Ja idem ook maf, heb je griep maar geen koorts, ik me maar afvragen hoe dit nu weer konquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.
Het begin van het einde.quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja idem ook maf, heb je griep maar geen koorts, ik me maar afvragen hoe dit nu weer kon
Bangmakerijquote:
Wat is de Mexicaanse griep dan anders? Gedeeltelijk lam leggen klinkt anders ook eng.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Bangmakerij
Het is vooral een vervelend virus omdat het de samenleving gedeeltelijk lam kan leggen.
Nou, er wordt gelukkig nog niet over gesproken, maar als dit virus in potentie 30% ziek kan maken op een bepaald moment heb je wel ellende natuurlijk, dat bedoel ik meer. Iedereen moet gewoon extra op zijn/haar hygiene letten en indien toch symptomen komen direct handelen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat is de Mexicaanse griep dan anders? Gedeeltelijk lam leggen klinkt anders ook eng.
@Stevengerrard: Tamiflu is geen vaccin, het is een virusremmer.
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers. Als ik op wikipedia of google kijk bijvoorbeeld, is er geen definitie te vinden die niets met de mexicaanse griep te maken heeft. Hoe zit dat? Vind die stelling dat het de ziekte 1 a 2 dagen korter zou maken ook vreemd, dacht dat de griep zo fataal was?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nou, er wordt gelukkig nog niet over gesproken, maar als dit virus in potentie 30% ziek kan maken op een bepaald moment heb je wel ellende natuurlijk, dat bedoel ik meer. Iedereen moet gewoon extra op zijn/haar hygiene letten en indien toch symptomen komen direct handelen.
Tamiflu wordt inderdaad opvallend vaak verward met het vaccinGoed nieuws, hoogstwaarschijnlijk is vanaf volgende week Tamiflu op recept kostenloos
De ggd heeft in mijn geval gezegd dat ik binnen moet blijven. Mijn ouders en broertje mochten wel gewoon hun ding blijven doen, alleen geen bezoek ontvangen thuis van wie dan ook. Wel moeten ze zichzelf in de gaten houden, mochten ze koorts krijgen, dan moeten ze bellen voor Tamiflu. Maar zij worden dus niet afgeschermd ofzo, zo streng zijn ze niet ondanks dat de kans van besmetting door mij vrij groot is inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:44 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kans op herhaalde besmetting. Stel mijn vriendin krijgt zo te horen dat ze het heeft en ze slikt zoveel dagen die tamiflu en knapt weer op. Kan ze het dan weer krijgen of is het net als mazelen 1x en dan nooit meer???
Moeten mensen die het hebben btw afgeschermd worden?? Ik kan me zo voorstellen dat als iemand in een gezin van 4 het heeft het moeilijk is voor de overige 3 om niet in de buurt te komen. Ik neem toch aan dat als iemand hoest de bacillen door het hele huis gaan en dat je het ook in de woonkamer kan krijgen
Mocht jouw vriendin het hebben, en jij hebt nog geen mexicaanse griep, dan is het inderdaad raar als je virusremmers gaat nemen. Wat valt er dan te remmen? Of hebben we een reservoir in ons lichaam, dat tamiflu opslaat, just incase..quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:16 schreef stevengerrard het volgende:
@ media : Waarom heb ik dan 2 pillen tamiflu gekregen onder de noemer preventief mocht mijn vriendin het hebben??? Wat heeft dat dan voor zin? Aangezien ik vanavond ook gewoon in dezelfde ruimte heb geslapen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferonquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:17 schreef mediaconsument het volgende:
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers.
Is een virusremmer een anti-viraal middel dan? Volgens mij niet. Zou wel mooi zijn als het echt anti was net zoals anti-virus op de pc, die doet ook niet aan remmen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferon
Ow, enne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Antiviraal_middel
Oftewel: er bestaan al wel langer antivirale middelen.
Wat ToT zegt, anti-virale middelen bestaan al wat langer, deze (Tamiflu) werkt specifiek tegen virussen van o.a. dit type. Maar ook wel meer. Het maakt die ziekte gemiddeld wel wat dagen korter, omdat het virus geremd wordt waardoor de ziekte minder verspreidt raakt in je lichaam en herstel dus sneller kan plaatsvinden. En waar wordt gezegd zo fataal? Op dit moment is het vergelijkbaar met een seizoensgriep, alleen de hoge mate van besmettelijkheid is zeeeer ongewenst.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers. Als ik op wikipedia of google kijk bijvoorbeeld, is er geen definitie te vinden die niets met de mexicaanse griep te maken heeft. Hoe zit dat? Vind die stelling dat het de ziekte 1 a 2 dagen korter zou maken ook vreemd, dacht dat de griep zo fataal was?
Volgens mij staan de Tamiflu-fabrieken nu overuren te draaien, ik vind het juist goed (en ook het enige juiste) om te zorgen dat dit, indien op recept!!! gratis wordt. Anders ga je de minder bedeelden keihard benadelen.quote:Dat verhaal van op recept kosteloos is ook raar overigens, hoorde dat dat spul gelimiteerd verkrijgbaar is. Dan ga je het toch niet kosteloos maken?
? Dus mensen mogen wel onwaarheden spuien m.b.t. vaccinaties en medicijnen zoals die verknipte dames van verontruste moeders, maar ik, met mijn feitelijke waarheden en een aantal jaar medische opleiding moet dan maar mijn mond houden? Stel dat een zwangere vrouw die 2 trienen gelooft en daardoor haar leven en dat van haar kindje in gevaar worden gebracht? Nee dankje...quote:Daarbij ook de vraag of je op zou willen houden met het ophemelen van tamiflu en vaccins, hier is niks romantisch of leuks aan! Jij weet dan ook niet zeker wat de effecten van deze middelen zijn, anders dan dat je dit in de media hebt gelezen. Of werk je toevallig bij een centrum mbt. grieponderzoek?
Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dusquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:16 schreef stevengerrard het volgende:
@ drag: Je zegt dat iedereen gelijk moet handelen als er symptonen naar boven komen, maar hoe zie je dat handelen dan?? Moet je bij elk kuchje nu gelijk tamiflu gaan slikken want dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen en gaan mensen voor een mug naar de dokter onder de noemer mexicaanse griep
Zie bovenstaande dusquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mocht jouw vriendin het hebben, en jij hebt nog geen mexicaanse griep, dan is het inderdaad raar als je virusremmers gaat nemen. Wat valt er dan te remmen? Of hebben we een reservoir in ons lichaam, dat tamiflu opslaat, just incase..
dus als ik het goed begrijp en ze zal vandaag te horen krijgen dat ze het heeft is het voor mij verstandig om op de bank te gaan slapenquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dus
[..]
Zie bovenstaande dus1 dag voordat de symptomen zich openbaren is iemand al besmettelijk.
Ligt aan nog veel andere factoren. De een wordt echt ziek en ligt dus een week plat, de ander hoest en kucht even en dat was het.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:39 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp en ze zal vandaag te horen krijgen dat ze het heeft is het voor mij verstandig om op de bank te gaan slapen
Maar is het dan niet zo aangezien ze besmettelijk is dat ik allang ben aangestoken met het virus??
Zeg ik dat dan?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Dragorius het volgende:
? Dus mensen mogen wel onwaarheden spuien m.b.t. vaccinaties en medicijnen zoals die verknipte dames van verontruste moeders, maar ik, met mijn feitelijke waarheden en een aantal jaar medische opleiding moet dan maar mijn mond houden? Stel dat een zwangere vrouw die 2 trienen gelooft en daardoor haar leven en dat van haar kindje in gevaar worden gebracht? Nee dankje...![]()
Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen! Op het moment dat de dokter bij jou thuis is geweest, en na tests constateert dat je de griep hebt, dan pas ga je nadenken over dit spul, elk moment daarvoor is het bedoeld om door het toilet te spoelen.quote:Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dus
Hij heeft zoals gezegd opleidingen gehad waar hij geleerd heeft hoe virussen in elkaar zitten, hoe ze werken en hoe dit soort middellen gebruik maken van de zwakke punten van het virus!quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Je zult mij dan ook niet horen concluderen over dit verhaal. Omdat er teveel onduidelijkheden zijn ga ik me hier niet aan wagen.
Jij hebt je mening kennelijk al helemaal klaar, de regering houdt dan ook veel van jou! Er moet ook zo snel mogelijk een conclusie komen over dit onderwerp, en nog sneller moet je een kant kiezen. Je moet dan ook iedereen overtuigen dat ze dom zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Ik begrijp af en toe het doel niet helemaal van je posts!
Het is namelijk ook omgekeerd, stel dat het dadelijk duidelijk word dat tamiflu en vaccins echte rotzooi zijn, en ons alleen maar zieker maken. Dan sta jij dit hier nu mooi wel even aan te prijzen! Daar zul je veel vrienden aan overhouden!
Daarvoor ga je dan ook geen virusremmers gebruiken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
, de ander hoest en kucht even en dat was het.
Opleidingen stellen niks voor. Jarenlange ervaring in de virologie, dan kunnen we praten. Tot die tijd weet je net zoveel als jan-met-de-pet, en is het dus ERG gevaarlijk als je middelen waarover veel onduidelijkheid is mbt. het nut gaat lopen aanprijzen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heeft zoals gezegd opleidingen gehad waar hij geleerd heeft hoe virussen in elkaar zitten, hoe ze werken en hoe dit soort middellen gebruik maken van de zwakke punten van het virus!
Dat soort feitelijkheden zijn gewoon heel duidelijk aan te tonen, dus hoezo blind vertrouwen? En hoezo zou het dan ineens rotzooi zijn?
Misschien moet je even een paar keer diep ademhalen, ik post hier met dezelfde reden als jij, informeren en informatie zoeken. Oh en nergens zeg ik dat mensen "dom" zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Die 2 van verontruste moeders zijn wel dom, vooral het aanprijzen van colloidaal zilver...een anti-biotisch middel tegen een virus?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Je zult mij dan ook niet horen concluderen over dit verhaal. Omdat er teveel onduidelijkheden zijn ga ik me hier niet aan wagen.
Jij hebt je mening kennelijk al helemaal klaar, de regering houdt dan ook veel van jou! Er moet ook zo snel mogelijk een conclusie komen over dit onderwerp, en nog sneller moet je een kant kiezen. Je moet dan ook iedereen overtuigen dat ze dom zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Ik begrijp af en toe het doel niet helemaal van je posts!
tamiflu en soortgelijke middelen worden al langer gebruikt en zijn voor gebruik al jaaaaren getest. Ik ben daar niet zo bang voor. Dat vaccin geldt bijna hetzelfde, de test zijn nu in veel landen aan de gang en als daaruit blijkt dat het niet veilig is, dan wordt het ook niet toegediend aan de bevolking. Werkt het wel en is het veilig dan zou ik iedereen aanraden het wel te doen. Ik wil desnoods zelf wel vooraan staan als je dat liever hebt?quote:Het is namelijk ook omgekeerd, stel dat het dadelijk duidelijk word dat tamiflu en vaccins echte rotzooi zijn, en ons alleen maar zieker maken. Dan sta jij dit hier nu mooi wel even aan te prijzen! Daar zul je veel vrienden aan overhouden!
Ja, en terwijl je dus met koorts + symptomen lekker mensen om je heen, op je werk, eventueel openbaar vervoer etc. aan het besmetten bent gewoon "stoer" zijn? Dan is het in Nederland wachten op de eerste doden, met zo'n mentaliteit van "ik lig nog niet plat dus stel me niet aan". Niet iedereen heeft een even goede weerstand.quote:Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen! Op het moment dat de dokter bij jou thuis is geweest, en na tests constateert dat je de griep hebt, dan pas ga je nadenken over dit spul, elk moment daarvoor is het bedoeld om door het toilet te spoelen.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarvoor ga je dan ook geen virusremmers gebruiken.
Het lijkt net alsof jij dat spul moet verkopen lol.
Je gooit je eigen geloofwaardigheid en mijn zin om met jou in discussie te gaan met deze post echt in een heeeeele diepe put...quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Opleidingen stellen niks voor. Jarenlange ervaring in de virologie, dan kunnen we praten. Tot die tijd weet je net zoveel als jan-met-de-pet, en is het dus ERG gevaarlijk als je middelen waarover veel onduidelijkheid is mbt. het nut gaat lopen aanprijzen.
Hou dan aub op met dingen als, owyeah Tamiflu gratis!quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Misschien moet je even een paar keer diep ademhalen, ik post hier met dezelfde reden als jij, informeren en informatie zoeken. Oh en nergens zeg ik dat mensen "dom" zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Die 2 van verontruste moeders zijn wel dom, vooral het aanprijzen van colloidaal zilver...een anti-biotisch middel tegen een virus?![]()
Hier kun jij geen conclusie aan verbinden. Doe dat dan ook niet.quote:tamiflu en soortgelijke middelen worden al langer gebruikt en zijn voor gebruik al jaaaaren getest. Ik ben daar niet zo bang voor. Dat vaccin geldt bijna hetzelfde, de test zijn nu in veel landen aan de gang en als daaruit blijkt dat het niet veilig is, dan wordt het ook niet toegediend aan de bevolking. Werkt het wel en is het veilig dan zou ik iedereen aanraden het wel te doen. Ik wil desnoods zelf wel vooraan staan als je dat liever hebt?
Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!quote:Ja, en terwijl je dus met koorts + symptomen lekker mensen om je heen, op je werk, eventueel openbaar vervoer etc. aan het besmetten bent gewoon "stoer" zijn? Dan is het in Nederland wachten op de eerste doden, met zo'n mentaliteit van "ik lig nog niet plat dus stel me niet aan". Niet iedereen heeft een even goede weerstand.
Jij denkt dan zeker ook dat je goed kunt rijden in een auto als je net je rijbewijs hebt gehaald? Ken zo meer van die mensen, waaronder psychologen die doen alsof ze de bom zijn met een paar papiertjes, in tussentijd kunnen ze hun eigen stress nieteens onder controle houden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
Je gooit je eigen geloofwaardigheid en mijn zin om met jou in discussie te gaan met deze post echt in een heeeeele diepe put...
Dus jou boeit het niet als jij iemand besmet en die er aan komt te overlijden? "Tja anders had-ie het virus vast wel van iemand anders gekregen."quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:57 schreef mediaconsument het volgende:
Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!
Dit heeft dan ook niks met stoer doen te maken, dit heeft met het ongewisse en het tekort aan vertrouwen in de overheid te maken!
Denk je dat je zonder een opleiding voldoende kennis in huis hebt om tot een goede besluitvorming te kunnen komen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:00 schreef mediaconsument het volgende:
Ownee, jij moet en zal je verschuilen achter je opleiding! Ik ben blij dat ik geen opleiding heb om me achter te verschuilen, is heel wat makkelijker met de objectieve besluitvorming.
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus jou boeit het niet als jij iemand besmet en die er aan komt te overlijden? "Tja anders had-ie het virus vast wel van iemand anders gekregen."
In dat geval lijkt de quarantaine-plicht wat er in [BNW] besproken wordt me idd niet zo'n slecht idee.
Hoezo is dat niet positief dan? Ik zeg toch niet TAMIFLU GENEEST JE!!! ? Het is gewoon een goede zaak dat ze dat nu op recept gratis willen laten uitgeven, zodat iedereen evenveel mogelijkheid heeft indien nodig dit te halen en het niet van geld afhankelijk is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hou dan aub op met dingen als, owyeah Tamiflu gratis!Jij bent namelijk net zo verkeerd bezig als die 2 moeders, echter van de andere kant. Of jij zegt het verkeerd, dat kan ook.
quote:Hier kun jij geen conclusie aan verbinden. Doe dat dan ook niet.
Ok, leuk dus dat je anderen niet boeiend genoeg vind om ze eventueel minder kans op besmetting te gunnen door thuis uit te zieken...quote:Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!
Jouw niet-vertrouwen van de overheid mag echter niet een reden zijn dat anderen, waaronder risico-groepen, onnodig risico moeten gaan lijden, mee eens?quote:Dit heeft dan ook niks met stoer doen te maken, dit heeft met het ongewisse en het tekort aan vertrouwen in de overheid te maken!
Dus het is niet zo dat je door blijft bikkellen en zo lang mogelijk naar je werk zult blijven gaan als je die griep onder de leden hebt?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!
In tussentijd zal ik er uiteraard mijn best voor doen om mij zo min mogelijk op publieke plaatsen te vertonen, oftewel stappen doe ik gelukkig al een half jaar niet meer bijvoorbeeld, en daarbij zo goed mogelijk te eten. Mocht ik dan ziek zijn, hier eerlijk over zijn tov mezelf en thuis gaan uitzieken!
Dan doe ik imo al genoeg, daar kan geen middeltje iets aan veranderen!
Je hebt evenveel kennis, in totaal.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Denk je dat je zonder een opleiding voldoende kennis in huis hebt om tot een goede besluitvorming te kunnen komen?
Nou, fijn om te weten dan. Ik dacht dat je wat meer begaan was met de mensheid, dat je daarom zo tegen de overheid strijdt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!
Ja maar goed eten betekent niet dat je niet besmettelijk bent, en als je het eten weer uitkotst bijvoorbeeld heb je er ook niks aan.quote:In tussentijd zal ik er uiteraard mijn best voor doen om mij zo min mogelijk op publieke plaatsen te vertonen, oftewel stappen doe ik gelukkig al een half jaar niet meer bijvoorbeeld, en daarbij zo goed mogelijk te eten. Mocht ik dan ziek zijn, hier eerlijk over zijn tov mezelf en thuis gaan uitzieken!
Dan doe ik imo al genoeg, daar kan geen middeltje iets aan veranderen!
Waar schep ik dan op? Waar ben ik "stoer" met mijn voorkennis van dit soort zaken? Ik wil alleen dat mensen een goede beslissing maken op basis van feiten en niet rare verhaaltjes van mensen die uberhaupt niks in de medische wereld hebben qua kennis. Niet zo gek toch? Alsof een bakker tegen zijn automonteur gaat zeggen dat ie zijn werk niet goed doet omdat de banden niet rond maar vierkant moeten zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij denkt dan zeker ook dat je goed kunt rijden in een auto als je net je rijbewijs hebt gehaald? Ken zo meer van die mensen, waaronder psychologen die doen alsof ze de bom zijn met een paar papiertjes, in tussentijd kunnen ze hun eigen stress nieteens onder controle houden.
Jij hebt dus duidelijk geen weet hoe bepaalde opleidingen in elkaar steken. Of dacht je dat geneeskunde bijvoorbeeld alleen maar theorie is?quote:Daarom zeg ik ook, jarenlange ervaring in de virologie, dan pas kunnen we praten. Opleidingen zijn ervoor om je een beetje bekend te maken met de stof in de specifieke branche, uiteindelijk zul je het gros toch in de praktijk moeten leren.
Nee hoor, ik durf ook kritisch te zijn. Alleen, dan wel op punten waar inderdaad kritiek over te maken valt met echte argumenten en geen non-argumenten.quote:Ownee, jij moet en zal je verschuilen achter je opleiding! Ik ben blij dat ik geen opleiding heb om me achter te verschuilen, is heel wat makkelijker met de objectieve besluitvorming.
Als je ziek bent, blijf je thuis. Daar begint het mee. Als het na paar dagen tot een week nog niet echt minder is geworden, dan bel je de dokter en kijk je verder. Ga alleen niet bang lopen zijn van een ziekte, waaraan nog maar 500 man besmet zijn, en je het gevoel krijgt alsof de helft van het land besmet is, er zijn nog genoeg andere ziekten die mogelijk zijn, en dat avondje stappen in het weekend met veel drank en kou zal ook goed zijn voor de gezondheid imo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus het is niet zo dat je door blijft bikkellen en zo lang mogelijk naar je werk zult blijven gaan als je die griep onder de leden hebt?
Nou, nee...quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je hebt evenveel kennis, in totaal.
Omschrijf dan eens bijvoorbeeld de fasen die het lichaam ondergaat bij binnenkomst van het virus? De symptomen, op een rijtje en waardoor ze veroorzaakt worden?quote:De mensen van de opleiding hebben uiteraard wat meer kennis over beroepsspecifiek termen, uiteraard afhankelijk van hun huidige positie en ervaring. Geïnteresseerde mensen zonder/andere opleiding, bekijken het wat minder subjectief, en kunnen daardoor zaken beter vanuit meerdere kanten bekijken. Dit is in allebei de gevallen uiteraard afhankelijk van de bronnen en de eigen ervaring.
Jij dwingt mij hiertoe, omdat je claimt dat ik geen idee heb waar ik het over zou hebben. Dan is het niet vreemd om wat meer achtergrondinformatie van mezelf te geven (wat ik normaal liever niet doe) zodat je weet met welk licht ik dit allemaal zie.quote:Mijn punt hierin is meer, dat je niet in een discussie gaat lopen roepen dat je een opleiding hebt, en dat je het daarom beter weet. Dan laat je dit in de discussie naar voren komen. En anders dan wat lauw opgehemel van tamiflu en vaccins en onvoorwaardelijke trouw aan de zorg door dhr. dragorius, heb ik weinig dingen uit zijn posts kunnen opmaken.
Lees en begrijp, daar heb jij kennelijk in je opleiding niet veel tijd in gestoken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef Dragorius het volgende:
Jij hebt dus duidelijk geen weet hoe bepaalde opleidingen in elkaar steken. Of dacht je dat geneeskunde bijvoorbeeld alleen maar theorie is?
En waarom zou ik met jarenlange ervaring pas met jou kunnen praten? Jij hebt die ervaring al wel al, in alle branches die we als mens kennen?![]()
Op het moment dat het argument ook maar iets met zorg te maken heeft, dan heeft dit argument gewonnen.quote:Nee hoor, ik durf ook kritisch te zijn. Alleen, dan wel op punten waar inderdaad kritiek over te maken valt met echte argumenten en geen non-argumenten.
Volgens mij hebben we dit topic gekaapt op deze manier, sorry Re![]()
Jij zegt >quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je ziek bent, blijf je thuis. Daar begint het mee.
Als ik koorts + 1 of 2 symptomen extra zou hebben, zou ik dat ook al ziek noemen hoor. Ik kan niet normaal mijn werk doen met koorts + rillingen + koppijn bijvoorbeeld. (Ik slik zelf zo min mogelijk paracetamol bijv.)quote:Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen!
Ik heb de gewaagde theorie gesteld dat binnen 2 weken, het aantal besmetten minimaal verdubbeld zal zijn. Mensen beginnen nu thuis te komen van vakantiequote:Ga alleen niet bang lopen zijn van een ziekte, waaraan nog maar 500 man besmet zijn, en je het gevoel krijgt alsof de helft van het land besmet is, er zijn nog genoeg andere ziekten die mogelijk zijn
Ja, zo is autorijden ook een potentieel gevaar.quote:en dat avondje stappen in het weekend met veel drank en kou zal ook goed zijn voor de gezondheid imo.
Serieus, ga in een fabriek werken ofzo.quote:
Zo worden de dokters nu dus wel overspoelt met mensen die een paar dagen na het stappen een kuchje/temperatuurtje hebben. Jij wil volgens mij dan ook mijn punten niet snappen, ga ze verder ook niet meer uitleggen.quote:Ja, zo is autorijden ook een potentieel gevaar.
Ik prijs ze niet aan, waar haal je dat vandaan. Ik zeg alleen dat Tamiflu bewezen werkt. En dat het al jaren gebruikt wordt, en daarvoor al jaren is getest en ook daaruit geen problemen blijken. Het vaccin wordt zoals gezegd nog getest, indien daar positieve resultaten uit komen is het zeker aan te raden, met name voor de risicogroepen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik zeg jarenlange ervaring omdat je daarvoor nog amper conclusies kunt trekken. Jij weet zeker dat Tamiflu en vaccins goed zijn, dus prijs je ze aan.
Hoewel heel erg irrelevant en op de man gespeeld >quote:Hoeveel jaar ervaring heb jij dan met griepvirussen om hier een conclusie aan te mogen verbinden?
Wat is er Mr. Know-it-all aan als je je eigen kennis + ervaring deelt over dit soort zaken? En, ik adviser alleen maar bij (aanhoudende) symtpomen contact op te nemen met de huisarts. Altijd beter nog dan het advies niks te doen en zilver te benevelen in je longen, wat niks zal doen tegen een virusquote:Op het moment dat het argument ook maar iets met zorg te maken heeft, dan heeft dit argument gewonnen.
Daarbij het gekaap, dat is jouw probleem, bij iedereen die ook maar iets denkt te voelen van deze griep, zit jij adviesen te geven, alsof je mr. Know-All bent mbt deze griep. Ik vind het alleen erg gevaarlijk om met opmerkingen/conclusies te komen over tamiflu.
Splitsverzoekje indienen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:20 schreef Re het volgende:
mensen, dit is niet het topic voor deze discussie. Wees vrij om er in desbetreffende topics over te discussieren of zelf een topic te openen
moet je wel nog binnen blijven enz?quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:44 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Op het moment vrij goed eigenlijk. Heb alleen nog echt last van wat hoestbuien (schijnt nog wel even aan te kunnen houden volgens de huisarts) en verder ben ik nogal moe. Een trap op- of aflopen is een hele onderneming. Maar goed, niet zo raar na een week Mallorca met weinig slaap en vervolgens een week ziek op bed liggen, een echt herstelmoment heb ik nog niet gehad. Maar ik heb nu 'vakantie' dus ik heb alle tijd om het weer bij te slapen.
Gevaarlijke keus van de huisarts tbh. Er is nog niks zeker, en toch worden er al stevige medicijnen toegediend. Ze kunnen zo ook iedereen voor de zekerheid alvast een lading prednisolon/prednison meegeven, ontstekingsremmers van hoge kwaliteit, met veel kracht. Dan weet je iig ook zeker dat je geen longontsteking meer gaat oplopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:19 schreef stevengerrard het volgende:
nou een kleine update vanuit huize Gerrard.
Dokter gebeld aangezien de vrouwen die gister de kweek kwamen afnemen gezegd hadden dat je binnen 1 dag hoorde of je positief was, maar schijnbaar is er nog geen resultaat bekend en horen we pas over een paar dagen of het de mex griep is.
Tot die dag slikt ze wel tamiflu op aanraden van de huisarts ( moesten nog wel 33 euro betalen) dus we wachten met spanning af.
Just incase.quote:Prednisolon is een corticosteroïde ontstekingsremmer en de actieve metaboliet van prednison.
? Lijkt me juist niet verstandig, dat prednison. Dan kun je namelijk ook meteen een kuur erbij nemen om botontkalking tegen te gaan (veel voorkomende bijwerking van prednison wanneer preventief gebruikt) ...quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gevaarlijke keus van de huisarts tbh. Er is nog niks zeker, en toch worden er al stevige medicijnen toegediend. Ze kunnen zo ook iedereen voor de zekerheid alvast een lading prednisolon meegeven, ontstekingsremmers van hoge kwaliteit, met veel kracht. Dan weet je iig ook zeker dat je geen longontsteking meer gaat oplopen.
[..]
Just incase.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
? Lijkt me juist niet verstandig, dat prednison. Dan kun je namelijk ook meteen een kuur erbij nemen om botontkalking tegen te gaan (veel voorkomende bijwerking van prednison wanneer preventief gebruikt) ...
En zo "stevig" is een tamiflu-kuur niet. Als je het virus aanpakt op die manier is een longontsteking niet eens aan de orde.
Verder, hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid, beterschap!Eh nee, jij bijt toch wel, daar hoef ik geen moeite voor te doen. Ik ben van mening dat een huisarts geen medicijnen mag voorschrijven als hij nog niet zeker is van zijn zaak. Klinkt mij ook een beetje raar in de oren tbh. Dat voorbeeld was dus een vergelijking. Het is namelijk net zo dwaas om mensen met een kans op longontsteking prednison (ontstekingsremmers) voor te schrijven, als mensen met een kans op griep virusremmers voor te schrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens, de fuck, 33 euro voor een doosje capsules. Moeten die mensen winst maken ofzo?As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |