Dat verklaart het kokhalzen. Wel apart, dat die dat bij het papje voeden niet deed.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:25 schreef Jore het volgende:
Hoera voor het beginnende gebitje van Maarten!
Tinuviel, dat kokhalzen heeft niet zoveel te maken met hoe fijn het eten wordte gemaakt. Wel met de kokhalsreflex die bij baby's nog heel ver voorin de mond ligt. Hoe vaker ze in aanraking komen met eten, hoe verder de reflex naar achteren verschuift. Het kokhalzen wordt dus vanzelf beter en het is echt niet nodig om eten fijner te malen, ze moeten juist ook wennen aan structuur.
Dankuuuuuu!quote:Op maandag 20 juli 2009 21:36 schreef Fannie het volgende:
Ik heb helemaal de geboorte van Thijs van McLaura gemist zie ik![]()
Van harte gefeliciteerd!![]()
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:16 schreef Pandora73 het volgende:
De hartelijke proficiats voor alle nieuwe kindjes!!
at hij nu meer dan wanneer je hem een potje gaf?quote:
Oowww, okay, nu ben ik weer helemaal bijquote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dankuuuuuu!
Thijs heeft zijn eigen datum uitgekozen en is 9 dagen voor de geplande keizersnede door de vliezen heen geknald. Het is alsnog een keizersnede geworden, maar alles is prima en ik herstel voorspoedig.
Leander is van MeNicole!
Memmel, ik heb ff lekekr relaxed kunnen doen. Ben ook nog ff naar de Boogaard gegaan met Tess. Heen met de bus, terug lopen, was gesloopt. Tess heeft gister een slaapdag gehad en dat was vannacht te merken. Gisteravond om half 11 ging ze slapen, 4 uur een fles en daarna blijven pruttelen. Was behoorlijk chaga vannacht toen ik de fles moest geven, maar toen Tess uitgebreid naar me ging lachen was het weer helemaal goedquote:Op maandag 20 juli 2009 22:34 schreef Memmel het volgende:
Hoi alle nieuwe beebjes![]()
Vicky, ben je vanmiddag wel een beetje bijgekomen toen je zus kwam helpen? Hoe nu verder met osteo en ka voor Tess?? Wanneer moet je weer?
Het heeft bij mij ook een maand of zes/zeven geduurd voordat ik het door hadquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:25 schreef Vicky het volgende:
volgens mij begin ik Tess te snappen... ja nu alze was moe en jengelig en toen heb ik d'r in bed gelegd. huilen natuurlijk. wezen kijken, getroost en weer weg. dat herhaald en uiteindelijk is ze in slaap gevallen. denk dat ze het huilen nodig heeft om in slaap te komen.
Vers uit de vriezer klinkt leuk! Hier gaan de worteltjes erg goed. Elke dag wordt er een stuk meer van gegeten. Van drie lepels op de eerste dag, die er weer uitkwamen omhoog naar tweederde, driekwart en gisteren een hele wortel, die ook nog eens best groot was. De groentehapjes zijn tot nu toe nog geen vervanging van een voeding. Hoe ging dat bij jullie? Wanneer wisten jullie dat het genoeg was geweest en dus een voeding kon vervangen? Vanaf welke leeftijd was dat ongeveer? Zijn jullie met fruit of groente begonnen of ging dat ook gelijktijdig? Bij ons op het kdv geven zij appels en banaan als fruithap. Nou willen wij appel pas echt later doen, omdat opa daartegen allergisch was. Banaan kan wel, maar volgens mij willen zij ook iets anders geven alleen moet je het dan als ouder mee geven. Dus is de vraag of hij en op het kdv fruit zou kunnen krijgen en s'avonds groente van ons. Heeft iemand een tip, waar ik kan vinden welke groente en fruitsoorten weinig allergeen zijn?quote:
Zit het in de lucht of zo?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:19 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon werd vannacht rond 1 uur wakker, huilen.... heb Peaceman gevraagd even een fles van 90 cc te maken, nou die had hij binnen een paar minuten op en had hij nog honger, toen maar weer een fles van 90 cc en die ook glad op, hij had dus gewoon hongerdit kennen wij helemaal niet van hem. Vanmorgen heeft hij heerlijk tot kwart over 8 geslapen en na de fles die hij ook weer bijna helemaal leegdronk nog geslapen tot 11 uur en wij ook... heerlijk de 1e dag van mn vakantie. Vanmiddag naar he consultatiebureau, ben erg benieuwd!!
Precies, zo liet Lennon steeds veel van zn flessen staan en zijn we sinds afgelopen zaterdag overgegaan naar 3 flessen per dag, smorgens fruit smiddags groente+hapje, dat gaat erg goed, op vannacht dan even na. Leek even een inhaalslag.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:
Als het een voeding kan vervangen dan laten ze vanzelf een fles staan (of ze drinken over de dag minder zeg maar)
Mila ligt echt continu op dr kop (voeten aan het hoofdeinde) in bed.. Of overdwars en dan wordt ze boos omdat het niet pastIk snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt in die slaapzak maar goed... Soms is het best onhandig
Ze doet het met slaapzakquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:38 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, als je Mila een slaapzak aandoet dan? Slaapzak aan het voeteinde instoppen... werkt goed bij Lennon, al slaapt hij al in een slaapzak sinds hij 3 weken was... hij trapt(e) zichzelf helemaal omhoog.
kan Lennon dat nog niet met slaapzak zijn bed door rupsen? pffff dat is ook een trage hequote:
3 juli was hij 7,2 kilo. Zijn gewicht blijft een beetje hangen nu maar dat zag je wel vaker rond het half jaar zei de arts. En het is maar een fijn manneke. Hij krijgt wel meer eten dan ze adviseren.quote:
Daarom ligt de slaapzak vast hè aan het voeteneindequote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
kan Lennon dat nog niet met slaapzak zijn bed door rupsen? pffff dat is ook een trage he![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:48 schreef seilram het volgende:
Die Lennonjaja die dacht jullie naar 3 flessen toe omdat ik niet alles op eet... moet je eens pap en mam hoe ik kan eten!
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:02 schreef Vicky het volgende:
en Tess slaapt wer in d'r eigen bed... wederom na een huiltje
ochquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:08 schreef Vicky het volgende:
het is nu weer pret. huilen, jammeren, piepen... ze ligt nu bij me. over een uurtje gaat ze in bad, fles en naar bed
na de laatste fles is ze knock out. ze heeft ook weer spruw voor de 3e keer.... ik word er gek vanquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:10 schreef freecell het volgende:
[..]
och
En als ze eenmaal in bed ligt voor de avond, gaat het dan beter? Of is het dan nog vaak hele avond piepen?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
na de laatste fles is ze knock out. ze heeft ook weer spruw voor de 3e keer.... ik word er gek van
Was je ook alles op 60 graden? Spugdoekjes, alles waar ze op kauwt, de handdoeken van de mensen die haar fles bereiden en geven, al dat soort dingen? Heeft ze het misschien ook aan de billen (luieruitslag?) en worden de handen niet gewassen voor en na een verschoning. Het moet ergens vandaan komen waardoor ze iedere keer weer besmet raakt, denk ik?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
na de laatste fles is ze knock out. ze heeft ook weer spruw voor de 3e keer.... ik word er gek van
Zoiets heb ik ook gehad.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:15 schreef seilram het volgende:
Joep heeft vandaag 2 x gehuild... dankzij mij![]()
![]()
![]()
1e keer had ik hem vast en ik nieste heel hard en hij schrok heel erg. 2e keer liet hij zijn tut vallen en ik buk met hem in mijn armen en ik stoot zijn hoofd aan de tafel. Arm ding, ik voel me zo schuldig![]()
Balen van die spruw Vicky. Joep kreeg het ook weer, dus ik gebruik de daktarin maar een dagje langer.
Hoeft niet per se natuurlijk, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:48 schreef Memmel het volgende:
Hangt spruw samen met luieruitslag? datwissiknie!
ik was op 40 graden, maar zal de spuugdoekjes maar eens op 60 wassen. En ja, ze heeft ook luieruitslag...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Was je ook alles op 60 graden? Spugdoekjes, alles waar ze op kauwt, de handdoeken van de mensen die haar fles bereiden en geven, al dat soort dingen? Heeft ze het misschien ook aan de billen (luieruitslag?) en worden de handen niet gewassen voor en na een verschoning. Het moet ergens vandaan komen waardoor ze iedere keer weer besmet raakt, denk ik?
Dat overkomt heel veel mensen wel een keer volgens mij Seilramquote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:15 schreef seilram het volgende:
Joep heeft vandaag 2 x gehuild... dankzij mij![]()
![]()
![]()
1e keer had ik hem vast en ik nieste heel hard en hij schrok heel erg. 2e keer liet hij zijn tut vallen en ik buk met hem in mijn armen en ik stoot zijn hoofd aan de tafel. Arm ding, ik voel me zo schuldig![]()
Balen van die spruw Vicky. Joep kreeg het ook weer, dus ik gebruik de daktarin maar een dagje langer.
Ik zou alles van dat soort zaken wat ik opnoemde op 60 graden wassen. Dat is echt de minimale temperatuur om van spruw in kleding e.d. af te komen. Ook de hydrofiele doeken waar je haar mee afdroogt bijvoorbeeld (vanwege de luieruitslag). Spruw is echt heel hardnekkig, helaas.quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik was op 40 graden, maar zal de spuugdoekjes maar eens op 60 wassen. En ja, ze heeft ook luieruitslag...
Vanancht wel een goede nacht gehad. Om 22.00 ging ze slapn, 4.00 een fles, toen om 4.30 weer slapen tot 8.00.
Vandaag nacontrole vk.. best wel raar..tis me gelukt om een lach op de foto te zetten
zie fototpic
Ik voel me niet tobbig, wel heel moe en af en toe moedeloos... weet soms niet wat ik met het huilen aan moet...
Speelgoed ook schoonmaken, maar daar zal Tess nog wel niet zo heel veel van hebben, denk ik?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:08 schreef freecell het volgende:
Ik heb echt alleen de spuugdoekjes en hydrofielen op 60 graden gewassen en was er na een kuurtje wel af, dus volgens mij zit het hem niet alleen in het wassen?
Kobus gaat Joep voorbij! met het gewicht danquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:19 schreef oeke het volgende:
Kobus is weer lekker aangekomen!5070 gr vandaag! Tjee, echt een grote vent, vooral vergeleken met al die iniemienies
op het weeguurtje.
Echt vervelend die spruw. Wij zijn er eindelijk vanaf (knock on wood). We hebben dus bijna 3 weken nyastatine gebruikt en ik werd goed chagerijnig van dat plakkerige spul. Toen die Gentiaan Violet besteld en met 4 dagen was het weg.Wel een paars bekkie. En alles gewassen op 60 inderdaad. En elke dag alles verschonen.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:45 schreef freecell het volgende:
Detinox bij tandjes en Cinababy bij krampjes doen het hier goed
Hij zegt mamaEn niet gewoon MAMAMAMAMAMAMA of MAMA, maar echt Mama! tegen mij
Als hij mij ziet of hij iets van mij wil
Te lief!
wat memmel zegt; 60mg paracetamol zetpil mogen ze al eerder, bijvoorbeeld bij koorts en/of pijn door de inentingen ...quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:51 schreef oeke het volgende:
Wat Lief!![]()
![]()
Nu ben je officieel Mama!![]()
En vitamine D en K druppeltjes, als je borstvoeding geeft tenminste. Ik heb verder nog niets in huis want paracetamol enzo mag pas na 3 maanden geloof ik. Ik heb ook Cinababy trouwens.
Volgens mij mogen de babyparacetamol (60 mg) al eerder. Wij kregen het aangeraden op het cb bij de eerste prikjes (was volgens mij met 4 weken), als hij pijn of koorts zou hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:51 schreef oeke het volgende:
Wat Lief!![]()
![]()
Nu ben je officieel Mama!![]()
En vitamine D en K druppeltjes, als je borstvoeding geeft tenminste. Ik heb verder nog niets in huis want paracetamol enzo mag pas na 3 maanden geloof ik. Ik heb ook Cinababy trouwens.
Nee hoor, had ik ookquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
![]()
ben ik trouwens de enige die zo vlak voor selene's verjaardag helemaal aan het aftellen en terugdenken is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |