Ai...quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Stukje verderop is een meisje geboren..Pemm
Van Pemmelu Endersun?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Stukje verderop is een meisje geboren..Pemm
Het valt me in namenlijsten wel vaker op; dat als iemand met dyslexie aangifte van de geboorte van zijn kind komt doen, dat zelfs de ambtenaar van burgerlijke stand hem er niet even op wijst dat de naam fout geschreven is....quote:
het is nog erger: mensen wilen een gewone/veel voorkomende/doorsnee naam, maar toch origineel zijn en bedenken hele rare schrijfwijzen om toch niet 'gewoon' te zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het valt me in namenlijsten wel vaker op; dat als iemand met dyslexie aangifte van de geboorte van zijn kind komt doen, dat zelfs de ambtenaar van burgerlijke stand hem er niet even op wijst dat de naam fout geschreven is....
Een aantal bestaat toch uit het niet kunnen spellen....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het is nog erger: mensen wilen een gewone/veel voorkomende/doorsnee naam, maar toch origineel zijn en bedenken hele rare schrijfwijzen om toch niet 'gewoon' te zijn.
sorry hoor, maar dat lijkt me geen dyslexie, maar gewoon slordigheidquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aantal bestaat toch uit het niet kunnen spellen....
Een (oud)collega kreeg een dochter in de tijd dat Maurits en Mariène net getrouwd waren, en dat meisje moest Marilène heten.... staat er Mariléne op het geboortekaartje, en op de aangifte![]()
Beetje jammer, want ze wordt natuurlijk wel Marilène genoemd.
Maar is het een jongen of een meisje??? Ritt klinkt een beetje als Britt zonder B.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:38 schreef Estrys het volgende:
Gisteren een bord in een tuin gezien: Ritt
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik vind bij deze naam de twee medeklinkers zo zinloos (bij bijvoobeeld de naam Tess is dat minder omdat je een langere s-klank hebt in die naam)
Een jongen geloof ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar is het een jongen of een meisje??? Ritt klinkt een beetje als Britt zonder B.
Dat overkomt je toch niet "per ongeluk"?? Het is de naam van je kind, die zoek je toch met zorg uit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dat lijkt me geen dyslexie, maar gewoon slordigheid
Maar als het DE naam is, wat kan jou het schelen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:53 schreef Guuzewuus het volgende:
Oooh, ik heb ineens een nieuwe ingeving voor een jongensnaam, en ik raak daar echt zo van in de war hè.
Het enige probleem, ik heb de naam gehoord via iemand die een Stella en een ... kent, en feitelijk heb ik dan dus straks diezelfde combinatie hier in huis rondlopen. En dat voelt toch een beetje suf, ook al ken ik die mensen zelf helemaal niet.
Ja dat is ook zo, maar toch heb ik even heel erg de bevstiging nodig dat dat niet suf is enzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar als het DE naam is, wat kan jou het schelen?
Vervelend is dat he? Terwijl je toch ergens op je ideeén moet komen eigenlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:05 schreef Estrys het volgende:
Heb ik ook wel hoor, de namen die voor een evt tweede op ons lijstje staan zijn namen die van hier heb. Voelt ook als na-apen of zo.
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:07 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Vervelend is dat he? Terwijl je toch ergens op je ideeén moet komen eigenlijk.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorGewoon voor het gevoel zeg maar. Ik vind HuupHuup gewoon echt een leuke naam voor een tweede
whèwhèquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorGewoon voor het gevoel zeg maar. Ik vind HuupHuup gewoon echt een leuke naam voor een tweede
dan zou ik eerder naar Dymphie gaan denk ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Nymfa/Nymfe/Nymph? Ik vind het mooi, maar mijn man moet aan een nymfomane denken.. Vlier vind ik ook een mooie meisjesnaam.
Mij ook, dus ik vind het niet mooiquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Nymfa/Nymfe/Nymph? Ik vind het mooi, maar mijn man moet aan een nymfomane denken..
Kasia ken ik als afkorting/koosnaampje van Katarzyna. Poolse versie van Catharina.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:49 schreef Vicky het volgende:
Van de weer gehoord: Kasha/Kasja en Zio
mijn smaak is het niet cattie. Nymph doet mij ook denken aan nymphomane en vliee aan vliering
Vere idd apart, dan zou ik Veerle weer mooier vinden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mij ook, dus ik vind het niet mooi
Bij de vk zag ik een kaartje met de naam Vere, en dan ook op het geboortekaartje een plaatje van een veer erbij, beetje vaag
Dat dus.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Nymfa/Nymfe/Nymph? Ik vind het mooi, maar mijn man moet aan een nymfomane denken.. Vlier vind ik ook een mooie meisjesnaam.
Alternatieve spelling voor Theo dus...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:34 schreef Pyttpytt het volgende:
Vlier? Is dat een naam? Doet me denken aan vlierbes.
Kasia heb ik ook nog nooit van gehoord, wel van Kaisa/Kajsa. Vind ik leuk klinken, hele mooie naam, maar iets te hard voor een meisje.
Ik kom er net achter dat een familielid van mij Tejo heet. Jawel, Tejo. Hoe lelijk...
Die ken ik weer als Rubyquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Vere idd apart, dan zou ik Veerle weer mooier vinden.
Vandaag hier in de krant een Rubi
Ik ken ook een Dimphyquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:32 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat dus.
Faye/Fee vind ik wel heel mooi. Vriendinnetje heet ook Dimphy. Dacht dat die naam niet zo vaak voorkwam.![]()
Hugoquote:Op dinsdag 1 september 2009 07:02 schreef Sugar het volgende:
Hork, ik zou voor Hugo gaan! Past mooi bijn de namen van de dames (die zijn ook mooi, vind ik)!
Of Kees!
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:47 schreef Sugar het volgende:
Vind je het jammer dat je die prachtnamen niet kunt gebruiken, lily?![]()
![]()
Hugo doet me denken aan een man in een fout C&A-pak met een kalend hoofd die uit zijn piehole stinkt naar teveel koffie en allerlei enge nog net ongevaarlijke psychische hangups heeft die hij met een te joviale manier van doen probeert te verbergen.quote:
Ja, nou, wacht maar afquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:09 schreef Troel het volgende:
Ik ken een kleine Hugo, maar dat is een heel normaal jochie hoor
Ik ken een stoer gezinnetje waar de drie dochters Kaatje, Doris en Jeske heten. Heel leuke namen vind ikquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Kleine keessie
geweldig toch?
voor een meiske vind ik Doris nu helemaal geweldig
en dan een Kobusje van Oeke erbij
Zolang ik er nog 'denk ik' achter plaats, vertel ik het toch nog maar even nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:21 schreef Vicky het volgende:
Ohh dan kan je het ook wel vertellen toch Guus
Je kind vernoemen naar een ingredient gaat me iets te ver. Net als Cayenne... bahquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:21 schreef Vicky het volgende:
Ohh dan kan je het ook wel vertellen toch Guus
En Dille voor een meisje..
Maar daar zijn toch hele gewone namen van?quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:34 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Je kind vernoemen naar een ingredient gaat me iets te ver. Net als Cayenne... bah
Ongeveer net zo ballerig als Dorienquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Als onze Dorien een jochie was, zou het Hugo geheten hebben. Zo ballerig is dat toch niet
heb ik met Bodill(e)quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:11 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik vind het gek, Dille, maar tegelijkertijd klinkt het ook wel lief en ziet het er mooi uit.
HOE??quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Hugo eerder nerderig dan ballerig.
Karel en Justus en zo, dat is ballerig.
Bij Hugo moet ik altijd aan Hugo Boss of aan de Poppenkraam denken.
De naam van de jongste van mijn zusje ( Bodi ), inmiddels toch alweer dik 2 maanden oud, went maar niet. Zelfs mn zusje moet af en toe nog nadenken hoe ie ook weer heet, en mn ouders kunnen het helemaal niet onthouden![]()
Bij ons in de buurt kreeg een junkendame het vierde kind ( van de vierde vader uiteraard). Een jongen na 3 meiden ( Chayenne Naomi en Serena ) en hij heet Sharwayne.
En neeeeeeeeee de vader niet zwart of zo
Ik vind Kees zou fout dat ik die suggestie maar helemaal niet serieus nam.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat iedereen over Hugo valt, ik zou eerder vallen over die andere suggestie, Kees... en hoewel het geen suggestie was, maar sugar de naam toch noemt in d'r post: Guus vind ik ook leuk bij Merel en Eva!
Het komt denk ik door de butler van ollie B dat ik dat vind.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:04 schreef Ssserpente het volgende:
N. z'n broertje heet Joost. En da's toch echt geen gedienstig typje.Als we een jongetje hadden gekregen, stond Joost in de top drie.
De zoon van onze huisarts heet Hugo. Maar is geen type 'zoontje-van-huisarts'. Is zelfs opgepakt voor dealen.
Merel, Eva & Jessequote:Op maandag 31 augustus 2009 21:21 schreef Hork het volgende:
Wij hebben twee dochters, Merel en Eva, en mogen nu eens op zoek naar een jongensnaam![]()
Mathijn? Die moet z'n hele leven vertellen dat ie géén Martijn heet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:10 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Merel, Eva & Jesse
Merel, Eva & Harm
Merel, Eva & Christian
Merel, Eva & Ruben
Merel, Eva & Jasper
Merel, Eva & Mathijn
Ik heb het drie keer moeten lezen, mijn hersenen registreren steeds een leesfoutquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef AncientSound het volgende:
Ik vind Hugo nog wel oké, maar ik heb er dan ook totaal geen associaties bij, ik ken geen Hugo.
Kees, nee. Mijn oom heet zo en ik vind het zo'n "we hebben al een Piet, Jan, Klaas en Arie, dus de volgende heet Kees".
Maar toch zou ik mijn kind eerder een van die namen geven, dan Sharwayne. Gruwelijk.![]()
Hier in een tuin: Rick en Lismée
Agree, maar ik hou wel van kaknamen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Maarten vind ik wel een onwijze kaknaam![]()
ik ben blij dat ik niet met jou getrouwd benquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:22 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, Willem!
Dat moet 'm natuurlijk worden!
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef AncientSound het volgende:
Hier in een tuin: Rick en Lismée
Moest ik ook aan denken. Maar ik vind de combinatie met Rick ook vooral zo raarquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:36 schreef snoopy het volgende:
[..]Onze dochter heet Lis Mae, maar dat vind ik iets logischer dan Lismée
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |