Dan moet je het wel binnen 48u krijgenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:27 schreef Dragorius het volgende:
Een editbaar TVP'tje, omdat mijn vriendin nog in de exposure-groep werkt lopen we allebei kans. Jeej
Ik ga wel ff wat willekeurige ziekenhuizen en IC's binnenrennen danquote:Op maandag 27 juli 2009 20:28 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dan moet je het wel binnen 48u krijgen
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:44 schreef StefanoSanders het volgende:
Ik dacht dat ik hem had.
Gelukkig bleek het een normaal griepje te zijn waar ik al weer bijna van af ben.
Leuke zinsconstructie, denk dat er meer mensen zijn die het zo lezenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:56 schreef Rekkie het volgende:
2 mensen in de familie, beiden wonen bij mij in de straat. Beide net op vakantie geweest.
1 nog in het ziekenhuis, 1 dood, maar dan ook echt doodziek thuis.
Ik (nog) niet dus.
Alle IP's gaan dan naar centraal punt, zitten er veel op dezelfde locatie worden die geisoleerd in de plaatselijke sporthal.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Tripless het volgende:
Stel: de griep breekt uit op dit forum. Welke maatregelen worden er dan genomen?
ik las het ook zoquote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef STING het volgende:
[..]
Leuke zinsconstructie, denk dat er meer mensen zijn die het zo lezen
Dan moet iedereen een fles Dettol over zijn toetsenbord flikkeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Tripless het volgende:
Stel: de griep breekt uit op dit forum. Welke maatregelen worden er dan genomen?
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef STING het volgende:
[..]
Heeft die doodzieke thuis al medicatie gehad? Zo ja, welke?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:56 schreef Rekkie het volgende:
2 mensen in de familie, beiden wonen bij mij in de straat. Beide net op vakantie geweest.
1 nog in het ziekenhuis, 1 dood, maar dan ook echt doodziek thuis.
Ik (nog) niet dus.
http://www.volkskrant.nl/(...)uter_werkt_averechtsquote:Op maandag 27 juli 2009 21:04 schreef Exoteria het volgende:
ow, ik moet mij natuurlijk wel melden en niet alleen commentaar geven.
binnen mijn gezin heeft iedereen het gehad.
We waren allen behoorlijk ziek, maar na een korte week weer opgeknapt.
De jongste is echter heel ziek en heel lang ziek geweest.
Een uitgemergeld ventje dat tegen uitdroging aanhing met hoge koorts, constant overgeven, leeg lopen aan de onderkant en uiteindelijk te ver van de wereld was om nog gehoor te geven aan de hoestdrang.
Je kon hem optillen en alles hing slap. Alleen de oogjes bewogen nog als je zijn aandacht vroeg. Hij heeft er een dubbele oorontsteking bij gekregen.
Enkele dagen, ook 's nachts slokjes orisel en waterijs tegen uitdrogen, zetpillen om de koorts iets te verlagen en alles wat je bij een normale heftige griep doet. (want het is nog steeds gewoon een griep die je gewoon uit moet zitten!...histerische gedoe)
ow en natuurlijk antibiotica tegen de oorsteking.
zo ben je mooi klaar mee...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:17 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)uter_werkt_averechts
Als dat waar is, kan het een verklaring zijn voor de talloze operaties die ik aan mijn rechteroor heb gehad. Inclusief een transplantatie van een van de gehoorbeentjes. Hoor maar 30% met dat oor. Thnx voor het bericht iig.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:17 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)uter_werkt_averechts
Ik zou iig zo snel als kan (als je je morgen nog beroerd voelt) je laten testen. Hoe sneller hoe beterquote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Zaterdag m'n verjaardag gehad, en sinds vandaag voel ik me erg slecht! Loopneus - inclusief groene drab -, keel is pijnlijk en ik heb last van zo'n 'droge' hoest. Heb een lichte verhoging en voel me verder niet zo heel lekker. Een vriendin gaf aan dat ze ook al niet al te best te pas was.
Maar dat kan natuurlijk evengoed komen omdat verjaardag>drank, al heb ik daar normaal amper last van :S
Weet niet of het H1N1 is natuurlijk. ik zie het nog wel even aan
Vooral de komende tijd zo gezond mogelijk eten, ook al lijkt het moeilijk om wat naar binnen te krijgen. Dat is de enige manier om je immuunsysteem de energie te geven die het nodig heeft. Denk aan veel goed brood met vlees/kaas en groenten in de ochtend en middag, savonds een maaltijd met veel vlees en groenten en dan savonds een lading kwark. Drink in tussentijd niks anders dan water en evt. wat melk. En je bent weer de oude in no-time!quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Zaterdag m'n verjaardag gehad, en sinds vandaag voel ik me erg slecht! Loopneus - inclusief groene drab -, keel is pijnlijk en ik heb last van zo'n 'droge' hoest. Heb een lichte verhoging en voel me verder niet zo heel lekker. Een vriendin gaf aan dat ze ook al niet al te best te pas was.
Maar dat kan natuurlijk evengoed komen omdat verjaardag>drank, al heb ik daar normaal amper last van :S
Ja, en vooral blijven eten zodra je ernstigere symptomen van longontsteking krijgt, dan is het inderdaad zo "over''...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Vooral de komende tijd zo gezond mogelijk eten, ook al lijkt het moeilijk om wat naar binnen te krijgen. Dat is de enige manier om je immuunsysteem de energie te geven die het nodig heeft. Denk aan veel goed brood met vlees/kaas en groenten in de ochtend en middag, savonds een maaltijd met veel vlees en groenten en dan savonds een lading kwark. Drink in tussentijd niks anders dan water en evt. wat melk. En je bent weer de oude in no-time!
Jep... er hoort een koppelteken achter "dood" te staan...quote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef STING het volgende:
[..]
Natuurlijk niet langsgaan bij de dokter als je mexicaanse griep vermoed maar bellen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:31 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Mocht dat wel het geval zijn dan ga ik sowieso langs de dokter!
Dat is een goede.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef -0- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet langsgaan bij de dokter als je mexicaanse griep vermoed maar bellen.
Anders besmet je mooi iedereen in de wachtkamer en de dokter.
Eerst flink alcohol naar binnen werken en dan uitzieken.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef -0- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet langsgaan bij de dokter als je mexicaanse griep vermoed maar bellen.
Anders besmet je mooi iedereen in de wachtkamer en de dokter.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef mazaru het volgende:
Gewoon voorzichtig zijn. Ik typ dit bv. met een mondkapje op.
Die uitgezaagde grap kan ook naar het kerkhof.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:19 schreef EvanStone het volgende:
Fok!kers kunnen het niet krijgen, die zitten altijd binnen.
Je belt eerst naar je huisarts m.b.t. je symptomen, dan kan hij/zij beslissen of het verstandig is langs te komen voor een test.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:37 schreef Deceit het volgende:
Waar kan je het zo snel mogelijk laten testen dan?
Alle fokkers worden in quarantaine genomen, weekban voor alle fora behalve het FLU-forumquote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Tripless het volgende:
Dude ik ook.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
http://www.rivm.nl/cib/th(...)algemeen.jsp#index_3quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:32 schreef Dickbride het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze symptomen? Hoe kan je de Mexicaanse griep onderscheiden van een 'normale' griep?
Ik had precies hetzelfdequote:
Dat had ik echt allemaal .. Ik ben aan de dood ontsnapt!quote:De ziekte kan van mild tot ernstig verlopen. De meest voorkomende symptomen van griep zijn: koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid en een droge hoest.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde
Edit: Op die site van de RIVM staat dit:
[..]
Dat had ik echt allemaal .. Ik ben aan de dood ontsnapt!![]()
Laat zij mij maar in de gaten houdenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]![]()
Of je had iets anders, of je hebt een goed immuunsysteemHou je wel je omgeving in de gaten nu?
Klinkt toch meer als verkouden zijn. Voor mij is griep dat je doodziek bent en niks anders kunt dan in bed liggen. Maar goed wie ben ik?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde
Edit: Op die site van de RIVM staat dit:
[..]
Dat had ik echt allemaal .. Ik ben aan de dood ontsnapt!![]()
Regelmatig temperatuur meten, bij lichte verhoging, contact opnemen met de huisarts en die weet dan hoe-verder. Geldt ook voor je vriendenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.
Diarree is nu niet echt een symptoom, kan ook op een buikgriep duiden, die heerst nu dus ook in bepaalde gebiedenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:47 schreef Lastpost het volgende:
Hehe de helft van de symptomen zou ik niet eens doorhebben, loop met chronische vermoeidheid, astma en allergieën waardoor ik in deze tijden sowieso snotter en tranende ogen heb, eetlust heb ik sowieso al niet wanneer het iets warmer begint te worden.
Wel diarree sinds gisteren, toch maar even opletten of ik geen koorts krijg.
Excuus, ik volgde alleen dit plaatje even.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Diarree is nu niet echt een symptoom, kan ook op een buikgriep duiden, die heerst nu dus ook in bepaalde gebieden
Diarree is dan wel een uniek symptoom, aangezien het de luchtwegen aantast, en niet de darmen. Wat is de oorspronkelijke bron van het plaatje buiten wikipedia om? Weet je dat zo?quote:Ja, de verschijnselen van Nieuwe Influenza A (H1N1) lijken op gewone griep.
Ik heb geen flauw idee, zag het bij dit artikel staan:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Diarree is dan wel een uniek symptoom, aangezien het de luchtwegen aantast, en niet de darmen. Wat is de oorspronkelijke bron van het plaatje buiten wikipedia om? Weet je dat zo?
Ik heb zo geen bron bij de hand, weet wel dat de case definitie van de NVMM (en het UMC waar ik werk) ook maag-darmsymptomen meenemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Diarree is dan wel een uniek symptoom, aangezien het de luchtwegen aantast, en niet de darmen. Wat is de oorspronkelijke bron van het plaatje buiten wikipedia om? Weet je dat zo?
Ah ok, ik werk dan ook niet in een ziekenhuis en heb de casus-definitie ook niet hier voor me (staat ongetwijfeld wel op de RIVM site).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik heb zo geen bron bij de hand, weet wel dat de case definitie van de NVMM (en het UMC waar ik werk) ook maag-darmsymptomen meenemen.
Die antibiotica kuur is dan wel erg snel voorgeschreven. Een beetje een paardemiddel om een klein probleem te overwinnen mijns inziens. Bellen jullie trouwens bij elke koorts/ziekte/whatever op naar de huisarts?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ah ok, ik werk dan ook niet in een ziekenhuis en heb de casus-definitie ook niet hier voor me (staat ongetwijfeld wel op de RIVM site).
Mijn vriendin had vorige week diarree, koorts rillingen etc. Huisarts gebeld en die schreef een antibiotica-kuurtje van een dag voor... Vandaar dat ik de link anders legde
Een eendaagse kuur een paardenmiddel noemen is een beetje overtrokken, en niet elk anitibioticum is een paardenmiddelquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die antibiotica kuur is dan wel erg snel voorgeschreven. Een beetje een paardemiddel om een klein probleem te overwinnen mijns inziens. Bellen jullie trouwens bij elke koorts/ziekte/whatever op naar de huisarts?
Dat kan, je hoeft ook niet voor koorts whatever te gaan als je verder geen indicatie hebt dat er meer aan de hand is. Maar 3 dagen diarree + rillingen + koorts is weer een ander verhaal denk je niet?quote:Ik ben nog nooit met griep, koorts of diarree naar de dokter gegaan, ga daar wel heen als ik echt het gevoel heb dat er iets niet in de haak is en ik er niks aan kan doen, de laatste keer was dat omdat mijn oren een verstopt zaten en het pijn deed (raar gevoel), waarna ze mijn oor had schoongemaakt. Heb overigens de laatste tijd sowieso weinig last van ziektes.
Daar heb ik ook weleens last van gehad, soms wel wat dagen langer. Ben er dan ook achtergekomen dat dit voornamelijk in mijn voedingspatroon zat. Te weinig vezels, regelmatig red-bull (cafeïne) om het vermoeide gevoel te overkomen en ook nog eens met regelmaat roken. Sinds ik dit heb aangepakt, komen ineens diarree, rillingen en koorts niet meer voor. Ben ook heel wat minder gevoelig geworden voor de omgevingstemperatuur. Daar is volgens mij flink wat energie voor nodig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Dragorius het volgende:
Dat kan, je hoeft ook niet voor koorts whatever te gaan als je verder geen indicatie hebt dat er meer aan de hand is. Maar 3 dagen diarree + rillingen + koorts is weer een ander verhaal denk je niet?
Ze rookt inderdaad niet (ook geen meeroker want ik rook ook niet en onze vrienden ook niet, we kennen de gevaren namelijkquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar heb ik ook weleens last van gehad, soms wel wat dagen langer. Ben er dan ook achtergekomen dat dit voornamelijk in mijn voedingspatroon zat. Te weinig vezels, regelmatig red-bull (cafeïne) om het vermoeide gevoel te overkomen en ook nog eens met regelmaat roken. Sinds ik dit heb aangepakt, komen ineens diarree, rillingen en koorts niet meer voor. Ben ook heel wat minder gevoelig geworden voor de omgevingstemperatuur. Daar is volgens mij flink wat energie voor nodig.
Mjah, jouw vriendin rookt niet, drinkt geen alcohol/cafeïne en eet erg gezond neem ik aan.
Die was niet snerend bedoeld, excuses daarvoor. Ik nam het aan omdat ze in de zorg werkt en dat de mensen daar goed op dit soort zaken letten, dat zou ik iig belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze rookt inderdaad niet (ook geen meeroker want ik rook ook niet en onze vrienden ook niet, we kennen de gevaren namelijk) ze drinkt heel af en toe een wit wijntje of een boswandeling (het blijft een vrouw
) en ik kook, en dat is altijd wel vers. Fruit natuurlijk ook, geen 2 stuks per dag elke dag maar wel voldoende. Oh en ja, een keertje een stukje chocola of een chipje in het weekend uiteraard, we zijn geen monniken
![]()
Beetje jammer dat je dat met zo'n snerende opmerking eraan moet plakken
En te weinig vezels kan problemen geven met de stoelgang, maar gelige diarree is geen probleem mbt vezels
Niet snerend bedoeld, maar daarom ben je ook geen artsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, vind het dan ook gevaarlijk om conclusies aan diarree te verbinden, zonder dat de ontlastig daadwerkelijk onderzocht is. Misschien kan de helft wel niet goed verwerkt worden omdat de bacterien in de darmfauna moeite hebben om dit voor elkaar te krijgen, omdat er misschien te weinig zijn ofzo. Of dat door een tekort aan bepaalde mineralen er niet gereageerd kan worden met bepaalde delen van voedsel. Dat lijkt mij iig een logischere verklaring om mee te beginnen dan een virus.
Met een mondkapje kan je alsnog besmet raken, een mondkapje zorgt er alleen voor dat andere niet besmet raken met het virus wat jij draagt. useless dus wat je doet.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef mazaru het volgende:
Gewoon voorzichtig zijn. Ik typ dit bv. met een mondkapje op.
hier dus ook sinds zondag.. en vriendje ook die is er iets erger aan toe..die heeft het erbij enorm in zijn buik en loopt wel aardig leeg en dan wel koorts.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.
Mn moeder was ook in Albufeira en kwam 25 juni terug en die had precies hetzelfde. Mss ligt het aan Portugalquote:Op maandag 27 juli 2009 22:44 schreef Lonez het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of ik hem heb gehad/heb.. ben 13 tot 21 juli naar Albufeira Portugal geweest.. en ben toen 15-16-17 juli ziek geweest.. Erg grieperig, spierpijn, keelpijn/veel hoesten, kut gevoel, moe, koud/warm, snachts zwetend wakker worden.. Dus eigenlijk alle griep symptonen op dat hoesten na dan, maar niet extreem ziek ofzo.. heb griepen gehad die veel erger waren..
Vriend van me (de gene die op me kamer sliep) had precies hetzelfde.. voel me nu wel weer goed, maar loop nog steeds heel de dag te kuchen..(dus nu al 2 weken die kut hoest).. echt niet normaal nog steeds..
dus zou ik het gehad hebben of niet? ik hoop het
Hehe, klinkt in ieder geval niet 100%quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:41 schreef Lollifant het volgende:
Ik ben alleen maar verkouden, loopneus, oorpijn en opgezette klieren, dus nog niks aan de hand denk ik!
Klopt, dat is net zo zinnig als een pleister op je duim doen als je kiespijn hebtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:02 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben geen dokter maar 'n antibiotica kuur voor 'n virus lijkt me niet super efficiënt.
Wat heeft de HA dan gezegd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef jack4ya het volgende:
Hier een lichte koorts en wat hoofdpijn en keelpijntje. Niets bijzonders, maar toch maar braaf de HA gebeld. Al was dat meer om me in te dekken.![]()
Cuba/Mexico was al 10 dagen geleden dus van die kant komt het iig niet, hoewel het dan nog steeds niet uitgesloten is. Ik ga er van uit dat het niets is.
Wel even bij de drogist: oscillococcinum, paracetamol en handwasgel gehaald. (Wat ik normaal ook zou halen)
Het meisje wat me hielp ging ineens heel ver van me af staan.![]()
Hoort bij het beroep, liever dat de mensen in deze periode waakzaam en voorzichtig zijn dan rucksichtlos mensen gaan besmetten (onbewust)quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:24 schreef bloodymary het volgende:
Het lijkt me wel vreselijk om nu huisarts te zijn. Al die mensen die zich melden omdat ze menen dat ze Mexicaanse Griep hebben en die gewoon een verkoudheidje onder de leden hebben....
Ssst... ik probeer toch cool te doen!? Hoe gaat die verhoging/koorts anders omlaag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat heeft de HA dan gezegd?
En oscillococcinum klinkt wel heel cool, maar dat zijn gewoon suikerpillen hoor
Dan is je huisarts niet goed bezig. Volgens het RIVM is er een meldingsplicht wanneer het om H1N1 gaat, gekoppeld aan een positieve uitslag op de test.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ssst... ik probeer toch cool te doen!? Hoe gaat die verhoging/koorts anders omlaag.![]()
De HA zei, of eigenlijk besloten we beiden dat de Mex Griep een normale griep is en dat de keus om wel of niet te gaan werken afhangt van hoe ik me voel.
Om eerlijk te zijn ben ik het daar mee eens. Ik kijk wel. Als ik me beroerder ga voelen, taai ik alsnog wel af. Maar ik gedraag me nu zoals ik normaal ook zou doen. Pas bij 40 kruip ik mijn bed in. (Dat was de laatste keer griep iig zo)
Inderdaad. Als iedereen het zo doet, komen we wel aan de een derde van de werkende bevolking ziek op bedquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is je huisarts niet goed bezig. Volgens het RIVM is er een meldingsplicht wanneer het om H1N1 gaat, gekoppeld aan een positieve uitslag op de test.
Wat een onverantwoorde man/vrouw die Ha
En ook voor je collega's, die lopen nu ook het risico besmet te raken, ook al ben je hygienisch genoeg bezig...
Zo postte je het niet, in je post hierboven zouden jullie geconcludeerd hebben dat het "net als een gewone griep is" terwijl dat sowieso niet zo isquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:43 schreef jack4ya het volgende:
Okay even open en eerlijk.
Iemand belt de HA, heeft net 38, hoofdpijn, lichte keelpijn. Verder weinig tot niets aan het handje.
Denken jullie echt dat iedere HA in nederland dan gelijk een h1n1 test aanvraagt?
Dit is geen retorische/sarcastische vraag maar een echte vraag.
Dan formuleerde ik me wat ongelukkig, ik probeer het opnieuw:quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo postte je het niet, in je post hierboven zouden jullie geconcludeerd hebben dat het "net als een gewone griep is" terwijl dat sowieso niet zo is
Als je die symptomen hebt en morgen zijn ze nog zo, dan zou ik weer bellen voor een afspraak. Je kunt beter zeker zijn in deze tijd
Niet alleen voor jezelf, maar ook je omgeving (tenzij je een hekel aan je omgeving hebt)
Ze doen je geloven van nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dan formuleerde ik me wat ongelukkig, ik probeer het opnieuw:
Het kan net zo goed een ander gewoon griepje zijn (aangezien er nu geen aanwijzingen tot iets anders zijn).
Maar de H1N1 is toch als een gewone griep, aangezien er meerdere varianten zijn? Enig afwijking is de besmettelijkheid, waardoor er sneller mensen besmet raken. Met de mogelijk maatschappelijke gevolgen.
Symptomen, ontwikkelingen, duur, intensiteit is toch allemaal vergelijkbaar met andere influenza's?
Of zit ik nu zo fout?
Dit type A nestelt zich ook dieper in de longen. Mensen met longklachten etc. lopen dus al een groter risico. Ook is nog niet duidelijk in welke mate dit virus straks, in het griepseizoen zal muteren. Dat gecombineerd met de hoge besmettelijkheid maakt het anders dan andersquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dan formuleerde ik me wat ongelukkig, ik probeer het opnieuw:
Het kan net zo goed een ander gewoon griepje zijn (aangezien er nu geen aanwijzingen tot iets anders zijn).
Maar de H1N1 is toch als een gewone griep, aangezien er meerdere varianten zijn? Enig afwijking is de besmettelijkheid, waardoor er sneller mensen besmet raken. Met de mogelijk maatschappelijke gevolgen.
Symptomen, ontwikkelingen, duur, intensiteit is toch allemaal vergelijkbaar met andere influenza's?
Of zit ik nu zo fout?
Nee, er moet namelijk aan nog 1 voorwaarde worden voldaan:quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:43 schreef jack4ya het volgende:
Okay even open en eerlijk.
Iemand belt de HA, heeft net 38, hoofdpijn, lichte keelpijn. Verder weinig tot niets aan het handje.
Denken jullie echt dat iedere HA in nederland dan gelijk een h1n1 test aanvraagt?
Dit is geen retorische/sarcastische vraag maar een echte vraag.
Ik zou ze in ieder geval wel op de hoogte brengen ja, zodra ze zelf binnen een week of 2 symptomen krijgen, zou ik dan zeggen, langs de HAquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:59 schreef jack4ya het volgende:
Okay, nuance aangebracht dus. Thnx.
Enige waar ik een beetje mee zit:
Moet ik mijn 2 collega's al laten zitten voordat ze mogelijk vallen?
Ofwel, moet ik zeggen dat ik verhoging heb? Eigenlijk vind ik van niet, maar als zde achteraf weten hoe of wat, vinden ze het misschien ook niet zo tof. En misschien is dat terecht ook?
Wat zouden jullie doen?
Dan heeft ie netjes gehandeld. Ik ben 10 (11?) dagen terug uit Cuba.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, er moet namelijk aan nog 1 voorwaarde worden voldaan:
Afgelopen 7 dagen teruggekeerd uit gebied met veel transmissie. OF:
Oppervlakkig contact met patiënt bij wie Nieuw Influenza A (H1N1) is bewezen.
Zie ook http://www.rivm.nl/cib/bi(...)-61681.pdf#%20class=
Volgens mij ben je besmettelijk vanaf 1 dag voor de symptomen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:02 schreef Margo37 het volgende:
Geen klachten hier.
Wanneer ben je eigenlijk al besmettelijk voor anderen? Is dat al voordat je symptomen hebt?
Zo ja dan heb je natuurlijk al heel wat mensen kunnen besmetten zonder dat je het wist en als je dan de symptomen hebt naar de huisarts voor een test, hoe gaat het dan in de wachtkamer? Gezellige besmettingsbron lijkt me.
Oke tnxquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:04 schreef Nexie het volgende:
[..]
Volgens mij ben je besmettelijk vanaf 1 dag voor de symptomen.
Je mag niet naar de huisarts voor een test, ze komen bij jou langs, inderdaad om besmetting van andere patiënten of artsen te voorkomen.
Op die van jou waar je vertelt dat je vriendin ook ziek was en 'n antibioticakuur van 1 dag kreeg voorgeschreven.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Klopt, dat is net zo zinnig als een pleister op je duim doen als je kiespijn hebt
Maar op welke post reageer je hiermee?
Dat noemen ze in de volksmond buikgriep maar het is een bacteriele infectiequote:Op woensdag 29 juli 2009 13:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Op die van jou waar je vertelt dat je vriendin ook ziek was en 'n antibioticakuur van 1 dag kreeg voorgeschreven.
Dan heb ik 't verkeerd gelezen, dacht dat dat ook over de befaamde Mexicaanse griep ging.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat noemen ze in de volksmond buikgriep maar het is een bacteriele infectie![]()
What's in a name
bij hoeveel graden heb je koorts? Meten onder oksel/mond?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:10 schreef scrub_nurse het volgende:
koorts? dat is het belangrijkste symptoom
Ik heb een paar weken terug zo'n oorthermometer gekocht. Was eigenlijk voor iemand anders bedoeld, maar ik heb hem nu weer terug. Ik ben dus voorbereid.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:52 schreef APK het volgende:
Heeft iedereen een thermometer ofzo?
Ik heb er echt nooit aan gedacht om zo'n ding te kopen.
Liefst in de anus (hij zei anusquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
bij hoeveel graden heb je koorts? Meten onder oksel/mond?
Wat moeten ze dan?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:29 schreef scrub_nurse het volgende:
pff een vriendin van me belde me net,haar zusje is met de bus onderweg naar huis vanuit lloret de mar,met griepverschijnselen,ze is erg ziek. Er is een arts bij geweest die haar medicijnen gegeven heeft en gezegd dat niemand r mag aanraken. Vanmiddag komt ze thuis en de huisarts komt dan naar haar thuis om een kweek af te nemen,haar moeder heeft medicijnen moeten halen bij de apotheek. Over 2 dagen krijgen ze dan de uitslag. Maar het is toch raar dat ze gewoon met de toeringcar door mag reizen of niet? Normaal gaan die mensen toch in quarantaine? Nou ja ,wie weet hebben we zo de derde besmetting in zuid-limburg dan
Huisarts bellen lijkt me, uitleggen waar je last van hebt en die kan je verder helpen. Zeker als je nu bijna op vakantie gaat erg verstandigquote:
Nu nog alleen in Rotterdam, maar zal binnenkort wel overal zo zijn...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:02 schreef Margo37 het volgende:
Geen klachten hier.
Wanneer ben je eigenlijk al besmettelijk voor anderen? Is dat al voordat je symptomen hebt?
Zo ja dan heb je natuurlijk al heel wat mensen kunnen besmetten zonder dat je het wist en als je dan de symptomen hebt naar de huisarts voor een test, hoe gaat het dan in de wachtkamer? Gezellige besmettingsbron lijkt me.
Stress?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:20 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik heb soms ook een beetje last van hoofdpijn, niet kunnen poepen, een heel erg warm hoofd en verder gewoon een koel lichaam. Temperatuur al een paar keer opgemeten maar geen koorts.
De laatste tijd heb ik dat soms![]()
dan moet ik dat maar eens goed in de gaten houden de komende dagen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:27 schreef candygirl het volgende:
net op tv dat ze bij festivals in brazilie en sigzet in hongarije en nog meer festivals een hoop besmettingen verwachten![]()
en dat mensen zich extra kunnen laten verzekeren of zoiets voor een terug vlucht en of opname daar
sterkte dude!quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagavond teruggekomen van een weekje Spanje, lichtelijk verkouden. Sinds zondagavond plat op bed met koorts en op overgeven na de rest van het hele rijtje. Gister eind van de middag huisarts op bezoek gehad met mondkapje, handschoenen en een mooi schortje voor om even in mijn neusgat en keel te gaan roeren met zo'n xxl-wattenstaaf (niet echt tof gevoel).
Uitslag zou waarschijnlijk vandaag komen maar nog niks gehoord. Afhankelijk van het resultaat van de test belt de huisarts of de ggd.
Sterkte! Laat je het weten wat je hebt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagavond teruggekomen van een weekje Spanje, lichtelijk verkouden. Sinds zondagavond plat op bed met koorts en op overgeven na de rest van het hele rijtje. Gister eind van de middag huisarts op bezoek gehad met mondkapje, handschoenen en een mooi schortje voor om even in mijn neusgat en keel te gaan roeren met zo'n xxl-wattenstaaf (niet echt tof gevoel).
Uitslag zou waarschijnlijk vandaag komen maar nog niks gehoord. Afhankelijk van het resultaat van de test belt de huisarts of de ggd.
Ik hoop dat je niet de mexicaanse griep heb en natuurlijk , Sterktequote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
ook lloret de mar?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Laat je in dit geval ook zeker niet wegpraten bij een vaccin, tijdens de zwangerschap is dat zeker belangrijkquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:36 schreef willempjewever het volgende:
Mijn broer heeft hier een paar dagen gelogeerd en vandaag ziek geworden en is nu thuis en heeft 39 graden koorts.. Mmm, hoesten valt verder mee en ook niet overgeven.
Hoop maar dat het niks is, mijn vrouw is nu 27 weken zwanger en ik heb geen zin in gedonder.
We horen wel wat de dokter zegt, mijn vrouw is zwanger en ik werk voor de overheid, we zullen dus allebei wel gelijk in aanmerking komen voor een vaccin neem ik aan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:39 schreef Dragorius het volgende:
Laat je in dit geval ook zeker niet wegpraten bij een vaccin, tijdens de zwangerschap is dat zeker belangrijk
Je vrouw is nu zwanger dus haar weerstand is dan sowieso wat lager, geen angstzaaien ofzo hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
We horen wel wat de dokter zegt, mijn vrouw is zwanger en ik werk voor de overheid, we zullen dus allebei wel gelijk in aanmerking komen voor een vaccin neem ik aan.
Maarja, mijn vrouw is echt nooit ziek, ik ben elk jaar wel flink de lul en de laatste keer dat mijn vrouw ziek was was weet ze niet eens meer, in iedergeval voordat ik haar kende en dat is al meer dan 8 jaar geleden, dus die zal de dans wel ontspringen.
Mijn vader gaat morgen even de dokter bellen voor mijn broer, hoop maar dat het gewoon koorts is, maar meestal heb je dat niet in de zomer en dus wat vaag allemaal. Maarja, hoe groot is de kans dat je het nu krijgt als je niet in het buitenland geweest bent zoals hij? Niet zo groot denk ik?
40 graden?quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:08 schreef kL0j00h het volgende:
Mijn zoontje van 1 jaar had gisteren bijna 40 graden koorts, maar vanochtend was het 38. Dus het zakt snel weg.
Waarom? Kinderen hebben altijd gelijk hoge koorts. Als de koorts langer aanduurt ga je pas bellen, ik althans wel. Meestal als er al 3 dagen rond de 40 graden geweest zijn en veel doet de dokter er dan ook niet aan, laatst heeft mijn zoon antibiotica kuurtje gehad toen hij 4 dagen 40 graden koorts had.quote:
Nee, we houden hem goed in de gaten en hebben uiteraard research gedaan. Het kan geen kwaad, maar het moet ook niet te lang aanhouden. Gelukkkig zien we temperatuur snel zakken. Net met mijn verloofde gebeld en hij heeft nog een beetje verhoging, maar niet veel meer. Maar het is wel schikken hoor. Als ik zelf iets heb vind ik het niet erg, maar mijn kindjequote:
Kindjes mogen sowieso niks hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:38 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Nee, we houden hem goed in de gaten en hebben uiteraard research gedaan. Het kan geen kwaad, maar het moet ook niet te lang aanhouden. Gelukkkig zien we temperatuur snel zakken. Net met mijn verloofde gebeld en hij heeft nog een beetje verhoging, maar niet veel meer. Maar het is wel schikken hoor. Als ik zelf iets heb vind ik het niet erg, maar mijn kindje
Bellen kan natuurlijk altijd, maar bij mijn huisarts heeft het nooit zin zolang mijn zoon nog drinkt, dan moet ik paar dagen aanzien. Al is dat altijd heel lastig, je bent liever zelf ziek dan je kind, zo zielig.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
Is mij altijd geleerd dat heel jonge kinderen met 40 graden koorts niet goed kan zijn. Maarja, dat is ook wel wat jaren geleden uiteraard
Beterschap trouwens!quote:Tamiflu (de merknaam van oseltamivir) is een orale neuraminidase-remmer. Neuraminidase is een essentiële enzym op het membraan van het influenzavirus. Het stelt de gerepliceerde virussen in staat om de gastheercel te verlaten en zich door het weefsel te bewegen. Door het virale neuraminidase te remmen kunnen nieuwe virussen de geïnfecteerde cellen niet verlaten en wordt de verspreiding van de infectie naar andere cellen onderbroken. Uit onderzoek blijkt dat mensen die het middel slikken binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen gemiddeld ongeveer een dag minder ziek zijn, een kleinere kans hebben om wegens complicaties bij de griep in het ziekenhuis te worden opgenomen en minder besmettelijk zijn.
Beterschap danquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
De GGD heeft net gebeld. Uit het eerste onderzoek blijkt op basis van de sporen die zijn aangetroffen dat ik met 99% zekerheid de Mexicaanse griep is. Alles gaat nu naar Utrecht, waar alles verder gechecked gaat worden om 100% duidelijkheid te krijgen. De komende dagen gewoon uitzieken, binnen blijven en geen bezoek in huis.
Ook geen Tamiflu, dat schijnt alleen te helpen binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen.
De koorts is redelijk afgezwakt, dat scheelt wel. Al heb ik nog steeds momenten dat ik het bloedheet heb en kan zwemmen in het zweet (en de thermometer niet verder komt dan 37,3). Verder voel ik me nog steeds 10x niks, maar heb ook nog niet echt lekker geslapen dus dat werkt dan ook niet in m'n voordeelquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Beterschap danGewoon voldoende blijven drinken nu, inderdaad binnen blijven om anderen zo min mogelijk te exposen.
![]()
Hoe "voel" je je nu? Worden de klachten al wat minder?
Afgezwakte koorts is een goed tekenquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:08 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
De koorts is redelijk afgezwakt, dat scheelt wel. Al heb ik nog steeds momenten dat ik het bloedheet heb en kan zwemmen in het zweet (en de thermometer niet verder komt dan 37,3). Verder voel ik me nog steeds 10x niks, maar heb ook nog niet echt lekker geslapen dus dat werkt dan ook niet in m'n voordeel
En van braken heb je dus de hele tijd geen last gehad?quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:08 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
De koorts is redelijk afgezwakt, dat scheelt wel. Al heb ik nog steeds momenten dat ik het bloedheet heb en kan zwemmen in het zweet (en de thermometer niet verder komt dan 37,3). Verder voel ik me nog steeds 10x niks, maar heb ook nog niet echt lekker geslapen dus dat werkt dan ook niet in m'n voordeel
Dan heb je dus preventief Tamiflu voorgeschreven gekregen? Hoevaak heb je contact met je broer? Toen ie symptomen kreeg al? Anders ff je huisarts bellenquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:12 schreef cryotek het volgende:
Mijn broer en zijn vriendin hebben het, dus het zal me niks verbazen als ik de volgende ben(veel bij elkaar in de buurt)
Nope, we krijgen pas Tamiflu voorgeschreven als er nog iemand ziek van gaat worden (broer is al aan de beterende hand)quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan heb je dus preventief Tamiflu voorgeschreven gekregen? Hoevaak heb je contact met je broer? Toen ie symptomen kreeg al? Anders ff je huisarts bellen
Beterschap en ik hoop dat je snel weer opknaptquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
De GGD heeft net gebeld. Uit het eerste onderzoek blijkt op basis van de sporen die zijn aangetroffen dat ik met 99% zekerheid de Mexicaanse griep is. Alles gaat nu naar Utrecht, waar alles verder gechecked gaat worden om 100% duidelijkheid te krijgen. De komende dagen gewoon uitzieken, binnen blijven en geen bezoek in huis.
Ook geen Tamiflu, dat schijnt alleen te helpen binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen.
Als ze nooit wat zouden hebben, dan bouwen ze ook geen weerstand op.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kindjes mogen sowieso niks hebbenDie zjin nog onschuldig
varkensgriep klinkt meteen zo goorquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:19 schreef Baasvaak. het volgende:
Een vriend van mij is ook getest afgelopen week op Varkensgriep, maar het hoeft het niet persee te zijn. Andere vrienden uit die groep zijn ook goed ziek, ben dus benieuwd
Thanksquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:31 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Beterschap en ik hoop dat je snel weer opknapt![]()
Gelukkig bestaat er fok en internet om contacten te onderhouden
Nja, in mijn regio (Zeeland) is het meer buikgriep.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef bmwdevil het volgende:
Volgens mij heerst er ook gewoon verkoudheid tussen de griep door, met dit rare weer hier in NL. Ik heb zelf ook beetje last van mn keel en moet af en toe beetje hoesten, maar voel me verder eigenlijk gewoon topfit. Zit er net tegenaan te hikken, maar het wil nog niet doorzetten of weggaan.
Heb eigenlijk precies hetzelfde. Sinds vandaag wat last van m'n keel, maar verder voel ik me goed. Hopelijk lig ik morgen niet doodziek op m'n nest, maar dat zien we dan wel..quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef bmwdevil het volgende:
Volgens mij heerst er ook gewoon verkoudheid tussen de griep door, met dit rare weer hier in NL. Ik heb zelf ook beetje last van mn keel en moet af en toe beetje hoesten, maar voel me verder eigenlijk gewoon topfit. Zit er net tegenaan te hikken, maar het wil nog niet doorzetten of weggaan.
Gewoon in de gaten houden inderdaad, en bij koorts de huisarts bellenquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:17 schreef extremeweather-eu het volgende:
Wellicht heb ik het ook..
Op het werk van mn vrouw, zit een meisje bij wiens zus vorige week de mexicaanse griep is geconstateerd.(1 van de 8 mensen uit Ootmarsum waarbij de griep is geconstateerd)
2 dagen geleden heeft dat meisje zich ziek gemeld en vandaag blijkt dat ook zij de mexicaanse griep heeft.
Mijn vrouw zit/zat praktisch naast haar. Zeg maar een werkplek/bureau lengte.
Kans is dus vrij groot dat mn vrouw en dus ook ik besmet zijn.
Op dit moment voelen we ons nog wel goed. Hoewel ik zelf al de hele week rare opvliegers heb. Soms krijg ik het ineens heel warm en begin te zweten terwijl ik niets doe.
Je kent het wel, dat je letterlijk het zweet uitbreekt. En wat water drinken en vaak is het dan daarna weer weg.
Dat had ik paar dagen geleden, daar heb ik nu geen last meer van.
Je belt de huisarts (heel belangrijk, niet langsgaan ivm besmetting) en je legt uit waar je last van hebt. Op basis daarvan kan de huisarts beslissen of je 1) langs mag komen op een afgesproken tijdstip (ivm besmettingquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:
Hoe gaat het nu precies? Je voelt je ziek, je belt gelijk de dokter en dan?
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalenquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:46 schreef willempjewever het volgende:
oh, dat gaat dus heel snel (12 uur voor de uitslag)!
mijn vrouw is zwanger en de uitgerekende datum is 30 oktober (uit mijn hoofd 27 weken zwanger dus), ze moet na de vakantie over 1,5 week nog 6 weken werken , ze heeft een baliefunctie op een school met veel internationale studenten uit de hele wereld. Nu zeggen veel mensen in de omgeving dat ze zich beter ziek kan melden, zou dat inderdaad beter zijn?
Ieder kind is een potentiële Hitlerquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kindjes mogen sowieso niks hebbenDie zjin nog onschuldig
Ze gaat het maandag met de verloskundige in iedergeval even bespreken, even zien wat daaruit komt. Vandaag toevallig wel bij de huisarts geweest, had het wel even kunnen vragen, maarja, ik denk er nu pas aan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:47 schreef Dragorius het volgende:
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalen
Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of minquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:04 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Ieder kind is een potentiële Hitler![]()
Enfin, sinds vandaag last van m'n keel, hoofd, spierpijn in de schouders en onderrug. Ook geregeld hoesten maar nog geen koorts. Morgen verder kijken en anders maar een bezoekje aan de dokter brengen.
Hoe lang houdt deze griep trouwens gemiddeld aan?
Ok, dat valt dus nog wel mee. Ik kan me namelijk nog herinneren dat men het in april over +/- 14 dagen had en dat zou ik nu niet echt kunnen gebruikenquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of minOok hoeveel last je ervan hebt.
Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
De overheid.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?
Ja, dat zijn ook die mensen die tegen het vaccin zijn, met de stoere woorden > Ik ziek het wel even uit...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:31 schreef Honeymooner het volgende:
Ik snap de mensen ook niet die gewoon doorwerken of wel last van koorts & hoesten hebben, maar het verder niet echt boeiend vinden.
Zo gaat de verspreiding wel door idd..
En die collega is nu op het werk?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:58 schreef Shoombak het volgende:
Collega van mij hier heeft ook te horen gekregen dat hij H1N1 te pakken heeft. Vreemde is dat hij zich niet heel erg ziek voelde. Ik ga volgende week op vakantie, mag toch hopen dat ik niet dan ziek word!
Nee uiteraard niet, maar ik weet niet hoe lang die incubatietijd is, hij was dinsdag nog aan het werk in ieder geval.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En die collega is nu op het werk?![]()
Als de sodemieter naar huis laten gaan, leuk zo je hele werklocatie besmetten
Vandaag weer een stapje beter. Heb goed kunnen slapen ondanks een flinke zweetpartij. Geen koorts, en het slijm lijkt nu eindelijk los te komen.quote:
Longontsteking kan ook een symptoom zijn inderdaad. Inmiddels meerdere mensen @ mijn werk waaronder ik die nu last van keelpijn hebben, joyquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:48 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Vandaag weer een stapje beter. Heb goed kunnen slapen ondanks een flinke zweetpartij. Geen koorts, en het slijm lijkt nu eindelijk los te komen.
Overigens heb ik ook een penicillinekuur gekregen omdat ik er mogelijk nog een longonsteking bij heb, gezien een aantal klachten die daar op wijzen en buiten de Mexicaanse griep omgaan. Ze kunnen nu alleen niks checken dmv rontgenfoto ivm besmettingsgevaar. Dus voor de zekerheid een kuurtje, naderhand wordt gechecked of de longen helemaal schoon zijn
Nu maar weer effe een dutje doen
Purno, ik heb geen mexicaanse griep. Mag ik vriend zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef purno.de.purno het volgende:
Ben ik blij dat ik geen vrienden heb enzo
Gaat nu allemaal wel erg hard, maar iets in me zegt dat die teller van het RIVM slechts het topje van de ijsberg is en het nooit duidelijk zal worden hoeveel mensen er nu H1N1 hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Dragorius het volgende:
Inmiddels 517 besmette gevallen in Nederland.. Kan niemand een counter maken ofzo die steeds ververste met de RIVM data?
Klopt, mensen met lichte klachten zullen niet naar de huisarts gaan maar er niks van denken. Begrijpelijk ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:56 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Gaat nu allemaal wel erg hard, maar iets in me zegt dat die teller van het RIVM slechts het topje van de ijsberg is en het nooit duidelijk zal worden hoeveel mensen er nu H1N1 hebben.
beterschapquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Dragorius het volgende:
Inmiddels 517 besmette gevallen in Nederland.. Kan niemand een counter maken ofzo die steeds ververste met de RIVM data?
waar schreef ik dat? kan me dat niet meer herinnerenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:31 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Purno, ik heb geen mexicaanse griep. Mag ik vriend zijn?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:02 schreef purno.de.purno het volgende:
[..]
waar schreef ik dat? kan me dat niet meer herinneren![]()
*Oink! Tweet! Hoi*quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Huisarts aan de telefoon. Tweede onderzoek in Utrecht bleek ook positief, ben nu dus een officieel geregistreerd griepgeval
Hopelijk knap je snel weer op, beterschap!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Huisarts aan de telefoon. Tweede onderzoek in Utrecht bleek ook positief, ben nu dus een officieel geregistreerd griepgeval
ze heeft inderdaad de mexicaanse griepquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:29 schreef scrub_nurse het volgende:
pff een vriendin van me belde me net,haar zusje is met de bus onderweg naar huis vanuit lloret de mar,met griepverschijnselen,ze is erg ziek. Er is een arts bij geweest die haar medicijnen gegeven heeft en gezegd dat niemand r mag aanraken. Vanmiddag komt ze thuis en de huisarts komt dan naar haar thuis om een kweek af te nemen,haar moeder heeft medicijnen moeten halen bij de apotheek. Over 2 dagen krijgen ze dan de uitslag. Maar het is toch raar dat ze gewoon met de toeringcar door mag reizen of niet? Normaal gaan die mensen toch in quarantaine? Nou ja ,wie weet hebben we zo de derde besmetting in zuid-limburg dan
Dat dus.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
Sterkte en beterschap gewenst!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Eigenlijk moet je nu een tagje krijgen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:15 schreef APK het volgende:
[..]
Allemaal naar de waddeneilanden! [ afbeelding ]
Wat is dat voor smiley?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:15 schreef APK het volgende:
[..]
Allemaal naar de waddeneilanden! [ afbeelding ]
Als het bij die 200.000 doden blijft, zal ik me nogsteeds geen zorgen maken. Ik zal overigens wel een traan laten over deze doden, neem mij niet verkeerd. Op het moment dat ik dan nog niet besmet ben, zit ik ook wel goed denk ik. Of ik moet wel erg veel geluk hebben/als een kluizenaar leven. Ken iig nog niemand die de mexicaanse griep heeft, en dat zou ik graag zou houden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:37 schreef Lemans24 het volgende:
517 infecties, 0 doden is niet zorgwekkend.
7 miljoen infecties, 200.000 doden wel.
Goede vraag.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:36 schreef willempjewever het volgende:
Hoe zit dat nu met dat rivm kaartje, gaan daar mensen weer af als ze beter zijn of telt die alleen maar op?
Telt op denk ik.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:36 schreef willempjewever het volgende:
Hoe zit dat nu met dat rivm kaartje, gaan daar mensen weer af als ze beter zijn of telt die alleen maar op?
Ze mogen over deze statistieken best wat duidelijkheid geven. Veroorzaakt anders onnodig paniek enzo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:06 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Telt op denk ik.
Anders heb je er weinig aan om te zien hoe de groep zich over Nederland verspreid.
Hiernaast hebben ze uit Rimini meegenomen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:23 schreef jens007 het volgende:
Meisje uit de bus naar Blanes heeft het nu ook hoorde ik. Het heerst enorm momenteel aan de Costa Brava.
88.000 man in te krappe discotheek waarin ze niet alleen spuug, maar ook zaad uitwisselen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:23 schreef jens007 het volgende:
Meisje uit de bus naar Blanes heeft het nu ook hoorde ik. Het heerst enorm momenteel aan de Costa Brava.
ik denk wel een meer dan een verdubbeling? niet dan?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:57 schreef Dragorius het volgende:
ik verwacht de komende 2 weken een verdubbeling, minstens...hopelijk zonder doden...
Ja idem ook maf, heb je griep maar geen koorts, ik me maar afvragen hoe dit nu weer konquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Het begin van het einde.quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja idem ook maf, heb je griep maar geen koorts, ik me maar afvragen hoe dit nu weer kon
Bangmakerijquote:
Wat is de Mexicaanse griep dan anders? Gedeeltelijk lam leggen klinkt anders ook eng.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Bangmakerij
Het is vooral een vervelend virus omdat het de samenleving gedeeltelijk lam kan leggen.
Nou, er wordt gelukkig nog niet over gesproken, maar als dit virus in potentie 30% ziek kan maken op een bepaald moment heb je wel ellende natuurlijk, dat bedoel ik meer. Iedereen moet gewoon extra op zijn/haar hygiene letten en indien toch symptomen komen direct handelen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat is de Mexicaanse griep dan anders? Gedeeltelijk lam leggen klinkt anders ook eng.
@Stevengerrard: Tamiflu is geen vaccin, het is een virusremmer.
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers. Als ik op wikipedia of google kijk bijvoorbeeld, is er geen definitie te vinden die niets met de mexicaanse griep te maken heeft. Hoe zit dat? Vind die stelling dat het de ziekte 1 a 2 dagen korter zou maken ook vreemd, dacht dat de griep zo fataal was?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nou, er wordt gelukkig nog niet over gesproken, maar als dit virus in potentie 30% ziek kan maken op een bepaald moment heb je wel ellende natuurlijk, dat bedoel ik meer. Iedereen moet gewoon extra op zijn/haar hygiene letten en indien toch symptomen komen direct handelen.
Tamiflu wordt inderdaad opvallend vaak verward met het vaccinGoed nieuws, hoogstwaarschijnlijk is vanaf volgende week Tamiflu op recept kostenloos
De ggd heeft in mijn geval gezegd dat ik binnen moet blijven. Mijn ouders en broertje mochten wel gewoon hun ding blijven doen, alleen geen bezoek ontvangen thuis van wie dan ook. Wel moeten ze zichzelf in de gaten houden, mochten ze koorts krijgen, dan moeten ze bellen voor Tamiflu. Maar zij worden dus niet afgeschermd ofzo, zo streng zijn ze niet ondanks dat de kans van besmetting door mij vrij groot is inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:44 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kans op herhaalde besmetting. Stel mijn vriendin krijgt zo te horen dat ze het heeft en ze slikt zoveel dagen die tamiflu en knapt weer op. Kan ze het dan weer krijgen of is het net als mazelen 1x en dan nooit meer???
Moeten mensen die het hebben btw afgeschermd worden?? Ik kan me zo voorstellen dat als iemand in een gezin van 4 het heeft het moeilijk is voor de overige 3 om niet in de buurt te komen. Ik neem toch aan dat als iemand hoest de bacillen door het hele huis gaan en dat je het ook in de woonkamer kan krijgen
Mocht jouw vriendin het hebben, en jij hebt nog geen mexicaanse griep, dan is het inderdaad raar als je virusremmers gaat nemen. Wat valt er dan te remmen? Of hebben we een reservoir in ons lichaam, dat tamiflu opslaat, just incase..quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:16 schreef stevengerrard het volgende:
@ media : Waarom heb ik dan 2 pillen tamiflu gekregen onder de noemer preventief mocht mijn vriendin het hebben??? Wat heeft dat dan voor zin? Aangezien ik vanavond ook gewoon in dezelfde ruimte heb geslapen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferonquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:17 schreef mediaconsument het volgende:
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers.
Is een virusremmer een anti-viraal middel dan? Volgens mij niet. Zou wel mooi zijn als het echt anti was net zoals anti-virus op de pc, die doet ook niet aan remmen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferon
Ow, enne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Antiviraal_middel
Oftewel: er bestaan al wel langer antivirale middelen.
Wat ToT zegt, anti-virale middelen bestaan al wat langer, deze (Tamiflu) werkt specifiek tegen virussen van o.a. dit type. Maar ook wel meer. Het maakt die ziekte gemiddeld wel wat dagen korter, omdat het virus geremd wordt waardoor de ziekte minder verspreidt raakt in je lichaam en herstel dus sneller kan plaatsvinden. En waar wordt gezegd zo fataal? Op dit moment is het vergelijkbaar met een seizoensgriep, alleen de hoge mate van besmettelijkheid is zeeeer ongewenst.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers. Als ik op wikipedia of google kijk bijvoorbeeld, is er geen definitie te vinden die niets met de mexicaanse griep te maken heeft. Hoe zit dat? Vind die stelling dat het de ziekte 1 a 2 dagen korter zou maken ook vreemd, dacht dat de griep zo fataal was?
Volgens mij staan de Tamiflu-fabrieken nu overuren te draaien, ik vind het juist goed (en ook het enige juiste) om te zorgen dat dit, indien op recept!!! gratis wordt. Anders ga je de minder bedeelden keihard benadelen.quote:Dat verhaal van op recept kosteloos is ook raar overigens, hoorde dat dat spul gelimiteerd verkrijgbaar is. Dan ga je het toch niet kosteloos maken?
? Dus mensen mogen wel onwaarheden spuien m.b.t. vaccinaties en medicijnen zoals die verknipte dames van verontruste moeders, maar ik, met mijn feitelijke waarheden en een aantal jaar medische opleiding moet dan maar mijn mond houden? Stel dat een zwangere vrouw die 2 trienen gelooft en daardoor haar leven en dat van haar kindje in gevaar worden gebracht? Nee dankje...quote:Daarbij ook de vraag of je op zou willen houden met het ophemelen van tamiflu en vaccins, hier is niks romantisch of leuks aan! Jij weet dan ook niet zeker wat de effecten van deze middelen zijn, anders dan dat je dit in de media hebt gelezen. Of werk je toevallig bij een centrum mbt. grieponderzoek?
Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dusquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:16 schreef stevengerrard het volgende:
@ drag: Je zegt dat iedereen gelijk moet handelen als er symptonen naar boven komen, maar hoe zie je dat handelen dan?? Moet je bij elk kuchje nu gelijk tamiflu gaan slikken want dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen en gaan mensen voor een mug naar de dokter onder de noemer mexicaanse griep
Zie bovenstaande dusquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mocht jouw vriendin het hebben, en jij hebt nog geen mexicaanse griep, dan is het inderdaad raar als je virusremmers gaat nemen. Wat valt er dan te remmen? Of hebben we een reservoir in ons lichaam, dat tamiflu opslaat, just incase..
dus als ik het goed begrijp en ze zal vandaag te horen krijgen dat ze het heeft is het voor mij verstandig om op de bank te gaan slapenquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dus
[..]
Zie bovenstaande dus1 dag voordat de symptomen zich openbaren is iemand al besmettelijk.
Ligt aan nog veel andere factoren. De een wordt echt ziek en ligt dus een week plat, de ander hoest en kucht even en dat was het.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:39 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp en ze zal vandaag te horen krijgen dat ze het heeft is het voor mij verstandig om op de bank te gaan slapen
Maar is het dan niet zo aangezien ze besmettelijk is dat ik allang ben aangestoken met het virus??
Zeg ik dat dan?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Dragorius het volgende:
? Dus mensen mogen wel onwaarheden spuien m.b.t. vaccinaties en medicijnen zoals die verknipte dames van verontruste moeders, maar ik, met mijn feitelijke waarheden en een aantal jaar medische opleiding moet dan maar mijn mond houden? Stel dat een zwangere vrouw die 2 trienen gelooft en daardoor haar leven en dat van haar kindje in gevaar worden gebracht? Nee dankje...![]()
Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen! Op het moment dat de dokter bij jou thuis is geweest, en na tests constateert dat je de griep hebt, dan pas ga je nadenken over dit spul, elk moment daarvoor is het bedoeld om door het toilet te spoelen.quote:Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dus
Hij heeft zoals gezegd opleidingen gehad waar hij geleerd heeft hoe virussen in elkaar zitten, hoe ze werken en hoe dit soort middellen gebruik maken van de zwakke punten van het virus!quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Je zult mij dan ook niet horen concluderen over dit verhaal. Omdat er teveel onduidelijkheden zijn ga ik me hier niet aan wagen.
Jij hebt je mening kennelijk al helemaal klaar, de regering houdt dan ook veel van jou! Er moet ook zo snel mogelijk een conclusie komen over dit onderwerp, en nog sneller moet je een kant kiezen. Je moet dan ook iedereen overtuigen dat ze dom zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Ik begrijp af en toe het doel niet helemaal van je posts!
Het is namelijk ook omgekeerd, stel dat het dadelijk duidelijk word dat tamiflu en vaccins echte rotzooi zijn, en ons alleen maar zieker maken. Dan sta jij dit hier nu mooi wel even aan te prijzen! Daar zul je veel vrienden aan overhouden!
Daarvoor ga je dan ook geen virusremmers gebruiken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
, de ander hoest en kucht even en dat was het.
Opleidingen stellen niks voor. Jarenlange ervaring in de virologie, dan kunnen we praten. Tot die tijd weet je net zoveel als jan-met-de-pet, en is het dus ERG gevaarlijk als je middelen waarover veel onduidelijkheid is mbt. het nut gaat lopen aanprijzen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heeft zoals gezegd opleidingen gehad waar hij geleerd heeft hoe virussen in elkaar zitten, hoe ze werken en hoe dit soort middellen gebruik maken van de zwakke punten van het virus!
Dat soort feitelijkheden zijn gewoon heel duidelijk aan te tonen, dus hoezo blind vertrouwen? En hoezo zou het dan ineens rotzooi zijn?
Misschien moet je even een paar keer diep ademhalen, ik post hier met dezelfde reden als jij, informeren en informatie zoeken. Oh en nergens zeg ik dat mensen "dom" zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Die 2 van verontruste moeders zijn wel dom, vooral het aanprijzen van colloidaal zilver...een anti-biotisch middel tegen een virus?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Je zult mij dan ook niet horen concluderen over dit verhaal. Omdat er teveel onduidelijkheden zijn ga ik me hier niet aan wagen.
Jij hebt je mening kennelijk al helemaal klaar, de regering houdt dan ook veel van jou! Er moet ook zo snel mogelijk een conclusie komen over dit onderwerp, en nog sneller moet je een kant kiezen. Je moet dan ook iedereen overtuigen dat ze dom zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Ik begrijp af en toe het doel niet helemaal van je posts!
tamiflu en soortgelijke middelen worden al langer gebruikt en zijn voor gebruik al jaaaaren getest. Ik ben daar niet zo bang voor. Dat vaccin geldt bijna hetzelfde, de test zijn nu in veel landen aan de gang en als daaruit blijkt dat het niet veilig is, dan wordt het ook niet toegediend aan de bevolking. Werkt het wel en is het veilig dan zou ik iedereen aanraden het wel te doen. Ik wil desnoods zelf wel vooraan staan als je dat liever hebt?quote:Het is namelijk ook omgekeerd, stel dat het dadelijk duidelijk word dat tamiflu en vaccins echte rotzooi zijn, en ons alleen maar zieker maken. Dan sta jij dit hier nu mooi wel even aan te prijzen! Daar zul je veel vrienden aan overhouden!
Ja, en terwijl je dus met koorts + symptomen lekker mensen om je heen, op je werk, eventueel openbaar vervoer etc. aan het besmetten bent gewoon "stoer" zijn? Dan is het in Nederland wachten op de eerste doden, met zo'n mentaliteit van "ik lig nog niet plat dus stel me niet aan". Niet iedereen heeft een even goede weerstand.quote:Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen! Op het moment dat de dokter bij jou thuis is geweest, en na tests constateert dat je de griep hebt, dan pas ga je nadenken over dit spul, elk moment daarvoor is het bedoeld om door het toilet te spoelen.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarvoor ga je dan ook geen virusremmers gebruiken.
Het lijkt net alsof jij dat spul moet verkopen lol.
Je gooit je eigen geloofwaardigheid en mijn zin om met jou in discussie te gaan met deze post echt in een heeeeele diepe put...quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Opleidingen stellen niks voor. Jarenlange ervaring in de virologie, dan kunnen we praten. Tot die tijd weet je net zoveel als jan-met-de-pet, en is het dus ERG gevaarlijk als je middelen waarover veel onduidelijkheid is mbt. het nut gaat lopen aanprijzen.
Hou dan aub op met dingen als, owyeah Tamiflu gratis!quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Misschien moet je even een paar keer diep ademhalen, ik post hier met dezelfde reden als jij, informeren en informatie zoeken. Oh en nergens zeg ik dat mensen "dom" zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Die 2 van verontruste moeders zijn wel dom, vooral het aanprijzen van colloidaal zilver...een anti-biotisch middel tegen een virus?![]()
Hier kun jij geen conclusie aan verbinden. Doe dat dan ook niet.quote:tamiflu en soortgelijke middelen worden al langer gebruikt en zijn voor gebruik al jaaaaren getest. Ik ben daar niet zo bang voor. Dat vaccin geldt bijna hetzelfde, de test zijn nu in veel landen aan de gang en als daaruit blijkt dat het niet veilig is, dan wordt het ook niet toegediend aan de bevolking. Werkt het wel en is het veilig dan zou ik iedereen aanraden het wel te doen. Ik wil desnoods zelf wel vooraan staan als je dat liever hebt?
Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!quote:Ja, en terwijl je dus met koorts + symptomen lekker mensen om je heen, op je werk, eventueel openbaar vervoer etc. aan het besmetten bent gewoon "stoer" zijn? Dan is het in Nederland wachten op de eerste doden, met zo'n mentaliteit van "ik lig nog niet plat dus stel me niet aan". Niet iedereen heeft een even goede weerstand.
Jij denkt dan zeker ook dat je goed kunt rijden in een auto als je net je rijbewijs hebt gehaald? Ken zo meer van die mensen, waaronder psychologen die doen alsof ze de bom zijn met een paar papiertjes, in tussentijd kunnen ze hun eigen stress nieteens onder controle houden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
Je gooit je eigen geloofwaardigheid en mijn zin om met jou in discussie te gaan met deze post echt in een heeeeele diepe put...
Dus jou boeit het niet als jij iemand besmet en die er aan komt te overlijden? "Tja anders had-ie het virus vast wel van iemand anders gekregen."quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:57 schreef mediaconsument het volgende:
Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!
Dit heeft dan ook niks met stoer doen te maken, dit heeft met het ongewisse en het tekort aan vertrouwen in de overheid te maken!
Denk je dat je zonder een opleiding voldoende kennis in huis hebt om tot een goede besluitvorming te kunnen komen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:00 schreef mediaconsument het volgende:
Ownee, jij moet en zal je verschuilen achter je opleiding! Ik ben blij dat ik geen opleiding heb om me achter te verschuilen, is heel wat makkelijker met de objectieve besluitvorming.
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus jou boeit het niet als jij iemand besmet en die er aan komt te overlijden? "Tja anders had-ie het virus vast wel van iemand anders gekregen."
In dat geval lijkt de quarantaine-plicht wat er in [BNW] besproken wordt me idd niet zo'n slecht idee.
Hoezo is dat niet positief dan? Ik zeg toch niet TAMIFLU GENEEST JE!!! ? Het is gewoon een goede zaak dat ze dat nu op recept gratis willen laten uitgeven, zodat iedereen evenveel mogelijkheid heeft indien nodig dit te halen en het niet van geld afhankelijk is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hou dan aub op met dingen als, owyeah Tamiflu gratis!Jij bent namelijk net zo verkeerd bezig als die 2 moeders, echter van de andere kant. Of jij zegt het verkeerd, dat kan ook.
quote:Hier kun jij geen conclusie aan verbinden. Doe dat dan ook niet.
Ok, leuk dus dat je anderen niet boeiend genoeg vind om ze eventueel minder kans op besmetting te gunnen door thuis uit te zieken...quote:Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!
Jouw niet-vertrouwen van de overheid mag echter niet een reden zijn dat anderen, waaronder risico-groepen, onnodig risico moeten gaan lijden, mee eens?quote:Dit heeft dan ook niks met stoer doen te maken, dit heeft met het ongewisse en het tekort aan vertrouwen in de overheid te maken!
Dus het is niet zo dat je door blijft bikkellen en zo lang mogelijk naar je werk zult blijven gaan als je die griep onder de leden hebt?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!
In tussentijd zal ik er uiteraard mijn best voor doen om mij zo min mogelijk op publieke plaatsen te vertonen, oftewel stappen doe ik gelukkig al een half jaar niet meer bijvoorbeeld, en daarbij zo goed mogelijk te eten. Mocht ik dan ziek zijn, hier eerlijk over zijn tov mezelf en thuis gaan uitzieken!
Dan doe ik imo al genoeg, daar kan geen middeltje iets aan veranderen!
Je hebt evenveel kennis, in totaal.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Denk je dat je zonder een opleiding voldoende kennis in huis hebt om tot een goede besluitvorming te kunnen komen?
Nou, fijn om te weten dan. Ik dacht dat je wat meer begaan was met de mensheid, dat je daarom zo tegen de overheid strijdt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!
Ja maar goed eten betekent niet dat je niet besmettelijk bent, en als je het eten weer uitkotst bijvoorbeeld heb je er ook niks aan.quote:In tussentijd zal ik er uiteraard mijn best voor doen om mij zo min mogelijk op publieke plaatsen te vertonen, oftewel stappen doe ik gelukkig al een half jaar niet meer bijvoorbeeld, en daarbij zo goed mogelijk te eten. Mocht ik dan ziek zijn, hier eerlijk over zijn tov mezelf en thuis gaan uitzieken!
Dan doe ik imo al genoeg, daar kan geen middeltje iets aan veranderen!
Waar schep ik dan op? Waar ben ik "stoer" met mijn voorkennis van dit soort zaken? Ik wil alleen dat mensen een goede beslissing maken op basis van feiten en niet rare verhaaltjes van mensen die uberhaupt niks in de medische wereld hebben qua kennis. Niet zo gek toch? Alsof een bakker tegen zijn automonteur gaat zeggen dat ie zijn werk niet goed doet omdat de banden niet rond maar vierkant moeten zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij denkt dan zeker ook dat je goed kunt rijden in een auto als je net je rijbewijs hebt gehaald? Ken zo meer van die mensen, waaronder psychologen die doen alsof ze de bom zijn met een paar papiertjes, in tussentijd kunnen ze hun eigen stress nieteens onder controle houden.
Jij hebt dus duidelijk geen weet hoe bepaalde opleidingen in elkaar steken. Of dacht je dat geneeskunde bijvoorbeeld alleen maar theorie is?quote:Daarom zeg ik ook, jarenlange ervaring in de virologie, dan pas kunnen we praten. Opleidingen zijn ervoor om je een beetje bekend te maken met de stof in de specifieke branche, uiteindelijk zul je het gros toch in de praktijk moeten leren.
Nee hoor, ik durf ook kritisch te zijn. Alleen, dan wel op punten waar inderdaad kritiek over te maken valt met echte argumenten en geen non-argumenten.quote:Ownee, jij moet en zal je verschuilen achter je opleiding! Ik ben blij dat ik geen opleiding heb om me achter te verschuilen, is heel wat makkelijker met de objectieve besluitvorming.
Als je ziek bent, blijf je thuis. Daar begint het mee. Als het na paar dagen tot een week nog niet echt minder is geworden, dan bel je de dokter en kijk je verder. Ga alleen niet bang lopen zijn van een ziekte, waaraan nog maar 500 man besmet zijn, en je het gevoel krijgt alsof de helft van het land besmet is, er zijn nog genoeg andere ziekten die mogelijk zijn, en dat avondje stappen in het weekend met veel drank en kou zal ook goed zijn voor de gezondheid imo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus het is niet zo dat je door blijft bikkellen en zo lang mogelijk naar je werk zult blijven gaan als je die griep onder de leden hebt?
Nou, nee...quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je hebt evenveel kennis, in totaal.
Omschrijf dan eens bijvoorbeeld de fasen die het lichaam ondergaat bij binnenkomst van het virus? De symptomen, op een rijtje en waardoor ze veroorzaakt worden?quote:De mensen van de opleiding hebben uiteraard wat meer kennis over beroepsspecifiek termen, uiteraard afhankelijk van hun huidige positie en ervaring. Geïnteresseerde mensen zonder/andere opleiding, bekijken het wat minder subjectief, en kunnen daardoor zaken beter vanuit meerdere kanten bekijken. Dit is in allebei de gevallen uiteraard afhankelijk van de bronnen en de eigen ervaring.
Jij dwingt mij hiertoe, omdat je claimt dat ik geen idee heb waar ik het over zou hebben. Dan is het niet vreemd om wat meer achtergrondinformatie van mezelf te geven (wat ik normaal liever niet doe) zodat je weet met welk licht ik dit allemaal zie.quote:Mijn punt hierin is meer, dat je niet in een discussie gaat lopen roepen dat je een opleiding hebt, en dat je het daarom beter weet. Dan laat je dit in de discussie naar voren komen. En anders dan wat lauw opgehemel van tamiflu en vaccins en onvoorwaardelijke trouw aan de zorg door dhr. dragorius, heb ik weinig dingen uit zijn posts kunnen opmaken.
Lees en begrijp, daar heb jij kennelijk in je opleiding niet veel tijd in gestoken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef Dragorius het volgende:
Jij hebt dus duidelijk geen weet hoe bepaalde opleidingen in elkaar steken. Of dacht je dat geneeskunde bijvoorbeeld alleen maar theorie is?
En waarom zou ik met jarenlange ervaring pas met jou kunnen praten? Jij hebt die ervaring al wel al, in alle branches die we als mens kennen?![]()
Op het moment dat het argument ook maar iets met zorg te maken heeft, dan heeft dit argument gewonnen.quote:Nee hoor, ik durf ook kritisch te zijn. Alleen, dan wel op punten waar inderdaad kritiek over te maken valt met echte argumenten en geen non-argumenten.
Volgens mij hebben we dit topic gekaapt op deze manier, sorry Re![]()
Jij zegt >quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je ziek bent, blijf je thuis. Daar begint het mee.
Als ik koorts + 1 of 2 symptomen extra zou hebben, zou ik dat ook al ziek noemen hoor. Ik kan niet normaal mijn werk doen met koorts + rillingen + koppijn bijvoorbeeld. (Ik slik zelf zo min mogelijk paracetamol bijv.)quote:Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen!
Ik heb de gewaagde theorie gesteld dat binnen 2 weken, het aantal besmetten minimaal verdubbeld zal zijn. Mensen beginnen nu thuis te komen van vakantiequote:Ga alleen niet bang lopen zijn van een ziekte, waaraan nog maar 500 man besmet zijn, en je het gevoel krijgt alsof de helft van het land besmet is, er zijn nog genoeg andere ziekten die mogelijk zijn
Ja, zo is autorijden ook een potentieel gevaar.quote:en dat avondje stappen in het weekend met veel drank en kou zal ook goed zijn voor de gezondheid imo.
Serieus, ga in een fabriek werken ofzo.quote:
Zo worden de dokters nu dus wel overspoelt met mensen die een paar dagen na het stappen een kuchje/temperatuurtje hebben. Jij wil volgens mij dan ook mijn punten niet snappen, ga ze verder ook niet meer uitleggen.quote:Ja, zo is autorijden ook een potentieel gevaar.
Ik prijs ze niet aan, waar haal je dat vandaan. Ik zeg alleen dat Tamiflu bewezen werkt. En dat het al jaren gebruikt wordt, en daarvoor al jaren is getest en ook daaruit geen problemen blijken. Het vaccin wordt zoals gezegd nog getest, indien daar positieve resultaten uit komen is het zeker aan te raden, met name voor de risicogroepen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik zeg jarenlange ervaring omdat je daarvoor nog amper conclusies kunt trekken. Jij weet zeker dat Tamiflu en vaccins goed zijn, dus prijs je ze aan.
Hoewel heel erg irrelevant en op de man gespeeld >quote:Hoeveel jaar ervaring heb jij dan met griepvirussen om hier een conclusie aan te mogen verbinden?
Wat is er Mr. Know-it-all aan als je je eigen kennis + ervaring deelt over dit soort zaken? En, ik adviser alleen maar bij (aanhoudende) symtpomen contact op te nemen met de huisarts. Altijd beter nog dan het advies niks te doen en zilver te benevelen in je longen, wat niks zal doen tegen een virusquote:Op het moment dat het argument ook maar iets met zorg te maken heeft, dan heeft dit argument gewonnen.
Daarbij het gekaap, dat is jouw probleem, bij iedereen die ook maar iets denkt te voelen van deze griep, zit jij adviesen te geven, alsof je mr. Know-All bent mbt deze griep. Ik vind het alleen erg gevaarlijk om met opmerkingen/conclusies te komen over tamiflu.
Splitsverzoekje indienen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:20 schreef Re het volgende:
mensen, dit is niet het topic voor deze discussie. Wees vrij om er in desbetreffende topics over te discussieren of zelf een topic te openen
moet je wel nog binnen blijven enz?quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:44 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Op het moment vrij goed eigenlijk. Heb alleen nog echt last van wat hoestbuien (schijnt nog wel even aan te kunnen houden volgens de huisarts) en verder ben ik nogal moe. Een trap op- of aflopen is een hele onderneming. Maar goed, niet zo raar na een week Mallorca met weinig slaap en vervolgens een week ziek op bed liggen, een echt herstelmoment heb ik nog niet gehad. Maar ik heb nu 'vakantie' dus ik heb alle tijd om het weer bij te slapen.
Gevaarlijke keus van de huisarts tbh. Er is nog niks zeker, en toch worden er al stevige medicijnen toegediend. Ze kunnen zo ook iedereen voor de zekerheid alvast een lading prednisolon/prednison meegeven, ontstekingsremmers van hoge kwaliteit, met veel kracht. Dan weet je iig ook zeker dat je geen longontsteking meer gaat oplopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:19 schreef stevengerrard het volgende:
nou een kleine update vanuit huize Gerrard.
Dokter gebeld aangezien de vrouwen die gister de kweek kwamen afnemen gezegd hadden dat je binnen 1 dag hoorde of je positief was, maar schijnbaar is er nog geen resultaat bekend en horen we pas over een paar dagen of het de mex griep is.
Tot die dag slikt ze wel tamiflu op aanraden van de huisarts ( moesten nog wel 33 euro betalen) dus we wachten met spanning af.
Just incase.quote:Prednisolon is een corticosteroïde ontstekingsremmer en de actieve metaboliet van prednison.
? Lijkt me juist niet verstandig, dat prednison. Dan kun je namelijk ook meteen een kuur erbij nemen om botontkalking tegen te gaan (veel voorkomende bijwerking van prednison wanneer preventief gebruikt) ...quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gevaarlijke keus van de huisarts tbh. Er is nog niks zeker, en toch worden er al stevige medicijnen toegediend. Ze kunnen zo ook iedereen voor de zekerheid alvast een lading prednisolon meegeven, ontstekingsremmers van hoge kwaliteit, met veel kracht. Dan weet je iig ook zeker dat je geen longontsteking meer gaat oplopen.
[..]
Just incase.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
? Lijkt me juist niet verstandig, dat prednison. Dan kun je namelijk ook meteen een kuur erbij nemen om botontkalking tegen te gaan (veel voorkomende bijwerking van prednison wanneer preventief gebruikt) ...
En zo "stevig" is een tamiflu-kuur niet. Als je het virus aanpakt op die manier is een longontsteking niet eens aan de orde.
Verder, hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid, beterschap!Eh nee, jij bijt toch wel, daar hoef ik geen moeite voor te doen. Ik ben van mening dat een huisarts geen medicijnen mag voorschrijven als hij nog niet zeker is van zijn zaak. Klinkt mij ook een beetje raar in de oren tbh. Dat voorbeeld was dus een vergelijking. Het is namelijk net zo dwaas om mensen met een kans op longontsteking prednison (ontstekingsremmers) voor te schrijven, als mensen met een kans op griep virusremmers voor te schrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens, de fuck, 33 euro voor een doosje capsules. Moeten die mensen winst maken ofzo?As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |