op zich is het gewoon handig om in huis te hebben, voor bij die eerste prikjes, en voor als het weekend is en je dus niet naar de huisarts kan met verhoging, kijk als hij het uitgilt van de pijn ren je wel naar de ehbo van het ziekenhuis, maar met gewone koorts niet lijkt me.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:37 schreef oeke het volgende:
Gossie, wij stonden bij de drogist en op al die doosjes stond vanaf 3 maanden. Vandaar dat ik ze nog niet in huis gehaald heb. Maar het kan dus wel. Dat is goed om te weten. Alhoewel ik niet goed weet waarom ik dat nu zou gebruiken. Als hij koorts heeft moet ik sowieso naar de dokter toch?
was verder allemaal goed, wel beetje vreemd want misschien was het de wel de allerlaatste keer dat ik bij de vk was... We hebben ff gezellig zitten kletsen. De vk vroeg nog, wat wordt de naam van de 3equote:Op woensdag 22 juli 2009 19:51 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, hoe was de nacontrole?
Spruw lijkt me echt lastig, hebben we hier nog niet gehad (snel afkloppen!!)
Tinuviel, haha! Zal een leuk smeerfestijn zijn geweest!
Ik moet volgende week woensdag voor nacontrole, ze kunnen bij mij meteen een spiraaltje zettenquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
was verder allemaal goed, wel beetje vreemd want misschien was het de wel de allerlaatste keer dat ik bij de vk was... We hebben ff gezellig zitten kletsen. De vk vroeg nog, wat wordt de naam van de 3e
Nou ja, we zien het wel over een paar jaarGa een spiraal laten zetten maar dat kan pas 8 weken na de bevalling, moet binnenkort ff afspraak maken bij de ha/gyn.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:06 schreef simmu het volgende:
dames, kijk eens in het nieuwe moederstopic, LL heeft een linkje geplaatst
Of je snijt ze over de lengte door de helft, dat kan ook heur!quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:33 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons is het de tweede afspraak op het cb. Wij kregen van de eerste afspraak automatisch bericht, de tweede afspraak werd tijdens de eerste gemaakt.
Waar halen jullie babyzetpillen van 60mg? Ik heb bij de supermarkt alleen die van 120 mg gezien...
wat P_iglet zegt! Ook al is het maar lichte verhoging in jou ogen. Geloof me ik heb het zelf moeten ondervinden en ben enorm blij dat ik voor het eerst in mijn leven niet koppig wasquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:15 schreef p_iglet het volgende:
Bij een kind onder de 3 maanden met koorts. ALTIJD telefonisch overleg of langsgaan bij een arts!!!!
Mikoxx apart dat jij een tijd na de bevalling nog bij de vk bent geweest. Ik heb hun voor het laatst in de kraamweek gezien. Maar laatst ben ik er even langs geweest. Ondanks dat zij uiteindelijk Jair niet op de wereld hebben geholpen, maar de gyn is het toch leuk om te zien hoe zo'n beeb zich 5 maanden later heeft ontwikkelt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
was verder allemaal goed, wel beetje vreemd want misschien was het de wel de allerlaatste keer dat ik bij de vk was... We hebben ff gezellig zitten kletsen. De vk vroeg nog, wat wordt de naam van de 3e
Nou ja, we zien het wel over een paar jaarGa een spiraal laten zetten maar dat kan pas 8 weken na de bevalling, moet binnenkort ff afspraak maken bij de ha/gyn.
Sorry bedoelde Vickyquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:03 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Vicky apart dat jij een tijd na de bevalling nog bij de vk bent geweest. Ik heb hun voor het laatst in de kraamweek gezien. Maar laatst ben ik er even langs geweest. Ondanks dat zij uiteindelijk Jair niet op de wereld hebben geholpen, maar de gyn is het toch leuk om te zien hoe zo'n beeb zich 5 maanden later heeft ontwikkelt.
McLaura hij krijgt dezelfde hoeveelheid binnen, dus dat zit dan wel goed denk ik. Sommige babys drinken nou eenmal liever vaker kleine hoeveelheden. Daar is denk ik niets mis mee.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:11 schreef McLaura het volgende:
Morgen komt de wijkverpleegkundige om Thijs te wegen. Hij drinkt nog steeds maximaal 70 cc per fles, en hij 'moet' 90 cc.
Hij krijgt dus nu geen 6 keer 90cc maar 8 keer 70cc en komt zo op de gewenste 560 cc per dag, en nu maar hopen dat ie daar wel op doorgroeit.
Leander drinkt ook nog steeds maar 70 cc per fles. Tenminste dat maken we klaar. Vaak drinkt ie niet eens alles op en laat ie 20 cc staan. Hij is ook nog steeds niet aangekomen maar ik maak me daar ook helemaal niet druk om. Hij kan niet in anderhalve week van eten wanneer ie wil tot eten wanneer wij dat willen zeg maar.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:11 schreef McLaura het volgende:
Morgen komt de wijkverpleegkundige om Thijs te wegen. Hij drinkt nog steeds maximaal 70 cc per fles, en hij 'moet' 90 cc.
Hij krijgt dus nu geen 6 keer 90cc maar 8 keer 70cc en komt zo op de gewenste 560 cc per dag, en nu maar hopen dat ie daar wel op doorgroeit.
Gefeliciteerd Ruben! Jelief gaan jullie nog iets leuks doen met de verhalfjaardag? Waar komt dat leuke hoedje vandaan? Bij ons is het einde volgende week ook alweer zover, dan is Jair een half jaar. De tijd vliegt echt voorbij, voordat je het door hebt is je baby geen baby meer. Dus geniet er maar van!quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:03 schreef Jelief het volgende:
Mijn kleine man:
[ afbeelding ]
Izijn huid gaat goed, alleen nogwat berg dat steeds weer terug komt. Hij spuugt ooknog best veel, daar gaan we nog mee naar dehuisarts omdat we ons er toch wel wat zorgen over maken (ivm mogelijk erfelijke hernia diafragmatica van Mike).
We zijn heel rustig al begonnen met een rijstewafel en wat groente. Hij vind het leuk!
quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:03 schreef Jelief het volgende:
Mijn kleine man:
[ afbeelding ]
Izijn huid gaat goed, alleen nogwat berg dat steeds weer terug komt. Hij spuugt ooknog best veel, daar gaan we nog mee naar dehuisarts omdat we ons er toch wel wat zorgen over maken (ivm mogelijk erfelijke hernia diafragmatica van Mike).
We zijn heel rustig al begonnen met een rijstewafel en wat groente. Hij vind het leuk!
Bij flesvoeding drinken ze het volgens mij vaak gewoon niet op als ze vol zijn. Het is geen wet van meten en passen... je mag bijv. in het begin meer aanbieden dan wat ze nodig hebben. Drinken ze het op, dan is dat goed en deponeren dat evt. op dezelfde wijze als bv-baby's , laten ze wat staan, is dat ook goed. Lennon dronk en drinkt nog steeds minder dan hij mag hebben, maar zoals de wijkverpleegkundige zegt: je hebt auto's die rijden met 1 op 12 en auto's die rijden met 1 op 20... de laatste is dus Lennon, heeft gewoon minder nodig, hij is namelijk wel heel erg tevreden en vrolijk. Hij is gewoon geen hongerige baby.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:41 schreef Pandora73 het volgende:
Dus de "regel" dat alles wat een kindje niet nodig heeft, hij vanzelf wel weer kwijtraakt (ofwel door het terug te spugen dan wel door het lekker in zijn luier te deponeren), geldt niet bij flesvoeding?
Dit hoort hier eigenlijk niet... ik ben behoorlijk moe en af en toe ben ik het spuugzat. Ik wil ook gewoon een kindje dat overdag zo af en toe eens normaal slaapt en niet bijna alleen maar huilt. Heb vandaag visite gehad, was hel gezellig, maar dan zal je zien, dan huilt ze bijna niet.. dan voelt het alsof ik me aanstel met het huilen.. mar zodra de vistie weg is begint het feest.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:48 schreef mikoxx het volgende:
Gossie Vicky, k heb wel met je te doen hoor.. je klinkt ook zo, hoe zal ik t zeggen, zo moe en zo geen zin meer zeg maar. Is er iemand die je bij kan staan? En, probeer ondanks alle gedoe toch het positieve te zien he? Je hebt wel mooi 2 kids op de wereld gezet! Twee prachtige meisjes waar je supertrots op mag zijn!!
Hoe geweldig is dat!quote:
Fijn dat ze het goed doet, inderdaad weinig afgevallen zeg!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een klein babietje
Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.
Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
een kennis van mij in engeland, heeft een 20 weken oude baby ... die heeft het virus gehad maar is er nu weer bovenop. ik schrok daar best wel van vooral omdat ik samen met nog iemand vroeg of het geen varkensgriep was... een andere baby die iets ouder was is eraan overleden .. ik weet wel dat ik jan goed in de gaten houdquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
tsja. er zijn meer ziektes die voor volwassenen onschuldig zijn en voor babies erg gevaarlijk kunnen zijn (denk aan koortslip). je houdt je kleine in de gaten als die ziek is. meer kan je ook niet doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
Ik heb daar ook een keer naar gezocht toen Jair een maand of twee/drie was. Maar ook niet heel veel kunnen vinden. Het schijnt zo te zijn, dat de mexicaanse griep de zwakkere groepen: ouderen en babys- minder sterk heeft getroffen. Wat ik las was dat een belangrijke voorzorgmaatregel om niet ziek te worden is goed je handen wassen. Ik zou me kunnen voorstellen, dat borstgevoede babys een voordeel hebben als ze de mexicaanse griep oplopen of dat zij die niet eens krijgen, omdat zij van de moeder antistoffen krijgen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Volgens mij maakt een menselijk lichaam, dat besmet is met de mexicaanse griep wel antistoffen aan. Er is alleen nog geen algemene vaccinatie, dus geen algemene antistoffen voor de mexicaanse griep. En omdat het virus inderdaad veranderd is dat erg lastig. Maar het lichaam erkent wel wat de goede maatregelen/ antistoffen tegen de ziekte zijn. Hoe zouden anders de besmette personen weer beter worden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:34 schreef Jore het volgende:
Ik denk het niet Tuniviel, want het probleem met de mexicaanse griep is nou net dat niemand daar nog antistoffen tegen heeft. Helaas. Het is een nieuw virus.
Heerlijk Sly! Héérlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een klein babietje
Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.
Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
ja die google translator is niet optimaalquote:
Nou ja, het uitlokken door bij iemand in de kamer te gaan zitten met de Mexicaanse griep zou ik ook niet doen, maar het werkt in principe wel degelijk op die manier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:00 schreef Jore het volgende:
Dat begrijp ik, maar dan moet ik dus eerst zelf de mexicaanse griep krijgen (of in ieder geval: in aanraking komen met het virus) om antistoffen aan te gaan maken zodat mijn kind die antistoffen door de borstvoeding binnen kan krijgen. Das eigenlijk niet echt de bedoeling
Pushen gaat ook niet lukkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:04 schreef DJMO het volgende:
Dat had JJ ook diaan, ik maakte me er niet druk over, bood een keer extra flesje melk aan als ik vond dat hij te weinig had gedronken, maar pushen heeft geen zinen als hij verder goed groeit is er ook niets om je zorgen over te maken toch? hele fijne vakantie!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |