Ja, het is idd ergerquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Vlindur, wat heftig... Het is dus niet iets met de resus-factor maar iets compleet anders?
Als ik dat zo lees is het vooral vervelend als jij een keer in het ziekenhuis komt te liggen met te weinig bloed, maar kan het niet zoveel kwaad voor jullie beiden in de zwangerschap?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, het is idd ergerHier staat wel een beetje hoe het zit. Echt jovel is het allemaal niet. Maar aangezien we eigenlijk nog niet veel weten probeer ik me geen zorgen te maken.. (voor zover dat lukt natuurlijk)
Ik hou jullie op de hoogte iig!
Helaasch... Vannacht had Sasha me even heel hard nodig. Huilen, niet willen slapen in zijn eigen bedje, drama, gedoe en heel veel verdriet. Hij keek me zo verdrietig aan, en toen werd ik ineens zo labielig over dat hij vandaag of morgen van de ene op de andere dag ineens niet meer ons kleine ventje is, maar zomaar ineens grote broer en dat hij nog van niks weet en toen vond ik dus dat hij maar gewoon uit zijn bedje mocht en lekker bij mij op schoot mocht hangen. En toen heb ik even lekker zitten snotteren met hem in mijn armen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Het zou toch wat zijn als ze BE gewoon effe BEvallen is vannacht
quote:Als u rhesus-antistoffen hebt
Zoals vermeld, krijgen ongeveer 200 rhesus-negatieve zwangeren per jaar te maken met rhesus-antistoffen. Deze antistoffen kunnen tijdens de zwangerschap via de placenta bij het kind terechtkomen. Bij een rhesus-negatief kind zijn er geen gevolgen.
Is uw kind rhesus-positief, dan is het mogelijk dat de antistoffen langzaam bloed van uw kind afbreken. Het kind maakt dan als reactie extra bloed aan, onder meer in de lever. Als meer afbraak dan aanmaak van bloed plaatsvindt, ontstaat bloedarmoede. Bij ernstige bloedarmoede heeft het hart moeite met het rondpompen van het bloed, waardoor zich vocht ophoopt in de buik en rond de longen van het kind. Of uw kind bloedarmoede krijgt, hoe ernstig dat is en wanneer dat gebeurt, is moeilijk te voorspellen. Bij een eerste kind is de bloedarmoede veelal niet ernstig, maar bij volgende zwangerschappen groeit de kans op ernstige bloedarmoede en daarmee ook op ernstig ziek zijn van uw kind.
Hebt u rhesus-antistoffen, dan gebeurt vaak ook bloedonderzoek van de vader van het kind om te beoordelen of uw kind rhesus-negatief zal zijn, of een kans heeft rhesus-positief te zijn. In deze laatste situatie adviseert de gynaecoloog soms vroeg in de zwangerschap vruchtwateronderzoek om te bepalen of uw kind rhesus-positief of rhesus-negatief is.
Hoe de zorg voor uw zwangerschap er verder uitziet, hangt van veel factoren af. Is het uw eerste of een volgende zwangerschap? Zijn de antistoffen al in het begin van de zwangerschap aanwezig of pas rond 30 weken? Hoe actief zijn de aanwezige antistoffen?
Om de activiteit van de antistoffen te onderzoeken, en daarmee de kans dat zij bloedarmoede veroorzaken, is bloedonderzoek bij u noodzakelijk. Dit bloedonderzoek, een ADCC-test, voorspelt hoe groot de kans is dat de antistoffen het bloed van uw kind afbreken.
Geeft deze test tegen het einde van een eerste zwangerschap een kleine kans op bloedafbraak aan, dan is regelmatige herhaling van de ADCC-test vaak voldoende. Bij een lage uitslag van deze test tot aan het einde van de zwangerschap is de kans op bloedarmoede van het kind zeer klein.
Toont de ADCC-test in het begin van een zwangerschap al een grote kans op bloedarmoede aan, dan is meer onderzoek noodzakelijk. Echoscopisch onderzoek van de grootte van de lever en de milt en de doorstroming van bloedvaten van het kind geeft dan een indruk van de ernst van de bloedarmoede. Ook vruchtwateronderzoek kan hierover informatie geven.
Bij verdenking op zeer ernstige bloedarmoede zijn maatregelen noodzakelijk om te voorkomen dat de gezondheid van het kind verslechtert. Soms betekent dit – als de zwangerschap ver genoeg gevorderd is – het advies om de zwangerschap te beëindigen door de bevalling in te leiden of een keizersnede te doen. Bijna altijd is dan observatie van uw kind op de couveuse-afdeling noodzakelijk, terwijl er ook een grote kans is dat uw kind nieuw bloed nodig heeft (wisseltransfusie).
Als de zwangerschap nog niet genoeg gevorderd is, is het soms noodzakelijk uw kind nog in de baarmoeder via de navelstreng een of meer bloedtransfusies te geven. In deze situatie van een grote hoeveelheid antistoffen vroeg in de zwangerschap met grote kans op ernstige bloedarmoede, wordt u meestal verwezen naar het Leids Universitair Medisch Centrum, waar op dit gebied deskundige gynaecologen en kinderartsen u verdere informatie geven.
Dat weet ik nog niet. Die moet ik nu ophalen denk ik.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Vlindur, wat staat er precies op de kaart van de gyn of VK?
quote:
Die is voor Stiemie, 2e kindjes komen altijd eerder toch?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:18 schreef RockabeIIa het volgende:
hoho Ca.ra, er komt ook nog een 09-09-09 eerst he! Ook een superdatum
quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Die is voor Stiemie, 2e kindjes komen altijd eerder toch?
En 17-9 dames, we hebben een mijlpaalNog maar 50 dagen te gaan
Ik heb straks om 13.00u CTG, daarna controle bij de gyn en dan als een gek in de trein springen naar Nederland...maar goed, daar kan ik dan weer 6u uitrusten![]()
Innepinneke, doe eens gek, doe toch nog je eigen datum?![]()
quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:14 schreef bixister het volgende:
strijkplank?? hoe dat?
arme innepin, word je nog uitgescholden ook:
[..]
hang in there, lady! komt goed!
vlindur, hopelijk krijg je meer (en geruststellende) informatie bij de gyn.
Oh, dan heb je mazzel Barquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:25 schreef _Bar_ het volgende:
Rocka ik was vanmorgen al vroeg wakker, en me toen ook al gemeld hoor, stond nog net in het andere topic
@Ynske 38 weken en 3 dagen ver ben ik nu
Ah gelukkig is alles dus gewoon goedquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:45 schreef Linda2205 het volgende:
@ Stiemie, even snel want ik moet nu rennen. Maar ik woon in Duitsland en daar doen ze standaard vanaf 30 weken bij iedere controle een half uur CTG. Niks bijzonders in ieder geval, alles is gezond
En 28 augustus is toch geen probleem als je 9 september bevalt?
Kan jij gedachten lezen ofzo?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Kersen hoeveel rollen heb je nou gekocht?
Linda goedgekeurdfijn!
Dat dacht ik net ook toen ik de update zagquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Davinia, we hebben vandaag nieuwe aanwas
Kersjes hahaha met je beschuiten![]()
En met je voordeur![]()
Die extra stickers zijn inderdaad van de antiD injectie bij 30 weken geweest lijkt me.. zwangerschapstechnisch is het gewoon altijd van belang dat je weet dat je met iemand te maken hebt die Rhesus negatief is... Maar het lijkt me dat jij verder geen pinpasformaat kaartje op zak hebt waarop staat dat je bepaalde antistoffen hebt waar rekening mee gehouden moet worden in het geval van een bloedtransfusie.. Zoals ik t nu begrijp moet Vlindur bij haar HA zo'n kaartje ophalen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppedein, op mijn vk-kaart zijn wat extra stickers geplakt mbt anti-D en er staat wat tekst onderstreept. Ben wel extra verzocht die kaart altijd bij me te hebben maar dat leek me sowieso al niet meer dan normaal
Slechts 4. En eentje is al open, heb net 2 beschuitjes met kwinkslag opquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Kersen hoeveel rollen heb je nou gekocht?
*proest*quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:33 schreef Kersjes het volgende:
En bij de Dirk v.d . Broek is het nu 2 rollen Verkade beschuit halen voor 1 euro. Stond zo lang te dubben voor het schap dat een medewerkster tegen me zei: "Toe nou maar, je zult ze gauwer nodig hebben dan je misschien zelf wel denkt."
![]()
quote:Sterk staaltje zwangerschapsdementie:
Vanmorgen om 'n uur of half 10 een beetje chaotisch de deur uitgegaan met peuter, zijn rugtasje, zijn grote graafmachine, zijn grote tak die het huis niet in mag maar wel meegaat als we van huis gaan, de buggy, 2 lege boodschappentassen en mijn eigen tas. Toen we een half uurtje geleden thuiskwamen stond de voordeur wagenwijd openDie was ik een beetje vergeten dicht te doen toen we weggingen geloof ik
![]()
Nou heb ik mazzel dat we in een galerijflat wonen waarbij je eerst door de intercom moet als je als vreemde naar binnen wil, maar vanaf de straat en de parkeerplaats was voor idereen mijn volgestouwde gang duidelijk zichtbaar!!
Pfffff, mag echt in mijn handjes knijpen dat er niet een of andere gelegenheidsdief is langsgekomen, ik vind het hoe langer ik erbij stilsta echt een wonder dat alles er nog staat!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:50 schreef innepin het volgende:
Zes 'meldplichtigen' alweer... jeetjeWie gaat er eerst? Ik heb mijn zinnen nu maar gezet op 07-08-09 - als het eerder komt, valt het mee, en als het dan pas komt heb ik én gelijk, én een mooie datum
En later is eigenlijk niet mogelijk, dat scheelt ook weer
alleen 5 augustus mag ie niet komen want dan zou mijn schoonmoeder nog gelijk krijgen ook, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben hè
![]()
![]()
En mocht het wel zo zijn..... de zusters/verloskundigen zijn wel wat gewend denk ik...quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poeh dat is vast niet fijn geweest Kersjes...
Ik zal de zwangeren even een hart onder de riem steken:
Tijdens de bevalling van Meike niet 1 keer gespuugd
Tijdens deze zwangerschap niet 1 keer gespuugd
Er is nog hoop
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:22 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kan jij gedachten lezen ofzo?Toen lag ik nog bij de gyn
Maar alles was idd in orde! En nu ga ik treinen naar NL, tot morgen!
als het goed is komt nikki deze kant op, ik zag in ieder geval een plusje in een ander topicquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:36 schreef freecell het volgende:
Haha Rocka
Sommige dingen gaan vanzelf
Alleen er komt maar niemand eind Maart en begin April, dus wij blijven een beetje hekkensluiters
Laat je juup toch lekker doen???quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:01 schreef DuchessX het volgende:
Vlindur...![]()
BE Melden maar
Innepin...pfff meis.
Het rommelt hier nog steeds, de hele nacht al. Van die menstruatie-achtige krampen, maar niet echt heul pijnlijk ofzo. Blijft een beetje op hetzelfde nivo hangen. Het is ook niet zo erg als afgelopen vrijdag.
Oh! Ik heb mbv de strijkplank mijn teennagels nog kunnen lakkenBeeb vond het minder leuk trouwens.
Allemaal een goede dag gewenst!!
Oh Ja Ca.ra, ben jij ook op 25-08 uitgerekend ivm volgende week 04-08 meldplicht?
ja hey does mij toevoegen dan op je hyve anders kan k heul nie stemmenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Laat je juup toch lekker doen???
Ik meen trouwens dat ze adviseren om sokken te dragen tijdens de bevalling, of is dat alleen in de wintermaanden??
Oja heb op mn hyves een polletje gezet, mag je daar reageren![]()
Lol, ik heb ze steeds afgewisseld. 2 pakjes tegelijk halen (blauw en roze) zodat mensen nog niks konden vermoedenquote:
ja ik snap het niet, in de url staat namelijk wel de juiste datum.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:22 schreef Poppedein het volgende:
Huups... heb je nou nog gevraagd wat ze verwachten van haar geboortegewicht?? Dawougetochzograagweten!
Amaranta, in principe heb je vanaf 28 weken een zwangerschapsverklaring nodig om te mogen vliegen (ik zie in je ticker dat je al 39+ wkn bent) Ik ging zelf met 27 weken nog een weekje naar Tunesie en ben op de terugweg zelfs nog weer uit t vliegtuig gehaald om aan te tonen hoever ik zwanger was... dus ik zou gewoon t zekere voor t onzekere nemen en je VK om een zws.verklaring vragen zodat je m in ieder geval bij je hebt!
Tijdens 1 van mijn stages in een ziekenhuis ergens in den lande "leerde" ik het bakerpraatje kennen dat als mensen uit zichzelf sokken aantrokken tijdens hun bevalling dat t dan een jongetje zou worden... gek genoeg klopte t ook nog heel vaak ( en vaker nog nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:19 schreef huuphuup het volgende:
Sokken tijdens de bevallingik moet er niet aan denken
ik heb ze wel braaf in mn tas gestopt omdat ze op de lijst stonden maar het feit dat ik mn sokken echt moest zoeken zegt wel genoeg over hoe graag ik sokken draag
![]()
Komt omdat je je avatar aangepast hebt.. dan is je ticker gelijk helemaal van de leg!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja ik snap het niet, in de url staat namelijk wel de juiste datum.
Maargoed, ze wilde er wel een schrijven zei ze. Maar ik vlieg pas over 4 wk. Dan ben ik 24 wk. Heb sowieso mijn zw.kaart bij me.
het maken is geen punt. Ze zei alleen dat in sommige landen ze niet genoegen nemen met een verklaring van een vk maar dat het van een arts moet zijn. Dus dat moet ik even navragen. Of de verklaring van een VK voldoende is of dat ik er een van de HA moet hebben ofzo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:26 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Komt omdat je je avatar aangepast hebt.. dan is je ticker gelijk helemaal van de leg!
Misschien dat ze ook wel genoegen nemen met alleen je kaart hoor, tot 28 wkn, dunno.. ik weet alleen wel dat ik sinds die vakantie "mijn" 20+ zwangeren allemaal gewoon adviseer om een zws.verklaring mee te menen, beter mee dan om verlegen denk ik dan maar... Mijn Tunesisch was nou ook weer niet dusdanig goed dat ik t op een andere manier uit kon leggen
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:24 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Tijdens 1 van mijn stages in een ziekenhuis ergens in den lande "leerde" ik het bakerpraatje kennen dat als mensen uit zichzelf sokken aantrokken tijdens hun bevalling dat t dan een jongetje zou worden... gek genoeg klopte t ook nog heel vaak ( en vaker nog niet)
Dus Huups.. het feit dat er een kleine meisjesbaby in jouw buik zit maakt t logisch dat je geen sokken aanwil tijdens je bevalling
ahw meid tochquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Asyniur het volgende:
Even klein ego-postje mijnerzijds:
wat een kutdag vandaag zeg!![]()
ja, nadat ik alle normale namen had geprobeerd begon ik onzinnamen in te voeren en zodoendequote:
Awwequote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Asyniur het volgende:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:11 schreef Chan het volgende:
Ja ik word er ook een beetje moe van, dat er elke keer iets is. Maar nou ja ach, nog hooguit 4,5 week en allemaal voor een goed doel
En wat betreft dat bakerpraatje, het is op zich wel erg knap van onze mannen dat ze rekening houden met of hun vrouw wel of geen sokken aan zou willen met het maken van een jongetje of meisje
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:41 schreef Asyniur het volgende:
heel slecht geslapen vannacht, daardoor dus supermoe, middagdutje ben ik niet van opgeknapt, al vanaf vanochtend supermisselijk en niks helpt, ik kan niet meer staan/liggen/lopen/zitten van de pijn in mijn rug (morgen bekkentherapeut bellen) en mijnvertrekt nu pas vanuit den haag en verwacht pas rond half acht thuis te zijn. Ik zou echt wel een potje willen janken en de tranen zitten heel erg hoog maar ze komen maar niet. En ik heb op dit moment niemand die ik even kan bellen om tegenaan te zeuren dus zijn jullie de klos
![]()
Maar jullie lieve reacties geven me in elk geval een steuntje in de rug
Asy!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Asyniur het volgende:
Aw vrouwke toch, blegh dat zijn echt van die vervelende emo-dagen héquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:41 schreef Asyniur het volgende:
heel slecht geslapen vannacht, daardoor dus supermoe, middagdutje ben ik niet van opgeknapt, al vanaf vanochtend supermisselijk en niks helpt, ik kan niet meer staan/liggen/lopen/zitten van de pijn in mijn rug (morgen bekkentherapeut bellen) en mijnvertrekt nu pas vanuit den haag en verwacht pas rond half acht thuis te zijn. Ik zou echt wel een potje willen janken en de tranen zitten heel erg hoog maar ze komen maar niet. En ik heb op dit moment niemand die ik even kan bellen om tegenaan te zeuren dus zijn jullie de klos
![]()
Maar jullie lieve reacties geven me in elk geval een steuntje in de rug
ow jammerquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Oh, dan heb je mazzel BarAnders kreeg je billenkoek!
Leuk een klein ventjequote:Op woensdag 29 juli 2009 18:21 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, wat vervelend zeg. Maar je kan op zulke dingen maar beter goed voorbereid zijn.
Veel dames met meldplicht en gerommel hier! Gaat echt super snel! toen ik begon met lurken zaten jullie pas net bij 20 weken![]()
Mefke, wat een voetjes!
Incantrix, wat fijn dat je je verlof zo goed geregeld hebt. Ik moet tot 5 november en mijn ouderschapsverlof is onbetaaldEnne, wel een beetje rustig aan he? (look who's talking
)
Rocka of BE, in de OP mag erbij dat ik ook een jochie krijg!
Heul over hene gelezenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef Chan het volgende:
BE van harte met je 37-weken mijlpaal
Asy hopelijk is het morgen beter![]()
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis, de ctg was prima maar mijn bloeddruk is te hoog en dus moest ik mn urine en bloed laten testen, vanavond de uitslag. En maandag weer terugkomen ipv volgende week donderdag.
Ik denk dat ik graag sokken aan wil tijdens de bevalling, heb heel snel koude voeten..
hihiquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:52 schreef Aoraki het volgende:
Duch, we wisten het al twee weken van ons jochie, hier ook meegedeeld, maar het stond nog niet in de OP...![]()
Hoe is het met jouw krampen?
Oja, stom van me...quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hihije moet het er even bijzeggen als je dat in de OP wilt hebben
modjes doen dat nie standaard geloof ik want niet iedereen wil dat ivm makkelijk terug te vinden voor meelezers ofzo als t nog eigk geheim is
Oh, dan heb ik dat helemaal niet meegekregen, of alweer vergeten (ik had de andere dames ook even ''aangemeld'' voor een ''jongen achter de naam)quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:52 schreef Aoraki het volgende:
Duch, we wisten het al twee weken van ons jochie, hier ook meegedeeld, maar het stond nog niet in de OP...![]()
Dat was ook precies de reden dat ze me meteen binnenstebuiten gekeerd hebben en ik maandag al terug moet komen ipv over een weekquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn Chan, dat de uitslagen goed zijn. Sterkte met je hoofdpijn!
Moet je wel mee uitkijken he, hoofdpijn en hoge bloeddruk zijn niet zulke goeie combi's.
ben benieuwd! doe je foto's plaatsen als t af is?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:54 schreef Aoraki het volgende:
Nou, de kamer hebben we gelukkig al! Die staat al een aantal weken. We hebben de kamer van marktplaats gehaald. Super mooi, helemaal onbeschadigd, en helemaal onze smaak. Die had ik zelf ook uit de showroom kunnen kiezen. De kamer is een lichte houtkleur met witte deurtjes en lades. Dus eigenlijk kan elke kleur erbij... (wordt het alleen maar moeilijker...)
Maar we zien wel... alleen er mee bezig zijn is al leuk
Bedankt voor de link, alle inspiratie is welkom!
idd dat lijkt me dan weer wel heul pijnlijkquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:02 schreef freecell het volgende:
Nijna!Ja-knikken lijkt me helemaal pijnlijk voor Huups!
nou vooruit dan maarquote:
Ik had eik al zo'n vermoeden, maar wist het niet meer zeker met al die jongetjes-meldingen, dus voor de zekerheid heb ik toch gejompeldquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:52 schreef Aoraki het volgende:
haha idemquote:Op donderdag 30 juli 2009 03:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Zo irri dat ik de klok er gewoon mee op tijd kan zetten! Ik word elke dag op de minuut af wakker op hetzelfde tijdstip
Zwangere vrouwen zijn altijd meer vatbaar voor dit soort dingen, dus het is logisch dat je daar toch even van schrikt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:55 schreef sindell het volgende:
Even iets anders:
link
Normaalgesproken zit ik echt niet met dat soort dingen, maar nu vraag ik me toch wel af of ik voorzichtiger moet zijn met mensenmassa's etc. Meer van jullie die er over in zitten? Of hebben jullie zoiets van: nah valt wel mee allemaal.
Oei...quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:00 schreef tessie het volgende:
BE, ik had dat ook met onze katten... alleen is het nu nog niet weg
Ah thnxquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:40 schreef freecell het volgende:
Katoenen dekentjes zijn goed hoorKatoen geeft veel warmte, maar kan wel ademen. Prima spul.
Ik heb dit jaar aangegeven dat ik sowieso de gewone griepprik wil, maar die komt pas vlak voordat ik uitgerekend ben, dus dat wordt pas een tijdje na de bevalling dat ik die krijg. Prikken tegen de Mexicaanse griep worden pas in september verwacht, dus daar schiet je nu nog niets mee op en tegen die tijd ben jij ook al met verlof denk ik?quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:16 schreef Poppejans het volgende:
Ik maak me er ook best zorgen om, zijn we een extra risicogroep als zwangeren, en ik werk zelf ook nog eens in de zorg ,bij een instelling die helemaal nog geen protocol heeft klaarliggen. Werk met verstandelijk gehandicapte mensen die niet zo gauw zelf zullen aangeven als ze zich niet zo lekker voelen, dus dan zou het eigenlijk al veel te laat zijn als 1 iemand het zou krijgen op de groep.
Toch maar eens gauw bij mijn leidinggevende aan de bel trekken dat ik me afvraag wanneer er een protocol beschikbaar is ''wat te doen bij...''
nee, midden oktober ga ik met verlof (wel gewoon lekker 6 weken van tevoren hoor). Dus die prik haal ik zeker welquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar aangegeven dat ik sowieso de gewone griepprik wil, maar die komt pas vlak voordat ik uitgerekend ben, dus dat wordt pas een tijdje na de bevalling dat ik die krijg. Prikken tegen de Mexicaanse griep worden pas in september verwacht, dus daar schiet je nu nog niets mee op en tegen die tijd ben jij ook al met verlof denk ik?
Bedankt!quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:27 schreef _Bar_ het volgende:
van harteMama_Papa
Ik ging er ook niet vanuit eigenlijk dat je al bezig was Innepin![]()
maar was benieuwd of je lekker geslapen had enzo.
maar samen genieten nu is ook erg belangrijk en fijn
Van harte! Geniet er van en welkom!quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:25 schreef mama_papa het volgende:
mama_papa zijn uitgerekend op 14 februariVan ons eerste beebje
Ik vond die hele mexicaanse griep ook neit zo belangrijk...zolang Senna in mijn buik zat. Toen ze eenmaal geboren was, was het toch anders. Mijn schoonmoeder heeft de vierdaagse gelopen, en daar liepen dus een aantal militairen rond met de mex. griep. Vond ik toch niet een heel fijn idee, eigenlijk...zo'n klein kindje is zoo kwetsbaar.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het idee van die griep wel heel eng straks voor ons kindje, zo klein en kwetsbaar. Zelf komt het wel goed. *afklopt* De meeste griepjes gaan hier sowieso de deur voorbij. *afklopt*
Mooi dat je goedgekeurd bent Duchess!quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:06 schreef DuchessX het volgende:
Zooo ben weer goedgekeurd bij de vlos![]()
Hoi Linda, wb! Enne, nu al aan het verweken?Is dat niet wat vroeg nog?
Ik kom net terug van de huisarts, voor iets anders hoor, maar vroeg hem direct even naar de Mexicaanse griep omdat ik hoorde dat er een onevenredig aantal zwangere vrouwen onder de sterfgevallen zat. Volgens hem viel dat reuze mee, het was wel zo dat er meer zwangeren overleden dan niet zwangeren, maar het aantal zwangeren dat de griep overleeft is nog altijd aanmerkelijk groter. En het percentage besmettingen is momenteel nog ongelooflijk klein.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:29 schreef martine1984 het volgende:
mexicaanse griep maak ik me ook niet druk om. in mijn ogen wordt t allemaal veel te veel opgeblazen, het is een heftige griep... maar niet ongeneeselijk. Tijdens de 'gewone' griep golven overlijden er ook mensen om dat ze niet voldoende weerstand hebben en dat zal denk ik bij deze niet anders zijn. Ik wacht het maar gewoon rustig af wat er gaat gebeuren.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:35 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben echt een emo-kip: ik krijg net de proefpdfjes van ons geboortekaartje, voorzien van meisjes en jongensnaam en nou zit ik met tranen in mijn ogen...Zooo raar om die namen zo te zien en te weten dat 1 van de 2 van je eigen kindje wordt.....
ik ga maar snel nog even wat poetsen, want anders blijf ik naar het scherm staren...
Nee, maar ik heb dan ook geen kraamzorgquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef Stiemie het volgende:
Mefke dat klinkt wel heel lief hoorRaar idee he dat 1 van die kaartjes straks gewoon voor je kindje is
![]()
Tan klinkt best als een geruststelling als ik je verhaal zo lees! Al lijkt een geval in de buurt me dan wel weer wat griezeliger
Huup bij Linde zijn toen net na 37 weken mijn vliezen gebroken. Maar ja dat is natuurlijk geen garantie dat dat nu weer gaat gebeuren. Al ga ik na dat bezoekje van vandaag maar wel alvast mijn matrasbeschermer op bed leggen denk ik![]()
Andere 17-september-uitgerekende-mama's-to-be? Hebben jullie al bericht gehad van kraamzorg? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Ja, maar het was iemand die het in Mexico had opgelopen en dus niet hier. Die persoon zal er ws. wel alles aan doen om besmetting te voorkomen mag ik aannemen. En verder... nou ja we zien wel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef Stiemie het volgende:
Tan klinkt best als een geruststelling als ik je verhaal zo lees! Al lijkt een geval in de buurt me dan wel weer wat griezeliger
Ik ben pas 11 wekenquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:24 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, wat ongelooflijk irritant dat je je zo bagger blijft voelen. hoever ben je nu? Hopelijk gaat het snel beter!
Het komt vaker voor en kan te maken hebben met zowel lage als hoge bloeddruk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:53 schreef DuchessX het volgende:
Hee wat leuk een minimeet! Veel plezier Asy en Ca.ra!
En minstens net zo leuk: Weer nieuwe aanwinst! Papa_mama gefeliciteerd
Is er sprake van een kloon trouwens?
Ik heb de middag weer overleefd, pff blij dat er weer rust in de tent is.
Oh trouwens, toen ik net mijn eten uit de oven haalde en bukte, zag ik ineens keiveel lichtflitsen/sterretjesNiet dat ik duizelig was ofzo maar ineens waren ze er. Ben nog recht gaan staan om te checken of er iets uit de lucht kwam vallen ofzo
maar het was toch echt zo dat het aan mij lag.
Is dit iets om in de gaten te houden of komt dit vaker voor bij de LL?
Nopesquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:19 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mooi dat je goedgekeurd bent Duchess!
En geen idee of het vroeg is of niet, ze zei dat het normaal was, er netjes uitzag en dat ik rustig deze 2 weken op vakantie mocht gaan...dus het zal wel
Ik heb net bij Zeeman een lading Barbapapa en Snoopyrompertjes ingeslagen en de proefdruk van het geboortekaartje opgehaald, met de envelopjes erbij
En Troelleke, was jij net bij de Appie?
Wat lief dat je het vraagtquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:
Incatrix, Ik hoop dat je rugpijn inmiddels over is. En flink uitgeleefd in het winkelcentrum. Wat lief dat je zo aan je liefje denkt!
Wat vervelend van die trouwfoto, gelukkig is er niks stuk. KUn je hem niet voorlopig in een la leggen ofzo??
quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:35 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Wat lief dat je het vraagtMag ik in de klaagmodus? -> Helaas, vandaag was zo mogelijk nog erger als gisteren: naast de rugpijn ook nog een knelzittende nekspier (leuk op de fiets kwam ik achter, achterom kijken lukt nu niet
), pijn in mijn bovenbenen en in mijn pauze een raar verkrampt gevoel in mijn buik waarvan ik half-om-half vermoed dat het mijn eerste harde buik was
Vervolgens moest ik vandaag ook nog eens overgeven en toen ik in de middag ook nog een wegtrekker had kon ik echt wel huilen gewoon.. Ik ben vanavond dan ook even niet van de lange posts mensen, hele erge sorry, maar ik ga zo mijn bed in. Misschien neem ik zelfs wel een paracetamol ofzo. Ik zie nu al op tegen morgen, maar ziekmelden vind ik ook weer zoiets.. <- /klaagmodus
Bright side: de foto is sindsdien niet meer omgevallen/aangeraakt, dus ik heb goede hoop. Misschien was de nieuwsgierigheid even wat te veel van het goede![]()
Ik wilde wel nog even tegen Octo zeggen dat het echt een supermooie echo is, gefeliciteerdWat is dat toch lief, zo'n klein mensje
Zit nu bij mijn mams, die woont op Achterveld, jij Zenderpark toch? Ik wil best komen buurten hoor! Laat je me dan een doek zien? Ben wel nieuwsgierig!quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Nopes
Maar zit je echt hier in de buurt dan? Kom dan volgende week een keertje een bakkie doen?!
Edit: huh? de : N is toch helemaal geen![]()
Zenderpark ja. Doeken zat om te showenquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:51 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Zit nu bij mijn mams, die woont op Achterveld, jij Zenderpark toch? Ik wil best komen buurten hoor! Laat je me dan een doek zien? Ben wel nieuwsgierig!Vindt je dat niet raar, we kennen elkaar helemaal niet
Mag ik vragen hoe hoog hij is? Op de een of andere manier, kan ik alleen maar knie-hoge boxen vinden in Dld...dus dan moettie toch echt vanaf hier komen volgens mij...En hoe groot was de verpakking? sorry voor het vragenvuurquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef _Bar_ het volgende:
box hebben we gehaald bij de babydump.
hadden eerst een gekleurde box, alleen die rammelde bijna uit elkaar, dus vorige week maar om een andere gereden.
Dank uquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:57 schreef _Bar_ het volgende:
@linda
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6144&groep_id=196&merk=855&m=855
het gaat om deze box
Ok, want ze leveren niet in Dld, dus mn mama moet 'm meenemen in de autoquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:03 schreef _Bar_ het volgende:
en het pakket, was net zo groot als de afmetingen van de box, in platte toestand.
zitten op het randje, adem inhouden, been snel er over en dan gaan staan. Het bad is hoger dan de vloer natuurlijk, dus je andere been kost dan minder moeite. Bij het zitten een beetje achterover leunen maakt het ook makkelijker. En opstaan doe ik met zo'n steun die er bij ons aan de muur hangt, met veel gezucht en gesteun en af en toe een hand van mn lief onder mn oksel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:10 schreef mefke79 het volgende:
Oja, hoe krijgen jullie het voor elkaar om in bad te stappen? Ik wilde gisteren even mijn voetjes spoelen in bad, maar kreeg mijn been eigenlijk niet hoog genoeg om over de rand te komen, doet pijn ergens in mijn bekken. En ik wil toch echt wel heel graag nog een keertje in bad...dus alle tips welkom!
Ik kan mijn been ook niet meer optillen en doe het andersom.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:10 schreef mefke79 het volgende:
Linda, wij hebben ongeveer dezelfde box, maar dan met lade. De lade is dan een extra pakket. Let wel op, ik vond em echt heel zwaar.
Meiden, trusten allemaal, ik ben kapot. Morgen weer uitpuffen op kantoor, de allerlaatste vrijdag voor dit jaar.
En Be, ik ga em zeker ook wel melden bij de vk, maar dan weet ik vast dat ik me er tot dinsdag niet druk over hoef te maken tenzij allerlei andere dingen ook opduiken. Moest toch ook al de vochtpootjes melden.
Oja, hoe krijgen jullie het voor elkaar om in bad te stappen? Ik wilde gisteren even mijn voetjes spoelen in bad, maar kreeg mijn been eigenlijk niet hoog genoeg om over de rand te komen, doet pijn ergens in mijn bekken. En ik wil toch echt wel heel graag nog een keertje in bad...dus alle tips welkom!
Oh, wat een verschrikkelijk mooie box! (voor zover boxen mooi kunnen zijn haha) die brede spijlen vind ik super!quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:57 schreef _Bar_ het volgende:
@linda
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6144&groep_id=196&merk=855&m=855
het gaat om deze box
Nou, meer alsof het gewoon in 2-en ligt. En dat dat dan zo lekker over elkaar schuurt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Voelt echt alsof je schaambeen gebroken is op 16 verschillende plekken he?
Ik heb vandaag de bedden verschoond, da's echt zo'n k**werk nu!
Ca.ra, jij had gewoon teveel gegeten
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:21 schreef Ca.ra het volgende:mannen die de grote lamp op de slaapkamer aandoen omdat ze het juiste shirt zoeken in de kast...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |