abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71687353
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:01 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Wordt er niet een deel vergoed?
Ja, klopt. Ik dacht 3500 euro ongeveer. Volgens mij kost een adoptie vanaf 10.000. Ik vind het altijd gek om over geld te praten als het over kindjes gaat, maar het is wel de dure realiteit. En natuurlijk kost een kind van jezelf ook tonnen, maar dat hoeft niet in 1x betaald te worden.
Edit: 3700 euro inderdaad.
pi_71687414
Ik heb wel besloten dat ik niet meer zelf ga testen overigens... Dáár maakte ik mezelf alle voorgaande pogingen zo gek mee... Had allerlei redenen om het maar wel te doen

eerste keer: kijken of de pregnyl al uit mijn bloed is (daarmee kun je vals positief testen) en dan maar doorgaan tot hopelijk die échte positieve test... 2e keer, ik voel rare dingen, toch maar testen... En de laatste terugplaatsing: ik wil zelluf testen! Allemaal gekmakers, dus dit keer zal ik écht wachten tot de bloedtest
pi_71687471
Dat moet je dan ook zeker doen Orea, als het maar goed voelt. Je kunt jezelf inderdaad helemaal gek maken.
pi_71687480
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:18 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik dacht 3500 euro ongeveer. Volgens mij kost een adoptie vanaf 10.000. Ik vind het altijd gek om over geld te praten als het over kindjes gaat, maar het is wel de dure realiteit. En natuurlijk kost een kind van jezelf ook tonnen, maar dat hoeft niet in 1x betaald te worden.
Edit: 3700 euro inderdaad.

Aha! Zo zit het dus.... Wat een geld eigenlijk hè...
pi_71687481
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:17 schreef Orea het volgende:

[..]
Merk alleen dat ik er deze ronde zó anders insta, dan alle andere pogingen bij elkaar... geeft zóveel meer rust...
Dat heb ik dus ook. Ik heb me over mezelf verbaasd tijdens onze laatste poging. Het lukte me om er ontspannen mee om te gaan en ondertussen te genieten van andere dingen. Eerder was steeds op de achtergrond dat verdriet / die spanning aanwezig. Fijn he, dat het ook anders kan? Ik hoop dit vast te houden.

Hoewel ik vroeger altijd dacht dat ik wel zou willen adopteren, twijfel ik daar nu erg over. Ik weet niet of ik dat wel wil en ik kan niet eens goed uitleggen waarom ik dat nu anders voel dan eerst.
In ieder geval zou ik erg opzien tegen die jarenlange procedures en wachttijden. En dat nadat je al jaren in de medische mallemolen hebt gezeten. Bovendien ben ik nu al 35, veel ouder dan ik ooit moeder had willen worden, dus als ik dan nog jaren op een adoptiekindje moet wachten, ben ik helemaal oud voor mijn gevoel.
pi_71687575
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef sombie het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Ik heb me over mezelf verbaasd tijdens onze laatste poging. Het lukte me om er ontspannen mee om te gaan en ondertussen te genieten van andere dingen. Eerder was steeds op de achtergrond dat verdriet / die spanning aanwezig. Fijn he, dat het ook anders kan? Ik hoop dit vast te houden.

Hoewel ik vroeger altijd dacht dat ik wel zou willen adopteren, twijfel ik daar nu erg over. Ik weet niet of ik dat wel wil en ik kan niet eens goed uitleggen waarom ik dat nu anders voelt dan eerst.
In ieder geval zou ik erg opzien tegen die jarenlange procedures en wachttijden. En dat nadat je al jaren in de medische mallemolen hebt gezeten. Bovendien ben ik nu al 35, veel ouder dan ik ooit moeder had willen worden, dus als ik dan nog jaren op een adoptiekindje moet wachten, ben ik helemaal oud voor mijn gevoel.
ik ben iemand van extremen, of ik ga er écht VOLLEDIG voor (met ALLE enthousiasme.. leuk maar ook heel erg vermoeiend...) of.....
Heb nu meer balans gevonden.. Was zelfs bijna vergeten vanmiddag dat het ziekenhuis zou bellen
Denk ook dat door de stoten op je neus van teleurstelling op teleurstelling je jezelf toch meer gaan beschermen..

Normaal in de poging ben ik heel erg bezig met: dan tp, dan test, dan zou ik dan zoveel weken zijn en dan ben ik dan uitgerekend! En dan is de teleurstelling zó groot... Al die dingen heb ik nu nog helemaal niet opgezocht, ik laat het maar eens over me heen komen... Bij de tp hoor ik wel wanneer ik voor een bloedtest mag komen en bij een eerste echo wel wanneer ik uitgerekend zou kunnen zijn

En ja, ongelofelijk die wachttijd bij adoptie, alleen dat is al een reden om het niet te doen.. Hoe graag ik een ander kindje ook een goede toekomst zou willen bieden... Denk idd dat leeftijd daar ook wel in meespeelt..! Heel erg zelfs misschien wel...
pi_71687701
Ik probeer mezelf ook niet te veel mee te laten slepen door een mengeling van verwachting en hoop. Ik neem ook bewust af en toe afstand van dit topic. Zeker op de momenten dat het echt spannend is/word kan ik mezelf helemaal gek maken met het lezen van berichtjes van anderen

Adoptie is zeker een hoop geld, maar je kunt er natuurlijk ook voor sparen. Hoewel ik me voor kan stellen dat sommige mensen dat te confronterend vinden. Maar dan kun je het altijd insteken dat je spaart voor je kindje, of dat nou een eigen kind is of een adoptiekind.

En v.w.b. de wachttijden: ik zou ook niet wachten tot ik helemaal uitbehandeld ben.
pi_71687739
Wat fijn Orea, ik denk zelfs dat dat positief kan werken op het hele gebeuren. Als je er zo verkrampt mee omgaat kan dat nooit goed zijn voor het zwanger worden, qua stress enzo. Zal vast niet bewezen zijn, maar ik geloof er wel in. Ben zelf deze ronde wel wat rustiger, heb ook niks opgezocht enzo. Maar met mijn NOD die vandaag/morgen is ben ik wel weer een beetje kriegel.
pi_71687820
Ik geloof zeker dat de psyche een héle grote invloed heeft

En logisch natuurlijk, nu je NOD eraankomt dat je er weer meer mee bezig bent... Ik moet ook nog maar zien hoe 'rustig' ik ben rond de bloedprik datum

Ik hoop dat je nod ook echt een nod gaat zijn, voor een maandje of 9 zeker Ik gun het jullie allemaal!!!!

CP: heel logisch!!!!!

Ik ga off, ff douchen en lekker bbq-en en pokeren bij vrienden
pi_71688018
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:34 schreef leonieke het volgende:

Maar de drempel hoger maken om aan ivf te beginnen? Wie begint er dan aan ivf als ze het niet nodig hebben? Dat snap ik niet echt eigenlijk Alsof het iets leuks is ofzo
Nou inderdaad, wat een onzin!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71688151
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn Orea, ik denk zelfs dat dat positief kan werken op het hele gebeuren. Als je er zo verkrampt mee omgaat kan dat nooit goed zijn voor het zwanger worden, qua stress enzo. Zal vast niet bewezen zijn, maar ik geloof er wel in. Ben zelf deze ronde wel wat rustiger, heb ook niks opgezocht enzo. Maar met mijn NOD die vandaag/morgen is ben ik wel weer een beetje kriegel.
Haha, dat is ook wel heel logisch natuurlijk
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:15:38 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71693827
Oei, even gauw lezend zie ik dat ik nog harder moet gaan duimen...
pi_71702910
PZE ik hoop voor je dat het gelukt is. Mijn duimen draaien op volle toeren!
pi_71703819
Bedankt Nikki, maar helaas. Maandag maar weer aan de clomid. Vol frisse moed de 11e ronde met hormonen in.
pi_71703897
PZE, hoe is het?

Over adoptie, wat ik me steeds afvraag:: is dat genoeg me, dat ik een kind kant-en-klaar krijg, dat ik niet zelf heb gedragen? Wil ik daarvoor weer jaren wachten en alle emoties die daarbij horen doorlopen?
Tja, en al starten terwijl we met IVF bezig zijn... daar zie ik eigenlijk ook tegenop. Alleen al praktisch gezien: naast alle ziekenhuisbezoeken moeten we dan ook 6 keer naar een bijeenkomst van 3 uur, welke overdag plaatsvinden. Dat vraagt nogal wat van onze werkgevers ook. Neem dan daarnaast nog dat het emotioneel tamelijk belastend zal zijn... Ik weet niet of ik dat kan en wil boven op de (emotionele) rompslomp van de IVF-behandelingen.
pi_71703927
Ik zie nu dat ik nog helemaal niet gejuicht heb voor je terugplaatsing, Orea! Terwijl ik zo blij was toen ik het las. Ik duim voor goed nieuws dinsdag.
pi_71706757
heeft het doorgezeg PZE? jammer...

Orea, ik hoop dat de terugplaatsing doorgaat en lukt! zou zo mooi zijn!

Saffier, ook jij en gewoon omdat je bezig bent...

en een en voor iedereen hier die dat kan gebruiken.
pi_71706950
He! Jouw post zag ik net helemaal niet PZE. Wat jammer dat het door heeft gezet en dat je nu weer met Clomid aan de gang moet. Bah. bah. bah. Sterkte.
pi_71713725
Thanks meiden, het is niet anders. Toevallig vandaag de hele middag een lief baby'tje over de vloer gehad. Was heel gezellig, komt voor ons hopelijk toch ook ooit goed.
pi_71714233
tuurlijk pze, daar gaan we toch voor he?
pi_71716016
Hmmm, balen pze

Ik ga duimen voor ronde 11. Alaaf!
pi_71717864
PZE verdorrie!

Ik duim heeeeel hard mee dat ronde 11 hem gaat worden voor jou!!
pi_71717970
PZE
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_71718398
Ja hoor, jullie hebben me toch nog aan het janken vandaag. Lieverds.
pi_71718455
Goed zo, huilen kan geen kwaad... Als het maar een beetje oplucht!
pi_71721460
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef sombie het volgende:
PZE, hoe is het?

Over adoptie, wat ik me steeds afvraag:: is dat genoeg me, dat ik een kind kant-en-klaar krijg, dat ik niet zelf heb gedragen? Wil ik daarvoor weer jaren wachten en alle emoties die daarbij horen doorlopen?
Tja, en al starten terwijl we met IVF bezig zijn... daar zie ik eigenlijk ook tegenop. Alleen al praktisch gezien: naast alle ziekenhuisbezoeken moeten we dan ook 6 keer naar een bijeenkomst van 3 uur, welke overdag plaatsvinden. Dat vraagt nogal wat van onze werkgevers ook. Neem dan daarnaast nog dat het emotioneel tamelijk belastend zal zijn... Ik weet niet of ik dat kan en wil boven op de (emotionele) rompslomp van de IVF-behandelingen.
Dit herken ik heel erg!

Het klinkt soms een beetje ondankbaar, maar ik wil heel graag mijn kindje zelf dragen. Eiceldonatie zou ik nog voor openstaan zelfs, als ik zelf de zwangerschap maar mee mag maken. (nou is dat hier niet van toepassing omdat mijn eigen eieren gewoon prima in orde zijn..... maar om aan te geven hoe ik erin sta)

Maar nu ook bezig zijn met een adoptie procedure, terwijl het 'verdorrie, nog niet zwanger en gaat dat ooit nog lukken' en de 'stress' van de behandeling zelf momenteel nog de boventoon voert... Ik denk niet dat dat bevorderlijk zou zijn... Maar das natuurlijk ook weer heel persoonlijk.....
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:00:02 #227
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_71744366
PZE... nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen ... hoe afgezaagd dat ook klinkt..
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_71746562
Saffier, hoest nu met het bijprikken van de andere hormonen?? Voel je je al een broedkip?
pi_71748340
Orea hoe voel je je nu? Zie je de terugplaatsing helemaal zitten dinsdag?
pi_71751698
Ja dames, hoe gaat het?
pi_71752017
Ik voel me wel goed eigenlijk!! Morgen even bellen en dan woensdag maar weer op pad om ze op te halen.... (raar idee, ik ga mijn kids op de motor ophalen )
pi_71752106
Over sommige dingen moet je niet nadenken inderdaad. Ik moet volgende week het spul van mijn wegbrengen, met de auto, met het spul in mijn broekzak. Hoe verzinnen ze het?
pi_71752900
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Over sommige dingen moet je niet nadenken inderdaad. Ik moet volgende week het spul van mijn wegbrengen, met de auto, met het spul in mijn broekzak. Hoe verzinnen ze het?
Hahaha inderdaad! Nou gelukkig maar dat het dan nog in een bekertje zit
Kluun omschrijft dat in zijn boekje iets minder ideaal
pi_71753546
toch wel bijzonder dat ieder ziekenhuis er weer anders mee omgaat... bij ons mag het spul alleen maar daar worden aangemaakt en dan wordt het door het lab direct onderzocht... ze zeggen dat anders onderweg het spul te warm wordt en dat het te lang duurt voor het in het lab is, waardoor veel spermacellen dan al dood zijn...vandaar dat wij de SPK al van dichtbij hebben gezien (spk=spermakamer in ons ziekenhuis...)
pi_71753589
Ja dat is inderdaad wel maf. Het spul moet wel binnen een uur daar zijn. Ben jij mee gegaan naar binnen Mijsje?
pi_71753719
ik ben alleen bang dat hij niet zoveel aan me had... het was echt genant en ik had er een heel vies idee bij... (leren bankje, vieze boekjes waarvan de blz's plakten... ) in het begin moesten we allebei erg lachen en konden we niet ophouden... daarna toch maar aan de bak, maar wel eerst handdoeken op de zitting voor we op die leren bank gingen zitten...
je weet dat het niet romantisch is in zo'n kamertje, maar dit was wel het andere uiterste...
pi_71753854
Ieks. Dan ben ik toch blij dat bij ons zkh de thuisversie mogelijk is.
pi_71753897
dat mag je wel zijn ja
wonen jullie dicht bij het ziekenhuis? Wij wonen er wel een half uur vandaan, misschien dat dat het punt al was...
pi_71754065
Ik sta binnen 10 minuten met het potje op de stoep! Maar ze hebben het helemaal niet over een kamertje gehad eigenlijk, nu ik erover nadenk. Och ja, liever niet he?
pi_71754150
nee, inderdaad, liever niet...
als hij er weer heen moet ivm IUI of IVF ofzo, ik denk dat ik dan ook niet meega... niet uit practische overwegingen, maar ook in het algemeen niet...
pi_71754159
Voor het spermaonderzoek mocht het ook thuis ook al wonen we op een half uur van het ziekenhuis. Denk dat mijn man het tussen zijn buik en broek heeft bewaard.
Vanaf de behandelingen in Jette was het voor ons daar te doen. We wonen nog iets verder af en ik moet eerlijk zijn dat ik het voor de behandelingen zelfs niet echt overwogen zou hebben om het zo lang te vervoeren. Weet ook niet of het mag in Jette.
Maar ik ben nooit binnen geweest in het kamertje.
pi_71754181
Leonieke, dat is geluk hebben...
Maar ieder ziekenhuis doet het dus inderdaad op z'n eigen manier...
pi_71755471
Hahaha bij de IVF is het in het VU een speciaal kamertje.. Aangezien ik dan thuis lag bij te komen van de punctie ben ik nooit meegeweest, zou het ook niet willen denk ik....
pi_71755659
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:48 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, dat is geluk hebben...
Maar ieder ziekenhuis doet het dus inderdaad op z'n eigen manier...
Dat ik niet ben binnen geweest in het kamertje? Nah, da's gewoon mijn gezond verstand dat sprak. Ik weet dat mijn man het gewoon niet fijn zou vinden als ik er zou bij zijn. Ik was er de eerste keer zelfs niet bij toen hij het thuis deed.

En bij de IUI's was ik zelfs nog niet in het ziekenhuis toen hij bezig was Ik moest er maar twee uur later zijn, dus sliep die dag altijd een beetje uit.
pi_71765462
Zó en alweer een werkdag voorbij Morgen alweer bellen of ze goed zijn ontdooit en wanneer ik ze precies mag gaan ophalen

De afgelopen dagen vanaf vrijdag zijn gevlogen, wat een verschil met de vorige keren
Ik hoop dat de komende 2 weken ook zo snel gaan
pi_71768430
ik duim voor je Orea!
pi_71768479
Orea, ik duim ook heeeeel hard!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71768627
Ik vind jullie lief!

Ondanks de strekking van dit topic, vind ik dit ook wel een heel mooi topic......
pi_71770056
Go Orea Go!
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:07:52 #250
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71771937
Wat spannend Orea! Mijn duimen draaien overuren
Ik voel me nog geen broedkippetje ik begin morgen met de andere hormonen, ben benieuwd wat ze gaan 'doen'.
In 'ons' zh zijn ook kamertjes (in het vorige zh weer niet, zat ik in de winter met een potje in mijn binnenzak te hopen dat ik geen ongeluk zou krijgen/hard zou moeten remmen want mijn riem liep precies over mijn binnenzak met dat potje de troep die je dan kan krijgen en dan alles uitleggen aan de politie of ambulance als het ernstig zou zijn! Toen ik terug was heb ik eerst heel hard gelachen overal om !) en met de punctie moet eerst mijn man een kamertje in en daarna samen met mij voor de punctie. Het is echt overal anders zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')