abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71257573
Vicky als je iemand hebt, die je te hulp kan schieten, is dat zeker een heel goed idee. Op die manier krijg jij ook eventjes tijd voor jezelf en is iemand, die je vertrouwd even met je baby bezig. Je moet het ook echt niet als falen opvatten, als je kind een keer niet getroost kan worden. Ik weet heel goed hoe het voelt. Jair had veel last van krampjes, hij huilde in het begin ook vaak. Soms was het zo erg, dat het heel moeilijk was om hem te troosten. Wij moesten ook alles uit de kast trekken.

Mikoxx de ontlasting kan mijns inziens ook bij deels flesgevoede babys heel erg verschillen. Wij hebben Jair vanaf 4 maanden een fles kunstvoeding laten drinken op het kdv. Toch gebeurde het soms, dat hij zowat een week geen ontlasting had gehad. Heel soms hebben wij het gevoel gehad, dat hij daar last van had. Wat je kunt doen is een paar druppeltjes olijfolie te geven, dat schijnt te helpen bij het poepen. Je kan de olijfolie gewoon in het flesje mengen of met een lepel geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:22:59 #152
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71258264
Tjee Vicky, wat vervelend. Gelukkig gaat deze fase echt voorbij, maar ik kan me goed voorstellen dat het echt niet leuk is voor jullie beide.

Mikoxx, ik geef alleen flesvoeding en Joep poept eigenlijk iedere 24 uur wel een volle luier.

Oeke, wat een leuke foto van Kobus. Ik vind hem altijd zo heerlijk om te zien
Niet mieten! Door gieten!
pi_71258305
wij doen ook olijfolie door de flesjes. elk flesje 1 ml, en dat werkt prima
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 18:35:57 #154
5428 crew  miss_sly
pi_71258602
Ik heb ook een klein babietje

Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.

Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71258839
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Hoe geweldig is dat!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71259036
quote:

Ze doet het erg goed, drinkt goed, slaapt goed, is ontzettend lief. Vandaag zou ze voor de eerste keer in bad gaan, maar dat kon niet omdat ze net een te lage temp had. Morgen dus dan maar. Worden eindelijk haar haartjes schoon, daar zit nog steeds wat smeer en bloed van de bevalling in.

Borstvoeding gaat ook aardig, geloof ik. Zoals iedere nieuwe moeder vind ik het erg lastig dat je niet kunt zien hoeveel ze nu precies binnenkrijgt en of het goed is. 's Nachts is ze moeilijker voldaan te krijgen dan overdag, dus we moeten even zoeken naar de juiste dingen, signalen, etc. Ze was maar 170 gram afgevallen, dat mocht 360 zijn, dus dat is wel een goed teken.
Fijn dat ze het goed doet, inderdaad weinig afgevallen zeg!
Maak je niet te druk om te weinig binnen krijgen maar vertrouw op jezelf en op Senna. Ze zal misschien (heel) vaak vragen maar zolang je daar gewoon aan toegeeft, ook 's nachts ( ), gaat het gewoon goed. Heeft de kraamverzorgster een weegschaal mee?
pi_71259103
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 juli 2009 @ 18:55:58 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71259149
miss_sly

vicky .. ik weet eigenlijk niets te zeggen dus dan maar een extra dikke knuffel voor jou *KNUFFF*

jan en ik hadden vanmiddag lol

en hij is sinds vanmorgen weer zo verkouden als wat .. nu loopt het snot zijn neusje uit eten ging slecht; wel wát naar binnen en natuurlijk ging het toetje wél op maar dat neem ik maar voor lief, hij krijgt straks een lekker pyamapapje en dan slapen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 juli 2009 @ 19:00:52 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71259290
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de mexicaanse griep. Ik ben wel benieuwd hoe gevaarlijk dit is voor een pasgeborene. Ik kan er niets over vinden.
een kennis van mij in engeland, heeft een 20 weken oude baby ... die heeft het virus gehad maar is er nu weer bovenop. ik schrok daar best wel van vooral omdat ik samen met nog iemand vroeg of het geen varkensgriep was... een andere baby die iets ouder was is eraan overleden .. ik weet wel dat ik jan goed in de gaten houd
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_71259354
quote:
tsja. er zijn meer ziektes die voor volwassenen onschuldig zijn en voor babies erg gevaarlijk kunnen zijn (denk aan koortslip). je houdt je kleine in de gaten als die ziek is. meer kan je ook niet doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71260226
quote:
Ik heb daar ook een keer naar gezocht toen Jair een maand of twee/drie was. Maar ook niet heel veel kunnen vinden. Het schijnt zo te zijn, dat de mexicaanse griep de zwakkere groepen: ouderen en babys- minder sterk heeft getroffen. Wat ik las was dat een belangrijke voorzorgmaatregel om niet ziek te worden is goed je handen wassen. Ik zou me kunnen voorstellen, dat borstgevoede babys een voordeel hebben als ze de mexicaanse griep oplopen of dat zij die niet eens krijgen, omdat zij van de moeder antistoffen krijgen, maar dat weet ik niet zeker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71260307
Ik denk het niet Tuniviel, want het probleem met de mexicaanse griep is nou net dat niemand daar nog antistoffen tegen heeft. Helaas. Het is een nieuw virus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 juli 2009 @ 19:36:38 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71260366
linkje automatisch vertaald uit het engels naar het nederlands, pagina 2

pi_71260425
Hoe weet ik of ik varkens griep?
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:41:56 #165
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71260522
Ik maak me niet al teveel zorgen over die griep, tot nu toe is maar een half procent van de mensen met Mexicaanse griep overleden heb ik begrepen, dus het is vergelijkbaar met een normale griep.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71261082
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:34 schreef Jore het volgende:
Ik denk het niet Tuniviel, want het probleem met de mexicaanse griep is nou net dat niemand daar nog antistoffen tegen heeft. Helaas. Het is een nieuw virus.
Volgens mij maakt een menselijk lichaam, dat besmet is met de mexicaanse griep wel antistoffen aan. Er is alleen nog geen algemene vaccinatie, dus geen algemene antistoffen voor de mexicaanse griep. En omdat het virus inderdaad veranderd is dat erg lastig. Maar het lichaam erkent wel wat de goede maatregelen/ antistoffen tegen de ziekte zijn. Hoe zouden anders de besmette personen weer beter worden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71261168
Dat begrijp ik, maar dan moet ik dus eerst zelf de mexicaanse griep krijgen (of in ieder geval: in aanraking komen met het virus) om antistoffen aan te gaan maken zodat mijn kind die antistoffen door de borstvoeding binnen kan krijgen. Das eigenlijk niet echt de bedoeling
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:05:17 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71261328
quote:

Heerlijk Sly! Héérlijk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 juli 2009 @ 20:35:20 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71262198
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:38 schreef Jore het volgende:
Hoe weet ik of ik varkens griep?
ja die google translator is niet optimaal maar goed, het is te begrijpen

donderdag 23 juli 2009 @ 20:39:14 #170
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71262306
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:00 schreef Jore het volgende:
Dat begrijp ik, maar dan moet ik dus eerst zelf de mexicaanse griep krijgen (of in ieder geval: in aanraking komen met het virus) om antistoffen aan te gaan maken zodat mijn kind die antistoffen door de borstvoeding binnen kan krijgen. Das eigenlijk niet echt de bedoeling
Nou ja, het uitlokken door bij iemand in de kamer te gaan zitten met de Mexicaanse griep zou ik ook niet doen, maar het werkt in principe wel degelijk op die manier.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:59:30 #171
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71262885
miss_sly en Senna: Welkom!!!

Over de mexicaanse griep, ik ben er eigenlijk helemaal niet bang voor... het is toch vergelijkbaar met een gewone griep, ik let natuurlijk wel op de signalen en zodra ik griepverschijnselen bij mezelf of Maarten (of W. natuurlijk) bemerk, dan zit ik bij de huisarts hoor...
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:54:15 #172
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71264817
Vicky wat vervelend ook dat Amber aardig lastig is nu, kun je er wel bij hebben Hopelijk gaat het snel beter met Tess.

miss_sly, wat leuk om te horen dat het zo goed gaat!! Zo bijzonder dat wij ook nog even een half jaar samen posten in dit topic. Net als de anderen die uit het topic Als zwanger worden/blijven niet lukt komen. Dat geeft toch nog wel een extra band vind ik.

Wat betreft het eten van Lennon, het is zn fles die hij niet meer zo graag drinkt en ook al niet deed. De fruithapjes, groente/maaltijdenhapjes en toetjes gaan er goed in hoor, die vindt hij heerlijk. Zelfs de mais met aardappelen. Volgende week proberen we de maaltijden couscous en lasagne.

Estrys, volgens mij gaan jullie - net als wij - morgen met vakantie, heel veel plezier toegewenst en hopelijk gaat het goed met Seb!!

Wat betreft die Mexicaanse griep, ik vind het allemaal een beetje storm in een glas water. Ik heb het idee dat deze griep niet veel erger is dan de normale griep maar dat het allemaal een beetje opgeblazen is. We letten natuurlijk wel goed op.. you never know. al zijn me de verschillen niet altijd even duidelijk
Make love, not war ☮
pi_71265149
Oh Miss Sly, ik zie het nu pas! Wat geweldig leuk en heerlijk dat je dochter er is!! Gefeliciteerd.

Mijn baby heeft het zelf staan ontdekt en wil nu niks anders meer. Liggen is uit den boze, zitten is nog maar heel even leuk. Staan is hét! Ze trekt zich overal aan op en probeert zelfs op dingen te klimmen. Ze gaat echt veel te hard. Ze is morgen pas acht maanden.

Verder eet ze goed, gisteren zelf prutje gemaakt van spaghetti met cherrytomaatjes. Dat vond ze heerlijk. Vandaag prutje gemaakt van penne met wortel, dat ging er ook vlot in. Vanmiddag verse perzik gegeven, het eerste hapje was even wennen, maar daarna heeft ze alles heerlijk opgegeten. Zo leuk vind ik dat!. Veel leuker dan potjes eigenlijk, hoewel ik die ook wel geef.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 juli 2009 @ 22:04:18 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71265208
Dat had JJ ook diaan, ik maakte me er niet druk over, bood een keer extra flesje melk aan als ik vond dat hij te weinig had gedronken, maar pushen heeft geen zin en als hij verder goed groeit is er ook niets om je zorgen over te maken toch? hele fijne vakantie!!!

donderdag 23 juli 2009 @ 22:29:16 #175
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71266243
Wat is je dochter een snelle Igraine! Maarten (8 maanden en een beetje) zit wel als je hem ergens neerzet, maar gaat nog niet eens uit zichzelf zitten...

Diaan en Estrys, beiden een fijne vakantie samen met jullie en kinders!
18-11-2008 Maarten Alexander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')