abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71105158
Heuj Elin lekker gegeten? Spinazie hier ook favo bij de jongens (hebben ze dan echt niet van mij )
voor de kindjes met tandenleed
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 juli 2009 @ 22:59:04 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71105425
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:47 schreef LovelyLady het volgende:
Heuj Elin lekker gegeten? Spinazie hier ook favo bij de jongens (hebben ze dan echt niet van mij )
voor de kindjes met tandenleed
kan aan mij liggen, maar mijn dochter vond het ook heerlijk. en volgens mij vinden alle baby's / kinderen het lekker. (vraag eens aan je moeder wat jij er vroeger van vond )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:25:58 #203
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71106124
Hier vindt Maarten spinazie ook lekker! (ik ben er niet heel dol op, tenminste niet in de combinatie met aardappelen, met pasta en hamblokjes daarentjegen )
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71106460
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan aan mij liggen, maar mijn dochter vond het ook heerlijk. en volgens mij vinden alle baby's / kinderen het lekker. (vraag eens aan je moeder wat jij er vroeger van vond )
niet alle kindjes. selene moet het niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71107012
ik wilde nog even melden dat Jan van DJMO zo'n superschatje is! heb 'm donderdag even kort live gezien, maar wat een lief & lekker & vrolijk ventje zeg!
pi_71111202
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

Mijn 4 zusjes wilden het niet eten hoor maargoed die aten dan wel weer koolsoorten die ik weer niet at.
En Elin houdt niet van sperziebonen ze keek of ik haar wilde vermoorden..net als peer
pi_71111218
Ik was er vroeger al geen fan van brbrr
Maarja daarentegen was ik nergens fan van. Mijn moeder die snapt niet dat ik nu wel allerlei groentes lekker vind
pi_71111285
L. eet héél graag kaas, olijven, rauwe paprika, fetakaas bloemkool, spinazie en fruit (moord voor watermeloen zeg maar )

Maar zodra er wortel door zijn eten zit, al is het maar een beetje, krijg ik nog geen hap naar binnen

disclaimer: zoute dingen als feta en olijf bij hoge uitzondering
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 09:14:46 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71111411
dank je bix!!

ik ben zelf een slechte eter vind ik, hollandse pot eet ik wel, muv lever, spruitjes en witte kool spitskool, groene kool, maar van wat ik wél lust eet ik niet veel. driekwart bord en ik zit vol. Jan vind alles wel lekker lijkt wel, sommige dingen pas na twee keer proberen (verse bloemkool, andijvie (6mndpotje van olvarit).

jan was vanmorgen al om zes uur wakker, tussen ons in gelegd arm over hem heen en handje vasthuoden tegen zijn gezichtje aan en we hebben geslapen tot kwart voor negen en ik ben me een partij beroerd; hoofdpijn, keelpijn, misselijk, en als ik me morgen nog zo voel even naar de dokter
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_71111436
Misschien griepje DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 09:22:35 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71111440
krijg je toch maar 1 keer per jaar? heb in jan al griep gehad

pi_71111444
Nee joh, kan wel vaker. Bij mij wel iig.
pi_71111450
nah dat kan heus wel vaker hoor.
Of heb je een mexicaan staan knuffelen ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 09:26:03 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71111460
nu gaat het wel weer ietsje, maar om zes uur was ik in staat de ehbo te bellen om te vragen of ik misschien de varkensgriep had morgenmiddag maar gewoon even naar de huisarts toe, bedankt iig ing

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 09:26:35 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71111463
niet dat ik weet kd

pi_71111512
Varkensgriep is ook met longontstekingen ed en geen gewoon simpel griepje.
Bij gewoon beroerd voelen gewoon hete citroenlimonade drinken en gaan pitten
pi_71111567
Goede morgen iedereen. Even bijkomen van afgelopen nacht.

Wat goed van al de fruit/groente/ potjes etende kindjes. Wij zijn sinds twee dagen bezig met wortels als eerste groentehapje. De eerste dag gingen er drie lepels in en die kwamen er weer uit. Hij was ook aan het kokhalzen. Wij hadden het zacht gekookt en met vork geprakt en ook wat bv onder gemengd. Mijn vermoeden was, dat naast de rare smaak het misschien toch niet beiig genoeg was. Gisteren dan met mixer gedaan en wat water en bv bijgemeng, ging al stukken beter. Er gingen zo'n driekwart van een wortel op.

Gisternacht was Jair echt niet lekker. Na zijn laatste voeding van 10 uur wilde hij maar niet rustig worden. Hij was zo hard aan het huilen, een uur tot anderhalf nonstop. Hij werd er helemaal hees van. Na alle gebruikelijke middelen tegen krampjes zoals cosi-bag en rondlopen ook dentinox geprobeerd. Volgens ons was dat het niet, is ook misschien nog een beetje vroeg voor tandjes, maar wij gingen maar alles uit de kast halen. Hij had geen koorts, maar leek echt in pijn. Uiteindelijk maar een paracetamol zetpil gedaan en tot uiterste middel gegrepen. Kind warm aangekleed en met de auto rond gereden om hem te kalmeren. Dat hielp wel. In no time- 10 minuten- sliep hij hoewel wij aan het begin nog snikken in zijn slaap hoorden. Terug thuis maar heel voorzichtig uit de maxi-cosi en jas gehaald om hem niet al te wakker te maken. In ieder geval sliep hij tot vier uur. Toen nog even kort wakker en vervolgens weer doorgeslapen tot twintig voor acht. Toen had hij ook echt honger. Eigenlijk wilden wij vandaag naar de bios, maar ik zit nu wel te twijfelen of ik mijn kind vandaag bij opa en oma wil laten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 19 juli 2009 @ 10:20:04 #218
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71111806
Wat vervelend voor Jair. Gelukkig dat hij wel goed geslapen heeft.
Niet mieten! Door gieten!
pi_71112208
Na ja goed geslapen in de rest van de nacht of wat ervan over bleef. Het was ongeveer van 12.15- 4.00 uur en van 4.15 uur tot 7.40 uur. Maar het vermoeden is toch dat er een tandje komt doorbreken. Er zit nu een wit puntje middenin de bovenkaak aan de voorkant. En zijn poep stonk toch de laatste keren best erg. Raar dat het dentinox dan niet scheen te hebben geholpen. Maar misschien hebben wij het er net naast gesmeerd, want wij dachten eerst, dat er iets aan de zijkant zat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71112240
Nog iemand tips of adviezen voor tanden krijgende kindjes? Bijtring nog niet zo'n succes, maar zou wel helpen denk ik. Vooral ook als wij hem in de toekomst koud (uit de koelkast) aanbieden. Ik twijfel of iets eetbaars/ hards om op te kouwen te vroeg is, sinds hij pas net met groentehap is begonnen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 11:05:22 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71112461
probeer hem anders groente aan te bieden uit het vuistje, (a la rapley) of een liga eerste stap. bijtring uit de koelkast, als hij echt pijn heeft paracetamol, en dentinox of dat andere spul weet niet hoe het heet (ingrid? jij hebt het in huis) rubberen lepeltjes van bv nuby in de koelkast leggen en daar op laten kauwen en als niets helpt, je vingers en dan de middelste knokkel doet het niet zo'n pijn

pi_71112500
chamodent.
pi_71113344
Vanaf welke leeftijd hebben jullie brood(korstjes) gedaan? Was dat ook vanaf het moment, dat je kind tandjes kreeg? Liga eerste stap is zachter dan broodkorstjes denk ik maar ook minder gezond waarschijnlijk. Aan de andere kant zit in brood misschien weer allemaal ongezonde dingen. Met groente uit de hand heb ik al zitten denken wat dan het beste kan. Hij is nog geen 6 maanden en vanwege allergien wil ik alleen allergeen arme groente geven. Maar wortel ongekookt lijkt me ook niet zo geslaagd. Wat is verder nog allergeen arm maar een beetje hard en veroorzaakt bij voorkeur geen krampjes? Misschien wel veel gevraagd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71113448
broodkorstjes is volgens mij pas vanaf een maand of 7/8
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 13:11:39 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71115559
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef Vicky het volgende:
broodkorstjes is volgens mij pas vanaf een maand of 7/8
jan eet nu al een (driekwart) boterham zonder korst, en soms als de boterham helemaal op is, geef ik hem nog wel een korstje van de onderkant van de boterham. (hij is over 9 dagen 7 maanden)

tinuviel: al aan beetgare brocolli, bloemkool, worteltjes (niet rauw dus!) gedacht? stukje peer, appel (hoor van veel mensen hier dat ze dat eng vinden , ik ook heb het nog niet geprobeerd) maar als je er bij blijft en goed oplet kan het geen kwaad denk ik.

pi_71117933
Ik do eff een crosspostje vanuit het V&A topic..

Ik heb nog een pak Bumblies maat 2 over. Er is 1 luier uit. Ik vind de luiers niet prettig.
Wie kan ik er blij mee maken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:51:22 #228
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71120621
Lennon mag vanaf 6 maanden een broodkorst mag gaan hebben, volgens wvk van cb.

Lennon krijgt sinds gisteren nog maar 3 flessen omdat hij steeds veel liet staan van zn 4 flessen en eet smorgens een heel potje fruithapje op en smiddags een heel potje groentehapje + toetje op. Nu drinkt hij zn flessen wel leeg. Groente/fruit uit de hand is hier (nog) geen succes, als je het hem geeft, dan gooit ie het gewoon weg en gaat er niet op smikkelen. Dus nog maar even potjes, zolang ik nog geen staafmixer heb.
Gisteren hebben we een buggy gekocht bij Prenatal, alle buggy's waren met 20% korting... en de buggy die wij wilden hebben, hadden ze niet op voorraad en kon ook niet besteld worden omdat ie nieuw was en nog niet in de pc stond. Voor 30 euro minder dan de verkoopprijs mochten wij het showmodel hebben en daar kregen we nog een keer 20% korting over, het scheelde al met al 50 euro, dus dat hebben we maar gewoon gedaan.

Jair, beterschap!!
Make love, not war ☮
pi_71122880
voor alle doorkomende tandjes!

Wij hebben die Bumblies ook uitgeprobeerd Vicky, maar die koop ik niet meer. Vind ze ook niet prettig.

Kobus heeft vanochtend een uurtje geslapen in de Puckababy! Eerst huilen, ik was onder de douche gaan staan, zodat ik hem niet al te erg zou horen en P. hield hem in de gaten. Na een paar minuten was hij stil, maar wel wakker en na weer een paar minuten sliep hij.

Daarna lekker in het park gezeten en Kobus sliep lekker in de doek en nu ligt hij weer in bed. Wel wakker maar rustig. Niet huilen of om zich heen slaand maar gewoon naar de mobiel kijken en ik denk dat hij zo wel weer lekker gaat slapen.

Dan kan ik even wat huishouden doen.

Ow, Diaan, goede koop!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71123012
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler heeft zojuist voor het eerst helemaal zelf van rug naar buik gerold.
Fysio had dus wel gelijk! * _Ingrid_ trots is!
Goedzo Tyler!!
pi_71123775
Ingrid bedankt voor de tip. Zal het document zeker bewaren als ik thuis ben. Beetgare groente is een idee. Hebben jullie kindjes ook gekokhals aan het begin bij het fruit/groentehapje ook als het superfijn was? Daarom dacht ik misschien nog niet met hele groenten beginnen, ook als ze beetgaar zijn. Rauw fruit zoals peer en appel lijkt me nog enger. Daarnaast gaan wij appel echt laat doen, want opa was daar allergisch voor. Heel erg bedankt voor de tips. Een fijne dag nog voor jullie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 19 juli 2009 @ 17:35:17 #232
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71124274
Tinuviel, sterkte!

Even een hele grote ego-jubelpost hoor
Maarten heeft een tandje! Zomaar, ja eigenlijk dacht ik gisteren wel, goh zijn wangetje is wat rooiig, zou er dan toch...? En hij kluifde wel op alles, maar ja dat deed hij ook een tijdje! En vanmiddag waren we op een verjaardagsfeestje van mijn oma en Maarten beet op W.'s vinger en toen zei W.: hé, ik voel een tandje! En zowaar er is een wit puntje te zien!
* Marie79 tandenborstel tevoorschijn halen gaat!
pi_71126026
Haha die Maarten
Hoezee
pi_71126119
Hoera voor het beginnende gebitje van Maarten!

Tinuviel, dat kokhalzen heeft niet zoveel te maken met hoe fijn het eten wordte gemaakt. Wel met de kokhalsreflex die bij baby's nog heel ver voorin de mond ligt. Hoe vaker ze in aanraking komen met eten, hoe verder de reflex naar achteren verschuift. Het kokhalzen wordt dus vanzelf beter en het is echt niet nodig om eten fijner te malen, ze moeten juist ook wennen aan structuur.
pi_71126187
Maarten
  zondag 19 juli 2009 @ 19:03:09 #236
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71127234
Hier heeft Annicka eindelijk een beetje gekluifd aan een stuk appel. Er is weinig binnengekomen, en ze had in de eerste instantie geen interesse, tot haar vader en ik ook een stukje appel gingen eten. Toen deed ze ons na. Straks als we verhuisd zijn dus lekker gezellig met zijn drietjes aan tafel gaan zitten en samen eten. Ze heeft geen last gehad van kokhalzen trouwens, of van verslikken.

Dat foldertje van het voedingscentrum heb ik trouwens weggemikt. Ik pureer niet en Annicka mag ze zoveel slokjes bv tussendoor als ze wil en als ze een troostborst zou willen ( Annicka en troostborst? Yeah, right... ) zou ze die zo vaak krijgen als ze wil.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71128015
Maarten een tandje
Nahja waar kwam die nou inene vandaan
  zondag 19 juli 2009 @ 19:54:58 #238
12913 GreatWhiteSilence
pi_71129113
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:25 schreef LovelyLady het volgende:
Maarten een tandje
Uit de kaak... (Flauw, sorry. )

Hier nr 3 door trouwens. Hopelijk is ze straks minder humeurig...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 19 juli 2009 @ 20:35:09 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71130315
Oeke, wat fijn!
pi_71130515
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Uit de kaak... (Flauw, sorry. )

Hier nr 3 door trouwens. Hopelijk is ze straks minder humeurig...
duh
(maar wat jij niet weet is dat ze gister nog bij mij op visite was en dat ik zelf nog niets zag )

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2009 20:44:19 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 21:11:32 #241
12913 GreatWhiteSilence
pi_71131301
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:43 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

duh
(maar wat jij niet weet is dat ze gister nog bij mij op visite was en dat ik zelf nog niets zag )
Whehe, dat verklaart het

Hier was het ook een verrassing toen we dat eerste tandje voelden. We reden langs het kanaal toen ik dat tandje voelde. Het was nogal symbolisch eigenlijk. We zagen eerst boven een bomenrij een klein puntje uitsteken, en even later toen we voorbij de bomen waren zagen we het schip 'vision of the seas' . Even later voelde ik dat tandje voor het eerst...
  zondag 19 juli 2009 @ 21:26:38 #242
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71131790
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:25 schreef LovelyLady het volgende:
Maarten een tandje
Ja, weet ik ut... Ik let toch ook wel goed op, we hebben vanavond geprobeerd het tandje (nou ja, puntje) op de foto te zetten!
  zondag 19 juli 2009 @ 21:31:03 #243
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71131931
Jippie voor Maarten het eerste tandje!!!
Make love, not war ☮
pi_71132029
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:26 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Ja, weet ik ut... Ik let toch ook wel goed op, we hebben vanavond geprobeerd het tandje (nou ja, puntje) op de foto te zetten!
Dat is moeilijk gelukt?
  zondag 19 juli 2009 @ 21:35:45 #245
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71132087
Een beetje... denk ik... Hij wilde steeds de camera grijpen en hij knipperde onwijs met zijn ogen van de flits! En o ja, tong naar buiten steken was ook erg leuk
  zondag 19 juli 2009 @ 21:44:05 #246
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71132315
Een voor Maarten.

Oeke, wat fijn dat de puckababy schijnt te werken!
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 19 juli 2009 @ 22:44:54 #247
105850 Fuente
mamamuts
pi_71134275
Maarten met z'n tand

En Oeke, fijn!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71135326
Tandje op de foto is onmogelijk met die tong er steeds voor. Of bibberige foto.

Ben benieuwd of die van jullie gelukt is.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:27:04 #249
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_71135885
Fijn Oeks, dat ie weer lekker is gaan slapen! En lieve foto's van onze mannen, in het fototopic!!! Ik vond het echt leuk om Kobus vandaag weer te zien. Wat een verschil zeg, met de vorige keer. Echt een lekker speklapje wordt het al. Niet meer zo'n mager, pageboren diertje, maar een echte, volle, blakende baby. En wat was ie heerlijk zoet de hele tijd. Een modelbaby!!

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 19-07-2009 23:46:04 ]
pi_71136103
Wat lief!

Maar hij is nu al de hele avond onvermoeibaar! Wil niet in de puckababy en alleen bij mij. Huilen tot kreeftje zeg maar. Nu proberen we het voor de derde keer. Maar hij ligt alweer te brullen.
Terwijl hij de rest van de dag zo'n zoet babietje was.
Net lag hij lekker te slapen op mijn borst maar wel een beetje rusteloos, leg ik hem in zijn bedje, meteen wakker en huilen.

Ik haal hem er maar weer uit denk ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')