Dat verklaart het kokhalzen. Wel apart, dat die dat bij het papje voeden niet deed.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:25 schreef Jore het volgende:
Hoera voor het beginnende gebitje van Maarten!
Tinuviel, dat kokhalzen heeft niet zoveel te maken met hoe fijn het eten wordte gemaakt. Wel met de kokhalsreflex die bij baby's nog heel ver voorin de mond ligt. Hoe vaker ze in aanraking komen met eten, hoe verder de reflex naar achteren verschuift. Het kokhalzen wordt dus vanzelf beter en het is echt niet nodig om eten fijner te malen, ze moeten juist ook wennen aan structuur.
Dankuuuuuu!quote:Op maandag 20 juli 2009 21:36 schreef Fannie het volgende:
Ik heb helemaal de geboorte van Thijs van McLaura gemist zie ik![]()
Van harte gefeliciteerd!![]()
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:16 schreef Pandora73 het volgende:
De hartelijke proficiats voor alle nieuwe kindjes!!
at hij nu meer dan wanneer je hem een potje gaf?quote:
Oowww, okay, nu ben ik weer helemaal bijquote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dankuuuuuu!
Thijs heeft zijn eigen datum uitgekozen en is 9 dagen voor de geplande keizersnede door de vliezen heen geknald. Het is alsnog een keizersnede geworden, maar alles is prima en ik herstel voorspoedig.
Leander is van MeNicole!
Memmel, ik heb ff lekekr relaxed kunnen doen. Ben ook nog ff naar de Boogaard gegaan met Tess. Heen met de bus, terug lopen, was gesloopt. Tess heeft gister een slaapdag gehad en dat was vannacht te merken. Gisteravond om half 11 ging ze slapen, 4 uur een fles en daarna blijven pruttelen. Was behoorlijk chaga vannacht toen ik de fles moest geven, maar toen Tess uitgebreid naar me ging lachen was het weer helemaal goedquote:Op maandag 20 juli 2009 22:34 schreef Memmel het volgende:
Hoi alle nieuwe beebjes![]()
Vicky, ben je vanmiddag wel een beetje bijgekomen toen je zus kwam helpen? Hoe nu verder met osteo en ka voor Tess?? Wanneer moet je weer?
Het heeft bij mij ook een maand of zes/zeven geduurd voordat ik het door hadquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:25 schreef Vicky het volgende:
volgens mij begin ik Tess te snappen... ja nu alze was moe en jengelig en toen heb ik d'r in bed gelegd. huilen natuurlijk. wezen kijken, getroost en weer weg. dat herhaald en uiteindelijk is ze in slaap gevallen. denk dat ze het huilen nodig heeft om in slaap te komen.
Vers uit de vriezer klinkt leuk! Hier gaan de worteltjes erg goed. Elke dag wordt er een stuk meer van gegeten. Van drie lepels op de eerste dag, die er weer uitkwamen omhoog naar tweederde, driekwart en gisteren een hele wortel, die ook nog eens best groot was. De groentehapjes zijn tot nu toe nog geen vervanging van een voeding. Hoe ging dat bij jullie? Wanneer wisten jullie dat het genoeg was geweest en dus een voeding kon vervangen? Vanaf welke leeftijd was dat ongeveer? Zijn jullie met fruit of groente begonnen of ging dat ook gelijktijdig? Bij ons op het kdv geven zij appels en banaan als fruithap. Nou willen wij appel pas echt later doen, omdat opa daartegen allergisch was. Banaan kan wel, maar volgens mij willen zij ook iets anders geven alleen moet je het dan als ouder mee geven. Dus is de vraag of hij en op het kdv fruit zou kunnen krijgen en s'avonds groente van ons. Heeft iemand een tip, waar ik kan vinden welke groente en fruitsoorten weinig allergeen zijn?quote:
Zit het in de lucht of zo?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:19 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon werd vannacht rond 1 uur wakker, huilen.... heb Peaceman gevraagd even een fles van 90 cc te maken, nou die had hij binnen een paar minuten op en had hij nog honger, toen maar weer een fles van 90 cc en die ook glad op, hij had dus gewoon hongerdit kennen wij helemaal niet van hem. Vanmorgen heeft hij heerlijk tot kwart over 8 geslapen en na de fles die hij ook weer bijna helemaal leegdronk nog geslapen tot 11 uur en wij ook... heerlijk de 1e dag van mn vakantie. Vanmiddag naar he consultatiebureau, ben erg benieuwd!!
Precies, zo liet Lennon steeds veel van zn flessen staan en zijn we sinds afgelopen zaterdag overgegaan naar 3 flessen per dag, smorgens fruit smiddags groente+hapje, dat gaat erg goed, op vannacht dan even na. Leek even een inhaalslag.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:
Als het een voeding kan vervangen dan laten ze vanzelf een fles staan (of ze drinken over de dag minder zeg maar)
Mila ligt echt continu op dr kop (voeten aan het hoofdeinde) in bed.. Of overdwars en dan wordt ze boos omdat het niet pastIk snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt in die slaapzak maar goed... Soms is het best onhandig
Ze doet het met slaapzakquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:38 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, als je Mila een slaapzak aandoet dan? Slaapzak aan het voeteinde instoppen... werkt goed bij Lennon, al slaapt hij al in een slaapzak sinds hij 3 weken was... hij trapt(e) zichzelf helemaal omhoog.
kan Lennon dat nog niet met slaapzak zijn bed door rupsen? pffff dat is ook een trage hequote:
3 juli was hij 7,2 kilo. Zijn gewicht blijft een beetje hangen nu maar dat zag je wel vaker rond het half jaar zei de arts. En het is maar een fijn manneke. Hij krijgt wel meer eten dan ze adviseren.quote:
Daarom ligt de slaapzak vast hè aan het voeteneindequote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
kan Lennon dat nog niet met slaapzak zijn bed door rupsen? pffff dat is ook een trage he![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:48 schreef seilram het volgende:
Die Lennonjaja die dacht jullie naar 3 flessen toe omdat ik niet alles op eet... moet je eens pap en mam hoe ik kan eten!
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:02 schreef Vicky het volgende:
en Tess slaapt wer in d'r eigen bed... wederom na een huiltje
ochquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:08 schreef Vicky het volgende:
het is nu weer pret. huilen, jammeren, piepen... ze ligt nu bij me. over een uurtje gaat ze in bad, fles en naar bed
na de laatste fles is ze knock out. ze heeft ook weer spruw voor de 3e keer.... ik word er gek vanquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:10 schreef freecell het volgende:
[..]
och
En als ze eenmaal in bed ligt voor de avond, gaat het dan beter? Of is het dan nog vaak hele avond piepen?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
na de laatste fles is ze knock out. ze heeft ook weer spruw voor de 3e keer.... ik word er gek van
Was je ook alles op 60 graden? Spugdoekjes, alles waar ze op kauwt, de handdoeken van de mensen die haar fles bereiden en geven, al dat soort dingen? Heeft ze het misschien ook aan de billen (luieruitslag?) en worden de handen niet gewassen voor en na een verschoning. Het moet ergens vandaan komen waardoor ze iedere keer weer besmet raakt, denk ik?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
na de laatste fles is ze knock out. ze heeft ook weer spruw voor de 3e keer.... ik word er gek van
Zoiets heb ik ook gehad.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:15 schreef seilram het volgende:
Joep heeft vandaag 2 x gehuild... dankzij mij![]()
![]()
![]()
1e keer had ik hem vast en ik nieste heel hard en hij schrok heel erg. 2e keer liet hij zijn tut vallen en ik buk met hem in mijn armen en ik stoot zijn hoofd aan de tafel. Arm ding, ik voel me zo schuldig![]()
Balen van die spruw Vicky. Joep kreeg het ook weer, dus ik gebruik de daktarin maar een dagje langer.
Hoeft niet per se natuurlijk, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:48 schreef Memmel het volgende:
Hangt spruw samen met luieruitslag? datwissiknie!
ik was op 40 graden, maar zal de spuugdoekjes maar eens op 60 wassen. En ja, ze heeft ook luieruitslag...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Was je ook alles op 60 graden? Spugdoekjes, alles waar ze op kauwt, de handdoeken van de mensen die haar fles bereiden en geven, al dat soort dingen? Heeft ze het misschien ook aan de billen (luieruitslag?) en worden de handen niet gewassen voor en na een verschoning. Het moet ergens vandaan komen waardoor ze iedere keer weer besmet raakt, denk ik?
Dat overkomt heel veel mensen wel een keer volgens mij Seilramquote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:15 schreef seilram het volgende:
Joep heeft vandaag 2 x gehuild... dankzij mij![]()
![]()
![]()
1e keer had ik hem vast en ik nieste heel hard en hij schrok heel erg. 2e keer liet hij zijn tut vallen en ik buk met hem in mijn armen en ik stoot zijn hoofd aan de tafel. Arm ding, ik voel me zo schuldig![]()
Balen van die spruw Vicky. Joep kreeg het ook weer, dus ik gebruik de daktarin maar een dagje langer.
Ik zou alles van dat soort zaken wat ik opnoemde op 60 graden wassen. Dat is echt de minimale temperatuur om van spruw in kleding e.d. af te komen. Ook de hydrofiele doeken waar je haar mee afdroogt bijvoorbeeld (vanwege de luieruitslag). Spruw is echt heel hardnekkig, helaas.quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik was op 40 graden, maar zal de spuugdoekjes maar eens op 60 wassen. En ja, ze heeft ook luieruitslag...
Vanancht wel een goede nacht gehad. Om 22.00 ging ze slapn, 4.00 een fles, toen om 4.30 weer slapen tot 8.00.
Vandaag nacontrole vk.. best wel raar..tis me gelukt om een lach op de foto te zetten
zie fototpic
Ik voel me niet tobbig, wel heel moe en af en toe moedeloos... weet soms niet wat ik met het huilen aan moet...
Speelgoed ook schoonmaken, maar daar zal Tess nog wel niet zo heel veel van hebben, denk ik?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:08 schreef freecell het volgende:
Ik heb echt alleen de spuugdoekjes en hydrofielen op 60 graden gewassen en was er na een kuurtje wel af, dus volgens mij zit het hem niet alleen in het wassen?
Kobus gaat Joep voorbij! met het gewicht danquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:19 schreef oeke het volgende:
Kobus is weer lekker aangekomen!5070 gr vandaag! Tjee, echt een grote vent, vooral vergeleken met al die iniemienies
op het weeguurtje.
Echt vervelend die spruw. Wij zijn er eindelijk vanaf (knock on wood). We hebben dus bijna 3 weken nyastatine gebruikt en ik werd goed chagerijnig van dat plakkerige spul. Toen die Gentiaan Violet besteld en met 4 dagen was het weg.Wel een paars bekkie. En alles gewassen op 60 inderdaad. En elke dag alles verschonen.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:45 schreef freecell het volgende:
Detinox bij tandjes en Cinababy bij krampjes doen het hier goed
Hij zegt mamaEn niet gewoon MAMAMAMAMAMAMA of MAMA, maar echt Mama! tegen mij
Als hij mij ziet of hij iets van mij wil
Te lief!
wat memmel zegt; 60mg paracetamol zetpil mogen ze al eerder, bijvoorbeeld bij koorts en/of pijn door de inentingen ...quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:51 schreef oeke het volgende:
Wat Lief!![]()
![]()
Nu ben je officieel Mama!![]()
En vitamine D en K druppeltjes, als je borstvoeding geeft tenminste. Ik heb verder nog niets in huis want paracetamol enzo mag pas na 3 maanden geloof ik. Ik heb ook Cinababy trouwens.
Volgens mij mogen de babyparacetamol (60 mg) al eerder. Wij kregen het aangeraden op het cb bij de eerste prikjes (was volgens mij met 4 weken), als hij pijn of koorts zou hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:51 schreef oeke het volgende:
Wat Lief!![]()
![]()
Nu ben je officieel Mama!![]()
En vitamine D en K druppeltjes, als je borstvoeding geeft tenminste. Ik heb verder nog niets in huis want paracetamol enzo mag pas na 3 maanden geloof ik. Ik heb ook Cinababy trouwens.
Nee hoor, had ik ookquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
![]()
ben ik trouwens de enige die zo vlak voor selene's verjaardag helemaal aan het aftellen en terugdenken is?
op zich is het gewoon handig om in huis te hebben, voor bij die eerste prikjes, en voor als het weekend is en je dus niet naar de huisarts kan met verhoging, kijk als hij het uitgilt van de pijn ren je wel naar de ehbo van het ziekenhuis, maar met gewone koorts niet lijkt me.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:37 schreef oeke het volgende:
Gossie, wij stonden bij de drogist en op al die doosjes stond vanaf 3 maanden. Vandaar dat ik ze nog niet in huis gehaald heb. Maar het kan dus wel. Dat is goed om te weten. Alhoewel ik niet goed weet waarom ik dat nu zou gebruiken. Als hij koorts heeft moet ik sowieso naar de dokter toch?
was verder allemaal goed, wel beetje vreemd want misschien was het de wel de allerlaatste keer dat ik bij de vk was... We hebben ff gezellig zitten kletsen. De vk vroeg nog, wat wordt de naam van de 3equote:Op woensdag 22 juli 2009 19:51 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, hoe was de nacontrole?
Spruw lijkt me echt lastig, hebben we hier nog niet gehad (snel afkloppen!!)
Tinuviel, haha! Zal een leuk smeerfestijn zijn geweest!
Ik moet volgende week woensdag voor nacontrole, ze kunnen bij mij meteen een spiraaltje zettenquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
was verder allemaal goed, wel beetje vreemd want misschien was het de wel de allerlaatste keer dat ik bij de vk was... We hebben ff gezellig zitten kletsen. De vk vroeg nog, wat wordt de naam van de 3e
Nou ja, we zien het wel over een paar jaarGa een spiraal laten zetten maar dat kan pas 8 weken na de bevalling, moet binnenkort ff afspraak maken bij de ha/gyn.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:06 schreef simmu het volgende:
dames, kijk eens in het nieuwe moederstopic, LL heeft een linkje geplaatst
Of je snijt ze over de lengte door de helft, dat kan ook heur!quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:33 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons is het de tweede afspraak op het cb. Wij kregen van de eerste afspraak automatisch bericht, de tweede afspraak werd tijdens de eerste gemaakt.
Waar halen jullie babyzetpillen van 60mg? Ik heb bij de supermarkt alleen die van 120 mg gezien...
wat P_iglet zegt! Ook al is het maar lichte verhoging in jou ogen. Geloof me ik heb het zelf moeten ondervinden en ben enorm blij dat ik voor het eerst in mijn leven niet koppig wasquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:15 schreef p_iglet het volgende:
Bij een kind onder de 3 maanden met koorts. ALTIJD telefonisch overleg of langsgaan bij een arts!!!!
Mikoxx apart dat jij een tijd na de bevalling nog bij de vk bent geweest. Ik heb hun voor het laatst in de kraamweek gezien. Maar laatst ben ik er even langs geweest. Ondanks dat zij uiteindelijk Jair niet op de wereld hebben geholpen, maar de gyn is het toch leuk om te zien hoe zo'n beeb zich 5 maanden later heeft ontwikkelt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
was verder allemaal goed, wel beetje vreemd want misschien was het de wel de allerlaatste keer dat ik bij de vk was... We hebben ff gezellig zitten kletsen. De vk vroeg nog, wat wordt de naam van de 3e
Nou ja, we zien het wel over een paar jaarGa een spiraal laten zetten maar dat kan pas 8 weken na de bevalling, moet binnenkort ff afspraak maken bij de ha/gyn.
Sorry bedoelde Vickyquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:03 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Vicky apart dat jij een tijd na de bevalling nog bij de vk bent geweest. Ik heb hun voor het laatst in de kraamweek gezien. Maar laatst ben ik er even langs geweest. Ondanks dat zij uiteindelijk Jair niet op de wereld hebben geholpen, maar de gyn is het toch leuk om te zien hoe zo'n beeb zich 5 maanden later heeft ontwikkelt.
McLaura hij krijgt dezelfde hoeveelheid binnen, dus dat zit dan wel goed denk ik. Sommige babys drinken nou eenmal liever vaker kleine hoeveelheden. Daar is denk ik niets mis mee.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:11 schreef McLaura het volgende:
Morgen komt de wijkverpleegkundige om Thijs te wegen. Hij drinkt nog steeds maximaal 70 cc per fles, en hij 'moet' 90 cc.
Hij krijgt dus nu geen 6 keer 90cc maar 8 keer 70cc en komt zo op de gewenste 560 cc per dag, en nu maar hopen dat ie daar wel op doorgroeit.
Leander drinkt ook nog steeds maar 70 cc per fles. Tenminste dat maken we klaar. Vaak drinkt ie niet eens alles op en laat ie 20 cc staan. Hij is ook nog steeds niet aangekomen maar ik maak me daar ook helemaal niet druk om. Hij kan niet in anderhalve week van eten wanneer ie wil tot eten wanneer wij dat willen zeg maar.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:11 schreef McLaura het volgende:
Morgen komt de wijkverpleegkundige om Thijs te wegen. Hij drinkt nog steeds maximaal 70 cc per fles, en hij 'moet' 90 cc.
Hij krijgt dus nu geen 6 keer 90cc maar 8 keer 70cc en komt zo op de gewenste 560 cc per dag, en nu maar hopen dat ie daar wel op doorgroeit.
Gefeliciteerd Ruben! Jelief gaan jullie nog iets leuks doen met de verhalfjaardag? Waar komt dat leuke hoedje vandaan? Bij ons is het einde volgende week ook alweer zover, dan is Jair een half jaar. De tijd vliegt echt voorbij, voordat je het door hebt is je baby geen baby meer. Dus geniet er maar van!quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:03 schreef Jelief het volgende:
Mijn kleine man:
[ afbeelding ]
Izijn huid gaat goed, alleen nogwat berg dat steeds weer terug komt. Hij spuugt ooknog best veel, daar gaan we nog mee naar dehuisarts omdat we ons er toch wel wat zorgen over maken (ivm mogelijk erfelijke hernia diafragmatica van Mike).
We zijn heel rustig al begonnen met een rijstewafel en wat groente. Hij vind het leuk!
quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:03 schreef Jelief het volgende:
Mijn kleine man:
[ afbeelding ]
Izijn huid gaat goed, alleen nogwat berg dat steeds weer terug komt. Hij spuugt ooknog best veel, daar gaan we nog mee naar dehuisarts omdat we ons er toch wel wat zorgen over maken (ivm mogelijk erfelijke hernia diafragmatica van Mike).
We zijn heel rustig al begonnen met een rijstewafel en wat groente. Hij vind het leuk!
Bij flesvoeding drinken ze het volgens mij vaak gewoon niet op als ze vol zijn. Het is geen wet van meten en passen... je mag bijv. in het begin meer aanbieden dan wat ze nodig hebben. Drinken ze het op, dan is dat goed en deponeren dat evt. op dezelfde wijze als bv-baby's , laten ze wat staan, is dat ook goed. Lennon dronk en drinkt nog steeds minder dan hij mag hebben, maar zoals de wijkverpleegkundige zegt: je hebt auto's die rijden met 1 op 12 en auto's die rijden met 1 op 20... de laatste is dus Lennon, heeft gewoon minder nodig, hij is namelijk wel heel erg tevreden en vrolijk. Hij is gewoon geen hongerige baby.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:41 schreef Pandora73 het volgende:
Dus de "regel" dat alles wat een kindje niet nodig heeft, hij vanzelf wel weer kwijtraakt (ofwel door het terug te spugen dan wel door het lekker in zijn luier te deponeren), geldt niet bij flesvoeding?
Dit hoort hier eigenlijk niet... ik ben behoorlijk moe en af en toe ben ik het spuugzat. Ik wil ook gewoon een kindje dat overdag zo af en toe eens normaal slaapt en niet bijna alleen maar huilt. Heb vandaag visite gehad, was hel gezellig, maar dan zal je zien, dan huilt ze bijna niet.. dan voelt het alsof ik me aanstel met het huilen.. mar zodra de vistie weg is begint het feest.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:48 schreef mikoxx het volgende:
Gossie Vicky, k heb wel met je te doen hoor.. je klinkt ook zo, hoe zal ik t zeggen, zo moe en zo geen zin meer zeg maar. Is er iemand die je bij kan staan? En, probeer ondanks alle gedoe toch het positieve te zien he? Je hebt wel mooi 2 kids op de wereld gezet! Twee prachtige meisjes waar je supertrots op mag zijn!!
Hoe geweldig is dat!quote:
Fijn dat ze het goed doet, inderdaad weinig afgevallen zeg!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een klein babietje
Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.
Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
een kennis van mij in engeland, heeft een 20 weken oude baby ... die heeft het virus gehad maar is er nu weer bovenop. ik schrok daar best wel van vooral omdat ik samen met nog iemand vroeg of het geen varkensgriep was... een andere baby die iets ouder was is eraan overleden .. ik weet wel dat ik jan goed in de gaten houdquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
tsja. er zijn meer ziektes die voor volwassenen onschuldig zijn en voor babies erg gevaarlijk kunnen zijn (denk aan koortslip). je houdt je kleine in de gaten als die ziek is. meer kan je ook niet doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
Ik heb daar ook een keer naar gezocht toen Jair een maand of twee/drie was. Maar ook niet heel veel kunnen vinden. Het schijnt zo te zijn, dat de mexicaanse griep de zwakkere groepen: ouderen en babys- minder sterk heeft getroffen. Wat ik las was dat een belangrijke voorzorgmaatregel om niet ziek te worden is goed je handen wassen. Ik zou me kunnen voorstellen, dat borstgevoede babys een voordeel hebben als ze de mexicaanse griep oplopen of dat zij die niet eens krijgen, omdat zij van de moeder antistoffen krijgen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Volgens mij maakt een menselijk lichaam, dat besmet is met de mexicaanse griep wel antistoffen aan. Er is alleen nog geen algemene vaccinatie, dus geen algemene antistoffen voor de mexicaanse griep. En omdat het virus inderdaad veranderd is dat erg lastig. Maar het lichaam erkent wel wat de goede maatregelen/ antistoffen tegen de ziekte zijn. Hoe zouden anders de besmette personen weer beter worden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:34 schreef Jore het volgende:
Ik denk het niet Tuniviel, want het probleem met de mexicaanse griep is nou net dat niemand daar nog antistoffen tegen heeft. Helaas. Het is een nieuw virus.
Heerlijk Sly! Héérlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een klein babietje
Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.
Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
ja die google translator is niet optimaalquote:
Nou ja, het uitlokken door bij iemand in de kamer te gaan zitten met de Mexicaanse griep zou ik ook niet doen, maar het werkt in principe wel degelijk op die manier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:00 schreef Jore het volgende:
Dat begrijp ik, maar dan moet ik dus eerst zelf de mexicaanse griep krijgen (of in ieder geval: in aanraking komen met het virus) om antistoffen aan te gaan maken zodat mijn kind die antistoffen door de borstvoeding binnen kan krijgen. Das eigenlijk niet echt de bedoeling
Pushen gaat ook niet lukkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:04 schreef DJMO het volgende:
Dat had JJ ook diaan, ik maakte me er niet druk over, bood een keer extra flesje melk aan als ik vond dat hij te weinig had gedronken, maar pushen heeft geen zinen als hij verder goed groeit is er ook niets om je zorgen over te maken toch? hele fijne vakantie!!!
Estrys en Diaan heel veel plezier op vakantie. Wat goed Mikoxx dat de poepluier eindelijk kwam. Een aanrader is het centerparks Kempervennen. Daar zijn wij met de 3/4 maanden oude Jair geweest. Ze zijn daar echt helemaal op kinderen ingesteld. Overal kun je je kind verschonen. Bij het zwemparadijs kun je een maxicosi uitlenene en een zwemluier krijgen. Het is geen goedkope park, maar wel een leuke en baby geschikt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:33 schreef mikoxx het volgende:
Oeh, lekker op vakantie Estrys en Diaan, heerlijk! Veel plezier (of zijn jullie al vertrokken..?) Wij willen in sept nog een weekje weg, iemand tips voor een leuk babyproof bungalowpark in nl?
Hier hebben we eindelijk een poepluier gescoord, yeah! Zonder extra gedoe, gewoon *splash* een poepbom! Haha! Ben wel opgelucht. Het was ook niet dik oid, dus er zal niks aan de hand zijn. Mama maakt zich zorgen om niks
Als je glutenvrij brood wilt bakken komt de temperatuur van het water dat je toevoegt wel heel precies, anders zakt je brood in. Een vriendin van mij eet glutenvrij, vandaar.
Gefeliciteerd met de geslaagde gehoortest! Hier kreeg ik er gelijk de mededeling bij dat het niet betekende dat hij ook naar me zou luisterenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag kwam hier iemand van de GGD voor de gehoortest en het hielprikje.
Bikkel Senna had al zoveel hielprikjes gehad in het ziekenhuis (waar je de puntjes nog van in haar hieltjes ziet zitten) dat ze geen krimp gaf! Gehoortest was goed.
Badje was heerlijk en nu zie je inderdaad eindelijk haar haartjes veel beter, tessie
Tyler vanmiddag ook. Mobiele haperde ineens, had hij 1 te pakken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:41 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat het hier tijd wordt om hem weg te halenhij begint aan de speeltjes te trekken als het lukt om erbij te komen ...
Wij hebben hier een speelkleed met boog daarboven gekocht en daar hangen speeltjes aan, die geluid maken en zo. Daar trekt hij ontzettend aan de speeltjes. De hele boog wordt naar beneden getrokken. Maar ik denk dat zo een soort speeltje erop gebouwd is.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:41 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat het hier tijd wordt om hem weg te halenhij begint aan de speeltjes te trekken als het lukt om erbij te komen ...
Ik denk ook dat het wel genoeg zou zijn voor een kind van die leeftijd. Je merkt vanzelf als hij meer kan bijvoorbeeld grijpen of zo. Dan kun je hem stimulieren door hem een speeltje voor te houden, naast hem te leggen of op te hangen. Je merkt ook zelf wel als het voor hem te veel wordt.Hij kan huilerig worden door te veel prikkels of vertoont moeheidsverschijnselen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:23 schreef oeke het volgende:![]()
![]()
Het leek mij eigenlijk ook wel genoeg, het arme kind wordt nog gek van zijn moeder!
die heb ik ook van woezel en pip, die speeltjes kúnnen los (om gewassen te worden bv) en dat gaan ze dus ook als hij ze vastheeftquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:11 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wij hebben hier een speelkleed met boog daarboven gekocht en daar hangen speeltjes aan, die geluid maken en zo. Daar trekt hij ontzettend aan de speeltjes. De hele boog wordt naar beneden getrokken. Maar ik denk dat zo een soort speeltje erop gebouwd is.
whehe, die's leuk hequote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
die heb ik ook van woezel en pip, die speeltjes kúnnen los (om gewassen te worden bv) en dat gaan ze dus ook als hij ze vastheeft
Hier ook tandje 2! Minder dan een week na tandje nummer 1!quote:
Fries is ook wel heel lelijkquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:52 schreef freecell het volgende:
Och JanArme hij!
Hier een keer een vollédig overstuur ventje gehad omdat een vriend van ons na een hele middag Nederlands ineens in het Fries tegen hem begon. Ook inderdaad zo'n vertrekkend bekkie en dan brullen.
Hahaquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Fries is ook wel heel lelijk
(grapje, ik vind het een mooie taal en hoor het graag. Beter dan Liwwadders)
Ik ben ook een Groningerquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Haha
Hoewel ik een Grunneger in hart en nieren ben vind ik het wel een mooi taaltje hoor
Leeuwarders is echt niks inderdaadLijzig gelul!
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ben ook een Groninger
Geboren en getogen in de stad (Schildersbuurt).
En ontopic : de grappen zijn hier niet van de lucht, met een Cambuur-buurman en een man die FC Groningensupporter is. Volgens de buurman heeft elke Leeuwarder blauw/geel bloed en wil Thijs later vast bij Cambuur. Vindt H best, 'als hij geen talent heeft kan hij altijd nog naar Cambuur'
Voor de rest hebben we geen verwachtingen van Thijs, en is dit gewoon gekkigheid. Kind moet zelf weten wat hij voor sport wil doen, al is het balletdansen.
1 : je hebt PMquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:58 schreef Jore het volgende:
Hee! Ik woon in de Schildersbuurt! En daar ben ik ook opgegroeid.
En mijn kind heeft een Friese naam en ik vind het het allerleukst als een Fries het uitspreekt, dan klinkt het extra lief. Met een lekkere dikke L en dan ie-oe- dikke W e. Ofzo. De eerste kraamverzorgster die we hadden was Fries en die kon dat zo mooi.
Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen nu in H'zand. Mijn man komt uit Usquert. Heb'n wie nog aine oet Knoal? Dan heb'n wie allesquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:00 schreef freecell het volgende:
[..]
WheheheLekker bekend geklooi
Zelf opgegroeid in SappemeerUit 2 geweldige ouders uit de Woldstreek
En dat is dus ook mijn taalIk versta het nog steeds beter dan Nederlands, hoewel ik het zelf vrijwel nooit spreek
Ik heb een vriendin in Niekerk en 1 in Niebert, hierheen halen met die wijvuhquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:04 schreef freecell het volgende:
Hogeland en Veenkoloniën compleet
We missen ook nog Westerketaaier!
ghi, ik kwam heel lang elk weekend in H'zand sappemeer..ouders van mn ex woonden daar ;')quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:00 schreef freecell het volgende:
[..]
WheheheLekker bekend geklooi
Zelf opgegroeid in SappemeerUit 2 geweldige ouders uit de Woldstreek
En dat is dus ook mijn taalIk versta het nog steeds beter dan Nederlands, hoewel ik het zelf vrijwel nooit spreek
Dezelfde gehoortest inderdaad, daar moesten wij voor naar het consultatiebureau, de hielprik is gedaan door de verloskundige.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Met consultatiebureau nog geen ervaring, zulen volgende week bellen voor een afspraak heb ik begrepen. De gehoortest kwamen ze hier aan huis doen gisteren, of is de test waar jij het over hebt een andere, FTA?
Wat een rare vragen idd. Die zullen wel zijn in het kader inschatten in hoeverre je een risicogezin bent, ofzo. Alsof mensen niet weten wat de sociaal wenselijke antwoorden zijn, zodat ze weten wat te moeten antwoorden.
hahahaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:30 schreef freecell het volgende:
Oeh, die filmpjes
Wat wordt ze al groot!!
Ik zit filmpje 2 te kijken, hoor ik naast me ineens een klein stemmetje *nenenenenenee!*![]()
En dat tappen/drummen? Gaat niet over voorlopig!
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
de lijst invullen en aanvullen met nog belachelijker vragen
voetbal je graag met baby's? : nee
sla je wel eens met je hoofd tegen de box? nee
Duw je graag je partner van de trap? nee
enzo
Lurker moet reageren...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen nu in H'zand. Mijn man komt uit Usquert. Heb'n wie nog aine oet Knoal? Dan heb'n wie alles
Oh, dat is die van 'Stevig Ouderschap' zeker? Dat hebben wij ook gekregen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:Elin
Bij de uitnodiging van het consultatiebureau voor de gehoortest, kregen wij ook een vragenlijst met daarop de meest belachelijke stellingen zoals:
- Als ik ruzie heb/had met mijn partner vallen/vielen er wel eens klappen.
- In de afgelopen negen maanden heb ik me ongelukkig gevoeld dat ik een kind ging krijgen.
- Ik heb het gevoel dat ik er in de buurt waar ik woon helemaal bij hoor.
- Ik kan zo driftig worden dat ik er op los sla.
en nog meer van dat soort vragen....
Ik vroeg mij af of iedereen zo'n vragenlijst krijgt, of dat dit echt weer iets is voor Rotterdam?
Dat is zo, en ik vind het juist wel goed! Ze komen heus niet checken of je idd elkaar de ogen uitkrabt, maar als jij bijvoorbeeld thuis mishandeld bent, willen ze je graag dat je weet dat je met problemen bij hen terechtkunt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:21 schreef cattie het volgende:
Die lijst is volgens mij algemeen ingevoerd. De vragen zijn wat suf, maar ik vind het wel heel goed. Er wordt een risico analyse gemaakt. Want vergeet niet dat er heel wat gezinnen zijn waar wel geslagen wordt en waar dat ook normaal gevonden wordt.
Ik wel. Geen details, maar ze mogen het wel weten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:22 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:Daarnaast staat er ook een vraag over of je zelf bent gedwogen tot nare seksuele ervaringen. Als dit het geval is ga je dat zeker niet tegen een of ander iemand die je nooit gezien hebt en niet kent vertellen.
Hopelijk zien we je gauw hier, dan is Grunn'n compleet (en komt je wens snel uit!)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:49 schreef Morretje het volgende:
[..]
Lurker moet reageren...
Ik hoor hier nog lang niet (nog niet), maar ik kom wel van 't Knoal...
![]()
Wat leuk dat er hier nog meer Groningers zitten!
* Morretje snel weer teruggaat naar het tweede streepjes topic..
wij ook.. wat een gelul zeg die vragenlijst...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:59 schreef McLaura het volgende:
[..]
Oh, dat is die van 'Stevig Ouderschap' zeker? Dat hebben wij ook gekregen.
Nee, is niet verplicht.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:59 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook niet van die rare vragenlijsten. Voor de gehoortest en de hielprik kwamen ze bij ons thuis. FTA, is het verplicht dat je die lijst invult? Anders liet ik een aantal vragen gewoon 'open' hoor...
DJMO die van ons is niet van woezel en pip maar heeft een drakenmotief. Er hangen ook twee drakenknuffels aan, die gevuld zijn met iets en geluid maken en aan de derde boog hangt een ring gevuld met kralen. Alle drie de speeltjes kun je eraf halen en ik denk ook wassen. De knuffels zijn niet in hoogte verstelbaar. Wat wel grappig is, dat er aan het speelkleed zelf ook dingen half los zitten, waar het kind aan kan trekken. Op sommige plekken komt er een piepend of knisperend geluid als je op het kleed drukt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
die heb ik ook van woezel en pip, die speeltjes kúnnen los (om gewassen te worden bv) en dat gaan ze dus ook als hij ze vastheeft
Jan was net uberverdrietig, zo verdrietig had ik mijn kleine mannetje nog niet eerder gezien. hij zat in bad, en opa kwam even langs samen met tante bep. nou zegt hij altijd iets in de trant van opa's grote boef enzo maar in die badkamer klonk dat een stuk harder dan normaal.. ik zie dat bekkie vertrekken en in huilen uitbarsten ... ik heb hem zo uit bad tegen me aangetild en zeker twee minuten vastgehouden, zo verdrietig was hij. het was pas weer goed toen hij aangekleed en wel bij opa op de bank kon nasnikken![]()
Hij komt van de Intertoys, schatquote:Op zondag 26 juli 2009 10:23 schreef Tinuviel het volgende:
DJMO die van ons is niet van woezel en pip maar heeft een drakenmotief.
Toevallig gisteren nog wat van ingeslagen. Vers moet meneer (nog) niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Voor de potjes moeders.. bij de action heb je allemaal zonnatura babyvoeding voor 35 cent per potje, grote en kleine (4 mnd, 6 mnd en 8 mnd) veel verschillende combinaties. Groente en fruit.
ik heb er wat ingeslagen voor de camping en snelsnel dinges
jeejquote:Op zondag 26 juli 2009 11:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kan opeens heel mooi zitten.Je zag het echt bijna met het uur verbeteren, eerst nog heel voorover gebogen zitten (bijna plat op de grond) en tegen de avond zat ze heel netjes met de steun van 1 handje en pakte ze al dingen met het andere handje.
![]()
Echt zo'n gevalletje: 'Ik heb het licht zien branden.'
quote:Op zondag 26 juli 2009 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
oja, hijgen jullie kindjes ook van enthousiasme?
elin spreidt haar armpjes en begint wild enthousiast te hijgen (heel snel ademhalen)
en ze wil ook niet meer gewoon tegen me aanliggen ze maakt ze nogal vulgaire bewegingen (het lijkt op t rijden van hondjes) droogkruipen oid
quote:Op zondag 26 juli 2009 11:47 schreef Tinuviel het volgende:
Als je onder vulgaire bewegingen knijpen in mamas borst meetelt, dan gebeurt dat hier ook. Hijgen is me nog niet opgevallen.
Oh bij ons is het neuzen en oren likken favoriet. Echt heel nat worden neus en oren, bah. Bij Jair is het tijdens een sprongetje dan zo dat hij op de arm wil maar tegelijkertijd ook niet. Hij lijkt dan met geen situatie echt tevreden.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:57 schreef Raissa het volgende:
Oh en in neuzen knijpen is ook favoriet![]()
Wel jammer dat ze eigenlijk niks baby-achtigs meer wil, ze wil niet lekker tegen je aanhangen of lief als een baby gedragen worden maar ja
haha idd, ik heb allemaal mini bruine korstjes op n tiet van die kleine pokkenageltjesquote:Op zondag 26 juli 2009 11:57 schreef Tinuviel het volgende:
Jair doet dat tijdens het drinken. Vroeger hield hij mijn t-shirt of bh vast en nu knijpt hij in de borst. De handjes moeten tijdens het drinken ook bezig worden gehouden.
Ze doet het inderdaad heel goed, gelukkig! Het is qua ontwikkeling niet te merken dat ze een prematuurtje is en qua groei heeft ze haar "achterstand" aardig snel ingehaald!quote:Op zondag 26 juli 2009 12:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
haha idd, ik heb allemaal mini bruine korstjes op n tiet van die kleine pokkenageltjes
vaders baardje is ook erg populair om aan te trekken..dat heeft opa gisteren ook ondervonden
Mila doet t trouwens echt heel goed he voor een prematuur! Fijn joh t kan ook heel anders uitpakken.
Ik baal er ook van dat ze een beetje baby 'af ' is en toch is het natuurlijk ook super om te zien dat ze steeds meer kan.
Terwijl ze eigenlijk nog maar zo piepklein zijn.. nog geen 7 mnd, stelt toch geen ruk voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |