abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72070946
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Ssserpente het volgende:
Hebben jullie nog steeds dezelfde jongensnaam, Vlinder? Moest ff wennen, maar vind 'm nu wel erg leuk! Stoer maar toch heel aardig!

Eeh nee, B vond ik toch niet meer zo mooi. Hij werd me wat te boers.. We hebben nu iets anders.. Maar of die blijft weten we nog niet PM me maar als je hem weten wilt
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72071014
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:26 schreef Vicky het volgende:

Mijn moeder en zusje hadden het goed geraden
Mijn moeder is dus echt zo erg aan het raden! Maar het lukt haar vast niet het te raden haha.

Hier op Fok weet 1 iemand het, maar niet omdat diegene een kindje heeft met die naam ofzo hoor, eigenlijk best leuk het eventjes te kunnen delen met iemand

Ik spreek thuis ook al wel over ''naam'', maar ben zo bang dat ik me verpraat tegen anderen dat ik echt heel erg goed oplet of even nadenk voordat ik wat zeg wat over de baby gaat!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:33:34 #153
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72071120
Voor ons vielen de aller-populairste namen wel zo'n beetje af, wij hebben wel enigzins rekening gehouden met de namen-top 20. Een neefje van mijn lief heet Tim en is daar hoogst ongelukkig mee, omdat zijn stiefbroer óók Tim heet en twee klasgenoten van hem ook. Het jochje is een jaar of 14 nu en het is zo sneu voor hem.. Dat was voor ons wel een reden om er rekening mee te houden, al vind ik het ook weer niet van levensbelang om een hele curieuze naam ergens op te duikelen 'omdat het dan tenminste origineel is'.

De eerste naam die wij voor ons ventje hebben is iets meer als 160 keer gegeven in 2008 zie ik, onze tweede naam 5 keer. De eerste naam staat sowieso al heel lang vast, omdat deze naam een erg speciale betekenis heeft voor mij en ik betwijfel of de namen-top 20 dáár nog weer iets aan zou kunnen veranderen, dus zo standvastig ben ik ook weer niet, haha

Onze meisjesnaam is 4 keer gegeven, de naam die waarschijnlijk de tweede naam was geworden voor een meisje staat niet in de lijst (wat mij eigenlijk verbaast, zo'n rare naam is het niet )..

Ohja, de bizarste naam die ik trouwens ooit tegen ben gekomen is een naam die ik op mijn werk tegenkwam: Heavenly Sky Dancer Maarehm, die Skipper (of was het nou Skippy?) blablabla is ook wel héél erg :S En nu ben ik ook benieuwd naar de naam van Huup's meissie, maar gelukkig duurt het niet te lang meer

[edit]Owja, en ik heb het heel soms ook over *naam* thuis, maar niet te vaak.. Maar op de één of andere manier heb ik er tegenover 'derden' echt zó veel moeite mee om het niet over *naam* te hebben, echt raar is dat. Hij heet dus toch al zo in mijn hoofd, denk ik En echt níemand weet onze namen nog eigenlijk, dat heb ik echt super-angstvallig voor me gehouden. Eén vriendin weet waar onze eerste jongensnaam vandaan komt, maar dat is ook alles.. En daar kan zij toch weinig mee, haha![/edit]
3!
pi_72071165
Vlindur, poppejans en incantrix, jullie mogen ook pmmen met jullie namen hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72071209
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:35 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, poppejans en incantrix, jullie mogen ook pmmen met jullie namen hoor
Ik zeg echt helemaal niks!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72071227
Pffff stom hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72071244
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Mijn moeder is dus echt zo erg aan het raden! Maar het lukt haar vast niet het te raden haha.

Hier op Fok weet 1 iemand het, maar niet omdat diegene een kindje heeft met die naam ofzo hoor, eigenlijk best leuk het eventjes te kunnen delen met iemand

Ik spreek thuis ook al wel over ''naam'', maar ben zo bang dat ik me verpraat tegen anderen dat ik echt heel erg goed oplet of even nadenk voordat ik wat zeg wat over de baby gaat!
Mijn schoonmoeder is heeeeel erg aan het raden. Ze raadt het denk ik ook niet. Ze houdt van korte namen en vindt namen met meer dan 2 lettergrepen overbodig (?) en te lang (?) en het kind zou er maar mee gepest worden, zo'n lange naam. Dus heeft ze vast voor ons bedacht dat wij vast voor een korte, krachtige naam gaan.
She's in for a surprise

Mijn moeder deed dat in het begin ook maar ik heb toen wel gezegd dat ik het heel erg zou vinden als ze het zou raden omdat ik niet van het soort ben dat dan glashard kan ontkennen zeg maar toen was voor mn moeder de lol er wel vanaf om direct bij mij te raden, vond ze niet leuk voor mij.
Wel had mn broertje ineens bedacht dat hij wist hoe ons meisje ging heten. Nienke dacht hij, geeeeen idee hoe hij daarbij kwam maar daar heeft hij mn moeder en zusje heel ver mee op de kast gekregen door steeds te zeggen dat hij het wist maar het niet ging zeggen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:39:18 #158
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72071279
Ghi, de verleiding is best groot om het met iemand te delen eigenlijk, maar ik denk dat het leuker is om het nog even stil te houden.. Dan kan ik strakjes als *naam* ( ) geboren is de naam zeggen met het verhaal erbij
3!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:41:37 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_72071332
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:38 schreef huuphuup het volgende:
mn broertje
Mijn buurmeisje is ervan overtuigd dat we de kleine Femke gaan noemen. Dat kon ook best voor een jongen

Kun je niet stiekem een apart geboortekaartje voor je schoonmoeder maken met Anne-Marieke of Marie-Louise ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72071335
Wij hebben Tinus maar in het leven geroepen als naam nu. Ik wil ook zo vaak de naam al noemen dat het maar moest

Volgens vriendlief is het zelfs Nico Tinus

En verder is het gewoon 'hij' of 'us jonkje' (ons jongetje)
pi_72071464
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:41 schreef Troel het volgende:

[..]

Mijn buurmeisje is ervan overtuigd dat we de kleine Femke gaan noemen. Dat kon ook best voor een jongen

Kun je niet stiekem een apart geboortekaartje voor je schoonmoeder maken met Anne-Marieke of Marie-Louise ofzo
nou ik vind die Dieudonnee van net wel een mooie
Elzemieke-Dieudonnee ofzo. Is dat wat?

Hier is de werktitel die als standaard antwoord komt op mensen die vragen hoe ze gaat heten trouwens Shenaynay. Of hoe je het ook wilt schrijven
Mn schoonmoeder kreeg een hartverzakking toen we dat de eerste keer zeiden ze dacht dat we serieus waren. Toen hebben we gezegd van neeeee natuurlijk wordt dit het niet, maar wel iets wat er op lijkt! ik denk dat ze daarom zo aan het raden is...
ik heb nog overwogen om een proefdruk te laten slingeren met een naam erop als D'shontay ofzo maar dat vond mn lief gemeen haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72071468
Hoewel mn vingers branden, kan ik het tegenover N. echt niet maken om 'm te pm-en. Dan moet ik het stiekem doen en dan voel ik me schuldig...

Trouwens, Vlindur weet 'm volgens mij wel!

Denk dat jij onze tweede naam erg mooi zult vinden, Vicky! Sterker nog: dat weet ik wel zeker!

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 21-08-2009 17:05:54 ]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:50:20 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_72071541
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou ik vind die Dieudonnee van net wel een mooie
Elzemieke-Dieudonnee ofzo. Is dat wat?

Hier is de werktitel die als standaard antwoord komt op mensen die vragen hoe ze gaat heten trouwens Shenaynay. Of hoe je het ook wilt schrijven
Mn schoonmoeder kreeg een hartverzakking toen we dat de eerste keer zeiden ze dacht dat we serieus waren. Toen hebben we gezegd van neeeee natuurlijk wordt dit het niet, maar wel iets wat er op lijkt! ik denk dat ze daarom zo aan het raden is...
ik heb nog overwogen om een proefdruk te laten slingeren met een naam erop als D'shontay ofzo maar dat vond mn lief gemeen haha
Dieudonnée is inderdaad erg mooi (mijn 3e naam )

Ik denk dat heel veel mensen compleet in een scheur zouden liggen als iemand inderdaad zo'n naam aan een kind geeft (vooral door het streepje )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:54:45 #164
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72071676
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef huuphuup het volgende:

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72071774
Huup!

Ken een jongen die Didier (op z'n Frans) heet. Erg mooi als je weet hoe het schrijft. Jammer dat het anders klinkt als DJ.
pi_72071808
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:
Hoewel mn vingers branden, kan ik het tegenover N. echt niet maken om 'm te pm-en. Dan moet ik het stiekem doen en dan voel ik me schuldig...

Trouwens, Vlindur weet 'm volgens mij wel! Denk wel dat je de tweede naam erg mooi zult vinden, Vicky! Sterker nog: dat weet ik wel zeker!
Heb de PM er maar weer op na geslagen en ik weet hem idd!
pi_72071912
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:58 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!

Ken een jongen die Didier (op z'n Frans) heet. Erg mooi als je weet hoe het schrijft. Jammer dat het anders klinkt als DJ.
oh ja! een exvriendje van mij heet Didier ik vond het mooi. Zijn broertje heette Keith haha. Zn moeder mocht zijn naam uitzoeken en zn vader de naam van kind twee dan krijg je dus dit soort dingen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72072035
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:54 schreef Lois het volgende:

[..]

ja krijg je dr van
iemand die gaat zoeken en raden moet niet zeuren als datgene wat ie vindt hem niet aanstaat hoor.

En dat laatste kunnen we natuurlijk een handje helpen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72075192
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:03 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh ja! een exvriendje van mij heet Didier ik vond het mooi. Zijn broertje heette Keith haha. Zn moeder mocht zijn naam uitzoeken en zn vader de naam van kind twee dan krijg je dus dit soort dingen
Idd twee totaal verschillende namen... Vind het sowieso gek dat je er niet samen uitkomt. Maar ja, ze zal maar een andere smaak hebben!
pi_72077054
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:07 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Idd twee totaal verschillende namen... Vind het sowieso gek dat je er niet samen uitkomt. Maar ja, ze zal maar een andere smaak hebben!
ja ik denk dat dat het was, verschillende smaken. Ik weet het niet. Ik heb het wel eens gevraagd aan hem hoe t kwam dat hij en zn broertje zulke verschillende namen hadden en toen zei ie van oh mn moeder mocht mijn naam uitzoeken en mn vader die van mn broertje.
En meer wist ie er ook niet van. Mannen en doorvragen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:07:03 #171
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72078047
Ik "ken" een tweeling Skip en Finn. Ik vind het leuke namen hoor, ik ken ook een Kip btw. Skip en Finn zijn donkere jongetjes maar op de een of andere manier vind ik het meer bij hoogblonde jongetjes passen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72078522
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja ik denk dat dat het was, verschillende smaken. Ik weet het niet. Ik heb het wel eens gevraagd aan hem hoe t kwam dat hij en zn broertje zulke verschillende namen hadden en toen zei ie van oh mn moeder mocht mijn naam uitzoeken en mn vader die van mn broertje.
En meer wist ie er ook niet van. Mannen en doorvragen
Aargh!

Heb je je zitten verkneukelen op alle smeuiige details, heeft ie het er nauwelijks over gehad, laat staan doorgevraagd!
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:29:49 #173
43556 miss_dynastie
pi_72078631
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:17 schreef Kersjes het volgende:
Over buitenlandse namen:
Het was de bedoeling dat mijn ouders voor slechts 2 jaar naar Nederland zouden komen. In die periode werd ik geboren en gaven ze me een Israelische naam, ze bleven nog wat langer, zusje geboren, "we gaan terug als de meiden klaar zijn met school", blablabla...
31 jaar verder wonen ze hier nog steeds en heb ik een nog altijd vrij pestgevoelige voornaam die in het Hebreeuws wel heel mooi klinkt, maar hier gemakkelijk verbasterd kan worden en standaard verkeerd wordt geschreven en uitgesproken. Tegenwoordig vind ik het geen probleem meer, vind het zelfs bijzonder, maar als onzekere puber heb ik mijn ouders menigmaal jankend vervloekt.
Ik ken jouw naam niet, maar de mijne was 25 jaar geleden echt heel bijzonder. Zeker in combinatie met mijn achternaam. Ik dacht zelfs weleens dat ik een spraakgebrek had, omdat ik mijn naam wel 10 keer kon noemen en mensen het nog niet snapten . Inmiddels is mijn naam een stuk gewoner hier, wordt ook veel aan Nederlandse kindjes gegeven.

Ik zit zelf ook wel in dubio over hoe wij dat nou gaan doen. Niet zozeer omdat de namen die wij mooi vinden niet uit te spreken zijn (of iets raars vormen in het Nederlands, zoals het voorbeeld van pyttpytt), maar omdat de letters niet voorkomen in ons alfabet, zoals de '¨' bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant: het is helemaal niet zeker dat we in Nederland blijven... ik was er eerst best stellig in, dat zouden we dus niet doen, maar ik begin inmiddels wel te twijfelen
pi_72078828
Ik merk wel dat het hier in Duitsland heel anders gaat, qua namen. Ronny heeft meteen z'n halve familie opgebeld toen we uit de definitieve naam waren (we zijn gewisseld, we hadden eerst Carlijne, maar hebben nu iets anders ). In het begin vond ik dat niks, maar stiekem vind ik het best leuk nu, als zijn vrienden bellen met de vraag hoe het met *naam* is.

Mijn moeder en zusje weten de naam ook. M'n moeder omdat ik me per ongeluk versprak en mn zusje omdat ik geen zin had om met m'n moeder over de naam te kunnen praten toen ik in NL was en dan als m'n zusje er bij was, weer om te moeten schakelen naar "baby", met het risico me weer te verspreken
Lotte!
Noah!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:39:45 #175
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72080606
Miss_dynastie, nu ben ik benieuwd naar jouw naam!

Zelf heet ik Efrat ("met zachte f en zachte t"), een naam die de meeste mensen ook 10x moeten horen voordat hij eens blijft hangen. En dan spreken ze hem meestal alsnog verkeerd uit

Vivi, ik associeer die namen ook eerder met hoogblonde jochies
Aan de andere kant: ik kende ooit een blond blauwogig sproeten-jongetje dat Gianni heette. Hadden zijn ouders op vakantie in Italie gehoord en vonden ze een mooie naam....
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')