Ik ken iemand die zo heet, maar zich Serref (fonetisch geschreven) laat noemen omdat dat makkelijker isquote:
precies datquote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef innepin het volgende:
Rocka, waarom voorlopig? Heb je een "bij gebrek aan beter" naam?
Geen suggesties nog verder, ben wel érg benieuwd naar jullie naam
Alexus, Amalius? Arianus?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Nja, B heeft een .com dus ik vond dat deze ook een .com moest maar de .nl had vriend net geregistreerd.
Tis ook echt weer koninklijk wat ik verzonnen heb
Ehhh iemand die écht mee post in [OUD] en niet af en toe een klein beetjequote:Op maandag 27 juli 2009 22:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Babygirl, wat is een officiele [OUD]ouder dan?
Oeh, don't tease me!quote:
En dan nummer drie Alexander, dan hebben ze een A-B-C!quote:
Ik ben toch zo gruwelijk nieuwsgierig, ik ga domeinnamen kijkenquote:Op maandag 27 juli 2009 16:56 schreef RockabeIIa het volgende:
We hebben net 2 urls vastgelegd dus ik denk dat ik ook klaar ben wat namen betreft
ik ben er blij mee!
Voor een kind?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:23 schreef Pvoesss het volgende:
Een moeder die ergens een poll had geplaatst..
Ticker of Micky..
Ticker?????
In een officiële naam zal dat idd lastig zijn, maar net zoals vroeger de gemiddelde Johannes Arend gewoon "Jan" genoemd werd, en de naam Jan verder nergens officieel vermeld stond heb je natuurlijk ook de vrijheid om je kind als roepnaam iets als Se7en te geven terwijl ze officieel braaf Selma Veerle heet.....quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:18 schreef Poppejans het volgende:
Ahahaha Innepin, die namen zijn allemaal vreselijk zeg!! ''Skipper, waar is Barbie?"![]()
En ik dacht dat iets met een cijfer er in niet eens mocht als officiele naam?
Wie zegt dat Kushreet in Nederland gaat opgroeien? Misschien zijn zijn of haar ouders wel vluchtelingen en hopen ze nog terug te kunnen naar hun geboorteland. Hadden ze hun kind dan Jan moeten noemen zodat de naam daar misschien wel iets heel raars is?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:00 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik heb laatst naar de lijst met alle namen gekeken, van de SVB. Je komt er een hoop moois en raars tegen. Wat me het meest verbaast is dat mensen niet na lijken te denken over het feit dat de kinders in NL opgroeien. Het raarste wat ik zag was Kushreet. Vast anders uitgesproken, maar ik lees daar dus Kusj-reet...
Dat Skipper-riedeltje is ook wel ernstig zeg... doet mij nog t meest denken aan de bush-kangaroo....
Misschien kunnen de ouders Jan wel niet eens uitsprekenquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:38 schreef Igraine het volgende:
Dat, en ook dat zij waarschijnlijk die naam gewoon mooi vinden of dat het een naam uit de familie is. Ik vind dergelijke namen, die dusdanig cultuurgebonden zijn, vrijwel nooit 'raar'. Het zijn voor ons vreemde namen, maar dat is 't.
Het zijn wel leuke namen, maar ook niet echt namen waarvan ik denk dat is tquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Bram en Lars, prima namen toch?!
Ik ken een meiske met de naam Kick <3
Ik vind Lars dus ook zo'n leuke en stoere naam.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Bram en Lars, prima namen toch?!
haha, de naam Lars is natuurlijk voorgaande edities langsgekomen..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:53 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Lars is een rare naam voor een meisje
De vorige keer wisten we na 3 weken een meisjesnaam (niet meer veranderd) en na 18 weken wisten we de jongensnaam ook zeker.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:08 schreef lily het volgende:
Deze keer waren we er al uit toen ik net een paar weken zwanger was
Ja, moeilijk is dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:19 schreef freecell het volgende:
En ik heb nog wel wat ideeën, maar TARA vindt alles 'mwa' Zucht.
Leander was echt de eerste Leander in onze omgeving, in 2008 in totaal 7x gegeven geloof ik en inderdaad, nu hoor je het ineens veel meerquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:28 schreef livelink het volgende:
Als het de naam is, maakt het toch niet uit of hij de top in is geschoten, Freecell? Als Leander een meisje was geweest had hij nu dus ook een 'top-naam' gehad. En bovendien hoor ik de naam Leander nu ook steeds meer. Dat maakt de naam toch niet minder waard voor jullie? Originaliteit is een groot goed, maar heeft niet zo'n lange levensduur.
wat een wijsheid!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:28 schreef livelink het volgende:
Originaliteit is een groot goed, maar heeft niet zo'n lange levensduur.
Tess was volgens mij ook een populaire naam, Amber ook, maar dat vond ik niet boeiendquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat een wijsheid!
en I couldn't agree more. Als het idd gewoon de naam is dan zou k niet zo'n rekening met zo'n lijstje houden. Was er niet een tijdje terug iemand die vertelde dat ze haar kind een top-5 naam had gegeven en dat hij de enige op school was met die naam, maar er zaten wel 4 van dezelfde met een niet-top-5 naam in de klas ofzo![]()
Wellicht is iemand anders ook wel ontzettend origineel geweest en heeft L. straks toch een naamgenoot in de klas
Maar wel irritant als de andere partij alles "mwah" vindt.
Hier werd ook een hoop als mwah bestempelt (niet alleen door hem overigens) maar er werd wel vrij actief meegedacht aan iets wat dan niet mwah was, dat vond k wel prettig.
Hij gaat nog wel meedenken hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
Maar wel irritant als de andere partij alles "mwah" vindt.
Hier werd ook een hoop als mwah bestempelt (niet alleen door hem overigens) maar er werd wel vrij actief meegedacht aan iets wat dan niet mwah was, dat vond k wel prettig.
*gaat zoekenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:31 schreef huuphuup het volgende:
onze naam is vorig jaar 64 keer gegevenen in de andere versie 34 keer
Niet volgens deze linkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:27 schreef Vicky het volgende:
Amber op nummer 20 en Tess op 19
zag het later..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
Skipper bladiebladiebla![]()
[..]
Niet volgens deze link(Hij is net bijgewerkt met het 2e kwartaal van dit jaar erbij.)
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/actueel/kindernamen/
Ik ook, bij jouw Tess, verder nog nooit eigenlijk!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
zag het later..
lekker boeiend
Ik hoor de naam Amber wel wat vaker, maar Tess heb ik pas 1x gehoord..
Ik ken iemand die Mans heet, ook een noorderling. Het stomme is dat het de meest bedeesde nerd is die ik ken, echt een eitje. En dan Mans heten...quote:
Leuk!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:54 schreef RockabeIIa het volgende:
De combi is gewoon ook heel leuk, Vicky.
Ik wil trouwens stiekem al jaren een amberkleurig teckeltje bij en haar dan zo noemen
Als je daar een probleem mee hebt, moet je daar misschien toch eens wat aan doenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik ken iemand die Mans heet, ook een noorderling. Het stomme is dat het de meest bedeesde nerd is die ik ken, echt een eitje. En dan Mans heten...Iedereen heeft er ook commentaar op.
Maar goed, ik heb ook een probleem met vrouwen van 35 die 100 kilo wegen en dan Maartje, Geertje of Josje heten.
Dan zijn er veel die een wat aan zichzelf moeten laten doen, want dat soort vrouwen wordt ondanks hun tegenstribbelen toch echt door iedereen Maart, Jos en Geert genoemd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je daar een probleem mee hebt, moet je daar misschien toch eens wat aan doen
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Nou maar hopen dat het ook een beetje een vrolijk kind is
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dan zijn er veel die een wat aan zichzelf moeten laten doen, want dat soort vrouwen wordt ondanks hun tegenstribbelen toch echt door iedereen Maart, Jos en Geert genoemd.
Het zijn toch gewoon lijsten van de officiele namen?? Dus als Hans officieel Johannes Sebastiaan heet, dan staat hij er niet als Hans in maar zijn Johannes en Sebastiaan nog gewoon voorkomende namen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:59 schreef freecell het volgende:
230 Alijander 1
Heuj, dat zijn wij
En Leander 16x
Maar Leander noemen we nooit Alijander natuurlijk (en staat dus niet in deze lijst als Leander), dus die lijsten zijn ook wel wat vertekend
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zijn toch gewoon lijsten van de officiele namen?? Dus als Hans officieel Johannes Sebastiaan heet, dan staat hij er niet als Hans in maar zijn Johannes en Sebastiaan nog gewoon voorkomende namen.
Kindernamen worden ook namen voor volwassenen, uiteindelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:16 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Waar slaat dit op?
Deze discussie hoort hier niet echt. Dat gaat over of een naam bij iemand past. Hier gaat het over kindernamen.
Saartje zal heus wel Saar worden en Floortje wordt vast Floor, Mickey wordt vast Mick...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kindernamen worden ook namen voor volwassenen, uiteindelijk.
Ik vind op zijn minst dat je je als ouder moet realiseren dat je kind ook als volwassene met een naam door het leven moet. Postuur is niet het beste voorbeeld, omdat je dat niet altijd kunt voorzien. Hoewel ik me verbaasde toen kennissen van me (zij: 1 meter 90 lang, hij: nog een koppie groter, beide vrij fors) hun baby zo'n verkleinnaam gaven. Zo'n Saartje zit over 25 jaar wél met een kinderachtige naam opgescheept.
En dan heb ik het nog niet over fantasienamen die bij baby's heel misschien nog leuk zijn, maar later echt niet meer kunnen. Je gaf net zelf al wat voorbeelden.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
Saartje zal heus wel Saar worden en Floortje wordt vast Floor, Mickey wordt vast Mick...
Sommige namen kan je nou eenmaal niet veranderen, maar er zij nheus wel een aantal namen die veranderen met de tijd dat de persoon ouder wordt..
waar maak je je druk om??
Niet altijd, vaak betekent het ook dat het de vrouwelijke vorm van een jongensnaam is, maar dat is wel heel Oud-Hollandsch, dat dan wel weerquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:41 schreef Pyttpytt het volgende:
Dan zou ik mijn kind Saar noemen, en eventueel in kindertijd als 'koosnaam' Saartje zeggen, Dan voorkom je dat je kind zijn naam zal moeten/willen veranderen. Ik kende een Nicky, 25 jaar. Overal waar zijn naam stond, maar geen geboortedatum, dacht men onbewust dat het een kind was. -je of -tje achter een woord betekent doorgaans dat iets klein is, dus is dat van die mensen nog niet eens zo raar. Hij heeft nu zijn naam laten veranderen.
En zoals ik net Pippi al noemde. Zie jij een 35 jarige vrouw zich voorstellen als Pippi? 'Hallo ik ben Pippi Boersma en ik kom solliciteren voor de baan als bankdirecteur'. Ik vind dat echt geen porum, spijt me zeer.
Het ging me ook vooral om de ondertoon die je met je berichten mee gaf.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kindernamen worden ook namen voor volwassenen, uiteindelijk.
Ik vind op zijn minst dat je je als ouder moet realiseren dat je kind ook als volwassene met een naam door het leven moet. Postuur is niet het beste voorbeeld, omdat je dat niet altijd kunt voorzien. Hoewel ik me verbaasde toen kennissen van me (zij: 1 meter 90 lang, hij: nog een koppie groter, beide vrij fors) hun baby zo'n verkleinnaam gaven. Zo'n Saartje zit over 25 jaar wél met een kinderachtige naam opgescheept.
En dan heb ik het nog niet over fantasienamen die bij baby's heel misschien nog leuk zijn, maar later echt niet meer kunnen. Je gaf net zelf al wat voorbeelden.
Als iemand zelf een probleem heeft met de eigen naam, is dat een ding.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dan zijn er veel die een wat aan zichzelf moeten laten doen, want dat soort vrouwen wordt ondanks hun tegenstribbelen toch echt door iedereen Maart, Jos en Geert genoemd.
ik ook, ik wist het maar ben het vergetenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:18 schreef innepin het volgende:
Ach ik ken een jonge vrouw van 1.85m die Claartje heet, en die heeft helemaal geen problemen met haar naam. Vind het juist wel leuk eigenlijk (hoewel het wel even wennen is).
Willow is 0x gegeven vorig jaarNul keer!
Kersjes, nou ben ik heel benieuwd hoe jij heet![]()
mee eensquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:42 schreef bixister het volgende:
arual heeft wel een punt, natuurlijk moet je nadenken over of een naam ook bij een volwassene kan passen. je hoopt toch wel dat je kind die leeftijd zal bereiken neem ik aan. maar ik begrijp het bezwaar tegen verkleinnamen als gertje oid niet zo goed. voor mijn gevoel heeft dat niks te maken met hoe groot of zwaar iemand is. 't is gewoon een naam. de verkleining duidt doorgaans simpelweg op het feit dat 't een vrouwelijk variant is.
een naam als 'fee' heeft dat risico (van niet passen) wel wat meer vind ik.
ik vind dat jij een mooie naam hebtquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:17 schreef Kersjes het volgende:
De naam Devin is vorig jaar 50 keer gegeven en de naam van zijn broertje 23 keer.
Over buitenlandse namen:
Het was de bedoeling dat mijn ouders voor slechts 2 jaar naar Nederland zouden komen. In die periode werd ik geboren en gaven ze me een Israelische naam, ze bleven nog wat langer, zusje geboren, "we gaan terug als de meiden klaar zijn met school", blablabla...
31 jaar verder wonen ze hier nog steeds en heb ik een nog altijd vrij pestgevoelige voornaam die in het Hebreeuws wel heel mooi klinkt, maar hier gemakkelijk verbasterd kan worden en standaard verkeerd wordt geschreven en uitgesproken. Tegenwoordig vind ik het geen probleem meer, vind het zelfs bijzonder, maar als onzekere puber heb ik mijn ouders menigmaal jankend vervloekt.
Ik heb de naam ook gezien, zonder er bewust naar te zoekenquote:
nee hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:11 schreef Ssserpente het volgende:
Volgens mij had je 'm al wel eens ergens genoemd, Huup. Of niet?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Ssserpente het volgende:
Hebben jullie nog steeds dezelfde jongensnaam, Vlinder? Moest ff wennen, maar vind 'm nu wel erg leuk! Stoer maar toch heel aardig!
Mijn moeder is dus echt zo erg aan het raden! Maar het lukt haar vast niet het te raden haha.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:26 schreef Vicky het volgende:
Mijn moeder en zusje hadden het goed geraden
Ik zeg echt helemaal niks!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:35 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, poppejans en incantrix, jullie mogen ook pmmen met jullie namen hoor
Mijn schoonmoeder is heeeeel erg aan het raden. Ze raadt het denk ik ook niet. Ze houdt van korte namen en vindt namen met meer dan 2 lettergrepen overbodig (?) en te lang (?) en het kind zou er maar mee gepest worden, zo'n lange naam. Dus heeft ze vast voor ons bedacht dat wij vast voor een korte, krachtige naam gaan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:30 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mijn moeder is dus echt zo erg aan het raden! Maar het lukt haar vast niet het te raden haha.
Hier op Fok weet 1 iemand het, maar niet omdat diegene een kindje heeft met die naam ofzo hoor, eigenlijk best leuk het eventjes te kunnen delen met iemand
Ik spreek thuis ook al wel over ''naam'', maar ben zo bang dat ik me verpraat tegen anderen dat ik echt heel erg goed oplet of even nadenk voordat ik wat zeg wat over de baby gaat!
Mijn buurmeisje is ervan overtuigd dat we de kleine Femke gaan noemen. Dat kon ook best voor een jongenquote:
nou ik vind die Dieudonnee van net wel een mooiequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn buurmeisje is ervan overtuigd dat we de kleine Femke gaan noemen. Dat kon ook best voor een jongen
Kun je niet stiekem een apart geboortekaartje voor je schoonmoeder maken met Anne-Marieke of Marie-Louise ofzo
Dieudonnée is inderdaad erg mooi (mijn 3e naamquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou ik vind die Dieudonnee van net wel een mooie
Elzemieke-Dieudonnee ofzo. Is dat wat?
Hier is de werktitel die als standaard antwoord komt op mensen die vragen hoe ze gaat heten trouwens Shenaynay. Of hoe je het ook wilt schrijven![]()
Mn schoonmoeder kreeg een hartverzakking toen we dat de eerste keer zeidenze dacht dat we serieus waren. Toen hebben we gezegd van neeeee natuurlijk wordt dit het niet, maar wel iets wat er op lijkt!
ik denk dat ze daarom zo aan het raden is...
ik heb nog overwogen om een proefdruk te laten slingeren met een naam erop als D'shontay ofzo maar dat vond mn lief gemeen haha
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef huuphuup het volgende:
ik heb nog overwogen om een proefdruk te laten slingeren met een naam erop als D'shontay ofzo maar dat vond mn lief gemeen haha
Heb de PM er maar weer op na geslagen en ik weet hem idd!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:
Hoewel mn vingers branden, kan ik het tegenover N. echt niet maken om 'm te pm-en. Dan moet ik het stiekem doen en dan voel ik me schuldig...
Trouwens, Vlindur weet 'm volgens mij wel!Denk wel dat je de tweede naam erg mooi zult vinden, Vicky! Sterker nog: dat weet ik wel zeker!
oh ja! een exvriendje van mij heet Didierquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:58 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!![]()
Ken een jongen die Didier (op z'n Frans) heet. Erg mooi als je weet hoe het schrijft. Jammer dat het anders klinkt als DJ.
ja krijg je dr vanquote:
Idd twee totaal verschillende namen... Vind het sowieso gek dat je er niet samen uitkomt. Maar ja, ze zal maar een andere smaak hebben!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ja! een exvriendje van mij heet Didierik vond het mooi. Zijn broertje heette Keith haha. Zn moeder mocht zijn naam uitzoeken en zn vader de naam van kind twee
dan krijg je dus dit soort dingen
ja ik denk dat dat het was, verschillende smaken. Ik weet het niet. Ik heb het wel eens gevraagd aan hem hoe t kwam dat hij en zn broertje zulke verschillende namen hadden en toen zei ie van oh mn moeder mocht mijn naam uitzoeken en mn vader die van mn broertje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:07 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Idd twee totaal verschillende namen... Vind het sowieso gek dat je er niet samen uitkomt. Maar ja, ze zal maar een andere smaak hebben!
Aargh!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik denk dat dat het was, verschillende smaken. Ik weet het niet. Ik heb het wel eens gevraagd aan hem hoe t kwam dat hij en zn broertje zulke verschillende namen hadden en toen zei ie van oh mn moeder mocht mijn naam uitzoeken en mn vader die van mn broertje.
En meer wist ie er ook niet van. Mannen en doorvragen![]()
![]()
Ik ken jouw naam niet, maar de mijne was 25 jaar geleden echt heel bijzonder. Zeker in combinatie met mijn achternaam. Ik dacht zelfs weleens dat ik een spraakgebrek had, omdat ik mijn naam wel 10 keer kon noemen en mensen het nog niet snaptenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:17 schreef Kersjes het volgende:
Over buitenlandse namen:
Het was de bedoeling dat mijn ouders voor slechts 2 jaar naar Nederland zouden komen. In die periode werd ik geboren en gaven ze me een Israelische naam, ze bleven nog wat langer, zusje geboren, "we gaan terug als de meiden klaar zijn met school", blablabla...
31 jaar verder wonen ze hier nog steeds en heb ik een nog altijd vrij pestgevoelige voornaam die in het Hebreeuws wel heel mooi klinkt, maar hier gemakkelijk verbasterd kan worden en standaard verkeerd wordt geschreven en uitgesproken. Tegenwoordig vind ik het geen probleem meer, vind het zelfs bijzonder, maar als onzekere puber heb ik mijn ouders menigmaal jankend vervloekt.
ik weet niet beter als dat die naam normaal is, t komt hier in de familie voor, de vader is echter wel duitserquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:57 schreef Rewimo het volgende:
Hier hangen verkiezingsposters van iemand die Bodo heet
No way dat ik daarop ga stemmen(verkeerde partij trouwens en dan dat zelfingenomen lachje op die foto - echt niet!)
grappig, ik kom er niet in voor en als ik kijk met wat op de basisschool in mijn klas zat valt dat ook nog wel meequote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:03 schreef freecell het volgende:
Op deze site kan je zien welke namen populair waren in jouw geboortejaar.
TARA en ik kennen beide weinig mensen met deze namenWe hebben dus besloten de namenlijsten te negeren
Milaquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Miss_dynastie, nu ben ik benieuwd naar jouw naam!
Wat mooiquote:Zelf heet ik Efrat ("met zachte f en zachte t"), een naam die de meeste mensen ook 10x moeten horen voordat hij eens blijft hangen. En dan spreken ze hem meestal alsnog verkeerd uit![]()
Jawel hoor, meer dan genoeg namen die in allebei culturen voorkomen (het gaat om Servië), maar dat zijn niet per se de mooiste namen natuurlijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:19 schreef Pyttpytt het volgende:
@ miss_dynastie, zijn er geen namen die in beide landen/culturen gebruikelijk zijn, of in elk geval niet iets raars betekenen? Om welk ander land gaat het eigenlijk?
Als vriend en ik kinderen krijgen, zullen ze half Noors, half Nederlands zijn, en in Noorwegen opgroeien. Zo is de planning in elk geval. Ik wil dan ook een naam die in beide talen goed uit te spreken is, en niets raars betekent. Svein is in NO bijvoorbeeld een gebruikelijke naam. Hier lijkt het te veel op zwijn. Gelukkig is er een heel scala aan Scandinavische namen dat hier in NL ook goed bruikbaar is, lijkt me met een niet-westeuropees land soms moeilijker...
Het is ook een beetje wat Freecell eerder al zei natuurlijk, de namen opgenomen in zulke lijsten zijn de officiele namen zoals ze zijn opgegeven bij de aangifte.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
Leuke site!
En wat jij zegt Freecell, ik ken ook nauwelijks mensen met deze namen, maarja, blijkbaar lopen ze toch ergens rond
Een naam als Elisabeth zie ik trouwens tot 1988 nog terugkomen als veelgegeven naam, ik dacht dat dat veel "ouderwetser" was, dat mensen die naam al in geen tijden meer gaven.
Dan ben je van na 1939 en van voor 1980quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:11 schreef Asyniur het volgende:
Mijn geboortejaar vind ik niet eens in de lijst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren in het dorp zag ik op het huiskamerraam aangepakt dat Angus is geboren.
De man van wie ik denk dat het de vader is, stond in de deuropening. Echt zo'n Gallische, grote, stoere vent, lang donkerrood haar. Hij stond megatrots in de opening de visite uit te zwaaien. Echt zo'n type grote mond, maar een klein hartje. Op één of andere manier past het bij hem om z'n zoon Angus te noemen.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Ik word oudquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben je van na 1939 en van voor 1980
Onderaan staat waar ze de gegevens vandaan hebben, de SVB is pas in 1983 begonnen met geautomatiseerde gegevensverwerking, dus dat verklaart een hoop.
Ik weet dat de naam in DLD wel vaker voorkomt ja. Maar evengoed, brrrrrquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:55 schreef Ynske het volgende:
ik weet niet beter als dat die naam normaal is, t komt hier in de familie voor, de vader is echter wel duitser
quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:06 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Gezien op het prikbord bij de kraamafdeling: Jillz.Of fan van AC/DC.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren in het dorp zag ik op het huiskamerraam aangepakt dat Angus is geboren.
De man van wie ik denk dat het de vader is, stond in de deuropening. Echt zo'n Gallische, grote, stoere vent, lang donkerrood haar. Hij stond megatrots in de opening de visite uit te zwaaien. Echt zo'n type grote mond, maar een klein hartje. Op één of andere manier past het bij hem om z'n zoon Angus te noemen.
Angus, wel een leuke naam. Alleen associeer ik het ook altijd met de steakhouse keten.-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
Ai...quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Stukje verderop is een meisje geboren..Pemm
Van Pemmelu Endersun?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Stukje verderop is een meisje geboren..Pemm
Het valt me in namenlijsten wel vaker op; dat als iemand met dyslexie aangifte van de geboorte van zijn kind komt doen, dat zelfs de ambtenaar van burgerlijke stand hem er niet even op wijst dat de naam fout geschreven is....quote:
het is nog erger: mensen wilen een gewone/veel voorkomende/doorsnee naam, maar toch origineel zijn en bedenken hele rare schrijfwijzen om toch niet 'gewoon' te zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het valt me in namenlijsten wel vaker op; dat als iemand met dyslexie aangifte van de geboorte van zijn kind komt doen, dat zelfs de ambtenaar van burgerlijke stand hem er niet even op wijst dat de naam fout geschreven is....
Een aantal bestaat toch uit het niet kunnen spellen....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het is nog erger: mensen wilen een gewone/veel voorkomende/doorsnee naam, maar toch origineel zijn en bedenken hele rare schrijfwijzen om toch niet 'gewoon' te zijn.
sorry hoor, maar dat lijkt me geen dyslexie, maar gewoon slordigheidquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aantal bestaat toch uit het niet kunnen spellen....
Een (oud)collega kreeg een dochter in de tijd dat Maurits en Mariène net getrouwd waren, en dat meisje moest Marilène heten.... staat er Mariléne op het geboortekaartje, en op de aangifte![]()
Beetje jammer, want ze wordt natuurlijk wel Marilène genoemd.
Maar is het een jongen of een meisje??? Ritt klinkt een beetje als Britt zonder B.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:38 schreef Estrys het volgende:
Gisteren een bord in een tuin gezien: Ritt
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik vind bij deze naam de twee medeklinkers zo zinloos (bij bijvoobeeld de naam Tess is dat minder omdat je een langere s-klank hebt in die naam)
Een jongen geloof ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar is het een jongen of een meisje??? Ritt klinkt een beetje als Britt zonder B.
Dat overkomt je toch niet "per ongeluk"?? Het is de naam van je kind, die zoek je toch met zorg uit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dat lijkt me geen dyslexie, maar gewoon slordigheid
Maar als het DE naam is, wat kan jou het schelen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:53 schreef Guuzewuus het volgende:
Oooh, ik heb ineens een nieuwe ingeving voor een jongensnaam, en ik raak daar echt zo van in de war hè.
Het enige probleem, ik heb de naam gehoord via iemand die een Stella en een ... kent, en feitelijk heb ik dan dus straks diezelfde combinatie hier in huis rondlopen. En dat voelt toch een beetje suf, ook al ken ik die mensen zelf helemaal niet.
Ja dat is ook zo, maar toch heb ik even heel erg de bevstiging nodig dat dat niet suf is enzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar als het DE naam is, wat kan jou het schelen?
Vervelend is dat he? Terwijl je toch ergens op je ideeén moet komen eigenlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:05 schreef Estrys het volgende:
Heb ik ook wel hoor, de namen die voor een evt tweede op ons lijstje staan zijn namen die van hier heb. Voelt ook als na-apen of zo.
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:07 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Vervelend is dat he? Terwijl je toch ergens op je ideeén moet komen eigenlijk.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorGewoon voor het gevoel zeg maar. Ik vind HuupHuup gewoon echt een leuke naam voor een tweede
whèwhèquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorGewoon voor het gevoel zeg maar. Ik vind HuupHuup gewoon echt een leuke naam voor een tweede
dan zou ik eerder naar Dymphie gaan denk ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Nymfa/Nymfe/Nymph? Ik vind het mooi, maar mijn man moet aan een nymfomane denken.. Vlier vind ik ook een mooie meisjesnaam.
Mij ook, dus ik vind het niet mooiquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Nymfa/Nymfe/Nymph? Ik vind het mooi, maar mijn man moet aan een nymfomane denken..
Kasia ken ik als afkorting/koosnaampje van Katarzyna. Poolse versie van Catharina.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:49 schreef Vicky het volgende:
Van de weer gehoord: Kasha/Kasja en Zio
mijn smaak is het niet cattie. Nymph doet mij ook denken aan nymphomane en vliee aan vliering
Vere idd apart, dan zou ik Veerle weer mooier vinden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mij ook, dus ik vind het niet mooi
Bij de vk zag ik een kaartje met de naam Vere, en dan ook op het geboortekaartje een plaatje van een veer erbij, beetje vaag
Dat dus.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Nymfa/Nymfe/Nymph? Ik vind het mooi, maar mijn man moet aan een nymfomane denken.. Vlier vind ik ook een mooie meisjesnaam.
Alternatieve spelling voor Theo dus...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:34 schreef Pyttpytt het volgende:
Vlier? Is dat een naam? Doet me denken aan vlierbes.
Kasia heb ik ook nog nooit van gehoord, wel van Kaisa/Kajsa. Vind ik leuk klinken, hele mooie naam, maar iets te hard voor een meisje.
Ik kom er net achter dat een familielid van mij Tejo heet. Jawel, Tejo. Hoe lelijk...
Die ken ik weer als Rubyquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Vere idd apart, dan zou ik Veerle weer mooier vinden.
Vandaag hier in de krant een Rubi
Ik ken ook een Dimphyquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:32 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat dus.
Faye/Fee vind ik wel heel mooi. Vriendinnetje heet ook Dimphy. Dacht dat die naam niet zo vaak voorkwam.![]()
Hugoquote:Op dinsdag 1 september 2009 07:02 schreef Sugar het volgende:
Hork, ik zou voor Hugo gaan! Past mooi bijn de namen van de dames (die zijn ook mooi, vind ik)!
Of Kees!
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:47 schreef Sugar het volgende:
Vind je het jammer dat je die prachtnamen niet kunt gebruiken, lily?![]()
![]()
Hugo doet me denken aan een man in een fout C&A-pak met een kalend hoofd die uit zijn piehole stinkt naar teveel koffie en allerlei enge nog net ongevaarlijke psychische hangups heeft die hij met een te joviale manier van doen probeert te verbergen.quote:
Ja, nou, wacht maar afquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:09 schreef Troel het volgende:
Ik ken een kleine Hugo, maar dat is een heel normaal jochie hoor
Ik ken een stoer gezinnetje waar de drie dochters Kaatje, Doris en Jeske heten. Heel leuke namen vind ikquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Kleine keessie
geweldig toch?
voor een meiske vind ik Doris nu helemaal geweldig
en dan een Kobusje van Oeke erbij
Zolang ik er nog 'denk ik' achter plaats, vertel ik het toch nog maar even nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:21 schreef Vicky het volgende:
Ohh dan kan je het ook wel vertellen toch Guus
Je kind vernoemen naar een ingredient gaat me iets te ver. Net als Cayenne... bahquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:21 schreef Vicky het volgende:
Ohh dan kan je het ook wel vertellen toch Guus
En Dille voor een meisje..
Maar daar zijn toch hele gewone namen van?quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:34 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Je kind vernoemen naar een ingredient gaat me iets te ver. Net als Cayenne... bah
Ongeveer net zo ballerig als Dorienquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Als onze Dorien een jochie was, zou het Hugo geheten hebben. Zo ballerig is dat toch niet
heb ik met Bodill(e)quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:11 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik vind het gek, Dille, maar tegelijkertijd klinkt het ook wel lief en ziet het er mooi uit.
HOE??quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Hugo eerder nerderig dan ballerig.
Karel en Justus en zo, dat is ballerig.
Bij Hugo moet ik altijd aan Hugo Boss of aan de Poppenkraam denken.
De naam van de jongste van mijn zusje ( Bodi ), inmiddels toch alweer dik 2 maanden oud, went maar niet. Zelfs mn zusje moet af en toe nog nadenken hoe ie ook weer heet, en mn ouders kunnen het helemaal niet onthouden![]()
Bij ons in de buurt kreeg een junkendame het vierde kind ( van de vierde vader uiteraard). Een jongen na 3 meiden ( Chayenne Naomi en Serena ) en hij heet Sharwayne.
En neeeeeeeeee de vader niet zwart of zo
Ik vind Kees zou fout dat ik die suggestie maar helemaal niet serieus nam.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat iedereen over Hugo valt, ik zou eerder vallen over die andere suggestie, Kees... en hoewel het geen suggestie was, maar sugar de naam toch noemt in d'r post: Guus vind ik ook leuk bij Merel en Eva!
Het komt denk ik door de butler van ollie B dat ik dat vind.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:04 schreef Ssserpente het volgende:
N. z'n broertje heet Joost. En da's toch echt geen gedienstig typje.Als we een jongetje hadden gekregen, stond Joost in de top drie.
De zoon van onze huisarts heet Hugo. Maar is geen type 'zoontje-van-huisarts'. Is zelfs opgepakt voor dealen.
Merel, Eva & Jessequote:Op maandag 31 augustus 2009 21:21 schreef Hork het volgende:
Wij hebben twee dochters, Merel en Eva, en mogen nu eens op zoek naar een jongensnaam![]()
Mathijn? Die moet z'n hele leven vertellen dat ie géén Martijn heet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:10 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Merel, Eva & Jesse
Merel, Eva & Harm
Merel, Eva & Christian
Merel, Eva & Ruben
Merel, Eva & Jasper
Merel, Eva & Mathijn
Ik heb het drie keer moeten lezen, mijn hersenen registreren steeds een leesfoutquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef AncientSound het volgende:
Ik vind Hugo nog wel oké, maar ik heb er dan ook totaal geen associaties bij, ik ken geen Hugo.
Kees, nee. Mijn oom heet zo en ik vind het zo'n "we hebben al een Piet, Jan, Klaas en Arie, dus de volgende heet Kees".
Maar toch zou ik mijn kind eerder een van die namen geven, dan Sharwayne. Gruwelijk.![]()
Hier in een tuin: Rick en Lismée
Agree, maar ik hou wel van kaknamen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Maarten vind ik wel een onwijze kaknaam![]()
ik ben blij dat ik niet met jou getrouwd benquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:22 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, Willem!
Dat moet 'm natuurlijk worden!
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef AncientSound het volgende:
Hier in een tuin: Rick en Lismée
Moest ik ook aan denken. Maar ik vind de combinatie met Rick ook vooral zo raarquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:36 schreef snoopy het volgende:
[..]Onze dochter heet Lis Mae, maar dat vind ik iets logischer dan Lismée
![]()
quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Merel, Eva en Mart, zonder twijfel.
Eigenlijk zijn namen heel makkelijk. Als je iemand leert kennen hoort de naam al gauw bij die persoon en doet de naam zelf er niet meer toe. Dat gaat best snel, heb ik gemerkt. Ik wist eerst niet zo goed wat ik van de naam van mijn neefje vond, maar na een paar weken kende ik hem niet meer anders.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:25 schreef Vlindur het volgende:
Namen zijn zo vreselijk moeilijk.. De naam die we nu hebben komt in mijn broertjes vriendenkring voor. Een van zn motor maten heet zo. Nu had ik de naam al ver voor ik hem kende op mn lijstje staan, maar toch..
Merel, Eva & Jensquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:10 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Merel, Eva & Jesse
Merel, Eva & Harm
Merel, Eva & Christian
Merel, Eva & Ruben
Merel, Eva & Jasper
Merel, Eva & Mathijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |