James1988 | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:40 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts. Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag. Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS. Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden. Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen. NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend). De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Regels Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 26-07-2009 00:14:59 ] | |
Erasmo | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:42 |
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag: Oldenzaal-Zutphen En de andere richting uit: Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem | |
JAM | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:45 |
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi? Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel. | |
Peterselieman | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:47 |
quote:Die horen in het bussentopic thuis | |
Peter | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:01 |
quote:Met die mooie wolken nog eerder in DE | |
Socios | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:16 |
Ik heb de Wiki-OP aangepast. Alle dode links eruit, dan wel vervangen door andere foto´s. Hier en daar wat tekst gewijzigd/ toegevoegd. | |
James1988 | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:26 |
OP hier ook aangepast | |
kebabkever | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:27 |
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:) | |
Socios | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:32 |
quote:Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx. | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:39 |
quote:op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik. | |
James1988 | zaterdag 25 juli 2009 @ 00:51 |
quote:Zet de boel in een codeblok zoals het eerst ook stond? | |
Socios | zaterdag 25 juli 2009 @ 01:09 |
Dat was het inderdaad! Bij dezen gefixt! | |
greavy | zaterdag 25 juli 2009 @ 01:16 |
quote:Komen ze ook steeds minder Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook. Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig? | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2009 @ 01:19 |
quote:Nee hoor. Ze worden dan wel gerenoveerd, maar ze worden nog erg veel ingezet. Dat je in een VIRM zit, is omdat er dagelijk 1 slag met dat materieel gereden wordt. Maandag - Vrijdag Groningen - Den Haag Centraal en op zaterdag en zondag is er daarnaast nog een slag Leeuwarden - Rotterdam. | |
3FMaster | zaterdag 25 juli 2009 @ 01:32 |
quote:Is er ergens een site over dat soort info? Nog nieuw hier in dit subforum, en wil me wat meer verdiepen in treinen enz. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 juli 2009 @ 02:38 |
ik Trein Voornamelijk in Parijs | |
Guppy | zaterdag 25 juli 2009 @ 07:48 |
goedemorgen | |
patatmetfriet | zaterdag 25 juli 2009 @ 07:57 |
quote: | |
ghizzer | zaterdag 25 juli 2009 @ 14:44 |
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips! Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen). | |
Erasmo | zaterdag 25 juli 2009 @ 14:57 |
Een enkeltje via, maar dat kan helaas niet op jouw automaat... | |
Guppy | zaterdag 25 juli 2009 @ 15:04 |
Ik ben groen | |
Doc__Zenith | zaterdag 25 juli 2009 @ 15:55 |
quote:Jaren geleden kwam 'de NS' nog weleens met feitjes over treinen. Toen werd gezegd dat een gemiddeld treinstel 200.000 kilometer per jaar rijdt. Ik kan dit niet meer vinden, maar het klopt wel aardig denk ik, als je het hierboven genoemde gemiddelde per dag neemt en het aantal dagen dat een treinstel daadwerkelijk rijdt. Maar ik zou ook weleens willen weten wat bijv. de 1251 (voor zover die bestaat) gereden heeft, of een plan T. | |
Doc__Zenith | zaterdag 25 juli 2009 @ 16:02 |
quote:De 700-serie Nozomi is een treinproduct, ze kennen ook nog de Hikari en Kodama. Ik heb bovenstaande stel ook weleens gehad in een Hikari, al rijden ze die meestal met dit type (300 serie): Die zitten trouwens ook fijn | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2009 @ 16:25 |
quote:Paars lijkt me je beter te staan | |
James1988 | zaterdag 25 juli 2009 @ 17:27 |
quote:Hier kun je wel een Via-ticket kopen: http://www.ns.nl/eticket/ticket Nu ik erover nadenk, is dit meer een rondreisticket. Je gaat van Varsseveld naar Deventer, van Deventer naar Apeldoorn en daarna weer naar Varsseveld. Dat kost ¤25,60. Een retourtje via Deventer kost ¤26,90. | |
Guppy | zaterdag 25 juli 2009 @ 18:05 |
quote:Ja, dat is zo. Maar ze hadden alleen nog maar groen | |
dennistd | zaterdag 25 juli 2009 @ 19:18 |
Hmm, Syntus ook naar Voith?quote: | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2009 @ 19:23 |
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen | |
Duvel | zaterdag 25 juli 2009 @ 20:10 |
quote:Hmm, interessant! | |
dennistd | zaterdag 25 juli 2009 @ 22:15 |
Vandaag een ritje met de stoomtrein Weizelsdorf-Ferlach gemaakt: De rit begon bij station Weizelsdorf, dat maar een paar treinen per dag te zien krijgt In Weizelsdorf stond dit ÖBB-werkvoertuig In de locloods stond nog een stoomloc Nog een soort van inspectievoertuig In Weizelsdorf werd de stoomloc op een zijspoor gezet in plaats van omlopen, de trein werd voorbij de wissel getrokken door deze dieselloc Even later kwam de stoomloc ook terug en werd deze voorzien van water Onderweg was er een fotostop met Scheinanfahrt In Ferlach werden de reizigers met oude bussen naar een vervoersmuseum gebracht waar veel oude voertuigen stonden En terug op het station van Ferlach kon je een ritje in de loc op het emplacement maken | |
Socios | zaterdag 25 juli 2009 @ 22:23 |
Lachen foto´s! Komen er alleen (toeristische) stoomtreinen? Of is er ook een reguliere DB-dienstregeling? | |
dennistd | zaterdag 25 juli 2009 @ 22:30 |
De DB komt er sowieso niet, het is Oostenrijk namelijk Wat ik zag op de vertrekstaat rijden er een stuk of 5-6 reguliere ÖBB-treinen per dag, verder nog wat bussen en dan heb je het wel gehad. De stoomtreinen rijden alleen op zaterdag en zondag 3x per dag, en ze delen alleen het station met de normale treinen (ze rijden een ander traject). | |
bork | zaterdag 25 juli 2009 @ 22:48 |
Stomen doe je ook in Sachsen, een paar dagen terug in Zittau. Rijden elke dag een paar keer bijna het hele jaar, nu in Dresden, hier beginnen 2 stoomlijntjes zittau www.weisseritztalbahn.com www.loessnitzgrundbahn.de Treintje naar Zittau Bezoek uit Tsjechie De Werkplaats Kopmaken [ Bericht 15% gewijzigd door bork op 26-07-2009 00:54:08 ] | |
Socios | zaterdag 25 juli 2009 @ 23:17 |
Ohw, Oostenrijk, hehe. Wel mooi dat er daar nog plaatsen zijn maar een zo een aantal reguliere treinen komen. Zie je hier helaas niet meer. | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2009 @ 23:18 |
Nice Dennis | |
James1988 | zondag 26 juli 2009 @ 01:22 |
Ik zat een beetje te kloten met NS.nl en toen kreeg ik dit resultaat... iets zegt me dat e.e.a. niet helemaal correct is: | |
Socios | zondag 26 juli 2009 @ 01:45 |
Klopt wel imo. De Thalys van Marseille naar Amsterdam Centraal rijdt niet op 27 juni, van Amsterdam Centraal naar Marseille rijdt die datum wel. Voor een reis van Valence TGV naar Amsterdam Centraal reist men dan met Thalys (de richting die wel rijdt die dag) naar Marseille en vanaf daar met TGV naar Brussel om vervolgens weer met een Thalys (uit Parijs) verder naar Amsterdam te reizen. | |
James1988 | zondag 26 juli 2009 @ 01:48 |
Ik doelde eigenlijk op TGV (NS). Denk niet dat SNCF er blij mee is als de Nederlandse Spoorwegen op een hoofdzakelijk Franse route rijdt | |
Socios | zondag 26 juli 2009 @ 01:49 |
Ohw, okeger. Al een reisje gepland? Even naar Marseille heen en weer wel optie toch a.s. zaterdag? | |
James1988 | zondag 26 juli 2009 @ 02:06 |
Ik zou het kunnen doen ja... lijkt me ergens wel grappig om te doen Edit: op één dag is het zelfs haalbaar: V 04.14 Breda A 04.52 Rotterdam Centraal V 06.26 A 13.15 Marseille En retour: V 14.10 Marseille A 20.36 Rotterdam Centraal V 20.47 A 21.19 Breda | |
Socios | zondag 26 juli 2009 @ 07:45 |
Ik zeg gááááán. | |
JDude | zondag 26 juli 2009 @ 09:10 |
Dagtochtje Marseille | |
Jeroen_L | zondag 26 juli 2009 @ 11:11 |
quote:En de buurt komt al in opstand. quote: | |
Erasmo | zondag 26 juli 2009 @ 11:16 |
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen... | |
TommyGun | zondag 26 juli 2009 @ 11:48 |
quote:Bomenknuffelaars | |
Duvel | zondag 26 juli 2009 @ 11:49 |
quote:God wat een treurnis. Overigens wordt het meeste mat gewoon op de dag onderhouden daar. Jankende Limbabwanen. | |
Crientj | zondag 26 juli 2009 @ 12:51 |
Whoa. Een heus treinentopic. Yaaay. | |
Socios | zondag 26 juli 2009 @ 13:13 |
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld? | |
Crientj | zondag 26 juli 2009 @ 13:20 |
quote:Mijn ervaringen met de trein. Goed; komt ie. Ik ga om het weekend met de trein van Bilthoven naar Nijverdal und weer terug. Het rottige aan die reis is alleen dit; 1) Ik moet me de pleuris rennen om op Zwolle van spoor 7 naar spoor 5B te komen binnen 1/2 minuutjes. 2) Anders is het een halfuur wachten voor de volgende trein. Dus waarom ze die aansluiting dan niet iets later laten vertrekken.. Zwolle / Nijverdal heeft maar 1 spoor.. Maar het zal wel te maken hebben dan met de tijden van Almelo / Hengelo. En verder ga ik nog wel eens met de trein van Bilthoven / Utrecht Centraal. Lekker om te winkelen; of zoals een tijdje terug, fotocamera mee en heerlijk treinenspotten. Even zoeken voor een foto die toen gemaakt is op Bilthoven. Edit: Camera is niet zo heel geweldig; maar daarvoor een heerlijke /care. En verder hou ik me graag bezig met de Actuele Vertrektijden. Zo zijn mijn vriend en ik bezig met het opzetten van een CTA pagina. Alleen alle stations handmatig toevoegen duurt nog even. =] | |
MPG | zondag 26 juli 2009 @ 13:30 |
quote:Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant. quote:De bedoeling is dus blijkbaar dat de Syntussen naar Blerick gaan voor onderhoud . Buurtbewoners rondom de loods van Voith komen al in opstand, volgens hetzelfde lokale sufferdje . quote:Dat dus . [ Bericht 29% gewijzigd door MPG op 26-07-2009 13:38:16 ] | |
Socios | zondag 26 juli 2009 @ 13:32 |
Oei, die aansluiting is bagger, ja! Officieel heb je daar niet eens een aansluiting, mjah, van -1 minuut. Hoevaak haal je ´m? CTA-pagina, klinkt vet... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een site met allemaal CTA´s? | |
Crientj | zondag 26 juli 2009 @ 13:40 |
quote:Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald. In anderhalf jaar tijd. Dus dat is echt heel klote. CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien. Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is. | |
Peter | zondag 26 juli 2009 @ 13:49 |
quote:Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ? | |
Crientj | zondag 26 juli 2009 @ 13:55 |
quote:Het uiterlijk. | |
kebabkever | zondag 26 juli 2009 @ 14:28 |
quote: | |
#ANONIEM | zondag 26 juli 2009 @ 16:12 |
tvp | |
Erasmo | zondag 26 juli 2009 @ 16:15 |
quote:Zoiets zou zó tof zijn als Android-programma | |
James1988 | zondag 26 juli 2009 @ 16:56 |
Ik ben ooit bezig geweest met een screensaverversie. Alleen nooit afgemaakt | |
Crientj | zondag 26 juli 2009 @ 16:57 |
quote:Heb je die nog liggen? | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2009 @ 19:44 |
Pfff. Mijn bordjesvierdaagse wordt toch niet helemaal wat ervan verwacht was. Aan het einde van de tweede dag gaf de camera het op, dus ik moet morgenavond naar de MediaMarkt voor een nieuwe. Naja, t werd tijd, en het kon op een heel wat slecjhter moment | |
dennistd | zondag 26 juli 2009 @ 19:47 |
Nog een filmpje van gisteren: | |
thats-me | zondag 26 juli 2009 @ 19:59 |
Oeh dat is minder van die camera, al wat anders op het oog??? | |
3FMaster | zondag 26 juli 2009 @ 20:41 |
quote:Wat voor camera had je? | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2009 @ 21:06 |
quote:Canon Powershot S3 IS | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2009 @ 21:10 |
En ik heb het mooiste station van de Benelux gevonden. Het Waalse Binche is EEN grote tijdmachine, niet te geloven. Er zijn alleen al vijf verschillende bordjes uit 5 verschillende tijdvakken te vinden Het was maar goed dat ik ruim een half uur kering had daar, ik heb alleen maar foto's lopen maken De bordjes per tijdvak 2000: 1970: 1910: 1880: 1860: Echt, WAT is het daar mooi | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2009 @ 21:21 |
quote:Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden. | |
3FMaster | zondag 26 juli 2009 @ 22:00 |
Ik heb trouwens een vraag: Als ik met de trein vanuit Nederland, liefst vanuit Den Bosch, naar Annecy FR wil gaan, op welke site kan ik dan het beste kijken of er kaartjes beschikbaar zijn? | |
Peterselieman | zondag 26 juli 2009 @ 22:15 |
quote:Batterijen. Accu is veel handiger | |
3FMaster | zondag 26 juli 2009 @ 22:23 |
quote:. Wel 2 kopen, zodat je altijd nog een volle hebt. | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2009 @ 22:25 |
quote:als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, prima | |
3FMaster | zondag 26 juli 2009 @ 22:27 |
quote:Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken. | |
Dr_Flash | zondag 26 juli 2009 @ 22:40 |
quote:Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerd Beviel me toch niet helemaal uiteindelijk.... | |
3FMaster | zondag 26 juli 2009 @ 22:50 |
quote:Niet? Als je hem onder de knie hebt, is het een wereldcamera | |
Socios | zondag 26 juli 2009 @ 23:11 |
Vet hoor, Dr_Flash. Ik zie dat Binche een kopstation is, heb je nog meer foto´s van die omgeving dan wel van je reis of was je camera toen al stuk? | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2009 @ 00:46 |
Uuh jongens misschien kan iemand mij helpen.. Waar rijdt deze? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 00:51:48 ] | |
Guppy | maandag 27 juli 2009 @ 06:33 |
quote:Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche! | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 06:55 |
"Dames en heren door de lengte van deze trein zal deze niet in zijn geheel op station Breda-Prinsenbeek passen. Reizigers in de voorste bak wordt aangeraden door het rijtuig naar de tweede bak te gaan." (De trein is VIRM-VI + VIRM-IV.) Grappig Edit: en zojuist was iemand niet wakker... er werd omgeroepen dat de trein aankwam te Enschede, het eindpunt van deze trein, en dat er kon worden overgestapt. Ik zit in de sneltrein Breda - Amsterdam, die stopt daar toch echt niet... Zojuist een tweede omroep gehoord, dat er een stoorder was, en dat dit toch gewoon de sneltrein naar Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam is en dat we aankomen bij Lage Zwaluwe. Goedemorgen NS [ Bericht 43% gewijzigd door James1988 op 27-07-2009 07:03:05 ] | |
greavy | maandag 27 juli 2009 @ 08:13 |
quote:Heb iki ook al eens meegemaakt, op Utrecht Centraal De laatste 2 treinstellen konden Utrecht niet binnen Tevens waren dat koplopers En ik zat in het laatste treinstel, en er zat ook een rolstoelster in Na 15 minute konden we over het spoor naar het perron lopen, onder begeleiding van NS personeel. De rolstoelster moest nog minimaal 20 minuten wachten | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 08:42 |
quote:Vanavond | |
De_Hertog | maandag 27 juli 2009 @ 10:15 |
quote:Is dat niet gewoon de naam voor een bar op een station, of reclame voor http://www.de-bierexpress.nl/home.html ? Of misschien is het dezew: http://www.sirsteff.de/biertest/html/bierexpress.html | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 13:02 |
quote:Werkgelegenheid IN LIMBURG Dat kan niet hoor | |
Crientj | maandag 27 juli 2009 @ 13:20 |
quote:Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;o | |
greavy | maandag 27 juli 2009 @ 13:31 |
quote:Is het zeker | |
knars | maandag 27 juli 2009 @ 13:44 |
Die uit 1910 en 1880 zijn ouderwets sfeervol. | |
greavy | maandag 27 juli 2009 @ 17:06 |
Vandaag een VIRM gezien met een loc ervoor, en daar weer een loc voor.. Weet niet meer welke loc's het waren, of welke VIRM. | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 17:34 |
Misschien overbrengingsritten naar een onderhoudswerkplaats ofzo... | |
Ofyles2 | maandag 27 juli 2009 @ 18:05 |
quote:Leef je nog steeds in 1950, toen half Limburg als kompel werkte? | |
Duvel | maandag 27 juli 2009 @ 19:04 |
quote:Ik wacht in spanning af! | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 19:19 |
quote:Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt [ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 27-07-2009 19:26:18 ] | |
3FMaster | maandag 27 juli 2009 @ 19:45 |
quote:Oei, wat voor camera is het precies | |
Duvel | maandag 27 juli 2009 @ 20:03 |
quote:Was niet bedoeld om je op te jutten of zo! Ziet er wel uit als een stoere camera trouwens!! | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 20:15 |
quote:Nee nee En ik ben al zo'n teer zieltje wat zich zomaar door iedere willekeurige Duvel laat opjutten, dat scheelt quote:Staat op dat doosje he | |
Duvel | maandag 27 juli 2009 @ 20:16 |
quote:Misschien wel na een stuk of vier. | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 20:29 |
quote:Kijk kijk, een VIRM, je begint het te leren Al ben ik minder te spreken over VIRM-4 nu ik er een paar keer mee heb gereisd... de stoelen zitten te hard en het tafeltje klapt net niet ver genoeg omlaag om er fatsoenlijk met mijn netbook op te kunnen werken | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 20:42 |
quote:"kijk mij een netbook hebben" | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 20:47 |
Ja want daar ga ik ook echt mee patsen ja | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 20:51 |
quote:Nee janken over harde banken in een trein die twintig jaar mee moet, dat gaat ergens over | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 20:54 |
Ik vind de stoelen in VIRM-1 t/m -3 gewoon lekkerder zitten. Dat mag toch? | |
Duvel | maandag 27 juli 2009 @ 20:55 |
quote:Ik vind VIRM4 de eerste in de serie die ermee door kan eigenlijk. | |
Crientj | maandag 27 juli 2009 @ 20:57 |
Beter harde banken dan bv in een oude dubbeldekker precies op een doorgezakte bank gaan zitten. | |
DaMart | maandag 27 juli 2009 @ 21:04 |
Ik las net dat de HIJSM weer een van de U-tjes die eerder dit jaar door vandalen werden vernield rijvaardig heeft opgelapt. Vannacht hebben ze ermee roestgereden. Zie ook dit artikel met filmpje. . | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 21:08 |
vlot gedaan | |
Duvel | maandag 27 juli 2009 @ 21:12 |
Geweldig! | |
Ofyles2 | maandag 27 juli 2009 @ 21:20 |
quote:Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is. Ik zoek een snellere oplossing, en bovendien moet je nog 300+ stations invoeren. | |
Crientj | maandag 27 juli 2009 @ 21:25 |
quote:Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel. Edit: En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o | |
DenS | maandag 27 juli 2009 @ 21:34 |
quote:Meneer meld zich. | |
MassimO | maandag 27 juli 2009 @ 21:49 |
quote:Wat een mooi stoomtreintje Doet me denken aan m'n beginners Märklin setje wat ik ooit jaren geleden van mijn ouders gekregen heb. | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 21:54 |
Zo, de bordjes zijn geselecteerd en gearchiveerd. Het zijn er 3516 inmiddels, een toename van 127 dit weekend. Nu nog even wat plaatjes voor een verslagje bijeen scharrelen. | |
Socios | maandag 27 juli 2009 @ 22:03 |
Zijn jullie een treinkoppel ja? Allebei treinenfan? Hoe nice. | |
Crientj | maandag 27 juli 2009 @ 22:05 |
quote:Wie ? DenS en ik? | |
Socios | maandag 27 juli 2009 @ 22:08 |
Ja, obv. | |
Crientj | maandag 27 juli 2009 @ 22:11 |
Joah, komt wel door die lange treinreis die we maken om elkaar te kunnen zien. Maar dat is wel leuk ^^, zeker als je een halfuur staat te wachten op Zwolle. Zo zag ik daar bv ooit een hele oude stoomtrein ;o, jammer dat ik geen fotocamera bij had. Binnenkort gaan we nog een keertje gezellig een dag treinen. Met zo'n zomertour door heel nl. Yay | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 22:18 |
Wat ik aan het bouwen was plukte trouwens gewoon een lap HTML van de NS-website om het te parsen. Stations kun je ook van de NS-site rippen: Hier heb je XML. Hier heb je een lijst met afkortingen En hier een lijst met namen. | |
DenS | maandag 27 juli 2009 @ 22:21 |
quote:Dat is niet het probleem, tis meer het probleem dat we de via's zelf moeten invullen. Kwil het nu van m.ns.nl plukken die geeft wel de via's en zelfs de soort trein, alleen zoveel ervaring heb ik nou net weer niet met PHP... | |
James1988 | maandag 27 juli 2009 @ 22:25 |
Je bedoelt de actuele vertrektijden neem ik aan? Met Firefox en Firebug kun je de AJAX-calls die die pagina maakt onderscheppen en simuleren. Wat je dan krijgt is een brok XML (eigenlijk een XML-tag met daarin HTML), die je vervolgens redelijk eenvoudig kunt parsen. | |
Ofyles2 | maandag 27 juli 2009 @ 22:29 |
quote:Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen. | |
Crientj | maandag 27 juli 2009 @ 22:31 |
quote:Waarbij je dus zoiets krijgt van; -> Zwolle Via Uto, Bhv etc etc? Of zit in de verkeerde kant uit te denken ? | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 22:38 |
Dus ik begon zaterdagochtend vol goede moed aan een intensief weekend door België. Op Rotterdam Centraal was het reeds een drukte van belang: Na veel omzwervingen langs onder andere het toch wel behoorlijk duffe De Panne bereikte ik in de loop van de avond het station van Ronse, wat vanaf een voetgangersbrug verderop keurig op de foto kan: Terug via Gent (weer een lijntje opgerold) waar deze grapjas een beetje met zijn ruitensproeiers aan het klungelen was Anyway, toch best een geslaagde dag. Terug naar de Jeugdherberg in Kortrijk, biertjes drinken tot de bar sluit (om 22:30) Zondagochtend begon vroeg, met een beker koffie in de trein van Kortrijk naar Moeskroen rond een uur of 8. Kleine impressie van Moeskroen: In Moeskroen had ik een overstap van bijna 40 minuten. In Kortrijk had ik nog even voor elkaar gekregen dat mijn ontbijt (het moest toch betaald worden) in de vorm van een lunchpakket klaargemaakt werd, zodat ik bij het uitchecken een keurig zakje voeder in de tas kon stoppen. Een lekker ontbijtje in de zon, zondagochtend half negen, steenworp van de Franse grens Hoe dan ook, na wat omzwervingen werd het station van Saint-Ghislain bereikt. Hartelijk welkom Daarvandaan vertrok een trein naar het al even mondaine Quiévrain Uiteindelijk was ik tegen lunchtijd in La Louvière-Sud, waar de spoorwegen zetelen in een eigentijdse bunker: Daar konden gelukkig ook nog wat treintjes op de foto, waaronder de Varkensneus naar Binche: En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters En ik kan het weten Bordjescollage volgt na de etappe van woensdag. Ik heb inmiddels een nieuw knalijzer, dus dat komt goed | |
Socios | maandag 27 juli 2009 @ 23:12 |
Zo mooi die oude stations, geweldig! | |
DenS | maandag 27 juli 2009 @ 23:33 |
quote:Geprobeert, maar kom niet echt uit... | |
Dr_Flash | maandag 27 juli 2009 @ 23:35 |
quote:En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauw | |
Socios | dinsdag 28 juli 2009 @ 03:29 |
Nooooooooooooit veranderen imo. | |
Guppy | dinsdag 28 juli 2009 @ 06:36 |
Die foto na Voie 1 | |
Duvel | dinsdag 28 juli 2009 @ 08:19 |
quote:Sowieso ook een station als Saint-Ghislain zou in NL al lang zijn afgebroken en vervangen door een lelijke sextant of zo. Mooie foto's! | |
3FMaster | dinsdag 28 juli 2009 @ 11:35 |
quote:Ow, je kan de foto inzoomen | |
3FMaster | dinsdag 28 juli 2009 @ 11:40 |
quote:Mooie foto's! | |
De_Hertog | dinsdag 28 juli 2009 @ 11:40 |
quote:Niet alleen voor bordjesschieters, prachtig station. | |
DenS | dinsdag 28 juli 2009 @ 12:37 |
De nieuwe sprinter, rijdt ie al in NL? Kan via Somda niks vinden. | |
thatsme | dinsdag 28 juli 2009 @ 12:50 |
Er zijn er al een aantal in Nederland. Ze hebben een tijd gereden tussen den haag en utrecht maar door de vele software storingen aan de kant gezet totdat deze opgelost zijn. Ook heeft de NS hierdoor de afname bij de fabriek voorlopig gestopt. | |
DenS | dinsdag 28 juli 2009 @ 12:53 |
quote:Ah ok! We gaan zo richting Utrecht, dus ik dacht misschien kom ik er dan wel 1 tegen! | |
knars | dinsdag 28 juli 2009 @ 13:27 |
er staan er standaard wel een paar op de Cartesiusweg, maar je zal ze niet zien rijden. Op een doordeweekse avond doen ze nog wel eens testritjes | |
knars | dinsdag 28 juli 2009 @ 13:28 |
quote: Fles, al die foto's van Binche | |
Duvel | dinsdag 28 juli 2009 @ 13:43 |
Ik vind "Chef de Gare" in combinatie met "Fahrkartenausgabe" ook wel tof eigenlijk. | |
James1988 | dinsdag 28 juli 2009 @ 18:33 |
Het viel me net op dat er (vanuit Leiden gezien) vlak voor Rotterdam Centraal tussen één van de sporen 4 kleine rechthoekige blokjes liggen met noppen erop. Het lijken op ERTMS-bakens, maar ik wist niet dat ze daarmee bij Rotterdam bezig waren? | |
Fixers | dinsdag 28 juli 2009 @ 19:55 |
Wauw Fles, dat Binche kunnen ze in hun geheel in de Efteling zetten. (ze schijnen met een nieuw station bezig te zijn daar). Is wel Pieck en Van de Ven waardig. Ik vind het trouwens nog netjes onderhouden voor "zomaar een station" dat al zo oud is. De NS zal dat vast en zeker allang hebben laten slopen om in de jaren "70 een hip deprimerend blok beton neer te kwakken. Vanmorgen nog geconstateerd dat de blauw-gele ICRm rijtuigen in de Benelux weer aangepast zijn naar de deurhandels en dat er over de drukknoppen een blauw plaatje is geschroefd. | |
James1988 | dinsdag 28 juli 2009 @ 20:31 |
quote:Dus toch! Ik dacht zoiets al wel maar dacht tegelijkertijd "nahh, dat zouden ze toch niet doen?"... toch wel dus. | |
greavy | woensdag 29 juli 2009 @ 00:22 |
Vandaag effe met de trein vanuit Dordt naar Breda, en later weer terug. Wil namelijk naar de Subway toe, en is in Breda vlak naast het station, aldus google maps.. Denk dat ik niet alleen naar Breda ga, maar een ommetje ga maken: Dordrecht - Breda - Tilburg - Den Bosch - Urecht - Amersfoort - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht Weet niet hoelaat ik de treinen ga nemen, maar ik denk aan deze route (met camera op zak) Moet maar eens zien hoe het met me dagplanning uitkomt, want wil om 11.45 in Breda zijn, en moet half 5 werken Anders een optie voor vrijdag | |
Peter | woensdag 29 juli 2009 @ 00:40 |
Den Haag centraal heeft twee subways op loopafstand, HS ook nog 1 | |
Socios | woensdag 29 juli 2009 @ 02:01 |
Mjah, als je om 11.45u een broodje wil eten bij de Subway dan zou je net voor 16.30u weer in Dordrecht kunnen zijn via jouw route. Echter is een stukje rustig aan doen erbij bij de Subway dan niet mogelijk. | |
greavy | woensdag 29 juli 2009 @ 08:04 |
Daar zat ik ook net aan te denken.. Eens zien hoe het met andere subways zit.. Tilburg zit ook vlakbij het station, Den Bosch ook wel. zwolle,utrecht,amersfoort niet. Denk dat ik deze rit vandaag niet doe, maar vrijdag waarschijnlijk, en dan in Den Bosch naar subway ga. Ga echter vandaag wel naar breda, en misschien nog ergens heen, maar niet zo'n grote rit. | |
Duvel | woensdag 29 juli 2009 @ 10:31 |
Ik zit zowaar in een redelijke Benelux! Traxx - Priomeuk - Bs. Niet slecht! | |
greavy | woensdag 29 juli 2009 @ 11:30 |
Zit nu in de trein (online met mobiel) naar Breda. Vandaag die rondrit maar niet doen, waarschijnlijk vrijdag of zaterdag. Een collega van me werk wou in Breda de trein om 10.20 nemen, maar deze kwam niet opdagen.. De mededeling was om 10.23: "De Sneltrein naar Lage Zwaluwe, Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam van 10uur 20 rijd vandaag niet. Herhaling: De Sneltrein naar Lage Zwaluwe, Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam rijd vandaag niet. Excuses voor het ongemak." Hierdoor was hij 15 minuten te laat op zijn werk.. Ik ga btw vanmiddag na het eten de stad nog ff in, en dan weer terug | |
RubenK | woensdag 29 juli 2009 @ 11:36 |
Vanmiddag eventjes Amsterdam sloterdijk -> tilburg en op de terugweg tilburg -> rotterdam -> enkhuizen -> alkmaar | |
greavy | woensdag 29 juli 2009 @ 11:43 |
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein : http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074# Dat zijn nog eens treinen Staan meer van zulken op -- Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog ziet ALS ze er uberhaupt nog zijn.. Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 29-07-2009 11:49:54 ] | |
DenS | woensdag 29 juli 2009 @ 11:54 |
quote:Misschien komt het door de vakantie periode? | |
Crientj | woensdag 29 juli 2009 @ 11:59 |
quote:Uh, trein naar Groningen / Leeuwarden vanaf Utrecht kom ik ze nog wel tegen ja. Verder in de Schiphol trein? Weet niet precies. | |
greavy | woensdag 29 juli 2009 @ 11:59 |
quote:Neen, laatste keer dat ik zo'n kiosk man/vrouw zag, was meer dan 4 maanden geleden.. Of ik zit altijd in de verkeerde trein Daarvoor had ik ze bijna altijd Heb meestal op vrijdag dan de 17.33 trein, 1x per 3 weken gemiddeld Aanstaande maandag de 10.33 trein uit Rotterdan naar Leeuwarde | |
RubenK | woensdag 29 juli 2009 @ 12:36 |
ik zou toch niet kopen bij die servex oplichters 2,50 voor een koffie dacht het niet | |
djm008 | woensdag 29 juli 2009 @ 13:28 |
In een grijs verleden heb ik deze foto van een verbouwde DE2 bij post 1 te Wijlre gekregen. Helaas is deze afdruk in zwart/wit. Is er toevallig iemand die deze zelfde foto, of een soortgelijke foto, in kleur heeft?? Ik heb wel al een foto van een rode DE1 bij post 1 te Wijlre in kleur, maar dus nog niet van een geel/grijze DE2. Mocht je iets hebben, mag je het hier plaatsen of een pm sturen. | |
Ofyles2 | woensdag 29 juli 2009 @ 16:46 |
quote:Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in. | |
dennistd | woensdag 29 juli 2009 @ 22:47 |
quote: | |
Peter | woensdag 29 juli 2009 @ 23:21 |
quote:http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99564 | |
greavy | donderdag 30 juli 2009 @ 00:05 |
quote:Zit bijna pal tegenover het station, als je een beetje naar rechts kijkt.. Je kan hem bijna niet missen, en zit ter hoogte van de overdekte bushaltes. Vanaf de peronnen (vanaf de voorkant gezien) aan de linkerkant, zie je het ook. | |
greavy | donderdag 30 juli 2009 @ 00:12 |
GEZOCHT: BOEK Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor: Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk Auteur: K. Volkers Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen? Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere? Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar" Ook dit boek lijkt me interessant: Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu Auteur: A.J. Veenendaal Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes? Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 00:28:52 ] | |
Peter | donderdag 30 juli 2009 @ 00:28 |
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html | |
greavy | donderdag 30 juli 2009 @ 00:29 |
quote:Heb ik al zitten rondneuzen Heb ik die boeknamen dus ook weg Dat is een mooie website [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 00:56:06 ] | |
Duvel | donderdag 30 juli 2009 @ 08:07 |
quote:Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen. Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden. Hoera, 10.000e post! [ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 30-07-2009 08:44:45 ] | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 09:06 |
quote: Anyway, ik ben ook weer in het land. De derde etappe van de vierdaagse is succesvol verlopen Van t weekend komt het verslag wel | |
greavy | donderdag 30 juli 2009 @ 10:59 |
quote:Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen Zal wel kijken of het ergens alsnog mogelijk is. Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen Ik heb door dat het niet boekjes zijn voor de lol hoor Ze lijken me interessant, en vooral het boek van Volkers is zeer moeilijk te vinden, die van Veenendaal is op internet ook 2ehands te vinden | |
Duvel | donderdag 30 juli 2009 @ 11:03 |
quote:Ja, dan ga je niet naar Deventer. Het was maar een tip. | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 11:24 |
Je kunt altijd nog wat vestigingen van De Slegte plat lopen | |
Socios | donderdag 30 juli 2009 @ 11:53 |
Of zet een advertentie in Rail Magazine. | |
De_Hertog | donderdag 30 juli 2009 @ 11:56 |
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest ): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden. | |
greavy | donderdag 30 juli 2009 @ 12:39 |
quote:Daar kwam ik ook net achter.. Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk heb ik gevonden voor ¤12,00. Dat andere boek is daar niet zo goedkoop, echter op bol.com is hij veel goedkoper (¤27,00) Dat boek van Volkers heb ik inmiddels besteld/aangevraagd, en dat andere boek van Veenendaal kijk ik nog even voor rond. Waarschijnlijk word het bol.com Filiaal Eindhoven van De Slegte heeft het boek van Veenendaal. Althans, dat dacht ik te lezen ergens [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 13:08:48 ] | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 19:19 |
Tijd voor een plaatje Libramont, 29 juli 2009. Treinstel 4110 is net aangekomen vanuit Arlon, Rodange en Virton en staat alweer klaar om terug te gaan. | |
Ofyles2 | donderdag 30 juli 2009 @ 19:25 |
En die 'Wasmachine' is nog eens opgeleukt in het kader van 'Kunst bij de NMBS'. | |
Pikhoofd | donderdag 30 juli 2009 @ 19:31 |
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk! | |
Ofyles2 | donderdag 30 juli 2009 @ 19:43 |
quote:Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd. Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog. | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 19:44 |
quote:Hij is lelijk ja. Maar ik zou er graag eens een ritje mee gaan maken hoor | |
Peterselieman | donderdag 30 juli 2009 @ 19:44 |
quote:Dat komt nog wel | |
James1988 | donderdag 30 juli 2009 @ 20:11 |
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz. | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 20:12 |
quote:Verbaast me niks van jou | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 20:25 |
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn. | |
greavy | donderdag 30 juli 2009 @ 20:41 |
Het boek van Volkers was gister al verkocht.. Zal dus verder moeten zoeken. Tips van verkopers altijd welkom. Zal zelf op websites ook nog oproepen zetten. | |
Ofyles2 | donderdag 30 juli 2009 @ 20:43 |
quote:Zonde van die boot. | |
dennistd | donderdag 30 juli 2009 @ 21:56 |
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):quote: | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 22:19 |
quote:Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer. | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 22:43 |
quote:Zo jong. | |
Socios | vrijdag 31 juli 2009 @ 00:11 |
quote:Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk. | |
James1988 | vrijdag 31 juli 2009 @ 07:06 |
quote:Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet. Ik vraag me af waarom ze nu pas B-Cargo-Traxx'en erbij gaan betrekken, die hebben ze al net zo lang als dat NS Hispeed haar Traxxen heeft. Misschien omdat bij B-Cargo de boel redelijk platligt? | |
ReisT | vrijdag 31 juli 2009 @ 08:36 |
Nogal wiedes: de B-traxxen zijn nu niet nodig voor de Beneluxdienst omdat NS er genoeg over heeft. Pas wanneer die naar de HSL verhuizen hoeven de Belgen voor vervanging te zorgen. Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden. | |
Duvel | vrijdag 31 juli 2009 @ 08:38 |
quote:Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden. | |
Ofyles2 | vrijdag 31 juli 2009 @ 19:24 |
quote:Nog hulp nodig? | |
Crientj | vrijdag 31 juli 2009 @ 19:30 |
quote:PM | |
DenS | vrijdag 31 juli 2009 @ 19:33 |
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten? | |
Palmboom313 | vrijdag 31 juli 2009 @ 20:03 |
quote:Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt | |
Crientj | vrijdag 31 juli 2009 @ 20:05 |
quote:Hoezo niet dan ? Vanwege de werkzaamheden of iets? | |
Palmboom313 | vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08 |
quote:Ja anders zit je alsnog in de bus | |
Crientj | vrijdag 31 juli 2009 @ 20:10 |
quote:Ah vandaar. Meh, zit liever een hele dag dan in de trein. Nog een keertje het plan omgooien dus | |
greavy | zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:20 |
quote:Typisch NS met hun werkzaamheden Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden | |
Ireyon | zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:21 |
quote:Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen. Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen | |
De_Hertog | zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:26 |
quote:Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:46 |
En trek dat playmobieleke naar Neerpelt ook maar door tot Weert Worden een hoop mensen blij van | |
James1988 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:44 |
De Beneluxtrein gaat hoe dan ook verdwijnen, dat is al jarenlang duidelijk. De NMBS wil de IR naar Essen doortrekken, maar omdat deze met M6 rijdt moet in Roosendaal het perron worden aangepast / verlaagd. | |
weps | zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:30 |
quote:Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert. ProRail doet de werkzaamheden en niet NS. NS is er ook de dupe van . | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:10 |
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers... | |
weps | zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:55 |
quote:Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen. Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt. En dan voert NS de opdracht stiekem uit. (Strukton = dochter bedrijf NS). Dus op zich als is ProRail schuldig aan het feit dat NS onderhoud moet plegen aan t spoorwegnet waar de NS last van heeft en deze reizigers niet per trein kan vervoeren. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:06 |
quote:De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen heten | |
dennistd | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:22 |
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in ) | |
Duvel | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:25 |
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak? | |
Hr-Flip | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:29 |
Electrische Talent, met airco op het dak | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:31 |
quote:Dat heet een TALENT, Snuggles. | |
De_Hertog | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:34 |
Ik gok dat Duvel doelde op die 'zonnepanelen' op de eerste foto. En misschien zijn het dat wel gewoon, eco is 'in' | |
James1988 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:44 |
quote:Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/ | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:56 |
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2 Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn. Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden. Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok. Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden. Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken). In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was Van links naar rechts: Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas. Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal. Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse: Enjoy | |
James1988 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:04 |
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen? | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:14 |
quote:Dit ligt er nog: dus nog 1 of 2 weekends en dan de kantoorurenlijntjes nog | |
Novus | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:19 |
Mooi verslag Fles! Moet ook zeggen dat ik de foto van die ICMm ook bijzonder mooi vind! | |
Crientj | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:57 |
quote:Oehh! Erg gaaf! Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes? Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf? | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:02 |
quote:Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk | |
DenS | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:27 |
quote:Ah vandaar Crientj onder de naam van | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:29 |
Maar als belgie klaar is is er niet zo snel een nieuw doel eigenlijk. Mja Denemarken en Zwitserland kunnen nog. | |
Ofyles2 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:34 |
quote:* Ofyles2 voelt zich geroepen. Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden. | |
Ofyles2 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:36 |
quote:Is het nog gelukt? (Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.) | |
Ofyles2 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:41 |
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS? (Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.) | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:52 |
quote:Die rijden pas sinds eind 50s rond hoor En nog wel voor some time to come | |
Dr_Flash | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:53 |
quote:Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgt | |
DenS | zondag 2 augustus 2009 @ 00:54 |
quote:Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt. | |
James1988 | zondag 2 augustus 2009 @ 01:02 |
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder: | |
RubenK | zondag 2 augustus 2009 @ 01:07 |
ja die zie je wel vaker | |
DenS | zondag 2 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Lal xD Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle; Amersfoort, - Schothorst, - Vathorst, Putten Putten, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, 't Harde, Wezep Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen? Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin. | |
Novus | zondag 2 augustus 2009 @ 01:59 |
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/ | |
greavy | zondag 2 augustus 2009 @ 08:50 |
De NS reisplanner klopt niet helemaal Ik wil van Zwijndrecht naar Nieuw Vennep (1e station NA Leiden), waar ik volgende week heen ga.. Krijg ik eerst stuk of wat keren de melding "Geen advies gevonden Voor de opgegeven reis kan geen advies gegeven worden." Aldus, ik toets alles een paar keer opnieuw in, en eindelijk heb ik een reis, na veel gekloot.. Een regelrechte INTERCITY naar Nieuw Vennep.. Daar klopt weer eens geen bal van, want: - Er stoppen nooit intercity's op Zwijndrecht (met werkzaamheden van 15-8 t/m 17-8 uitgezonderd) - De intercity stopt niet in Nieuw Vennep Kreeg net eindelijk een goede reis Tevens vandaag ffe een ritje maken naar Den Haag C. Vanmiddag nl. naar Ciske de Rat musical | |
Fixers | zondag 2 augustus 2009 @ 12:26 |
quote:Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld? Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden. | |
Socios | zondag 2 augustus 2009 @ 12:29 |
Heel veel CTA´s kunnen EC´s, TEE en nog meer leuke ongein vermelden, terwijl die treinen er nooit komen. | |
DenS | zondag 2 augustus 2009 @ 12:33 |
quote:Klopt | |
Crientj | zondag 2 augustus 2009 @ 12:37 |
quote:Volgens mij zit er wel een vast pakket aan flapjes in, maar het ligt aan de grootte van de CTA hoeveel. Maar weet het niet zeker, zo ben ik ooit ook op Bilthoven een ICE flapje tegengekomen. Nou, dan sta je wel even raar te kijken xD | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 16:14 |
Zo, ik ben weer terug van 18 dagen Interrailen en ben ook weer helemaal bij gelezen. Heb een rondje Schiphol - Brussel - Parijs - Dijon - Marseille - Ventimiglia (Italië, vlakbij de Franse grens) - Torre del Lago (bij Pisa) - Rome - Nürnberg - Praag - Wenen - Hoofddorp gemaakt. De reis was niet echt bedoeld om heel veel treinfoto's te maken, maar ik zal straks even kijken of ik nog wat leuke treinfoto's heb. [ Bericht 2% gewijzigd door KapiteinT op 02-08-2009 16:23:10 ] | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 16:18 |
quote:Ik heb afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag ook nog in deze trein gezeten: Bij mij reden ze alleen wel allemaal op tijd. | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 16:23 |
Prima oog voor hoofd- en bijzaken | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 16:59 |
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt. | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 17:07 |
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet! | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 17:08 |
quote:Kewl, ben benieuwd | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 19:07 |
Bordjes na 18 dagen Interrailen: Bekend van de ontplofte LPG trein: | |
James1988 | zondag 2 augustus 2009 @ 19:17 |
Grappige foto's... mijn voorkeuren liggen bij Paris Nord Transilien, en Schiphol. Die vind ik het mooiste qua vormgeving | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 19:22 |
Dankje! Ik heb trouwens ook nog deze: Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood? Edit: ik zie net dat alleen die gekke Belgen weer afwijken met witte bordjes op Brussel Centraal. [ Bericht 7% gewijzigd door KapiteinT op 02-08-2009 19:29:05 ] | |
lezut | zondag 2 augustus 2009 @ 20:29 |
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder! | |
Peter | zondag 2 augustus 2009 @ 20:30 |
quote:Dat staat boven de foto ja... en idd, mooie plaatjes, die van Flash eerder ook | |
KapiteinT | zondag 2 augustus 2009 @ 20:33 |
quote:Het stomme was dat ik daar pas achter kwam toen ik weer thuis kwam. Ter plekke is mij niks opgevallen, maar als je goed naar de foto kijkt zie je achter het bordje een gebouw geheel in de steigers staan. Misschien heeft dat er wel wat mee te maken. | |
Ofyles2 | zondag 2 augustus 2009 @ 20:36 |
quote:Ik dacht dat OpenDNS raar deed, maar dat bleek niet zo. | |
James1988 | zondag 2 augustus 2009 @ 21:14 |
quote:Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden. | |
De_Hertog | zondag 2 augustus 2009 @ 21:16 |
quote:Bebording op wegen is ook vaak blauw-wit, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben | |
Peterselieman | zondag 2 augustus 2009 @ 21:20 |
quote:De server staat uit | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 21:43 |
Aardig stapeltje T Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan?? | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 21:47 |
Laat maar, het antwoord ligt onderin dezelfde foto | |
patatmetfriet | zondag 2 augustus 2009 @ 21:49 |
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2009 @ 21:52 |
quote:Ville - Village ? Dus gewoon iets van village ofzo [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 21:53:23 ] | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 21:54 |
quote:Wat lul jij nou weer | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 21:55 |
quote:Que? | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2009 @ 21:55 |
quote:Laat maar | |
patatmetfriet | zondag 2 augustus 2009 @ 21:56 |
quote:Nou de Calandlijn ziet er toch veeeeel pauperder uit? | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 22:06 |
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet | |
patatmetfriet | zondag 2 augustus 2009 @ 22:15 |
quote:Nou, pauper Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden? | |
Dr_Flash | zondag 2 augustus 2009 @ 22:18 |
quote:Demonteren voordat het gesloopt wordt? Nee ben nu eerst ff druk met Belgie | |
Ofyles2 | zondag 2 augustus 2009 @ 22:47 |
quote:Strekt van Spijkenisse tot Capelle a/d IJssel en Nesselande. James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen. | |
Duvel | zondag 2 augustus 2009 @ 22:48 |
Ik weet het ook, als consument. | |
Ofyles2 | zondag 2 augustus 2009 @ 22:50 |
quote:Rotterdam-Zuid lijkt me net iets onleefbaarder. | |
Duvel | zondag 2 augustus 2009 @ 22:51 |
Mwah, stations daar zien er wel beter uit eigenlijk. De metro's ook trouwens. | |
James1988 | maandag 3 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk. | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 02:22 |
quote:Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger. | |
Socios | maandag 3 augustus 2009 @ 05:10 |
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture. | |
James1988 | maandag 3 augustus 2009 @ 06:48 |
quote:Frutiger Maarreh, zoiets dus? klik voor generator | |
greavy | maandag 3 augustus 2009 @ 07:34 |
quote:Als dat op station steenwijk was, zal ik hem vandaag wel zien Ga namelijk naar Leeuwarden toe, met een kleine tussenstop in Steenwijk om me nicht op te halen Vandaag om 9.40 uit Zwijndrecht, 10.00 aan in Rotterdam en 10.33 de trein naar Leeuwarden, hopende op iemand van de Kiosk. Gister in de BeNeLux trein nog wel een karretje gezien | |
James1988 | maandag 3 augustus 2009 @ 08:19 |
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex | |
ILCILA | maandag 3 augustus 2009 @ 08:28 |
Komende vrijdag met een zomertour vanaf het Emmerlijntje (Hardenberg) naar Maassluis... Lekker eerste klas zitten... Maar, We willen de fietsen mee, hoe doen we dit? Gewoon in de hiervoor bestemde plekken zetten (op slot) en daarna zelf eerste klas gaan zitten, of moet je er bij blijven? | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 08:29 |
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2009 @ 08:42 |
quote:Deze zeker? | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 08:50 |
quote:Goed hè! Waar moest je heen? | |
greavy | maandag 3 augustus 2009 @ 08:54 |
quote:Mag ook wel.. Ze dragen meestal kleren van Kiosk. Ze lopen ook wel regelmatig met zo'n tas op de rug Die mensen in de benelux waren ook van kiosk volgens de kleren, en kwamen in Rotterdam in de trein (ri. belgië) Ja, is idd serrvex | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 08:55 |
quote:Oss West maar sommige dingen veranderen nooit | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 09:00 |
quote:Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over | |
Wadloper | maandag 3 augustus 2009 @ 10:08 |
Gelukkig zijn de meeste stellen, in geval van nood als de sletjes nog steeds niet goed zijn, nog 1,5 jaar extra op de baan te houden met extra veiligheidsbeurten | |
dennistd | maandag 3 augustus 2009 @ 10:23 |
quote:ik was op vakantie en die site draait nog bij mij thuis ipv ergens gehost. | |
KapiteinT | maandag 3 augustus 2009 @ 10:35 |
Ah oke, maar ik ben weer helemaal bij gelzen. | |
KapiteinT | maandag 3 augustus 2009 @ 10:36 |
quote:Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn... Maar welke heb je allemaal al? | |
greavy | maandag 3 augustus 2009 @ 10:37 |
Was net in Rotterdam (nu in trein naar leeuwarden) waar ik 3 spurts van arriva voorbij zag komen. tevens nog 2 foute bordjes gezien | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2009 @ 10:41 |
quote:Hiervan alleen Brussel Centraal, Dijon, Marseille, Nürnberg en Schiphol | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 11:22 |
Arnhem Velperpoort, afgelopen zaterdag: Edit, deze vond ik ook nog: [ Bericht 33% gewijzigd door Duvel op 03-08-2009 11:38:34 (Meer meer meer!) ] | |
greavy | maandag 3 augustus 2009 @ 11:44 |
Heb net die nieuwe sprinters in Utrecht gezien. Op zwijndrecht was een bord met Intercity naar Rotterdam C. Met stops in den haag en amsterdam. Zal straks kijke of ikde foto kan vinden. In rdam ook 2 borden gezien met fouten, gister ook in delft zuid. Ns kan dat zeer goed | |
Wadloper | maandag 3 augustus 2009 @ 12:34 |
NS heeft (in principe) met die borden niets te maken, Prorail zet deze op de treinen die vertrekken | |
Socios | maandag 3 augustus 2009 @ 12:47 |
quote:Kllllopt ja. Gisteren onder meer van Hilversum naar Leeuwarden gereisd. Steeds moeilijker om in een echt Koplopergedeelte te zitten. Opgelost door tussen Hilversum en Zwolle in een treinstel naar Groningen plaats te nemen en in Zwolle over te stappen op een daar bijgekoppeld treinstel naar Leeuwarden. Op de heenweg ontkwam ik er zelfs voor het eerst niet aan om in een nieuwe Koploper plaats te nemen. | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 12:52 |
quote:ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 13:04 |
quote:Eh, ja. Weg. | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 13:09 |
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 13:16 |
quote:Nee (gelukkig niet), maar wel: andere lijnen, andere priotriteiten. De getrokken treinen (met Duitse rijtuigen) van de laatste jaren zijn inderdaad naar de mottenballen, de Koplopers zijn in verbouwing en rijden voornamelijk de Noord-Oost verbindingen tussen Randstad en de "buitengebieden". De andere getrokken rijtuigen (ICR) rijden voornamelijk Eindhoven - Schiphol, Roosendaal - Zwolle, dat soort lijnen. Helaas is door de grote instroom van intercity-dubbeldekkers het wèl leuke materieel nogal naar de achtergrond gedrukt. | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 13:19 |
ah, zo, ik was al bang heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 14:16 |
quote:Was dat bij de werkplaats? Kan zijn dat VOITH een opdracht heeft van NS om wat aan de Buffels te knutselen. | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 14:19 |
was idd bij voith ja | |
Duvel | maandag 3 augustus 2009 @ 14:34 |
quote:Dan vermoed ik het laatste. Oh wacht, er was geen eerste. Maar je snapt wat ik bedoel. | |
Brembo | maandag 3 augustus 2009 @ 15:38 |
quote:Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde. In dat opzicht ben ik blij dat het weg is . | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2009 @ 15:47 |
quote:Over welk mat gaat dit nou? | |
lezut | maandag 3 augustus 2009 @ 16:21 |
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0 | |
Dr_Flash | maandag 3 augustus 2009 @ 16:24 |
quote:ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 03-08-2009 16:36:56 ] | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 16:49 |
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 16:58 |
quote:Toevallig heeft KPN die zender ook. Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen... | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 16:59 |
quote:Niet dat ik weet, maar volgens mij heeft Veolia wat Buffels geleased. | |
lezut | maandag 3 augustus 2009 @ 17:12 |
quote:Ah, op die fiets Die nieuwe SGMm-treinen zijn wel lelijk trouwens, ik zag er gisteren één in Rijssen rijden. Veel te druk, ik vind de normale geel/blauwe kleurstelling veel stijlvoller. (Ze moeten gewoon terug naar de Mat '54-kleuren, donkerblauw met mat geel ) | |
Klonk | maandag 3 augustus 2009 @ 17:30 |
quote:was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 17:34 |
quote:Oké. | |
3FMaster | maandag 3 augustus 2009 @ 17:44 |
quote:Station Den Bosch! | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 17:46 |
quote:Ja, dit dus. Misschien een bedrijfsvariant op Frutiger. |