abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:19:55 #176
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_71469198
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef bmwdevil het volgende:
Volgens mij heerst er ook gewoon verkoudheid tussen de griep door, met dit rare weer hier in NL. Ik heb zelf ook beetje last van mn keel en moet af en toe beetje hoesten, maar voel me verder eigenlijk gewoon topfit. Zit er net tegenaan te hikken, maar het wil nog niet doorzetten of weggaan.
Heb eigenlijk precies hetzelfde. Sinds vandaag wat last van m'n keel, maar verder voel ik me goed. Hopelijk lig ik morgen niet doodziek op m'n nest, maar dat zien we dan wel..
ég gaf ykkur von sem varš aš vonbrigšum.. žetta er įgętis byrjun
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:30:59 #177
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71471641
Heb wel 2 verstopte puntoortjes
pi_71473316
Wellicht heb ik het ook..

Op het werk van mn vrouw, zit een meisje bij wiens zus vorige week de mexicaanse griep is geconstateerd.(1 van de 8 mensen uit Ootmarsum waarbij de griep is geconstateerd)
2 dagen geleden heeft dat meisje zich ziek gemeld en vandaag blijkt dat ook zij de mexicaanse griep heeft.
Mijn vrouw zit/zat praktisch naast haar. Zeg maar een werkplek/bureau lengte.
Kans is dus vrij groot dat mn vrouw en dus ook ik besmet zijn.
Op dit moment voelen we ons nog wel goed. Hoewel ik zelf al de hele week rare opvliegers heb. Soms krijg ik het ineens heel warm en begin te zweten terwijl ik niets doe.
Je kent het wel, dat je letterlijk het zweet uitbreekt. En wat water drinken en vaak is het dan daarna weer weg.
Dat had ik paar dagen geleden, daar heb ik nu geen last meer van.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71473468
Zaterdag kwam er koorts op zetten, ging op een gegeven moment gepaard met last van de maag en spierpijn in de schouders/rug. Hoesten en een verstopte neus mocht er ook nog even bij komen.

Zondag leek het minder te worden qua koorts en spierpijn, maar werd in de eind van de dag aan beide oren half-doof en ik begon keelpijn te krijgen, dit hield t/m gisteren aan.

Nu nog last van een vage suis in mijn oren (merk het vooral bij stilte), en voel me alsnog niet 100% (sloom, niet erg veel eetlust etc.) zo af en toe last van spontane zweet uitbarstingen.

Begon vandaag wat dingen te doen om er weer even in te komen, maar een klein kwartiertje in de auto bezig met een paar speakers resulteerde in last van de rug.

Blijf morgen nog even lekker thuis als ik mij morgenochtend nog steeds zo voel, geen bezoekje aan de dokter gepleegd maar als het zo wat aanhoudt toch nog even langs gaan om er achter te komen wat het nou geweest was.. (ben nieuwsgierig )
pi_71473509
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:17 schreef extremeweather-eu het volgende:
Wellicht heb ik het ook..

Op het werk van mn vrouw, zit een meisje bij wiens zus vorige week de mexicaanse griep is geconstateerd.(1 van de 8 mensen uit Ootmarsum waarbij de griep is geconstateerd)
2 dagen geleden heeft dat meisje zich ziek gemeld en vandaag blijkt dat ook zij de mexicaanse griep heeft.
Mijn vrouw zit/zat praktisch naast haar. Zeg maar een werkplek/bureau lengte.
Kans is dus vrij groot dat mn vrouw en dus ook ik besmet zijn.
Op dit moment voelen we ons nog wel goed. Hoewel ik zelf al de hele week rare opvliegers heb. Soms krijg ik het ineens heel warm en begin te zweten terwijl ik niets doe.
Je kent het wel, dat je letterlijk het zweet uitbreekt. En wat water drinken en vaak is het dan daarna weer weg.
Dat had ik paar dagen geleden, daar heb ik nu geen last meer van.
Gewoon in de gaten houden inderdaad, en bij koorts de huisarts bellen En je vrouw?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71473658
Hoe gaat het nu precies? Je voelt je ziek, je belt gelijk de dokter en dan?
pi_71473704
Die slaapt alleen slecht en is heel erg moe. Maar volgens mij is ze (nog) niet ziek.
We zullen het de komende dagen wel merken (hopelijk niet natuurlijk)
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71473803
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:
Hoe gaat het nu precies? Je voelt je ziek, je belt gelijk de dokter en dan?
Je belt de huisarts (heel belangrijk, niet langsgaan ivm besmetting) en je legt uit waar je last van hebt. Op basis daarvan kan de huisarts beslissen of je 1) langs mag komen op een afgesproken tijdstip (ivm besmetting
2) de huisarts komt bij jou langs
3) naar een GGD in de buurt voor controle

En dan afhankelijk van wat er gebeurt, stel er wordt H1N1 a verwacht, nemen ze een keel en neusmonster met een huge wattenstaafje dat gaat naar de GGD ter onderzoek en binnen 12 uur is de uitslag bekend.

@ Extreme-weather > beterschap en ook aan je vrouw
Mr. Prolapse 2009
pi_71474526
oh, dat gaat dus heel snel (12 uur voor de uitslag)!

mijn vrouw is zwanger en de uitgerekende datum is 30 oktober (uit mijn hoofd 27 weken zwanger dus), ze moet na de vakantie over 1,5 week nog 6 weken werken , ze heeft een baliefunctie op een school met veel internationale studenten uit de hele wereld. Nu zeggen veel mensen in de omgeving dat ze zich beter ziek kan melden, zou dat inderdaad beter zijn?

Daarnaast had ik gelezen dat een kinderdagverblijf een risico geeft, daar heb je er meer kans op. Dan maar je kind een paar maanden daar niet heenbrengen (is mogelijk in onze situatie, we zijn er niet 100% van afhankelijk en doen het meer omdat onze zoon dan 2 dagen veel kinderen om zich heen heeft en sociaal wordt).
pi_71474582
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:46 schreef willempjewever het volgende:
oh, dat gaat dus heel snel (12 uur voor de uitslag)!

mijn vrouw is zwanger en de uitgerekende datum is 30 oktober (uit mijn hoofd 27 weken zwanger dus), ze moet na de vakantie over 1,5 week nog 6 weken werken , ze heeft een baliefunctie op een school met veel internationale studenten uit de hele wereld. Nu zeggen veel mensen in de omgeving dat ze zich beter ziek kan melden, zou dat inderdaad beter zijn?
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalen
Mr. Prolapse 2009
pi_71475217
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kindjes mogen sowieso niks hebben Die zjin nog onschuldig
Ieder kind is een potentiėle Hitler

Enfin, sinds vandaag last van m'n keel, hoofd, spierpijn in de schouders en onderrug. Ook geregeld hoesten maar nog geen koorts. Morgen verder kijken en anders maar een bezoekje aan de dokter brengen.

Hoe lang houdt deze griep trouwens gemiddeld aan?
pi_71475267
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:47 schreef Dragorius het volgende:
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalen
Ze gaat het maandag met de verloskundige in iedergeval even bespreken, even zien wat daaruit komt. Vandaag toevallig wel bij de huisarts geweest, had het wel even kunnen vragen, maarja, ik denk er nu pas aan.
pi_71475344
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:04 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Ieder kind is een potentiėle Hitler

Enfin, sinds vandaag last van m'n keel, hoofd, spierpijn in de schouders en onderrug. Ook geregeld hoesten maar nog geen koorts. Morgen verder kijken en anders maar een bezoekje aan de dokter brengen.

Hoe lang houdt deze griep trouwens gemiddeld aan?
Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of min Ook hoeveel last je ervan hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_71475483
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of min Ook hoeveel last je ervan hebt.
Ok, dat valt dus nog wel mee. Ik kan me namelijk nog herinneren dat men het in april over +/- 14 dagen had en dat zou ik nu niet echt kunnen gebruiken
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:17:04 #190
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_71475634
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_71475901
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:39:50 #192
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_71476373
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?
De overheid. Er worden ook plannen gemaakt om de bedrijfskritische onderdelen door te kunnen laten draaien.
Maar goed, ook voor een 'normale' werkgever lijkt het me handiger om 1 werknemer met griep gelijk naar huis te sturen, dan over een week met een leeg bedrijf te zitten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:10:00 #193
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71477195
Hmm ik ben medicijn bezorger, ik kom dus dagelijks bij mensen over de vloer die wel iets hebben (daarom hebben ze ook medicijnen nodig), ik heb zelf nog geen instructies gehad, dus zal wel geen klanten hebben die de varkensgriep hebben.

Volgens mij loop ik wel een verhoogd risico zo
Drugs are good mkay?
pi_71481805
Ik snap de mensen ook niet die gewoon doorwerken of wel last van koorts & hoesten hebben, maar het verder niet echt boeiend vinden.
Zo gaat de verspreiding wel door idd..
pi_71481832
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:31 schreef Honeymooner het volgende:
Ik snap de mensen ook niet die gewoon doorwerken of wel last van koorts & hoesten hebben, maar het verder niet echt boeiend vinden.
Zo gaat de verspreiding wel door idd..
Ja, dat zijn ook die mensen die tegen het vaccin zijn, met de stoere woorden > Ik ziek het wel even uit...
Leuk voor de mensen in je omgeving met een zwakker gestel
Mr. Prolapse 2009
pi_71482264
Nou, een man van de collega van mijn vriendin (werken in de apotheek) heeft H1N1 a positief getest gehad.
Nu maar even afwachten dus
Mr. Prolapse 2009
pi_71482437
Collega van mij hier heeft ook te horen gekregen dat hij H1N1 te pakken heeft. Vreemde is dat hij zich niet heel erg ziek voelde. Ik ga volgende week op vakantie, mag toch hopen dat ik niet dan ziek word!
pi_71482467
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:58 schreef Shoombak het volgende:
Collega van mij hier heeft ook te horen gekregen dat hij H1N1 te pakken heeft. Vreemde is dat hij zich niet heel erg ziek voelde. Ik ga volgende week op vakantie, mag toch hopen dat ik niet dan ziek word!
En die collega is nu op het werk?
Als de sodemieter naar huis laten gaan, leuk zo je hele werklocatie besmetten
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2009 @ 10:45:02 #199
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71483634
Vriend van me waarmee ik de hotelkamer heb gedeeld in Spanje is ook geveld door de Mexicaanse griep. Helaas weten we nu niet wie er het eerst mee was Mijn vader is nu ook verkouden en niet lekker dus die is misschien de volgende hier Gelukkig mag ie de GGD bellen voor TamiFlu
pi_71483880
Bij mijn vriendin op het werk moeten ze inmiddels elk uur de handen reinigen met alcohol

Hoe voel je je PartyAnimal?
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')