quote:Op maandag 20 juli 2009 23:02 schreef La_Vita het volgende:
Enkele tips waarvan ik het idee had dat ze werkten:
- Begin je berichtje met "Hoi -insert naam bewoner- = persoonlijker
- En als dat er niet bij staat "Hoi bewoners van de Kerkstraat" oid
- Zet er altijd een foto van jezelf bij. Geen foto waar je dronken in de kroeg staat of een webcamfoto, maar gewoon een leuke doch neutrale foto
- Als je aparte hobbies hebt -mits geen hobbies waar anderen last van hebben- altijd er bij zetten!
Dit berichtje gebruikte ik meestal, maar ik paste het wel altijd een beetje aan aan de situatie/verwachtingen
[..]
Vrij simpel maar werkte wel 90% van de tijd![]()
Hopelijk heb je dr wat aan!
User Icon.quote:
quote:
En weten jullie al wat er fout ging?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:15 schreef Rahl het volgende:
net ook afgewezen voor mijn eerst hospitatiemorgenavond weer 1. hopelijk gaat die beter.
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrelquote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:21 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
[..]
En weten jullie al wat er fout ging?
Dat is geen goed antwoord nee.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:
[..]
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrelnu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
Wat voor soort vragen stellen ze dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef Rahl het volgende:
[..]
ik antwoordde te veel vragen met "weet ik niet". was ook best nerveus, mijn eerste hospiteerborrelnu weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten.
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'quote:
Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoordenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:
[..]
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
hehe, het schijnt zo dusquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Lol dat zijn juist vragen waarvan ik dacht dat je ze toch zo zou moeten kunnen beantwoorden![]()
Dan even goed nadenken wat voor huis je leuk lijkt. Af en toe samen eten/dingen doen, niet al te druk etc. Die vragen krijg je altijd.
Dan zou ik Zeist doen, want Amersfoort is wel heel ver weg. De SSH heeft in het westen van Zeist (De Utrecht-kant dus) de Warande in hun bezit, waar je heel eenvoudig met weinig wachttijd een kamer kunt krijgen. Het wordt dan ook veel gebruikt als tijdelijk opstapje totdat je iets in Utrecht zelf kunt krijgen (ik heb er zelf 2 maanden gewoond).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:05 schreef Drexl het volgende:
Nog steeds Utrecht hier, maar omdat het nog niet wil vlotten overweeg ik Amersfoort nu ook. Hier misschien ervaringsdeskundigen die weten of dat goed te doen is?
Zul je weinig concurrenten voor hebbenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef neen het volgende:
Waar zoeken jullie eigenlijk allemaal een kamer? Concurrenten voor mijik wil er een in Arnhem.
wtfquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef Rahl het volgende:
[..]
dingen als 'wat verwacht je van mensen waar je mee woont', 'ga je bij een studievereniging', 'vind je het leuk om elke dag samen te eten'
allemaal dingen waar ik niet echt een pasklaar antwoord op had nog, maar nu ik weet ik een beetje wati k kan verwachten dus ik denk dat de volgende beter gaat.
'En ook vanwege het kostenplaatjequote:Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef iBolt het volgende:
[..]
wtfzo moeilijk is dat toch niet om te beantwoorden...
1. ik verwacht dat mensen toch wel schoon zijn en hun rommel in gezamelijke ruimtes opruimen. Verder hoop ik jullie natuurlijk een beetje gezellig zijn en af en toe wat leuks gaan doen.
2. Weet ik nog niet ik ga me eerst eens orientieren om uit te zoeken welke studentenverenigingen leuk zijn, als jullie aanbevelingen hebben graag
3. Ja dat vind ik wel leuk metname omdat het natuurlijk gezelliger is om met meerdere mensen te eten dan alleen en ook vanwege het kostenplaatje, alleen eten is gewoonweg duurder dan met z'n alle.
Spacebox?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:
Rahl, ook journalistiek toch? Ga je naar de introductieweek?
Wegens soms gebruik moeten maken van een rolstoel heb ik een kamer zelfstandig woningding van de SSH gekregen, op de Uithof. Me happy! Afgelopen weekend verhuisd en ik ben zo blij dat ik hier nu zit.
Yep, en yep. Hopelijk heb ik wat tegen die tijdquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:37 schreef Joels het volgende:
Rahl, ook journalistiek toch? Ga je naar de introductieweek?
Je weet dat die spaceboxen bij de ingang een trap hebben + een verhoging in de kamer zelf?quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:33 schreef Pitom het volgende:
Da's wel beter, want Spaceboxen zijn toch wel erg klein hoor (al helemaal met een rolstoel). Ik neem aan dat je dan in de Bisschoppen of Cambridgelaan zit. Als je opleiding, zoals de meeste opleidingen, op de Uithof zit is het heerlijk hoe weinig tijd het kost om naar de colleges te reizen.
Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:10 schreef Skylark. het volgende:
Nouja, ik ben dus ook een beetje actief geworden op de kamersmarkt van Tilburg.
Maar hoe ziet zo'n kijkavond eruit? Moet je je ouders meenemen of juist thuislaten? En de vragen ja, die kan ik ter plaatse gelukkig wel beantwoorden, maar ik ben benieuwd naar hoe die avond er gewoon in z'n geheel uitziet.
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat is verschillend.. Bij sommige kamers geven ze iedereen een halfuurtje de tijd met hen, dus Jantje om 7 uur, Pietje om half 8, Karel om 8 uur etc. En in die tijd vragen ze wat je van de huisgenoten en de kamer verwacht, en verder een beetje standaardpraat over jou en je hobby's & gewoontes.
Of ze nodigen iedereen tegelijk uit voor een drankje, dan is het meer een hospiteer'borrel' waarin iedereen een beetje met elkaar praat en ze soms het rondje afgaan over hobby's van iedereen e.d.
Beetje goed uitgelegd zo?
Gewoon accepteren. Als je tenminste een beeld hebt van hoe zo'n kamer er uit ziet (als een vriendje er bijvoorbeeld al in woont). Anders is het wel leuk om van te voren al even te koekeloeren.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb van de SSH een kamer aangeboden gekregen op de Uithof. Niet de locatie die ik wilde aangezien mijn faculteiten in het centrum zitten, maar ik denk dat ik mijn hoop op een centrumkamer maar even moet laten varen. Dus dan dit maar.
Het enige probleem is dat ik de kamer niet kan bezichtigen, omdat het meisje dat erin zit op vakantie is. En de SSH heeft ook geen extra sleutels ofzo, ik heb al vanalles geprobeerd, maar het kan echt niet en ik moet maandag zeggen of ik de kamer wil ja of nee. Ze houden hem dus nu vast voor mij.
In principe denk ik dat het wel goed moet zijn omdat het een SSH kamer is. Hij is 17 m2, prima oppervlak dus (voor 340 p/m) en ik hoef de badkamer en keuken maar met 1 ander meisje te delen.
Waarom twijfel ik dan nog? Ik hou er gewoon niet van om iets toe te zeggen zonder dat ik het heb gezien... De vrouw van de SSH zei dat het wel handig is om gewoon even langs te gaan en daar aan te bellen, en desnoods aan een andere bewoner vragen of die iets weet over die kamer. Ik wou dat van het weekend gaan doen, maarja, grote kans dat ik voor een dichte deur sta natuurlijk. Of is dit een beetje raar, om daar ineens te staan?
Ook wil ik natuurlijk wel wat dingen weten over de onderhoudsstaat, het contract, hoe het wordt opgeleverd, etc. Tips over wat ik nog moet vragen zijn welkom! (dit wilde ik vragen als ik maandag bel om te zeggen of ik de kamer wil)
Oftewel: help!
200mquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:24 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ja, maar moet ik de oudjes meenemen? En moet ik iets "lekkers" meenemen?
Tilburg is trouwens volgens mij echt chill qua kamers, heb op 1 van 190 euro voor 19m en op 1 van 240 euro voor 200m gereageerd, beiden in het centrum met dikke voorzieningen.
Typfoutje, sorry. Al die getallen hé.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
200m?
Whehe, maar dat is wel chill ja
daarom wilde ik eerst ook voor Tilburg gaan..
Mijn kamer in Groningen is 17 m2, in het centrum, en 325 euro incl.
Maar ik zou je ouders niet meenemenbij mijn laatste keer hospiteren, en dus ook die waar ik gekozen was hadden we het er nog over en zij hadden ook liever dat je je ouders niet mee nam omdat het er tenslotte om gaat dat ze jou een beetje leren kennen en niet je ouders
!
Al werd ik toen gebracht en gehaald door m'n vader, wat ik vertelde, en toen zeiden ze van 'Ooh dan laat je je vader de kamer toch ook nog even zien voordat je gaat?' wat ik toen ook heb gedaanwas voor m'n vader natuurlijk ook wel even leuk.
Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |