abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71374469
Ik krijg morgenochtend de sleutels van m'n nieuwe crib en dan ga ik beginnen met inrichten
pi_71374985
Niiiice! Heb je al meubels enzo gekocht dan? Of ga je alleen kijken wat je er allemaal in kan proppen .
Cool story, Hansel.
pi_71375058
Ik had dit deel helemaal gemist

TVP
friet saté
pi_71375221
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Niiiice! Heb je al meubels enzo gekocht dan? Of ga je alleen kijken wat je er allemaal in kan proppen .
Ik heb net een bed besteld, een boxspring ! Verder neem ik wat dingen van thuis mee, en ga ik morgen naar de Ikea.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:20:13 #105
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71375401
Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik wat meeneem, een kratje pils ofzo. Maar dat is wel kut als ik de kamer niet wil/zij wijzen me af. Dan blijf ik aan de gang.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_71375443
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef Skylark. het volgende:
Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik wat meeneem, een kratje pils ofzo. Maar dat is wel kut als ik de kamer niet wil/zij wijzen me af. Dan blijf ik aan de gang.
Een sixpack dan maar ?
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik heb net een bed besteld, een boxspring ! Verder neem ik wat dingen van thuis mee, en ga ik morgen naar de Ikea.
Ikea Groningen . Toen ik er vorige week was mochten we wel even anderhalf uur wachten tot onze bestelling klaar was. Toen zagen we onze kar met spullen daar zo bij de afhaalruimte staan, vroegen we aan dat wief bij de computer of we hem mee mochten nemen, maar nee hoor, als er op de computer niet staat dat hij gereed is mag dat niet. Toen een kwartiertje later gevraagd of er niet iets fout was gegaan met het systeem, maar nee, we moesten maar geduld hebben. 10 minuten later nog een keer (de hele lijst van wachtenden was inmiddels al drie keer afgehandeld), en eindelijk zag ze in dat er wel iets fout gegaan kon zijn. Kutwijf .
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:23:03 #107
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71375494
Is dat niet raar, als ze met 14 man zijn?

Nouja, ik doe dat denk ik maar.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_71375573
Jij gaat daar langs en ik denk dat je het krat daar vast wel achter mag laten
pi_71375616
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:23 schreef Skylark. het volgende:
Is dat niet raar, als ze met 14 man zijn?

Nouja, ik doe dat denk ik maar.
Of doe zo'n grote fles palmbier of zo.
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:33:39 #110
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71375818
Een fles whisky is ook geen slecht idee, alhoewel dat ook afhangt van het soort huis.
pi_71375964
bier = safe, dat is iedere student gewend.
wijn kan goed uitpakken, maar valt soms ook slecht. (vooral als de bewoners een wat burgerlijker achtergrond hebben, maar dat weet je van te voren niet)
(goede) wiskey of cognac is relatief duur. (voor die 14 euro die je voor een kratje betaalt heb je geen goede fles W of C)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 20:40:02 ]
pi_71377494
Cadeau's meebrengen, hoe wanhopig moet je dan zijn.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71377520
Neem nou gewoon niks mee. Zou op mij juist negatief over komen, alsof je ons komt omkopen
Too much is never enough!
pi_71377596
alleen als het gevraagd wordt natuurlijk (ging ik even van uit)
pi_71377681
Iemand die om geschenken vraagt? Ja, daar zou ik echt wel gaan hospiteren...

Alsof dat hele gedoe nog niet kansloos genoeg is.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:32:58 #116
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71377711
-verkeerde topic, aap die ik ben-
Oh really?
pi_71377712
Nee, BYOD voor de borrel. Op zich nog best OK denk ik. en anders ga je lekker in een suf huis wonen

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 21:34:36 ]
pi_71377728
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:32 schreef TedBundy het volgende:
Iemand die om geschenken vraagt? Ja, daar zou ik echt wel gaan hospiteren...

Alsof dat hele gedoe nog niet kansloos genoeg is.
Whehe, ik dacht precies hetzelfde toen ik zo'n advertentie las. "PS neem iets lekkers te drinke voor ons mee" .
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:52:15 #119
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_71378273
Inmiddels heb ik samen met mijn huisgenoten 7 keer aan de ontvang kant van de hospitatie avond gezeten en mij valt het volgende op

- Ouders kun je maar beter thuislaten, of lekker even in de stad rond laten neuzen. Ze komen waarschijnlijk toch niet vaak langs en jíj bent degene die bij ons komt wonen. kies dus zelf je eigen kamer
- Neem je dan toch iemand mee, wordt diegene ook betrokken in het gesprek. Wij doen er nooit heel moeilijk over. Verwacht alleen geen interesse in die persoon zelf. Het enige wat wij leuk vinden zijn de juicy details die degene over jou kan vertellen.
- Ongemakkelijke vraag gesteld? Lul je er leuk uit. Probeer je niet op alles voor te bereiden maar vertel gewoon spontaan de waarheid (wat jij verwacht van je huisgenoten lijkt me niet iets wat je voor moet bereiden, je grootste blunder mag je best even over nadenken) Geef aan als je door een vraag verrast wordt dat je er zometeen even op terug komt, en doe dat dan ook, uit jezelf.
- Meegebrachte borrels worden niet gevraagd maar wel gewaardeerd. Wij verzorgen hapjes en drankjes maar houden wel van eigen initiatief.
- Vraag niet of je nog terug kunt als je wordt gekozen, geef dan gewoon aan dat je niet wilt. Scheelt moeite.

Wij trekken altijd een half uur pp uit, om degene die tegenover ons zit te leren kennen. Met 20 mensen tegelijk gaan strijden vind ik helemaal niks, hoe onpersoonlijk is dat? Gewoon een uitgebreide email vragen en op basis daarvan al voorselecteren

Voor de mensen die commentaar hebben op hoe wij thuis het altijd aanpakken. we stellen rare vragen en de avond loopt nooit als gepland. Voelt iemand zich niet gemakkelijk bij onze sfeer/aanpak, dan past diegene er ook niet bij
pi_71380007
quote:
DUDE!
maak je niet zo druk joh!
pi_71382576
Ik zou geen cent investeren in een 'presentje' voor je hospiteer-adres, het verbaast me dat zoiets überhaupt voorkomt. Een goeie natuurlijke - en dus niet irritant geforceerde - babbel werkt al een stuk effectiever. Doe iets waarmee je je kunt onderscheiden; een krat bier kan iedereen wel meenemen.

Het cliché dat je gewoon jezelf moet zijn is slechts ten dele waar. Het is juist aan te raden jezelf op subtiele wijze ietwat sprankelender te presenteren dan dat je daadwerkelijk bent, in zoverre dat je huisgenoten in spe het niet doorhebben. Ga je daarmee te ver, dan ben je de lul. Ratel je netjes je persoonlijke feitjes op, dan zul je veelal het onderspit delven aan gasten die wel in staat zijn zichzelf te verkopen.

Voor mijzelf sprekend, luisterde ik eigenlijk nauwelijks naar het inhoudelijke aspect van het relaas van hospitanten. Van 15 mensen aanhoren wat hun studie precies is, is niet alleen zwaar, maar eigenlijk ook triviaal. De wijze waarop dit verhaal gebracht werd, was daarentegen vaak veel bepalender voor de uiteindelijke keuze van een huisgenoot.
Even helemaal weg.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:08:53 #122
241594 iBolt
Lighting
pi_71383747
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef Matthijs- het volgende:
Hehe, geweldig. Allerlei familieleden, buren en vrienden komen dagelijks langs met handige spullen voor de verhuizing. Heb al een zitbank, een chillstoel, een tafeltje, een grote koelkast, een televisie en servies etc. bij elkaar gespaard voor nop.
Dat je die troep aanneemt
quote:
Gewoon je eigen bier meenemen... zijn al zat genoeg die dat zelfs niet doen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:33:58 #123
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71398144
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:08 schreef iBolt het volgende:

[..]

Dat je die troep aanneemt
Oh, I forgot, ik moet natuurlijk gewoon honderden euro's uitgeven aan spullen terwijl ik ze ondertussen ook aangeboden krijg. Blaaskaak.
Oh really?
pi_71398304
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Whehe, ik dacht precies hetzelfde toen ik zo'n advertentie las. "PS neem iets lekkers te drinke voor ons mee" .
Het zijn gewoon paupers die willen bezuinigen op hun bierkosten .

En idd, ik zou daar uberhaupt al niet gaan kijken. Maar ik heb sowieso niks met hospiteren en dat hele samen eten en elke avond gezellig een film kijken gedoe. Af en toe eten, of een keer samen uitgaan okay. Maar de meeste huizen waar ik ging kijken zagen dit ongeveer als een verplichting.

Ik ga niet op kamers wonen om elke avond verplicht om 6 uur aan tafel te zitten en elke maandag eten te moeten koken voor een groep mensen, dus dat is niks voor mij. Zo gauw ik dit hoorde tijdens het gesprek zei ik dan ook maar dat het toch niks zou worden en ben ik weer weggegaan.

Uiteraard heb ik daardoor geen enkele kamer gevonden . Maar ik heb nu een eigen "appartement" incl keuken en badkamer, dus daar ga ik lekker m'n eigen gang .
pi_71399538
Idd mensen die algemene regels proberen te formuleren bij hospiteren .
Was op 1 avond bij 3 kamers geweest, bij de leukste werd ik gelijk een uur later terug gebeld dat ik de kamer had en de volgende dag belde nog iemand van die andere kamer. Als tip geen vader meenemen, toen zei ik ik heb toch al kamer gevonden . Ik nam mijn vader mee omdat hij een technisch iemand is die gelijk alle minpunten in een kamer ziet. Je moet gewoon jezelf zijn en niet allemaal regels of cadeaus meebrengen (hoe triest is dat waarschijnlijk zijn er meer mensen die voor de kamer gaan) pas je er niet bij jammer dan next.

[ Bericht 6% gewijzigd door Matr op 28-07-2009 16:29:23 ]
pi_71404163
quote:
Op zondag 26 juli 2009 02:52 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

- zetten bier/wijn op tafel (mensen die komen hospiteren durven nooit uit zichzelf te pakken, als ze dat wel doen vinden wij het al chill)
Bedoel je zelf drinken pakken als het op tafel staat of zelf ale kastjes openen om het op tafel te zetten?
Beneath the gold, bitter steel
pi_71513443
Ik ga morgen kijken. Gisteren kreeg ik een mail dat ik zo'n gast kon bellen voor afspraak voor het bezichtigen (niet echt hospiteren denk ik dus). Hij klonk heel raar en op alles wat ik vroeg gaf hij vragend antwoord.

Maar ik ben benieuwd. 18 m2 voor ¤285, dus das goed te doen.
pi_71513658
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:27 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga morgen kijken. Gisteren kreeg ik een mail dat ik zo'n gast kon bellen voor afspraak voor het bezichtigen (niet echt hospiteren denk ik dus). Hij klonk heel raar en op alles wat ik vroeg gaf hij vragend antwoord.

Maar ik ben benieuwd. 18 m2 voor ¤285, dus das goed te doen.
En als je daar eenmaal bent blijkt het zeker 12m2 te zijn of zo . Maar succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door wikwakka2 op 01-08-2009 13:56:58 ]
Cool story, Hansel.
pi_71513703
Heb dat wel een keer gehad. Toen zeiden ze dat het 25 m2 was en toen was het dus 15 m2. Nou goed, we zullen zien.
pi_71525445
De eerste keer dat ik ging hospiteren was ik echt super enthousiast, zag er allemaal leuk uit enzo.. (eigen badkamer!) Maar nee ik werd afgewezen.. En gisteren ging ik weer, vond het echt na 5 min drie keer niks!! Was een beetje een rare straat met een donkere kamer enzo.. Dus ik deed ook niet echt moeite ofzo.. Vond de mensen wel leuk maar ik wilde toch een leuke kamer.. Ik een beetje babbelen maar verder ook niks. Ging als eerste weg.. En een kwartier nadat ik weg was kreeg ik opeens een telefoontje "heee we hebben jou uitgekozen!" Ik uhhhhhhhhh ...
pi_71525513
En toen heb je toch maar afgezegd?
Cool story, Hansel.
pi_71526618
Tip Regel 1 in grote steden:
Pakken wat je pakken kan, je kan altijd meteen van daaruit verder gaan zoeken....
Je hebt hem niet afgewezen toch hoop ik?

Verder algemeen:
Niet kieskeurig zijn, alleen in wat je kunt betalen, zoveel mogelijk mensen die je daar kent laten weten dat je wat zoekt, en voor het hospiteren zelf.... Tja, jezelf zijn, gewoon doen alsof je die mensen al langer kent zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn, zelf ook vragen stellen, niet de anderen als concurrenten zien en zenuwachtig worden als ze spontaan antwoorden maar gewoon geïnteresseerd meeluisteren. En stel je in op idiote vragen.
Meer adviezen heb ik ook niet, zelf altijd veel mazzel gehad qua kamers.
Succes iedereen!
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_71527113
Ik vind dat je best een beetje kieskeurig mag zijn. Ik zou zelf bv nooit een kamer van 6 m2 nemen. Ook niet in Amsterdam. Dat gaat me echt te ver.
pi_71527841
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:
En toen heb je toch maar afgezegd?
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:07 schreef Kjerring het volgende:
Tip Regel 1 in grote steden:
Pakken wat je pakken kan, je kan altijd meteen van daaruit verder gaan zoeken....
Je hebt hem niet afgewezen toch hoop ik?

Verder algemeen:
Niet kieskeurig zijn, alleen in wat je kunt betalen, zoveel mogelijk mensen die je daar kent laten weten dat je wat zoekt, en voor het hospiteren zelf.... Tja, jezelf zijn, gewoon doen alsof je die mensen al langer kent zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn, zelf ook vragen stellen, niet de anderen als concurrenten zien en zenuwachtig worden als ze spontaan antwoorden maar gewoon geïnteresseerd meeluisteren. En stel je in op idiote vragen.
Meer adviezen heb ik ook niet, zelf altijd veel mazzel gehad qua kamers.
Succes iedereen!

Heb 'm eigenlijk wel afgezegd.. Ik zit te denken aan het Studentenkwartier op de Dordtselaan. In Rotterdam, want daar ga ik op kamers.. Zijn jullie daar eigenlijk bekend mee? 't Is best prijzig (ook al staat op hun site http://www.studentenkwartier.nl van niet, tussen de 345,- en de ¤ 385. Voor ongeveer 20 a 25 m2. Helemaal gerenoveerd dat wel, maar in een achterstandswijk. De straat is eigenlijk verdeeld tussen twee gemeentes (even- en oneven getallen). Denk dat je in de hele laan één autochtoon vindt, niet dat dat per se slecht is maar ik denk dat jullie me wel begrijpen. Het is voorzien van internet en een wasmachine. 't Is ongeveer 20 min. van mijn school vandaan. Verder moet je elke week minstens 4 uur besteden aan maatschappelijk werk, een van hun projecten zijn het opstarten van een Service Centrum voor in de straat (voor mensen die niet zo goed weten hoe ze bijv een belastingdienstformulier invullen).

En even reageren op de topic: ik heb eigenlijk gelukkig nooit 'rare' vragen gehad tijdens hospiteerborrels (heb er maar 2 gehad). :p
pi_71528085
Ik ben ook op zoek in Rotterdam, maar om nou in Zuid te gaan wonen ?
Cool story, Hansel.
pi_71528424
Hahaha, ik wil ook niet in een vies hok en dit is als nieuw gerenoveerd en schoon
pi_71528478
Maar toch, Zuid? Volgens mij woont toch echt wel 90% van de studenten boven de rivier en is dat dus waar alle leuke dingen gebeuren.
Cool story, Hansel.
pi_71529071
Oh ik ben niet zo bekend in Rotterdam Maar nergens anders hebben ze iets schoons :p
Hoe gaat het met jouw kamerzoektocht?
pi_71555358
In Rotterdam ben ik totaal niet bekend.... Weet alleen dat er een heel aantal Rotterdamse studenten lekker in Delft zijn gaan wonen. Zou ik ook doen
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:42:52 #140
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71557063
Wat moet je daaar dan... Andersom leek me logischer.
Oh really?
pi_71557440
Delft . Wat heeft Delft te bieden, wat rotterdam niet heeft? Behalve mannelijke TU'ers dan.
Cool story, Hansel.
pi_71580471
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen tegelijk worden uitgenodigd. Zo krijg je toch nooit een goed beeld van iemand?

Bij ons in huis komen ze dus één voor één langs.
pi_71583109
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Toad het volgende:
hier ook
pi_71600451
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:36 schreef Toad het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen tegelijk worden uitgenodigd. Zo krijg je toch nooit een goed beeld van iemand?

Misschien omdat het gewoon, als huis, superkut is om elke keer weer jezelf voor te moeten stellen en het uitgebreide standaardverhaal van je hospitant aan te horen. Door iedereen tegelijkertijd uit te nodigen heerst er weliswaar een wat competitievere sfeer (en zullen de 'zwakkeren' minder tot bloei komen), maar kun je in korte tijd eenvoudig zo de leukste eruit pakken.
Even helemaal weg.
pi_71600668
Ik zie nog steeds niet echt de voordelen er van in. Ik wil best wat tijd investeren in het zoeken naar een geschikte huisgenoot. Het is al lastig genoeg om dat te doen aan de hand van een kort gesprekje. Iemand die het goed doet in een grote groep is misschien wel het laatste waar ik geinteresseerd in ben als ik op zoek ben naar een nieuwe huisgenoot.
pi_71619130
Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?

Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
pi_71624508
Voor de mensen die hospiteren wat tips:

Misschien even goed om eerst te vertellen dat ik in een studentenhuis woon met slechts 2 andere huisgenoten en dat we niet van de verplichte etentjes zijn e.d. Wel hebben we veel gemengde ruimtes.

- Zorg dat je reactie/profiel op kamernet.nl klopt. Ik krijg echt veel reacties die nergens op slaan. Bijv. mensen die denken dat ik op stage ga in een andere stad en de kamer wil onderhuren. Dat staat echt niet in de advertentie. Dus schrijf gericht op de advertentie.
- Eigenlijk hebben we de laatste paar keren vaker ouderejaars uitgenodigd. Dat komt omdat eerstejaars vaak hetzelfde standaard verhaal hebben in hun reactie. 'Ja, ik ben echt snel en hard op zoek naar een kamer want ik ga dat en dat studeren en dit zijn mijn hobbies.' Ik ben eerder benieuwd wat voor huisgenoot we met jou krijgen (noem wellicht voorbeelden wat je met je hobbies doet: bijvoorbeeld als je van films houdt, wat voor films en waar kijk je die?).
- En als je eerstejaars bent: hou vast aan één opleiding. leuk dat je misschien nog vanwege de loting ééntje achter de hand houdt, maar vermeldt dat niet in je reactie. Het komt niet echt goed over als er staat: "Ik ga psychologie of tandheelkunde studeren."
- Weet waarom je voor een opleiding hebt gekozen en wat het een beetje inhoud (ik heb echt vaak dat eerstejaars hier totaal geen zinnig antwoord op kunnen geven). Dan laat je zien dat je daarover hebt nagedacht en dat je een weloverwogen keuze hebt gemaakt (anders kunnen we over een paar maanden weer een nieuwe huisgenoot zoeken).
- Over schoonmaken, gezamelijke inkopen etc. --> stel gerichte vragen en denk na over hoe je zelf wil dat het geregeld wordt. Niet alleen: ja ik vind schoonmaken goed, maar ik denk dat het handig is om een rooster te hebben of wellicht heb je een ander idee.
- Bereid je voor op de vraag: hoevaak ga je in het weekend terug naar je ouders?
- En tot slot: bereid je dus voor op vragen en probeer niet de mensen naar de mond te praten, want dat lukt toch niet; je gaat alleen maar stotteren en langer doen over een antwoord.

Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend zoals ik het nu opschrijf, maar goed ik kom het vaak genoeg tegen....

[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 05-08-2009 15:19:59 ]
pi_71624953
Fail: 1
Succeed : 0

Beneath the gold, bitter steel
pi_71626597
Lijkt me vrij kansloos als je moet slijmen bij je huisgenoten en bier voor ze moet meenemen voor je die kamer hebt. Ik ben geen slaafje.
pi_71626653
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Rusalka het volgende:
Lijkt me vrij kansloos als je moet slijmen bij je huisgenoten en bier voor ze moet meenemen voor je die kamer hebt. Ik ben geen slaafje.
Hahaa. Inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')