Estrys en Diaan heel veel plezier op vakantie. Wat goed Mikoxx dat de poepluier eindelijk kwam. Een aanrader is het centerparks Kempervennen. Daar zijn wij met de 3/4 maanden oude Jair geweest. Ze zijn daar echt helemaal op kinderen ingesteld. Overal kun je je kind verschonen. Bij het zwemparadijs kun je een maxicosi uitlenene en een zwemluier krijgen. Het is geen goedkope park, maar wel een leuke en baby geschikt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:33 schreef mikoxx het volgende:
Oeh, lekker op vakantie Estrys en Diaan, heerlijk! Veel plezier (of zijn jullie al vertrokken..?) Wij willen in sept nog een weekje weg, iemand tips voor een leuk babyproof bungalowpark in nl?
Hier hebben we eindelijk een poepluier gescoord, yeah! Zonder extra gedoe, gewoon *splash* een poepbom! Haha! Ben wel opgelucht. Het was ook niet dik oid, dus er zal niks aan de hand zijn. Mama maakt zich zorgen om niks
Als je glutenvrij brood wilt bakken komt de temperatuur van het water dat je toevoegt wel heel precies, anders zakt je brood in. Een vriendin van mij eet glutenvrij, vandaar.

Gefeliciteerd met de geslaagde gehoortest! Hier kreeg ik er gelijk de mededeling bij dat het niet betekende dat hij ook naar me zou luisterenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag kwam hier iemand van de GGD voor de gehoortest en het hielprikje.
Bikkel Senna had al zoveel hielprikjes gehad in het ziekenhuis (waar je de puntjes nog van in haar hieltjes ziet zitten) dat ze geen krimp gaf! Gehoortest was goed.
Badje was heerlijk en nu zie je inderdaad eindelijk haar haartjes veel beter, tessie

Tyler vanmiddag ook. Mobiele haperde ineens, had hij 1 te pakken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:41 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat het hier tijd wordt om hem weg te halenhij begint aan de speeltjes te trekken als het lukt om erbij te komen ...

Wij hebben hier een speelkleed met boog daarboven gekocht en daar hangen speeltjes aan, die geluid maken en zo. Daar trekt hij ontzettend aan de speeltjes. De hele boog wordt naar beneden getrokken. Maar ik denk dat zo een soort speeltje erop gebouwd is.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:41 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat het hier tijd wordt om hem weg te halenhij begint aan de speeltjes te trekken als het lukt om erbij te komen ...

Ik denk ook dat het wel genoeg zou zijn voor een kind van die leeftijd. Je merkt vanzelf als hij meer kan bijvoorbeeld grijpen of zo. Dan kun je hem stimulieren door hem een speeltje voor te houden, naast hem te leggen of op te hangen. Je merkt ook zelf wel als het voor hem te veel wordt.Hij kan huilerig worden door te veel prikkels of vertoont moeheidsverschijnselen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:23 schreef oeke het volgende:![]()
![]()
Het leek mij eigenlijk ook wel genoeg, het arme kind wordt nog gek van zijn moeder!

die heb ik ook van woezel en pip, die speeltjes kúnnen los (om gewassen te worden bv) en dat gaan ze dus ook als hij ze vastheeftquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:11 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wij hebben hier een speelkleed met boog daarboven gekocht en daar hangen speeltjes aan, die geluid maken en zo. Daar trekt hij ontzettend aan de speeltjes. De hele boog wordt naar beneden getrokken. Maar ik denk dat zo een soort speeltje erop gebouwd is.

whehe, die's leuk hequote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
die heb ik ook van woezel en pip, die speeltjes kúnnen los (om gewassen te worden bv) en dat gaan ze dus ook als hij ze vastheeft

Hier ook tandje 2! Minder dan een week na tandje nummer 1!quote:

Fries is ook wel heel lelijkquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:52 schreef freecell het volgende:
Och JanArme hij!
Hier een keer een vollédig overstuur ventje gehad omdat een vriend van ons na een hele middag Nederlands ineens in het Fries tegen hem begon. Ook inderdaad zo'n vertrekkend bekkie en dan brullen.

Hahaquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Fries is ook wel heel lelijk
(grapje, ik vind het een mooie taal en hoor het graag. Beter dan Liwwadders)

Ik ben ook een Groningerquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Haha
Hoewel ik een Grunneger in hart en nieren ben vind ik het wel een mooi taaltje hoor
Leeuwarders is echt niks inderdaadLijzig gelul!

quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ben ook een Groninger
Geboren en getogen in de stad (Schildersbuurt).
En ontopic : de grappen zijn hier niet van de lucht, met een Cambuur-buurman en een man die FC Groningensupporter is. Volgens de buurman heeft elke Leeuwarder blauw/geel bloed en wil Thijs later vast bij Cambuur. Vindt H best, 'als hij geen talent heeft kan hij altijd nog naar Cambuur'
Voor de rest hebben we geen verwachtingen van Thijs, en is dit gewoon gekkigheid. Kind moet zelf weten wat hij voor sport wil doen, al is het balletdansen.

1 : je hebt PMquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:58 schreef Jore het volgende:
Hee! Ik woon in de Schildersbuurt! En daar ben ik ook opgegroeid.
En mijn kind heeft een Friese naam en ik vind het het allerleukst als een Fries het uitspreekt, dan klinkt het extra lief. Met een lekkere dikke L en dan ie-oe- dikke W e. Ofzo. De eerste kraamverzorgster die we hadden was Fries en die kon dat zo mooi.

Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen nu in H'zand. Mijn man komt uit Usquert. Heb'n wie nog aine oet Knoal? Dan heb'n wie allesquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:00 schreef freecell het volgende:
[..]
WheheheLekker bekend geklooi
Zelf opgegroeid in SappemeerUit 2 geweldige ouders uit de Woldstreek
En dat is dus ook mijn taalIk versta het nog steeds beter dan Nederlands, hoewel ik het zelf vrijwel nooit spreek

Ik heb een vriendin in Niekerk en 1 in Niebert, hierheen halen met die wijvuhquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:04 schreef freecell het volgende:
Hogeland en Veenkoloniën compleet
We missen ook nog Westerketaaier!

ghi, ik kwam heel lang elk weekend in H'zand sappemeer..ouders van mn ex woonden daar ;')quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:00 schreef freecell het volgende:
[..]
WheheheLekker bekend geklooi
Zelf opgegroeid in SappemeerUit 2 geweldige ouders uit de Woldstreek
En dat is dus ook mijn taalIk versta het nog steeds beter dan Nederlands, hoewel ik het zelf vrijwel nooit spreek

Dezelfde gehoortest inderdaad, daar moesten wij voor naar het consultatiebureau, de hielprik is gedaan door de verloskundige.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Met consultatiebureau nog geen ervaring, zulen volgende week bellen voor een afspraak heb ik begrepen. De gehoortest kwamen ze hier aan huis doen gisteren, of is de test waar jij het over hebt een andere, FTA?
Wat een rare vragen idd. Die zullen wel zijn in het kader inschatten in hoeverre je een risicogezin bent, ofzo. Alsof mensen niet weten wat de sociaal wenselijke antwoorden zijn, zodat ze weten wat te moeten antwoorden.

hahahaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:30 schreef freecell het volgende:
Oeh, die filmpjes
Wat wordt ze al groot!!
Ik zit filmpje 2 te kijken, hoor ik naast me ineens een klein stemmetje *nenenenenenee!*![]()
En dat tappen/drummen? Gaat niet over voorlopig!

quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
de lijst invullen en aanvullen met nog belachelijker vragen
voetbal je graag met baby's? : nee
sla je wel eens met je hoofd tegen de box? nee
Duw je graag je partner van de trap? nee
enzo

Lurker moet reageren...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen nu in H'zand. Mijn man komt uit Usquert. Heb'n wie nog aine oet Knoal? Dan heb'n wie alles

Oh, dat is die van 'Stevig Ouderschap' zeker? Dat hebben wij ook gekregen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:Elin
Bij de uitnodiging van het consultatiebureau voor de gehoortest, kregen wij ook een vragenlijst met daarop de meest belachelijke stellingen zoals:
- Als ik ruzie heb/had met mijn partner vallen/vielen er wel eens klappen.
- In de afgelopen negen maanden heb ik me ongelukkig gevoeld dat ik een kind ging krijgen.
- Ik heb het gevoel dat ik er in de buurt waar ik woon helemaal bij hoor.
- Ik kan zo driftig worden dat ik er op los sla.
en nog meer van dat soort vragen....
Ik vroeg mij af of iedereen zo'n vragenlijst krijgt, of dat dit echt weer iets is voor Rotterdam?

Dat is zo, en ik vind het juist wel goed! Ze komen heus niet checken of je idd elkaar de ogen uitkrabt, maar als jij bijvoorbeeld thuis mishandeld bent, willen ze je graag dat je weet dat je met problemen bij hen terechtkunt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:21 schreef cattie het volgende:
Die lijst is volgens mij algemeen ingevoerd. De vragen zijn wat suf, maar ik vind het wel heel goed. Er wordt een risico analyse gemaakt. Want vergeet niet dat er heel wat gezinnen zijn waar wel geslagen wordt en waar dat ook normaal gevonden wordt.

Ik wel. Geen details, maar ze mogen het wel weten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:22 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:Daarnaast staat er ook een vraag over of je zelf bent gedwogen tot nare seksuele ervaringen. Als dit het geval is ga je dat zeker niet tegen een of ander iemand die je nooit gezien hebt en niet kent vertellen.

Hopelijk zien we je gauw hier, dan is Grunn'n compleet (en komt je wens snel uit!)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:49 schreef Morretje het volgende:
[..]
Lurker moet reageren...
Ik hoor hier nog lang niet (nog niet), maar ik kom wel van 't Knoal...
![]()
Wat leuk dat er hier nog meer Groningers zitten!
* Morretje snel weer teruggaat naar het tweede streepjes topic..

wij ook.. wat een gelul zeg die vragenlijst...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:59 schreef McLaura het volgende:
[..]
Oh, dat is die van 'Stevig Ouderschap' zeker? Dat hebben wij ook gekregen.

Nee, is niet verplicht.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:59 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook niet van die rare vragenlijsten. Voor de gehoortest en de hielprik kwamen ze bij ons thuis. FTA, is het verplicht dat je die lijst invult? Anders liet ik een aantal vragen gewoon 'open' hoor...

DJMO die van ons is niet van woezel en pip maar heeft een drakenmotief. Er hangen ook twee drakenknuffels aan, die gevuld zijn met iets en geluid maken en aan de derde boog hangt een ring gevuld met kralen. Alle drie de speeltjes kun je eraf halen en ik denk ook wassen. De knuffels zijn niet in hoogte verstelbaar. Wat wel grappig is, dat er aan het speelkleed zelf ook dingen half los zitten, waar het kind aan kan trekken. Op sommige plekken komt er een piepend of knisperend geluid als je op het kleed drukt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
die heb ik ook van woezel en pip, die speeltjes kúnnen los (om gewassen te worden bv) en dat gaan ze dus ook als hij ze vastheeft
Jan was net uberverdrietig, zo verdrietig had ik mijn kleine mannetje nog niet eerder gezien. hij zat in bad, en opa kwam even langs samen met tante bep. nou zegt hij altijd iets in de trant van opa's grote boef enzo maar in die badkamer klonk dat een stuk harder dan normaal.. ik zie dat bekkie vertrekken en in huilen uitbarsten ... ik heb hem zo uit bad tegen me aangetild en zeker twee minuten vastgehouden, zo verdrietig was hij. het was pas weer goed toen hij aangekleed en wel bij opa op de bank kon nasnikken![]()

Hij komt van de Intertoys, schatquote:Op zondag 26 juli 2009 10:23 schreef Tinuviel het volgende:
DJMO die van ons is niet van woezel en pip maar heeft een drakenmotief.

Toevallig gisteren nog wat van ingeslagen. Vers moet meneer (nog) niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Voor de potjes moeders.. bij de action heb je allemaal zonnatura babyvoeding voor 35 cent per potje, grote en kleine (4 mnd, 6 mnd en 8 mnd) veel verschillende combinaties. Groente en fruit.
ik heb er wat ingeslagen voor de camping en snelsnel dinges

jeejquote:Op zondag 26 juli 2009 11:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kan opeens heel mooi zitten.Je zag het echt bijna met het uur verbeteren, eerst nog heel voorover gebogen zitten (bijna plat op de grond) en tegen de avond zat ze heel netjes met de steun van 1 handje en pakte ze al dingen met het andere handje.
![]()
Echt zo'n gevalletje: 'Ik heb het licht zien branden.'

quote:Op zondag 26 juli 2009 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
oja, hijgen jullie kindjes ook van enthousiasme?
elin spreidt haar armpjes en begint wild enthousiast te hijgen (heel snel ademhalen)
en ze wil ook niet meer gewoon tegen me aanliggen ze maakt ze nogal vulgaire bewegingen (het lijkt op t rijden van hondjes) droogkruipen oid

quote:Op zondag 26 juli 2009 11:47 schreef Tinuviel het volgende:
Als je onder vulgaire bewegingen knijpen in mamas borst meetelt, dan gebeurt dat hier ook. Hijgen is me nog niet opgevallen.

Oh bij ons is het neuzen en oren likken favoriet. Echt heel nat worden neus en oren, bah. Bij Jair is het tijdens een sprongetje dan zo dat hij op de arm wil maar tegelijkertijd ook niet. Hij lijkt dan met geen situatie echt tevreden.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:57 schreef Raissa het volgende:
Oh en in neuzen knijpen is ook favoriet![]()
Wel jammer dat ze eigenlijk niks baby-achtigs meer wil, ze wil niet lekker tegen je aanhangen of lief als een baby gedragen worden maar ja

haha idd, ik heb allemaal mini bruine korstjes op n tiet van die kleine pokkenageltjesquote:Op zondag 26 juli 2009 11:57 schreef Tinuviel het volgende:
Jair doet dat tijdens het drinken. Vroeger hield hij mijn t-shirt of bh vast en nu knijpt hij in de borst. De handjes moeten tijdens het drinken ook bezig worden gehouden.

Ze doet het inderdaad heel goed, gelukkig! Het is qua ontwikkeling niet te merken dat ze een prematuurtje is en qua groei heeft ze haar "achterstand" aardig snel ingehaald!quote:Op zondag 26 juli 2009 12:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
haha idd, ik heb allemaal mini bruine korstjes op n tiet van die kleine pokkenageltjes
vaders baardje is ook erg populair om aan te trekken..dat heeft opa gisteren ook ondervonden
Mila doet t trouwens echt heel goed he voor een prematuur! Fijn joh t kan ook heel anders uitpakken.
Ik baal er ook van dat ze een beetje baby 'af ' is en toch is het natuurlijk ook super om te zien dat ze steeds meer kan.
Terwijl ze eigenlijk nog maar zo piepklein zijn.. nog geen 7 mnd, stelt toch geen ruk voor

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |