Ja, het is idd ergerquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Vlindur, wat heftig... Het is dus niet iets met de resus-factor maar iets compleet anders?
Als ik dat zo lees is het vooral vervelend als jij een keer in het ziekenhuis komt te liggen met te weinig bloed, maar kan het niet zoveel kwaad voor jullie beiden in de zwangerschap?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, het is idd ergerHier staat wel een beetje hoe het zit. Echt jovel is het allemaal niet. Maar aangezien we eigenlijk nog niet veel weten probeer ik me geen zorgen te maken.. (voor zover dat lukt natuurlijk)
Ik hou jullie op de hoogte iig!
Helaasch... Vannacht had Sasha me even heel hard nodig. Huilen, niet willen slapen in zijn eigen bedje, drama, gedoe en heel veel verdriet. Hij keek me zo verdrietig aan, en toen werd ik ineens zo labielig over dat hij vandaag of morgen van de ene op de andere dag ineens niet meer ons kleine ventje is, maar zomaar ineens grote broer en dat hij nog van niks weet en toen vond ik dus dat hij maar gewoon uit zijn bedje mocht en lekker bij mij op schoot mocht hangen. En toen heb ik even lekker zitten snotteren met hem in mijn armen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Het zou toch wat zijn als ze BE gewoon effe BEvallen is vannacht
quote:Als u rhesus-antistoffen hebt
Zoals vermeld, krijgen ongeveer 200 rhesus-negatieve zwangeren per jaar te maken met rhesus-antistoffen. Deze antistoffen kunnen tijdens de zwangerschap via de placenta bij het kind terechtkomen. Bij een rhesus-negatief kind zijn er geen gevolgen.
Is uw kind rhesus-positief, dan is het mogelijk dat de antistoffen langzaam bloed van uw kind afbreken. Het kind maakt dan als reactie extra bloed aan, onder meer in de lever. Als meer afbraak dan aanmaak van bloed plaatsvindt, ontstaat bloedarmoede. Bij ernstige bloedarmoede heeft het hart moeite met het rondpompen van het bloed, waardoor zich vocht ophoopt in de buik en rond de longen van het kind. Of uw kind bloedarmoede krijgt, hoe ernstig dat is en wanneer dat gebeurt, is moeilijk te voorspellen. Bij een eerste kind is de bloedarmoede veelal niet ernstig, maar bij volgende zwangerschappen groeit de kans op ernstige bloedarmoede en daarmee ook op ernstig ziek zijn van uw kind.
Hebt u rhesus-antistoffen, dan gebeurt vaak ook bloedonderzoek van de vader van het kind om te beoordelen of uw kind rhesus-negatief zal zijn, of een kans heeft rhesus-positief te zijn. In deze laatste situatie adviseert de gynaecoloog soms vroeg in de zwangerschap vruchtwateronderzoek om te bepalen of uw kind rhesus-positief of rhesus-negatief is.
Hoe de zorg voor uw zwangerschap er verder uitziet, hangt van veel factoren af. Is het uw eerste of een volgende zwangerschap? Zijn de antistoffen al in het begin van de zwangerschap aanwezig of pas rond 30 weken? Hoe actief zijn de aanwezige antistoffen?
Om de activiteit van de antistoffen te onderzoeken, en daarmee de kans dat zij bloedarmoede veroorzaken, is bloedonderzoek bij u noodzakelijk. Dit bloedonderzoek, een ADCC-test, voorspelt hoe groot de kans is dat de antistoffen het bloed van uw kind afbreken.
Geeft deze test tegen het einde van een eerste zwangerschap een kleine kans op bloedafbraak aan, dan is regelmatige herhaling van de ADCC-test vaak voldoende. Bij een lage uitslag van deze test tot aan het einde van de zwangerschap is de kans op bloedarmoede van het kind zeer klein.
Toont de ADCC-test in het begin van een zwangerschap al een grote kans op bloedarmoede aan, dan is meer onderzoek noodzakelijk. Echoscopisch onderzoek van de grootte van de lever en de milt en de doorstroming van bloedvaten van het kind geeft dan een indruk van de ernst van de bloedarmoede. Ook vruchtwateronderzoek kan hierover informatie geven.
Bij verdenking op zeer ernstige bloedarmoede zijn maatregelen noodzakelijk om te voorkomen dat de gezondheid van het kind verslechtert. Soms betekent dit – als de zwangerschap ver genoeg gevorderd is – het advies om de zwangerschap te beëindigen door de bevalling in te leiden of een keizersnede te doen. Bijna altijd is dan observatie van uw kind op de couveuse-afdeling noodzakelijk, terwijl er ook een grote kans is dat uw kind nieuw bloed nodig heeft (wisseltransfusie).
Als de zwangerschap nog niet genoeg gevorderd is, is het soms noodzakelijk uw kind nog in de baarmoeder via de navelstreng een of meer bloedtransfusies te geven. In deze situatie van een grote hoeveelheid antistoffen vroeg in de zwangerschap met grote kans op ernstige bloedarmoede, wordt u meestal verwezen naar het Leids Universitair Medisch Centrum, waar op dit gebied deskundige gynaecologen en kinderartsen u verdere informatie geven.
Dat weet ik nog niet. Die moet ik nu ophalen denk ik.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Vlindur, wat staat er precies op de kaart van de gyn of VK?
quote:
Die is voor Stiemie, 2e kindjes komen altijd eerder toch?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:18 schreef RockabeIIa het volgende:
hoho Ca.ra, er komt ook nog een 09-09-09 eerst he! Ook een superdatum
quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Die is voor Stiemie, 2e kindjes komen altijd eerder toch?
En 17-9 dames, we hebben een mijlpaalNog maar 50 dagen te gaan
Ik heb straks om 13.00u CTG, daarna controle bij de gyn en dan als een gek in de trein springen naar Nederland...maar goed, daar kan ik dan weer 6u uitrusten![]()
Innepinneke, doe eens gek, doe toch nog je eigen datum?![]()
quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:14 schreef bixister het volgende:
strijkplank?? hoe dat?
arme innepin, word je nog uitgescholden ook:
[..]
hang in there, lady! komt goed!
vlindur, hopelijk krijg je meer (en geruststellende) informatie bij de gyn.
Oh, dan heb je mazzel Barquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:25 schreef _Bar_ het volgende:
Rocka ik was vanmorgen al vroeg wakker, en me toen ook al gemeld hoor, stond nog net in het andere topic
@Ynske 38 weken en 3 dagen ver ben ik nu
Ah gelukkig is alles dus gewoon goedquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:45 schreef Linda2205 het volgende:
@ Stiemie, even snel want ik moet nu rennen. Maar ik woon in Duitsland en daar doen ze standaard vanaf 30 weken bij iedere controle een half uur CTG. Niks bijzonders in ieder geval, alles is gezond
En 28 augustus is toch geen probleem als je 9 september bevalt?
Kan jij gedachten lezen ofzo?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Kersen hoeveel rollen heb je nou gekocht?
Linda goedgekeurdfijn!
Dat dacht ik net ook toen ik de update zagquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Davinia, we hebben vandaag nieuwe aanwas
Kersjes hahaha met je beschuiten![]()
En met je voordeur![]()
Die extra stickers zijn inderdaad van de antiD injectie bij 30 weken geweest lijkt me.. zwangerschapstechnisch is het gewoon altijd van belang dat je weet dat je met iemand te maken hebt die Rhesus negatief is... Maar het lijkt me dat jij verder geen pinpasformaat kaartje op zak hebt waarop staat dat je bepaalde antistoffen hebt waar rekening mee gehouden moet worden in het geval van een bloedtransfusie.. Zoals ik t nu begrijp moet Vlindur bij haar HA zo'n kaartje ophalen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppedein, op mijn vk-kaart zijn wat extra stickers geplakt mbt anti-D en er staat wat tekst onderstreept. Ben wel extra verzocht die kaart altijd bij me te hebben maar dat leek me sowieso al niet meer dan normaal
Slechts 4. En eentje is al open, heb net 2 beschuitjes met kwinkslag opquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef huuphuup het volgende:
Kersen hoeveel rollen heb je nou gekocht?
*proest*quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:33 schreef Kersjes het volgende:
En bij de Dirk v.d . Broek is het nu 2 rollen Verkade beschuit halen voor 1 euro. Stond zo lang te dubben voor het schap dat een medewerkster tegen me zei: "Toe nou maar, je zult ze gauwer nodig hebben dan je misschien zelf wel denkt."
![]()
quote:Sterk staaltje zwangerschapsdementie:
Vanmorgen om 'n uur of half 10 een beetje chaotisch de deur uitgegaan met peuter, zijn rugtasje, zijn grote graafmachine, zijn grote tak die het huis niet in mag maar wel meegaat als we van huis gaan, de buggy, 2 lege boodschappentassen en mijn eigen tas. Toen we een half uurtje geleden thuiskwamen stond de voordeur wagenwijd openDie was ik een beetje vergeten dicht te doen toen we weggingen geloof ik
![]()
Nou heb ik mazzel dat we in een galerijflat wonen waarbij je eerst door de intercom moet als je als vreemde naar binnen wil, maar vanaf de straat en de parkeerplaats was voor idereen mijn volgestouwde gang duidelijk zichtbaar!!
Pfffff, mag echt in mijn handjes knijpen dat er niet een of andere gelegenheidsdief is langsgekomen, ik vind het hoe langer ik erbij stilsta echt een wonder dat alles er nog staat!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:50 schreef innepin het volgende:
Zes 'meldplichtigen' alweer... jeetjeWie gaat er eerst? Ik heb mijn zinnen nu maar gezet op 07-08-09 - als het eerder komt, valt het mee, en als het dan pas komt heb ik én gelijk, én een mooie datum
En later is eigenlijk niet mogelijk, dat scheelt ook weer
alleen 5 augustus mag ie niet komen want dan zou mijn schoonmoeder nog gelijk krijgen ook, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben hè
![]()
![]()
En mocht het wel zo zijn..... de zusters/verloskundigen zijn wel wat gewend denk ik...quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poeh dat is vast niet fijn geweest Kersjes...
Ik zal de zwangeren even een hart onder de riem steken:
Tijdens de bevalling van Meike niet 1 keer gespuugd
Tijdens deze zwangerschap niet 1 keer gespuugd
Er is nog hoop
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:22 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kan jij gedachten lezen ofzo?Toen lag ik nog bij de gyn
Maar alles was idd in orde! En nu ga ik treinen naar NL, tot morgen!
als het goed is komt nikki deze kant op, ik zag in ieder geval een plusje in een ander topicquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:36 schreef freecell het volgende:
Haha Rocka
Sommige dingen gaan vanzelf
Alleen er komt maar niemand eind Maart en begin April, dus wij blijven een beetje hekkensluiters
Laat je juup toch lekker doen???quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:01 schreef DuchessX het volgende:
Vlindur...![]()
BE Melden maar
Innepin...pfff meis.
Het rommelt hier nog steeds, de hele nacht al. Van die menstruatie-achtige krampen, maar niet echt heul pijnlijk ofzo. Blijft een beetje op hetzelfde nivo hangen. Het is ook niet zo erg als afgelopen vrijdag.
Oh! Ik heb mbv de strijkplank mijn teennagels nog kunnen lakkenBeeb vond het minder leuk trouwens.
Allemaal een goede dag gewenst!!
Oh Ja Ca.ra, ben jij ook op 25-08 uitgerekend ivm volgende week 04-08 meldplicht?
ja hey does mij toevoegen dan op je hyve anders kan k heul nie stemmenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Laat je juup toch lekker doen???
Ik meen trouwens dat ze adviseren om sokken te dragen tijdens de bevalling, of is dat alleen in de wintermaanden??
Oja heb op mn hyves een polletje gezet, mag je daar reageren![]()
Lol, ik heb ze steeds afgewisseld. 2 pakjes tegelijk halen (blauw en roze) zodat mensen nog niks konden vermoedenquote:
ja ik snap het niet, in de url staat namelijk wel de juiste datum.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:22 schreef Poppedein het volgende:
Huups... heb je nou nog gevraagd wat ze verwachten van haar geboortegewicht?? Dawougetochzograagweten!
Amaranta, in principe heb je vanaf 28 weken een zwangerschapsverklaring nodig om te mogen vliegen (ik zie in je ticker dat je al 39+ wkn bent) Ik ging zelf met 27 weken nog een weekje naar Tunesie en ben op de terugweg zelfs nog weer uit t vliegtuig gehaald om aan te tonen hoever ik zwanger was... dus ik zou gewoon t zekere voor t onzekere nemen en je VK om een zws.verklaring vragen zodat je m in ieder geval bij je hebt!
Tijdens 1 van mijn stages in een ziekenhuis ergens in den lande "leerde" ik het bakerpraatje kennen dat als mensen uit zichzelf sokken aantrokken tijdens hun bevalling dat t dan een jongetje zou worden... gek genoeg klopte t ook nog heel vaak ( en vaker nog nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:19 schreef huuphuup het volgende:
Sokken tijdens de bevallingik moet er niet aan denken
ik heb ze wel braaf in mn tas gestopt omdat ze op de lijst stonden maar het feit dat ik mn sokken echt moest zoeken zegt wel genoeg over hoe graag ik sokken draag
![]()
Komt omdat je je avatar aangepast hebt.. dan is je ticker gelijk helemaal van de leg!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja ik snap het niet, in de url staat namelijk wel de juiste datum.
Maargoed, ze wilde er wel een schrijven zei ze. Maar ik vlieg pas over 4 wk. Dan ben ik 24 wk. Heb sowieso mijn zw.kaart bij me.
het maken is geen punt. Ze zei alleen dat in sommige landen ze niet genoegen nemen met een verklaring van een vk maar dat het van een arts moet zijn. Dus dat moet ik even navragen. Of de verklaring van een VK voldoende is of dat ik er een van de HA moet hebben ofzo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:26 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Komt omdat je je avatar aangepast hebt.. dan is je ticker gelijk helemaal van de leg!
Misschien dat ze ook wel genoegen nemen met alleen je kaart hoor, tot 28 wkn, dunno.. ik weet alleen wel dat ik sinds die vakantie "mijn" 20+ zwangeren allemaal gewoon adviseer om een zws.verklaring mee te menen, beter mee dan om verlegen denk ik dan maar... Mijn Tunesisch was nou ook weer niet dusdanig goed dat ik t op een andere manier uit kon leggen
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:24 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Tijdens 1 van mijn stages in een ziekenhuis ergens in den lande "leerde" ik het bakerpraatje kennen dat als mensen uit zichzelf sokken aantrokken tijdens hun bevalling dat t dan een jongetje zou worden... gek genoeg klopte t ook nog heel vaak ( en vaker nog niet)
Dus Huups.. het feit dat er een kleine meisjesbaby in jouw buik zit maakt t logisch dat je geen sokken aanwil tijdens je bevalling
ahw meid tochquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Asyniur het volgende:
Even klein ego-postje mijnerzijds:
wat een kutdag vandaag zeg!![]()
ja, nadat ik alle normale namen had geprobeerd begon ik onzinnamen in te voeren en zodoendequote:
Awwequote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Asyniur het volgende:
Even klein ego-postje mijnerzijds:
wat een kutdag vandaag zeg!![]()
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:11 schreef Chan het volgende:
Ja ik word er ook een beetje moe van, dat er elke keer iets is. Maar nou ja ach, nog hooguit 4,5 week en allemaal voor een goed doel
En wat betreft dat bakerpraatje, het is op zich wel erg knap van onze mannen dat ze rekening houden met of hun vrouw wel of geen sokken aan zou willen met het maken van een jongetje of meisje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |