abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 23:06:43 #1
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71164785
Hier maar weer verder dan.
deel 1 <-- kun je daar vinden

Ik sloot het topic met deze post:
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:02 schreef La_Vita het volgende:
Enkele tips waarvan ik het idee had dat ze werkten:

- Begin je berichtje met "Hoi -insert naam bewoner- = persoonlijker
- En als dat er niet bij staat "Hoi bewoners van de Kerkstraat" oid
- Zet er altijd een foto van jezelf bij. Geen foto waar je dronken in de kroeg staat of een webcamfoto, maar gewoon een leuke doch neutrale foto
- Als je aparte hobbies hebt -mits geen hobbies waar anderen last van hebben- altijd er bij zetten!

Dit berichtje gebruikte ik meestal, maar ik paste het wel altijd een beetje aan aan de situatie/verwachtingen
[..]

Vrij simpel maar werkte wel 90% van de tijd
Hopelijk heb je dr wat aan!

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Vita op 20-07-2009 23:15:17 ]
My mama didn't raise no fool
pi_71165045
tvp.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_71165067
Die UI trouwens !
  maandag 20 juli 2009 @ 23:15:49 #4
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71165174
ui?
pi_71165196
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:15 schreef La_Vita het volgende:
ui?
User Icon.
  maandag 20 juli 2009 @ 23:17:44 #6
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71165240
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

User Icon.
Ahzo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:00:01 #7
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71166721
Tvp, ben net wéér afgewezen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:06:51 #8
236335 neen
schone schijn
pi_71166878
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 21 juli 2009 @ 01:15:45 #9
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_71168147
net ook afgewezen voor mijn eerst hospitatie morgenavond weer 1. hopelijk gaat die beter.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_71168209
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:00 schreef Eva4Evah het volgende:
Tvp, ben net wéér afgewezen
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:15 schreef Rahl het volgende:
net ook afgewezen voor mijn eerst hospitatie morgenavond weer 1. hopelijk gaat die beter.
En weten jullie al wat er fout ging?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 01:38:56 #11
51794 Rahl
pi_71168403
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:21 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

[..]

En weten jullie al wat er fout ging?
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrel nu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
last.fm
pi_71168416
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:

[..]

ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrel nu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
Dat is geen goed antwoord nee.
pi_71168489
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:

[..]

Wat voor soort vragen stellen ze dan?
Цой жив
pi_71169010
ah weer nieuw topic tvp hiervoor
pi_71171585
even een tvp
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:34:06 #16
51794 Rahl
pi_71174024
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:45 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wat voor soort vragen stellen ze dan?
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
last.fm
pi_71174651
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:

[..]

dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoorden
Dan even goed nadenken wat voor huis je leuk lijkt. Af en toe samen eten/dingen doen, niet al te druk etc. Die vragen krijg je altijd.
Too much is never enough!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:10:19 #18
51794 Rahl
pi_71175302
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoorden
Dan even goed nadenken wat voor huis je leuk lijkt. Af en toe samen eten/dingen doen, niet al te druk etc. Die vragen krijg je altijd.
hehe, het schijnt zo dus had het nog nooit gedaan, en ik was ook best nerveus dus ik klapte een beetje dicht
last.fm
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:12:17 #19
236335 neen
schone schijn
pi_71175374
Waar zoeken jullie eigenlijk allemaal een kamer? Concurrenten voor mij ik wil er een in Arnhem.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:14:14 #20
51794 Rahl
pi_71175432
utrecht voor mij
last.fm
pi_71175506
Nijmegen hier
Цой жив
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:34 #22
236335 neen
schone schijn
pi_71175778
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:17 schreef Zwoerd het volgende:
Nijmegen hier
Dat is in de buurt
pi_71183333
Nog steeds Utrecht hier, maar omdat het nog niet wil vlotten overweeg ik Amersfoort nu ook. Hier misschien ervaringsdeskundigen die weten of dat goed te doen is?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_71184469
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:05 schreef Drexl het volgende:
Nog steeds Utrecht hier, maar omdat het nog niet wil vlotten overweeg ik Amersfoort nu ook. Hier misschien ervaringsdeskundigen die weten of dat goed te doen is?
Dan zou ik Zeist doen, want Amersfoort is wel heel ver weg. De SSH heeft in het westen van Zeist (De Utrecht-kant dus) de Warande in hun bezit, waar je heel eenvoudig met weinig wachttijd een kamer kunt krijgen. Het wordt dan ook veel gebruikt als tijdelijk opstapje totdat je iets in Utrecht zelf kunt krijgen (ik heb er zelf 2 maanden gewoond).
Even helemaal weg.
pi_71184631
Amersfoort is niet eens zo ver (15min met de trein), maar als je op de uithof zit is Zeist idd beter
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:50:31 #26
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71185210
Hoezo is Zeist beter dan de Uithof?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:51:41 #27
51794 Rahl
pi_71185259
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:50 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoezo is Zeist beter dan de Uithof?
ik denk op de uithof op school
last.fm
pi_71185557
Klopt, Zeist ligt dichtbij de Uithof, maar het schijnt nogal saai te zijn, daarom spreekt Amersfoort mij meer aan.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_71186476
Zeist is erg kut inderdaad, behalve als je erg blij kan worden gemaakt met veel bomen. Als je voor 't stadse karakter gaat is Amersfoort dus zeker een betere optie. Aan de andere kant, er gaat niks boven Utreg zelf natuurlijk
Even helemaal weg.
pi_71193758
tvp
Cool story, Hansel.
pi_71197658
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef neen het volgende:
Waar zoeken jullie eigenlijk allemaal een kamer? Concurrenten voor mij ik wil er een in Arnhem.
Zul je weinig concurrenten voor hebben .
pi_71202965
Vanavond mn eerste borrel gehad, ging wel goed volgens mij.. Morgen de uitslag.. Alleen wil mn opties éigenlijk nog open houden..
pi_71210247
tvp
pi_71210472
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:

[..]

wtf zo moeilijk is dat toch niet om te beantwoorden...

1. ik verwacht dat mensen toch wel schoon zijn en hun rommel in gezamelijke ruimtes opruimen. Verder hoop ik jullie natuurlijk een beetje gezellig zijn en af en toe wat leuks gaan doen.
2. Weet ik nog niet ik ga me eerst eens orientieren om uit te zoeken welke studentenverenigingen leuk zijn, als jullie aanbevelingen hebben graag
3. Ja dat vind ik wel leuk metname omdat het natuurlijk gezelliger is om met meerdere mensen te eten dan alleen en ook vanwege het kostenplaatje, alleen eten is gewoonweg duurder dan met z'n alle.
pi_71225971
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef iBolt het volgende:

[..]

wtf zo moeilijk is dat toch niet om te beantwoorden...

1. ik verwacht dat mensen toch wel schoon zijn en hun rommel in gezamelijke ruimtes opruimen. Verder hoop ik jullie natuurlijk een beetje gezellig zijn en af en toe wat leuks gaan doen.
2. Weet ik nog niet ik ga me eerst eens orientieren om uit te zoeken welke studentenverenigingen leuk zijn, als jullie aanbevelingen hebben graag
3. Ja dat vind ik wel leuk metname omdat het natuurlijk gezelliger is om met meerdere mensen te eten dan alleen en ook vanwege het kostenplaatje, alleen eten is gewoonweg duurder dan met z'n alle.
'En ook vanwege het kostenplaatje ..'

Nee joh dat zal het ijs breken !

Maar even een tvp omdat ik graag wil volgen hoe het Wikwakka etc vergaat!
pi_71232082
Rahl, ook journalistiek toch? Ga je naar de introductieweek?

Wegens soms gebruik moeten maken van een rolstoel heb ik een kamer zelfstandig woningding van de SSH gekregen, op de Uithof. Me happy! Afgelopen weekend verhuisd en ik ben zo blij dat ik hier nu zit.
pi_71232222
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:

Wegens soms gebruik moeten maken van een rolstoel heb ik een kamer zelfstandig woningding van de SSH gekregen, op de Uithof. Me happy! Afgelopen weekend verhuisd en ik ben zo blij dat ik hier nu zit.
Spacebox?
Even helemaal weg.
pi_71233727
Groter zelfs. Zelfstandige eenheid op de begane grond. Wel in de buurt van de spaceboxen.
pi_71234476
Da's wel beter, want Spaceboxen zijn toch wel erg klein hoor (al helemaal met een rolstoel). Ik neem aan dat je dan in de Bisschoppen of Cambridgelaan zit. Als je opleiding, zoals de meeste opleidingen, op de Uithof zit is het heerlijk hoe weinig tijd het kost om naar de colleges te reizen.
Even helemaal weg.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:10:30 #40
51794 Rahl
pi_71245727
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:
Yep, en yep. Hopelijk heb ik wat tegen die tijd
last.fm
pi_71246601
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:33 schreef Pitom het volgende:
Da's wel beter, want Spaceboxen zijn toch wel erg klein hoor (al helemaal met een rolstoel). Ik neem aan dat je dan in de Bisschoppen of Cambridgelaan zit. Als je opleiding, zoals de meeste opleidingen, op de Uithof zit is het heerlijk hoe weinig tijd het kost om naar de colleges te reizen.
Je weet dat die spaceboxen bij de ingang een trap hebben + een verhoging in de kamer zelf? Sowieso al niet echt rolstoelvriendelijk
pi_71248667
Cambridgelaan ja, en journalistiek zit inderdaad ontzettend dichtbij

Totaal offtopic, Rahl, weet jij hoe het zit met dat bewijs van toelating van de IBG? Een deel moest opgestuurd worden naar de HU staat me bij, maar de bijbehorende brief is verloren gegaan in de verhuisspullen. Mijn inschrijving via studielink heb ik wel voltooid, maar wat doe ik met dat bewijs van inschrijving?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:09:54 #43
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71296661
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.

Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.

In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.

Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?

Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)

Oftewel: help!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:10:29 #44
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71296674
Nouja, ik ben dus ook een beetje actief geworden op de kamersmarkt van Tilburg.

Maar hoe ziet zo'n kijkavond eruit? Moet je je ouders meenemen of juist thuislaten? En de vragen ja, die kan ik ter plaatse gelukkig wel beantwoorden, maar ik ben benieuwd naar hoe die avond er gewoon in z'n geheel uitziet.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:16:08 #45
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71296835
Saillant detail, ik kon een gloednieuw 1persoons-appartement krijgen van 28 vierkante meter voor 350 (dat is al met de huurtoeslag verrekend).

Ik heb het niet gedaan, omdat ik liever in een kamer zit en met andere mensen samen eten.
pi_71296985
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:10 schreef Skylark. het volgende:
Nouja, ik ben dus ook een beetje actief geworden op de kamersmarkt van Tilburg.

Maar hoe ziet zo'n kijkavond eruit? Moet je je ouders meenemen of juist thuislaten? En de vragen ja, die kan ik ter plaatse gelukkig wel beantwoorden, maar ik ben benieuwd naar hoe die avond er gewoon in z'n geheel uitziet.
Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.

Of ze nodigen iedereen tegelijk uit voor een drankje, dan is het meer een hospiteer'borrel' waarin iedereen een beetje met elkaar praat en ze soms het rondje afgaan over hobby's van iedereen e.d.

Beetje goed uitgelegd zo?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:24:49 #47
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71297120
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.

Of ze nodigen iedereen tegelijk uit voor een drankje, dan is het meer een hospiteer'borrel' waarin iedereen een beetje met elkaar praat en ze soms het rondje afgaan over hobby's van iedereen e.d.

Beetje goed uitgelegd zo?
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?

Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:29:20 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71297262
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.

Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.

In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.

Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?

Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)

Oftewel: help!
Gewoon accepteren. Als je tenminste een beeld hebt van hoe zo'n kamer er uit ziet (als een vriendje er bijvoorbeeld al in woont). Anders is het wel leuk om van te voren al even te koekeloeren.

Als iemand een SSH woning verlaat moet deze terug gebracht worden in orginele of acceptable staat. Daarnaast maakt de woningbouwvereniging de kamer ook nog eens schoon. Mochten er toch nog gebreken zijn in jouw eenheid dan worden die vaak vrij snel verholpen. Als je uitgenodigd wordt om het contract te tekenen krijg je veel tijd om deze rustig door te lezen, iets dat zeker aan te raden is aangezien je nog wel eens gezeik kan krijgen als je zelf creatief met zwarte verf aan de gang wil.

natuurlijk is er ook nog de kans dat je een gestoond kind naast je hebt wonen die 's nachts paniekaanvallen krijgt en katten in jouw douche doodknuppelt. De kans echter dat je zo'n extreem geval tegenkomt is vrij klein, en niet iets om rekening mee te houden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71297265
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:24 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?

Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
200m ? Whehe, maar dat is wel chill ja daarom wilde ik eerst ook voor Tilburg gaan..

Mijn kamer in Groningen is 17 m2, in het centrum, en 325 euro incl.

Maar ik zou je ouders niet meenemen bij mijn laatste keer hospiteren, en dus ook die waar ik gekozen was hadden we het er nog over en zij hadden ook liever dat je je ouders niet mee nam omdat het er tenslotte om gaat dat ze jou een beetje leren kennen en niet je ouders !

Al werd ik toen gebracht en gehaald door m'n vader, wat ik vertelde, en toen zeiden ze van 'Ooh dan laat je je vader de kamer toch ook nog even zien voordat je gaat?' wat ik toen ook heb gedaan was voor m'n vader natuurlijk ook wel even leuk.

Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:32:46 #50
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71297393
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

200m ? Whehe, maar dat is wel chill ja daarom wilde ik eerst ook voor Tilburg gaan..

Mijn kamer in Groningen is 17 m2, in het centrum, en 325 euro incl.

Maar ik zou je ouders niet meenemen bij mijn laatste keer hospiteren, en dus ook die waar ik gekozen was hadden we het er nog over en zij hadden ook liever dat je je ouders niet mee nam omdat het er tenslotte om gaat dat ze jou een beetje leren kennen en niet je ouders !

Al werd ik toen gebracht en gehaald door m'n vader, wat ik vertelde, en toen zeiden ze van 'Ooh dan laat je je vader de kamer toch ook nog even zien voordat je gaat?' wat ik toen ook heb gedaan was voor m'n vader natuurlijk ook wel even leuk.

Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
Typfoutje, sorry. Al die getallen hé.

Ja aan de ene kant wilde ik dat ook al niet doen, maar aan de andere kant zijn m'n ouders niet dom en zien zij dingen die ik niet zou zien (schimmel achter behang, om maar wat te noemen). Maar dan vraag ik wel of ze een lijstje voor me maken.

Dan nog iets meenemen. Deed jij dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')