abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73700103
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Helaas vandaag net niet geworden morgen weer hospiteren
Je had zeker geen kratje bier meegenomen?
Cool story, Hansel.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:39:13 #252
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73700281
Brrr, hospiteren. Na dat een paar keer enthousiast gedaan te hebben zonder succes had ik totáál geen zin om nog een keer speciaal daarvoor helemaal van Groningen naar Rotterdam en terug te gaan. Had bijna mijn plannen gewijzigd qua studiestad.

Gelukkig heb ik nu een fantastisch huis.
Oh really?
pi_73700436
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nee haha, maar volgens mij had niemand dat gedaan Ook niks over gehoord trouwens.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:16:00 #254
274289 Ducktails
He's lost control
pi_74153832
Morgen hospiteren.... ben een beetje laat begonnen met zoeken, in de vakantie had ik zo'n idee van, ach dat komt nog wel Dommm!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:59:24 #255
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74169780
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
Primum non nocere
pi_74169814
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:59 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen .
Cool story, Hansel.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:06:06 #257
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74170100
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen .
Ohja.

Wat een stelletje triestelingen. Bedelen om gratis bier.
Primum non nocere
pi_74170373
Heb inmiddels trouwens gewoon een andere kamer gevonden (in hetzelfde gebouw)
pi_74173289
Ik ben nu ook klaar met hospiteren, thank god.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_74203882
Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho

Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_74230102
Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:31:50 #262
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74230179
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
Primum non nocere
pi_74230282
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:31 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
Ooh ok, dat doe ik ook altijd. Relaxt dus, mooi. Ik laat de uitslag hier wel weten
pi_74230307
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.

Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
pi_74230314
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende:
Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho

Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
Ik vind het van beide kanten wel leuk, gewoon socializen is vooral leuk als je niet echt nodig een kamer moet hebben maar op zoek bent naar iets leuks, en als je zelf de gastheer bent is het alleen maar relaxter omdat je dan helemaal geen druk hebt
Beneath the gold, bitter steel
pi_74230437
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende: neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho
Dit raad ik af. Ten eerste is het een vorm van omkoping, en dat word niet altijd gewaardeerd. Ten tweede denk ik niet dat het veel uitmaakt ze gaan toch af op de algemene indruk die je maakt. En ten derde word het een duur verhaal als je dat elke keer moet doen als je steeds afgewezen word (en studenten hebben al niet veel geld).

Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
pi_74230511
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]
Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
Dit inderdaad.
Cool story, Hansel.
pi_74230566
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:
(en studenten hebben al niet veel geld).
Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
I feel kinda Locrian today
pi_74230626
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:46 schreef starla het volgende:

[..]

Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
Waar slaat dat nou weer op !?

Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld !

En verder, blijf eens ontopic ofzo.
pi_74230661
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:48 schreef Breathtaking het volgende:
Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld !
Nee, maar dan moet je dus niet zeiken als je geen geld hebt

Maar goed, on topic:

Hospiteren is lam. Beetje fake gezellig doen met mensen die je totaal niet kent. Haha, leuke grap zeg, maar hoeveel kost die kamer nou? Oh, 300e en er is geen bier meer?? Doei!

[ Bericht 10% gewijzigd door starla op 30-10-2009 17:56:42 ]
pi_74230961
starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
pi_74231115
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
Jij bent zo'n zeikerd zeker? (mooie alliteratie)
pi_74231160
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:11 schreef starla het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
pi_74231182
quote:

[..]

quote:

[..]

pi_74231213
Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
pi_74231287
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:15 schreef Breathtaking het volgende:
Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
ok
pi_74231615
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.

Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
Ooh da's wel relaxt, ik ga kijken bij van Lieflandlaan, vandaag voor het eerst en ben weleens vaker bij IBB geweest.
pi_74244497
Hier de update: Heb een kamer!!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:23:30 #279
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_74244861
tvp
niets
pi_74248085
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:42 schreef Radioheader het volgende:
Hier de update: Heb een kamer!!
Nice, hospiteren ging goed dus? Hoe verliep de avond
pi_74253878
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:35 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Nice, hospiteren ging goed dus? Hoe verliep de avond
Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging ) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
pi_74255534
Gefliciteerd.
Cool story, Hansel.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:02:19 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74258280
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:59 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging ) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
Ik vind die vragen echt zo... Weird
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74277640
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik vind die vragen echt zo... Weird
Ach ja, hoort er een beetje bij. Is toch voor de gein. Ik kreeg op een andere hospiteeravond de vraag: Welk figuur ik uit de Donald Duck zou zijn en aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
pi_74277915
quote:
aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
Zo'n gekke vraag vind ik dat niet, zo kan je er toch een paar wegstrepen. Mensen die het niet zouden weten hebben geen zelfkennis, en mensen met erge karaktertrekken kan je ook wegstrepen
pi_74279665
Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
pi_74280223
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:47 schreef Apfelsaft het volgende:
Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
Gewoon op je vooroordelen afgaan
pi_74280581
Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
pi_74282952
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef MoneyTalks het volgende:
Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
Het ligt vooral aan het muziekinstrument, ik vind over het algemeen muzikanten chille lui(net als ik )
  woensdag 25 november 2009 @ 14:31:00 #290
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_74988596
Morgen weer een kans, de zoveelste..

Zonet telefonisch contact gehad met een van de bewoners. Hopen dat het weer wat wordt, hij vroeg nog wel of ik mijn Kamernet verhaaltje naar hem kon mailen, waarschijnlijk een grote afknapper Verhaaltjes zoals dat zijn altijd zo standaard en zet je vaak nogal saai neer..

Iemand tips?
niets
pi_74995409
Wat is je kamernet verhaaltje?
Kunnen we het ff opleuken
  woensdag 25 november 2009 @ 21:18:10 #292
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_75001418
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:05 schreef Fingon het volgende:
Wat is je kamernet verhaaltje?
Kunnen we het ff opleuken
Té genant
niets
  donderdag 26 november 2009 @ 00:20:19 #293
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_75008273
ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:53:29 #294
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_75050186
Even tvp voor soon
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_75050307
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:20 schreef Rahl het volgende:
ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
Is leuk joh, kunnen we lachen. Iedereen heeft die verhaaltjes geschreven, dus zo genant is het ook weer niet .
Cool story, Hansel.
pi_75117049
Ik ben op het moment zoekende in Ede. (jawel!) Als arme student (mijn max is 220e~) heb ik in ieder geval geen last van regelmatig hospiteren, heh. Misschien dat 'in kader van leegstandswet'-wonen me wat oplevert, in ieder geval even een loting afwachten.
pi_75185119
Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen . Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
pi_75185153
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen . Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
Ik denk van wel. Maar goed, je moet ook jezelf durven blijven!
pi_75185199
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je gedraagt. Maar anders laat je die koptelefoon een keert thuis?
Cool story, Hansel.
pi_75187177
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
Tja, als het leuk staat kan het opzich wel Je moet vooral jezelf zijn op zo'n avond, en zoiets dragen is wel echt jezelf zijn
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')