abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71473658
Hoe gaat het nu precies? Je voelt je ziek, je belt gelijk de dokter en dan?
pi_71473704
Die slaapt alleen slecht en is heel erg moe. Maar volgens mij is ze (nog) niet ziek.
We zullen het de komende dagen wel merken (hopelijk niet natuurlijk)
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71473803
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:
Hoe gaat het nu precies? Je voelt je ziek, je belt gelijk de dokter en dan?
Je belt de huisarts (heel belangrijk, niet langsgaan ivm besmetting) en je legt uit waar je last van hebt. Op basis daarvan kan de huisarts beslissen of je 1) langs mag komen op een afgesproken tijdstip (ivm besmetting
2) de huisarts komt bij jou langs
3) naar een GGD in de buurt voor controle

En dan afhankelijk van wat er gebeurt, stel er wordt H1N1 a verwacht, nemen ze een keel en neusmonster met een huge wattenstaafje dat gaat naar de GGD ter onderzoek en binnen 12 uur is de uitslag bekend.

@ Extreme-weather > beterschap en ook aan je vrouw
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71474526
oh, dat gaat dus heel snel (12 uur voor de uitslag)!

mijn vrouw is zwanger en de uitgerekende datum is 30 oktober (uit mijn hoofd 27 weken zwanger dus), ze moet na de vakantie over 1,5 week nog 6 weken werken , ze heeft een baliefunctie op een school met veel internationale studenten uit de hele wereld. Nu zeggen veel mensen in de omgeving dat ze zich beter ziek kan melden, zou dat inderdaad beter zijn?

Daarnaast had ik gelezen dat een kinderdagverblijf een risico geeft, daar heb je er meer kans op. Dan maar je kind een paar maanden daar niet heenbrengen (is mogelijk in onze situatie, we zijn er niet 100% van afhankelijk en doen het meer omdat onze zoon dan 2 dagen veel kinderen om zich heen heeft en sociaal wordt).
pi_71474582
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:46 schreef willempjewever het volgende:
oh, dat gaat dus heel snel (12 uur voor de uitslag)!

mijn vrouw is zwanger en de uitgerekende datum is 30 oktober (uit mijn hoofd 27 weken zwanger dus), ze moet na de vakantie over 1,5 week nog 6 weken werken , ze heeft een baliefunctie op een school met veel internationale studenten uit de hele wereld. Nu zeggen veel mensen in de omgeving dat ze zich beter ziek kan melden, zou dat inderdaad beter zijn?
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalen
Mr. Prolapse 2009
pi_71475217
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kindjes mogen sowieso niks hebben Die zjin nog onschuldig
Ieder kind is een potentiële Hitler

Enfin, sinds vandaag last van m'n keel, hoofd, spierpijn in de schouders en onderrug. Ook geregeld hoesten maar nog geen koorts. Morgen verder kijken en anders maar een bezoekje aan de dokter brengen.

Hoe lang houdt deze griep trouwens gemiddeld aan?
pi_71475267
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:47 schreef Dragorius het volgende:
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalen
Ze gaat het maandag met de verloskundige in iedergeval even bespreken, even zien wat daaruit komt. Vandaag toevallig wel bij de huisarts geweest, had het wel even kunnen vragen, maarja, ik denk er nu pas aan.
pi_71475344
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:04 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Ieder kind is een potentiële Hitler

Enfin, sinds vandaag last van m'n keel, hoofd, spierpijn in de schouders en onderrug. Ook geregeld hoesten maar nog geen koorts. Morgen verder kijken en anders maar een bezoekje aan de dokter brengen.

Hoe lang houdt deze griep trouwens gemiddeld aan?
Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of min Ook hoeveel last je ervan hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_71475483
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of min Ook hoeveel last je ervan hebt.
Ok, dat valt dus nog wel mee. Ik kan me namelijk nog herinneren dat men het in april over +/- 14 dagen had en dat zou ik nu niet echt kunnen gebruiken
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:17:04 #190
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_71475634
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_71475901
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:39:50 #192
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_71476373
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?
De overheid. Er worden ook plannen gemaakt om de bedrijfskritische onderdelen door te kunnen laten draaien.
Maar goed, ook voor een 'normale' werkgever lijkt het me handiger om 1 werknemer met griep gelijk naar huis te sturen, dan over een week met een leeg bedrijf te zitten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:10:00 #193
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71477195
Hmm ik ben medicijn bezorger, ik kom dus dagelijks bij mensen over de vloer die wel iets hebben (daarom hebben ze ook medicijnen nodig), ik heb zelf nog geen instructies gehad, dus zal wel geen klanten hebben die de varkensgriep hebben.

Volgens mij loop ik wel een verhoogd risico zo
Drugs are good mkay?
pi_71481805
Ik snap de mensen ook niet die gewoon doorwerken of wel last van koorts & hoesten hebben, maar het verder niet echt boeiend vinden.
Zo gaat de verspreiding wel door idd..
pi_71481832
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:31 schreef Honeymooner het volgende:
Ik snap de mensen ook niet die gewoon doorwerken of wel last van koorts & hoesten hebben, maar het verder niet echt boeiend vinden.
Zo gaat de verspreiding wel door idd..
Ja, dat zijn ook die mensen die tegen het vaccin zijn, met de stoere woorden > Ik ziek het wel even uit...
Leuk voor de mensen in je omgeving met een zwakker gestel
Mr. Prolapse 2009
pi_71482264
Nou, een man van de collega van mijn vriendin (werken in de apotheek) heeft H1N1 a positief getest gehad.
Nu maar even afwachten dus
Mr. Prolapse 2009
pi_71482437
Collega van mij hier heeft ook te horen gekregen dat hij H1N1 te pakken heeft. Vreemde is dat hij zich niet heel erg ziek voelde. Ik ga volgende week op vakantie, mag toch hopen dat ik niet dan ziek word!
pi_71482467
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:58 schreef Shoombak het volgende:
Collega van mij hier heeft ook te horen gekregen dat hij H1N1 te pakken heeft. Vreemde is dat hij zich niet heel erg ziek voelde. Ik ga volgende week op vakantie, mag toch hopen dat ik niet dan ziek word!
En die collega is nu op het werk?
Als de sodemieter naar huis laten gaan, leuk zo je hele werklocatie besmetten
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2009 @ 10:45:02 #199
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71483634
Vriend van me waarmee ik de hotelkamer heb gedeeld in Spanje is ook geveld door de Mexicaanse griep. Helaas weten we nu niet wie er het eerst mee was Mijn vader is nu ook verkouden en niet lekker dus die is misschien de volgende hier Gelukkig mag ie de GGD bellen voor TamiFlu
pi_71483880
Bij mijn vriendin op het werk moeten ze inmiddels elk uur de handen reinigen met alcohol

Hoe voel je je PartyAnimal?
Mr. Prolapse 2009
pi_71484263
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En die collega is nu op het werk?
Als de sodemieter naar huis laten gaan, leuk zo je hele werklocatie besmetten
Nee uiteraard niet, maar ik weet niet hoe lang die incubatietijd is, hij was dinsdag nog aan het werk in ieder geval.
pi_71484384
1 dag voor de symptomen zich openbaren ben je besmettelijk, en de incubatietijd ligt tussen de 3-7 dagen meen ik. Zie ww.rivm.nl
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2009 @ 12:48:01 #203
J'adore hardcore
pi_71487070
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:54 schreef Dragorius het volgende:
Hoe voel je je PartyAnimal?
Vandaag weer een stapje beter. Heb goed kunnen slapen ondanks een flinke zweetpartij. Geen koorts, en het slijm lijkt nu eindelijk los te komen.

Overigens heb ik ook een penicillinekuur gekregen omdat ik er mogelijk nog een longonsteking bij heb, gezien een aantal klachten die daar op wijzen en buiten de Mexicaanse griep omgaan. Ze kunnen nu alleen niks checken dmv rontgenfoto ivm besmettingsgevaar. Dus voor de zekerheid een kuurtje, naderhand wordt gechecked of de longen helemaal schoon zijn

Nu maar weer effe een dutje doen
pi_71487101
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:48 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Vandaag weer een stapje beter. Heb goed kunnen slapen ondanks een flinke zweetpartij. Geen koorts, en het slijm lijkt nu eindelijk los te komen.

Overigens heb ik ook een penicillinekuur gekregen omdat ik er mogelijk nog een longonsteking bij heb, gezien een aantal klachten die daar op wijzen en buiten de Mexicaanse griep omgaan. Ze kunnen nu alleen niks checken dmv rontgenfoto ivm besmettingsgevaar. Dus voor de zekerheid een kuurtje, naderhand wordt gechecked of de longen helemaal schoon zijn

Nu maar weer effe een dutje doen
Longontsteking kan ook een symptoom zijn inderdaad. Inmiddels meerdere mensen @ mijn werk waaronder ik die nu last van keelpijn hebben, joy

Succes en beterschap man
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:09:51 #205
200820 ThaOMG
Jonko liefde
pi_71487657
Helaas nog niet . Dan kan ik even wat van mijn haters besmetten
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:31:01 #206
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71488253
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef purno.de.purno het volgende:
Ben ik blij dat ik geen vrienden heb enzo
Purno, ik heb geen mexicaanse griep. Mag ik vriend zijn?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_71488420
Inmiddels 517 besmette gevallen in Nederland.. Kan niemand een counter maken ofzo die steeds ververste met de RIVM data?
Mr. Prolapse 2009
pi_71489081
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Dragorius het volgende:
Inmiddels 517 besmette gevallen in Nederland.. Kan niemand een counter maken ofzo die steeds ververste met de RIVM data?
Gaat nu allemaal wel erg hard, maar iets in me zegt dat die teller van het RIVM slechts het topje van de ijsberg is en het nooit duidelijk zal worden hoeveel mensen er nu H1N1 hebben.
pi_71489328
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:56 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Gaat nu allemaal wel erg hard, maar iets in me zegt dat die teller van het RIVM slechts het topje van de ijsberg is en het nooit duidelijk zal worden hoeveel mensen er nu H1N1 hebben.
Klopt, mensen met lichte klachten zullen niet naar de huisarts gaan maar er niks van denken. Begrijpelijk ook.
Mr. Prolapse 2009
pi_71489841
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
De GGD heeft net gebeld. Uit het eerste onderzoek blijkt op basis van de sporen die zijn aangetroffen dat ik met 99% zekerheid de Mexicaanse griep is. Alles gaat nu naar Utrecht, waar alles verder gechecked gaat worden om 100% duidelijkheid te krijgen. De komende dagen gewoon uitzieken, binnen blijven en geen bezoek in huis.

Ook geen Tamiflu, dat schijnt alleen te helpen binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen.
beterschap
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:22:02 #211
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71489866
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Dragorius het volgende:
http://www.geenstijl.nl/

Rechts op de pagina.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:02:38 #212
261028 purno.de.purno
Sapperedosio!
pi_71491083
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:31 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Purno, ik heb geen mexicaanse griep. Mag ik vriend zijn?
waar schreef ik dat? kan me dat niet meer herinneren
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:08:01 #213
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71491221
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:02 schreef purno.de.purno het volgende:

[..]

waar schreef ik dat? kan me dat niet meer herinneren

Misschien had je de Mexicaanse griep?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:41:06 #214
261028 purno.de.purno
Sapperedosio!
pi_71492128
neeeeeeee
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2009 @ 16:29:31 #215
J'adore hardcore
pi_71493558
Huisarts aan de telefoon. Tweede onderzoek in Utrecht bleek ook positief, ben nu dus een officieel geregistreerd griepgeval
pi_71493579
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Huisarts aan de telefoon. Tweede onderzoek in Utrecht bleek ook positief, ben nu dus een officieel geregistreerd griepgeval
*Oink! Tweet! Hoi*
Nouja, zolang je nog "fris" post op Fok! moet je je wel redelijk voelen. Nog iets voorgeschreven gehad of zelf aan de paracetamol?
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2009 @ 16:33:05 #217
J'adore hardcore
pi_71493650
Zelf aan de paracetamol. En dan penicilline tegen een mogelijke longontsteking wat ik eerder postte
pi_71494078
quote:
Hopelijk knap je snel weer op, beterschap!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2009 @ 17:11:08 #219
J'adore hardcore
pi_71494578
Dank u
pi_71496524
Ik heb nu lichtjes koppijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_71500778
Zodra iedereen thuis komt van vakantie zal het inderdaad hard gaan denk ik.
Life is Music
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:26:00 #222
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_71501108
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:29 schreef scrub_nurse het volgende:
pff een vriendin van me belde me net,haar zusje is met de bus onderweg naar huis vanuit lloret de mar,met griepverschijnselen,ze is erg ziek. Er is een arts bij geweest die haar medicijnen gegeven heeft en gezegd dat niemand r mag aanraken. Vanmiddag komt ze thuis en de huisarts komt dan naar haar thuis om een kweek af te nemen,haar moeder heeft medicijnen moeten halen bij de apotheek. Over 2 dagen krijgen ze dan de uitslag. Maar het is toch raar dat ze gewoon met de toeringcar door mag reizen of niet? Normaal gaan die mensen toch in quarantaine? Nou ja ,wie weet hebben we zo de derde besmetting in zuid-limburg dan
ze heeft inderdaad de mexicaanse griep
pi_71502287
Ik kreeg vandaag ineens keelpijn, hoesten en rotgevoel met ademhalen, supermoe en helemaal niet lekker.
Gedoe, je gaat ineens bij elk ding denken dat je mexicaanse griep hebt , terwijl je normaal alleen baalt dat je ziek bent en that's it.
Helemaal omdat ik een kleine meid hier thuis heb zitten waar je dan toch sneller bezorgd om bent dan om jezelf
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:12:48 #224
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71502495
Er zijn ook veel mensen alleen verkouden. Misschien zijn dat wel mensen die denken dat ze gewoon verkouden zijn, maar die ook de Mexicaanse griep hebben zonder echt heel erg ziek te zijn.

http://www.degrotegriepmeting.nl/public/index.php?vraag=alles&datum=2009-07-31&thisarticle=384
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:21:52 #225
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_71509368
daar doe ik ook aan mee idd, iedere week een vragenlijstje invullen aan de hand van je klachten. zo krijgen ze ook een beetje een overzicht over de griep en verkoudheidsgevallen
pi_71526449
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Dat dus.
pi_71526483
quote:
Sterkte en beterschap gewenst!
pi_71535595
quote:
Eigenlijk moet je nu een tagje krijgen. .

Wens je veel beterschap toe!
pi_71539303
nou dokterspost net vertrokken uit huis. Ws heeft mijn vriendin de M.G. Zij heeft nu voor 4 dgn tamiflu gekregen in ik preventief voor 2 dgn. Morgen weten we of het positief is of toch een gewone griep.

Maar bah wat waren ze onvriendelijk en amateuristisch. Deden niks uit leggen. Stopten alleen ding in de keel en hier heb je 4 pillen. Alles wat me wilden weten moesten we om vragen. Nu maar rustig afwachten tot morgen
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:14:10 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_71543827
Het gaat best hard:

zondag 2 augustus 2009 @ 18:15:52 #231
6941 APK
Factual, I think.
pi_71543901
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:14 schreef remlof het volgende:
Het gaat best hard:

[ afbeelding ]
Allemaal naar de waddeneilanden!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 18:16:40 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_71543932
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:14 schreef remlof het volgende:
Het gaat best hard:

[ afbeelding ]
Nou zeg
pi_71543939
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:15 schreef APK het volgende:

[..]

Allemaal naar de waddeneilanden! [ afbeelding ]

Texel
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:58:23 #234
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71545080
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:15 schreef APK het volgende:

[..]

Allemaal naar de waddeneilanden! [ afbeelding ]
Wat is dat voor smiley? Weet je zeker dat dat geen Mexicaanse griep virus is?
pi_71546637
Ik moest hoesten
pi_71547064
Infecties in NL: 517
Besmet in NL: 126
Doden: 0

Dat is inderdaad een zorgwekkend aantal!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:37:21 #237
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71547413
517 infecties, 0 doden is niet zorgwekkend.

7 miljoen infecties, 200.000 doden wel.
pi_71547524
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:37 schreef Lemans24 het volgende:
517 infecties, 0 doden is niet zorgwekkend.

7 miljoen infecties, 200.000 doden wel.
Als het bij die 200.000 doden blijft, zal ik me nogsteeds geen zorgen maken. Ik zal overigens wel een traan laten over deze doden, neem mij niet verkeerd. Op het moment dat ik dan nog niet besmet ben, zit ik ook wel goed denk ik. Of ik moet wel erg veel geluk hebben/als een kluizenaar leven. Ken iig nog niemand die de mexicaanse griep heeft, en dat zou ik graag zou houden.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:53:14 #239
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71547842
Hmm de mexicaanse griep heerst al een poosje in NL en nog steeds geen dodelijke slachtoffers. Tijdens de normale (jaarlijkse) griep vallen er in dezelfde tijd al wel doden....
Drugs are good mkay?
pi_71548785
Ja, maar het heerst nog niet echt op zo'n manier als de seizoensgriep. Dan zouden er in deze tijd al veeeel meer besmettingen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')