtige wondertje in je lijf! Wij hebben er niets aan als je dat niet doet, of als je niet zwanger zou zijn. Daar raken we echt niet zwanger van.

Sorry als je je nu rot voelt door mijn woorden. Dat was niet mijn bedoeling maar ik moest het even kwijt. Het is er nu uit en nu ben ik alleen nog maar blij voor jou. Ik hoop dat iedereen hier (inclusief ik zelf) heel snel zwanger is!

Bedankt voor alle lieve woorden. Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Ik heb echt goede moed hoor! Anders dan mijn naam suggereert, ben ik niet somber. Ik heb hoop dat deze IUI iets oplevert en anders ga ik met een goed gevoel het IVF-traject in.

Het komt inderdaad allemaal goed. Misschien doordat ik zwanger raak en anders komt het ook zonder zwangerschap en kind uiteindelijk goed. Dat zal zwaar en verdrietig zijn maar ook dan vind ik wel een manier om daarmee om te gaan en te genieten van het leven. Maar nu eerst: vakantievieren en hopen dat het deze keer is gelukt.

Dus lieve Leonieke: geniet!

En alle andere meiden, sterkte.
pi_70779199
leonieke, ik lees nu pas je goede nieuws, woooow wat geweldig zeg! heeeel hartelijk gefeliciteerd en uiteraard wens ik je een hele voorspoedige en fijne zwangerschap toe. jippie!!!!

sombie en saffier en alle anderen hier: ik hoop dat jullie ook gauw aan de beurt zijn voor zulk mooi nieuws. sterkte met dat lange wachten en de onzekerheid.
pi_70787871
quote:
Logisch. Begrijpelijk. Ontzeg jezelf dat gevoel vooral niet. Zolang het steekt sta je er niet onverschillig in, en het is in zo'n traject superbelangrijk dat je beseft dat het niet niks is. Ik weet niet hoeveel jaren de jkaren bij jou zijn, maar wij hebben er ook 3 jaar opzitten. De maand dat we 3 jaar bezig waren vond de eerste IVF plaats en over een week of 3 verwachten wij ons wonder.

Blijf jaloers, en houd die steken, houd hoop en blijf erin geloven.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_70795017
Net pas thuis, maar even een snelle van mij.
pi_70795210
meiden, even een simpele tvp van mij. na morgen kom ik wel weer even helemaal bijlezen en mee reageren, maar dan kan ik jullie snel terugvinden...

en speciaal aan Leonieke, je hoeft je niet rot te voelen voor de rest! Iedere keer als iemand zwanger is, geeft me dat toch ook wel een beetje hoop voor mezelf. zie je wel, het is mogelijk, het kan dan bij mij vast ook! Leonieke, jij geeft nu weer even hoop bij mij.
pi_70804973
Veel sterkte mijsje Ik denk aan jou.
pi_70805843
pi_70815559
Ik, als (ex)lurker wilde toch ook even zeggen dat ik een traantje heb weggepinkt bij het tweede streepje van leonieke... Het is je gegund! (en ja, dat had eigenlijk beter in het vorige topic gekund, maar die was zo vol met die felicitaties!)

Gecondoleerd mijsje
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_70815850
Hallo lieve meiden... kom mijn gezicht ook voorzichtig maar weer eens laten zien... Onder een andere naam! Ben mijn oude naam zat, nieuw begin

Nog niet weer begonnen voor een volgende poging, maar misschien aankomende maand.. nog een rietje in de vriezer!

Inmiddels mijn motorrbw gehaald en flink bezig met leuke dingen.. tijdje was de wens in zijn geheel weg (wat wel even lekker was en rust gaf) maar het kriebelt weer... Als we er nu voor gaan, dan ga ik ook door! Geen lange pauzes meer tussendoor.. wil nu wel eens weten of het uberhaupt voor ons is weggelegd.. Nog 1 rietje, nog 1 volle poging en eventuele rietjes daaruit komend..

Ben niet helemaal bijgelezen (ook niet te doen ) maar Leonieke, van harte!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Orea op 09-07-2009 21:38:26 ]
pi_70821862
ff een dikke knuffel voor alle meiden hier
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_70823199
orea
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_70823516
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:13 schreef sproet-je het volgende:
orea

pi_70823846
fijn orea. Hebben ze volgende maand geen zomerstop?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70824733
Orea, gezellig dat je weer mee komt kletsen! Ben benieuwd hoe het komende maand gaat bij jullie.
pi_70825285
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:33 schreef Ticootje het volgende:
fijn orea. Hebben ze volgende maand geen zomerstop?
25 juli is de zomerstop over, en als het goed is word ik rond die datum weer ongesteld...

PZE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')