abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 23:06:43 #1
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71164785
Hier maar weer verder dan.
deel 1 <-- kun je daar vinden

Ik sloot het topic met deze post:
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:02 schreef La_Vita het volgende:
Enkele tips waarvan ik het idee had dat ze werkten:

- Begin je berichtje met "Hoi -insert naam bewoner- = persoonlijker
- En als dat er niet bij staat "Hoi bewoners van de Kerkstraat" oid
- Zet er altijd een foto van jezelf bij. Geen foto waar je dronken in de kroeg staat of een webcamfoto, maar gewoon een leuke doch neutrale foto
- Als je aparte hobbies hebt -mits geen hobbies waar anderen last van hebben- altijd er bij zetten!

Dit berichtje gebruikte ik meestal, maar ik paste het wel altijd een beetje aan aan de situatie/verwachtingen
[..]

Vrij simpel maar werkte wel 90% van de tijd
Hopelijk heb je dr wat aan!

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Vita op 20-07-2009 23:15:17 ]
My mama didn't raise no fool
pi_71165045
tvp.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_71165067
Die UI trouwens !
  maandag 20 juli 2009 @ 23:15:49 #4
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71165174
ui?
pi_71165196
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:15 schreef La_Vita het volgende:
ui?
User Icon.
  maandag 20 juli 2009 @ 23:17:44 #6
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71165240
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

User Icon.
Ahzo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:00:01 #7
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71166721
Tvp, ben net wéér afgewezen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:06:51 #8
236335 neen
schone schijn
pi_71166878
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 21 juli 2009 @ 01:15:45 #9
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_71168147
net ook afgewezen voor mijn eerst hospitatie morgenavond weer 1. hopelijk gaat die beter.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_71168209
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:00 schreef Eva4Evah het volgende:
Tvp, ben net wéér afgewezen
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:15 schreef Rahl het volgende:
net ook afgewezen voor mijn eerst hospitatie morgenavond weer 1. hopelijk gaat die beter.
En weten jullie al wat er fout ging?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 01:38:56 #11
51794 Rahl
pi_71168403
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:21 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

[..]

En weten jullie al wat er fout ging?
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrel nu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
last.fm
pi_71168416
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:

[..]

ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrel nu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
Dat is geen goed antwoord nee.
pi_71168489
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:

[..]

Wat voor soort vragen stellen ze dan?
Цой жив
pi_71169010
ah weer nieuw topic tvp hiervoor
pi_71171585
even een tvp
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:34:06 #16
51794 Rahl
pi_71174024
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:45 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wat voor soort vragen stellen ze dan?
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
last.fm
pi_71174651
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:

[..]

dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoorden
Dan even goed nadenken wat voor huis je leuk lijkt. Af en toe samen eten/dingen doen, niet al te druk etc. Die vragen krijg je altijd.
Too much is never enough!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:10:19 #18
51794 Rahl
pi_71175302
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoorden
Dan even goed nadenken wat voor huis je leuk lijkt. Af en toe samen eten/dingen doen, niet al te druk etc. Die vragen krijg je altijd.
hehe, het schijnt zo dus had het nog nooit gedaan, en ik was ook best nerveus dus ik klapte een beetje dicht
last.fm
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:12:17 #19
236335 neen
schone schijn
pi_71175374
Waar zoeken jullie eigenlijk allemaal een kamer? Concurrenten voor mij ik wil er een in Arnhem.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:14:14 #20
51794 Rahl
pi_71175432
utrecht voor mij
last.fm
pi_71175506
Nijmegen hier
Цой жив
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:34 #22
236335 neen
schone schijn
pi_71175778
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:17 schreef Zwoerd het volgende:
Nijmegen hier
Dat is in de buurt
pi_71183333
Nog steeds Utrecht hier, maar omdat het nog niet wil vlotten overweeg ik Amersfoort nu ook. Hier misschien ervaringsdeskundigen die weten of dat goed te doen is?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_71184469
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:05 schreef Drexl het volgende:
Nog steeds Utrecht hier, maar omdat het nog niet wil vlotten overweeg ik Amersfoort nu ook. Hier misschien ervaringsdeskundigen die weten of dat goed te doen is?
Dan zou ik Zeist doen, want Amersfoort is wel heel ver weg. De SSH heeft in het westen van Zeist (De Utrecht-kant dus) de Warande in hun bezit, waar je heel eenvoudig met weinig wachttijd een kamer kunt krijgen. Het wordt dan ook veel gebruikt als tijdelijk opstapje totdat je iets in Utrecht zelf kunt krijgen (ik heb er zelf 2 maanden gewoond).
Even helemaal weg.
pi_71184631
Amersfoort is niet eens zo ver (15min met de trein), maar als je op de uithof zit is Zeist idd beter
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:50:31 #26
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71185210
Hoezo is Zeist beter dan de Uithof?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:51:41 #27
51794 Rahl
pi_71185259
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:50 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoezo is Zeist beter dan de Uithof?
ik denk op de uithof op school
last.fm
pi_71185557
Klopt, Zeist ligt dichtbij de Uithof, maar het schijnt nogal saai te zijn, daarom spreekt Amersfoort mij meer aan.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_71186476
Zeist is erg kut inderdaad, behalve als je erg blij kan worden gemaakt met veel bomen. Als je voor 't stadse karakter gaat is Amersfoort dus zeker een betere optie. Aan de andere kant, er gaat niks boven Utreg zelf natuurlijk
Even helemaal weg.
pi_71193758
tvp
Cool story, Hansel.
pi_71197658
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef neen het volgende:
Waar zoeken jullie eigenlijk allemaal een kamer? Concurrenten voor mij ik wil er een in Arnhem.
Zul je weinig concurrenten voor hebben .
pi_71202965
Vanavond mn eerste borrel gehad, ging wel goed volgens mij.. Morgen de uitslag.. Alleen wil mn opties éigenlijk nog open houden..
pi_71210247
tvp
pi_71210472
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:

[..]

wtf zo moeilijk is dat toch niet om te beantwoorden...

1. ik verwacht dat mensen toch wel schoon zijn en hun rommel in gezamelijke ruimtes opruimen. Verder hoop ik jullie natuurlijk een beetje gezellig zijn en af en toe wat leuks gaan doen.
2. Weet ik nog niet ik ga me eerst eens orientieren om uit te zoeken welke studentenverenigingen leuk zijn, als jullie aanbevelingen hebben graag
3. Ja dat vind ik wel leuk metname omdat het natuurlijk gezelliger is om met meerdere mensen te eten dan alleen en ook vanwege het kostenplaatje, alleen eten is gewoonweg duurder dan met z'n alle.
pi_71225971
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef iBolt het volgende:

[..]

wtf zo moeilijk is dat toch niet om te beantwoorden...

1. ik verwacht dat mensen toch wel schoon zijn en hun rommel in gezamelijke ruimtes opruimen. Verder hoop ik jullie natuurlijk een beetje gezellig zijn en af en toe wat leuks gaan doen.
2. Weet ik nog niet ik ga me eerst eens orientieren om uit te zoeken welke studentenverenigingen leuk zijn, als jullie aanbevelingen hebben graag
3. Ja dat vind ik wel leuk metname omdat het natuurlijk gezelliger is om met meerdere mensen te eten dan alleen en ook vanwege het kostenplaatje, alleen eten is gewoonweg duurder dan met z'n alle.
'En ook vanwege het kostenplaatje ..'

Nee joh dat zal het ijs breken !

Maar even een tvp omdat ik graag wil volgen hoe het Wikwakka etc vergaat!
pi_71232082
Rahl, ook journalistiek toch? Ga je naar de introductieweek?

Wegens soms gebruik moeten maken van een rolstoel heb ik een kamer zelfstandig woningding van de SSH gekregen, op de Uithof. Me happy! Afgelopen weekend verhuisd en ik ben zo blij dat ik hier nu zit.
pi_71232222
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:

Wegens soms gebruik moeten maken van een rolstoel heb ik een kamer zelfstandig woningding van de SSH gekregen, op de Uithof. Me happy! Afgelopen weekend verhuisd en ik ben zo blij dat ik hier nu zit.
Spacebox?
Even helemaal weg.
pi_71233727
Groter zelfs. Zelfstandige eenheid op de begane grond. Wel in de buurt van de spaceboxen.
pi_71234476
Da's wel beter, want Spaceboxen zijn toch wel erg klein hoor (al helemaal met een rolstoel). Ik neem aan dat je dan in de Bisschoppen of Cambridgelaan zit. Als je opleiding, zoals de meeste opleidingen, op de Uithof zit is het heerlijk hoe weinig tijd het kost om naar de colleges te reizen.
Even helemaal weg.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:10:30 #40
51794 Rahl
pi_71245727
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:
Yep, en yep. Hopelijk heb ik wat tegen die tijd
last.fm
pi_71246601
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:33 schreef Pitom het volgende:
Da's wel beter, want Spaceboxen zijn toch wel erg klein hoor (al helemaal met een rolstoel). Ik neem aan dat je dan in de Bisschoppen of Cambridgelaan zit. Als je opleiding, zoals de meeste opleidingen, op de Uithof zit is het heerlijk hoe weinig tijd het kost om naar de colleges te reizen.
Je weet dat die spaceboxen bij de ingang een trap hebben + een verhoging in de kamer zelf? Sowieso al niet echt rolstoelvriendelijk
pi_71248667
Cambridgelaan ja, en journalistiek zit inderdaad ontzettend dichtbij

Totaal offtopic, Rahl, weet jij hoe het zit met dat bewijs van toelating van de IBG? Een deel moest opgestuurd worden naar de HU staat me bij, maar de bijbehorende brief is verloren gegaan in de verhuisspullen. Mijn inschrijving via studielink heb ik wel voltooid, maar wat doe ik met dat bewijs van inschrijving?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:09:54 #43
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71296661
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.

Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.

In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.

Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?

Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)

Oftewel: help!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:10:29 #44
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71296674
Nouja, ik ben dus ook een beetje actief geworden op de kamersmarkt van Tilburg.

Maar hoe ziet zo'n kijkavond eruit? Moet je je ouders meenemen of juist thuislaten? En de vragen ja, die kan ik ter plaatse gelukkig wel beantwoorden, maar ik ben benieuwd naar hoe die avond er gewoon in z'n geheel uitziet.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:16:08 #45
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71296835
Saillant detail, ik kon een gloednieuw 1persoons-appartement krijgen van 28 vierkante meter voor 350 (dat is al met de huurtoeslag verrekend).

Ik heb het niet gedaan, omdat ik liever in een kamer zit en met andere mensen samen eten.
pi_71296985
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:10 schreef Skylark. het volgende:
Nouja, ik ben dus ook een beetje actief geworden op de kamersmarkt van Tilburg.

Maar hoe ziet zo'n kijkavond eruit? Moet je je ouders meenemen of juist thuislaten? En de vragen ja, die kan ik ter plaatse gelukkig wel beantwoorden, maar ik ben benieuwd naar hoe die avond er gewoon in z'n geheel uitziet.
Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.

Of ze nodigen iedereen tegelijk uit voor een drankje, dan is het meer een hospiteer'borrel' waarin iedereen een beetje met elkaar praat en ze soms het rondje afgaan over hobby's van iedereen e.d.

Beetje goed uitgelegd zo?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:24:49 #47
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71297120
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.

Of ze nodigen iedereen tegelijk uit voor een drankje, dan is het meer een hospiteer'borrel' waarin iedereen een beetje met elkaar praat en ze soms het rondje afgaan over hobby's van iedereen e.d.

Beetje goed uitgelegd zo?
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?

Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:29:20 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71297262
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.

Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.

In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.

Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?

Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)

Gewoon accepteren. Als je tenminste een beeld hebt van hoe zo'n kamer er uit ziet (als een vriendje er bijvoorbeeld al in woont). Anders is het wel leuk om van te voren al even te koekeloeren.

Als iemand een SSH woning verlaat moet deze terug gebracht worden in orginele of acceptable staat. Daarnaast maakt de woningbouwvereniging de kamer ook nog eens schoon. Mochten er toch nog gebreken zijn in jouw eenheid dan worden die vaak vrij snel verholpen. Als je uitgenodigd wordt om het contract te tekenen krijg je veel tijd om deze rustig door te lezen, iets dat zeker aan te raden is aangezien je nog wel eens gezeik kan krijgen als je zelf creatief met zwarte verf aan de gang wil.

natuurlijk is er ook nog de kans dat je een gestoond kind naast je hebt wonen die 's nachts paniekaanvallen krijgt en katten in jouw douche doodknuppelt. De kans echter dat je zo'n extreem geval tegenkomt is vrij klein, en niet iets om rekening mee te houden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71297265
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:24 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
200m ? Whehe, maar dat is wel chill ja daarom wilde ik eerst ook voor Tilburg gaan..

Mijn kamer in Groningen is 17 m2, in het centrum, en 325 euro incl.

Maar ik zou je ouders niet meenemen bij mijn laatste keer hospiteren, en dus ook die waar ik gekozen was hadden we het er nog over en zij hadden ook liever dat je je ouders niet mee nam omdat het er tenslotte om gaat dat ze jou een beetje leren kennen en niet je ouders !

Al werd ik toen gebracht en gehaald door m'n vader, wat ik vertelde, en toen zeiden ze van 'Ooh dan laat je je vader de kamer toch ook nog even zien voordat je gaat?' wat ik toen ook heb gedaan was voor m'n vader natuurlijk ook wel even leuk.

Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:32:46 #50
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71297393
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

200m ? Whehe, maar dat is wel chill ja daarom wilde ik eerst ook voor Tilburg gaan..

Mijn kamer in Groningen is 17 m2, in het centrum, en 325 euro incl.

Maar ik zou je ouders niet meenemen bij mijn laatste keer hospiteren, en dus ook die waar ik gekozen was hadden we het er nog over en zij hadden ook liever dat je je ouders niet mee nam omdat het er tenslotte om gaat dat ze jou een beetje leren kennen en niet je ouders !

Al werd ik toen gebracht en gehaald door m'n vader, wat ik vertelde, en toen zeiden ze van 'Ooh dan laat je je vader de kamer toch ook nog even zien voordat je gaat?' wat ik toen ook heb gedaan was voor m'n vader natuurlijk ook wel even leuk.

Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
Typfoutje, sorry. Al die getallen hé.

Ja aan de ene kant wilde ik dat ook al niet doen, maar aan de andere kant zijn m'n ouders niet dom en zien zij dingen die ik niet zou zien (schimmel achter behang, om maar wat te noemen). Maar dan vraag ik wel of ze een lijstje voor me maken.

Dan nog iets meenemen. Deed jij dat?
pi_71297906
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:32 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Typfoutje, sorry. Al die getallen hé.

Ja aan de ene kant wilde ik dat ook al niet doen, maar aan de andere kant zijn m'n ouders niet dom en zien zij dingen die ik niet zou zien (schimmel achter behang, om maar wat te noemen). Maar dan vraag ik wel of ze een lijstje voor me maken.

Dan nog iets meenemen. Deed jij dat?
Ja maar je kunt je kamer sowieso nog eens even goed onder de loep nemen voordat je je contract tekent, dat ga ik ook doen. Je moet daar niet bij de eerste bezichtiging als Sherlock Holmes rond gaan lopen gewoon een beetje in het algemeen de kamer bekijken (ernstige gebreken vallen natuurlijk meteen op) en als je de kamer krijgt dan kun je met je ouders even echt goed kijken.

En nee waarom zou ik? Ik vind dat zo slijmerig overkomen, en alsof je ze probeert om te kopen. Misschien dat als ik de kamer eenmaal heb dat ik iets leuks meeneem maar echt niet bij een eerste ontmoeting !

Stel je moet 15 keer hospiteren voordat je een kamer hebt (het komt voor) dan gaat het je nog een fortuin kosten ook !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2009 20:47:25 ]
pi_71298015
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

En nee waarom zou ik? Ik vind dat zo slijmerig overkomen, en alsof je ze probeert om te kopen. Misschien dat als ik de kamer eenmaal heb dat ik iets leuks meeneem maar echt niet bij een eerste ontmoeting !

Stel je moet 15 keer hospiteren voordat je een kamer hebt (het komt voor) dan gaat het je nog een fortuin kosten ook !
Dit dus, ik zou er trouwens niet eens over denken om op een advertentie op kamernet te reageren waarin staat: "en neem iets lekkers te drinken voor ons mee" . Zodat zij, als ze 20 mensen uitnodigen, voor de rest van de maand genoeg drank in huis hebben zeker?
Cool story, Hansel.
pi_71298112
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dit dus, ik zou er trouwens niet eens over denken om op een advertentie op kamernet te reageren waarin staat: "en neem iets lekkers te drinken voor ons mee" . Zodat zij, als ze 20 mensen uitnodigen, voor de rest van de maand genoeg drank in huis hebben zeker?
Ben je die wel eens tegen gekomen dan ? Ik serieus nog nooit.

Maar dat zou wel slim zijn van ze !
pi_71298315
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:52 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ben je die wel eens tegen gekomen dan ? Ik serieus nog nooit.

Maar dat zou wel slim zijn van ze !
Ja, twee . Het hele bericht kwam sowieso een beetje popie jopie over, alsof ze allemaal de beste vrienden waren, het tofste huis in Rotterdam hadden en ze álles samen deden. En dan komen ze aanzetten met een kamertje van 13m2 ergens in noord, voor 'maar' 400 euro per maand . Nee dank je, dan zoek ik wel verder naar een huis met gewone, relaxte personen.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 21:02:24 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71298462
Bij veel hospiteeravonden is het trouwens wel gebruikelijk dat degene die langs komt is kleins mee neemt. Dit hoeft geen fles bacardi van 20 euro te zijn, maar een kleine bijdrage voor een avond waar je vaak gratis drinkt wordt wel gewaardeerd. Het komt in ieder geval over dat je een serieuze kandidaat bent.

Het hangt natuurlijk erg af naar wat voor een soort studentenhuis je gaat, maar je ouders meenemen is in 90% van de gevallen geen goed idee. Natuurlijk is het belangrijk om er op te letten dat er niet ergens ' verborgen' schimmels aanwezig zijn, maar zo'n avond is daar geen goed moment voor. je kan dan beter letten om de sfeer in het huis, het soort mensen dat er woont en de locatie/grote van de kamers. Als je echt serieus bent om er gaan wonen dan kan je later altijd nog de muren grondig checken.

Zorg er in ieder geval voor dat tijdens de avond veel van de aandacht op een positieve manier naar jou toe gaat. Maak een boel leuke opmerkingen, vertel een leuk verhaal en kom over als een symphatiek figuur. Er zit namelijk een wisselwerking in het spelletje, Jij moet jezelf verkopen als de 'ideale huisgenoot' voor dat huis en het huis zelf zal als het goed is ook duidelijk willen maken wat voor een karakter het heeft.

Je bent aan het einde van de avond niet verplicht om het huis te nemen. Het loont daarom ook altijd de moeite om jezelf zo goed mogelijk neer te zetten, ook al heb je het idee dat de kamer niet ideaal voor jou is. Mensen kennen elkaar namelijk en op het moment dat de hospiteerders een duidelijk beeld van jou hebben (en je wel mogen) kan het zo zijn dat ze een tip hebben voor een kamer waar je wellicht perfect inpast.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71298501
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:58 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, twee . Het hele bericht kwam sowieso een beetje popie jopie over, alsof ze allemaal de beste vrienden waren, het tofste huis in Rotterdam hadden en ze álles samen deden. En dan komen ze aanzetten met een kamertje van 13m2 ergens in noord, voor 'maar' 400 euro per maand . Nee dank je, dan zoek ik wel verder naar een huis met gewone, relaxte personen.
Nogal sneu ja
pi_71298608
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 21:02 schreef Ryon het volgende:
Bij veel hospiteeravonden is het trouwens wel gebruikelijk dat degene die langs komt is kleins mee neemt. Dit hoeft geen fles bacardi van 20 euro te zijn, maar een kleine bijdrage voor een avond waar je vaak gratis drinkt wordt wel gewaardeerd. Het komt in ieder geval over dat je een serieuze kandidaat bent.

Het hangt natuurlijk erg af naar wat voor een soort studentenhuis je gaat, maar je ouders meenemen is in 90% van de gevallen geen goed idee. Natuurlijk is het belangrijk om er op te letten dat er niet ergens ' verborgen' schimmels aanwezig zijn, maar zo'n avond is daar geen goed moment voor. je kan dan beter letten om de sfeer in het huis, het soort mensen dat er woont en de locatie/grote van de kamers. Als je echt serieus bent om er gaan wonen dan kan je later altijd nog de muren grondig checken.

Zorg er in ieder geval voor dat tijdens de avond veel van de aandacht op een positieve manier naar jou toe gaat. Maak een boel leuke opmerkingen, vertel een leuk verhaal en kom over als een symphatiek figuur. Er zit namelijk een wisselwerking in het spelletje, Jij moet jezelf verkopen als de 'ideale huisgenoot' voor dat huis en het huis zelf zal als het goed is ook duidelijk willen maken wat voor een karakter het heeft.

Je bent aan het einde van de avond niet verplicht om het huis te nemen. Het loont daarom ook altijd de moeite om jezelf zo goed mogelijk neer te zetten, ook al heb je het idee dat de kamer niet ideaal voor jou is. Mensen kennen elkaar namelijk en op het moment dat de hospiteerders een duidelijk beeld van jou hebben (en je wel mogen) kan het zo zijn dat ze een tip hebben voor een kamer waar je wellicht perfect inpast.
Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken.

Ik kreeg de kamer.
pi_71299655
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 21:06 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken.

Ik kreeg de kamer.
Je toekomstige 'huisgenoten' droegen niet toevallig allemaal witte pakken ?
Cool story, Hansel.
pi_71299743
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

vrijdag 24 juli 2009 @ 21:55:30 #60
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71300177
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gewoon accepteren. Als je tenminste een beeld hebt van hoe zo'n kamer er uit ziet (als een vriendje er bijvoorbeeld al in woont). Anders is het wel leuk om van te voren al even te koekeloeren.

Als iemand een SSH woning verlaat moet deze terug gebracht worden in orginele of acceptable staat. Daarnaast maakt de woningbouwvereniging de kamer ook nog eens schoon. Mochten er toch nog gebreken zijn in jouw eenheid dan worden die vaak vrij snel verholpen. Als je uitgenodigd wordt om het contract te tekenen krijg je veel tijd om deze rustig door te lezen, iets dat zeker aan te raden is aangezien je nog wel eens gezeik kan krijgen als je zelf creatief met zwarte verf aan de gang wil.

natuurlijk is er ook nog de kans dat je een gestoond kind naast je hebt wonen die 's nachts paniekaanvallen krijgt en katten in jouw douche doodknuppelt. De kans echter dat je zo'n extreem geval tegenkomt is vrij klein, en niet iets om rekening mee te houden.
Bedankt, daar heb ik wat aan Nee ik ben nog nooit in dat SSH complex geweest dus ik weet niet hoe het eruitziet, maar ik denk dat ik van het weekend toch maar eens ga koekeloeren
pi_71303112
Met huizen van de SSH heb je ook maar een maand opzegtermijn dus je kunt het voor de zekerheid altijd nemen en als het niet bevalt van daaruit verder zoeken.

Mocht je echt niet wachten tot de huidige bewoonster terug is van vakantie trouwens? Ik had hetzelfde probleem, al ging dat om een paar dagen. Na een mailtje was het geen probleem als ik wat later zou gaan kijken en dus ook later zou laten weten of ik het wel of niet deed, de vrouw van de SSH waar ik mee mailde zei dat ze iedereen in principe de kans wil geven eerst te kijken voordat ze een beslissing nemen.

Overigens hoef je kamers niet helemaal in originele staat terug te brengen, de muren kunnen bijvoorbeeld best geverfd zijn in een kleur die je niet aanspreekt. Zolang deze "in twee lagen overschilderbaar" is mag de oude bewoner het laten zitten.

Het klopt wel dat alles gerepareerd en redelijk schoon is voordat je erin komt. De vorige bewoonster hier had per de 13e opgezegd en ik kon er per de 16e in; in de tussentijd heeft de SSH nog iets gerepareerd.
pi_71305776
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nee !
pi_71308170
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:24 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Bij studentenhuis; ouders thuislaten. Je gaat op jezelf wonen, laat dat ook zien
Bij gewone kamer kan je best je ouders meenemen tijdens een bezichtiging vind ik.
pi_71312877
Ouders meenemen is volgens mij niet in 90% van de gevallen, maar in 100% van de gevallen niet aan te raden. Heb nog nooit gehoord dat het voorkwam zelfs, maar je komt dan wel over als een enorme kneus denk ik Cadeautjes meenemen vind ik ook onzin, kan altijd nog als je de kamer krijgt.

@eva4evah: Bij een SSH complex hoef je niet echt bang te zijn, al die kamers zijn wel in een aardige staat. Is het op de camebridgelaan? Lijkt me echt retesaai als je daar met 1 iemand zit, maar het belangrijkste is als je er maar zit. Kan je altijd doorzoeken
Overigens staat mijn huidige kamer op de ssh site. Ik had 3 jaar geleden 5 maanden inschrijftijd en kon er hospiteren. Weet niet hoe het nu is

[ Bericht 22% gewijzigd door The6thgate op 25-07-2009 13:50:47 ]
pi_71313030
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:45 schreef The6thgate het volgende:
Ouders meenemen is volgens mij niet in 90% van de gevallen, maar in 100% van de gevallen niet aan te raden. Heb nog nooit gehoord dat het voorkwam zelfs, maar je komt dan wel over als een enorme kneus denk ik Cadeautjes meenemen vind ik ook onzin, kan altijd nog als je de kamer krijgt.
Inderdaad, maar als het geen hospiteersessie is (en je dus gewoon met de huisbaas de kamer bekijkt) kan het wel gewoon.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:53 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee !
Toch vraag ik mij af hoe het gespreksonderwerp van dingen als "wat voor hobby's heb je", naar "masturberen met een slapende hand" is gegaan . Het moet dus wel goed geklikt hebben met je toekomstige huisgenoten. Trouwens, als je in de appelstraat (de grote of de kleine ? ) gaat wonen, woon je vlakbij mijn broer. Mijn privacy, wat doe je ?

Overigens ga ik zelf 99% zeker gewoon voor de kamer/huis in Delfshaven, Roffa. 't Is wel 20 minuten fietsen (of dezelfde tijd met de metro die voor de deur stopt), en 10 minuten naar het centrum, maar je hebt dan wel álles dichtbij. In een straal van 100 meter zijn er al drie supermarkten, 2 coffeeshops, 2 kroegen, een drogist, en nog wat andere shizzle waar ik nog niet binnen heb gekeken .

Mischien is het leuk als mensen pics plaatsen van hun nieuwe kamers/huizen/buurt?

[ Bericht 19% gewijzigd door wikwakka2 op 25-07-2009 13:58:30 ]
Cool story, Hansel.
pi_71316399
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:51 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar als het geen hospiteersessie is (en je dus gewoon met de huisbaas de kamer bekijkt) kan het wel gewoon.
[..]

Toch vraag ik mij af hoe het gespreksonderwerp van dingen als "wat voor hobby's heb je", naar "masturberen met een slapende hand" is gegaan . Het moet dus wel goed geklikt hebben met je toekomstige huisgenoten. Trouwens, als je in de appelstraat (de grote of de kleine ? ) gaat wonen, woon je vlakbij mijn broer. Mijn privacy, wat doe je ?

Overigens ga ik zelf 99% zeker gewoon voor de kamer/huis in Delfshaven, Roffa. 't Is wel 20 minuten fietsen (of dezelfde tijd met de metro die voor de deur stopt), en 10 minuten naar het centrum, maar je hebt dan wel álles dichtbij. In een straal van 100 meter zijn er al drie supermarkten, 2 coffeeshops, 2 kroegen, een drogist, en nog wat andere shizzle waar ik nog niet binnen heb gekeken .

Mischien is het leuk als mensen pics plaatsen van hun nieuwe kamers/huizen/buurt?
Hahaha nouja ik weet het echt niet meer we hadden het geloof ik over ongemakkelijke stiltes enzo, en toen zei ik dat een vriendin van me een tijdje terug zei dat ik die altijd probeer te verbreken door gênante vragen te stellen dus toen vroegen zij: Ja wat voor vragen dan?

En dat was de enige vraag die ik kon bedenken en ik vond het beter om iets te zeggen dan niets, maar ze konden erom lachen dus gelukkig maar !

En de grote jwz. Waar woont je broer dan ? En alsof je daar de deur plat loopt !

Maar klinkt goed jouw kamer
pi_71317772
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:59 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hahaha nouja ik weet het echt niet meer we hadden het geloof ik over ongemakkelijke stiltes enzo, en toen zei ik dat een vriendin van me een tijdje terug zei dat ik die altijd probeer te verbreken door gênante vragen te stellen dus toen vroegen zij: Ja wat voor vragen dan?

En dat was de enige vraag die ik kon bedenken en ik vond het beter om iets te zeggen dan niets, maar ze konden erom lachen dus gelukkig maar !
Ok, ik dacht al !
quote:
En de grote jwz. Waar woont je broer dan ? En alsof je daar de deur plat loopt !

Maar klinkt goed jouw kamer
De violenstraat, een straat ten oosten van de grote appelstraat dus . Ze hebben daar wel lompe namen trouwens, de grote en de kleine rozenstraat, de grote en de kleine appelstraat en dan nog de grote/kleine lelie en kruisstraten . Lekker origineel en ook nog eens verschrikkelijk kut om met de auto te rijden (dat is heel groningen eigenlijk ). Maar wel een relaxte ( ) buurt.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:45:49 #68
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71327117
quote:

[..]

Ik kreeg de kamer.
Dat is dan ook best een goede vraag.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:51:08 #69
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71327256
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:

Wanneer is het gebouw opgeleverd? Studentenkamers kunnen snel verloederen, maar als het een gebouw van zegge de afgelopen tien jaar is, kun je er bijna vanuit gaan dat het niet al te slecht zal zijn. Bezoeken kan nooit kwaad, maar ga er niet vanuit dat je rond deze tijd veel medebewoners zal aantreffen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:51:51 #70
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_71327276
quote:

[..]

Ik heb tijdens m'n laatste hospitatie gevraagd of iemand wel eens op z'n hand had gezeten totdat die in slaap viel en zichzelf er daarna mee had afgetrokken gevingerd.

Ik kreeg de kamer.
En, heb jij dat wel eens gedaan?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 23:49:52 #71
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71329229
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:45 schreef The6thgate het volgende:

@eva4evah: Bij een SSH complex hoef je niet echt bang te zijn, al die kamers zijn wel in een aardige staat. Is het op de camebridgelaan? Lijkt me echt retesaai als je daar met 1 iemand zit, maar het belangrijkste is als je er maar zit. Kan je altijd doorzoeken
Overigens staat mijn huidige kamer op de ssh site. Ik had 3 jaar geleden 5 maanden inschrijftijd en kon er hospiteren. Weet niet hoe het nu is
Zit op het Salamancapad. Dat complex is het eenaarnieuwste complex, schijnt, het is in 2005 gebouwd, dus dat is wel mooi. Vond het wel grappig aangezien ik ook in Salamanca ben geweest Ben net even gaan koekeloeren, er was helaas niemand thuis maar een buurjongen kon me vertellen dat het wel snor zat. Heb ook door de ramen gegluurd aangezien en het zag er allemaal best prima uit. Kamer is schat ik zo'n 4 bij 4, eigen wastafel (yeah!), woonkamer + keuken zag er ook allemaal wel goed uit. Enige is dat ik dus niet weet hoe mijn huisgenote is en ja het is wel saai denk ik met zo weinig huisgenoten, maargoed je moet ergens beginnen en ik kan altijd verderzoeken.

Uithof is verder, tja... natuurlijk omdat het nu vakantietijd is was het er heel erg dood, maar verder vond ik het ook niet echt spectaculair, alleen maar grote complexgebouwen eigenlijk, verder wel rustig lijkt me. Maarja 20 minuten fietsen is altijd nog beter dan 2 uur treinen

Maandag ga ik bellen dat ik 'm wil
pi_71329501
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:51 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

En, heb jij dat wel eens gedaan?
Nee. Jij?
pi_71329638
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:58 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee. Jij?
Bah, mannen doen dat niet bij zichzelf .
Cool story, Hansel.
  zondag 26 juli 2009 @ 00:05:33 #74
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_71329717
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:58 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee. Jij?
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het voelde hetzelfde als normaal. Wanneer jij het doet is het veul lekkerder
pi_71332416
Je moet gewoon eerlijk alles beantwoorden. Bij ons in huis gaat het als volgt:
- We nodigen 5/6 mensen tegelijk uit
- zetten bier/wijn op tafel (mensen die komen hospiteren durven nooit uit zichzelf te pakken, als ze dat wel doen vinden wij het al chill)
- gewoon vertellen wie wij zijn en vragen aan hun stellen
- na een half uur 3 mensen wegsturen die het zeker niet worden. Vaak is dat al na 2 minuten duidelijk
- de andere 2/3 mensen beter leren kennen. Het komt vaak voor dat we gewoon een gezellige avond hebben dan. Zo zie je het beste wie bij je in huis past

Ik heb de laatste tijd teveel hospiteeravonden gehad. Ik woon in een huis met 4 personen, en er zijn het laatste half jaar 3 vertrokken

Verder moet je niet teveel verwachten van hospiteren, gewoon zitten en je verhaaltje doen. En weten wat met graag wel of niet willen horen. Je hoeft niet te zeggen dat je iedere week strontlazerus bent en de boel onderkotst (zijn wel mensen langsgeweest die het nodig vinden om hierover op te scheppen )
pi_71336088
Een paar tips voor Hospiteren van deze eeuwige student:

• Neem je ouders nooit mee. Het meenemen vaneen vriendje of vriendinnetje is ook minder fijn. Als je toch iemand meeneemt en diegene zijn/haar mond open trekt levert het dikke minpunten op. We zijn geïnteresseerd in jouw persoon, niet in de persoon van degene die als gezelschap hebt meegebracht.
  • Heb een mening over alles waar een student mee in aanraking kan komen, zoals: welke sport je beoefend, en bij welke vereniging; van gezelligheidsvereniging je lid van bent / wil worden; of je graag commissies doet, en waarbij; welk dispuut je lid van bent. Als je geen sjaars meer bent, weet je ook waar je graag uit gaat en aan wie / wat je een hekel hebt en waarom.
  • Looks do matter, dus kleed je een beetje leuk, kom je meestal ook spontaner over. Dit betekent niet dat je je kleedt alsof je uitgaat, maar wel dat je er niet als een slons uitziet.
  • Als wij een curveball gooien, dan mag je weigeren op die vraag in te gaan. Een origineel antwoord of een originele reden waarom je niet wil antwoorden wordt meer gewaardeerd.
  • Bij de rondleiding mag je echt wel kritische vragen stellen, maar het ronduit afkraken van de kamer of de faciliteiten levert flink wat minpunten op. Je past dan niet bij de kamer of het huis, simpel. (en ja, vaak genoeg meegemaakt)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2009 12:39:43 ]
  • pi_71337132
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef ocf81 het volgende:
    Een paar tips voor Hospiteren van deze eeuwige student:

• Neem je ouders nooit mee. Het meenemen vaneen vriendje of vriendinnetje is ook minder fijn. Als je toch iemand meeneemt en diegene zijn/haar mond open trekt levert het dikke minpunten op. We zijn geïnteresseerd in jouw persoon, niet in de persoon van degene die als gezelschap hebt meegebracht.
  • Heb een mening over alles waar een student mee in aanraking kan komen, zoals: welke sport je beoefend, en bij welke vereniging; van gezelligheidsvereniging je lid van bent / wil worden; of je graag commissies doet, en waarbij; welk dispuut je lid van bent. Als je geen sjaars meer bent, weet je ook waar je graag uit gaat en aan wie / wat je een hekel hebt en waarom.
  • Looks do matter, dus kleed je een beetje leuk, kom je meestal ook spontaner over. Dit betekent niet dat je je kleedt alsof je uitgaat, maar wel dat je er niet als een slons uitziet.
  • Als wij een curveball gooien, dan mag je weigeren op die vraag in te gaan. Een origineel antwoord of een originele reden waarom je niet wil antwoorden wordt meer gewaardeerd.
  • Bij de rondleiding mag je echt wel kritische vragen stellen, maar het ronduit afkraken van de kamer of de faciliteiten levert flink wat minpunten op. Je past dan niet bij de kamer of het huis, simpel. (en ja, vaak genoeg meegemaakt)
  • Vooral het laatste punt klopt. Er komen meerdere mensen kijken, dus afkraken heeft geen zin. Plus dat wij er toch niks aan kunnen doen. Wij verhuren die kamer niet. Over de prijs onderhandelen doen wij niet, daarvoor mag je bij de huisbaas zijn. Als je gaat afkraken kom je als een zeikerd over, en daar wil niemand mee samen wonen
      maandag 27 juli 2009 @ 01:29:07 #78
    241594 iBolt
    Lighting
    pi_71355400
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef ocf81 het volgende:
  • Tuurlijk heb je hier uiteraard gelijk in maar als de kamer al slecht is ga ikzelf al daarvoor moet je me echt niet wegsturen of te vertellen dat ik de kamer niet krijg. Precies de zelfde instelling zou ik eigenlijk gaan naar de hospiteeravond. Niet met de vraag ben ik wel leuk genoeg voor hun maar zijn zij leuk genoeg voor mij kortom de rollen omdraaien.
    pi_71355497
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:

[..]
    Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bij .

Het was een huis vol vrouwen en hij is man, misschien daarom. Alleen toen hij aangaf homo te zijn was het geen probleem meer .
    pi_71357192
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 01:29 schreef iBolt het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je hier uiteraard gelijk in maar als de kamer al slecht is ga ikzelf al daarvoor moet je me echt niet wegsturen of te vertellen dat ik de kamer niet krijg. Precies de zelfde instelling zou ik eigenlijk gaan naar de hospiteeravond. Niet met de vraag ben ik wel leuk genoeg voor hun maar zijn zij leuk genoeg voor mij kortom de rollen omdraaien.
    Dat kan je doen, en ergens moet je dat ook wel een beetje doen, maar je komt wel snel arrogant over denk ik.
    pi_71358321
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 01:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bij .

Het was een huis vol vrouwen en hij is man, misschien daarom. Alleen toen hij aangaf homo te zijn was het geen probleem meer .
    Wat zielig van die ouders zeg.
    Cool story, Hansel.
    pi_71361629
    Hospiteren, verschrikkelijk. Heb het een paar keer gedaan en heb toen maar gedacht; laat maar! (ik woonde al op kamers via een woonstichting)

In zo'n kringetje zitten en dan gemaakt gezellig doen met iedereen. Er leken altijd mensen bij te zitten met een intens zielig verhaal, denk aan uit huis gestuurd/huis afgebrand/ziekte/etc. Kom op, moet je dat nou echt delen als er 20 mensen om je heen zitten? Ze trokken dan ook alle aandacht naar zich toe, wel slimme tactiek opzich, maar wel onder de maat hoor. Net zoals de mensen die te laat arriveren, waardoor het verhaal weer opnieuw gedaan moest worden. Het meest rare wat ik heb meegemaakt is dat mijn naam op een blaadje stond en dat ik op de foto moest met dat blaadje, a la amerikaanse gevangenis idee. Overbodig te vermelden dat ik toen weggegaan ben Waren die lui nog helemaal beledigd waarom ik in godsnaam niet in hun 'geweldige' huis wilde wonen. Ook een keer gehospiteerd en daar werd gewoon gezegd dat de huisbaar ieder moment langs kon komen wanneer het hem schikte om geld te innen

Alle huizen die ik heb gezien spraken me niet aan. Verplicht samen eten? Uhm, doe normaal. Bij een zo'n huis hing een bord waarop je moest aankruisen wat je die week ging doen en met wie. Hoe bedoel je sociale controle Nee, ik waardeerde mijn eigen studentenhuis des te meer na deze ervaringen en nam de iets langere reistijd dan ook maar voor lief. Nu woon ik in mijn eigen flat, zonder hospiteergedoe, love it
    gewoon omdat het kan
    pi_71363228
    Vrijdag weer hospiteeravond houden voor mn huidige kamer. Vond het eerst nog wel leuk, maar heb er nu helemaal geen zin meer in Elke keer weer zo'n oppervlakkig gesprek houden, zenuwachtige mensen waar niks uit komt en dan maar hopen dat er uiteindelijk nog een leuk iemand tussen zit.
      maandag 27 juli 2009 @ 15:44:09 #84
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71367646
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 01:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Lol, die meiden mochten enkel iemand uitzoeken met goedkeuring van de ouders?
    Oh really?
      maandag 27 juli 2009 @ 16:03:32 #85
    51794 Rahl
    pi_71368152
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef The6thgate het volgende:
    Vrijdag weer hospiteeravond houden voor mn huidige kamer. Vond het eerst nog wel leuk, maar heb er nu helemaal geen zin meer in Elke keer weer zo'n oppervlakkig gesprek houden, zenuwachtige mensen waar niks uit komt en dan maar hopen dat er uiteindelijk nog een leuk iemand tussen zit.
    Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :p
    last.fm
      maandag 27 juli 2009 @ 16:06:59 #86
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71368264
    Ik had ook weer wat uinodigingen binnen maar wanneer er meer dan 10 gasten komen kom ik niet... daar ga ik niet 4.5 uur voor in de trein zitten
    pi_71368410
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:03 schreef Rahl het volgende:

[..]

Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :p
    Gaat via de SSH. Wij krijgen een lijst van 15 mensen die gereageerd hebben met de langste wachttijd en dan kunnen we ze uitnodigen.
    Frustratie begint nu al. Had bij de etage informatie gezet dat de hospiteeravond vrijdag is, krijg ik nu al 3 afmeldingen van mensen die dan in het buitenland zitten. Leer eens lezen en REAGEER DAN OOK NIET Echt te dom voor woorden af en toe
    pi_71369242
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:03 schreef Rahl het volgende:

[..]

Wij kijken gewoon naar de mails en doen een selectie op je interesses en letten op hoe je mail overkomt. Muziekale interesses liggen bijvoorbeeld gevoelig. Je mag best een instrument bespelen zolang je band of orkest maar een eigen oefenruimte heeft. Af en toe oefenen is niet erg, maar een wekelijkse sessie tot laat is ons te veel van het goede. Meestal worden ze daar niet per definitie op afgewezen bij de voorselectie, maar als ze tijdens het praatje aangeven dat de hele band komt oefenen is het wel dikke minpunten. Al-met-al redelijk subjectief dus. Het ligt er ook aan of je sjaars bent of niet en hoe oud je bent. Soms zijn we op zoek naar een sjaars om de rangen at te verjongen, soms juist niet. Ook m/v selectie weegt zwaar.
    Buitenlanders die de taalcursus van de uni of hogeschool niet willen doen zijn bij voorbaat uitgeselecteerd. Dat soort mensen willen wij niet in huis hebben omdat ze dan hun draai nooit zullen vinden in het huis vanwege de taalbarrière. (even een snelle mededeling op het bord tweetalig maken is vervelend)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 16:40:53 ]
      maandag 27 juli 2009 @ 17:06:30 #89
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71370016
    Bah, een paar keer gereageerd en nu zijn m'n reacties bijna op. Alleen wat teruggekregen van best een vet huis, maar ze gaven al aan dat ik als ik de kamer wilde bij hun vereniging moest, en dat is echt zo'n koorknapenvereniging, rechts, ballerig. Sowieso lijkt die vereniging een monopolie te hebben op de goede kamers.
      maandag 27 juli 2009 @ 17:07:10 #90
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71370032
    Yay, een nieuwe reactie zie ik nu. Voor nu woensdag.
    pi_71370185
    Corpshuizen . Ga daar maar niet naartoe. Tenzij je 3 keer per week samen zo dronken wil worden dat je meerdere keren per nacht moet overgeven. Maar daarna kan je dan wel weer vrolijk doorzuupen .
    Cool story, Hansel.
      maandag 27 juli 2009 @ 17:19:51 #92
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71370412
    Uhuh, weet ik. Daarom heb ik vriendelijk teruggestuurd van; Nee, bedankt.

Maar die nieuwe, die heeft potentie.
      maandag 27 juli 2009 @ 17:22:30 #93
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71370474
    Hehe, geweldig. Allerlei familieleden, buren en vrienden komen dagelijks langs met handige spullen voor de verhuizing. Heb al een zitbank, een chillstoel, een tafeltje, een grote koelkast, een televisie en servies etc. bij elkaar gespaard voor nop.
    Oh really?
      maandag 27 juli 2009 @ 17:28:48 #94
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71370647
    Is 15m ruim? Ik heb namelijk absoluut geen idee, maar het lijkt me wel leefbaar.
      maandag 27 juli 2009 @ 17:32:01 #95
    177582 Ryon
    Alle neuzen naar rechts
    pi_71370726
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:28 schreef Skylark. het volgende:
    Is 15m ruim? Ik heb namelijk absoluut geen idee, maar het lijkt me wel leefbaar.
    Groot zat. Zit er ook nog een gemeenschappelijke kamer bij? Dat kan ook wel helpen.

Het hangt ook een beetje af van in welke stad je zit. In de grote steden is 15 m een vrij gemiddelde kamermaat maar in sommige dorpen is het aan de krappe kant.
    --
      maandag 27 juli 2009 @ 17:35:55 #96
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71370828
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Groot zat. Zit er ook nog een gemeenschappelijke kamer bij? Dat kan ook wel helpen.

Het hangt ook een beetje af van in welke stad je zit. In de grote steden is 15 m een vrij gemiddelde kamermaat maar in sommige dorpen is het aan de krappe kant.
    Tilburg. En er zit van alles bij, studiearchief, chillkamer, studeerkamer. Dus dat zit wel goed denk ik.
    pi_71370890
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef Matthijs- het volgende:
    Hehe, geweldig. Allerlei familieleden, buren en vrienden komen dagelijks langs met handige spullen voor de verhuizing. Heb al een zitbank, een chillstoel, een tafeltje, een grote koelkast, een televisie en servies etc. bij elkaar gespaard voor nop.
    Nice, een tweede koelkast past mooi in de woonkamer. Of was je van plan hem in je eigen kamer te zetten?
    Cool story, Hansel.
      maandag 27 juli 2009 @ 17:42:46 #98
    177582 Ryon
    Alle neuzen naar rechts
    pi_71370970
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:35 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Tilburg. En er zit van alles bij, studiearchief, chillkamer, studeerkamer. Dus dat zit wel goed denk ik.
    Dat is prima. Als het huis gewoon gezellig is dan gebruik je je kamer voornamelijk om te slapen, beetje te studeren en af en toe een filmpje te checken. Dan is 15m echt ruim zat.

Ken Tilburg qua huizen voornamelijk via de studentenclub die daar zit. Die hebben inderdaad veel mooie huizen waar je voor zeer weinig (in vergelijking met andere steden) kan wonen. Maar.. ik heb het vermoeden dat je in Tilburg ook op veel andere plekken mooie kamers kan krijgen.
    --
    pi_71370979
    Als wij een lege kamer hebben in het huis (wonen 8 man) dan mogen wij de kijkavond zelf regelen, is wel relaxed meestal krijgt iedereen 20 minuten, eerst de kamer bekijken en dan een gesprekje (als ze geinteresseerd zijn) alleen was er laatst iets mis gegaan, wij hadden zelf 6 mannen geselecteerd die mochten komen maar de opzichtster had ook nog 20 mensen uitgenodigd! lekkere chaos dus

trouwens, de jongen die we hebben gekozen had een fles rosé mee, dat doet het altijd goed bij vrouwen (A)
      maandag 27 juli 2009 @ 18:04:47 #100
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71371487
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:38 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nice, een tweede koelkast past mooi in de woonkamer. Of was je van plan hem in je eigen kamer te zetten?
    Maakt me niet zoveel uit, woonkamer is prima. Grote koelkast dus kunnen we genoeg stuff in kwijt.
    Oh really?
    pi_71374469
    Ik krijg morgenochtend de sleutels van m'n nieuwe crib en dan ga ik beginnen met inrichten
    pi_71374985
    Niiiice! Heb je al meubels enzo gekocht dan? Of ga je alleen kijken wat je er allemaal in kan proppen .
    Cool story, Hansel.
    pi_71375058
    Ik had dit deel helemaal gemist

TVP
    friet saté
    pi_71375221
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 20:07 schreef wikwakka2 het volgende:
    Niiiice! Heb je al meubels enzo gekocht dan? Of ga je alleen kijken wat je er allemaal in kan proppen .
    Ik heb net een bed besteld, een boxspring ! Verder neem ik wat dingen van thuis mee, en ga ik morgen naar de Ikea.
      maandag 27 juli 2009 @ 20:20:13 #105
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71375401
    Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik wat meeneem, een kratje pils ofzo. Maar dat is wel kut als ik de kamer niet wil/zij wijzen me af. Dan blijf ik aan de gang.
    pi_71375443
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef Skylark. het volgende:
    Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik wat meeneem, een kratje pils ofzo. Maar dat is wel kut als ik de kamer niet wil/zij wijzen me af. Dan blijf ik aan de gang.
    Een sixpack dan maar ?
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik heb net een bed besteld, een boxspring ! Verder neem ik wat dingen van thuis mee, en ga ik morgen naar de Ikea.
    Ikea Groningen . Toen ik er vorige week was mochten we wel even anderhalf uur wachten tot onze bestelling klaar was. Toen zagen we onze kar met spullen daar zo bij de afhaalruimte staan, vroegen we aan dat wief bij de computer of we hem mee mochten nemen, maar nee hoor, als er op de computer niet staat dat hij gereed is mag dat niet. Toen een kwartiertje later gevraagd of er niet iets fout was gegaan met het systeem, maar nee, we moesten maar geduld hebben. 10 minuten later nog een keer (de hele lijst van wachtenden was inmiddels al drie keer afgehandeld), en eindelijk zag ze in dat er wel iets fout gegaan kon zijn. Kutwijf .
    Cool story, Hansel.
      maandag 27 juli 2009 @ 20:23:03 #107
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71375494
    Is dat niet raar, als ze met 14 man zijn?

Nouja, ik doe dat denk ik maar.
    pi_71375573
    Jij gaat daar langs en ik denk dat je het krat daar vast wel achter mag laten
    pi_71375616
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 20:23 schreef Skylark. het volgende:
    Is dat niet raar, als ze met 14 man zijn?

Nouja, ik doe dat denk ik maar.
    Of doe zo'n grote fles palmbier of zo.
    Cool story, Hansel.
      maandag 27 juli 2009 @ 20:33:39 #110
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_71375818
    Een fles whisky is ook geen slecht idee, alhoewel dat ook afhangt van het soort huis.
    pi_71375964
    bier = safe, dat is iedere student gewend.
    wijn kan goed uitpakken, maar valt soms ook slecht. (vooral als de bewoners een wat burgerlijker achtergrond hebben, maar dat weet je van te voren niet)
    (goede) wiskey of cognac is relatief duur. (voor die 14 euro die je voor een kratje betaalt heb je geen goede fles W of C)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 20:40:02 ]
    pi_71377494
    Cadeau's meebrengen, hoe wanhopig moet je dan zijn.
    We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
    pi_71377520
    Neem nou gewoon niks mee. Zou op mij juist negatief over komen, alsof je ons komt omkopen
    pi_71377596
    alleen als het gevraagd wordt natuurlijk (ging ik even van uit)
    pi_71377681
    Iemand die om geschenken vraagt? Ja, daar zou ik echt wel gaan hospiteren...

Alsof dat hele gedoe nog niet kansloos genoeg is.
    We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
      maandag 27 juli 2009 @ 21:32:58 #116
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71377711
    -verkeerde topic, aap die ik ben-
    Oh really?
    pi_71377712
    Nee, BYOD voor de borrel. Op zich nog best OK denk ik. en anders ga je lekker in een suf huis wonen

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 21:34:36 ]
    pi_71377728
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:32 schreef TedBundy het volgende:
    Iemand die om geschenken vraagt? Ja, daar zou ik echt wel gaan hospiteren...

Alsof dat hele gedoe nog niet kansloos genoeg is.
    Whehe, ik dacht precies hetzelfde toen ik zo'n advertentie las. "PS neem iets lekkers te drinke voor ons mee" .
    Cool story, Hansel.
      maandag 27 juli 2009 @ 21:52:15 #119
    44361 lovegrrl
    I depend on me
    pi_71378273
    Inmiddels heb ik samen met mijn huisgenoten 7 keer aan de ontvang kant van de hospitatie avond gezeten en mij valt het volgende op

- Ouders kun je maar beter thuislaten, of lekker even in de stad rond laten neuzen. Ze komen waarschijnlijk toch niet vaak langs en jíj bent degene die bij ons komt wonen. kies dus zelf je eigen kamer
    - Neem je dan toch iemand mee, wordt diegene ook betrokken in het gesprek. Wij doen er nooit heel moeilijk over. Verwacht alleen geen interesse in die persoon zelf. Het enige wat wij leuk vinden zijn de juicy details die degene over jou kan vertellen.
    - Ongemakkelijke vraag gesteld? Lul je er leuk uit. Probeer je niet op alles voor te bereiden maar vertel gewoon spontaan de waarheid (wat jij verwacht van je huisgenoten lijkt me niet iets wat je voor moet bereiden, je grootste blunder mag je best even over nadenken) Geef aan als je door een vraag verrast wordt dat je er zometeen even op terug komt, en doe dat dan ook, uit jezelf.
    - Meegebrachte borrels worden niet gevraagd maar wel gewaardeerd. Wij verzorgen hapjes en drankjes maar houden wel van eigen initiatief.
    - Vraag niet of je nog terug kunt als je wordt gekozen, geef dan gewoon aan dat je niet wilt. Scheelt moeite.

Wij trekken altijd een half uur pp uit, om degene die tegenover ons zit te leren kennen. Met 20 mensen tegelijk gaan strijden vind ik helemaal niks, hoe onpersoonlijk is dat? Gewoon een uitgebreide email vragen en op basis daarvan al voorselecteren

Voor de mensen die commentaar hebben op hoe wij thuis het altijd aanpakken. we stellen rare vragen en de avond loopt nooit als gepland. Voelt iemand zich niet gemakkelijk bij onze sfeer/aanpak, dan past diegene er ook niet bij
    pi_71380007
    quote:
    DUDE!
    maak je niet zo druk joh!
    pi_71382576
    Ik zou geen cent investeren in een 'presentje' voor je hospiteer-adres, het verbaast me dat zoiets überhaupt voorkomt. Een goeie natuurlijke - en dus niet irritant geforceerde - babbel werkt al een stuk effectiever. Doe iets waarmee je je kunt onderscheiden; een krat bier kan iedereen wel meenemen.

Het cliché dat je gewoon jezelf moet zijn is slechts ten dele waar. Het is juist aan te raden jezelf op subtiele wijze ietwat sprankelender te presenteren dan dat je daadwerkelijk bent, in zoverre dat je huisgenoten in spe het niet doorhebben. Ga je daarmee te ver, dan ben je de lul. Ratel je netjes je persoonlijke feitjes op, dan zul je veelal het onderspit delven aan gasten die wel in staat zijn zichzelf te verkopen.

Voor mijzelf sprekend, luisterde ik eigenlijk nauwelijks naar het inhoudelijke aspect van het relaas van hospitanten. Van 15 mensen aanhoren wat hun studie precies is, is niet alleen zwaar, maar eigenlijk ook triviaal. De wijze waarop dit verhaal gebracht werd, was daarentegen vaak veel bepalender voor de uiteindelijke keuze van een huisgenoot.
    Even helemaal weg.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 01:08:53 #122
    241594 iBolt
    Lighting
    pi_71383747
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef Matthijs- het volgende:
    Dat je die troep aanneemt
    quote:
    Gewoon je eigen bier meenemen... zijn al zat genoeg die dat zelfs niet doen.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 15:33:58 #123
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71398144
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 01:08 schreef iBolt het volgende:

[..]

Dat je die troep aanneemt
    Oh, I forgot, ik moet natuurlijk gewoon honderden euro's uitgeven aan spullen terwijl ik ze ondertussen ook aangeboden krijg. Blaaskaak.
    Oh really?
    pi_71398304
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Whehe, ik dacht precies hetzelfde toen ik zo'n advertentie las. "PS neem iets lekkers te drinke voor ons mee" .
    Het zijn gewoon paupers die willen bezuinigen op hun bierkosten .

En idd, ik zou daar uberhaupt al niet gaan kijken. Maar ik heb sowieso niks met hospiteren en dat hele samen eten en elke avond gezellig een film kijken gedoe. Af en toe eten, of een keer samen uitgaan okay. Maar de meeste huizen waar ik ging kijken zagen dit ongeveer als een verplichting.

Ik ga niet op kamers wonen om elke avond verplicht om 6 uur aan tafel te zitten en elke maandag eten te moeten koken voor een groep mensen, dus dat is niks voor mij. Zo gauw ik dit hoorde tijdens het gesprek zei ik dan ook maar dat het toch niks zou worden en ben ik weer weggegaan.

Uiteraard heb ik daardoor geen enkele kamer gevonden . Maar ik heb nu een eigen "appartement" incl keuken en badkamer, dus daar ga ik lekker m'n eigen gang .
    pi_71399538
    Idd mensen die algemene regels proberen te formuleren bij hospiteren .
    Was op 1 avond bij 3 kamers geweest, bij de leukste werd ik gelijk een uur later terug gebeld dat ik de kamer had en de volgende dag belde nog iemand van die andere kamer. Als tip geen vader meenemen, toen zei ik ik heb toch al kamer gevonden . Ik nam mijn vader mee omdat hij een technisch iemand is die gelijk alle minpunten in een kamer ziet. Je moet gewoon jezelf zijn en niet allemaal regels of cadeaus meebrengen (hoe triest is dat waarschijnlijk zijn er meer mensen die voor de kamer gaan) pas je er niet bij jammer dan next.

[ Bericht 6% gewijzigd door Matr op 28-07-2009 16:29:23 ]
    pi_71404163
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 02:52 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

- zetten bier/wijn op tafel (mensen die komen hospiteren durven nooit uit zichzelf te pakken, als ze dat wel doen vinden wij het al chill)
    Bedoel je zelf drinken pakken als het op tafel staat of zelf ale kastjes openen om het op tafel te zetten?
    Beneath the gold, bitter steel
    pi_71513443
    Ik ga morgen kijken. Gisteren kreeg ik een mail dat ik zo'n gast kon bellen voor afspraak voor het bezichtigen (niet echt hospiteren denk ik dus). Hij klonk heel raar en op alles wat ik vroeg gaf hij vragend antwoord.

Maar ik ben benieuwd. 18 m2 voor ¤285, dus das goed te doen.
    pi_71513658
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 13:27 schreef Smart_ass het volgende:
    Ik ga morgen kijken. Gisteren kreeg ik een mail dat ik zo'n gast kon bellen voor afspraak voor het bezichtigen (niet echt hospiteren denk ik dus). Hij klonk heel raar en op alles wat ik vroeg gaf hij vragend antwoord.

Maar ik ben benieuwd. 18 m2 voor ¤285, dus das goed te doen.
    En als je daar eenmaal bent blijkt het zeker 12m2 te zijn of zo . Maar succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door wikwakka2 op 01-08-2009 13:56:58 ]
    Cool story, Hansel.
    pi_71513703
    Heb dat wel een keer gehad. Toen zeiden ze dat het 25 m2 was en toen was het dus 15 m2. Nou goed, we zullen zien.
    pi_71525445
    De eerste keer dat ik ging hospiteren was ik echt super enthousiast, zag er allemaal leuk uit enzo.. (eigen badkamer!) Maar nee ik werd afgewezen.. En gisteren ging ik weer, vond het echt na 5 min drie keer niks!! Was een beetje een rare straat met een donkere kamer enzo.. Dus ik deed ook niet echt moeite ofzo.. Vond de mensen wel leuk maar ik wilde toch een leuke kamer.. Ik een beetje babbelen maar verder ook niks. Ging als eerste weg.. En een kwartier nadat ik weg was kreeg ik opeens een telefoontje "heee we hebben jou uitgekozen!" Ik uhhhhhhhhh ...
    pi_71525513
    En toen heb je toch maar afgezegd?
    Cool story, Hansel.
    pi_71526618
    Tip Regel 1 in grote steden:
    Pakken wat je pakken kan, je kan altijd meteen van daaruit verder gaan zoeken....
    Je hebt hem niet afgewezen toch hoop ik?

Verder algemeen:
    Niet kieskeurig zijn, alleen in wat je kunt betalen, zoveel mogelijk mensen die je daar kent laten weten dat je wat zoekt, en voor het hospiteren zelf.... Tja, jezelf zijn, gewoon doen alsof je die mensen al langer kent zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn, zelf ook vragen stellen, niet de anderen als concurrenten zien en zenuwachtig worden als ze spontaan antwoorden maar gewoon geïnteresseerd meeluisteren. En stel je in op idiote vragen.
    Meer adviezen heb ik ook niet, zelf altijd veel mazzel gehad qua kamers.
    Succes iedereen!
    [quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
    Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
    pi_71527113
    Ik vind dat je best een beetje kieskeurig mag zijn. Ik zou zelf bv nooit een kamer van 6 m2 nemen. Ook niet in Amsterdam. Dat gaat me echt te ver.
    pi_71527841
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:
    En toen heb je toch maar afgezegd?
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 23:07 schreef Kjerring het volgende:
    Tip Regel 1 in grote steden:
    Pakken wat je pakken kan, je kan altijd meteen van daaruit verder gaan zoeken....
    Je hebt hem niet afgewezen toch hoop ik?

Verder algemeen:
    Niet kieskeurig zijn, alleen in wat je kunt betalen, zoveel mogelijk mensen die je daar kent laten weten dat je wat zoekt, en voor het hospiteren zelf.... Tja, jezelf zijn, gewoon doen alsof je die mensen al langer kent zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn, zelf ook vragen stellen, niet de anderen als concurrenten zien en zenuwachtig worden als ze spontaan antwoorden maar gewoon geïnteresseerd meeluisteren. En stel je in op idiote vragen.
    Meer adviezen heb ik ook niet, zelf altijd veel mazzel gehad qua kamers.
    Succes iedereen!

Heb 'm eigenlijk wel afgezegd.. Ik zit te denken aan het Studentenkwartier op de Dordtselaan. In Rotterdam, want daar ga ik op kamers.. Zijn jullie daar eigenlijk bekend mee? 't Is best prijzig (ook al staat op hun site http://www.studentenkwartier.nl van niet, tussen de 345,- en de ¤ 385. Voor ongeveer 20 a 25 m2. Helemaal gerenoveerd dat wel, maar in een achterstandswijk. De straat is eigenlijk verdeeld tussen twee gemeentes (even- en oneven getallen). Denk dat je in de hele laan één autochtoon vindt, niet dat dat per se slecht is maar ik denk dat jullie me wel begrijpen. Het is voorzien van internet en een wasmachine. 't Is ongeveer 20 min. van mijn school vandaan. Verder moet je elke week minstens 4 uur besteden aan maatschappelijk werk, een van hun projecten zijn het opstarten van een Service Centrum voor in de straat (voor mensen die niet zo goed weten hoe ze bijv een belastingdienstformulier invullen).

En even reageren op de topic: ik heb eigenlijk gelukkig nooit 'rare' vragen gehad tijdens hospiteerborrels (heb er maar 2 gehad). :p
    pi_71528085
    Ik ben ook op zoek in Rotterdam, maar om nou in Zuid te gaan wonen ?
    Cool story, Hansel.
    pi_71528424
    Hahaha, ik wil ook niet in een vies hok en dit is als nieuw gerenoveerd en schoon
    pi_71528478
    Maar toch, Zuid? Volgens mij woont toch echt wel 90% van de studenten boven de rivier en is dat dus waar alle leuke dingen gebeuren.
    Cool story, Hansel.
    pi_71529071
    Oh ik ben niet zo bekend in Rotterdam Maar nergens anders hebben ze iets schoons :p
    Hoe gaat het met jouw kamerzoektocht?
    pi_71555358
    In Rotterdam ben ik totaal niet bekend.... Weet alleen dat er een heel aantal Rotterdamse studenten lekker in Delft zijn gaan wonen. Zou ik ook doen
    [quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
    Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
      maandag 3 augustus 2009 @ 09:42:52 #140
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71557063
    Wat moet je daaar dan... Andersom leek me logischer.
    Oh really?
    pi_71557440
    Delft . Wat heeft Delft te bieden, wat rotterdam niet heeft? Behalve mannelijke TU'ers dan.
    Cool story, Hansel.
    pi_71580471
    Ik snap eigenlijk niet waarom mensen tegelijk worden uitgenodigd. Zo krijg je toch nooit een goed beeld van iemand?

Bij ons in huis komen ze dus één voor één langs.
    pi_71583109
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Toad het volgende:
    hier ook
    pi_71600451
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Toad het volgende:
    Ik snap eigenlijk niet waarom mensen tegelijk worden uitgenodigd. Zo krijg je toch nooit een goed beeld van iemand?

Misschien omdat het gewoon, als huis, superkut is om elke keer weer jezelf voor te moeten stellen en het uitgebreide standaardverhaal van je hospitant aan te horen. Door iedereen tegelijkertijd uit te nodigen heerst er weliswaar een wat competitievere sfeer (en zullen de 'zwakkeren' minder tot bloei komen), maar kun je in korte tijd eenvoudig zo de leukste eruit pakken.
    Even helemaal weg.
    pi_71600668
    Ik zie nog steeds niet echt de voordelen er van in. Ik wil best wat tijd investeren in het zoeken naar een geschikte huisgenoot. Het is al lastig genoeg om dat te doen aan de hand van een kort gesprekje. Iemand die het goed doet in een grote groep is misschien wel het laatste waar ik geinteresseerd in ben als ik op zoek ben naar een nieuwe huisgenoot.
    pi_71619130
    Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?

Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
    Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
    pi_71624508
    Voor de mensen die hospiteren wat tips:

Misschien even goed om eerst te vertellen dat ik in een studentenhuis woon met slechts 2 andere huisgenoten en dat we niet van de verplichte etentjes zijn e.d. Wel hebben we veel gemengde ruimtes.

- Zorg dat je reactie/profiel op kamernet.nl klopt. Ik krijg echt veel reacties die nergens op slaan. Bijv. mensen die denken dat ik op stage ga in een andere stad en de kamer wil onderhuren. Dat staat echt niet in de advertentie. Dus schrijf gericht op de advertentie.
    - Eigenlijk hebben we de laatste paar keren vaker ouderejaars uitgenodigd. Dat komt omdat eerstejaars vaak hetzelfde standaard verhaal hebben in hun reactie. 'Ja, ik ben echt snel en hard op zoek naar een kamer want ik ga dat en dat studeren en dit zijn mijn hobbies.' Ik ben eerder benieuwd wat voor huisgenoot we met jou krijgen (noem wellicht voorbeelden wat je met je hobbies doet: bijvoorbeeld als je van films houdt, wat voor films en waar kijk je die?).
    - En als je eerstejaars bent: hou vast aan één opleiding. leuk dat je misschien nog vanwege de loting ééntje achter de hand houdt, maar vermeldt dat niet in je reactie. Het komt niet echt goed over als er staat: "Ik ga psychologie of tandheelkunde studeren."
    - Weet waarom je voor een opleiding hebt gekozen en wat het een beetje inhoud (ik heb echt vaak dat eerstejaars hier totaal geen zinnig antwoord op kunnen geven). Dan laat je zien dat je daarover hebt nagedacht en dat je een weloverwogen keuze hebt gemaakt (anders kunnen we over een paar maanden weer een nieuwe huisgenoot zoeken).
    - Over schoonmaken, gezamelijke inkopen etc. --> stel gerichte vragen en denk na over hoe je zelf wil dat het geregeld wordt. Niet alleen: ja ik vind schoonmaken goed, maar ik denk dat het handig is om een rooster te hebben of wellicht heb je een ander idee.
    - Bereid je voor op de vraag: hoevaak ga je in het weekend terug naar je ouders?
    - En tot slot: bereid je dus voor op vragen en probeer niet de mensen naar de mond te praten, want dat lukt toch niet; je gaat alleen maar stotteren en langer doen over een antwoord.

Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend zoals ik het nu opschrijf, maar goed ik kom het vaak genoeg tegen....

[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 05-08-2009 15:19:59 ]
    pi_71624953
    Fail: 1
    Succeed : 0

pi_71626597
    Lijkt me vrij kansloos als je moet slijmen bij je huisgenoten en bier voor ze moet meenemen voor je die kamer hebt. Ik ben geen slaafje.
    pi_71626653
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Rusalka het volgende:
    Lijkt me vrij kansloos als je moet slijmen bij je huisgenoten en bier voor ze moet meenemen voor je die kamer hebt. Ik ben geen slaafje.
    Hahaa. Inderdaad.
    pi_71626705
    Precies. Plus ik drink niet eens. Als ze een feestbeest zoeken zijn ze bij mij niet aan het juiste adres. Ze nemen me maar zoals ik ben. Arrogante kutstudentjes.
    pi_71627010
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rusalka het volgende:
    Precies. Plus ik drink niet eens. Als ze een feestbeest zoeken zijn ze bij mij niet aan het juiste adres. Ze nemen me maar zoals ik ben. Arrogante kutstudentjes.
    'Arrogante kutstudentjes' goh klinkt alsof jij zin hebt om te gaan studeren..

Natuurlijk hoef je niet te slijmen of je aan te passen maar je kunt daar wel met een positieve houding binnenkomen want anders kom je ook niet veel verder.
    pi_71627074
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rusalka het volgende:
    Tsja, als zij een feestbeest zoeken om mee te feesten dan is het toch logisch dat ze jou niet zouden uitkiezen ? Waarom zou je het voor beiden moeilijker maken dan het al is, je gaat dan gewoon niet bij elkaar wonen, simpel zat .
    Cool story, Hansel.
      woensdag 5 augustus 2009 @ 17:02:49 #154
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_71627280
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 11:47 schreef Rusalka het volgende:
    Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?

Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
    Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
    Dat singles eerder een kamer krijgen lijkt me nogal vergezocht. Je houding tov feesten maakt je waarschijnlijk wel ongeschikt voor een flink deel van de huizen, maar ook dan zijn er nog genoeg huizen waar men vooral samen eet en het huishouden bestiert, en je voor de rest je eigen gang kan gaan. Huizen waar je huisgenoten ook echt je vrienden zijn kennen vaak wel veel gezamenlijke activiteiten, waaronder uitgaan. Je kunt je daaraan wel proberen te onttrekken, maar of dat nou zo gezellig is...

Enfin, ook met jouw do's en don'ts zou er nog genoeg keuze over moeten blijven.
      woensdag 5 augustus 2009 @ 17:18:09 #155
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_71627612
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 11:47 schreef Rusalka het volgende:

In welke stad ben je opzoek ?
    pi_71627634
    Net m'n kamer deels ingericht. Fucking hel, 8 m2 is wel erg klein . Gelukkig past m'n twijfelaar er in. Dat ding is namelijk onmeunig koning. Nu eens hopen dat de huisbaas die lelijke afvoer in de hoek nog eens weg laat halen, zoals de afspraak was.

Aan de zoekenden, veel succes nog! Houdt moed!
    Moeder, waar is mijn pils?
    pi_71627951
    8 m2 is wel heel klein!
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_71627998
    Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over denken om een 8m2 kamertje te nemen, af en toe heb ik mijn privacy gewoon nodig en dan zou ik helemaal gek worden in zo'n kamertje waar alleen je bed inpast.
    Cool story, Hansel.
    pi_71628254
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
    Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over denken om een 8m2 kamertje te nemen, af en toe heb ik mijn privacy gewoon nodig en dan zou ik helemaal gek worden in zo'n kamertje waar alleen je bed inpast.
    Als je een kamer zoekt in een stad als Amsterdam of Utrecht heb je niet echt te kiezen. Zeker niet als je niet zoveel te besteden hebt.
    pi_71628639
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
    Grappig genoeg heb ik ook op een kamer van 14 m2 gezeten, en mijn ervaring daar leert dat je 1 hoek (dus een goede 5 m2) alleen gebruikt om rommel neer te gooien. Dat is een eigenschap die ik moet afleren, en voor de rest probeer ik gewoon niet al teveel op m'n kamer te gaan hangen. Dat is uiteindelijk toch geen goede eigenschap. Serieus studeren deed ik toch altijd al in de UB, dus ik hoop dat dat allemaal wel goed komt.

In hetzelfde huis zit trouwens ook nog een kamer van krap aan 6 m2. Benieuwd wie daar in komt te zitten. Dat is echt een claustrofobisch hok .
    pi_71629236
    8m2 is echt heel klein..
    ik had als minimun 14m2 aangegeven op kamernet!
    pi_71629717
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 18:24 schreef Duizendpootje het volgende:
    8m2 is echt heel klein..
    ik had als minimun 14m2 aangegeven op kamernet!
    Voor mij is 8 m2 inderdaad wel echt een onderste ondergrens. 14 m2 Vind ik dan weer iets aan de hoge kant voor een ondergrens, vooral als het je eerste kamer wordt, maar dat hang natuurlijk ook van de stad af.
    pi_71630120
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 16:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

'Arrogante kutstudentjes' goh klinkt alsof jij zin hebt om te gaan studeren..

Natuurlijk hoef je niet te slijmen of je aan te passen maar je kunt daar wel met een positieve houding binnenkomen want anders kom je ook niet veel verder.
    Ik studeer al 3 jaar. Studeren =/= alleen feesten.
    pi_71647297
    Zelf al een paar keer gehospiteerd en ook in het huis waar ik nu woon al een paar hospiteeravonden mogen leiden.. Blijft een raar fenomeen.
      donderdag 6 augustus 2009 @ 14:31:58 #165
    177699 La_Vita
    Coo coo ca-choo
    pi_71651802
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 11:49 schreef Goover het volgende:
    Zelf al een paar keer gehospiteerd en ook in het huis waar ik nu woon al een paar hospiteeravonden mogen leiden.. Blijft een raar fenomeen.
    Vertel ...
    pi_71652412
    Je krijgt amper één avond de tijd om (samen met 10-15 anderen) een indruk achter te laten. En alleen op basis van die korte indruk wordt je wel/niet gekozen... Blijft raar.

Verder zijn de hospiteeravonden bij ons in huis heel gewoon. Kopje koffie/thee voorstelrondje, vragenrondje en weer naar huis. Geen rare verkeersbord of pizza vragen en drankspelletjes.
    pi_71652568
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 14:54 schreef Goover het volgende:
    Je krijgt amper één avond de tijd om (samen met 10-15 anderen) een indruk achter te laten. En alleen op basis van die korte indruk wordt je wel/niet gekozen... Blijft raar.

Verder zijn de hospiteeravonden bij ons in huis heel gewoon. Kopje koffie/thee voorstelrondje, vragenrondje en weer naar huis. Geen rare verkeersbord of pizza vragen en drankspelletjes.
    Maar die manier lijkt me wel het fijnste voor degene die aan het hospiteren zijn, als het een echte borrel of iets dergelijks wordt dan gaat het er meer om wie het meest opvalt .
    Cool story, Hansel.
    pi_71653483
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 15:01 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar die manier lijkt me wel het fijnste voor degene die aan het hospiteren zijn, als het een echte borrel of iets dergelijks wordt dan gaat het er meer om wie het meest opvalt .
    Tsja, het fijnste zou zijn: Reageren -> Kamer
    Ipv: Reageren -> Hospiteren -> Selecteren -> Kamer
    pi_71653676
    Ik heb nog wel een mooie quote van een meisje dat kwam hospiteren:
    quote:
    Hey ik ben Monique en ik heb een poes
    Dat is dus een don't. Ook als je het niet over je eigen (of andermans) geslachtsdeel hebt maat écht over je huisdier.
    pi_71653691
    Uiteraard, maar je nieuwe huisgenoten willen natuurlijk ook wel iemand die een beetje bij bij hen past .
    Cool story, Hansel.
    pi_71653741
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 15:45 schreef wikwakka2 het volgende:
    Uiteraard, maar je nieuwe huisgenoten willen natuurlijk ook wel iemand die een beetje bij bij hen past .
    Maar dat weet je nooit na een voorstelrondje waarin het nooit veel verder komt dan:
    Naam:
    Hobbies:
    Bezigheden:

En algemene vragen als:
    Kandidaat: "Hoe wassen jullie in huis"
    Kandidaat: "Hebben julie internet"
    Huis: "Heb je een luidruchtige hobby?"
    Huis: "Hoe vaak denk je ongeveer thuis te zijn?"
    pi_71653881
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 19:01 schreef Rusalka het volgende:

[..]

Meid, je meent het. Las je überhaupt wel wat ik zei of wat?
    pi_71654144
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 18:46 schreef Heidens_Figuur het volgende:

[..]

Voor mij is 8 m2 inderdaad wel echt een onderste ondergrens. 14 m2 Vind ik dan weer iets aan de hoge kant voor een ondergrens, vooral als het je eerste kamer wordt, maar dat hang natuurlijk ook van de stad af.
    ik zit in arnhem dus dat is wel makkelijk
    maar dit is mijn eerste kamer en hij is ruim 18m2
    pi_71654604
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 19:01 schreef Rusalka het volgende:

[..]

Wellus
    Even helemaal weg.
      maandag 10 augustus 2009 @ 12:51:50 #175
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_71757651
    Na 4 maal hospiteren heb ik de handdoek in de ring gegooid.

Nu heb ik via een bemiddelingsbureau een kamer. Je betaalt wel bemiddelingskosten, maar ik heb nu in ieder geval een kamer!
    pi_71758539
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 12:51 schreef Noisemaker het volgende:
    Na 4 maal hospiteren heb ik de handdoek in de ring gegooid.

Nu heb ik via een bemiddelingsbureau een kamer. Je betaalt wel bemiddelingskosten, maar ik heb nu in ieder geval een kamer!
    Directwonen ofzo?
      maandag 10 augustus 2009 @ 13:57:49 #177
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_71759746
    Nee, een patserige makelaar die een louche bemiddelingsbureau runt.

Maar dat kon me niet schelen, bemiddelingskosten van ¤200 kan ik mee leven.
    pi_71759859
    200 valt nog wel mee, de meeste vragen één maand huur of meer.
    Cool story, Hansel.
      maandag 10 augustus 2009 @ 14:05:27 #179
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_71760007
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 14:00 schreef wikwakka2 het volgende:
    200 valt nog wel mee, de meeste vragen één maand huur of meer.
    Daarom.

En de huurprijs van de kamer is ook aardig "marktconform" dus prima.
    pi_71762483
    Ook nog steeds geen kamer. Al op aardig wat kamers gereageerd maar nog maar 1 keer uitgenodigd voor een kijkavond.
      maandag 10 augustus 2009 @ 15:32:38 #181
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_71762567
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef Breekfast het volgende:
    Ook nog steeds geen kamer. Al op aardig wat kamers gereageerd maar nog maar 1 keer uitgenodigd voor een kijkavond.
    Ik heb 30x gereageerd, en ik mocht 7x komen kijken. Hoe vaak heb je tot nu toe gereageerd?
    pi_71763428
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:32 schreef Noisemaker het volgende:

[..]

Ik heb 30x gereageerd, en ik mocht 7x komen kijken. Hoe vaak heb je tot nu toe gereageerd?
    16 kamers, 1 x uitgenodigd.
    pi_71763903
    Kan altijd erger. In welke stad zoek je?
    pi_71765882
    Ik ga morgen maar eens kijken, de (huisbaas volgens mij) mailde vanochtend of ik morgenavond een bezichtiging kon doen, dus ik ga er vanuit dat ik niet hoef te hospiteren.

Nu maar hopen dat het geen massa-bezichtiging is en dat ik aan het einde moet vechten om mijn handtekening op het contract te zetten .
    Cool story, Hansel.
    pi_71769870
    Krijg mailtje: Huisbaas heeft iemand anders aangenomen.... (frustrerend...) en dat terwijl ik on gesprek was met huisgenoot, tsja...

Nog 2 kansjes (ben uitgenodigd, maar daar veel inder hoop op....)
    pi_71770350
    Ben blij dat ik binnen 1 dag mijn kamer had. Had er op 5 gereageerd bij 3 uitgenodigd, 2 kon ik kiezen uiteindelijk die kamer die ik wilde vooraf dat ik op bezoek ging kunnen nemen. Maar snap dat het best frustrerend kan zijn. Als je al 15 mensen op 1 kamer hebt is er veel concurrentie
      maandag 10 augustus 2009 @ 20:37:36 #187
    231856 dekloonvanzuen
    uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    pi_71771040
    Ik heb 3 keer gehospiteerd, eerste keer was wel wennen. De 2e en 3e keer werd ik 2 keer achter elkaar uitgekozen als eerste. Heb toen dus een keuze tussen die 2 gemaakt. Belangrijkste is gewoon chill jezelf blijven (ja ik weet het cliché) en niet te veel gaan slijmen, tenminste dat doe ik niet en dan kan ik ook niet eens.

Moet wel zeggen dat ik er echt een teringhekel aan heb om het te doen, zo gemaakt zo'n verhaaltje vertellen dit dat. Het voelt zo onecht aan, daar kan ik echt slecht tegen maarja.

[ Bericht 14% gewijzigd door dekloonvanzuen op 10-08-2009 20:56:08 ]
    geef mij die pepsi max
    pi_71793768
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 16:22 schreef Smart_ass het volgende:
    Kan altijd erger. In welke stad zoek je?
    Nijmegen
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:22:59 #189
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71794556
    Vanavond weer.
    pi_71795017
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef Breekfast het volgende:
    Heb je wel een foto bij je bericht?
    Een vriendin van me vertelde pas dat ze aan het reageren was op kamernet, maar zonder foto, omdat ze 'nergens goed op stond'.. maar zonder foto word je sowieso niet uitgenodigd.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:22 #191
    231856 dekloonvanzuen
    pi_71795119
    is wel wijs om er bij te doen ja
    geef mij die pepsi max
    pi_71795668
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 17:44 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heb je wel een foto bij je bericht?
    Een vriendin van me vertelde pas dat ze aan het reageren was op kamernet, maar zonder foto, omdat ze 'nergens goed op stond'.. maar zonder foto word je sowieso niet uitgenodigd.
    Niet helemaal waar. Ik reageer ook zonder foto's, maar krijg ongeveer van 1 op de 3 een uitnodiging. Daarmee is niet gezegd dat mijn kamerjacht voorspoedig verloopt, want ik word dan weer afgewezen op de hospiteeravonden; de grap dat ze mij klaarblijkelijk te lelijk vinden zal ik zelf maar even maken.
    Willem Frederik Hermans
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:20 #193
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71795810
    In totaal 3x gehospiteerd en 3x niet geworden __!

Als ik niets op tijd vindt ga ik maar een maandje vanaf Amsterdam treinen ofzo.
    Oh really?
      woensdag 12 augustus 2009 @ 11:10:49 #194
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_71812946
    Niet gekozen en ik wilde nog wel graag. Maar er waren wel 12 mensen.
    pi_71816772
    Ik ben ook op zoek in Amsterdam.

Nu had ik gisteren op iets van Kamernet gereageerd, en kreeg ik een mailtje terug dat ik kon komen kijken. Alleen staat er wel een adres, maar geen huisnummer. Heb de jongen/man gemaild, maar daar krijg ik nog niks van terug.
    En ik ga niet zomaar naar Amsterdam (kaartje kopen zonder korting) om in de straat te komen maar niet te weten welk huis het is

Wat me overigens wel opvalt:
    Ik heb hiervoor ook in Rotterdam een kamer gezocht. In 75% van de gevallen (als het al niet meer is) mocht ik na een reactie gestuurd te hebben langs komen. Ik ben het alleen nooit geworden.
    In Amsterdam stuur ik dezelfde reactie, maar hier heb ik na 10-15 reacties nog geen verdere uitnodigingen ontvangen.
    pi_71816963
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Matthijs- het volgende:
    In totaal 3x gehospiteerd en 3x niet geworden __!

Als ik niets op tijd vindt ga ik maar een maandje vanaf Amsterdam treinen ofzo.
    Hey, check je PM.
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 13:13 schreef JeroenV het volgende:

Nu had ik gisteren op iets van Kamernet gereageerd, en kreeg ik een mailtje terug dat ik kon komen kijken. Alleen staat er wel een adres, maar geen huisnummer. Heb de jongen/man gemaild, maar daar krijg ik nog niks van terug.
    En ik ga niet zomaar naar Amsterdam (kaartje kopen zonder korting) om in de straat te komen maar niet te weten welk huis het is

Ik heb hiervoor ook in Rotterdam een kamer gezocht. In 75% van de gevallen (als het al niet meer is) mocht ik na een reactie gestuurd te hebben langs komen. Ik ben het alleen nooit geworden.
    In Amsterdam stuur ik dezelfde reactie, maar hier heb ik na 10-15 reacties nog geen verdere uitnodigingen ontvangen.
    Wat ik nog vervelender vind, is dat ik meerdere keren een e-mail kreeg met de vraag of ik de volgende dag langs kon komen om te bezichtigen, dus ik stuur ze een e-mail terug met hoe laat ik ongeveer langs kan komen en vervolgens laten ze niks meer van zich horen . Wees dan op zijn minst zo netjes om even een mailtje terug te sturen dat de kamer al is verhuurd of zo.

[ Bericht 28% gewijzigd door wikwakka2 op 12-08-2009 13:26:52 ]
    Cool story, Hansel.
    pi_71821659
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 13:13 schreef JeroenV het volgende:

75% van de gevallen? vraag me dan toch af wat er niet goed is aan mijn reacties
    pi_71822144
    Ik vroeg me ook af of ik nu gewoon geluk had of dat ik in een periode zat dat er niet veel reacties binnen kwamen. Want ik mocht echt veel langskomen! En ik had op zich een gewoon standaard kort verhaaltje over mijzelf.

Nu is het echt heel lastig, Amsterdam toch denk ik. Net had ik goede hoop, alleen was iemand anders net iets sneller met reageren. Ging het eens niet met hospiteren maar om wie het snelst is, grijp ik er nog naast
    pi_71822277
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 16:20 schreef JeroenV het volgende:
    Ik vroeg me ook af of ik nu gewoon geluk had of dat ik in een periode zat dat er niet veel reacties binnen kwamen. Want ik mocht echt veel langskomen! En ik had op zich een gewoon standaard kort verhaaltje over mijzelf.

Nu is het echt heel lastig, Amsterdam toch denk ik. Net had ik goede hoop, alleen was iemand anders net iets sneller met reageren. Ging het eens niet met hospiteren maar om wie het snelst is, grijp ik er nog naast
    Alerts i.c.m. de Gmail notifier is hier een perfecte combinatie voor . Maar dan moet je wel net achter de computer zitten.
    Cool story, Hansel.
    pi_71822672
    Dat had ik

Ik kreeg een mailtje met info, drie kwartier later stuurde ik een vraag terug (ik ga niet zomaar overal op in, je kon bijv. niet eerst kijken enzo) en toen was hij al weg
    pi_71822846
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 16:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nijmegen
    waar woon je nu?

Ingeschreven bij: www.entree.nu ? www.sshn.nl ?

Vooral die eerste zou ik NU METEEN doen. Is gratis en werkt op inschrijftijd als je starter bent. Hoe langer je ingeschreven bent, hoe beter!

verder uiteraard het geeikte aan kamernet enzo.

Wat ook handig is: kijk of je mensen kent die in bijvoorbeeld de Proosdij wonen. Dat is een SSHN complex, maar de duo-woningen gaan in eerste instantie op voorkeur van de bewoner die er blijft wonen
    Ja doei.
    pi_71826474
    Waar moet je je inschrijven voor in Eindhoven?
    pi_71828233
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:06 schreef iBolt het volgende:
    Waar moet je je inschrijven voor in Eindhoven?
    bij vestide.nl
    pi_71843675
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hey, check je PM.
    [..]
    Ik wilde nog iets terugsturen, maar je inbox is vol.
    Oh really?
    pi_71844027
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 11:30 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Ik wilde nog iets terugsturen, maar je inbox is vol.
    Oh ja, ik heb dat ding nog nooit geleegd . Ik zal even een grote schoonmaak houden.
    Cool story, Hansel.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 13:38:04 #206
    162594 dikkekaas
    crazy legoracer
    pi_71847032
    Ben ik even blij dat ik niet heb hoeven hospiteren, lekker een kamertje in Amsterdam-Oost via via
    pi_71851962
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 16:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

waar woon je nu?

Ingeschreven bij: www.entree.nu ? www.sshn.nl ?

Vooral die eerste zou ik NU METEEN doen. Is gratis en werkt op inschrijftijd als je starter bent. Hoe langer je ingeschreven bent, hoe beter!

verder uiteraard het geeikte aan kamernet enzo.

Wat ook handig is: kijk of je mensen kent die in bijvoorbeeld de Proosdij wonen. Dat is een SSHN complex, maar de duo-woningen gaan in eerste instantie op voorkeur van de bewoner die er blijft wonen
    entree.nu kende ik nog niet. Worden daar ook gewoon studentenwoningen aangeboden. Bij het inschrijven kan ik niet aangeven dat ik ga studeren in nijmegen, alleen arnhem?
    pi_71897597
    Ik heb me ook bij SSHN ingeschreven, leuke site. Je hebt 2 urgentiecategorieën, 1 en 2. 1 is wanneer je er langer over doet dan 2 uur (van station naar station) en 2e categorie als je er tussen 1,5u en 2u over doet. Een derde categorie bestaat niet, dus of je er 1,15u of 15 minuten over doet maakt geen verschil.
    Ik doe er 1 uur en 25 minuten over.
    pi_71897652
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]

entree.nu kende ik nog niet. Worden daar ook gewoon studentenwoningen aangeboden. Bij het inschrijven kan ik niet aangeven dat ik ga studeren in nijmegen, alleen arnhem?
    GEWOON INSCHRIJVEN!!!

Nee, niet direct studentenwoningen, maar wel gewone huizen. Als jestraks genoeg meettijd hebt, dan kom je er echter wel voor in aanmerking. Aangezien het gratis is, moet je het gewoon doen, het kost geen geld, geen moeite en mocht je er daarna niets mee doen, dan is dat ook prima. Maar als je WEL wilt gaan huren, dan is het alleen maar in je voordeel om je asap inte schrijven.

Entree doet vooral Arnhem qua studentenwoningen,omdat die alleen de hogeschool hebben en dus minder studentenstad zijn en dus geen eigen studentenhuisvesting hebben
    Ja doei.
    pi_71904149
    Ik ga dinsdag voor het eerst sinds lange tijd weer hospiteren. En het positieve is dat er maar vier gegadigden zijn...
    Ik twijfel alleen een beetje over de locatie, het is echt ver uit het centrum. Maarja, vind maar iets in Amsterdam.
      Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 19:22:03 #211
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_72288919
    Iedereen dus al een kamer?
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_72289077
    Jawohl!
    Cool story, Hansel.
      zondag 30 augustus 2009 @ 19:53:03 #213
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_72289969
    En ik ook! Bed moet nog wel in elkaar worden gezet, moet mijn computer erheen verhuizen (maar dat komt allemaal morgen) en verder moet ik het nog wel een beetje aankleden, tis nog erg kaal Maar het begin is er!
    pi_72290441
    Ik heb er 1, de kamergenoten hadden die gast al 3 weken niet gezien, maar er stond nog wel zooi in de kamer.
    Hopelijk is alles eruit, anders kan ik eerst regelen dat SLS dat gaat doen, hij komt officieel per 1 september vrij, ik kan er dan hopelijk 2 september in.
    pi_72291349
    Ik niet, ik ga dinsdag weer ergens kijken.
    Ik weet alleen niet zeker of het nu een gewone man of studentenhuis is, maar ik verwacht eigenlijk het eerste.
    pi_72298711
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 19:27 schreef wikwakka2 het volgende:
    Jawohl!
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 19:53 schreef Eva4Evah het volgende:
    En ik ook! Bed moet nog wel in elkaar worden gezet, moet mijn computer erheen verhuizen (maar dat komt allemaal morgen) en verder moet ik het nog wel een beetje aankleden, tis nog erg kaal Maar het begin is er!
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 20:06 schreef Fingon het volgende:
    Ik heb er 1, de kamergenoten hadden die gast al 3 weken niet gezien, maar er stond nog wel zooi in de kamer.
    Hopelijk is alles eruit, anders kan ik eerst regelen dat SLS dat gaat doen, hij komt officieel per 1 september vrij, ik kan er dan hopelijk 2 september in.
    Leuk om te horen !
    pi_72299798
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 00:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[..]

[..]

Leuk om te horen !
    Zekers

Date?
    pi_72299910
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 20:32 schreef JeroenV het volgende:
    Ik niet, ik ga dinsdag weer ergens kijken.
    Ik weet alleen niet zeker of het nu een gewone man of studentenhuis is, maar ik verwacht eigenlijk het eerste.
    Ik zal voor je duimen Indiemakker.
    In welke regio is het?
    pi_72302949
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 01:13 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zekers

Date?
    Nee !
    pi_72311969
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 09:59 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee !
    Ik blijf het proberen
    pi_72312966
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 00:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[..]

[..]

Leuk om te horen !
    Minder leuk is dat de IKEA bezorgservice vandaag tijdens een college langskwam en ik dus opnieuw 90 mag dokken en pas volgende week woensdag mijn spullen krijg.. ook heb ik nog steeds geen internet, tv, gordijnen of keuken en dat voor 500 per maand .

Een niet zo mooie eerste week dus .
    Cool story, Hansel.
    pi_72312996
    Oeps, foutje door telefoon.
    Cool story, Hansel.
    pi_72317428
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 16:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Minder leuk is dat de IKEA bezorgservice vandaag tijdens een college langskwam en ik dus opnieuw 90 mag dokken en pas volgende week woensdag mijn spullen krijg.. ook heb ik nog steeds geen internet, tv, gordijnen of keuken en dat voor 500 per maand .

Een niet zo mooie eerste week dus .
    Aiii dat is inderdaad nogal kut ja.. Maar over een paar weekjes ben je ongetwijfeld helemaal gesetteld waarom doet je internet en tv het nog niet dan? Dat is wel een beetje stom.
      maandag 31 augustus 2009 @ 19:21:03 #224
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_72317565
    lol

verkeerde shit hahahah
    pi_72318827
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Aiii dat is inderdaad nogal kut ja.. Maar over een paar weekjes ben je ongetwijfeld helemaal gesetteld waarom doet je internet en tv het nog niet dan? Dat is wel een beetje stom.
    Inderdaad, nu voelt mijn kamer zo leeg en rommelig aan . Maar ik heb ook een huisbaas die een beetje laat/laks is met dingen aanvragen, en omdat onze kabelverbinding blijkbaar niet werkt krijgen we het nu pas de 16e !!! En opeens kreeg ik te horen dat we geen wasmachine meer van haar kregen, terwijl dat wel beloofd was. Ook is opeens de huur van de grotere kamer mét balkon naast mij opeens naar 500 (mijn huur dus) is verlaagd , en ik was juist voor mijn huidige kamer gegaan omdat die andere toch echt te duur was.

Maar als het allemaal eenmaal geregeld is, ben ik er zeker van dat het toch wel een vet huis wordt om in te wonen. Twee andere huisgenoten zijn ook studiegenoten en iedereen is 18-19.
    Cool story, Hansel.
    pi_73065888
    Topic is een klein maandje oud, maar zeker nog te gebruiken

Ik heb vanavond mijn eerste kijkavond. Moet zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus ben, maar als ik eenmaal daar zit en de bewoners me een beetje aanspreken, komt dat wel goed

Overigens heb ik wel een vraag. Er komen vanavond waarschijnlijk maar 5 mensen kijken ofzo, en er zitten 5 andere huisgenoten. Als ik aanbel, en binnenkom. Moet ik dan bij de deur mij al voorstellen en in het huis ook nog eens aan alle 10? Ik weet nieteens wie de bewoners en de andere hospitanten zijn. Of moet ik dan maar gewoon in het huis een vriendelijke hoi zeggen en het voorstellen komt straks wel.
    pi_73065928
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 12:22 schreef LangzaamSprinten het volgende:
    Topic is een klein maandje oud, maar zeker nog te gebruiken

Ik heb vanavond mijn eerste kijkavond. Moet zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus ben, maar als ik eenmaal daar zit en de bewoners me een beetje aanspreken, komt dat wel goed

Overigens heb ik wel een vraag. Er komen vanavond waarschijnlijk maar 5 mensen kijken ofzo, en er zitten 5 andere huisgenoten. Als ik aanbel, en binnenkom. Moet ik dan bij de deur mij al voorstellen en in het huis ook nog eens aan alle 10? Ik weet nieteens wie de bewoners en de andere hospitanten zijn. Of moet ik dan maar gewoon in het huis een vriendelijke hoi zeggen en het voorstellen komt straks wel.
    Meteen voorstellen, tenzij dat ongepast lijkt.
    pi_73066221
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 12:24 schreef Finitio het volgende:

[..]

Meteen voorstellen, tenzij dat ongepast lijkt.
    Maar aan alle mensen die daar zitten dan? Een voor een een handje geven vind ik ook zo afgezaagd. Vooral omdat er notabene concurrenten zitten haha.
    pi_73068652
    Bij mijn avonden was het meestal gewoon voorstellen aan degene die de deur opendoet, en daarna gewoon algemene hoi zeggen, introduceren kom t meestal wel in een rondje.
      donderdag 24 september 2009 @ 14:35:56 #230
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_73069639
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 12:35 schreef LangzaamSprinten het volgende:

[..]

Maar aan alle mensen die daar zitten dan? Een voor een een handje geven vind ik ook zo afgezaagd. Vooral omdat er notabene concurrenten zitten haha.
    Ik deed dat wel, wel zo netjes en meestal zeggen de hospitanten van: "Nee, ik kom hier ook voor de kamer" of degene die de deur opendeed wijst de mensen aan die er al zitten.
    pi_73076939
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 14:35 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ik deed dat wel, wel zo netjes en meestal zeggen de hospitanten van: "Nee, ik kom hier ook voor de kamer" of degene die de deur opendeed wijst de mensen aan die er al zitten.
    En bovendien kun je toch ook wel een hand geven aan de andere hospiteerders kom op zeg.
    Alsof je je concurrentie geen hand mag geven.
      donderdag 24 september 2009 @ 18:51:21 #232
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_73077766
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 18:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

En bovendien kun je toch ook wel een hand geven aan de andere hospiteerders kom op zeg.
    Alsof je je concurrentie geen hand mag geven.
    Als ze niets zeiden gaf ik iedereen een hand, als ze het wel zeiden alleen de verhuurders. Niet dat ik iets had tegen concurrentie maar zo laat je wel zien dat je voor de kamer komt en niet speciaal voor een leuke avond (hoewel dat mooi meegenomen is).
    pi_73077989
    Maar als je wel laat zien dat je voor een leuke avond komt en dat je sociaal bent, ben je chill ergo je wordt gekozen.

Nee maar serieus, als je de rest geen hand geeft..
    Oh really?
      donderdag 24 september 2009 @ 19:06:12 #234
    238762 Skylark.
    Mijn witte lach en ik.
    pi_73078286
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 18:57 schreef Matthijs- het volgende:
    Maar als je wel laat zien dat je voor een leuke avond komt en dat je sociaal bent, ben je chill ergo je wordt gekozen.

Nee maar serieus, als je de rest geen hand geeft..
    Als je binnenkomt met de deuropener en diegene zegt: "Die woont hier, die woont hier en die woont hier." dan geef je toch alleen die een hand?
    pi_73085341
    Ik zou me persoonlijk schamen als ik vervolgens de kamer binnenkom waar al die andere gasten zitten en me niet eens even aan hen voorstel. Maar goed, dat zal dan wel persoonlijk zijn.
    Oh really?
    pi_73087388
    Zit alweer in de trein op de terugreis en ben bang dat ik het niet geworden ben, ondanks dat ze wel dezelfde humor als mij hadden enzo. Denk dat het een jongen of een meisje is die daar ook zaten.. Er was ook een jongen super onzeker, keek niemand aan terwijl hij praatte Een ander meisje heeft bijna niks gezegd (alleen als specifiek iets gevraagd werd) en belde zelfs 2x iemand

Agja.. ze lieten het vanavond weten..
    pi_73653552
    Ik mag deze week weer hospiteren. Wat vinden jullie van huizen waar de mensen in de uitnodigingsmail al vragen om een krat bier aan de hospiteerders?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_73653775
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef MoneyTalks het volgende:
    Ik mag deze week weer hospiteren. Wat vinden jullie van huizen waar de mensen in de uitnodigingsmail al vragen om een krat bier aan de hospiteerders?
    Sneu.
    Cool story, Hansel.
    pi_73653809
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Sneu.
    Je word wel in een dilemma gezet. Doe ik het niet en al die anderen doen het wel, dan kom ik natuurlijk als een cheapo over. Doe ik het wel, ben je wellicht meer dan 10 euro kwijt (met statiegeld erbij) als je het niet geworden bent Ben je het wel geworden, dan kan je lekker meezuipen natuurlijk
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:45:24 #240
    231856 dekloonvanzuen
    pi_73655497
    Of niet meenemen en gewoon eerlijk zijn daarover, veel (eerlijke) mensen zullen dat wel kunnen waarderen.
    geef mij die pepsi max
      Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:56:08 #241
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_73655849
    Zeg dan gewoon dat ze 2 kratten kunnen krijgen wanneer je het wel wordt.
    pi_73667205
    M'n eerste hospiteeravond aan de andere kant van de tafel gehad niet dat we aan tafel zaten, maar goed !
    Lastig hoor, iemand beoordelen in zo'n korte tijd.
    pi_73667700
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
    M'n eerste hospiteeravond aan de andere kant van de tafel gehad niet dat we aan tafel zaten, maar goed !
    Ik heb er ook al een gehad een paar weken geleden, en de uitverkorene is nu al (naast mij) ingetrokken
    Hoe hebben jullie de hospiteeravond gedaan?
    pi_73667744
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 23:44 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik heb er ook al een gehad een paar weken geleden, en de uitverkorene is nu al (naast mij) ingetrokken
    Hoe hebben jullie de hospiteeravond gedaan?
    Euhmm mensen om 7, 8 en 9 uur laten komen zodat het redelijk verdeeld was. Verder hing iedereen overal en nergens da's wel weer vervelend want daarom vindt iedereen iemand anders het leukst !
    pi_73667922
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 23:46 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Euhmm mensen om 7, 8 en 9 uur laten komen zodat het redelijk verdeeld was. Verder hing iedereen overal en nergens da's wel weer vervelend want daarom vindt iedereen iemand anders het leukst !
    Lekker uitgebreid

Wij hadden gewoon een groep mensen uitgenodigd om 7/8 uur dacht ik, en dan eerst voorstelrondje, paar vragenrondjes en daarna gewoon door elkaar en socializen
    We hebben redelijk zitten drinken, en verder was het erg gezellig, we zijn tot 11 uur dacht ik doorgegaan, omdat iedereen meer dan 1 1/5 uur reistijd had.
    pi_73669496
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
    Ik mag hopen dat je de vele ervaringen in dit topic hebt gebruikt om de hospiteersessie zo aangenaam mogelijk te maken voor je hospiteerders .
    Cool story, Hansel.
    pi_73669542
    TVP
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_73670557
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 00:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je de vele ervaringen in dit topic hebt gebruikt om de hospiteersessie zo aangenaam mogelijk te maken voor je hospiteerders .
    Ik was vet lief.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:37:51 #249
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_73675951
    Damn ik bne zo blij dat ik een kamer heb en niet meer hoef te hospiteren wat een gezeik is dat toch zeg. Het lijkt me dan wel weer leuk om 'aan de andere kant van de tafel te zitten'
    pi_73699709
    Helaas vandaag net niet geworden morgen weer hospiteren
    pi_73700103
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef MoneyTalks het volgende:
    Helaas vandaag net niet geworden morgen weer hospiteren
    Je had zeker geen kratje bier meegenomen?
    Cool story, Hansel.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 23:39:13 #252
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73700281
    Brrr, hospiteren. Na dat een paar keer enthousiast gedaan te hebben zonder succes had ik totáál geen zin om nog een keer speciaal daarvoor helemaal van Groningen naar Rotterdam en terug te gaan. Had bijna mijn plannen gewijzigd qua studiestad.

Gelukkig heb ik nu een fantastisch huis.
    Oh really?
    pi_73700436
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nee haha, maar volgens mij had niemand dat gedaan Ook niks over gehoord trouwens.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 16:16:00 #254
    274289 Ducktails
    He's lost control
    pi_74153832
    Morgen hospiteren.... ben een beetje laat begonnen met zoeken, in de vakantie had ik zo'n idee van, ach dat komt nog wel Dommm!
      woensdag 28 oktober 2009 @ 22:59:24 #255
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_74169780
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
    Primum non nocere
    pi_74169814
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 22:59 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
    Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen .
    Cool story, Hansel.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 23:06:06 #257
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_74170100
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen .
    Ohja.

Wat een stelletje triestelingen. Bedelen om gratis bier.
    Primum non nocere
    pi_74170373
    Heb inmiddels trouwens gewoon een andere kamer gevonden (in hetzelfde gebouw)
    pi_74173289
    Ik ben nu ook klaar met hospiteren, thank god.
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_74203882
    Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
    Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
    Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
    Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho

Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_74230102
    Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
    Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:31:50 #262
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_74230179
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
    Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
    Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
    Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
    Primum non nocere
    pi_74230282
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:31 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
    Ooh ok, dat doe ik ook altijd. Relaxt dus, mooi. Ik laat de uitslag hier wel weten
    pi_74230307
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
    Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.

Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
    pi_74230314
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende:
    Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
    Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
    Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
    Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho

Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
    Ik vind het van beide kanten wel leuk, gewoon socializen is vooral leuk als je niet echt nodig een kamer moet hebben maar op zoek bent naar iets leuks, en als je zelf de gastheer bent is het alleen maar relaxter omdat je dan helemaal geen druk hebt
    pi_74230437
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende: neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho
    Dit raad ik af. Ten eerste is het een vorm van omkoping, en dat word niet altijd gewaardeerd. Ten tweede denk ik niet dat het veel uitmaakt ze gaan toch af op de algemene indruk die je maakt. En ten derde word het een duur verhaal als je dat elke keer moet doen als je steeds afgewezen word (en studenten hebben al niet veel geld).

Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
    pi_74230511
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]
    Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
    Dit inderdaad.
    Cool story, Hansel.
    pi_74230566
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:
    (en studenten hebben al niet veel geld).
    Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
    I feel kinda Locrian today
    pi_74230626
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:46 schreef starla het volgende:

[..]

Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
    Waar slaat dat nou weer op !?

Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld !

En verder, blijf eens ontopic ofzo.
    pi_74230661
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:48 schreef Breathtaking het volgende:
    Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld !
    Nee, maar dan moet je dus niet zeiken als je geen geld hebt

Maar goed, on topic:

Hospiteren is lam. Beetje fake gezellig doen met mensen die je totaal niet kent. Haha, leuke grap zeg, maar hoeveel kost die kamer nou? Oh, 300e en er is geen bier meer?? Doei!

[ Bericht 10% gewijzigd door starla op 30-10-2009 17:56:42 ]
    pi_74230961
    starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
    pi_74231115
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
    starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
    Jij bent zo'n zeikerd zeker? (mooie alliteratie)
    pi_74231160
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 18:11 schreef starla het volgende:

[..]

quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
    pi_74231182
    quote:

[..]

quote:

[..]

pi_74231213
    Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
    pi_74231287
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 18:15 schreef Breathtaking het volgende:
    Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
    ok
    pi_74231615
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 17:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.

Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
    Ooh da's wel relaxt, ik ga kijken bij van Lieflandlaan, vandaag voor het eerst en ben weleens vaker bij IBB geweest.
    pi_74244497
    Hier de update: Heb een kamer!!
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:23:30 #279
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_74244861
    tvp
    niets
    pi_74248085
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 01:42 schreef Radioheader het volgende:
    Hier de update: Heb een kamer!!
    Nice, hospiteren ging goed dus? Hoe verliep de avond
    pi_74253878
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 11:35 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Nice, hospiteren ging goed dus? Hoe verliep de avond
    Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging ) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
    pi_74255534
    Gefliciteerd.
    Cool story, Hansel.
      Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:02:19 #283
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_74258280
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 15:59 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging ) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
    Ik vind die vragen echt zo... Weird
    pi_74277640
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik vind die vragen echt zo... Weird
    Ach ja, hoort er een beetje bij. Is toch voor de gein. Ik kreeg op een andere hospiteeravond de vraag: Welk figuur ik uit de Donald Duck zou zijn en aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
    pi_74277915
    quote:
    aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
    Zo'n gekke vraag vind ik dat niet, zo kan je er toch een paar wegstrepen. Mensen die het niet zouden weten hebben geen zelfkennis, en mensen met erge karaktertrekken kan je ook wegstrepen
    pi_74279665
    Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
    pi_74280223
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 15:47 schreef Apfelsaft het volgende:
    Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
    Gewoon op je vooroordelen afgaan
    pi_74280581
    Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
    pi_74282952
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef MoneyTalks het volgende:
    Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
    Het ligt vooral aan het muziekinstrument, ik vind over het algemeen muzikanten chille lui(net als ik )
      woensdag 25 november 2009 @ 14:31:00 #290
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_74988596
    Morgen weer een kans, de zoveelste..

Zonet telefonisch contact gehad met een van de bewoners. Hopen dat het weer wat wordt, hij vroeg nog wel of ik mijn Kamernet verhaaltje naar hem kon mailen, waarschijnlijk een grote afknapper Verhaaltjes zoals dat zijn altijd zo standaard en zet je vaak nogal saai neer..

Iemand tips?
    niets
    pi_74995409
    Wat is je kamernet verhaaltje?
    Kunnen we het ff opleuken
      woensdag 25 november 2009 @ 21:18:10 #292
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_75001418
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:05 schreef Fingon het volgende:
    Wat is je kamernet verhaaltje?
    Kunnen we het ff opleuken
    Té genant
    niets
      donderdag 26 november 2009 @ 00:20:19 #293
    51794 Rahl
    pi_75008273
    ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
    last.fm
      vrijdag 27 november 2009 @ 11:53:29 #294
    163094 Ladidadida
    En zo is het. En niet anders.
    pi_75050186
    Even tvp voor soon
    Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
    Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
    pi_75050307
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:20 schreef Rahl het volgende:
    ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
    Is leuk joh, kunnen we lachen. Iedereen heeft die verhaaltjes geschreven, dus zo genant is het ook weer niet .
    Cool story, Hansel.
    pi_75117049
    Ik ben op het moment zoekende in Ede. (jawel!) Als arme student (mijn max is 220e~) heb ik in ieder geval geen last van regelmatig hospiteren, heh. Misschien dat 'in kader van leegstandswet'-wonen me wat oplevert, in ieder geval even een loting afwachten.
    pi_75185119
    Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen . Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
    pi_75185153
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
    Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen . Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
    Ik denk van wel. Maar goed, je moet ook jezelf durven blijven!
    pi_75185199
    Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je gedraagt. Maar anders laat je die koptelefoon een keert thuis?
    Cool story, Hansel.
    pi_75187177
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
    Tja, als het leuk staat kan het opzich wel Je moet vooral jezelf zijn op zo'n avond, en zoiets dragen is wel echt jezelf zijn
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_75205495
    Mja, dan zal ik voor het hospiteren maar naar een mix zoeken tussen mezelf zijn en redelijk geciviliseerd overkomen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')