Je belt de huisarts (heel belangrijk, niet langsgaan ivm besmetting) en je legt uit waar je last van hebt. Op basis daarvan kan de huisarts beslissen of je 1) langs mag komen op een afgesproken tijdstip (ivm besmettingquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:
Hoe gaat het nu precies? Je voelt je ziek, je belt gelijk de dokter en dan?
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalenquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:46 schreef willempjewever het volgende:
oh, dat gaat dus heel snel (12 uur voor de uitslag)!
mijn vrouw is zwanger en de uitgerekende datum is 30 oktober (uit mijn hoofd 27 weken zwanger dus), ze moet na de vakantie over 1,5 week nog 6 weken werken , ze heeft een baliefunctie op een school met veel internationale studenten uit de hele wereld. Nu zeggen veel mensen in de omgeving dat ze zich beter ziek kan melden, zou dat inderdaad beter zijn?
Ieder kind is een potentiële Hitlerquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kindjes mogen sowieso niks hebbenDie zjin nog onschuldig
Ze gaat het maandag met de verloskundige in iedergeval even bespreken, even zien wat daaruit komt. Vandaag toevallig wel bij de huisarts geweest, had het wel even kunnen vragen, maarja, ik denk er nu pas aan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:47 schreef Dragorius het volgende:
Hm...overleg met de huisarts zou ik zeggen, die kan dat het beste bepalen
Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of minquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:04 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Ieder kind is een potentiële Hitler![]()
Enfin, sinds vandaag last van m'n keel, hoofd, spierpijn in de schouders en onderrug. Ook geregeld hoesten maar nog geen koorts. Morgen verder kijken en anders maar een bezoekje aan de dokter brengen.
Hoe lang houdt deze griep trouwens gemiddeld aan?
Ok, dat valt dus nog wel mee. Ik kan me namelijk nog herinneren dat men het in april over +/- 14 dagen had en dat zou ik nu niet echt kunnen gebruikenquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een week ongeveer, kan een paar dagen schelen in de plus of minOok hoeveel last je ervan hebt.
Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
De overheid.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en goed van je werkgever. Mag ik vragen wie dit is?
Ja, dat zijn ook die mensen die tegen het vaccin zijn, met de stoere woorden > Ik ziek het wel even uit...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:31 schreef Honeymooner het volgende:
Ik snap de mensen ook niet die gewoon doorwerken of wel last van koorts & hoesten hebben, maar het verder niet echt boeiend vinden.
Zo gaat de verspreiding wel door idd..
En die collega is nu op het werk?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:58 schreef Shoombak het volgende:
Collega van mij hier heeft ook te horen gekregen dat hij H1N1 te pakken heeft. Vreemde is dat hij zich niet heel erg ziek voelde. Ik ga volgende week op vakantie, mag toch hopen dat ik niet dan ziek word!
Nee uiteraard niet, maar ik weet niet hoe lang die incubatietijd is, hij was dinsdag nog aan het werk in ieder geval.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En die collega is nu op het werk?![]()
Als de sodemieter naar huis laten gaan, leuk zo je hele werklocatie besmetten
Vandaag weer een stapje beter. Heb goed kunnen slapen ondanks een flinke zweetpartij. Geen koorts, en het slijm lijkt nu eindelijk los te komen.quote:
Longontsteking kan ook een symptoom zijn inderdaad. Inmiddels meerdere mensen @ mijn werk waaronder ik die nu last van keelpijn hebben, joyquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:48 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Vandaag weer een stapje beter. Heb goed kunnen slapen ondanks een flinke zweetpartij. Geen koorts, en het slijm lijkt nu eindelijk los te komen.
Overigens heb ik ook een penicillinekuur gekregen omdat ik er mogelijk nog een longonsteking bij heb, gezien een aantal klachten die daar op wijzen en buiten de Mexicaanse griep omgaan. Ze kunnen nu alleen niks checken dmv rontgenfoto ivm besmettingsgevaar. Dus voor de zekerheid een kuurtje, naderhand wordt gechecked of de longen helemaal schoon zijn
Nu maar weer effe een dutje doen
Purno, ik heb geen mexicaanse griep. Mag ik vriend zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef purno.de.purno het volgende:
Ben ik blij dat ik geen vrienden heb enzo
Gaat nu allemaal wel erg hard, maar iets in me zegt dat die teller van het RIVM slechts het topje van de ijsberg is en het nooit duidelijk zal worden hoeveel mensen er nu H1N1 hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Dragorius het volgende:
Inmiddels 517 besmette gevallen in Nederland.. Kan niemand een counter maken ofzo die steeds ververste met de RIVM data?
Klopt, mensen met lichte klachten zullen niet naar de huisarts gaan maar er niks van denken. Begrijpelijk ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:56 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Gaat nu allemaal wel erg hard, maar iets in me zegt dat die teller van het RIVM slechts het topje van de ijsberg is en het nooit duidelijk zal worden hoeveel mensen er nu H1N1 hebben.
beterschapquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
De GGD heeft net gebeld. Uit het eerste onderzoek blijkt op basis van de sporen die zijn aangetroffen dat ik met 99% zekerheid de Mexicaanse griep is. Alles gaat nu naar Utrecht, waar alles verder gechecked gaat worden om 100% duidelijkheid te krijgen. De komende dagen gewoon uitzieken, binnen blijven en geen bezoek in huis.
Ook geen Tamiflu, dat schijnt alleen te helpen binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen.
http://www.geenstijl.nl/quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Dragorius het volgende:
Inmiddels 517 besmette gevallen in Nederland.. Kan niemand een counter maken ofzo die steeds ververste met de RIVM data?
waar schreef ik dat? kan me dat niet meer herinnerenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:31 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Purno, ik heb geen mexicaanse griep. Mag ik vriend zijn?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:02 schreef purno.de.purno het volgende:
[..]
waar schreef ik dat? kan me dat niet meer herinneren![]()
*Oink! Tweet! Hoi*quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Huisarts aan de telefoon. Tweede onderzoek in Utrecht bleek ook positief, ben nu dus een officieel geregistreerd griepgeval
Hopelijk knap je snel weer op, beterschap!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Huisarts aan de telefoon. Tweede onderzoek in Utrecht bleek ook positief, ben nu dus een officieel geregistreerd griepgeval
ze heeft inderdaad de mexicaanse griepquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:29 schreef scrub_nurse het volgende:
pff een vriendin van me belde me net,haar zusje is met de bus onderweg naar huis vanuit lloret de mar,met griepverschijnselen,ze is erg ziek. Er is een arts bij geweest die haar medicijnen gegeven heeft en gezegd dat niemand r mag aanraken. Vanmiddag komt ze thuis en de huisarts komt dan naar haar thuis om een kweek af te nemen,haar moeder heeft medicijnen moeten halen bij de apotheek. Over 2 dagen krijgen ze dan de uitslag. Maar het is toch raar dat ze gewoon met de toeringcar door mag reizen of niet? Normaal gaan die mensen toch in quarantaine? Nou ja ,wie weet hebben we zo de derde besmetting in zuid-limburg dan
Dat dus.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef Jane het volgende:
Nee, ik heb (nog) geen griep. Maar ik wilde wel even reageren op de mensen hier die het niet nodig vinden om van hun werk thuis te blijven met hun griepklachten. Want 'ach, het gaat nog wel'. Die snappen waarschijnlijk dus niet dat het helemaal niet om hun gaat. En dat het er ook niet om gaat of ze misschien toch in staat zijn om hun werk te doen. Het gaat er om dat je je collega's (en vervolgens hun omgeving) niet besmet! Echt het verkeerde moment om de 'held' uit te gaan hangen en door te werken.
Op mijn werk worden er in ieder geval al voorbereidingen getroffen, m.b.t. extra hygiene e.d. en mensen met griepklachten moeten naar huis worden gestuurd. Er wordt rekening gehouden met een uitval van 30 tot 50% van het personeel op het moment dat de echte uitbraak een feit is.
Sterkte en beterschap gewenst!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Eigenlijk moet je nu een tagje krijgen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:15 schreef APK het volgende:
[..]
Allemaal naar de waddeneilanden! [ afbeelding ]
Wat is dat voor smiley?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:15 schreef APK het volgende:
[..]
Allemaal naar de waddeneilanden! [ afbeelding ]
Als het bij die 200.000 doden blijft, zal ik me nogsteeds geen zorgen maken. Ik zal overigens wel een traan laten over deze doden, neem mij niet verkeerd. Op het moment dat ik dan nog niet besmet ben, zit ik ook wel goed denk ik. Of ik moet wel erg veel geluk hebben/als een kluizenaar leven. Ken iig nog niemand die de mexicaanse griep heeft, en dat zou ik graag zou houden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:37 schreef Lemans24 het volgende:
517 infecties, 0 doden is niet zorgwekkend.
7 miljoen infecties, 200.000 doden wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |