Huisarts bellen lijkt me, uitleggen waar je last van hebt en die kan je verder helpen. Zeker als je nu bijna op vakantie gaat erg verstandigquote:
Nu nog alleen in Rotterdam, maar zal binnenkort wel overal zo zijn...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:02 schreef Margo37 het volgende:
Geen klachten hier.
Wanneer ben je eigenlijk al besmettelijk voor anderen? Is dat al voordat je symptomen hebt?
Zo ja dan heb je natuurlijk al heel wat mensen kunnen besmetten zonder dat je het wist en als je dan de symptomen hebt naar de huisarts voor een test, hoe gaat het dan in de wachtkamer? Gezellige besmettingsbron lijkt me.
Stress?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:20 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik heb soms ook een beetje last van hoofdpijn, niet kunnen poepen, een heel erg warm hoofd en verder gewoon een koel lichaam. Temperatuur al een paar keer opgemeten maar geen koorts.
De laatste tijd heb ik dat soms![]()
dan moet ik dat maar eens goed in de gaten houden de komende dagen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:27 schreef candygirl het volgende:
net op tv dat ze bij festivals in brazilie en sigzet in hongarije en nog meer festivals een hoop besmettingen verwachten![]()
en dat mensen zich extra kunnen laten verzekeren of zoiets voor een terug vlucht en of opname daar
sterkte dude!quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagavond teruggekomen van een weekje Spanje, lichtelijk verkouden. Sinds zondagavond plat op bed met koorts en op overgeven na de rest van het hele rijtje. Gister eind van de middag huisarts op bezoek gehad met mondkapje, handschoenen en een mooi schortje voor om even in mijn neusgat en keel te gaan roeren met zo'n xxl-wattenstaaf (niet echt tof gevoel).
Uitslag zou waarschijnlijk vandaag komen maar nog niks gehoord. Afhankelijk van het resultaat van de test belt de huisarts of de ggd.
Sterkte! Laat je het weten wat je hebt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagavond teruggekomen van een weekje Spanje, lichtelijk verkouden. Sinds zondagavond plat op bed met koorts en op overgeven na de rest van het hele rijtje. Gister eind van de middag huisarts op bezoek gehad met mondkapje, handschoenen en een mooi schortje voor om even in mijn neusgat en keel te gaan roeren met zo'n xxl-wattenstaaf (niet echt tof gevoel).
Uitslag zou waarschijnlijk vandaag komen maar nog niks gehoord. Afhankelijk van het resultaat van de test belt de huisarts of de ggd.
Ik hoop dat je niet de mexicaanse griep heb en natuurlijk , Sterktequote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
ook lloret de mar?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Laat je in dit geval ook zeker niet wegpraten bij een vaccin, tijdens de zwangerschap is dat zeker belangrijkquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:36 schreef willempjewever het volgende:
Mijn broer heeft hier een paar dagen gelogeerd en vandaag ziek geworden en is nu thuis en heeft 39 graden koorts.. Mmm, hoesten valt verder mee en ook niet overgeven.
Hoop maar dat het niks is, mijn vrouw is nu 27 weken zwanger en ik heb geen zin in gedonder.
We horen wel wat de dokter zegt, mijn vrouw is zwanger en ik werk voor de overheid, we zullen dus allebei wel gelijk in aanmerking komen voor een vaccin neem ik aan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:39 schreef Dragorius het volgende:
Laat je in dit geval ook zeker niet wegpraten bij een vaccin, tijdens de zwangerschap is dat zeker belangrijk
Je vrouw is nu zwanger dus haar weerstand is dan sowieso wat lager, geen angstzaaien ofzo hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
We horen wel wat de dokter zegt, mijn vrouw is zwanger en ik werk voor de overheid, we zullen dus allebei wel gelijk in aanmerking komen voor een vaccin neem ik aan.
Maarja, mijn vrouw is echt nooit ziek, ik ben elk jaar wel flink de lul en de laatste keer dat mijn vrouw ziek was was weet ze niet eens meer, in iedergeval voordat ik haar kende en dat is al meer dan 8 jaar geleden, dus die zal de dans wel ontspringen.
Mijn vader gaat morgen even de dokter bellen voor mijn broer, hoop maar dat het gewoon koorts is, maar meestal heb je dat niet in de zomer en dus wat vaag allemaal. Maarja, hoe groot is de kans dat je het nu krijgt als je niet in het buitenland geweest bent zoals hij? Niet zo groot denk ik?
40 graden?quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:08 schreef kL0j00h het volgende:
Mijn zoontje van 1 jaar had gisteren bijna 40 graden koorts, maar vanochtend was het 38. Dus het zakt snel weg.
Waarom? Kinderen hebben altijd gelijk hoge koorts. Als de koorts langer aanduurt ga je pas bellen, ik althans wel. Meestal als er al 3 dagen rond de 40 graden geweest zijn en veel doet de dokter er dan ook niet aan, laatst heeft mijn zoon antibiotica kuurtje gehad toen hij 4 dagen 40 graden koorts had.quote:
Nee, we houden hem goed in de gaten en hebben uiteraard research gedaan. Het kan geen kwaad, maar het moet ook niet te lang aanhouden. Gelukkkig zien we temperatuur snel zakken. Net met mijn verloofde gebeld en hij heeft nog een beetje verhoging, maar niet veel meer. Maar het is wel schikken hoor. Als ik zelf iets heb vind ik het niet erg, maar mijn kindjequote:
Kindjes mogen sowieso niks hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:38 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Nee, we houden hem goed in de gaten en hebben uiteraard research gedaan. Het kan geen kwaad, maar het moet ook niet te lang aanhouden. Gelukkkig zien we temperatuur snel zakken. Net met mijn verloofde gebeld en hij heeft nog een beetje verhoging, maar niet veel meer. Maar het is wel schikken hoor. Als ik zelf iets heb vind ik het niet erg, maar mijn kindje
Bellen kan natuurlijk altijd, maar bij mijn huisarts heeft het nooit zin zolang mijn zoon nog drinkt, dan moet ik paar dagen aanzien. Al is dat altijd heel lastig, je bent liever zelf ziek dan je kind, zo zielig.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
Is mij altijd geleerd dat heel jonge kinderen met 40 graden koorts niet goed kan zijn. Maarja, dat is ook wel wat jaren geleden uiteraard
Beterschap trouwens!quote:Tamiflu (de merknaam van oseltamivir) is een orale neuraminidase-remmer. Neuraminidase is een essentiële enzym op het membraan van het influenzavirus. Het stelt de gerepliceerde virussen in staat om de gastheercel te verlaten en zich door het weefsel te bewegen. Door het virale neuraminidase te remmen kunnen nieuwe virussen de geïnfecteerde cellen niet verlaten en wordt de verspreiding van de infectie naar andere cellen onderbroken. Uit onderzoek blijkt dat mensen die het middel slikken binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen gemiddeld ongeveer een dag minder ziek zijn, een kleinere kans hebben om wegens complicaties bij de griep in het ziekenhuis te worden opgenomen en minder besmettelijk zijn.
Beterschap danquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
De GGD heeft net gebeld. Uit het eerste onderzoek blijkt op basis van de sporen die zijn aangetroffen dat ik met 99% zekerheid de Mexicaanse griep is. Alles gaat nu naar Utrecht, waar alles verder gechecked gaat worden om 100% duidelijkheid te krijgen. De komende dagen gewoon uitzieken, binnen blijven en geen bezoek in huis.
Ook geen Tamiflu, dat schijnt alleen te helpen binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen.
De koorts is redelijk afgezwakt, dat scheelt wel. Al heb ik nog steeds momenten dat ik het bloedheet heb en kan zwemmen in het zweet (en de thermometer niet verder komt dan 37,3). Verder voel ik me nog steeds 10x niks, maar heb ook nog niet echt lekker geslapen dus dat werkt dan ook niet in m'n voordeelquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Beterschap danGewoon voldoende blijven drinken nu, inderdaad binnen blijven om anderen zo min mogelijk te exposen.
![]()
Hoe "voel" je je nu? Worden de klachten al wat minder?
Afgezwakte koorts is een goed tekenquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:08 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
De koorts is redelijk afgezwakt, dat scheelt wel. Al heb ik nog steeds momenten dat ik het bloedheet heb en kan zwemmen in het zweet (en de thermometer niet verder komt dan 37,3). Verder voel ik me nog steeds 10x niks, maar heb ook nog niet echt lekker geslapen dus dat werkt dan ook niet in m'n voordeel
En van braken heb je dus de hele tijd geen last gehad?quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:08 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
De koorts is redelijk afgezwakt, dat scheelt wel. Al heb ik nog steeds momenten dat ik het bloedheet heb en kan zwemmen in het zweet (en de thermometer niet verder komt dan 37,3). Verder voel ik me nog steeds 10x niks, maar heb ook nog niet echt lekker geslapen dus dat werkt dan ook niet in m'n voordeel
Dan heb je dus preventief Tamiflu voorgeschreven gekregen? Hoevaak heb je contact met je broer? Toen ie symptomen kreeg al? Anders ff je huisarts bellenquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:12 schreef cryotek het volgende:
Mijn broer en zijn vriendin hebben het, dus het zal me niks verbazen als ik de volgende ben(veel bij elkaar in de buurt)
Nope, we krijgen pas Tamiflu voorgeschreven als er nog iemand ziek van gaat worden (broer is al aan de beterende hand)quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan heb je dus preventief Tamiflu voorgeschreven gekregen? Hoevaak heb je contact met je broer? Toen ie symptomen kreeg al? Anders ff je huisarts bellen
Beterschap en ik hoop dat je snel weer opknaptquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
De GGD heeft net gebeld. Uit het eerste onderzoek blijkt op basis van de sporen die zijn aangetroffen dat ik met 99% zekerheid de Mexicaanse griep is. Alles gaat nu naar Utrecht, waar alles verder gechecked gaat worden om 100% duidelijkheid te krijgen. De komende dagen gewoon uitzieken, binnen blijven en geen bezoek in huis.
Ook geen Tamiflu, dat schijnt alleen te helpen binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen.
Als ze nooit wat zouden hebben, dan bouwen ze ook geen weerstand op.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kindjes mogen sowieso niks hebbenDie zjin nog onschuldig
varkensgriep klinkt meteen zo goorquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:19 schreef Baasvaak. het volgende:
Een vriend van mij is ook getest afgelopen week op Varkensgriep, maar het hoeft het niet persee te zijn. Andere vrienden uit die groep zijn ook goed ziek, ben dus benieuwd
Thanksquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:31 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Beterschap en ik hoop dat je snel weer opknapt![]()
Gelukkig bestaat er fok en internet om contacten te onderhouden
Nja, in mijn regio (Zeeland) is het meer buikgriep.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef bmwdevil het volgende:
Volgens mij heerst er ook gewoon verkoudheid tussen de griep door, met dit rare weer hier in NL. Ik heb zelf ook beetje last van mn keel en moet af en toe beetje hoesten, maar voel me verder eigenlijk gewoon topfit. Zit er net tegenaan te hikken, maar het wil nog niet doorzetten of weggaan.
Heb eigenlijk precies hetzelfde. Sinds vandaag wat last van m'n keel, maar verder voel ik me goed. Hopelijk lig ik morgen niet doodziek op m'n nest, maar dat zien we dan wel..quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef bmwdevil het volgende:
Volgens mij heerst er ook gewoon verkoudheid tussen de griep door, met dit rare weer hier in NL. Ik heb zelf ook beetje last van mn keel en moet af en toe beetje hoesten, maar voel me verder eigenlijk gewoon topfit. Zit er net tegenaan te hikken, maar het wil nog niet doorzetten of weggaan.
Gewoon in de gaten houden inderdaad, en bij koorts de huisarts bellenquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:17 schreef extremeweather-eu het volgende:
Wellicht heb ik het ook..
Op het werk van mn vrouw, zit een meisje bij wiens zus vorige week de mexicaanse griep is geconstateerd.(1 van de 8 mensen uit Ootmarsum waarbij de griep is geconstateerd)
2 dagen geleden heeft dat meisje zich ziek gemeld en vandaag blijkt dat ook zij de mexicaanse griep heeft.
Mijn vrouw zit/zat praktisch naast haar. Zeg maar een werkplek/bureau lengte.
Kans is dus vrij groot dat mn vrouw en dus ook ik besmet zijn.
Op dit moment voelen we ons nog wel goed. Hoewel ik zelf al de hele week rare opvliegers heb. Soms krijg ik het ineens heel warm en begin te zweten terwijl ik niets doe.
Je kent het wel, dat je letterlijk het zweet uitbreekt. En wat water drinken en vaak is het dan daarna weer weg.
Dat had ik paar dagen geleden, daar heb ik nu geen last meer van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |