Hoe geweldig is dat!quote:
Fijn dat ze het goed doet, inderdaad weinig afgevallen zeg!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een klein babietje
Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.
Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
een kennis van mij in engeland, heeft een 20 weken oude baby ... die heeft het virus gehad maar is er nu weer bovenop. ik schrok daar best wel van vooral omdat ik samen met nog iemand vroeg of het geen varkensgriep was... een andere baby die iets ouder was is eraan overleden .. ik weet wel dat ik jan goed in de gaten houdquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
tsja. er zijn meer ziektes die voor volwassenen onschuldig zijn en voor babies erg gevaarlijk kunnen zijn (denk aan koortslip). je houdt je kleine in de gaten als die ziek is. meer kan je ook niet doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
Ik heb daar ook een keer naar gezocht toen Jair een maand of twee/drie was. Maar ook niet heel veel kunnen vinden. Het schijnt zo te zijn, dat de mexicaanse griep de zwakkere groepen: ouderen en babys- minder sterk heeft getroffen. Wat ik las was dat een belangrijke voorzorgmaatregel om niet ziek te worden is goed je handen wassen. Ik zou me kunnen voorstellen, dat borstgevoede babys een voordeel hebben als ze de mexicaanse griep oplopen of dat zij die niet eens krijgen, omdat zij van de moeder antistoffen krijgen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Volgens mij maakt een menselijk lichaam, dat besmet is met de mexicaanse griep wel antistoffen aan. Er is alleen nog geen algemene vaccinatie, dus geen algemene antistoffen voor de mexicaanse griep. En omdat het virus inderdaad veranderd is dat erg lastig. Maar het lichaam erkent wel wat de goede maatregelen/ antistoffen tegen de ziekte zijn. Hoe zouden anders de besmette personen weer beter worden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:34 schreef Jore het volgende:
Ik denk het niet Tuniviel, want het probleem met de mexicaanse griep is nou net dat niemand daar nog antistoffen tegen heeft. Helaas. Het is een nieuw virus.
Heerlijk Sly! Héérlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een klein babietje
Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.
Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
ja die google translator is niet optimaalquote:
Nou ja, het uitlokken door bij iemand in de kamer te gaan zitten met de Mexicaanse griep zou ik ook niet doen, maar het werkt in principe wel degelijk op die manier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:00 schreef Jore het volgende:
Dat begrijp ik, maar dan moet ik dus eerst zelf de mexicaanse griep krijgen (of in ieder geval: in aanraking komen met het virus) om antistoffen aan te gaan maken zodat mijn kind die antistoffen door de borstvoeding binnen kan krijgen. Das eigenlijk niet echt de bedoeling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |