abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71554844
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Baasvaak. het volgende:

[..]

Ik heb het nu allemaal, behalve koorts. Maar er zijn opeens veel vrienden van mij ziek, dus wie weet.
Ja idem ook maf, heb je griep maar geen koorts, ik me maar afvragen hoe dit nu weer kon
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_71555055
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ja idem ook maf, heb je griep maar geen koorts, ik me maar afvragen hoe dit nu weer kon
Het begin van het einde.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71555930
Hoe zit het eigenlijk met de kans op herhaalde besmetting. Stel mijn vriendin krijgt zo te horen dat ze het heeft en ze slikt zoveel dagen die tamiflu en knapt weer op. Kan ze het dan weer krijgen of is het net als mazelen 1x en dan nooit meer???

Moeten mensen die het hebben btw afgeschermd worden?? Ik kan me zo voorstellen dat als iemand in een gezin van 4 het heeft het moeilijk is voor de overige 3 om niet in de buurt te komen. Ik neem toch aan dat als iemand hoest de bacillen door het hele huis gaan en dat je het ook in de woonkamer kan krijgen
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:16:24 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71556139
Meestal krijg je het maar 1 keer, daarna ben je als het goed is immuun voor deze variant (je hebt immers antistoffen tegen dat virus in je lichaam), natuurlijk zou het wel kunnen dat het virus muteert in de tussentijd, maar dan nog zal ze wel enige vorm van immuniteit hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71556360
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:59 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het begin van het einde.
Bangmakerij
Het is vooral een vervelend virus omdat het de samenleving gedeeltelijk lam kan leggen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71557226
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Bangmakerij
Het is vooral een vervelend virus omdat het de samenleving gedeeltelijk lam kan leggen.
Wat is de Mexicaanse griep dan anders? Gedeeltelijk lam leggen klinkt anders ook eng.

@Stevengerrard: Tamiflu is geen vaccin, het is een virusremmer.

[ Bericht 14% gewijzigd door mediaconsument op 03-08-2009 10:08:11 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71557430
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat is de Mexicaanse griep dan anders? Gedeeltelijk lam leggen klinkt anders ook eng.

@Stevengerrard: Tamiflu is geen vaccin, het is een virusremmer.
Nou, er wordt gelukkig nog niet over gesproken, maar als dit virus in potentie 30% ziek kan maken op een bepaald moment heb je wel ellende natuurlijk, dat bedoel ik meer. Iedereen moet gewoon extra op zijn/haar hygiene letten en indien toch symptomen komen direct handelen.

Tamiflu wordt inderdaad opvallend vaak verward met het vaccin Goed nieuws, hoogstwaarschijnlijk is vanaf volgende week Tamiflu op recept kostenloos
Mr. Prolapse 2009
pi_71557650
@ media : Waarom heb ik dan 2 pillen tamiflu gekregen onder de noemer preventief mocht mijn vriendin het hebben??? Wat heeft dat dan voor zin? Aangezien ik vanavond ook gewoon in dezelfde ruimte heb geslapen

@ drag: Je zegt dat iedereen gelijk moet handelen als er symptonen naar boven komen, maar hoe zie je dat handelen dan?? Moet je bij elk kuchje nu gelijk tamiflu gaan slikken want dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen en gaan mensen voor een mug naar de dokter onder de noemer mexicaanse griep
You'll never walk alone.
pi_71557665
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nou, er wordt gelukkig nog niet over gesproken, maar als dit virus in potentie 30% ziek kan maken op een bepaald moment heb je wel ellende natuurlijk, dat bedoel ik meer. Iedereen moet gewoon extra op zijn/haar hygiene letten en indien toch symptomen komen direct handelen.

Tamiflu wordt inderdaad opvallend vaak verward met het vaccin Goed nieuws, hoogstwaarschijnlijk is vanaf volgende week Tamiflu op recept kostenloos
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers. Als ik op wikipedia of google kijk bijvoorbeeld, is er geen definitie te vinden die niets met de mexicaanse griep te maken heeft. Hoe zit dat? Vind die stelling dat het de ziekte 1 a 2 dagen korter zou maken ook vreemd, dacht dat de griep zo fataal was?

Dat verhaal van op recept kosteloos is ook raar overigens, hoorde dat dat spul gelimiteerd verkrijgbaar is. Dan ga je het toch niet kosteloos maken?

Daarbij ook de vraag of je op zou willen houden met het ophemelen van tamiflu en vaccins, hier is niks romantisch of leuks aan! Jij weet dan ook niet zeker wat de effecten van deze middelen zijn, anders dan dat je dit in de media hebt gelezen. Of werk je toevallig bij een centrum mbt. grieponderzoek?
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2009 @ 10:20:12 #260
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71557708
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 07:44 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kans op herhaalde besmetting. Stel mijn vriendin krijgt zo te horen dat ze het heeft en ze slikt zoveel dagen die tamiflu en knapt weer op. Kan ze het dan weer krijgen of is het net als mazelen 1x en dan nooit meer???

Moeten mensen die het hebben btw afgeschermd worden?? Ik kan me zo voorstellen dat als iemand in een gezin van 4 het heeft het moeilijk is voor de overige 3 om niet in de buurt te komen. Ik neem toch aan dat als iemand hoest de bacillen door het hele huis gaan en dat je het ook in de woonkamer kan krijgen
De ggd heeft in mijn geval gezegd dat ik binnen moet blijven. Mijn ouders en broertje mochten wel gewoon hun ding blijven doen, alleen geen bezoek ontvangen thuis van wie dan ook. Wel moeten ze zichzelf in de gaten houden, mochten ze koorts krijgen, dan moeten ze bellen voor Tamiflu. Maar zij worden dus niet afgeschermd ofzo, zo streng zijn ze niet ondanks dat de kans van besmetting door mij vrij groot is inderdaad.

Mijn ouders zijn voor de zekerheid niet gaan werken na overleg met hun werkgevers trouwens.
pi_71557772
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:16 schreef stevengerrard het volgende:
@ media : Waarom heb ik dan 2 pillen tamiflu gekregen onder de noemer preventief mocht mijn vriendin het hebben??? Wat heeft dat dan voor zin? Aangezien ik vanavond ook gewoon in dezelfde ruimte heb geslapen
Mocht jouw vriendin het hebben, en jij hebt nog geen mexicaanse griep, dan is het inderdaad raar als je virusremmers gaat nemen. Wat valt er dan te remmen? Of hebben we een reservoir in ons lichaam, dat tamiflu opslaat, just incase..
pi_71557809
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:17 schreef mediaconsument het volgende:

Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferon

Ow, enne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Antiviraal_middel

Oftewel: er bestaan al wel langer antivirale middelen.
pi_71557893
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:25 schreef ToT het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferon

Ow, enne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Antiviraal_middel

Oftewel: er bestaan al wel langer antivirale middelen.
Is een virusremmer een anti-viraal middel dan? Volgens mij niet. Zou wel mooi zijn als het echt anti was net zoals anti-virus op de pc, die doet ook niet aan remmen.

Zoek maar eens een goede definitie op van het woord virusremmer, ik ben er nog geen tegengekomen.

*http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferon: Dit heeft volgens mij ook niks met virusremmer te maken, eerder proberen ze een stukje van ons immuunsysteem uit te leggen.
pi_71557937
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat ik tot dit jaar nog nooit eerder iets gehoord heb over virusremmers. Als ik op wikipedia of google kijk bijvoorbeeld, is er geen definitie te vinden die niets met de mexicaanse griep te maken heeft. Hoe zit dat? Vind die stelling dat het de ziekte 1 a 2 dagen korter zou maken ook vreemd, dacht dat de griep zo fataal was?
Wat ToT zegt, anti-virale middelen bestaan al wat langer, deze (Tamiflu) werkt specifiek tegen virussen van o.a. dit type. Maar ook wel meer. Het maakt die ziekte gemiddeld wel wat dagen korter, omdat het virus geremd wordt waardoor de ziekte minder verspreidt raakt in je lichaam en herstel dus sneller kan plaatsvinden. En waar wordt gezegd zo fataal? Op dit moment is het vergelijkbaar met een seizoensgriep, alleen de hoge mate van besmettelijkheid is zeeeer ongewenst.
quote:
Dat verhaal van op recept kosteloos is ook raar overigens, hoorde dat dat spul gelimiteerd verkrijgbaar is. Dan ga je het toch niet kosteloos maken?
Volgens mij staan de Tamiflu-fabrieken nu overuren te draaien, ik vind het juist goed (en ook het enige juiste) om te zorgen dat dit, indien op recept!!! gratis wordt. Anders ga je de minder bedeelden keihard benadelen.
quote:
Daarbij ook de vraag of je op zou willen houden met het ophemelen van tamiflu en vaccins, hier is niks romantisch of leuks aan! Jij weet dan ook niet zeker wat de effecten van deze middelen zijn, anders dan dat je dit in de media hebt gelezen. Of werk je toevallig bij een centrum mbt. grieponderzoek?
? Dus mensen mogen wel onwaarheden spuien m.b.t. vaccinaties en medicijnen zoals die verknipte dames van verontruste moeders, maar ik, met mijn feitelijke waarheden en een aantal jaar medische opleiding moet dan maar mijn mond houden? Stel dat een zwangere vrouw die 2 trienen gelooft en daardoor haar leven en dat van haar kindje in gevaar worden gebracht? Nee dankje...
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:16 schreef stevengerrard het volgende:

@ drag: Je zegt dat iedereen gelijk moet handelen als er symptonen naar boven komen, maar hoe zie je dat handelen dan?? Moet je bij elk kuchje nu gelijk tamiflu gaan slikken want dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen en gaan mensen voor een mug naar de dokter onder de noemer mexicaanse griep
Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dus
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Mocht jouw vriendin het hebben, en jij hebt nog geen mexicaanse griep, dan is het inderdaad raar als je virusremmers gaat nemen. Wat valt er dan te remmen? Of hebben we een reservoir in ons lichaam, dat tamiflu opslaat, just incase..
Zie bovenstaande dus 1 dag voordat de symptomen zich openbaren is iemand al besmettelijk.
Mr. Prolapse 2009
pi_71558118
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee uiteraard niet voor "een kuchje" maar wel koorts + 1 of 2 symptomen extra. Waarom jij trouwens preventief hebt gekregen is vrij simpel, 1 dag voordat iemand de symptomen ervaart is hij/zij al besmettelijk. Gewoon "in de gaten houden" dus
[..]

Zie bovenstaande dus 1 dag voordat de symptomen zich openbaren is iemand al besmettelijk.
dus als ik het goed begrijp en ze zal vandaag te horen krijgen dat ze het heeft is het voor mij verstandig om op de bank te gaan slapen

Maar is het dan niet zo aangezien ze besmettelijk is dat ik allang ben aangestoken met het virus??
You'll never walk alone.
pi_71558189
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:39 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

dus als ik het goed begrijp en ze zal vandaag te horen krijgen dat ze het heeft is het voor mij verstandig om op de bank te gaan slapen

Maar is het dan niet zo aangezien ze besmettelijk is dat ik allang ben aangestoken met het virus??
Ligt aan nog veel andere factoren. De een wordt echt ziek en ligt dus een week plat, de ander hoest en kucht even en dat was het.
Als je er op tjid bij bent met Tamiflu kan het redelijk meevallen. Overleg bijvoorbeeld ook even met je werkgever mocht je vrouw positief getest worden, of als ze al een protocol hebben bij jullie hoe daarmee om te gaan.

Verder beterschap voor je vrouw!
Mr. Prolapse 2009
pi_71558202
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef Dragorius het volgende:
? Dus mensen mogen wel onwaarheden spuien m.b.t. vaccinaties en medicijnen zoals die verknipte dames van verontruste moeders, maar ik, met mijn feitelijke waarheden en een aantal jaar medische opleiding moet dan maar mijn mond houden? Stel dat een zwangere vrouw die 2 trienen gelooft en daardoor haar leven en dat van haar kindje in gevaar worden gebracht? Nee dankje...
Zeg ik dat dan?

Je zult mij dan ook niet horen concluderen over dit verhaal. Omdat er teveel onduidelijkheden zijn ga ik me hier niet aan wagen.

Jij hebt je mening kennelijk al helemaal klaar, de regering houdt dan ook veel van jou! Er moet ook zo snel mogelijk een conclusie komen over dit onderwerp, en nog sneller moet je een kant kiezen. Je moet dan ook iedereen overtuigen dat ze dom zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Ik begrijp af en toe het doel niet helemaal van je posts!

Het is namelijk ook omgekeerd, stel dat het dadelijk duidelijk word dat tamiflu en vaccins echte rotzooi zijn, en ons alleen maar zieker maken. Dan sta jij dit hier nu mooi wel even aan te prijzen! Daar zul je veel vrienden aan overhouden!
quote:
Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen! Op het moment dat de dokter bij jou thuis is geweest, en na tests constateert dat je de griep hebt, dan pas ga je nadenken over dit spul, elk moment daarvoor is het bedoeld om door het toilet te spoelen.
pi_71558272
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Je zult mij dan ook niet horen concluderen over dit verhaal. Omdat er teveel onduidelijkheden zijn ga ik me hier niet aan wagen.

Jij hebt je mening kennelijk al helemaal klaar, de regering houdt dan ook veel van jou! Er moet ook zo snel mogelijk een conclusie komen over dit onderwerp, en nog sneller moet je een kant kiezen. Je moet dan ook iedereen overtuigen dat ze dom zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Ik begrijp af en toe het doel niet helemaal van je posts!

Het is namelijk ook omgekeerd, stel dat het dadelijk duidelijk word dat tamiflu en vaccins echte rotzooi zijn, en ons alleen maar zieker maken. Dan sta jij dit hier nu mooi wel even aan te prijzen! Daar zul je veel vrienden aan overhouden!
Hij heeft zoals gezegd opleidingen gehad waar hij geleerd heeft hoe virussen in elkaar zitten, hoe ze werken en hoe dit soort middellen gebruik maken van de zwakke punten van het virus!

Dat soort feitelijkheden zijn gewoon heel duidelijk aan te tonen, dus hoezo blind vertrouwen? En hoezo zou het dan ineens rotzooi zijn?
pi_71558274
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

, de ander hoest en kucht even en dat was het.
Daarvoor ga je dan ook geen virusremmers gebruiken.

Het lijkt net alsof jij dat spul moet verkopen lol.
pi_71558347
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij heeft zoals gezegd opleidingen gehad waar hij geleerd heeft hoe virussen in elkaar zitten, hoe ze werken en hoe dit soort middellen gebruik maken van de zwakke punten van het virus!

Dat soort feitelijkheden zijn gewoon heel duidelijk aan te tonen, dus hoezo blind vertrouwen? En hoezo zou het dan ineens rotzooi zijn?
Opleidingen stellen niks voor. Jarenlange ervaring in de virologie, dan kunnen we praten. Tot die tijd weet je net zoveel als jan-met-de-pet, en is het dus ERG gevaarlijk als je middelen waarover veel onduidelijkheid is mbt. het nut gaat lopen aanprijzen.

Zoals ik al zei, vind ik de feiten niet overtuigend, ook omdat ik meerdere verhalen heb gelezen over dat Tamiflu eigenlijk voor de vogelgriep bedoeld was. En dat dit dus een virus is dat meerdere griepsoorten bevat. Mjah hier kunnen jullie natuurlijk een perfecte uitleg over geven, met degelijke wetenschappelijke informatie.
pi_71558360
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Misschien moet je even een paar keer diep ademhalen, ik post hier met dezelfde reden als jij, informeren en informatie zoeken. Oh en nergens zeg ik dat mensen "dom" zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Die 2 van verontruste moeders zijn wel dom, vooral het aanprijzen van colloidaal zilver...een anti-biotisch middel tegen een virus?
quote:
tamiflu en soortgelijke middelen worden al langer gebruikt en zijn voor gebruik al jaaaaren getest. Ik ben daar niet zo bang voor. Dat vaccin geldt bijna hetzelfde, de test zijn nu in veel landen aan de gang en als daaruit blijkt dat het niet veilig is, dan wordt het ook niet toegediend aan de bevolking. Werkt het wel en is het veilig dan zou ik iedereen aanraden het wel te doen. Ik wil desnoods zelf wel vooraan staan als je dat liever hebt?
quote:
Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen! Op het moment dat de dokter bij jou thuis is geweest, en na tests constateert dat je de griep hebt, dan pas ga je nadenken over dit spul, elk moment daarvoor is het bedoeld om door het toilet te spoelen.
Ja, en terwijl je dus met koorts + symptomen lekker mensen om je heen, op je werk, eventueel openbaar vervoer etc. aan het besmetten bent gewoon "stoer" zijn? Dan is het in Nederland wachten op de eerste doden, met zo'n mentaliteit van "ik lig nog niet plat dus stel me niet aan". Niet iedereen heeft een even goede weerstand.
Mr. Prolapse 2009
pi_71558408
Verder is het wel zo dat iedereen een beetje kritisch moet blijven in wat hij/zij doet en laat voor zijn gezondheid. Ikzelf pak ook niet bij elk lullig kwaaltje meteen een pot medicijnen of zo. Ik laat ook liever de natuur z'n beloop gaan.
Tamiflu en de vaccinatie neem ik zelf zoals het er nu uit ziet gewoon niet (just to be sure), maar als er mensen in mijn omgeving bij bosjes dood neervallen neem ik het dus weer wel.

Ik vind het alleen niet verstandig om bij voorbaat al mensen te overtuigen dat zulke medicijnen e.d. rommel zijn, terwijl je er eigenlijk niks van af weet. Zo overtuig je misschien inderdaad een moeder die haar kind daardoor niet laat vaccineren en misschien krijgt dat kind die varkensgriep wel en komt er dan aan te overlijden. Dan heb jij met het typen van een paar lettertjes de dood van een kind op je geweten.
"Ja maar dat is de verantwoordelijkheid van de moeder zelf!"
Is dat zo? Jij hebt haar dan overtuigd. Zonder de stelligheid van je posts was ze misschien er niet van overtuigd. Als je alleen had gezegd dat het verstandiger is om even stil te staan bij wat je allemaal binnen krijgt, is het WEL haar eigen keuze geweest.

P.S. Ik zeg nu wel steeds "je" en "jij" maar het is in het algemeen bedoeld. Jijzelf komt verhoudingsgewijs nog behoorlijk genuanceerd uit de hoek in de discussies hierover!
pi_71558414
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:46 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarvoor ga je dan ook geen virusremmers gebruiken.

Het lijkt net alsof jij dat spul moet verkopen lol.

Lees jij mijn andere posts weleens? Bijvoorbeeld over het bijwerkingen-topic? Aan kinderen wordt het sowieso nagenoeg niet gegeven, en als men zonder kan is het wel beter. Maar, beter voorkomen dan genezen geldt ook hiervoor.

Als ik het moest verkopen zat ik niet op een forum maar stond ik op straat uiteraard, veeeel effectiever.
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:49 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Opleidingen stellen niks voor. Jarenlange ervaring in de virologie, dan kunnen we praten. Tot die tijd weet je net zoveel als jan-met-de-pet, en is het dus ERG gevaarlijk als je middelen waarover veel onduidelijkheid is mbt. het nut gaat lopen aanprijzen.
Je gooit je eigen geloofwaardigheid en mijn zin om met jou in discussie te gaan met deze post echt in een heeeeele diepe put...
Mr. Prolapse 2009
pi_71558533
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Misschien moet je even een paar keer diep ademhalen, ik post hier met dezelfde reden als jij, informeren en informatie zoeken. Oh en nergens zeg ik dat mensen "dom" zijn als ze de overheid niet vertrouwen. Die 2 van verontruste moeders zijn wel dom, vooral het aanprijzen van colloidaal zilver...een anti-biotisch middel tegen een virus?
Hou dan aub op met dingen als, owyeah Tamiflu gratis! Jij bent namelijk net zo verkeerd bezig als die 2 moeders, echter van de andere kant. Of jij zegt het verkeerd, dat kan ook.
quote:
tamiflu en soortgelijke middelen worden al langer gebruikt en zijn voor gebruik al jaaaaren getest. Ik ben daar niet zo bang voor. Dat vaccin geldt bijna hetzelfde, de test zijn nu in veel landen aan de gang en als daaruit blijkt dat het niet veilig is, dan wordt het ook niet toegediend aan de bevolking. Werkt het wel en is het veilig dan zou ik iedereen aanraden het wel te doen. Ik wil desnoods zelf wel vooraan staan als je dat liever hebt?
Hier kun jij geen conclusie aan verbinden. Doe dat dan ook niet.
quote:
Ja, en terwijl je dus met koorts + symptomen lekker mensen om je heen, op je werk, eventueel openbaar vervoer etc. aan het besmetten bent gewoon "stoer" zijn? Dan is het in Nederland wachten op de eerste doden, met zo'n mentaliteit van "ik lig nog niet plat dus stel me niet aan". Niet iedereen heeft een even goede weerstand.
Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!

Dit heeft dan ook niks met stoer doen te maken, dit heeft met het ongewisse en het tekort aan vertrouwen in de overheid te maken!
pi_71558547
Ik ben wel eens met dat bij veel beroepsgroepen een opleiding alleen idd niet echt tegen ervaring op kan boksen, maar mij mak je niet wijs dat virologen ineens een compleet andere kijk op zaken hebben dan wat er op een opleiding aan de studenten verteld wordt.
pi_71558599
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
Je gooit je eigen geloofwaardigheid en mijn zin om met jou in discussie te gaan met deze post echt in een heeeeele diepe put...
Jij denkt dan zeker ook dat je goed kunt rijden in een auto als je net je rijbewijs hebt gehaald? Ken zo meer van die mensen, waaronder psychologen die doen alsof ze de bom zijn met een paar papiertjes, in tussentijd kunnen ze hun eigen stress nieteens onder controle houden.

Daarom zeg ik ook, jarenlange ervaring in de virologie, dan pas kunnen we praten. Opleidingen zijn ervoor om je een beetje bekend te maken met de stof in de specifieke branche, uiteindelijk zul je het gros toch in de praktijk moeten leren.

Ownee, jij moet en zal je verschuilen achter je opleiding! Ik ben blij dat ik geen opleiding heb om me achter te verschuilen, is heel wat makkelijker met de objectieve besluitvorming.
pi_71558631
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:57 schreef mediaconsument het volgende:

Dat er iemand meer of minder besmet, dat maakt volgens mij geen drol uit! Het virus verspreid zich toch wel, ik kan dan ook niet geloven dat een middel als tamiflu besmetting kan voorkomen. Dat zou serieus wonderbaarlijk zijn! Waarom heb ik geen standbeeld gezien van de maker van dit middel!

Dit heeft dan ook niks met stoer doen te maken, dit heeft met het ongewisse en het tekort aan vertrouwen in de overheid te maken!
Dus jou boeit het niet als jij iemand besmet en die er aan komt te overlijden? "Tja anders had-ie het virus vast wel van iemand anders gekregen."

In dat geval lijkt de quarantaine-plicht wat er in [BNW] besproken wordt me idd niet zo'n slecht idee.
pi_71558659
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:00 schreef mediaconsument het volgende:

Ownee, jij moet en zal je verschuilen achter je opleiding! Ik ben blij dat ik geen opleiding heb om me achter te verschuilen, is heel wat makkelijker met de objectieve besluitvorming.
Denk je dat je zonder een opleiding voldoende kennis in huis hebt om tot een goede besluitvorming te kunnen komen?
pi_71558693
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus jou boeit het niet als jij iemand besmet en die er aan komt te overlijden? "Tja anders had-ie het virus vast wel van iemand anders gekregen."

In dat geval lijkt de quarantaine-plicht wat er in [BNW] besproken wordt me idd niet zo'n slecht idee.
Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!

In tussentijd zal ik er uiteraard mijn best voor doen om mij zo min mogelijk op publieke plaatsen te vertonen, oftewel stappen doe ik gelukkig al een half jaar niet meer bijvoorbeeld, en daarbij zo goed mogelijk te eten. Mocht ik dan ziek zijn, hier eerlijk over zijn tov mezelf en thuis gaan uitzieken!

Dan doe ik imo al genoeg, daar kan geen middeltje iets aan veranderen!
pi_71558753
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hou dan aub op met dingen als, owyeah Tamiflu gratis! Jij bent namelijk net zo verkeerd bezig als die 2 moeders, echter van de andere kant. Of jij zegt het verkeerd, dat kan ook.
Hoezo is dat niet positief dan? Ik zeg toch niet TAMIFLU GENEEST JE!!! ? Het is gewoon een goede zaak dat ze dat nu op recept gratis willen laten uitgeven, zodat iedereen evenveel mogelijkheid heeft indien nodig dit te halen en het niet van geld afhankelijk is.
quote:
Hier kun jij geen conclusie aan verbinden. Doe dat dan ook niet.
Ik als persoon niet nee, maar de resultaten van tests, onderzoeken etc. spreken voor zich. Ook de bewezen werking spreekt voor zich.
quote:
Ok, leuk dus dat je anderen niet boeiend genoeg vind om ze eventueel minder kans op besmetting te gunnen door thuis uit te zieken...
En eh, waar zeg ik in godsnaam dat Tamiflu en Relenza (zanamivir) besmetting voorkomen? Ze remmen het al aanwezige virus, waardoor symptomen minder "ernstig" worden en het virus sneller bestreden is. Daarom ben je ook minder lang en minder hevig besmettelijk.
quote:
Jouw niet-vertrouwen van de overheid mag echter niet een reden zijn dat anderen, waaronder risico-groepen, onnodig risico moeten gaan lijden, mee eens?
Mr. Prolapse 2009
pi_71558803
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat boeit mij inderdaad niet, daar kan ik namelijk niks aan veranderen! Als dat gebeurt, dan gebeurt het!

In tussentijd zal ik er uiteraard mijn best voor doen om mij zo min mogelijk op publieke plaatsen te vertonen, oftewel stappen doe ik gelukkig al een half jaar niet meer bijvoorbeeld, en daarbij zo goed mogelijk te eten. Mocht ik dan ziek zijn, hier eerlijk over zijn tov mezelf en thuis gaan uitzieken!

Dus het is niet zo dat je door blijft bikkellen en zo lang mogelijk naar je werk zult blijven gaan als je die griep onder de leden hebt?
pi_71558851
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Denk je dat je zonder een opleiding voldoende kennis in huis hebt om tot een goede besluitvorming te kunnen komen?
Je hebt evenveel kennis, in totaal.

De mensen van de opleiding hebben uiteraard wat meer kennis over beroepsspecifiek termen, uiteraard afhankelijk van hun huidige positie en ervaring. Geïnteresseerde mensen zonder/andere opleiding, bekijken het wat minder subjectief, en kunnen daardoor zaken beter vanuit meerdere kanten bekijken. Dit is in allebei de gevallen uiteraard afhankelijk van de bronnen en de eigen ervaring.

Mijn punt hierin is meer, dat je niet in een discussie gaat lopen roepen dat je een opleiding hebt, en dat je het daarom beter weet. Dan laat je dit in de discussie naar voren komen. En anders dan wat lauw opgehemel van tamiflu en vaccins en onvoorwaardelijke trouw aan de zorg door dhr. dragorius, heb ik weinig dingen uit zijn posts kunnen opmaken.
pi_71558922
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nou, fijn om te weten dan. Ik dacht dat je wat meer begaan was met de mensheid, dat je daarom zo tegen de overheid strijdt.
quote:

Ja maar goed eten betekent niet dat je niet besmettelijk bent, en als je het eten weer uitkotst bijvoorbeeld heb je er ook niks aan.
Even hypothetisch, stel (niet te hopen!) dat je besmet raakt en daarmee longontsteking ontwikkelt...wat dan? Ga je dan ook thuis zitten uitzieken? Mag toch hopen van niet!
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij denkt dan zeker ook dat je goed kunt rijden in een auto als je net je rijbewijs hebt gehaald? Ken zo meer van die mensen, waaronder psychologen die doen alsof ze de bom zijn met een paar papiertjes, in tussentijd kunnen ze hun eigen stress nieteens onder controle houden.
Waar schep ik dan op? Waar ben ik "stoer" met mijn voorkennis van dit soort zaken? Ik wil alleen dat mensen een goede beslissing maken op basis van feiten en niet rare verhaaltjes van mensen die uberhaupt niks in de medische wereld hebben qua kennis. Niet zo gek toch? Alsof een bakker tegen zijn automonteur gaat zeggen dat ie zijn werk niet goed doet omdat de banden niet rond maar vierkant moeten zijn...
quote:
Daarom zeg ik ook, jarenlange ervaring in de virologie, dan pas kunnen we praten. Opleidingen zijn ervoor om je een beetje bekend te maken met de stof in de specifieke branche, uiteindelijk zul je het gros toch in de praktijk moeten leren.
Jij hebt dus duidelijk geen weet hoe bepaalde opleidingen in elkaar steken. Of dacht je dat geneeskunde bijvoorbeeld alleen maar theorie is?
En waarom zou ik met jarenlange ervaring pas met jou kunnen praten? Jij hebt die ervaring al wel al, in alle branches die we als mens kennen?
quote:
Nee hoor, ik durf ook kritisch te zijn. Alleen, dan wel op punten waar inderdaad kritiek over te maken valt met echte argumenten en geen non-argumenten.

Volgens mij hebben we dit topic gekaapt op deze manier, sorry Re
Mr. Prolapse 2009
pi_71558933
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus het is niet zo dat je door blijft bikkellen en zo lang mogelijk naar je werk zult blijven gaan als je die griep onder de leden hebt?
Als je ziek bent, blijf je thuis. Daar begint het mee. Als het na paar dagen tot een week nog niet echt minder is geworden, dan bel je de dokter en kijk je verder. Ga alleen niet bang lopen zijn van een ziekte, waaraan nog maar 500 man besmet zijn, en je het gevoel krijgt alsof de helft van het land besmet is, er zijn nog genoeg andere ziekten die mogelijk zijn, en dat avondje stappen in het weekend met veel drank en kou zal ook goed zijn voor de gezondheid imo.
pi_71559020
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je hebt evenveel kennis, in totaal.
Nou, nee...
quote:
De mensen van de opleiding hebben uiteraard wat meer kennis over beroepsspecifiek termen, uiteraard afhankelijk van hun huidige positie en ervaring. Geïnteresseerde mensen zonder/andere opleiding, bekijken het wat minder subjectief, en kunnen daardoor zaken beter vanuit meerdere kanten bekijken. Dit is in allebei de gevallen uiteraard afhankelijk van de bronnen en de eigen ervaring.
Omschrijf dan eens bijvoorbeeld de fasen die het lichaam ondergaat bij binnenkomst van het virus? De symptomen, op een rijtje en waardoor ze veroorzaakt worden?
Of bij een snee in de vinger bijvoorbeeld, waar let je dan op als arts zijnde?
quote:
Mijn punt hierin is meer, dat je niet in een discussie gaat lopen roepen dat je een opleiding hebt, en dat je het daarom beter weet. Dan laat je dit in de discussie naar voren komen. En anders dan wat lauw opgehemel van tamiflu en vaccins en onvoorwaardelijke trouw aan de zorg door dhr. dragorius, heb ik weinig dingen uit zijn posts kunnen opmaken.
Jij dwingt mij hiertoe, omdat je claimt dat ik geen idee heb waar ik het over zou hebben. Dan is het niet vreemd om wat meer achtergrondinformatie van mezelf te geven (wat ik normaal liever niet doe) zodat je weet met welk licht ik dit allemaal zie.
Oh en m.b.t. het dikgedrukte... Dan moet je mijn postgeschiedenis toch wat beter doorlezen
Mr. Prolapse 2009
pi_71559058
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef Dragorius het volgende:
Jij hebt dus duidelijk geen weet hoe bepaalde opleidingen in elkaar steken. Of dacht je dat geneeskunde bijvoorbeeld alleen maar theorie is?
En waarom zou ik met jarenlange ervaring pas met jou kunnen praten? Jij hebt die ervaring al wel al, in alle branches die we als mens kennen?
Lees en begrijp, daar heb jij kennelijk in je opleiding niet veel tijd in gestoken.

Ik zeg jarenlange ervaring omdat je daarvoor nog amper conclusies kunt trekken. Jij weet zeker dat Tamiflu en vaccins goed zijn, dus prijs je ze aan.

Hoeveel jaar ervaring heb jij dan met griepvirussen om hier een conclusie aan te mogen verbinden?
quote:
Nee hoor, ik durf ook kritisch te zijn. Alleen, dan wel op punten waar inderdaad kritiek over te maken valt met echte argumenten en geen non-argumenten.

Volgens mij hebben we dit topic gekaapt op deze manier, sorry Re
Op het moment dat het argument ook maar iets met zorg te maken heeft, dan heeft dit argument gewonnen.

Daarbij het gekaap, dat is jouw probleem, bij iedereen die ook maar iets denkt te voelen van deze griep, zit jij adviesen te geven, alsof je mr. Know-All bent mbt deze griep. Ik vind het alleen erg gevaarlijk om met opmerkingen/conclusies te komen over tamiflu.
pi_71559180
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als je ziek bent, blijf je thuis. Daar begint het mee.
Jij zegt >
quote:
Ook niet voor koorts + 1 of 2 symptomen extra. Op het moment dat je je bed niet meer uit kunt van het ziek zijn, en je niet meer de energie kunt opbrengen om op internet een verhaal te lopen typen!
Als ik koorts + 1 of 2 symptomen extra zou hebben, zou ik dat ook al ziek noemen hoor. Ik kan niet normaal mijn werk doen met koorts + rillingen + koppijn bijvoorbeeld. (Ik slik zelf zo min mogelijk paracetamol bijv.)

Als het na paar dagen tot een week nog niet echt minder is geworden, dan bel je de dokter en kijk je verder.
[/quote]
Lekker als je bijv. longontsteking hebt ontwikkeld, dan is een week wel errug lang. En als je koorts bijvoorbeeld boven de 40 uitkomt? even maar wat voorbeelden om het punt home te brengen
quote:
Ga alleen niet bang lopen zijn van een ziekte, waaraan nog maar 500 man besmet zijn, en je het gevoel krijgt alsof de helft van het land besmet is, er zijn nog genoeg andere ziekten die mogelijk zijn
Ik heb de gewaagde theorie gesteld dat binnen 2 weken, het aantal besmetten minimaal verdubbeld zal zijn. Mensen beginnen nu thuis te komen van vakantie Leuk souvenirtje brengen ze mee!
quote:
en dat avondje stappen in het weekend met veel drank en kou zal ook goed zijn voor de gezondheid imo.
Ja, zo is autorijden ook een potentieel gevaar.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:20:06 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71559202
mensen, dit is niet het topic voor deze discussie . Wees vrij om er in desbetreffende topics over te discussieren of zelf een topic te openen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71559323
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nou, nee...
Serieus, ga in een fabriek werken ofzo.

Jij zegt dus dat mensen die een opleiding doen slimmer zijn dan mensen die dit niet doen. Ik zeg, iedereen leert in zijn leven evenveel, en verschillende mensen zullen op een bepaalde leeftijd ook evenveel geleerd hebben. Echter is het de keus of je je gaat verdiepen, of verbreden, en hoe diep/breed je gaat.

Serieus, op het moment dat je gaat denken dat een opleiding meer doet voor je intelligentie dan eigen ervaring. Dan kun je beter snel stoppen met je opleiding, dan ben je deze namelijk niet waard.

Klein voorbeeld, iemand die heel zijn leven keihard gestudeerd heeft voor dokter, zal meer moeite hebben met schaken, dan iemand die zijn hele leven geschaakt heeft. Wie is er nou slimmer?

Het enige gevaar dat de dokter heeft, is dat hij subjectief gaat oordelen, omdat hij niet voor niks vertrouwen heeft in de zorg. De schaker zal objectiever oordelen, en kan altijd nog de diepte ingaan als hij dat nodig acht. Conclusies zijn dan ook niet nodig.
quote:
Ja, zo is autorijden ook een potentieel gevaar.
Zo worden de dokters nu dus wel overspoelt met mensen die een paar dagen na het stappen een kuchje/temperatuurtje hebben. Jij wil volgens mij dan ook mijn punten niet snappen, ga ze verder ook niet meer uitleggen.

@Re, dit is de laatste.
pi_71559431
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik zeg jarenlange ervaring omdat je daarvoor nog amper conclusies kunt trekken. Jij weet zeker dat Tamiflu en vaccins goed zijn, dus prijs je ze aan.
Ik prijs ze niet aan, waar haal je dat vandaan. Ik zeg alleen dat Tamiflu bewezen werkt. En dat het al jaren gebruikt wordt, en daarvoor al jaren is getest en ook daaruit geen problemen blijken. Het vaccin wordt zoals gezegd nog getest, indien daar positieve resultaten uit komen is het zeker aan te raden, met name voor de risicogroepen.
quote:
Hoeveel jaar ervaring heb jij dan met griepvirussen om hier een conclusie aan te mogen verbinden?
Hoewel heel erg irrelevant en op de man gespeeld >
3 jaar theorie (bij elkaar) en 2 jaar praktijk (bij elkaar)...is dat relevant dan? Een griepvirus in de kern is een griepvirus, net zoals iedere andere ziekte. Daar doet ervaring niks aan af. 1+1 blijft ook altjid 2.
quote:
Op het moment dat het argument ook maar iets met zorg te maken heeft, dan heeft dit argument gewonnen.

Daarbij het gekaap, dat is jouw probleem, bij iedereen die ook maar iets denkt te voelen van deze griep, zit jij adviesen te geven, alsof je mr. Know-All bent mbt deze griep. Ik vind het alleen erg gevaarlijk om met opmerkingen/conclusies te komen over tamiflu.
Wat is er Mr. Know-it-all aan als je je eigen kennis + ervaring deelt over dit soort zaken? En, ik adviser alleen maar bij (aanhoudende) symtpomen contact op te nemen met de huisarts. Altijd beter nog dan het advies niks te doen en zilver te benevelen in je longen, wat niks zal doen tegen een virus

Edit > Sorry Re, ik heb verder geen behoefte aan discussie, mocht je je geroepen voelen hiervoor media, kun je doorgaan in het Centraal topic in BNW. De bal ligt bij jou
Mr. Prolapse 2009
pi_71559509
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:20 schreef Re het volgende:
mensen, dit is niet het topic voor deze discussie . Wees vrij om er in desbetreffende topics over te discussieren of zelf een topic te openen
Splitsverzoekje indienen?
pi_71562715
Hoe gaat het eigenlijk met PartyAnimal?
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2009 @ 13:44:20 #293
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71563125
Op het moment vrij goed eigenlijk. Heb alleen nog echt last van wat hoestbuien (schijnt nog wel even aan te kunnen houden volgens de huisarts) en verder ben ik nogal moe. Een trap op- of aflopen is een hele onderneming. Maar goed, niet zo raar na een week Mallorca met weinig slaap en vervolgens een week ziek op bed liggen, een echt herstelmoment heb ik nog niet gehad. Maar ik heb nu 'vakantie' dus ik heb alle tijd om het weer bij te slapen.
pi_71563635
Goed om te horen dat je toch langzaam aan de beterende hand bent. .
pi_71564349
Mijn broer blijkt een ontstoken amandel te hebben in zijn keel en daar komt de keelpijn en koorts van, vandaag antibiotica gehad en morgen moet hij misschien geopereerd worden omdat de pus eruit kan lopen in zijn keel

Maar geen mexicaanse griep dus.
pi_71570272
nou een kleine update vanuit huize Gerrard.

Dokter gebeld aangezien de vrouwen die gister de kweek kwamen afnemen gezegd hadden dat je binnen 1 dag hoorde of je positief was, maar schijnbaar is er nog geen resultaat bekend en horen we pas over een paar dagen of het de mex griep is.

Tot die dag slikt ze wel tamiflu op aanraden van de huisarts ( moesten nog wel 33 euro betalen ) dus we wachten met spanning af.
You'll never walk alone.
pi_71570822
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:44 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Op het moment vrij goed eigenlijk. Heb alleen nog echt last van wat hoestbuien (schijnt nog wel even aan te kunnen houden volgens de huisarts) en verder ben ik nogal moe. Een trap op- of aflopen is een hele onderneming. Maar goed, niet zo raar na een week Mallorca met weinig slaap en vervolgens een week ziek op bed liggen, een echt herstelmoment heb ik nog niet gehad. Maar ik heb nu 'vakantie' dus ik heb alle tijd om het weer bij te slapen.
moet je wel nog binnen blijven enz?
En geen bezoek ontvangen?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_71571231
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:19 schreef stevengerrard het volgende:
nou een kleine update vanuit huize Gerrard.

Dokter gebeld aangezien de vrouwen die gister de kweek kwamen afnemen gezegd hadden dat je binnen 1 dag hoorde of je positief was, maar schijnbaar is er nog geen resultaat bekend en horen we pas over een paar dagen of het de mex griep is.

Tot die dag slikt ze wel tamiflu op aanraden van de huisarts ( moesten nog wel 33 euro betalen ) dus we wachten met spanning af.
Gevaarlijke keus van de huisarts tbh. Er is nog niks zeker, en toch worden er al stevige medicijnen toegediend. Ze kunnen zo ook iedereen voor de zekerheid alvast een lading prednisolon/prednison meegeven, ontstekingsremmers van hoge kwaliteit, met veel kracht. Dan weet je iig ook zeker dat je geen longontsteking meer gaat oplopen.
quote:
Prednisolon is een corticosteroïde ontstekingsremmer en de actieve metaboliet van prednison.
Just incase.
pi_71571341
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Gevaarlijke keus van de huisarts tbh. Er is nog niks zeker, en toch worden er al stevige medicijnen toegediend. Ze kunnen zo ook iedereen voor de zekerheid alvast een lading prednisolon meegeven, ontstekingsremmers van hoge kwaliteit, met veel kracht. Dan weet je iig ook zeker dat je geen longontsteking meer gaat oplopen.
[..]

Just incase.
? Lijkt me juist niet verstandig, dat prednison. Dan kun je namelijk ook meteen een kuur erbij nemen om botontkalking tegen te gaan (veel voorkomende bijwerking van prednison wanneer preventief gebruikt) ...
En zo "stevig" is een tamiflu-kuur niet. Als je het virus aanpakt op die manier is een longontsteking niet eens aan de orde.

Verder, hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid, beterschap!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_71571482
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

? Lijkt me juist niet verstandig, dat prednison. Dan kun je namelijk ook meteen een kuur erbij nemen om botontkalking tegen te gaan (veel voorkomende bijwerking van prednison wanneer preventief gebruikt) ...
En zo "stevig" is een tamiflu-kuur niet. Als je het virus aanpakt op die manier is een longontsteking niet eens aan de orde.

Verder, hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid, beterschap!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh nee, jij bijt toch wel, daar hoef ik geen moeite voor te doen. Ik ben van mening dat een huisarts geen medicijnen mag voorschrijven als hij nog niet zeker is van zijn zaak. Klinkt mij ook een beetje raar in de oren tbh. Dat voorbeeld was dus een vergelijking. Het is namelijk net zo dwaas om mensen met een kans op longontsteking prednison (ontstekingsremmers) voor te schrijven, als mensen met een kans op griep virusremmers voor te schrijven.

Overigens, de fuck, 33 euro voor een doosje capsules. Moeten die mensen winst maken ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')