abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:55:05 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72081031
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:57 schreef Rewimo het volgende:
Hier hangen verkiezingsposters van iemand die Bodo heet

No way dat ik daarop ga stemmen (verkeerde partij trouwens en dan dat zelfingenomen lachje op die foto - echt niet!)
ik weet niet beter als dat die naam normaal is, t komt hier in de familie voor, de vader is echter wel duitser
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72081713
@ miss_dynastie, zijn er geen namen die in beide landen/culturen gebruikelijk zijn, of in elk geval niet iets raars betekenen? Om welk ander land gaat het eigenlijk?

Als vriend en ik kinderen krijgen, zullen ze half Noors, half Nederlands zijn, en in Noorwegen opgroeien. Zo is de planning in elk geval. Ik wil dan ook een naam die in beide talen goed uit te spreken is, en niets raars betekent. Svein is in NO bijvoorbeeld een gebruikelijke naam. Hier lijkt het te veel op zwijn. Gelukkig is er een heel scala aan Scandinavische namen dat hier in NL ook goed bruikbaar is, lijkt me met een niet-westeuropees land soms moeilijker...
pi_72091241
Op deze site kan je zien welke namen populair waren in jouw geboortejaar.
TARA en ik kennen beide weinig mensen met deze namen We hebben dus besloten de namenlijsten te negeren
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:06:52 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72091301
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:03 schreef freecell het volgende:
Op deze site kan je zien welke namen populair waren in jouw geboortejaar.
TARA en ik kennen beide weinig mensen met deze namen We hebben dus besloten de namenlijsten te negeren
grappig, ik kom er niet in voor en als ik kijk met wat op de basisschool in mijn klas zat valt dat ook nog wel mee
Kim
Marieke
Linda
Esther
Wendy
Chantal
Patricia
Marloes
Karin
Judith
Jolanda
Danielle
Miranda
Sandra
Yvonne
Saskia
Joyce
Monique
Bianca
Ilona
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72091307
grappige site!

ik ken wel wat meisjes uit mijn geboortejaar met die namen, maar zeker niet storend veel dat je bij jezelf gaat denken van goh, waarom zou je dat als ouder je kind nog aandoen?

en mn vriend heeft een top-10 naam uit zijn geboortejaar maar hij zegt dat hij nooit bij iemand met dezelfde naam in de klas heeft gezeten en heeft ook nooit het idee gehad dat er veel mensen ook zo heten zoals hij.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72091756
Leuke site!
En wat jij zegt Freecell, ik ken ook nauwelijks mensen met deze namen, maarja, blijkbaar lopen ze toch ergens rond
Een naam als Elisabeth zie ik trouwens tot 1988 nog terugkomen als veelgegeven naam, ik dacht dat dat veel "ouderwetser" was, dat mensen die naam al in geen tijden meer gaven.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:09:14 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72092360
Mijn naam hoor je heel weinig en toch heb ik bij een naamgenootje in de klas gezeten

Dus ik vind dat ook niet zo'n belangrijk kenmerk van een naam. Of de naam moet nu al veel voorkomen in je omgeving.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:11:46 #183
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72092398
Ik hoor mijn naam nooit. Er is inmiddels wel een adoptiekind naar mij vernoemt. Da's wel lief <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:11:47 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72092399
Mijn geboortejaar vind ik niet eens in de lijst?
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:16:43 #185
43556 miss_dynastie
pi_72092481
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Miss_dynastie, nu ben ik benieuwd naar jouw naam!
Mila
quote:
Zelf heet ik Efrat ("met zachte f en zachte t"), een naam die de meeste mensen ook 10x moeten horen voordat hij eens blijft hangen. En dan spreken ze hem meestal alsnog verkeerd uit
Wat mooi
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:19 schreef Pyttpytt het volgende:
@ miss_dynastie, zijn er geen namen die in beide landen/culturen gebruikelijk zijn, of in elk geval niet iets raars betekenen? Om welk ander land gaat het eigenlijk?

Als vriend en ik kinderen krijgen, zullen ze half Noors, half Nederlands zijn, en in Noorwegen opgroeien. Zo is de planning in elk geval. Ik wil dan ook een naam die in beide talen goed uit te spreken is, en niets raars betekent. Svein is in NO bijvoorbeeld een gebruikelijke naam. Hier lijkt het te veel op zwijn. Gelukkig is er een heel scala aan Scandinavische namen dat hier in NL ook goed bruikbaar is, lijkt me met een niet-westeuropees land soms moeilijker...
Jawel hoor, meer dan genoeg namen die in allebei culturen voorkomen (het gaat om Servië), maar dat zijn niet per se de mooiste namen natuurlijk .
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:16:53 #186
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72092486
Onze jongste heeft ook een naam die je heel weinig hoort
De klank van haar tweede naam is wel erg populair hier blijkt. Binnen een maand drie meisjes.. Lize, Elsa en onze jongste's 2e naam is Eloïse.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_72092805
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
Leuke site!
En wat jij zegt Freecell, ik ken ook nauwelijks mensen met deze namen, maarja, blijkbaar lopen ze toch ergens rond
Een naam als Elisabeth zie ik trouwens tot 1988 nog terugkomen als veelgegeven naam, ik dacht dat dat veel "ouderwetser" was, dat mensen die naam al in geen tijden meer gaven.
Het is ook een beetje wat Freecell eerder al zei natuurlijk, de namen opgenomen in zulke lijsten zijn de officiele namen zoals ze zijn opgegeven bij de aangifte.
Ik heet officieel Maria Elisabeth. Mijn roepnaam staat niet op mn paspoort en ook niet op officiele papieren. Als ik voor mn diploma ofzo wordt omgeroepen is het altijd Maria Elisabeth P..... en dan is het dat de achternaam erbij genoemd wordt anders zou ik rustig blijven zitten

Ik heb wel het idee dat mensen tegenwoordig inderdaad veel minder dit soort 'ouderwetse' namen doorgeven als doopnamen. Dat ook de doopnamen en officiele namen en dergelijke wat hipper zijn geworden.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:46:17 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72092954
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:11 schreef Asyniur het volgende:
Mijn geboortejaar vind ik niet eens in de lijst?
Dan ben je van na 1939 en van voor 1980
Onderaan staat waar ze de gegevens vandaan hebben, de SVB is pas in 1983 begonnen met geautomatiseerde gegevensverwerking, dus dat verklaart een hoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72095899
Mijn naam komt ook niet veel voor, in scandinavie wat meer. Wel veel zonder r en ook vaak Anita's als klasgenootjes gehad. Maar met r Mijn 2e naam is iets bekender: Xantha die vind ik dus veel leuker dan mijn 1e naam
  zondag 23 augustus 2009 @ 13:06:17 #190
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_72100433
Gezien op het prikbord bij de kraamafdeling: Jillz.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren in het dorp zag ik op het huiskamerraam aangepakt dat Angus is geboren.
De man van wie ik denk dat het de vader is, stond in de deuropening. Echt zo'n Gallische, grote, stoere vent, lang donkerrood haar. Hij stond megatrots in de opening de visite uit te zwaaien. Echt zo'n type grote mond, maar een klein hartje. Op één of andere manier past het bij hem om z'n zoon Angus te noemen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 24 augustus 2009 @ 07:47:46 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72103981
Mila vind ik mooi Miss_Dynastie!
wetenswaardigheidje: Met de klemtoon op de a betekent het trouwens "woord" in het Hebreeuw.

Jillz
Ach, nog altijd beter dan je dochter Breezer noemen lijkt me....

Ik heb dus recentelijk ontdekt dat er een (kinder)liedje bestaat met de naam van onze aanstaande erin. Heb hem nu al dagenlang in mijn hoofd en moet echt oppassen hem er niet per ongeluk uit te gooien
.... met gevoel voor drama....
  maandag 24 augustus 2009 @ 07:50:29 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72104000
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ben je van na 1939 en van voor 1980
Onderaan staat waar ze de gegevens vandaan hebben, de SVB is pas in 1983 begonnen met geautomatiseerde gegevensverwerking, dus dat verklaart een hoop.
Ik word oud
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 augustus 2009 @ 09:19:34 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72104966
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:55 schreef Ynske het volgende:

ik weet niet beter als dat die naam normaal is, t komt hier in de familie voor, de vader is echter wel duitser
Ik weet dat de naam in DLD wel vaker voorkomt ja. Maar evengoed, brrrrr
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_72105117
Ik geloof dat wij een meisjesnaam hebben en bijna een jongensnaam
pi_72123550
Mijn 1e kat heette op zijn stamboom Angus eigenlijk nooit gedacht die naam te horen bij een mens al is de klank niet lelijk. Mijn vaders oude schoolvriend is al heel lang geleden naar Noorwegen verhuisd getrouwd met een Noorse en hun kinderen hebben namen die in NL en Noorwegen voorkomen.
pi_72126869
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 13:06 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Gezien op het prikbord bij de kraamafdeling: Jillz.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren in het dorp zag ik op het huiskamerraam aangepakt dat Angus is geboren.
De man van wie ik denk dat het de vader is, stond in de deuropening. Echt zo'n Gallische, grote, stoere vent, lang donkerrood haar. Hij stond megatrots in de opening de visite uit te zwaaien. Echt zo'n type grote mond, maar een klein hartje. Op één of andere manier past het bij hem om z'n zoon Angus te noemen.
Of fan van AC/DC.
Angus, wel een leuke naam. Alleen associeer ik het ook altijd met de steakhouse keten.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:20:42 #197
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72127444
Stukje verderop is een meisje geboren..Pemm
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72132863
Niet dat ik zwanger ben o.i.d maar ik heb altijd al een lijstje bij gehouden met leuke namen (je weet maar nooit).

Jongens namen:

• Roel
• Noah
• James
• Boris
• Krijn
• Max
• Frank
• Ilias
• Benjemin
• Jaimie
• Aleks