Ik ken iemand die zo heet, maar zich Serref (fonetisch geschreven) laat noemen omdat dat makkelijker isquote:
precies datquote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef innepin het volgende:
Rocka, waarom voorlopig? Heb je een "bij gebrek aan beter" naam?
Geen suggesties nog verder, ben wel érg benieuwd naar jullie naam
Alexus, Amalius? Arianus?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Nja, B heeft een .com dus ik vond dat deze ook een .com moest maar de .nl had vriend net geregistreerd.
Tis ook echt weer koninklijk wat ik verzonnen heb
Ehhh iemand die écht mee post in [OUD] en niet af en toe een klein beetjequote:Op maandag 27 juli 2009 22:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Babygirl, wat is een officiele [OUD]ouder dan?
Oeh, don't tease me!quote:
En dan nummer drie Alexander, dan hebben ze een A-B-C!quote:
Ik ben toch zo gruwelijk nieuwsgierig, ik ga domeinnamen kijkenquote:Op maandag 27 juli 2009 16:56 schreef RockabeIIa het volgende:
We hebben net 2 urls vastgelegd dus ik denk dat ik ook klaar ben wat namen betreft
ik ben er blij mee!
Voor een kind?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:23 schreef Pvoesss het volgende:
Een moeder die ergens een poll had geplaatst..
Ticker of Micky..
Ticker?????
In een officiële naam zal dat idd lastig zijn, maar net zoals vroeger de gemiddelde Johannes Arend gewoon "Jan" genoemd werd, en de naam Jan verder nergens officieel vermeld stond heb je natuurlijk ook de vrijheid om je kind als roepnaam iets als Se7en te geven terwijl ze officieel braaf Selma Veerle heet.....quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:18 schreef Poppejans het volgende:
Ahahaha Innepin, die namen zijn allemaal vreselijk zeg!! ''Skipper, waar is Barbie?"![]()
En ik dacht dat iets met een cijfer er in niet eens mocht als officiele naam?
Wie zegt dat Kushreet in Nederland gaat opgroeien? Misschien zijn zijn of haar ouders wel vluchtelingen en hopen ze nog terug te kunnen naar hun geboorteland. Hadden ze hun kind dan Jan moeten noemen zodat de naam daar misschien wel iets heel raars is?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:00 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik heb laatst naar de lijst met alle namen gekeken, van de SVB. Je komt er een hoop moois en raars tegen. Wat me het meest verbaast is dat mensen niet na lijken te denken over het feit dat de kinders in NL opgroeien. Het raarste wat ik zag was Kushreet. Vast anders uitgesproken, maar ik lees daar dus Kusj-reet...
Dat Skipper-riedeltje is ook wel ernstig zeg... doet mij nog t meest denken aan de bush-kangaroo....
Misschien kunnen de ouders Jan wel niet eens uitsprekenquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:38 schreef Igraine het volgende:
Dat, en ook dat zij waarschijnlijk die naam gewoon mooi vinden of dat het een naam uit de familie is. Ik vind dergelijke namen, die dusdanig cultuurgebonden zijn, vrijwel nooit 'raar'. Het zijn voor ons vreemde namen, maar dat is 't.
Het zijn wel leuke namen, maar ook niet echt namen waarvan ik denk dat is tquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Bram en Lars, prima namen toch?!
Ik ken een meiske met de naam Kick <3
Ik vind Lars dus ook zo'n leuke en stoere naam.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Bram en Lars, prima namen toch?!
haha, de naam Lars is natuurlijk voorgaande edities langsgekomen..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:53 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Lars is een rare naam voor een meisje
De vorige keer wisten we na 3 weken een meisjesnaam (niet meer veranderd) en na 18 weken wisten we de jongensnaam ook zeker.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:08 schreef lily het volgende:
Deze keer waren we er al uit toen ik net een paar weken zwanger was
Ja, moeilijk is dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:19 schreef freecell het volgende:
En ik heb nog wel wat ideeën, maar TARA vindt alles 'mwa' Zucht.
Leander was echt de eerste Leander in onze omgeving, in 2008 in totaal 7x gegeven geloof ik en inderdaad, nu hoor je het ineens veel meerquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:28 schreef livelink het volgende:
Als het de naam is, maakt het toch niet uit of hij de top in is geschoten, Freecell? Als Leander een meisje was geweest had hij nu dus ook een 'top-naam' gehad. En bovendien hoor ik de naam Leander nu ook steeds meer. Dat maakt de naam toch niet minder waard voor jullie? Originaliteit is een groot goed, maar heeft niet zo'n lange levensduur.
wat een wijsheid!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:28 schreef livelink het volgende:
Originaliteit is een groot goed, maar heeft niet zo'n lange levensduur.
Tess was volgens mij ook een populaire naam, Amber ook, maar dat vond ik niet boeiendquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat een wijsheid!
en I couldn't agree more. Als het idd gewoon de naam is dan zou k niet zo'n rekening met zo'n lijstje houden. Was er niet een tijdje terug iemand die vertelde dat ze haar kind een top-5 naam had gegeven en dat hij de enige op school was met die naam, maar er zaten wel 4 van dezelfde met een niet-top-5 naam in de klas ofzo![]()
Wellicht is iemand anders ook wel ontzettend origineel geweest en heeft L. straks toch een naamgenoot in de klas
Maar wel irritant als de andere partij alles "mwah" vindt.
Hier werd ook een hoop als mwah bestempelt (niet alleen door hem overigens) maar er werd wel vrij actief meegedacht aan iets wat dan niet mwah was, dat vond k wel prettig.
Hij gaat nog wel meedenken hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
Maar wel irritant als de andere partij alles "mwah" vindt.
Hier werd ook een hoop als mwah bestempelt (niet alleen door hem overigens) maar er werd wel vrij actief meegedacht aan iets wat dan niet mwah was, dat vond k wel prettig.
*gaat zoekenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:31 schreef huuphuup het volgende:
onze naam is vorig jaar 64 keer gegevenen in de andere versie 34 keer
Niet volgens deze linkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:27 schreef Vicky het volgende:
Amber op nummer 20 en Tess op 19
zag het later..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
Skipper bladiebladiebla![]()
[..]
Niet volgens deze link(Hij is net bijgewerkt met het 2e kwartaal van dit jaar erbij.)
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/actueel/kindernamen/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |