abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71626705
Precies. Plus ik drink niet eens. Als ze een feestbeest zoeken zijn ze bij mij niet aan het juiste adres. Ze nemen me maar zoals ik ben. Arrogante kutstudentjes.
pi_71627010
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rusalka het volgende:
Precies. Plus ik drink niet eens. Als ze een feestbeest zoeken zijn ze bij mij niet aan het juiste adres. Ze nemen me maar zoals ik ben. Arrogante kutstudentjes.
'Arrogante kutstudentjes' goh klinkt alsof jij zin hebt om te gaan studeren..

Natuurlijk hoef je niet te slijmen of je aan te passen maar je kunt daar wel met een positieve houding binnenkomen want anders kom je ook niet veel verder.
pi_71627074
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rusalka het volgende:
Tsja, als zij een feestbeest zoeken om mee te feesten dan is het toch logisch dat ze jou niet zouden uitkiezen ? Waarom zou je het voor beiden moeilijker maken dan het al is, je gaat dan gewoon niet bij elkaar wonen, simpel zat .
Cool story, Hansel.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:02:49 #154
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71627280
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:47 schreef Rusalka het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?

Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
Dat singles eerder een kamer krijgen lijkt me nogal vergezocht. Je houding tov feesten maakt je waarschijnlijk wel ongeschikt voor een flink deel van de huizen, maar ook dan zijn er nog genoeg huizen waar men vooral samen eet en het huishouden bestiert, en je voor de rest je eigen gang kan gaan. Huizen waar je huisgenoten ook echt je vrienden zijn kennen vaak wel veel gezamenlijke activiteiten, waaronder uitgaan. Je kunt je daaraan wel proberen te onttrekken, maar of dat nou zo gezellig is...

Enfin, ook met jouw do's en don'ts zou er nog genoeg keuze over moeten blijven.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:18:09 #155
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71627612
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:47 schreef Rusalka het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een kamer, maar ik vroeg me af wat voor types sneller de kamer krijgen?

Ik zelf ben niet zo'n enorm feestbeest, ik ga weleens uit maar dan ga ik ook vroeg weer weg. Ook drink ik bijna niet omdat ik het niet lekker vind. Ik heb juist het idee dat mensen die dingen zien als een soort bewijs van het zijn van een sociaal persoon... ook denk ik dat single meisjes eerder een kamer krijgen.
Ik heb echter gewoon vrienden en een goede relatie, dus dat ik niet zo veel feest heeft er verder niks mee te maken...
In welke stad ben je opzoek ?
My mama didn't raise no fool
pi_71627634
Net m'n kamer deels ingericht. Fucking hel, 8 m2 is wel erg klein . Gelukkig past m'n twijfelaar er in. Dat ding is namelijk onmeunig koning. Nu eens hopen dat de huisbaas die lelijke afvoer in de hoek nog eens weg laat halen, zoals de afspraak was.

Aan de zoekenden, veel succes nog! Houdt moed!
Moeder, waar is mijn pils?
pi_71627951
8 m2 is wel heel klein!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_71627998
Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over denken om een 8m2 kamertje te nemen, af en toe heb ik mijn privacy gewoon nodig en dan zou ik helemaal gek worden in zo'n kamertje waar alleen je bed inpast.
Cool story, Hansel.
pi_71628254
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over denken om een 8m2 kamertje te nemen, af en toe heb ik mijn privacy gewoon nodig en dan zou ik helemaal gek worden in zo'n kamertje waar alleen je bed inpast.
Als je een kamer zoekt in een stad als Amsterdam of Utrecht heb je niet echt te kiezen. Zeker niet als je niet zoveel te besteden hebt.
pi_71628639
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Grappig genoeg heb ik ook op een kamer van 14 m2 gezeten, en mijn ervaring daar leert dat je 1 hoek (dus een goede 5 m2) alleen gebruikt om rommel neer te gooien. Dat is een eigenschap die ik moet afleren, en voor de rest probeer ik gewoon niet al teveel op m'n kamer te gaan hangen. Dat is uiteindelijk toch geen goede eigenschap. Serieus studeren deed ik toch altijd al in de UB, dus ik hoop dat dat allemaal wel goed komt.

In hetzelfde huis zit trouwens ook nog een kamer van krap aan 6 m2. Benieuwd wie daar in komt te zitten. Dat is echt een claustrofobisch hok .
pi_71629236
8m2 is echt heel klein..
ik had als minimun 14m2 aangegeven op kamernet!
pi_71629717
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:24 schreef Duizendpootje het volgende:
8m2 is echt heel klein..
ik had als minimun 14m2 aangegeven op kamernet!
Voor mij is 8 m2 inderdaad wel echt een onderste ondergrens. 14 m2 Vind ik dan weer iets aan de hoge kant voor een ondergrens, vooral als het je eerste kamer wordt, maar dat hang natuurlijk ook van de stad af.
pi_71630120
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

'Arrogante kutstudentjes' goh klinkt alsof jij zin hebt om te gaan studeren..

Natuurlijk hoef je niet te slijmen of je aan te passen maar je kunt daar wel met een positieve houding binnenkomen want anders kom je ook niet veel verder.
Ik studeer al 3 jaar. Studeren =/= alleen feesten.
pi_71647297
Zelf al een paar keer gehospiteerd en ook in het huis waar ik nu woon al een paar hospiteeravonden mogen leiden.. Blijft een raar fenomeen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:31:58 #165
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71651802
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:49 schreef Goover het volgende:
Zelf al een paar keer gehospiteerd en ook in het huis waar ik nu woon al een paar hospiteeravonden mogen leiden.. Blijft een raar fenomeen.
Vertel ...
My mama didn't raise no fool
pi_71652412
Je krijgt amper één avond de tijd om (samen met 10-15 anderen) een indruk achter te laten. En alleen op basis van die korte indruk wordt je wel/niet gekozen... Blijft raar.

Verder zijn de hospiteeravonden bij ons in huis heel gewoon. Kopje koffie/thee voorstelrondje, vragenrondje en weer naar huis. Geen rare verkeersbord of pizza vragen en drankspelletjes.
pi_71652568
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:54 schreef Goover het volgende:
Je krijgt amper één avond de tijd om (samen met 10-15 anderen) een indruk achter te laten. En alleen op basis van die korte indruk wordt je wel/niet gekozen... Blijft raar.

Verder zijn de hospiteeravonden bij ons in huis heel gewoon. Kopje koffie/thee voorstelrondje, vragenrondje en weer naar huis. Geen rare verkeersbord of pizza vragen en drankspelletjes.
Maar die manier lijkt me wel het fijnste voor degene die aan het hospiteren zijn, als het een echte borrel of iets dergelijks wordt dan gaat het er meer om wie het meest opvalt .
Cool story, Hansel.
pi_71653483
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:01 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar die manier lijkt me wel het fijnste voor degene die aan het hospiteren zijn, als het een echte borrel of iets dergelijks wordt dan gaat het er meer om wie het meest opvalt .
Tsja, het fijnste zou zijn: Reageren -> Kamer
Ipv: Reageren -> Hospiteren -> Selecteren -> Kamer
pi_71653676
Ik heb nog wel een mooie quote van een meisje dat kwam hospiteren:
quote:
Hey ik ben Monique en ik heb een poes
Dat is dus een don't. Ook als je het niet over je eigen (of andermans) geslachtsdeel hebt maat écht over je huisdier.
pi_71653691
Uiteraard, maar je nieuwe huisgenoten willen natuurlijk ook wel iemand die een beetje bij bij hen past .
Cool story, Hansel.
pi_71653741
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Uiteraard, maar je nieuwe huisgenoten willen natuurlijk ook wel iemand die een beetje bij bij hen past .
Maar dat weet je nooit na een voorstelrondje waarin het nooit veel verder komt dan:
Naam:
Hobbies:
Bezigheden:

En algemene vragen als:
Kandidaat: "Hoe wassen jullie in huis"
Kandidaat: "Hebben julie internet"
Huis: "Heb je een luidruchtige hobby?"
Huis: "Hoe vaak denk je ongeveer thuis te zijn?"
pi_71653881
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:01 schreef Rusalka het volgende:

[..]

Meid, je meent het. Las je überhaupt wel wat ik zei of wat?
pi_71654144
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:46 schreef Heidens_Figuur het volgende:

[..]

Voor mij is 8 m2 inderdaad wel echt een onderste ondergrens. 14 m2 Vind ik dan weer iets aan de hoge kant voor een ondergrens, vooral als het je eerste kamer wordt, maar dat hang natuurlijk ook van de stad af.
ik zit in arnhem dus dat is wel makkelijk
maar dit is mijn eerste kamer en hij is ruim 18m2
pi_71654604
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:01 schreef Rusalka het volgende:

[..]

Wellus
Even helemaal weg.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:51:50 #175
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_71757651
Na 4 maal hospiteren heb ik de handdoek in de ring gegooid.

Nu heb ik via een bemiddelingsbureau een kamer. Je betaalt wel bemiddelingskosten, maar ik heb nu in ieder geval een kamer!
pi_71758539
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:51 schreef Noisemaker het volgende:
Na 4 maal hospiteren heb ik de handdoek in de ring gegooid.

Nu heb ik via een bemiddelingsbureau een kamer. Je betaalt wel bemiddelingskosten, maar ik heb nu in ieder geval een kamer!
Directwonen ofzo?
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:57:49 #177
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_71759746
Nee, een patserige makelaar die een louche bemiddelingsbureau runt.

Maar dat kon me niet schelen, bemiddelingskosten van ¤200 kan ik mee leven.
pi_71759859
200 valt nog wel mee, de meeste vragen één maand huur of meer.
Cool story, Hansel.
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:05:27 #179
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_71760007
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:00 schreef wikwakka2 het volgende:
200 valt nog wel mee, de meeste vragen één maand huur of meer.
Daarom.

En de huurprijs van de kamer is ook aardig "marktconform" dus prima.
pi_71762483
Ook nog steeds geen kamer. Al op aardig wat kamers gereageerd maar nog maar 1 keer uitgenodigd voor een kijkavond.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:32:38 #181
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_71762567
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef Breekfast het volgende:
Ook nog steeds geen kamer. Al op aardig wat kamers gereageerd maar nog maar 1 keer uitgenodigd voor een kijkavond.
Ik heb 30x gereageerd, en ik mocht 7x komen kijken. Hoe vaak heb je tot nu toe gereageerd?
pi_71763428
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:32 schreef Noisemaker het volgende:

[..]

Ik heb 30x gereageerd, en ik mocht 7x komen kijken. Hoe vaak heb je tot nu toe gereageerd?
16 kamers, 1 x uitgenodigd.
pi_71763903
Kan altijd erger. In welke stad zoek je?
pi_71765882
Ik ga morgen maar eens kijken, de (huisbaas volgens mij) mailde vanochtend of ik morgenavond een bezichtiging kon doen, dus ik ga er vanuit dat ik niet hoef te hospiteren.

Nu maar hopen dat het geen massa-bezichtiging is en dat ik aan het einde moet vechten om mijn handtekening op het contract te zetten .
Cool story, Hansel.
pi_71769870
Krijg mailtje: Huisbaas heeft iemand anders aangenomen.... (frustrerend...) en dat terwijl ik on gesprek was met huisgenoot, tsja...

Nog 2 kansjes (ben uitgenodigd, maar daar veel inder hoop op....)
pi_71770350
Ben blij dat ik binnen 1 dag mijn kamer had. Had er op 5 gereageerd bij 3 uitgenodigd, 2 kon ik kiezen uiteindelijk die kamer die ik wilde vooraf dat ik op bezoek ging kunnen nemen. Maar snap dat het best frustrerend kan zijn. Als je al 15 mensen op 1 kamer hebt is er veel concurrentie
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:37:36 #187
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_71771040
Ik heb 3 keer gehospiteerd, eerste keer was wel wennen. De 2e en 3e keer werd ik 2 keer achter elkaar uitgekozen als eerste. Heb toen dus een keuze tussen die 2 gemaakt. Belangrijkste is gewoon chill jezelf blijven (ja ik weet het cliché) en niet te veel gaan slijmen, tenminste dat doe ik niet en dan kan ik ook niet eens.

Moet wel zeggen dat ik er echt een teringhekel aan heb om het te doen, zo gemaakt zo'n verhaaltje vertellen dit dat. Het voelt zo onecht aan, daar kan ik echt slecht tegen maarja.

[ Bericht 14% gewijzigd door dekloonvanzuen op 10-08-2009 20:56:08 ]
geef mij die pepsi max
pi_71793768
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:22 schreef Smart_ass het volgende:
Kan altijd erger. In welke stad zoek je?
Nijmegen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:22:59 #189
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71794556
Vanavond weer.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_71795017
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef Breekfast het volgende:
Heb je wel een foto bij je bericht?
Een vriendin van me vertelde pas dat ze aan het reageren was op kamernet, maar zonder foto, omdat ze 'nergens goed op stond'.. maar zonder foto word je sowieso niet uitgenodigd.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:22 #191
231856 dekloonvanzuen
pi_71795119
is wel wijs om er bij te doen ja
geef mij die pepsi max
pi_71795668
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:44 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heb je wel een foto bij je bericht?
Een vriendin van me vertelde pas dat ze aan het reageren was op kamernet, maar zonder foto, omdat ze 'nergens goed op stond'.. maar zonder foto word je sowieso niet uitgenodigd.
Niet helemaal waar. Ik reageer ook zonder foto's, maar krijg ongeveer van 1 op de 3 een uitnodiging. Daarmee is niet gezegd dat mijn kamerjacht voorspoedig verloopt, want ik word dan weer afgewezen op de hospiteeravonden; de grap dat ze mij klaarblijkelijk te lelijk vinden zal ik zelf maar even maken.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:20 #193
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71795810
In totaal 3x gehospiteerd en 3x niet geworden __!

Als ik niets op tijd vindt ga ik maar een maandje vanaf Amsterdam treinen ofzo.
Oh really?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:10:49 #194
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_71812946
Niet gekozen en ik wilde nog wel graag. Maar er waren wel 12 mensen.
pi_71816772
Ik ben ook op zoek in Amsterdam.

Nu had ik gisteren op iets van Kamernet gereageerd, en kreeg ik een mailtje terug dat ik kon komen kijken. Alleen staat er wel een adres, maar geen huisnummer. Heb de jongen/man gemaild, maar daar krijg ik nog niks van terug.
En ik ga niet zomaar naar Amsterdam (kaartje kopen zonder korting) om in de straat te komen maar niet te weten welk huis het is

Wat me overigens wel opvalt:
Ik heb hiervoor ook in Rotterdam een kamer gezocht. In 75% van de gevallen (als het al niet meer is) mocht ik na een reactie gestuurd te hebben langs komen. Ik ben het alleen nooit geworden.
In Amsterdam stuur ik dezelfde reactie, maar hier heb ik na 10-15 reacties nog geen verdere uitnodigingen ontvangen.
pi_71816963
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Matthijs- het volgende:
In totaal 3x gehospiteerd en 3x niet geworden __!

Als ik niets op tijd vindt ga ik maar een maandje vanaf Amsterdam treinen ofzo.
Hey, check je PM.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:13 schreef JeroenV het volgende:

Nu had ik gisteren op iets van Kamernet gereageerd, en kreeg ik een mailtje terug dat ik kon komen kijken. Alleen staat er wel een adres, maar geen huisnummer. Heb de jongen/man gemaild, maar daar krijg ik nog niks van terug.
En ik ga niet zomaar naar Amsterdam (kaartje kopen zonder korting) om in de straat te komen maar niet te weten welk huis het is

Ik heb hiervoor ook in Rotterdam een kamer gezocht. In 75% van de gevallen (als het al niet meer is) mocht ik na een reactie gestuurd te hebben langs komen. Ik ben het alleen nooit geworden.
In Amsterdam stuur ik dezelfde reactie, maar hier heb ik na 10-15 reacties nog geen verdere uitnodigingen ontvangen.
Wat ik nog vervelender vind, is dat ik meerdere keren een e-mail kreeg met de vraag of ik de volgende dag langs kon komen om te bezichtigen, dus ik stuur ze een e-mail terug met hoe laat ik ongeveer langs kan komen en vervolgens laten ze niks meer van zich horen . Wees dan op zijn minst zo netjes om even een mailtje terug te sturen dat de kamer al is verhuurd of zo.

[ Bericht 28% gewijzigd door wikwakka2 op 12-08-2009 13:26:52 ]
Cool story, Hansel.
pi_71821659
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:13 schreef JeroenV het volgende:

75% van de gevallen? vraag me dan toch af wat er niet goed is aan mijn reacties
pi_71822144
Ik vroeg me ook af of ik nu gewoon geluk had of dat ik in een periode zat dat er niet veel reacties binnen kwamen. Want ik mocht echt veel langskomen! En ik had op zich een gewoon standaard kort verhaaltje over mijzelf.

Nu is het echt heel lastig, Amsterdam toch denk ik. Net had ik goede hoop, alleen was iemand anders net iets sneller met reageren. Ging het eens niet met hospiteren maar om wie het snelst is, grijp ik er nog naast
pi_71822277
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:20 schreef JeroenV het volgende:
Ik vroeg me ook af of ik nu gewoon geluk had of dat ik in een periode zat dat er niet veel reacties binnen kwamen. Want ik mocht echt veel langskomen! En ik had op zich een gewoon standaard kort verhaaltje over mijzelf.

Nu is het echt heel lastig, Amsterdam toch denk ik. Net had ik goede hoop, alleen was iemand anders net iets sneller met reageren. Ging het eens niet met hospiteren maar om wie het snelst is, grijp ik er nog naast
Alerts i.c.m. de Gmail notifier is hier een perfecte combinatie voor . Maar dan moet je wel net achter de computer zitten.
Cool story, Hansel.
pi_71822672
Dat had ik

Ik kreeg een mailtje met info, drie kwartier later stuurde ik een vraag terug (ik ga niet zomaar overal op in, je kon bijv. niet eerst kijken enzo) en toen was hij al weg
pi_71822846
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nijmegen
waar woon je nu?

Ingeschreven bij: www.entree.nu ? www.sshn.nl ?

Vooral die eerste zou ik NU METEEN doen. Is gratis en werkt op inschrijftijd als je starter bent. Hoe langer je ingeschreven bent, hoe beter!

verder uiteraard het geeikte aan kamernet enzo.

Wat ook handig is: kijk of je mensen kent die in bijvoorbeeld de Proosdij wonen. Dat is een SSHN complex, maar de duo-woningen gaan in eerste instantie op voorkeur van de bewoner die er blijft wonen
Ja doei.
pi_71826474
Waar moet je je inschrijven voor in Eindhoven?
pi_71828233
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:06 schreef iBolt het volgende:
Waar moet je je inschrijven voor in Eindhoven?
bij vestide.nl
pi_71843675
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hey, check je PM.
[..]
Ik wilde nog iets terugsturen, maar je inbox is vol.
Oh really?
pi_71844027
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:30 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Ik wilde nog iets terugsturen, maar je inbox is vol.
Oh ja, ik heb dat ding nog nooit geleegd . Ik zal even een grote schoonmaak houden.
Cool story, Hansel.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:38:04 #206
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_71847032
Ben ik even blij dat ik niet heb hoeven hospiteren, lekker een kamertje in Amsterdam-Oost via via
pi_71851962
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

waar woon je nu?

Ingeschreven bij: www.entree.nu ? www.sshn.nl ?

Vooral die eerste zou ik NU METEEN doen. Is gratis en werkt op inschrijftijd als je starter bent. Hoe langer je ingeschreven bent, hoe beter!

verder uiteraard het geeikte aan kamernet enzo.

Wat ook handig is: kijk of je mensen kent die in bijvoorbeeld de Proosdij wonen. Dat is een SSHN complex, maar de duo-woningen gaan in eerste instantie op voorkeur van de bewoner die er blijft wonen
entree.nu kende ik nog niet. Worden daar ook gewoon studentenwoningen aangeboden. Bij het inschrijven kan ik niet aangeven dat ik ga studeren in nijmegen, alleen arnhem?
pi_71897597
Ik heb me ook bij SSHN ingeschreven, leuke site. Je hebt 2 urgentiecategorieën, 1 en 2. 1 is wanneer je er langer over doet dan 2 uur (van station naar station) en 2e categorie als je er tussen 1,5u en 2u over doet. Een derde categorie bestaat niet, dus of je er 1,15u of 15 minuten over doet maakt geen verschil.
Ik doe er 1 uur en 25 minuten over.
pi_71897652
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]

entree.nu kende ik nog niet. Worden daar ook gewoon studentenwoningen aangeboden. Bij het inschrijven kan ik niet aangeven dat ik ga studeren in nijmegen, alleen arnhem?
GEWOON INSCHRIJVEN!!!

Nee, niet direct studentenwoningen, maar wel gewone huizen. Als jestraks genoeg meettijd hebt, dan kom je er echter wel voor in aanmerking. Aangezien het gratis is, moet je het gewoon doen, het kost geen geld, geen moeite en mocht je er daarna niets mee doen, dan is dat ook prima. Maar als je WEL wilt gaan huren, dan is het alleen maar in je voordeel om je asap inte schrijven.

Entree doet vooral Arnhem qua studentenwoningen,omdat die alleen de hogeschool hebben en dus minder studentenstad zijn en dus geen eigen studentenhuisvesting hebben
Ja doei.
pi_71904149
Ik ga dinsdag voor het eerst sinds lange tijd weer hospiteren. En het positieve is dat er maar vier gegadigden zijn...
Ik twijfel alleen een beetje over de locatie, het is echt ver uit het centrum. Maarja, vind maar iets in Amsterdam.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 19:22:03 #211
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72288919
Iedereen dus al een kamer?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72289077
Jawohl!
Cool story, Hansel.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:53:03 #213
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_72289969
En ik ook! Bed moet nog wel in elkaar worden gezet, moet mijn computer erheen verhuizen (maar dat komt allemaal morgen) en verder moet ik het nog wel een beetje aankleden, tis nog erg kaal Maar het begin is er!
pi_72290441
Ik heb er 1, de kamergenoten hadden die gast al 3 weken niet gezien, maar er stond nog wel zooi in de kamer.
Hopelijk is alles eruit, anders kan ik eerst regelen dat SLS dat gaat doen, hij komt officieel per 1 september vrij, ik kan er dan hopelijk 2 september in.
Beneath the gold, bitter steel
pi_72291349
Ik niet, ik ga dinsdag weer ergens kijken.
Ik weet alleen niet zeker of het nu een gewone man of studentenhuis is, maar ik verwacht eigenlijk het eerste.
pi_72298711
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Jawohl!
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:53 schreef Eva4Evah het volgende:
En ik ook! Bed moet nog wel in elkaar worden gezet, moet mijn computer erheen verhuizen (maar dat komt allemaal morgen) en verder moet ik het nog wel een beetje aankleden, tis nog erg kaal Maar het begin is er!
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:06 schreef Fingon het volgende:
Ik heb er 1, de kamergenoten hadden die gast al 3 weken niet gezien, maar er stond nog wel zooi in de kamer.
Hopelijk is alles eruit, anders kan ik eerst regelen dat SLS dat gaat doen, hij komt officieel per 1 september vrij, ik kan er dan hopelijk 2 september in.
Leuk om te horen !
pi_72299798
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[..]

[..]

Leuk om te horen !
Zekers

Date?
pi_72299910
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:32 schreef JeroenV het volgende:
Ik niet, ik ga dinsdag weer ergens kijken.
Ik weet alleen niet zeker of het nu een gewone man of studentenhuis is, maar ik verwacht eigenlijk het eerste.
Ik zal voor je duimen Indiemakker.
In welke regio is het?
pi_72302949
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 01:13 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zekers

Date?
Nee !
pi_72311969
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:59 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee !
Ik blijf het proberen
pi_72312966
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:20 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[..]

[..]

Leuk om te horen !
Minder leuk is dat de IKEA bezorgservice vandaag tijdens een college langskwam en ik dus opnieuw 90 mag dokken en pas volgende week woensdag mijn spullen krijg.. ook heb ik nog steeds geen internet, tv, gordijnen of keuken en dat voor 500 per maand .

Een niet zo mooie eerste week dus .
Cool story, Hansel.
pi_72312996
Oeps, foutje door telefoon.
Cool story, Hansel.
pi_72317428
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Minder leuk is dat de IKEA bezorgservice vandaag tijdens een college langskwam en ik dus opnieuw 90 mag dokken en pas volgende week woensdag mijn spullen krijg.. ook heb ik nog steeds geen internet, tv, gordijnen of keuken en dat voor 500 per maand .

Een niet zo mooie eerste week dus .
Aiii dat is inderdaad nogal kut ja.. Maar over een paar weekjes ben je ongetwijfeld helemaal gesetteld waarom doet je internet en tv het nog niet dan? Dat is wel een beetje stom.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:21:03 #224
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_72317565
lol

verkeerde shit hahahah
pi_72318827
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Aiii dat is inderdaad nogal kut ja.. Maar over een paar weekjes ben je ongetwijfeld helemaal gesetteld waarom doet je internet en tv het nog niet dan? Dat is wel een beetje stom.
Inderdaad, nu voelt mijn kamer zo leeg en rommelig aan . Maar ik heb ook een huisbaas die een beetje laat/laks is met dingen aanvragen, en omdat onze kabelverbinding blijkbaar niet werkt krijgen we het nu pas de 16e !!! En opeens kreeg ik te horen dat we geen wasmachine meer van haar kregen, terwijl dat wel beloofd was. Ook is opeens de huur van de grotere kamer mét balkon naast mij opeens naar 500 (mijn huur dus) is verlaagd , en ik was juist voor mijn huidige kamer gegaan omdat die andere toch echt te duur was.

Maar als het allemaal eenmaal geregeld is, ben ik er zeker van dat het toch wel een vet huis wordt om in te wonen. Twee andere huisgenoten zijn ook studiegenoten en iedereen is 18-19.
Cool story, Hansel.
pi_73065888
Topic is een klein maandje oud, maar zeker nog te gebruiken

Ik heb vanavond mijn eerste kijkavond. Moet zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus ben, maar als ik eenmaal daar zit en de bewoners me een beetje aanspreken, komt dat wel goed

Overigens heb ik wel een vraag. Er komen vanavond waarschijnlijk maar 5 mensen kijken ofzo, en er zitten 5 andere huisgenoten. Als ik aanbel, en binnenkom. Moet ik dan bij de deur mij al voorstellen en in het huis ook nog eens aan alle 10? Ik weet nieteens wie de bewoners en de andere hospitanten zijn. Of moet ik dan maar gewoon in het huis een vriendelijke hoi zeggen en het voorstellen komt straks wel.
pi_73065928
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:22 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Topic is een klein maandje oud, maar zeker nog te gebruiken

Ik heb vanavond mijn eerste kijkavond. Moet zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus ben, maar als ik eenmaal daar zit en de bewoners me een beetje aanspreken, komt dat wel goed

Overigens heb ik wel een vraag. Er komen vanavond waarschijnlijk maar 5 mensen kijken ofzo, en er zitten 5 andere huisgenoten. Als ik aanbel, en binnenkom. Moet ik dan bij de deur mij al voorstellen en in het huis ook nog eens aan alle 10? Ik weet nieteens wie de bewoners en de andere hospitanten zijn. Of moet ik dan maar gewoon in het huis een vriendelijke hoi zeggen en het voorstellen komt straks wel.
Meteen voorstellen, tenzij dat ongepast lijkt.
pi_73066221
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:24 schreef Finitio het volgende:

[..]

Meteen voorstellen, tenzij dat ongepast lijkt.
Maar aan alle mensen die daar zitten dan? Een voor een een handje geven vind ik ook zo afgezaagd. Vooral omdat er notabene concurrenten zitten haha.
pi_73068652
Bij mijn avonden was het meestal gewoon voorstellen aan degene die de deur opendoet, en daarna gewoon algemene hoi zeggen, introduceren kom t meestal wel in een rondje.
  donderdag 24 september 2009 @ 14:35:56 #230
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73069639
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:35 schreef LangzaamSprinten het volgende:

[..]

Maar aan alle mensen die daar zitten dan? Een voor een een handje geven vind ik ook zo afgezaagd. Vooral omdat er notabene concurrenten zitten haha.
Ik deed dat wel, wel zo netjes en meestal zeggen de hospitanten van: "Nee, ik kom hier ook voor de kamer" of degene die de deur opendeed wijst de mensen aan die er al zitten.
pi_73076939
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:35 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ik deed dat wel, wel zo netjes en meestal zeggen de hospitanten van: "Nee, ik kom hier ook voor de kamer" of degene die de deur opendeed wijst de mensen aan die er al zitten.
En bovendien kun je toch ook wel een hand geven aan de andere hospiteerders kom op zeg.
Alsof je je concurrentie geen hand mag geven.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:51:21 #232
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73077766
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

En bovendien kun je toch ook wel een hand geven aan de andere hospiteerders kom op zeg.
Alsof je je concurrentie geen hand mag geven.
Als ze niets zeiden gaf ik iedereen een hand, als ze het wel zeiden alleen de verhuurders. Niet dat ik iets had tegen concurrentie maar zo laat je wel zien dat je voor de kamer komt en niet speciaal voor een leuke avond (hoewel dat mooi meegenomen is).
pi_73077989
Maar als je wel laat zien dat je voor een leuke avond komt en dat je sociaal bent, ben je chill ergo je wordt gekozen.

Nee maar serieus, als je de rest geen hand geeft..
Oh really?
  donderdag 24 september 2009 @ 19:06:12 #234
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73078286
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:57 schreef Matthijs- het volgende:
Maar als je wel laat zien dat je voor een leuke avond komt en dat je sociaal bent, ben je chill ergo je wordt gekozen.

Nee maar serieus, als je de rest geen hand geeft..
Als je binnenkomt met de deuropener en diegene zegt: "Die woont hier, die woont hier en die woont hier." dan geef je toch alleen die een hand?
pi_73085341
Ik zou me persoonlijk schamen als ik vervolgens de kamer binnenkom waar al die andere gasten zitten en me niet eens even aan hen voorstel. Maar goed, dat zal dan wel persoonlijk zijn.
Oh really?
pi_73087388
Zit alweer in de trein op de terugreis en ben bang dat ik het niet geworden ben, ondanks dat ze wel dezelfde humor als mij hadden enzo. Denk dat het een jongen of een meisje is die daar ook zaten.. Er was ook een jongen super onzeker, keek niemand aan terwijl hij praatte Een ander meisje heeft bijna niks gezegd (alleen als specifiek iets gevraagd werd) en belde zelfs 2x iemand

Agja.. ze lieten het vanavond weten..
pi_73653552
Ik mag deze week weer hospiteren. Wat vinden jullie van huizen waar de mensen in de uitnodigingsmail al vragen om een krat bier aan de hospiteerders?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73653775
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik mag deze week weer hospiteren. Wat vinden jullie van huizen waar de mensen in de uitnodigingsmail al vragen om een krat bier aan de hospiteerders?
Sneu.
Cool story, Hansel.
pi_73653809
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Sneu.
Je word wel in een dilemma gezet. Doe ik het niet en al die anderen doen het wel, dan kom ik natuurlijk als een cheapo over. Doe ik het wel, ben je wellicht meer dan 10 euro kwijt (met statiegeld erbij) als je het niet geworden bent Ben je het wel geworden, dan kan je lekker meezuipen natuurlijk
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:45:24 #240
231856 dekloonvanzuen
pi_73655497
Of niet meenemen en gewoon eerlijk zijn daarover, veel (eerlijke) mensen zullen dat wel kunnen waarderen.
geef mij die pepsi max
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:56:08 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73655849
Zeg dan gewoon dat ze 2 kratten kunnen krijgen wanneer je het wel wordt.
pi_73667205
M'n eerste hospiteeravond aan de andere kant van de tafel gehad niet dat we aan tafel zaten, maar goed !
Lastig hoor, iemand beoordelen in zo'n korte tijd.
pi_73667700
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
M'n eerste hospiteeravond aan de andere kant van de tafel gehad niet dat we aan tafel zaten, maar goed !
Ik heb er ook al een gehad een paar weken geleden, en de uitverkorene is nu al (naast mij) ingetrokken
Hoe hebben jullie de hospiteeravond gedaan?
pi_73667744
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:44 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik heb er ook al een gehad een paar weken geleden, en de uitverkorene is nu al (naast mij) ingetrokken
Hoe hebben jullie de hospiteeravond gedaan?
Euhmm mensen om 7, 8 en 9 uur laten komen zodat het redelijk verdeeld was. Verder hing iedereen overal en nergens da's wel weer vervelend want daarom vindt iedereen iemand anders het leukst !
pi_73667922
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:46 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Euhmm mensen om 7, 8 en 9 uur laten komen zodat het redelijk verdeeld was. Verder hing iedereen overal en nergens da's wel weer vervelend want daarom vindt iedereen iemand anders het leukst !
Lekker uitgebreid

Wij hadden gewoon een groep mensen uitgenodigd om 7/8 uur dacht ik, en dan eerst voorstelrondje, paar vragenrondjes en daarna gewoon door elkaar en socializen
We hebben redelijk zitten drinken, en verder was het erg gezellig, we zijn tot 11 uur dacht ik doorgegaan, omdat iedereen meer dan 1 1/5 uur reistijd had.
pi_73669496
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ik mag hopen dat je de vele ervaringen in dit topic hebt gebruikt om de hospiteersessie zo aangenaam mogelijk te maken voor je hospiteerders .
Cool story, Hansel.
pi_73669542
TVP
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_73670557
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je de vele ervaringen in dit topic hebt gebruikt om de hospiteersessie zo aangenaam mogelijk te maken voor je hospiteerders .
Ik was vet lief.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:37:51 #249
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73675951
Damn ik bne zo blij dat ik een kamer heb en niet meer hoef te hospiteren wat een gezeik is dat toch zeg. Het lijkt me dan wel weer leuk om 'aan de andere kant van de tafel te zitten'
pi_73699709
Helaas vandaag net niet geworden morgen weer hospiteren
pi_73700103
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Helaas vandaag net niet geworden morgen weer hospiteren
Je had zeker geen kratje bier meegenomen?
Cool story, Hansel.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:39:13 #252
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73700281
Brrr, hospiteren. Na dat een paar keer enthousiast gedaan te hebben zonder succes had ik totáál geen zin om nog een keer speciaal daarvoor helemaal van Groningen naar Rotterdam en terug te gaan. Had bijna mijn plannen gewijzigd qua studiestad.

Gelukkig heb ik nu een fantastisch huis.
Oh really?
pi_73700436
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nee haha, maar volgens mij had niemand dat gedaan Ook niks over gehoord trouwens.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:16:00 #254
274289 Ducktails
He's lost control
pi_74153832
Morgen hospiteren.... ben een beetje laat begonnen met zoeken, in de vakantie had ik zo'n idee van, ach dat komt nog wel Dommm!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:59:24 #255
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74169780
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
Primum non nocere
pi_74169814
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:59 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Dat soort fratsen uithalen vermindert je kansen alleen maar.
Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen .
Cool story, Hansel.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:06:06 #257
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74170100
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als je het bericht erboven leest zie je dat ze er specifiek om vroegen .
Ohja.

Wat een stelletje triestelingen. Bedelen om gratis bier.
Primum non nocere
pi_74170373
Heb inmiddels trouwens gewoon een andere kamer gevonden (in hetzelfde gebouw)
pi_74173289
Ik ben nu ook klaar met hospiteren, thank god.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_74203882
Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho

Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_74230102
Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:31:50 #262
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74230179
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
Vanavond weer hospiteren. Komende week, nog kijken bij een aantal huizen in Utrecht, via de SSHU.
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet opvallen. Stellen jullie erg veel vragen aan de bewoners?
Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
Primum non nocere
pi_74230282
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:31 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Je moet gewoon geïnteresseerd overkomen. Als je een passieve houding aanneemt en alleen vragen beantwoord maar zelf niets vraagt, krijgen ze natuurlijk niet echt een positieve indruk over je. Gewoon normaal doen. Normale vragen stellen over studie, hobby´s, het huis. Niets moeilijks aan.
Ooh ok, dat doe ik ook altijd. Relaxt dus, mooi. Ik laat de uitslag hier wel weten
pi_74230307
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Radioheader het volgende:
Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.

Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
pi_74230314
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende:
Hospiteren is voor beide kanten voor de tafel een ramp.
Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten klappen ze dicht, zeggen ze niks en is er ook niks aan. Dan vind de andere kant van de tafel het ook niks, maar kan je meestal uit beleefdheid een persoon niet na 5 minuten al wegsturen.
Gouden regel is altijd dat je binnen 2min al weet of iemand de kamer gaat krijgen of niet, is mijn ervaring. En voor de rest, wees jezelf blij jezelf en ga niet popi-jopi acteren maar klap ook niet dicht.
Toon initatief en interresse, bereid jezelf voor en neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho

Goed, ik vind zelf hospiteren geen probleem, gewoon even socializen met mensen die je niet kent, altijd gezellig. Maar om hospiteeravonden te houden is een ramp, aangezien er zulke probleemgevallen tussen zitten. Maar bedenk tijdens je hospiteeravonden ook goed of jij het huis/kamer wel wil, vergeet dat ook niet. Het is niet een eenzijdig iets.
Ik vind het van beide kanten wel leuk, gewoon socializen is vooral leuk als je niet echt nodig een kamer moet hebben maar op zoek bent naar iets leuks, en als je zelf de gastheer bent is het alleen maar relaxter omdat je dan helemaal geen druk hebt
pi_74230437
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:50 schreef WarPuppy het volgende: neem iets leuks mee waar ze als huis iets aan hebben. Dat kan zijn van drank/borrelhapjes/ludieks. Een opblaasiets is altijd goed imho
Dit raad ik af. Ten eerste is het een vorm van omkoping, en dat word niet altijd gewaardeerd. Ten tweede denk ik niet dat het veel uitmaakt ze gaan toch af op de algemene indruk die je maakt. En ten derde word het een duur verhaal als je dat elke keer moet doen als je steeds afgewezen word (en studenten hebben al niet veel geld).

Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
pi_74230511
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]
Wees gewoon jezelf, toon interesse in het huis en de bewoners. En dan kom je vanzelf in een huis terecht waar je tussen past. Je wilt niet tussen allemaal balletjes zitten als je zelf geen bal bent.
Dit inderdaad.
Cool story, Hansel.
pi_74230566
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef MoneyTalks het volgende:
(en studenten hebben al niet veel geld).
Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
I feel kinda Locrian today
pi_74230626
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:46 schreef starla het volgende:

[..]

Nonsens, bij de IB kun je zo 800e per maand krijgen. Willen mensen geen lening (die overigens qua rente erg schappelijk is) dan moeten ze niet zeiken dat ze geen geld hebben
Waar slaat dat nou weer op !?

Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld !

En verder, blijf eens ontopic ofzo.
pi_74230661
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:48 schreef Breathtaking het volgende:
Ja laten we allemaal lenen zodat we geld in overvloed hebben en over 5 jaar een dikke schuld !
Nee, maar dan moet je dus niet zeiken als je geen geld hebt

Maar goed, on topic:

Hospiteren is lam. Beetje fake gezellig doen met mensen die je totaal niet kent. Haha, leuke grap zeg, maar hoeveel kost die kamer nou? Oh, 300e en er is geen bier meer?? Doei!

[ Bericht 10% gewijzigd door starla op 30-10-2009 17:56:42 ]
pi_74230961
starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
pi_74231115
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
starla loopt duidelijk te trollen, of begrijpt blijkbaar niet dat je geleend geld uiteindelijk terug moet betalen en niet alleen de rente
Jij bent zo'n zeikerd zeker? (mooie alliteratie)
pi_74231160
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:11 schreef starla het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef MoneyTalks het volgende:
pi_74231182
quote:

[..]

quote:

[..]

pi_74231213
Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
pi_74231287
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:15 schreef Breathtaking het volgende:
Ja en nu weer over hospiteren praten graag.
ok
pi_74231615
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja, je moet ook interesse in hun tonen. Het is namelijk zo dat mensen je aardiger vinden als jij ook interesse toont in hun! Mensen vinden het leuker om dingen over hunzelf te vertellen, dan oninteressante verhalen over een ander aan te horen.

Waar ga je trouwens kijken, ik ga zelf vanaf half november op de Cambridgelaan wonen
Ooh da's wel relaxt, ik ga kijken bij van Lieflandlaan, vandaag voor het eerst en ben weleens vaker bij IBB geweest.
pi_74244497
Hier de update: Heb een kamer!!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:23:30 #279
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_74244861
tvp
niets
pi_74248085
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:42 schreef Radioheader het volgende:
Hier de update: Heb een kamer!!
Nice, hospiteren ging goed dus? Hoe verliep de avond
pi_74253878
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:35 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Nice, hospiteren ging goed dus? Hoe verliep de avond
Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging ) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
pi_74255534
Gefliciteerd.
Cool story, Hansel.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:02:19 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74258280
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:59 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Ja ging prima, kwam wat te laat binnen ( overal vertraging ) Toen zat er al een gast en ze waren net bezig met de algemene huis dingen, wanneer ze samen aten en schoonmaak taken, vervolgens voorstelronde (ging goed, ze zeiden wat dingen waar ik nog wat op doorvroeg) en daarna kamer bekijken. Toen hadden ze nog wat vragen als: Welk The-A team figuur zou je zijn en wat is je favoriete film en favoriete artiest? En daarna ging ik weer, wel bijna een uur gezeten. Ging allemaal prima, en vond het ook wel goed klikken.
Ik vind die vragen echt zo... Weird
pi_74277640
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik vind die vragen echt zo... Weird
Ach ja, hoort er een beetje bij. Is toch voor de gein. Ik kreeg op een andere hospiteeravond de vraag: Welk figuur ik uit de Donald Duck zou zijn en aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
pi_74277915
quote:
aan welke karaktertrek van je zouden we ons op ten duur aan kunnen ergeren ( , lekkere insteek )....
Zo'n gekke vraag vind ik dat niet, zo kan je er toch een paar wegstrepen. Mensen die het niet zouden weten hebben geen zelfkennis, en mensen met erge karaktertrekken kan je ook wegstrepen
pi_74279665
Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
pi_74280223
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:47 schreef Apfelsaft het volgende:
Vrijdag m'n eerste hospiteeravond waarbij ik zelf niet hoef te hospiteren, maar iemand mag uitkiezen! Ik ben benieuwd. Hebben jullie nog tips & tricks hoe we de juiste keuze kunnen gaan maken?
Gewoon op je vooroordelen afgaan
pi_74280581
Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
pi_74282952
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef MoneyTalks het volgende:
Zorg dat je huisgenoot geen stoner is, dat hij geen muziekinstrument speelt, dat hij niet elke avond uitgaat, dat hij geld op z'n bankrekening heeft (niks zo vervelend als een huisgenoot die niks bijdraagt aan het huishouden), dat hij weleens wat opruimt, etc.
Het ligt vooral aan het muziekinstrument, ik vind over het algemeen muzikanten chille lui(net als ik )
  woensdag 25 november 2009 @ 14:31:00 #290
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_74988596
Morgen weer een kans, de zoveelste..

Zonet telefonisch contact gehad met een van de bewoners. Hopen dat het weer wat wordt, hij vroeg nog wel of ik mijn Kamernet verhaaltje naar hem kon mailen, waarschijnlijk een grote afknapper Verhaaltjes zoals dat zijn altijd zo standaard en zet je vaak nogal saai neer..

Iemand tips?
niets
pi_74995409
Wat is je kamernet verhaaltje?
Kunnen we het ff opleuken
  woensdag 25 november 2009 @ 21:18:10 #292
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_75001418
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:05 schreef Fingon het volgende:
Wat is je kamernet verhaaltje?
Kunnen we het ff opleuken
Té genant
niets
  donderdag 26 november 2009 @ 00:20:19 #293
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_75008273
ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:53:29 #294
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_75050186
Even tvp voor soon
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_75050307
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:20 schreef Rahl het volgende:
ik ga dat er ook sowieso niet opzetten. zo kansloos die verhaaltjes
Is leuk joh, kunnen we lachen. Iedereen heeft die verhaaltjes geschreven, dus zo genant is het ook weer niet .
Cool story, Hansel.
pi_75117049
Ik ben op het moment zoekende in Ede. (jawel!) Als arme student (mijn max is 220e~) heb ik in ieder geval geen last van regelmatig hospiteren, heh. Misschien dat 'in kader van leegstandswet'-wonen me wat oplevert, in ieder geval even een loting afwachten.
pi_75185119
Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen . Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
pi_75185153
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
Zit voor de eerste keer bij de eerste 15. Kamer via de SSH op de Cambridgelaan. De datum van de hospiteeravond is nog niet duidelijk, maar ik heb al wel als voorbereiding dit topic doorgelezen . Nu had ik een vraag: in het dagelijks leven draag ik veel petten/hoedjes/stropdassen (als meisje zijnde he) en mijn (vrij grote) koptelefoon is aan mijn hoofd vastgegroeid ongeveer. Als ik daar zeg maar zo zou binnenkomen, wordt er dan gelijk een stempel op me gezet van weird/alto/etc. of valt dat wel mee?
Ik denk van wel. Maar goed, je moet ook jezelf durven blijven!
pi_75185199
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je gedraagt. Maar anders laat je die koptelefoon een keert thuis?
Cool story, Hansel.
pi_75187177
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Bokita het volgende:
Tja, als het leuk staat kan het opzich wel Je moet vooral jezelf zijn op zo'n avond, en zoiets dragen is wel echt jezelf zijn
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')