quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Ssserpente het volgende:
Hebben jullie nog steeds dezelfde jongensnaam, Vlinder? Moest ff wennen, maar vind 'm nu wel erg leuk! Stoer maar toch heel aardig!
Mijn moeder is dus echt zo erg aan het raden! Maar het lukt haar vast niet het te raden haha.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:26 schreef Vicky het volgende:
Mijn moeder en zusje hadden het goed geraden
Ik zeg echt helemaal niks!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:35 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, poppejans en incantrix, jullie mogen ook pmmen met jullie namen hoor
Mijn schoonmoeder is heeeeel erg aan het raden. Ze raadt het denk ik ook niet. Ze houdt van korte namen en vindt namen met meer dan 2 lettergrepen overbodig (?) en te lang (?) en het kind zou er maar mee gepest worden, zo'n lange naam. Dus heeft ze vast voor ons bedacht dat wij vast voor een korte, krachtige naam gaan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:30 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mijn moeder is dus echt zo erg aan het raden! Maar het lukt haar vast niet het te raden haha.
Hier op Fok weet 1 iemand het, maar niet omdat diegene een kindje heeft met die naam ofzo hoor, eigenlijk best leuk het eventjes te kunnen delen met iemand
Ik spreek thuis ook al wel over ''naam'', maar ben zo bang dat ik me verpraat tegen anderen dat ik echt heel erg goed oplet of even nadenk voordat ik wat zeg wat over de baby gaat!
Mijn buurmeisje is ervan overtuigd dat we de kleine Femke gaan noemen. Dat kon ook best voor een jongenquote:
nou ik vind die Dieudonnee van net wel een mooiequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn buurmeisje is ervan overtuigd dat we de kleine Femke gaan noemen. Dat kon ook best voor een jongen
Kun je niet stiekem een apart geboortekaartje voor je schoonmoeder maken met Anne-Marieke of Marie-Louise ofzo
Dieudonnée is inderdaad erg mooi (mijn 3e naamquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou ik vind die Dieudonnee van net wel een mooie
Elzemieke-Dieudonnee ofzo. Is dat wat?
Hier is de werktitel die als standaard antwoord komt op mensen die vragen hoe ze gaat heten trouwens Shenaynay. Of hoe je het ook wilt schrijven![]()
Mn schoonmoeder kreeg een hartverzakking toen we dat de eerste keer zeidenze dacht dat we serieus waren. Toen hebben we gezegd van neeeee natuurlijk wordt dit het niet, maar wel iets wat er op lijkt!
ik denk dat ze daarom zo aan het raden is...
ik heb nog overwogen om een proefdruk te laten slingeren met een naam erop als D'shontay ofzo maar dat vond mn lief gemeen haha
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef huuphuup het volgende:
ik heb nog overwogen om een proefdruk te laten slingeren met een naam erop als D'shontay ofzo maar dat vond mn lief gemeen haha
Heb de PM er maar weer op na geslagen en ik weet hem idd!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:
Hoewel mn vingers branden, kan ik het tegenover N. echt niet maken om 'm te pm-en. Dan moet ik het stiekem doen en dan voel ik me schuldig...
Trouwens, Vlindur weet 'm volgens mij wel!Denk wel dat je de tweede naam erg mooi zult vinden, Vicky! Sterker nog: dat weet ik wel zeker!
oh ja! een exvriendje van mij heet Didierquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:58 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!![]()
Ken een jongen die Didier (op z'n Frans) heet. Erg mooi als je weet hoe het schrijft. Jammer dat het anders klinkt als DJ.
ja krijg je dr vanquote:
Idd twee totaal verschillende namen... Vind het sowieso gek dat je er niet samen uitkomt. Maar ja, ze zal maar een andere smaak hebben!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ja! een exvriendje van mij heet Didierik vond het mooi. Zijn broertje heette Keith haha. Zn moeder mocht zijn naam uitzoeken en zn vader de naam van kind twee
dan krijg je dus dit soort dingen
ja ik denk dat dat het was, verschillende smaken. Ik weet het niet. Ik heb het wel eens gevraagd aan hem hoe t kwam dat hij en zn broertje zulke verschillende namen hadden en toen zei ie van oh mn moeder mocht mijn naam uitzoeken en mn vader die van mn broertje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:07 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Idd twee totaal verschillende namen... Vind het sowieso gek dat je er niet samen uitkomt. Maar ja, ze zal maar een andere smaak hebben!
Aargh!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik denk dat dat het was, verschillende smaken. Ik weet het niet. Ik heb het wel eens gevraagd aan hem hoe t kwam dat hij en zn broertje zulke verschillende namen hadden en toen zei ie van oh mn moeder mocht mijn naam uitzoeken en mn vader die van mn broertje.
En meer wist ie er ook niet van. Mannen en doorvragen![]()
![]()
Ik ken jouw naam niet, maar de mijne was 25 jaar geleden echt heel bijzonder. Zeker in combinatie met mijn achternaam. Ik dacht zelfs weleens dat ik een spraakgebrek had, omdat ik mijn naam wel 10 keer kon noemen en mensen het nog niet snaptenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:17 schreef Kersjes het volgende:
Over buitenlandse namen:
Het was de bedoeling dat mijn ouders voor slechts 2 jaar naar Nederland zouden komen. In die periode werd ik geboren en gaven ze me een Israelische naam, ze bleven nog wat langer, zusje geboren, "we gaan terug als de meiden klaar zijn met school", blablabla...
31 jaar verder wonen ze hier nog steeds en heb ik een nog altijd vrij pestgevoelige voornaam die in het Hebreeuws wel heel mooi klinkt, maar hier gemakkelijk verbasterd kan worden en standaard verkeerd wordt geschreven en uitgesproken. Tegenwoordig vind ik het geen probleem meer, vind het zelfs bijzonder, maar als onzekere puber heb ik mijn ouders menigmaal jankend vervloekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |