Het valt me in namenlijsten wel vaker op; dat als iemand met dyslexie aangifte van de geboorte van zijn kind komt doen, dat zelfs de ambtenaar van burgerlijke stand hem er niet even op wijst dat de naam fout geschreven is....quote:
het is nog erger: mensen wilen een gewone/veel voorkomende/doorsnee naam, maar toch origineel zijn en bedenken hele rare schrijfwijzen om toch niet 'gewoon' te zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het valt me in namenlijsten wel vaker op; dat als iemand met dyslexie aangifte van de geboorte van zijn kind komt doen, dat zelfs de ambtenaar van burgerlijke stand hem er niet even op wijst dat de naam fout geschreven is....
Een aantal bestaat toch uit het niet kunnen spellen....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het is nog erger: mensen wilen een gewone/veel voorkomende/doorsnee naam, maar toch origineel zijn en bedenken hele rare schrijfwijzen om toch niet 'gewoon' te zijn.
sorry hoor, maar dat lijkt me geen dyslexie, maar gewoon slordigheidquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aantal bestaat toch uit het niet kunnen spellen....
Een (oud)collega kreeg een dochter in de tijd dat Maurits en Mariène net getrouwd waren, en dat meisje moest Marilène heten.... staat er Mariléne op het geboortekaartje, en op de aangifte![]()
Beetje jammer, want ze wordt natuurlijk wel Marilène genoemd.
Maar is het een jongen of een meisje??? Ritt klinkt een beetje als Britt zonder B.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:38 schreef Estrys het volgende:
Gisteren een bord in een tuin gezien: Ritt
Ik weet niet wat ik ervan vind, ik vind bij deze naam de twee medeklinkers zo zinloos (bij bijvoobeeld de naam Tess is dat minder omdat je een langere s-klank hebt in die naam)
Een jongen geloof ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar is het een jongen of een meisje??? Ritt klinkt een beetje als Britt zonder B.
Dat overkomt je toch niet "per ongeluk"?? Het is de naam van je kind, die zoek je toch met zorg uit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dat lijkt me geen dyslexie, maar gewoon slordigheid
Maar als het DE naam is, wat kan jou het schelen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:53 schreef Guuzewuus het volgende:
Oooh, ik heb ineens een nieuwe ingeving voor een jongensnaam, en ik raak daar echt zo van in de war hè.
Het enige probleem, ik heb de naam gehoord via iemand die een Stella en een ... kent, en feitelijk heb ik dan dus straks diezelfde combinatie hier in huis rondlopen. En dat voelt toch een beetje suf, ook al ken ik die mensen zelf helemaal niet.
Ja dat is ook zo, maar toch heb ik even heel erg de bevstiging nodig dat dat niet suf is enzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar als het DE naam is, wat kan jou het schelen?
Vervelend is dat he? Terwijl je toch ergens op je ideeén moet komen eigenlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:05 schreef Estrys het volgende:
Heb ik ook wel hoor, de namen die voor een evt tweede op ons lijstje staan zijn namen die van hier heb. Voelt ook als na-apen of zo.
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:07 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Vervelend is dat he? Terwijl je toch ergens op je ideeén moet komen eigenlijk.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorGewoon voor het gevoel zeg maar. Ik vind HuupHuup gewoon echt een leuke naam voor een tweede
whèwhèquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Tegen die tijd ga ik de betreffende personen wel even een PM sturen hoorGewoon voor het gevoel zeg maar. Ik vind HuupHuup gewoon echt een leuke naam voor een tweede
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |