quote:Op maandag 20 juli 2009 23:02 schreef La_Vita het volgende:
Enkele tips waarvan ik het idee had dat ze werkten:
- Begin je berichtje met "Hoi -insert naam bewoner- = persoonlijker
- En als dat er niet bij staat "Hoi bewoners van de Kerkstraat" oid
- Zet er altijd een foto van jezelf bij. Geen foto waar je dronken in de kroeg staat of een webcamfoto, maar gewoon een leuke doch neutrale foto
- Als je aparte hobbies hebt -mits geen hobbies waar anderen last van hebben- altijd er bij zetten!
Dit berichtje gebruikte ik meestal, maar ik paste het wel altijd een beetje aan aan de situatie/verwachtingen
[..]
Vrij simpel maar werkte wel 90% van de tijd![]()
Hopelijk heb je dr wat aan!
User Icon.quote:
quote:
En weten jullie al wat er fout ging?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:15 schreef Rahl het volgende:
net ook afgewezen voor mijn eerst hospitatiemorgenavond weer 1. hopelijk gaat die beter.
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrelquote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:21 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
[..]
En weten jullie al wat er fout ging?
Dat is geen goed antwoord nee.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:
[..]
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrelnu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
Wat voor soort vragen stellen ze dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:
[..]
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrelnu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'quote:
Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoordenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:
[..]
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
hehe, het schijnt zo dusquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoorden![]()
Dan even goed nadenken wat voor huis je leuk lijkt. Af en toe samen eten/dingen doen, niet al te druk etc. Die vragen krijg je altijd.
Dan zou ik Zeist doen, want Amersfoort is wel heel ver weg. De SSH heeft in het westen van Zeist (De Utrecht-kant dus) de Warande in hun bezit, waar je heel eenvoudig met weinig wachttijd een kamer kunt krijgen. Het wordt dan ook veel gebruikt als tijdelijk opstapje totdat je iets in Utrecht zelf kunt krijgen (ik heb er zelf 2 maanden gewoond).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:05 schreef Drexl het volgende:
Nog steeds Utrecht hier, maar omdat het nog niet wil vlotten overweeg ik Amersfoort nu ook. Hier misschien ervaringsdeskundigen die weten of dat goed te doen is?
Zul je weinig concurrenten voor hebbenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef neen het volgende:
Waar zoeken jullie eigenlijk allemaal een kamer? Concurrenten voor mijik wil er een in Arnhem.
wtfquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:
[..]
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
'En ook vanwege het kostenplaatjequote:Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef iBolt het volgende:
[..]
wtfzo moeilijk is dat toch niet om te beantwoorden...
1. ik verwacht dat mensen toch wel schoon zijn en hun rommel in gezamelijke ruimtes opruimen. Verder hoop ik jullie natuurlijk een beetje gezellig zijn en af en toe wat leuks gaan doen.
2. Weet ik nog niet ik ga me eerst eens orientieren om uit te zoeken welke studentenverenigingen leuk zijn, als jullie aanbevelingen hebben graag
3. Ja dat vind ik wel leuk metname omdat het natuurlijk gezelliger is om met meerdere mensen te eten dan alleen en ook vanwege het kostenplaatje, alleen eten is gewoonweg duurder dan met z'n alle.
Spacebox?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:
Rahl, ook journalistiek toch? Ga je naar de introductieweek?
Wegens soms gebruik moeten maken van een rolstoel heb ik een kamer zelfstandig woningding van de SSH gekregen, op de Uithof. Me happy! Afgelopen weekend verhuisd en ik ben zo blij dat ik hier nu zit.
Yep, en yep. Hopelijk heb ik wat tegen die tijdquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:
Rahl, ook journalistiek toch? Ga je naar de introductieweek?
Je weet dat die spaceboxen bij de ingang een trap hebben + een verhoging in de kamer zelf?quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:33 schreef Pitom het volgende:
Da's wel beter, want Spaceboxen zijn toch wel erg klein hoor (al helemaal met een rolstoel). Ik neem aan dat je dan in de Bisschoppen of Cambridgelaan zit. Als je opleiding, zoals de meeste opleidingen, op de Uithof zit is het heerlijk hoe weinig tijd het kost om naar de colleges te reizen.
Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:10 schreef Skylark. het volgende:
Nouja, ik ben dus ook een beetje actief geworden op de kamersmarkt van Tilburg.
Maar hoe ziet zo'n kijkavond eruit? Moet je je ouders meenemen of juist thuislaten? En de vragen ja, die kan ik ter plaatse gelukkig wel beantwoorden, maar ik ben benieuwd naar hoe die avond er gewoon in z'n geheel uitziet.
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.
Of ze nodigen iedereen tegelijk uit voor een drankje, dan is het meer een hospiteer'borrel' waarin iedereen een beetje met elkaar praat en ze soms het rondje afgaan over hobby's van iedereen e.d.
Beetje goed uitgelegd zo?
Gewoon accepteren. Als je tenminste een beeld hebt van hoe zo'n kamer er uit ziet (als een vriendje er bijvoorbeeld al in woont). Anders is het wel leuk om van te voren al even te koekeloeren.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.
Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.
In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.
Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?
Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)
Oftewel: help!
200mquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:24 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?
Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
Typfoutje, sorry. Al die getallen hé.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
200m?
Whehe, maar dat is wel chill ja
daarom wilde ik eerst ook voor Tilburg gaan..
Mijn kamer in Groningen is 17 m2, in het centrum, en 325 euro incl.
Maar ik zou je ouders niet meenemenbij mijn laatste keer hospiteren, en dus ook die waar ik gekozen was hadden we het er nog over en zij hadden ook liever dat je je ouders niet mee nam omdat het er tenslotte om gaat dat ze jou een beetje leren kennen en niet je ouders
!
Al werd ik toen gebracht en gehaald door m'n vader, wat ik vertelde, en toen zeiden ze van 'Ooh dan laat je je vader de kamer toch ook nog even zien voordat je gaat?' wat ik toen ook heb gedaanwas voor m'n vader natuurlijk ook wel even leuk.
Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
Ja maar je kunt je kamer sowieso nog eens even goed onder de loep nemen voordat je je contract tekent, dat ga ik ook doen. Je moet daar niet bij de eerste bezichtiging als Sherlock Holmes rond gaan lopenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:32 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Typfoutje, sorry. Al die getallen hé.![]()
Ja aan de ene kant wilde ik dat ook al niet doen, maar aan de andere kant zijn m'n ouders niet dom en zien zij dingen die ik niet zou zien (schimmel achter behang, om maar wat te noemen). Maar dan vraag ik wel of ze een lijstje voor me maken.
Dan nog iets meenemen. Deed jij dat?
Dit dus, ik zou er trouwens niet eens over denken om op een advertentie op kamernet te reageren waarin staat: "en neem iets lekkers te drinken voor ons mee"quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En neewaarom zou ik? Ik vind dat zo slijmerig overkomen, en alsof je ze probeert om te kopen. Misschien dat als ik de kamer eenmaal heb dat ik iets leuks meeneem maar echt niet bij een eerste ontmoeting
!
Stel je moet 15 keer hospiteren voordat je een kamer hebt (het komt voor) dan gaat het je nog een fortuin kosten ook!
Ben je die wel eens tegen gekomen danquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dit dus, ik zou er trouwens niet eens over denken om op een advertentie op kamernet te reageren waarin staat: "en neem iets lekkers te drinken voor ons mee". Zodat zij, als ze 20 mensen uitnodigen, voor de rest van de maand genoeg drank in huis hebben zeker?
Ja, tweequote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:52 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ben je die wel eens tegen gekomen dan? Ik serieus nog nooit.
Maar dat zou wel slim zijn van ze!
Nogal sneu jaquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, twee. Het hele bericht kwam sowieso een beetje popie jopie over, alsof ze allemaal de beste vrienden waren, het tofste huis in Rotterdam hadden en ze álles samen deden. En dan komen ze aanzetten met een kamertje van 13m2 ergens in noord, voor 'maar' 400 euro per maand
. Nee dank je, dan zoek ik wel verder naar een huis met gewone, relaxte personen.
Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:02 schreef Ryon het volgende:
Bij veel hospiteeravonden is het trouwens wel gebruikelijk dat degene die langs komt is kleins mee neemt. Dit hoeft geen fles bacardi van 20 euro te zijn, maar een kleine bijdrage voor een avond waar je vaak gratis drinkt wordt wel gewaardeerd. Het komt in ieder geval over dat je een serieuze kandidaat bent.
Het hangt natuurlijk erg af naar wat voor een soort studentenhuis je gaat, maar je ouders meenemen is in 90% van de gevallen geen goed idee. Natuurlijk is het belangrijk om er op te letten dat er niet ergens ' verborgen' schimmels aanwezig zijn, maar zo'n avond is daar geen goed moment voor. je kan dan beter letten om de sfeer in het huis, het soort mensen dat er woont en de locatie/grote van de kamers. Als je echt serieus bent om er gaan wonen dan kan je later altijd nog de muren grondig checken.
Zorg er in ieder geval voor dat tijdens de avond veel van de aandacht op een positieve manier naar jou toe gaat. Maak een boel leuke opmerkingen, vertel een leuk verhaal en kom over als een symphatiek figuur. Er zit namelijk een wisselwerking in het spelletje, Jij moet jezelf verkopen als de 'ideale huisgenoot' voor dat huis en het huis zelf zal als het goed is ook duidelijk willen maken wat voor een karakter het heeft.
Je bent aan het einde van de avond niet verplicht om het huis te nemen. Het loont daarom ook altijd de moeite om jezelf zo goed mogelijk neer te zetten, ook al heb je het idee dat de kamer niet ideaal voor jou is. Mensen kennen elkaar namelijk en op het moment dat de hospiteerders een duidelijk beeld van jou hebben (en je wel mogen) kan het zo zijn dat ze een tip hebben voor een kamer waar je wellicht perfect inpast.
Je toekomstige 'huisgenoten' droegen niet toevallig allemaal witte pakkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:06 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken.
Ik kreeg de kamer.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je toekomstige 'huisgenoten' droegen niet toevallig allemaal witte pakken?
Bedankt, daar heb ik wat aanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gewoon accepteren. Als je tenminste een beeld hebt van hoe zo'n kamer er uit ziet (als een vriendje er bijvoorbeeld al in woont). Anders is het wel leuk om van te voren al even te koekeloeren.
Als iemand een SSH woning verlaat moet deze terug gebracht worden in orginele of acceptable staat. Daarnaast maakt de woningbouwvereniging de kamer ook nog eens schoon. Mochten er toch nog gebreken zijn in jouw eenheid dan worden die vaak vrij snel verholpen. Als je uitgenodigd wordt om het contract te tekenen krijg je veel tijd om deze rustig door te lezen, iets dat zeker aan te raden is aangezien je nog wel eens gezeik kan krijgen als je zelf creatief met zwarte verf aan de gang wil.
natuurlijk is er ook nog de kans dat je een gestoond kind naast je hebt wonen die 's nachts paniekaanvallen krijgt en katten in jouw douche doodknuppelt. De kans echter dat je zo'n extreem geval tegenkomt is vrij klein, en niet iets om rekening mee te houden.
Neequote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je toekomstige 'huisgenoten' droegen niet toevallig allemaal witte pakken?
Bij studentenhuis; ouders thuislaten. Je gaat op jezelf wonen, laat dat ook zienquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:24 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?
Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
Inderdaad, maar als het geen hospiteersessie is (en je dus gewoon met de huisbaas de kamer bekijkt) kan het wel gewoon.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:45 schreef The6thgate het volgende:
Ouders meenemen is volgens mij niet in 90% van de gevallen, maar in 100% van de gevallen niet aan te raden. Heb nog nooit gehoord dat het voorkwam zelfs, maar je komt dan wel over als een enorme kneus denk ikCadeautjes meenemen vind ik ook onzin, kan altijd nog als je de kamer krijgt.
Toch vraag ik mij af hoe het gespreksonderwerp van dingen als "wat voor hobby's heb je", naar "masturberen met een slapende hand" is gegaanquote:
Hahaha nouja ik weet het echt niet meerquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als het geen hospiteersessie is (en je dus gewoon met de huisbaas de kamer bekijkt) kan het wel gewoon.
[..]
Toch vraag ik mij af hoe het gespreksonderwerp van dingen als "wat voor hobby's heb je", naar "masturberen met een slapende hand" is gegaan![]()
. Het moet dus wel goed geklikt hebben met je toekomstige huisgenoten. Trouwens, als je in de appelstraat (de grote of de kleine
? ) gaat wonen, woon je vlakbij mijn broer. Mijn privacy, wat doe je
?
Overigens ga ik zelf 99% zeker gewoon voor de kamer/huis in Delfshaven, Roffa. 't Is wel 20 minuten fietsen (of dezelfde tijd met de metro die voor de deur stopt), en 10 minuten naar het centrum, maar je hebt dan wel álles dichtbij. In een straal van 100 meter zijn er al drie supermarkten, 2 coffeeshops, 2 kroegen, een drogist, en nog wat andere shizzle waar ik nog niet binnen heb gekeken.
Mischien is het leuk als mensen pics plaatsen van hun nieuwe kamers/huizen/buurt?
Ok, ik dacht alquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hahaha nouja ik weet het echt niet meerwe hadden het geloof ik over ongemakkelijke stiltes enzo, en toen zei ik dat een vriendin van me een tijdje terug zei dat ik die altijd probeer te verbreken door gênante vragen te stellen
dus toen vroegen zij: Ja wat voor vragen dan?
En dat was de enige vraag die ik kon bedenkenen ik vond het beter om iets te zeggen dan niets, maar ze konden erom lachen dus gelukkig maar
!
De violenstraat, een straat ten oosten van de grote appelstraat dusquote:En de grotejwz. Waar woont je broer dan
? En alsof je daar de deur plat loopt
!
Maar klinkt goed jouw kamer
Dat is dan ook best een goede vraag.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:06 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken.
Ik kreeg de kamer.
Wanneer is het gebouw opgeleverd? Studentenkamers kunnen snel verloederen, maar als het een gebouw van zegge de afgelopen tien jaar is, kun je er bijna vanuit gaan dat het niet al te slecht zal zijn. Bezoeken kan nooit kwaad, maar ga er niet vanuit dat je rond deze tijd veel medebewoners zal aantreffen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.
Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.
In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.
Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?
Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)
Oftewel: help!
En, heb jij dat wel eens gedaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:06 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken gevingerd.
Ik kreeg de kamer.
Zit op het Salamancapad. Dat complex is het eenaarnieuwste complex, schijnt, het is in 2005 gebouwd, dus dat is wel mooi. Vond het wel grappig aangezien ik ook in Salamanca ben geweestquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:45 schreef The6thgate het volgende:
Ouders meenemen is volgens mij niet in 90% van de gevallen, maar in 100% van de gevallen niet aan te raden. Heb nog nooit gehoord dat het voorkwam zelfs, maar je komt dan wel over als een enorme kneus denk ikCadeautjes meenemen vind ik ook onzin, kan altijd nog als je de kamer krijgt.
@eva4evah: Bij een SSH complex hoef je niet echt bang te zijn, al die kamers zijn wel in een aardige staat. Is het op de camebridgelaan? Lijkt me echt retesaai als je daar met 1 iemand zit, maar het belangrijkste is als je er maar zit. Kan je altijd doorzoeken
Overigens staat mijn huidige kamer op de ssh site. Ik had 3 jaar geleden 5 maanden inschrijftijd en kon er hospiteren. Weet niet hoe het nu is
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het voelde hetzelfde als normaal.quote:
Vooral het laatste punt klopt. Er komen meerdere mensen kijken, dus afkraken heeft geen zin. Plus dat wij er toch niks aan kunnen doen. Wij verhuren die kamer niet. Over de prijs onderhandelen doen wij niet, daarvoor mag je bij de huisbaas zijn. Als je gaat afkraken kom je als een zeikerd over, en daar wil niemand mee samen wonenquote:Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef ocf81 het volgende:
Een paar tips voor Hospiteren van deze eeuwige student:Neem je ouders nooit mee. Het meenemen vaneen vriendje of vriendinnetje is ook minder fijn. Als je toch iemand meeneemt en diegene zijn/haar mond open trekt levert het dikke minpunten op. We zijn geïnteresseerd in jouw persoon, niet in de persoon van degene die als gezelschap hebt meegebracht. Heb een mening over alles waar een student mee in aanraking kan komen, zoals: welke sport je beoefend, en bij welke vereniging; van gezelligheidsvereniging je lid van bent / wil worden; of je graag commissies doet, en waarbij; welk dispuut je lid van bent. Als je geen sjaars meer bent, weet je ook waar je graag uit gaat en aan wie / wat je een hekel hebt en waarom. Looks do matter, dus kleed je een beetje leuk, kom je meestal ook spontaner over. Dit betekent niet dat je je kleedt alsof je uitgaat, maar wel dat je er niet als een slons uitziet. Als wij een curveball gooien, dan mag je weigeren op die vraag in te gaan. Een origineel antwoord of een originele reden waarom je niet wil antwoorden wordt meer gewaardeerd. Bij de rondleiding mag je echt wel kritische vragen stellen, maar het ronduit afkraken van de kamer of de faciliteiten levert flink wat minpunten op. Je past dan niet bij de kamer of het huis, simpel. (en ja, vaak genoeg meegemaakt)
Tuurlijk heb je hier uiteraard gelijk in maar als de kamer al slecht is ga ikzelf alquote:Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef ocf81 het volgende:
Bij de rondleiding mag je echt wel kritische vragen stellen, maar het ronduit afkraken van de kamer of de faciliteiten levert flink wat minpunten op. Je past dan niet bij de kamer of het huis, simpel. (en ja, vaak genoeg meegemaakt)
Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bijquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
Dat kan je doen, en ergens moet je dat ook wel een beetje doen, maar je komt wel snel arrogant over denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 01:29 schreef iBolt het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je hier uiteraard gelijk in maar als de kamer al slecht is ga ikzelf aldaarvoor moet je me echt niet wegsturen of te vertellen dat ik de kamer niet krijg. Precies de zelfde instelling zou ik eigenlijk gaan naar de hospiteeravond. Niet met de vraag ben ik wel leuk genoeg voor hun maar zijn zij leuk genoeg voor mij
kortom de rollen omdraaien.
Wat zielig van die ouders zeg.quote:Op maandag 27 juli 2009 01:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bij.
Het was een huis vol vrouwen en hij is man, misschien daarom. Alleen toen hij aangaf homo te zijn was het geen probleem meer.
Lol, die meiden mochten enkel iemand uitzoeken met goedkeuring van de ouders?quote:Op maandag 27 juli 2009 01:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bij.
Het was een huis vol vrouwen en hij is man, misschien daarom. Alleen toen hij aangaf homo te zijn was het geen probleem meer.
Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :pquote:Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef The6thgate het volgende:
Vrijdag weer hospiteeravond houden voor mn huidige kamer. Vond het eerst nog wel leuk, maar heb er nu helemaal geen zin meer inElke keer weer zo'n oppervlakkig gesprek houden, zenuwachtige mensen waar niks uit komt en dan maar hopen dat er uiteindelijk nog een leuk iemand tussen zit.
Gaat via de SSH. Wij krijgen een lijst van 15 mensen die gereageerd hebben met de langste wachttijd en dan kunnen we ze uitnodigen.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:03 schreef Rahl het volgende:
[..]
Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :p
Wij kijken gewoon naar de mails en doen een selectie op je interesses en letten op hoe je mail overkomt. Muziekale interesses liggen bijvoorbeeld gevoelig. Je mag best een instrument bespelen zolang je band of orkest maar een eigen oefenruimte heeft. Af en toe oefenen is niet erg, maar een wekelijkse sessie tot laat is ons te veel van het goede. Meestal worden ze daar niet per definitie op afgewezen bij de voorselectie, maar als ze tijdens het praatje aangeven dat de hele band komt oefenen is het wel dikke minpunten. Al-met-al redelijk subjectief dus. Het ligt er ook aan of je sjaars bent of niet en hoe oud je bent. Soms zijn we op zoek naar een sjaars om de rangen at te verjongen, soms juist niet. Ook m/v selectie weegt zwaar.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:03 schreef Rahl het volgende:
[..]
Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :p
Groot zat. Zit er ook nog een gemeenschappelijke kamer bij? Dat kan ook wel helpen.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:28 schreef Skylark. het volgende:
Is 15m ruim? Ik heb namelijk absoluut geen idee, maar het lijkt me wel leefbaar.
Tilburg. En er zit van alles bij, studiearchief, chillkamer, studeerkamer. Dus dat zit wel goed denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Groot zat. Zit er ook nog een gemeenschappelijke kamer bij? Dat kan ook wel helpen.
Het hangt ook een beetje af van in welke stad je zit. In de grote steden is 15 m een vrij gemiddelde kamermaat maar in sommige dorpen is het aan de krappe kant.
Nice, een tweede koelkast past mooi in de woonkamer. Of was je van plan hem in je eigen kamer te zetten?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef Matthijs- het volgende:
Hehe, geweldig. Allerlei familieleden, buren en vrienden komen dagelijks langs met handige spullen voor de verhuizing. Heb al een zitbank, een chillstoel, een tafeltje, een grote koelkast, een televisie en servies etc. bij elkaar gespaard voor nop.
Dat is prima. Als het huis gewoon gezellig is dan gebruik je je kamer voornamelijk om te slapen, beetje te studeren en af en toe een filmpje te checken. Dan is 15m echt ruim zat.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:35 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Tilburg. En er zit van alles bij, studiearchief, chillkamer, studeerkamer. Dus dat zit wel goed denk ik.
Maakt me niet zoveel uit, woonkamer is prima. Grote koelkast dus kunnen we genoeg stuff in kwijt.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nice, een tweede koelkast past mooi in de woonkamer. Of was je van plan hem in je eigen kamer te zetten?
Ik heb net een bed besteld, een boxspringquote:Op maandag 27 juli 2009 20:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Niiiice! Heb je al meubels enzo gekocht dan? Of ga je alleen kijken wat je er allemaal in kan proppen.
Een sixpack dan maarquote:Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef Skylark. het volgende:
Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik wat meeneem, een kratje pils ofzo. Maar dat is wel kut als ik de kamer niet wil/zij wijzen me af. Dan blijf ik aan de gang.
Ikea Groningenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb net een bed besteld, een boxspring! Verder neem ik wat dingen van thuis mee, en ga ik morgen naar de Ikea.
Of doe zo'n grote fles palmbier of zo.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:23 schreef Skylark. het volgende:
Is dat niet raar, als ze met 14 man zijn?
Nouja, ik doe dat denk ik maar.
Whehe, ik dacht precies hetzelfde toen ik zo'n advertentie las. "PS neem iets lekkers te drinke voor ons mee"quote:Op maandag 27 juli 2009 21:32 schreef TedBundy het volgende:
Iemand die om geschenken vraagt? Ja, daar zou ik echt wel gaan hospiteren...
Alsof dat hele gedoe nog niet kansloos genoeg is.
DUDE!quote:Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef Skylark. het volgende:
Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik wat meeneem, een kratje pils ofzo. Maar dat is wel kut als ik de kamer niet wil/zij wijzen me af. Dan blijf ik aan de gang.
Dat je die troep aanneemtquote:Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef Matthijs- het volgende:
Hehe, geweldig. Allerlei familieleden, buren en vrienden komen dagelijks langs met handige spullen voor de verhuizing. Heb al een zitbank, een chillstoel, een tafeltje, een grote koelkast, een televisie en servies etc. bij elkaar gespaard voor nop.
Gewoon je eigen bier meenemen... zijn al zat genoeg die dat zelfs niet doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef Skylark. het volgende:
Oh, I forgot, ik moet natuurlijk gewoon honderden euro's uitgeven aan spullen terwijl ik ze ondertussen ook aangeboden krijg. Blaaskaak.quote:
Het zijn gewoon paupers die willen bezuinigen op hun bierkostenquote:Op maandag 27 juli 2009 21:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Whehe, ik dacht precies hetzelfde toen ik zo'n advertentie las. "PS neem iets lekkers te drinke voor ons mee".
Bedoel je zelf drinken pakken als het op tafel staat of zelf ale kastjes openen om het op tafel te zetten?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:52 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
- zetten bier/wijn op tafel (mensen die komen hospiteren durven nooit uit zichzelf te pakken, als ze dat wel doen vinden wij het al chill)
En als je daar eenmaal bent blijkt het zeker 12m2 te zijn of zoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:27 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga morgen kijken. Gisteren kreeg ik een mail dat ik zo'n gast kon bellen voor afspraak voor het bezichtigen (niet echt hospiteren denk ik dus). Hij klonk heel raar en op alles wat ik vroeg gaf hij vragend antwoord.![]()
Maar ik ben benieuwd. 18 m2 voor ¤285, dus das goed te doen.
quote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:07 schreef Kjerring het volgende:
Tip Regel 1 in grote steden:
Pakken wat je pakken kan, je kan altijd meteen van daaruit verder gaan zoeken....
Je hebt hem niet afgewezen toch hoop ik?
Verder algemeen:
Niet kieskeurig zijn, alleen in wat je kunt betalen, zoveel mogelijk mensen die je daar kent laten weten dat je wat zoekt, en voor het hospiteren zelf.... Tja, jezelf zijn, gewoon doen alsof je die mensen al langer kent zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn, zelf ook vragen stellen, niet de anderen als concurrenten zien en zenuwachtig worden als ze spontaan antwoorden maar gewoon geïnteresseerd meeluisteren. En stel je in op idiote vragen.
Meer adviezen heb ik ook niet, zelf altijd veel mazzel gehad qua kamers.
Succes iedereen!
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Toad het volgende:
Bij ons in huis komen ze dus één voor één langs.
Misschien omdat het gewoon, als huis, superkut is om elke keer weer jezelf voor te moeten stellen en het uitgebreide standaardverhaal van je hospitant aan te horen. Door iedereen tegelijkertijd uit te nodigen heerst er weliswaar een wat competitievere sfeer (en zullen de 'zwakkeren' minder tot bloei komen), maar kun je in korte tijd eenvoudig zo de leukste eruit pakken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Toad het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen tegelijk worden uitgenodigd. Zo krijg je toch nooit een goed beeld van iemand?
Bij ons in huis komen ze dus één voor één langs.
Hahaa. Inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Rusalka het volgende:
Lijkt me vrij kansloos als je moet slijmen bij je huisgenoten en bier voor ze moet meenemen voor je die kamer hebt. Ik ben geen slaafje.
'Arrogante kutstudentjes' goh klinkt alsof jij zin hebt om te gaan studeren..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rusalka het volgende:
Precies. Plus ik drink niet eens. Als ze een feestbeest zoeken zijn ze bij mij niet aan het juiste adres. Ze nemen me maar zoals ik ben. Arrogante kutstudentjes.
Tsja, als zij een feestbeest zoeken om mee te feesten dan is het toch logisch dat ze jou niet zouden uitkiezenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rusalka het volgende:
Precies. Plus ik drink niet eens. Als ze een feestbeest zoeken zijn ze bij mij niet aan het juiste adres. Ze nemen me maar zoals ik ben. Arrogante kutstudentjes.
Dat singles eerder een kamer krijgen lijkt me nogal vergezocht. Je houding tov feesten maakt je waarschijnlijk wel ongeschikt voor een flink deel van de huizen, maar ook dan zijn er nog genoeg huizen waar men vooral samen eet en het huishouden bestiert, en je voor de rest je eigen gang kan gaan. Huizen waar je huisgenoten ook echt je vrienden zijn kennen vaak wel veel gezamenlijke activiteiten, waaronder uitgaan. Je kunt je daaraan wel proberen te onttrekken, maar of dat nou zo gezellig is...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:47 schreef Rusalka het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?
Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
In welke stad ben je opzoekquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:47 schreef Rusalka het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?
Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
Als je een kamer zoekt in een stad als Amsterdam of Utrecht heb je niet echt te kiezen. Zeker niet als je niet zoveel te besteden hebt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over denken om een 8m2 kamertje te nemen, af en toe heb ik mijn privacy gewoon nodig en dan zou ik helemaal gek worden in zo'n kamertje waar alleen je bed inpast.
Grappig genoeg heb ik ook op een kamer van 14 m2 gezeten, en mijn ervaring daar leert dat je 1 hoek (dus een goede 5 m2) alleen gebruikt om rommel neer te gooien. Dat is een eigenschap die ik moet afleren, en voor de rest probeer ik gewoon niet al teveel op m'n kamer te gaan hangen. Dat is uiteindelijk toch geen goede eigenschap. Serieus studeren deed ik toch altijd al in de UB, dus ik hoop dat dat allemaal wel goed komt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over denken om een 8m2 kamertje te nemen, af en toe heb ik mijn privacy gewoon nodig en dan zou ik helemaal gek worden in zo'n kamertje waar alleen je bed inpast.
Voor mij is 8 m2 inderdaad wel echt een onderste ondergrens. 14 m2 Vind ik dan weer iets aan de hoge kant voor een ondergrens, vooral als het je eerste kamer wordt, maar dat hang natuurlijk ook van de stad af.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:24 schreef Duizendpootje het volgende:
8m2 is echt heel klein..
ik had als minimun 14m2 aangegeven op kamernet!
Ik studeer al 3 jaar. Studeren =/= alleen feesten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
'Arrogante kutstudentjes' goh klinkt alsof jij zin hebt om te gaan studeren..
Natuurlijk hoef je niet te slijmen of je aan te passen maar je kunt daar wel met een positieve houding binnenkomen want anders kom je ook niet veel verder.
Vertelquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:49 schreef Goover het volgende:
Zelf al een paar keer gehospiteerd en ook in het huis waar ik nu woon al een paar hospiteeravonden mogen leiden.. Blijft een raar fenomeen.
Maar die manier lijkt me wel het fijnste voor degene die aan het hospiteren zijn, als het een echte borrel of iets dergelijks wordt dan gaat het er meer om wie het meest opvaltquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:54 schreef Goover het volgende:
Je krijgt amper één avond de tijd om (samen met 10-15 anderen) een indruk achter te laten. En alleen op basis van die korte indruk wordt je wel/niet gekozen... Blijft raar.
Verder zijn de hospiteeravonden bij ons in huis heel gewoon. Kopje koffie/thee voorstelrondje, vragenrondje en weer naar huis. Geen rare verkeersbord of pizza vragen en drankspelletjes.
Tsja, het fijnste zou zijn: Reageren -> Kamerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar die manier lijkt me wel het fijnste voor degene die aan het hospiteren zijn, als het een echte borrel of iets dergelijks wordt dan gaat het er meer om wie het meest opvalt.
Dat is dus een don't. Ook als je het niet over je eigen (of andermans) geslachtsdeel hebt maat écht over je huisdier.quote:Hey ik ben Monique en ik heb een poes
Maar dat weet je nooit na een voorstelrondje waarin het nooit veel verder komt dan:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Uiteraard, maar je nieuwe huisgenoten willen natuurlijk ook wel iemand die een beetje bij bij hen past.
Meid, je meent het. Las je überhaupt wel wat ik zei of wat?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:01 schreef Rusalka het volgende:
[..]
Ik studeer al 3 jaar. Studeren =/= alleen feesten.
ik zit in arnhem dus dat is wel makkelijkquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:46 schreef Heidens_Figuur het volgende:
[..]
Voor mij is 8 m2 inderdaad wel echt een onderste ondergrens. 14 m2 Vind ik dan weer iets aan de hoge kant voor een ondergrens, vooral als het je eerste kamer wordt, maar dat hang natuurlijk ook van de stad af.
Wellusquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:01 schreef Rusalka het volgende:
[..]
Ik studeer al 3 jaar. Studeren =/= alleen feesten.
Directwonen ofzo?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:51 schreef Noisemaker het volgende:
Na 4 maal hospiteren heb ik de handdoek in de ring gegooid.
Nu heb ik via een bemiddelingsbureau een kamer.Je betaalt wel bemiddelingskosten, maar ik heb nu in ieder geval een kamer!
Daarom.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:00 schreef wikwakka2 het volgende:
200 valt nog wel mee, de meeste vragen één maand huur of meer.
Ik heb 30x gereageerd, en ik mocht 7x komen kijken. Hoe vaak heb je tot nu toe gereageerd?quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef Breekfast het volgende:
Ook nog steeds geen kamer. Al op aardig wat kamers gereageerd maar nog maar 1 keer uitgenodigd voor een kijkavond.
16 kamers, 1 x uitgenodigd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:32 schreef Noisemaker het volgende:
[..]
Ik heb 30x gereageerd, en ik mocht 7x komen kijken. Hoe vaak heb je tot nu toe gereageerd?
Nijmegenquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:22 schreef Smart_ass het volgende:
Kan altijd erger. In welke stad zoek je?
Heb je wel een foto bij je bericht?quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef Breekfast het volgende:
Ook nog steeds geen kamer. Al op aardig wat kamers gereageerd maar nog maar 1 keer uitgenodigd voor een kijkavond.
Niet helemaal waar. Ik reageer ook zonder foto's, maar krijg ongeveer van 1 op de 3 een uitnodiging. Daarmee is niet gezegd dat mijn kamerjacht voorspoedig verloopt, want ik word dan weer afgewezen op de hospiteeravonden; de grap dat ze mij klaarblijkelijk te lelijk vinden zal ik zelf maar even maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:44 schreef Finitio het volgende:
[..]
Heb je wel een foto bij je bericht?
Een vriendin van me vertelde pas dat ze aan het reageren was op kamernet, maar zonder foto, omdat ze 'nergens goed op stond'.. maar zonder foto word je sowieso niet uitgenodigd.
Hey, check je PM.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Matthijs- het volgende:
In totaal 3x gehospiteerd en 3x niet geworden__!
Als ik niets op tijd vindt ga ik maar een maandje vanaf Amsterdam treinen ofzo.
Wat ik nog vervelender vind, is dat ik meerdere keren een e-mail kreeg met de vraag of ik de volgende dag langs kon komen om te bezichtigen, dus ik stuur ze een e-mail terug met hoe laat ik ongeveer langs kan komen en vervolgens laten ze niks meer van zich horenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:13 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben ook op zoek in Amsterdam.
Nu had ik gisteren op iets van Kamernet gereageerd, en kreeg ik een mailtje terug dat ik kon komen kijken. Alleen staat er wel een adres, maar geen huisnummer. Heb de jongen/man gemaild, maar daar krijg ik nog niks van terug.
En ik ga niet zomaar naar Amsterdam (kaartje kopen zonder korting) om in de straat te komen maar niet te weten welk huis het is
Wat me overigens wel opvalt:
Ik heb hiervoor ook in Rotterdam een kamer gezocht. In 75% van de gevallen (als het al niet meer is) mocht ik na een reactie gestuurd te hebben langs komen. Ik ben het alleen nooit geworden.
In Amsterdam stuur ik dezelfde reactie, maar hier heb ik na 10-15 reacties nog geen verdere uitnodigingen ontvangen.
75% van de gevallen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:13 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben ook op zoek in Amsterdam.
Nu had ik gisteren op iets van Kamernet gereageerd, en kreeg ik een mailtje terug dat ik kon komen kijken. Alleen staat er wel een adres, maar geen huisnummer. Heb de jongen/man gemaild, maar daar krijg ik nog niks van terug.
En ik ga niet zomaar naar Amsterdam (kaartje kopen zonder korting) om in de straat te komen maar niet te weten welk huis het is
Wat me overigens wel opvalt:
Ik heb hiervoor ook in Rotterdam een kamer gezocht. In 75% van de gevallen (als het al niet meer is) mocht ik na een reactie gestuurd te hebben langs komen. Ik ben het alleen nooit geworden.
In Amsterdam stuur ik dezelfde reactie, maar hier heb ik na 10-15 reacties nog geen verdere uitnodigingen ontvangen.
Alerts i.c.m. de Gmail notifier is hier een perfecte combinatie voorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:20 schreef JeroenV het volgende:
Ik vroeg me ook af of ik nu gewoon geluk had of dat ik in een periode zat dat er niet veel reacties binnen kwamen. Want ik mocht echt veel langskomen! En ik had op zich een gewoon standaard kort verhaaltje over mijzelf.
Nu is het echt heel lastig, Amsterdam toch denk ik. Net had ik goede hoop, alleen was iemand anders net iets sneller met reageren. Ging het eens niet met hospiteren maar om wie het snelst is, grijp ik er nog naast
waar woon je nu?quote:
bij vestide.nlquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:06 schreef iBolt het volgende:
Waar moet je je inschrijven voor in Eindhoven?
Oh ja, ik heb dat ding nog nooit geleegdquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:30 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Ik wilde nog iets terugsturen, maar je inbox is vol.
entree.nu kende ik nog niet. Worden daar ook gewoon studentenwoningen aangeboden. Bij het inschrijven kan ik niet aangeven dat ik ga studeren in nijmegen, alleen arnhem?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waar woon je nu?
Ingeschreven bij: www.entree.nu ? www.sshn.nl ?
Vooral die eerste zou ik NU METEEN doen. Is gratis en werkt op inschrijftijd als je starter bent. Hoe langer je ingeschreven bent, hoe beter!
verder uiteraard het geeikte aan kamernet enzo.
Wat ook handig is: kijk of je mensen kent die in bijvoorbeeld de Proosdij wonen. Dat is een SSHN complex, maar de duo-woningen gaan in eerste instantie op voorkeur van de bewoner die er blijft wonen
GEWOON INSCHRIJVEN!!!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
entree.nu kende ik nog niet. Worden daar ook gewoon studentenwoningen aangeboden. Bij het inschrijven kan ik niet aangeven dat ik ga studeren in nijmegen, alleen arnhem?
quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:53 schreef Eva4Evah het volgende:
En ik ook!Bed moet nog wel in elkaar worden gezet, moet mijn computer erheen verhuizen (maar dat komt allemaal morgen) en verder moet ik het nog wel een beetje aankleden, tis nog erg kaal
Maar het begin is er!
Leuk om te horenquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:06 schreef Fingon het volgende:
Ik heb er 1, de kamergenoten hadden die gast al 3 weken niet gezien, maar er stond nog wel zooi in de kamer.
Hopelijk is alles eruit, anders kan ik eerst regelen dat SLS dat gaat doen, hij komt officieel per 1 september vrij, ik kan er dan hopelijk 2 september in.
Ik zal voor je duimen Indiemakker.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:32 schreef JeroenV het volgende:
Ik niet, ik ga dinsdag weer ergens kijken.
Ik weet alleen niet zeker of het nu een gewone man of studentenhuis is, maar ik verwacht eigenlijk het eerste.
Minder leuk is dat de IKEA bezorgservice vandaag tijdens een college langskwam en ik dus opnieuw 90 mag dokken en pas volgende week woensdag mijn spullen krijg.. ook heb ik nog steeds geen internet, tv, gordijnen of keuken en dat voor 500 per maandquote:
Aiii dat is inderdaad nogal kut ja.. Maar over een paar weekjes ben je ongetwijfeld helemaal gesetteldquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Minder leuk is dat de IKEA bezorgservice vandaag tijdens een college langskwam en ik dus opnieuw 90 mag dokken en pas volgende week woensdag mijn spullen krijg.. ook heb ik nog steeds geen internet, tv, gordijnen of keuken en dat voor 500 per maand.
Een niet zo mooie eerste week dus.
Inderdaad, nu voelt mijn kamer zo leeg en rommelig aanquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Aiii dat is inderdaad nogal kut ja.. Maar over een paar weekjes ben je ongetwijfeld helemaal gesetteldwaarom doet je internet en tv het nog niet dan? Dat is wel een beetje stom.
Meteen voorstellen, tenzij dat ongepast lijkt.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:22 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Topic is een klein maandje oud, maar zeker nog te gebruiken
Ik heb vanavond mijn eerste kijkavond. Moet zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus ben, maar als ik eenmaal daar zit en de bewoners me een beetje aanspreken, komt dat wel goed![]()
Overigens heb ik wel een vraag. Er komen vanavond waarschijnlijk maar 5 mensen kijken ofzo, en er zitten 5 andere huisgenoten. Als ik aanbel, en binnenkom. Moet ik dan bij de deur mij al voorstellen en in het huis ook nog eens aan alle 10? Ik weet nieteens wie de bewoners en de andere hospitanten zijn. Of moet ik dan maar gewoon in het huis een vriendelijke hoi zeggen en het voorstellen komt straks wel.
Maar aan alle mensen die daar zitten dan? Een voor een een handje geven vind ik ook zo afgezaagd. Vooral omdat er notabene concurrenten zitten haha.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:24 schreef Finitio het volgende:
[..]
Meteen voorstellen, tenzij dat ongepast lijkt.
Ik deed dat wel, wel zo netjes en meestal zeggen de hospitanten van: "Nee, ik kom hier ook voor de kamer" of degene die de deur opendeed wijst de mensen aan die er al zitten.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:35 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Maar aan alle mensen die daar zitten dan? Een voor een een handje geven vind ik ook zo afgezaagd. Vooral omdat er notabene concurrenten zitten haha.
En bovendien kun je toch ook wel een hand geven aan de andere hospiteerdersquote:Op donderdag 24 september 2009 14:35 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik deed dat wel, wel zo netjes en meestal zeggen de hospitanten van: "Nee, ik kom hier ook voor de kamer" of degene die de deur opendeed wijst de mensen aan die er al zitten.
Als ze niets zeiden gaf ik iedereen een hand, als ze het wel zeiden alleen de verhuurders. Niet dat ik iets had tegen concurrentie maar zo laat je wel zien dat je voor de kamer komt en niet speciaal voor een leuke avond (hoewel dat mooi meegenomen is).quote:Op donderdag 24 september 2009 18:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En bovendien kun je toch ook wel een hand geven aan de andere hospiteerderskom op zeg.
Alsof je je concurrentie geen hand mag geven.
Als je binnenkomt met de deuropener en diegene zegt: "Die woont hier, die woont hier en die woont hier." dan geef je toch alleen die een hand?quote:Op donderdag 24 september 2009 18:57 schreef Matthijs- het volgende:
Maar als je wel laat zien dat je voor een leuke avond komt en dat je sociaal bent, ben je chill ergo je wordt gekozen.![]()
Nee maar serieus, als je de rest geen hand geeft..
Sneu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik mag deze week weer hospiteren. Wat vinden jullie van huizen waar de mensen in de uitnodigingsmail al vragen om een krat bier aan de hospiteerders?
Je word wel in een dilemma gezet. Doe ik het niet en al die anderen doen het wel, dan kom ik natuurlijk als een cheapo over. Doe ik het wel, ben je wellicht meer dan 10 euro kwijt (met statiegeld erbij) als je het niet geworden bentquote:
Ik heb er ook al een gehad een paar weken geleden, en de uitverkorene is nu al (naast mij) ingetrokkenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
M'n eerste hospiteeravond aan de andere kant van de tafel gehadniet dat we aan tafel zaten, maar goed
!
Lastig hoor, iemand beoordelen in zo'n korte tijd.
Euhmm mensen om 7, 8 en 9 uur laten komen zodat het redelijk verdeeld was. Verder hing iedereen overal en nergensquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:44 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik heb er ook al een gehad een paar weken geleden, en de uitverkorene is nu al (naast mij) ingetrokken
Hoe hebben jullie de hospiteeravond gedaan?
Lekker uitgebreidquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:46 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Euhmm mensen om 7, 8 en 9 uur laten komen zodat het redelijk verdeeld was. Verder hing iedereen overal en nergensda's wel weer vervelend want daarom vindt iedereen iemand anders het leukst
!
Ik mag hopen dat je de vele ervaringen in dit topic hebt gebruikt om de hospiteersessie zo aangenaam mogelijk te maken voor je hospiteerdersquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
M'n eerste hospiteeravond aan de andere kant van de tafel gehadniet dat we aan tafel zaten, maar goed
!
Lastig hoor, iemand beoordelen in zo'n korte tijd.
Ik was vet lief.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je de vele ervaringen in dit topic hebt gebruikt om de hospiteersessie zo aangenaam mogelijk te maken voor je hospiteerders.
Je had zeker geen kratje bier meegenomen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Helaas vandaag net niet gewordenmorgen weer hospiteren
Nee haha, maar volgens mij had niemand dat gedaanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je had zeker geen kratje bier meegenomen?
Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je had zeker geen kratje bier meegenomen?
Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:59 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
Ohja.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen.
Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
Ooh ok, dat doe ik ook altijd. Relaxt dus, mooi. Ik laat de uitslag hier wel wetenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:31 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
Ik vind het van beide kanten wel leuk, gewoon socializen is vooral leuk als je niet echt nodig een kamer moet hebben maar op zoek bent naar iets leuks, en als je zelf de gastheer bent is het alleen maar relaxter omdat je dan helemaal geen druk hebtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende:
Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho
Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
Dit raad ik af. Ten eerste is het een vorm van omkoping, en dat word niet altijd gewaardeerd. Ten tweede denk ik niet dat het veel uitmaakt ze gaan toch af op de algemene indruk die je maakt. En ten derde word het een duur verhaal als je dat elke keer moet doen als je steeds afgewezen word (en studenten hebben al niet veel geld).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende: neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho![]()
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebbenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:
(en studenten hebben al niet veel geld).
Waar slaat dat nou weer opquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:46 schreef starla het volgende:
[..]
Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
Nee, maar dan moet je dus niet zeiken als je geen geld hebtquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:48 schreef Breathtaking het volgende:
Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld!
Jij bent zo'n zeikerd zeker? (mooie alliteratie)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:11 schreef starla het volgende:
[..]
Jij bent zo'n zeikerd zeker? (mooie alliteratie)
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
[..]
[..]
okquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:15 schreef Breathtaking het volgende:
Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
Ooh da's wel relaxt, ik ga kijken bij van Lieflandlaan, vandaag voor het eerst en ben weleens vaker bij IBB geweest.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.
Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
Nice, hospiteren ging goed dus?quote:
Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertragingquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:35 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Nice, hospiteren ging goed dus?Hoe verliep de avond
Ik vind die vragen echt zo... Weirdquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:59 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
Ach ja, hoort er een beetje bij. Is toch voor de gein. Ik kreeg op een andere hospiteeravond de vraag: Welk figuur ik uit de Donald Duck zou zijn en aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren (quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind die vragen echt zo... Weird
Zo'n gekke vraag vind ik dat niet, zo kan je er toch een paar wegstrepen. Mensen die het niet zouden weten hebben geen zelfkennis, en mensen met erge karaktertrekken kan je ook wegstrepenquote:aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
Gewoon op je vooroordelen afgaanquote:Op zondag 1 november 2009 15:47 schreef Apfelsaft het volgende:
Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
Het ligt vooral aan het muziekinstrument, ik vind over het algemeen muzikanten chille lui(net als ikquote:Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef MoneyTalks het volgende:
Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
Té genantquote:Op woensdag 25 november 2009 18:05 schreef Fingon het volgende:
Wat is je kamernet verhaaltje?
Kunnen we het ff opleuken
Is leuk joh, kunnen we lachen. Iedereen heeft die verhaaltjes geschreven, dus zo genant is het ook weer nietquote:Op donderdag 26 november 2009 00:20 schreef Rahl het volgende:
ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
Ik denk van wel. Maar goed, je moet ook jezelf durven blijven!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen. Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
Tja, als het leuk staat kan het opzich welquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen. Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |