Dan moet je het wel binnen 48u krijgenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:27 schreef Dragorius het volgende:
Een editbaar TVP'tje, omdat mijn vriendin nog in de exposure-groep werkt lopen we allebei kans. Jeej
Ik ga wel ff wat willekeurige ziekenhuizen en IC's binnenrennen danquote:Op maandag 27 juli 2009 20:28 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dan moet je het wel binnen 48u krijgen
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:44 schreef StefanoSanders het volgende:
Ik dacht dat ik hem had.
Gelukkig bleek het een normaal griepje te zijn waar ik al weer bijna van af ben.
Leuke zinsconstructie, denk dat er meer mensen zijn die het zo lezenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:56 schreef Rekkie het volgende:
2 mensen in de familie, beiden wonen bij mij in de straat. Beide net op vakantie geweest.
1 nog in het ziekenhuis, 1 dood, maar dan ook echt doodziek thuis.
Ik (nog) niet dus.
Alle IP's gaan dan naar centraal punt, zitten er veel op dezelfde locatie worden die geisoleerd in de plaatselijke sporthal.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Tripless het volgende:
Stel: de griep breekt uit op dit forum. Welke maatregelen worden er dan genomen?
ik las het ook zoquote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef STING het volgende:
[..]
Leuke zinsconstructie, denk dat er meer mensen zijn die het zo lezen
Dan moet iedereen een fles Dettol over zijn toetsenbord flikkeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Tripless het volgende:
Stel: de griep breekt uit op dit forum. Welke maatregelen worden er dan genomen?
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef STING het volgende:
[..]
Heeft die doodzieke thuis al medicatie gehad? Zo ja, welke?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:56 schreef Rekkie het volgende:
2 mensen in de familie, beiden wonen bij mij in de straat. Beide net op vakantie geweest.
1 nog in het ziekenhuis, 1 dood, maar dan ook echt doodziek thuis.
Ik (nog) niet dus.
http://www.volkskrant.nl/(...)uter_werkt_averechtsquote:Op maandag 27 juli 2009 21:04 schreef Exoteria het volgende:
ow, ik moet mij natuurlijk wel melden en niet alleen commentaar geven.
binnen mijn gezin heeft iedereen het gehad.
We waren allen behoorlijk ziek, maar na een korte week weer opgeknapt.
De jongste is echter heel ziek en heel lang ziek geweest.
Een uitgemergeld ventje dat tegen uitdroging aanhing met hoge koorts, constant overgeven, leeg lopen aan de onderkant en uiteindelijk te ver van de wereld was om nog gehoor te geven aan de hoestdrang.
Je kon hem optillen en alles hing slap. Alleen de oogjes bewogen nog als je zijn aandacht vroeg. Hij heeft er een dubbele oorontsteking bij gekregen.
Enkele dagen, ook 's nachts slokjes orisel en waterijs tegen uitdrogen, zetpillen om de koorts iets te verlagen en alles wat je bij een normale heftige griep doet. (want het is nog steeds gewoon een griep die je gewoon uit moet zitten!...histerische gedoe)
ow en natuurlijk antibiotica tegen de oorsteking.
zo ben je mooi klaar mee...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:17 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)uter_werkt_averechts
Als dat waar is, kan het een verklaring zijn voor de talloze operaties die ik aan mijn rechteroor heb gehad. Inclusief een transplantatie van een van de gehoorbeentjes. Hoor maar 30% met dat oor. Thnx voor het bericht iig.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:17 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)uter_werkt_averechts
Ik zou iig zo snel als kan (als je je morgen nog beroerd voelt) je laten testen. Hoe sneller hoe beterquote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Zaterdag m'n verjaardag gehad, en sinds vandaag voel ik me erg slecht! Loopneus - inclusief groene drab -, keel is pijnlijk en ik heb last van zo'n 'droge' hoest. Heb een lichte verhoging en voel me verder niet zo heel lekker. Een vriendin gaf aan dat ze ook al niet al te best te pas was.
Maar dat kan natuurlijk evengoed komen omdat verjaardag>drank, al heb ik daar normaal amper last van :S
Weet niet of het H1N1 is natuurlijk. ik zie het nog wel even aan
Vooral de komende tijd zo gezond mogelijk eten, ook al lijkt het moeilijk om wat naar binnen te krijgen. Dat is de enige manier om je immuunsysteem de energie te geven die het nodig heeft. Denk aan veel goed brood met vlees/kaas en groenten in de ochtend en middag, savonds een maaltijd met veel vlees en groenten en dan savonds een lading kwark. Drink in tussentijd niks anders dan water en evt. wat melk. En je bent weer de oude in no-time!quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Zaterdag m'n verjaardag gehad, en sinds vandaag voel ik me erg slecht! Loopneus - inclusief groene drab -, keel is pijnlijk en ik heb last van zo'n 'droge' hoest. Heb een lichte verhoging en voel me verder niet zo heel lekker. Een vriendin gaf aan dat ze ook al niet al te best te pas was.
Maar dat kan natuurlijk evengoed komen omdat verjaardag>drank, al heb ik daar normaal amper last van :S
Ja, en vooral blijven eten zodra je ernstigere symptomen van longontsteking krijgt, dan is het inderdaad zo "over''...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Vooral de komende tijd zo gezond mogelijk eten, ook al lijkt het moeilijk om wat naar binnen te krijgen. Dat is de enige manier om je immuunsysteem de energie te geven die het nodig heeft. Denk aan veel goed brood met vlees/kaas en groenten in de ochtend en middag, savonds een maaltijd met veel vlees en groenten en dan savonds een lading kwark. Drink in tussentijd niks anders dan water en evt. wat melk. En je bent weer de oude in no-time!
Jep... er hoort een koppelteken achter "dood" te staan...quote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef STING het volgende:
[..]
Natuurlijk niet langsgaan bij de dokter als je mexicaanse griep vermoed maar bellen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:31 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Mocht dat wel het geval zijn dan ga ik sowieso langs de dokter!
Dat is een goede.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef -0- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet langsgaan bij de dokter als je mexicaanse griep vermoed maar bellen.
Anders besmet je mooi iedereen in de wachtkamer en de dokter.
Eerst flink alcohol naar binnen werken en dan uitzieken.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef -0- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet langsgaan bij de dokter als je mexicaanse griep vermoed maar bellen.
Anders besmet je mooi iedereen in de wachtkamer en de dokter.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef mazaru het volgende:
Gewoon voorzichtig zijn. Ik typ dit bv. met een mondkapje op.
Die uitgezaagde grap kan ook naar het kerkhof.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:19 schreef EvanStone het volgende:
Fok!kers kunnen het niet krijgen, die zitten altijd binnen.
Je belt eerst naar je huisarts m.b.t. je symptomen, dan kan hij/zij beslissen of het verstandig is langs te komen voor een test.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:37 schreef Deceit het volgende:
Waar kan je het zo snel mogelijk laten testen dan?
Alle fokkers worden in quarantaine genomen, weekban voor alle fora behalve het FLU-forumquote:Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Tripless het volgende:
Dude ik ook.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
http://www.rivm.nl/cib/th(...)algemeen.jsp#index_3quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:32 schreef Dickbride het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze symptomen? Hoe kan je de Mexicaanse griep onderscheiden van een 'normale' griep?
Ik had precies hetzelfdequote:
Dat had ik echt allemaal .. Ik ben aan de dood ontsnapt!quote:De ziekte kan van mild tot ernstig verlopen. De meest voorkomende symptomen van griep zijn: koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid en een droge hoest.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde
Edit: Op die site van de RIVM staat dit:
[..]
Dat had ik echt allemaal .. Ik ben aan de dood ontsnapt!![]()
Laat zij mij maar in de gaten houdenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]![]()
Of je had iets anders, of je hebt een goed immuunsysteemHou je wel je omgeving in de gaten nu?
Klinkt toch meer als verkouden zijn. Voor mij is griep dat je doodziek bent en niks anders kunt dan in bed liggen. Maar goed wie ben ik?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde
Edit: Op die site van de RIVM staat dit:
[..]
Dat had ik echt allemaal .. Ik ben aan de dood ontsnapt!![]()
Regelmatig temperatuur meten, bij lichte verhoging, contact opnemen met de huisarts en die weet dan hoe-verder. Geldt ook voor je vriendenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.
Diarree is nu niet echt een symptoom, kan ook op een buikgriep duiden, die heerst nu dus ook in bepaalde gebiedenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:47 schreef Lastpost het volgende:
Hehe de helft van de symptomen zou ik niet eens doorhebben, loop met chronische vermoeidheid, astma en allergieën waardoor ik in deze tijden sowieso snotter en tranende ogen heb, eetlust heb ik sowieso al niet wanneer het iets warmer begint te worden.
Wel diarree sinds gisteren, toch maar even opletten of ik geen koorts krijg.
Excuus, ik volgde alleen dit plaatje even.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Diarree is nu niet echt een symptoom, kan ook op een buikgriep duiden, die heerst nu dus ook in bepaalde gebieden
Diarree is dan wel een uniek symptoom, aangezien het de luchtwegen aantast, en niet de darmen. Wat is de oorspronkelijke bron van het plaatje buiten wikipedia om? Weet je dat zo?quote:Ja, de verschijnselen van Nieuwe Influenza A (H1N1) lijken op gewone griep.
Ik heb geen flauw idee, zag het bij dit artikel staan:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Diarree is dan wel een uniek symptoom, aangezien het de luchtwegen aantast, en niet de darmen. Wat is de oorspronkelijke bron van het plaatje buiten wikipedia om? Weet je dat zo?
Ik heb zo geen bron bij de hand, weet wel dat de case definitie van de NVMM (en het UMC waar ik werk) ook maag-darmsymptomen meenemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Diarree is dan wel een uniek symptoom, aangezien het de luchtwegen aantast, en niet de darmen. Wat is de oorspronkelijke bron van het plaatje buiten wikipedia om? Weet je dat zo?
Ah ok, ik werk dan ook niet in een ziekenhuis en heb de casus-definitie ook niet hier voor me (staat ongetwijfeld wel op de RIVM site).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik heb zo geen bron bij de hand, weet wel dat de case definitie van de NVMM (en het UMC waar ik werk) ook maag-darmsymptomen meenemen.
Die antibiotica kuur is dan wel erg snel voorgeschreven. Een beetje een paardemiddel om een klein probleem te overwinnen mijns inziens. Bellen jullie trouwens bij elke koorts/ziekte/whatever op naar de huisarts?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ah ok, ik werk dan ook niet in een ziekenhuis en heb de casus-definitie ook niet hier voor me (staat ongetwijfeld wel op de RIVM site).
Mijn vriendin had vorige week diarree, koorts rillingen etc. Huisarts gebeld en die schreef een antibiotica-kuurtje van een dag voor... Vandaar dat ik de link anders legde
Een eendaagse kuur een paardenmiddel noemen is een beetje overtrokken, en niet elk anitibioticum is een paardenmiddelquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die antibiotica kuur is dan wel erg snel voorgeschreven. Een beetje een paardemiddel om een klein probleem te overwinnen mijns inziens. Bellen jullie trouwens bij elke koorts/ziekte/whatever op naar de huisarts?
Dat kan, je hoeft ook niet voor koorts whatever te gaan als je verder geen indicatie hebt dat er meer aan de hand is. Maar 3 dagen diarree + rillingen + koorts is weer een ander verhaal denk je niet?quote:Ik ben nog nooit met griep, koorts of diarree naar de dokter gegaan, ga daar wel heen als ik echt het gevoel heb dat er iets niet in de haak is en ik er niks aan kan doen, de laatste keer was dat omdat mijn oren een verstopt zaten en het pijn deed (raar gevoel), waarna ze mijn oor had schoongemaakt. Heb overigens de laatste tijd sowieso weinig last van ziektes.
Daar heb ik ook weleens last van gehad, soms wel wat dagen langer. Ben er dan ook achtergekomen dat dit voornamelijk in mijn voedingspatroon zat. Te weinig vezels, regelmatig red-bull (cafeïne) om het vermoeide gevoel te overkomen en ook nog eens met regelmaat roken. Sinds ik dit heb aangepakt, komen ineens diarree, rillingen en koorts niet meer voor. Ben ook heel wat minder gevoelig geworden voor de omgevingstemperatuur. Daar is volgens mij flink wat energie voor nodig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Dragorius het volgende:
Dat kan, je hoeft ook niet voor koorts whatever te gaan als je verder geen indicatie hebt dat er meer aan de hand is. Maar 3 dagen diarree + rillingen + koorts is weer een ander verhaal denk je niet?
Ze rookt inderdaad niet (ook geen meeroker want ik rook ook niet en onze vrienden ook niet, we kennen de gevaren namelijkquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar heb ik ook weleens last van gehad, soms wel wat dagen langer. Ben er dan ook achtergekomen dat dit voornamelijk in mijn voedingspatroon zat. Te weinig vezels, regelmatig red-bull (cafeïne) om het vermoeide gevoel te overkomen en ook nog eens met regelmaat roken. Sinds ik dit heb aangepakt, komen ineens diarree, rillingen en koorts niet meer voor. Ben ook heel wat minder gevoelig geworden voor de omgevingstemperatuur. Daar is volgens mij flink wat energie voor nodig.
Mjah, jouw vriendin rookt niet, drinkt geen alcohol/cafeïne en eet erg gezond neem ik aan.
Die was niet snerend bedoeld, excuses daarvoor. Ik nam het aan omdat ze in de zorg werkt en dat de mensen daar goed op dit soort zaken letten, dat zou ik iig belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze rookt inderdaad niet (ook geen meeroker want ik rook ook niet en onze vrienden ook niet, we kennen de gevaren namelijk) ze drinkt heel af en toe een wit wijntje of een boswandeling (het blijft een vrouw
) en ik kook, en dat is altijd wel vers. Fruit natuurlijk ook, geen 2 stuks per dag elke dag maar wel voldoende. Oh en ja, een keertje een stukje chocola of een chipje in het weekend uiteraard, we zijn geen monniken
![]()
Beetje jammer dat je dat met zo'n snerende opmerking eraan moet plakken
En te weinig vezels kan problemen geven met de stoelgang, maar gelige diarree is geen probleem mbt vezels
Niet snerend bedoeld, maar daarom ben je ook geen artsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, vind het dan ook gevaarlijk om conclusies aan diarree te verbinden, zonder dat de ontlastig daadwerkelijk onderzocht is. Misschien kan de helft wel niet goed verwerkt worden omdat de bacterien in de darmfauna moeite hebben om dit voor elkaar te krijgen, omdat er misschien te weinig zijn ofzo. Of dat door een tekort aan bepaalde mineralen er niet gereageerd kan worden met bepaalde delen van voedsel. Dat lijkt mij iig een logischere verklaring om mee te beginnen dan een virus.
Met een mondkapje kan je alsnog besmet raken, een mondkapje zorgt er alleen voor dat andere niet besmet raken met het virus wat jij draagt. useless dus wat je doet.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef mazaru het volgende:
Gewoon voorzichtig zijn. Ik typ dit bv. met een mondkapje op.
hier dus ook sinds zondag.. en vriendje ook die is er iets erger aan toe..die heeft het erbij enorm in zijn buik en loopt wel aardig leeg en dan wel koorts.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.
Mn moeder was ook in Albufeira en kwam 25 juni terug en die had precies hetzelfde. Mss ligt het aan Portugalquote:Op maandag 27 juli 2009 22:44 schreef Lonez het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of ik hem heb gehad/heb.. ben 13 tot 21 juli naar Albufeira Portugal geweest.. en ben toen 15-16-17 juli ziek geweest.. Erg grieperig, spierpijn, keelpijn/veel hoesten, kut gevoel, moe, koud/warm, snachts zwetend wakker worden.. Dus eigenlijk alle griep symptonen op dat hoesten na dan, maar niet extreem ziek ofzo.. heb griepen gehad die veel erger waren..
Vriend van me (de gene die op me kamer sliep) had precies hetzelfde.. voel me nu wel weer goed, maar loop nog steeds heel de dag te kuchen..(dus nu al 2 weken die kut hoest).. echt niet normaal nog steeds..
dus zou ik het gehad hebben of niet? ik hoop het
Hehe, klinkt in ieder geval niet 100%quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:41 schreef Lollifant het volgende:
Ik ben alleen maar verkouden, loopneus, oorpijn en opgezette klieren, dus nog niks aan de hand denk ik!
Klopt, dat is net zo zinnig als een pleister op je duim doen als je kiespijn hebtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:02 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben geen dokter maar 'n antibiotica kuur voor 'n virus lijkt me niet super efficiënt.
Wat heeft de HA dan gezegd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef jack4ya het volgende:
Hier een lichte koorts en wat hoofdpijn en keelpijntje. Niets bijzonders, maar toch maar braaf de HA gebeld. Al was dat meer om me in te dekken.![]()
Cuba/Mexico was al 10 dagen geleden dus van die kant komt het iig niet, hoewel het dan nog steeds niet uitgesloten is. Ik ga er van uit dat het niets is.
Wel even bij de drogist: oscillococcinum, paracetamol en handwasgel gehaald. (Wat ik normaal ook zou halen)
Het meisje wat me hielp ging ineens heel ver van me af staan.![]()
Hoort bij het beroep, liever dat de mensen in deze periode waakzaam en voorzichtig zijn dan rucksichtlos mensen gaan besmetten (onbewust)quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:24 schreef bloodymary het volgende:
Het lijkt me wel vreselijk om nu huisarts te zijn. Al die mensen die zich melden omdat ze menen dat ze Mexicaanse Griep hebben en die gewoon een verkoudheidje onder de leden hebben....
Ssst... ik probeer toch cool te doen!? Hoe gaat die verhoging/koorts anders omlaag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat heeft de HA dan gezegd?
En oscillococcinum klinkt wel heel cool, maar dat zijn gewoon suikerpillen hoor
Dan is je huisarts niet goed bezig. Volgens het RIVM is er een meldingsplicht wanneer het om H1N1 gaat, gekoppeld aan een positieve uitslag op de test.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ssst... ik probeer toch cool te doen!? Hoe gaat die verhoging/koorts anders omlaag.![]()
De HA zei, of eigenlijk besloten we beiden dat de Mex Griep een normale griep is en dat de keus om wel of niet te gaan werken afhangt van hoe ik me voel.
Om eerlijk te zijn ben ik het daar mee eens. Ik kijk wel. Als ik me beroerder ga voelen, taai ik alsnog wel af. Maar ik gedraag me nu zoals ik normaal ook zou doen. Pas bij 40 kruip ik mijn bed in. (Dat was de laatste keer griep iig zo)
Inderdaad. Als iedereen het zo doet, komen we wel aan de een derde van de werkende bevolking ziek op bedquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is je huisarts niet goed bezig. Volgens het RIVM is er een meldingsplicht wanneer het om H1N1 gaat, gekoppeld aan een positieve uitslag op de test.
Wat een onverantwoorde man/vrouw die Ha
En ook voor je collega's, die lopen nu ook het risico besmet te raken, ook al ben je hygienisch genoeg bezig...
Zo postte je het niet, in je post hierboven zouden jullie geconcludeerd hebben dat het "net als een gewone griep is" terwijl dat sowieso niet zo isquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:43 schreef jack4ya het volgende:
Okay even open en eerlijk.
Iemand belt de HA, heeft net 38, hoofdpijn, lichte keelpijn. Verder weinig tot niets aan het handje.
Denken jullie echt dat iedere HA in nederland dan gelijk een h1n1 test aanvraagt?
Dit is geen retorische/sarcastische vraag maar een echte vraag.
Dan formuleerde ik me wat ongelukkig, ik probeer het opnieuw:quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo postte je het niet, in je post hierboven zouden jullie geconcludeerd hebben dat het "net als een gewone griep is" terwijl dat sowieso niet zo is
Als je die symptomen hebt en morgen zijn ze nog zo, dan zou ik weer bellen voor een afspraak. Je kunt beter zeker zijn in deze tijd
Niet alleen voor jezelf, maar ook je omgeving (tenzij je een hekel aan je omgeving hebt)
Ze doen je geloven van nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dan formuleerde ik me wat ongelukkig, ik probeer het opnieuw:
Het kan net zo goed een ander gewoon griepje zijn (aangezien er nu geen aanwijzingen tot iets anders zijn).
Maar de H1N1 is toch als een gewone griep, aangezien er meerdere varianten zijn? Enig afwijking is de besmettelijkheid, waardoor er sneller mensen besmet raken. Met de mogelijk maatschappelijke gevolgen.
Symptomen, ontwikkelingen, duur, intensiteit is toch allemaal vergelijkbaar met andere influenza's?
Of zit ik nu zo fout?
Dit type A nestelt zich ook dieper in de longen. Mensen met longklachten etc. lopen dus al een groter risico. Ook is nog niet duidelijk in welke mate dit virus straks, in het griepseizoen zal muteren. Dat gecombineerd met de hoge besmettelijkheid maakt het anders dan andersquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dan formuleerde ik me wat ongelukkig, ik probeer het opnieuw:
Het kan net zo goed een ander gewoon griepje zijn (aangezien er nu geen aanwijzingen tot iets anders zijn).
Maar de H1N1 is toch als een gewone griep, aangezien er meerdere varianten zijn? Enig afwijking is de besmettelijkheid, waardoor er sneller mensen besmet raken. Met de mogelijk maatschappelijke gevolgen.
Symptomen, ontwikkelingen, duur, intensiteit is toch allemaal vergelijkbaar met andere influenza's?
Of zit ik nu zo fout?
Nee, er moet namelijk aan nog 1 voorwaarde worden voldaan:quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:43 schreef jack4ya het volgende:
Okay even open en eerlijk.
Iemand belt de HA, heeft net 38, hoofdpijn, lichte keelpijn. Verder weinig tot niets aan het handje.
Denken jullie echt dat iedere HA in nederland dan gelijk een h1n1 test aanvraagt?
Dit is geen retorische/sarcastische vraag maar een echte vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |