Ja, klopt. Ik dacht 3500 euro ongeveer. Volgens mij kost een adoptie vanaf 10.000. Ik vind het altijd gek om over geld te praten als het over kindjes gaat, maar het is wel de dure realiteit. En natuurlijk kost een kind van jezelf ook tonnen, maar dat hoeft niet in 1x betaald te worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wordt er niet een deel vergoed?

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik dacht 3500 euro ongeveer. Volgens mij kost een adoptie vanaf 10.000. Ik vind het altijd gek om over geld te praten als het over kindjes gaat, maar het is wel de dure realiteit. En natuurlijk kost een kind van jezelf ook tonnen, maar dat hoeft niet in 1x betaald te worden.
Edit: 3700 euro inderdaad.

Dat heb ik dus ook. Ik heb me over mezelf verbaasd tijdens onze laatste poging. Het lukte me om er ontspannen mee om te gaan en ondertussen te genieten van andere dingen. Eerder was steeds op de achtergrond dat verdriet / die spanning aanwezig. Fijn he, dat het ook anders kan? Ik hoop dit vast te houden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:17 schreef Orea het volgende:
[..]
Merk alleen dat ik er deze ronde zó anders insta, dan alle andere pogingen bij elkaar... geeft zóveel meer rust...

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef sombie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik heb me over mezelf verbaasd tijdens onze laatste poging. Het lukte me om er ontspannen mee om te gaan en ondertussen te genieten van andere dingen. Eerder was steeds op de achtergrond dat verdriet / die spanning aanwezig. Fijn he, dat het ook anders kan? Ik hoop dit vast te houden.
Hoewel ik vroeger altijd dacht dat ik wel zou willen adopteren, twijfel ik daar nu erg over. Ik weet niet of ik dat wel wil en ik kan niet eens goed uitleggen waarom ik dat nu anders voelt dan eerst.
In ieder geval zou ik erg opzien tegen die jarenlange procedures en wachttijden. En dat nadat je al jaren in de medische mallemolen hebt gezeten. Bovendien ben ik nu al 35, veel ouder dan ik ooit moeder had willen worden, dus als ik dan nog jaren op een adoptiekindje moet wachten, ben ik helemaal oud voor mijn gevoel.

Nou inderdaad, wat een onzin!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:
Maar de drempel hoger maken om aan ivf te beginnen? Wie begint er dan aan ivf als ze het niet nodig hebben? Dat snap ik niet echt eigenlijkAlsof het iets leuks is ofzo

Haha, dat is ook wel heel logisch natuurlijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn Orea, ik denk zelfs dat dat positief kan werken op het hele gebeuren. Als je er zo verkrampt mee omgaat kan dat nooit goed zijn voor het zwanger worden, qua stress enzo. Zal vast niet bewezen zijn, maar ik geloof er wel in. Ben zelf deze ronde wel wat rustiger, heb ook niks opgezocht enzo. Maar met mijn NOD die vandaag/morgen is ben ik wel weer een beetje kriegel.

Dit herken ik heel erg!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef sombie het volgende:
PZE, hoe is het?
Over adoptie, wat ik me steeds afvraag:: is dat genoeg me, dat ik een kind kant-en-klaar krijg, dat ik niet zelf heb gedragen? Wil ik daarvoor weer jaren wachten en alle emoties die daarbij horen doorlopen?
Tja, en al starten terwijl we met IVF bezig zijn... daar zie ik eigenlijk ook tegenop. Alleen al praktisch gezien: naast alle ziekenhuisbezoeken moeten we dan ook 6 keer naar een bijeenkomst van 3 uur, welke overdag plaatsvinden. Dat vraagt nogal wat van onze werkgevers ook. Neem dan daarnaast nog dat het emotioneel tamelijk belastend zal zijn... Ik weet niet of ik dat kan en wil boven op de (emotionele) rompslomp van de IVF-behandelingen.

Hahaha inderdaad! Nou gelukkig maar dat het dan nog in een bekertje zitquote:Op maandag 10 augustus 2009 08:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Over sommige dingen moet je niet nadenken inderdaad. Ik moet volgende week het spul van mijnwegbrengen, met de auto, met het spul in mijn broekzak.
Hoe verzinnen ze het?

Dat ik niet ben binnen geweest in het kamertje? Nah, da's gewoon mijn gezond verstand dat sprak. Ik weet dat mijn man het gewoon niet fijn zou vinden als ik er zou bij zijn. Ik was er de eerste keer zelfs niet bij toen hij het thuis deed.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:48 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, dat is geluk hebben...
Maar ieder ziekenhuis doet het dus inderdaad op z'n eigen manier...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |