abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 09:25:14 #1
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_71141090

Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[Centraal] Ryanair #3
[Centraal] Ryanair #4
[Centraal] Ryanair #5
[Centraal] Ryanair #6
[Centraal] Ryanair #7
[Centraal] Ryanair #8

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair .

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
[/quote]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:34:00 #2
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_71142375
In augustus weer goedkoop met Ryanair, dit keer naar Rome
  maandag 20 juli 2009 @ 11:02:28 #3
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71143044
Vreemd: de laatste berichten in het vorige deel gingen over het ontbreken van aanbiedingen naar Rome en het eerste bericht in dit deel gaat juist over een goedkope vlucht naar Rome...
pi_71145035
@OP

Waar slaat die [/quote] op aan het einde ?

Wel leuke TT! (beter dan de vorige, die sloeg niet echt ergens op).

[ Bericht 23% gewijzigd door korting op 20-07-2009 12:35:48 ]
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 12:35:30 #5
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_71145600
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:18 schreef korting het volgende:
@OP

Waar slaat die [/ quote] op aan het einde ?
omdat je hier geen lees functie hebt waardoor je het hele zooitje moet quoten.
dus uit protest laat ik em staan
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_71153246
thanx voor de antwoorden.
vind het wel jammer, hoor graag mijn eigen naam
pi_71153415
Kan je op Dusseldorf-Weeze van die zakjes krijgen/kopen voor de vloeistoffen??
pi_71156923
Toen die regel er net was stonden er dozen waar je ze voor nop uit kon pakken, daarna kwamen er van die kauwgombalautomaten (baggie á ¤ 1). De laatste tijd heb ik eigenlijk niet veel meer van die dingen gezien; volgens mij kun je ze er wel kopen, maar of je dat wel moet doen...
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  Moderator / Miss SHO maandag 20 juli 2009 @ 18:57:28 #9
22592 crew  Ole
pi_71156976
Ik zag ze laatst bij Aldi liggen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71159480
Geachte lezers, ik had nog een vraagje ivm mijn boeking

Ik wil vanavond nog mijn boeking van Brussel Charleroi naar Ancona (Italië) afronden maar zit met 1 klein probleem. Het beleid van Ryanair ivm met minderjarigen is zeer verwarrend ( http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chd&quest=uam ). Ik ben 15 en mag dus niet alleen reizen, maar mijn broer is 17 en zou me ,volgens mijn ma en mijn vader, kunnen begeleiden. Maar het is iig zeer verwarrend en we willen geen boeking van ¤200 maken als ik uiteindelijk niet mee mag gaan. Kan iemand hier meer duidelijkheid over scheppen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast Bedankt !
pi_71159648
TVP voor de aanbiedingen en de herinnering om zelf af en toe even te koekeloeren.
Ik wil straks toch eens wat kortere vluchten gaan proberen voor het oefenen in verband met mijn vliegangst.
pi_71159715
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:31 schreef ChrisVuye het volgende:
Geachte lezers, ik had nog een vraagje ivm mijn boeking

Ik wil vanavond nog mijn boeking van Brussel Charleroi naar Ancona (Italië) afronden maar zit met 1 klein probleem. Het beleid van Ryanair ivm met minderjarigen is zeer verwarrend ( http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chd&quest=uam ). Ik ben 15 en mag dus niet alleen reizen, maar mijn broer is 17 en zou me ,volgens mijn ma en mijn vader, kunnen begeleiden. Maar het is iig zeer verwarrend en we willen geen boeking van ¤200 maken als ik uiteindelijk niet mee mag gaan. Kan iemand hier meer duidelijkheid over scheppen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast Bedankt !
Het staat er toch best duidelijk? Wat je ouders zeggen is juist.
pi_71159992
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Het staat er toch best duidelijk? Wat je ouders zeggen is juist.
Kan je me het met zekerheid zeggen ? Is er hier misschien iemand die bij Ryanair werkt en dat kan bevestigen ? Het bureau op Charleroi is al gesloten :S
pi_71161384
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:48 schreef ChrisVuye het volgende:

[..]

Kan je me het met zekerheid zeggen ? Is er hier misschien iemand die bij Ryanair werkt en dat kan bevestigen ? Het bureau op Charleroi is al gesloten :S
Ik ben meerderjarig, en vlieg woensdag samen met iemand van 15(niet eens familie), ook vanuit charleroi. Wij zaten ook een klein beetje te twijfelen, en we hebben gebeld. Ik mag gewoon de minderjarige begeleiden, geen probleem dus. (tenzij jullie apart hebben geboekt)
pi_71162652
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:30 schreef robinmos het volgende:

[..]

Ik ben meerderjarig, en vlieg woensdag samen met iemand van 15(niet eens familie), ook vanuit charleroi. Wij zaten ook een klein beetje te twijfelen, en we hebben gebeld. Ik mag gewoon de minderjarige begeleiden, geen probleem dus. (tenzij jullie apart hebben geboekt)
Maar mijn broer is 17, volgens de wet dus nog steeds minderjarig (al wordt hij in november 18, dus meerderjarig) en dus volgens Ryanair wél meerderjarig (16+) ?
pi_71166403
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:10 schreef ChrisVuye het volgende:

[..]

Maar mijn broer is 17, volgens de wet dus nog steeds minderjarig (al wordt hij in november 18, dus meerderjarig) en dus volgens Ryanair wél meerderjarig (16+) ?
Volgensmij, maar dat weet ik niet 100% zeker, ben je bij Ryanair meerderjarig als je 16 bent.

Maar een vriend van mij was vorig jaar nog 15 toen we samen vlogen, alleen zijn boeking hadden we apart gedaan omdat hij later besloot om mee te gaan. Was verder helemaal geen probleem! Was vanaf Charleroi!

#Update:

Lees op de website van Ryanair het volgende stukje:
quote:
LET OP - met ingang van 20 mei 2009 worden er geen nieuwe boekingen voor minderjarigen zonder begeleiding geaccepteerd en met ingang van 1 oktober 2009 accepteert Ryanair GEEN minderjarigen meer onder de 16 jaar zonder begeleiding op vluchten van Ryanair.
Het is nog geen 1 oktober, dus mag je nog als minderjarige zonder begeleiding vliegen!

[ Bericht 10% gewijzigd door korting op 21-07-2009 00:59:34 ]
pi_71167360
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:49 schreef korting het volgende:

[..]

Volgensmij, maar dat weet ik niet 100% zeker, ben je bij Ryanair meerderjarig als je 16 bent.

Maar een vriend van mij was vorig jaar nog 15 toen we samen vlogen, alleen zijn boeking hadden we apart gedaan omdat hij later besloot om mee te gaan. Was verder helemaal geen probleem! Was vanaf Charleroi!
Bedankt voor de info!! Maar Robinmos is 16 en gaat woensdag met iemand van 15 op vakantie met Ryanair via Charleroi en ook bij hem bleek het geen probleem te zijn !!!!
En btw Werk jij voor Ryanair ?
pi_71167993
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:27 schreef ChrisVuye het volgende:

[..]

Bedankt voor de info!! Maar Robinmos is 16 en gaat woensdag met iemand van 15 op vakantie met Ryanair via Charleroi en ook bij hem bleek het geen probleem te zijn !!!!
En btw Werk jij voor Ryanair ?
Ik heb mijn stukje van net geupdate. Iemand van 16 is dus gewoon meerderjarig en mag iemand van onder de 16 begeleiden.

Die laatste vraag krijg ik vaker:p. Ik heb er wel eens over nagedacht om er te solliciteren, maar Ryanair heeft geen basis met gestationeerde vliegtuigen in de buurt (ik woon in de randstad), en weet ook niet of het echt wat voor mij is:p.

Ik ben wel een liefhebber van Ryanair. Heb ook een eigen (engelstalig) Ryanair forumpje opgezet met nog een paar liefhebbers en de Ryanair hyve is ook van mij.
pi_71168206
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:03 schreef korting het volgende:

[..]

Ik heb mijn stukje van net geupdate. Iemand van 16 is dus gewoon meerderjarig en mag iemand van onder de 16 begeleiden.

Die laatste vraag krijg ik vaker:p. Ik heb er wel eens over nagedacht om er te solliciteren, maar Ryanair heeft geen basis met gestationeerde vliegtuigen in de buurt (ik woon in de randstad), en weet ook niet of het echt wat voor mij is:p.

Ik ben wel een liefhebber van Ryanair. Heb ook een eigen (engelstalig) Ryanair forumpje opgezet met nog een paar liefhebbers en de Ryanair hyve is ook van mij.
Aah ok Heb al geboekt dus er is geen probleem meer Bedankt voor alle info !
pi_71172718
Vraagje:
Ik vlieg begin augustus naar mijn vriendin in Zweden (Stockholm-Skavsta-Nyköping) vanaf Düsseldorf-Weeze. Nu heb ik mijzelf al ingecheckt zonder bagage (dus alleen handbagage). Nu begon mijn vriendin dat ze het wel fijn zou vinden als ik voor haar een tas meenemen, ofwel: ik zou op de terugreis een tas moeten gaan inchecken. Op de heenreis reis ik dus alleen met handbagage en terug een extra ingecheckte tas (die niet meer aangemeld kan worden omdat ik al ingecheckt ben) Kan dit en wat gaat me dat kosten (alleen 20euro of ook nog eens 40 euro voor het opnieuw inchecken op de luchthaven?)? Ik ben reeds online ingecheckt..

[ Bericht 13% gewijzigd door Modi op 21-07-2009 10:58:34 ]
pi_71173257
Ik vrees de 2e optie...
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_71176884
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:43 schreef Modi het volgende:
Vraagje:
Ik vlieg begin augustus naar mijn vriendin in Zweden (Stockholm-Skavsta-Nyköping) vanaf Düsseldorf-Weeze. Nu heb ik mijzelf al ingecheckt zonder bagage (dus alleen handbagage). Nu begon mijn vriendin dat ze het wel fijn zou vinden als ik voor haar een tas meenemen, ofwel: ik zou op de terugreis een tas moeten gaan inchecken. Op de heenreis reis ik dus alleen met handbagage en terug een extra ingecheckte tas (die niet meer aangemeld kan worden omdat ik al ingecheckt ben) Kan dit en wat gaat me dat kosten (alleen 20euro of ook nog eens 40 euro voor het opnieuw inchecken op de luchthaven?)? Ik ben reeds online ingecheckt..
Heb je heen EN terug al ingechekt?
pi_71178388
Enkel heen, voor terugvlucht kan het nog niet (ik vertrek begin aug en kom half aug terug), maar nog steeds kan ik via die website niets toevoegen/wijzigen ("mijn boeking beheren"), hij geeft aan dat er al ingecheckt is..... En als ik ze dan bel kan ik dan voor enkel de returnvlucht bagage boeken? Of moet dat perse dan weer voor beide kanten op zijn?

[ Bericht 11% gewijzigd door Modi op 21-07-2009 14:09:02 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:11:43 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71181410
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:44 schreef Modi het volgende:
Enkel heen, voor terugvlucht kan het nog niet (ik vertrek begin aug en kom half aug terug), maar nog steeds kan ik via die website niets toevoegen/wijzigen ("mijn boeking beheren"), hij geeft aan dat er al ingecheckt is..... En als ik ze dan bel kan ik dan voor enkel de returnvlucht bagage boeken? Of moet dat perse dan weer voor beide kanten op zijn?
Je kunt nog niet inchecken voor de terugvlucht, omdat het te vroeg is. Dan verwacht ik dat het wel goedkomt, zodra je wel kunt inchecken.
En nee, je hoeft bij Ryanair nooit heen- en terugvlucht samen te boeken.
pi_71182061
Aha, dus zodra ik online kan inchecken voor de terugvlucht kan ik waarschijnlijk ook bagage toevoegen... Dat zou perfect zijn, ik ga het in de gaten houden bedankt voor de hulp en ik laat het weten of het gelukt is!
pi_71182180
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:29 schreef Modi het volgende:
Aha, dus zodra ik online kan inchecken voor de terugvlucht kan ik waarschijnlijk ook bagage toevoegen... Dat zou perfect zijn, ik ga het in de gaten houden bedankt voor de hulp en ik laat het weten of het gelukt is!
Ik weet niet of je internet (en een printer) tot je beschikking hebt in zweden, maar misschien is het zo dat je pas die bagage kan toevoegen als de heenreis al gevlogen is, maar wel voor het online inchecken.

Wat je in ieder geval niet moet doen is zo snel mogelijk online inchecken. Eenmaal online ingechekt, kost bagage meenemen 30-40 euro per koffer.

Volgensmij kan je of 15 dagen van tevoren of na je heenvlucht in "mijn boeking beheren".
pi_71184380
Prima, en printen is in Zweden ook geen probleem. Ik ga het uitproberen en ik laat wel weten of het inderdaad gelukt is. Zou mooi zijn, is mijn vriendin ook weer blij!
pi_71190739
Zijn er nog promotie tarieven voor Rome in September te verwachten?
Ik moet nog een retourtje hebben eind September maar de acties komen (als ze er al zijn voor Rome) niet onder de 65 euro voor Eindhoven..

Ik zie trouwens dat er 10 euro online incheck kosten zijn ineens?
Had ik de laatste keer dat ik vloog niet (halfjaartje geleden), is er wat veranderd?
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:08:12 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71194090
quote:
Ryanair schroeft capaciteit op Stansted met 40 procent terug

21-07-2009

DUBLIN - Ryanair schroeft komende winter de capaciteit op de belangrijke hub Londen Stansted met veertig procent terug in vergelijking met deze zomer. In de periode oktober-maart stationeert de Ierse luchtvaartmaatschappij 24 vliegtuigen op Stansted; nu zijn dat er nog veertig. Ryanair noemt de hoge kosten op Stansted en een verhoging van de Britse vliegbelasting als redenen voor de reductie.

Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat Ryanair de wintercapaciteit op Stansted reduceert. Vanwege de recessie staan bovendien de inkomsten onder druk. Dat de Britse regering juist nu de vliegbelasting van tien naar elf pond (12,78 euro)verhoogt en bovendien luchthavenoperator BAA vliegen vanaf Stansted duurder maakt is voor Ryanair onverteerbaar.

Het schrappen van capaciteit op Stansted is mogelijk goed nieuws voor luchthavens in België en Nederland. Ryanair wil de zestien ‘overtollige’ Boeing 737’s namelijk stationeren op luchthavens in landen waar belastingen op vliegtickets zijn geschrapt of verlaagd. Naast België en Nederland zijn dat volgens Ryanair ook Griekenland en Spanje.

In België beschikt Ryanair over een basis in Charleroi; in Nederland worden Eindhoven en Maastricht aangevlogen.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=31446
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:47:33 #30
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_71195637
Voor de liefhebbers, het interview met Ryanairbaas Michael O'Leary in de Volkskrant (Intermezzo) is online hier te vinden.

Omdat-ie volgens mij alleen voor abonnees uit te vergroten is, heb ik 'm uit mijn eigen krant ook nog even ingescand:

Linkerpagina
Rechterpagina

EDIT: ik heb de twee tekstpagina's even achter een linkje gezet, dan laadt de forumpagina niet zo traag meer.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_71196257
Wat een baas is het toch ook...
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_71199054
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:47 schreef Corkscrew het volgende:
Voor de liefhebbers, het interview met Ryanairbaas Michael O'Leary in de Volkskrant (Intermezzo) is online hier te vinden.

Omdat-ie volgens mij alleen voor abonnees uit te vergroten is, heb ik 'm uit mijn eigen krant ook nog even ingescand:
[ afbeelding ]
Linkerpagina
Rechterpagina

EDIT: ik heb de twee tekstpagina's even achter een linkje gezet, dan laadt de forumpagina niet zo traag meer.
Leuk artikel!
pi_71202144
artikel was zeker leuk afgelopen zaterdag al zater er wel een paar foutjes in. tenminste als je het boek leest van Ryanair...
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_71211099
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 00:45 schreef secondant het volgende:
artikel was zeker leuk afgelopen zaterdag al zater er wel een paar foutjes in. tenminste als je het boek leest van Ryanair...
Welk boek? Ruinair?
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:59:38 #35
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71211530
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:45 schreef korting het volgende:

[..]

Welk boek? Ruinair?
quote:
Stung by a ten hour delay and a ¤300 fare to Spain on his native ‘low fares’ airline, Dubliner Paul Kilduff plots revenge - to fly to every country in Europe for the same total outlay, suffering every low fares airline indignity. Armed with no more than 10kg of carry-on baggage, he endures 6 am departures, Six Nations boarding scrums, lengthy bus excursions, terminal anxiety and cabin crew who deliver infamous customer service. Kilduff travels to places he never knew he wanted to go that are probably not quite where he thinks they are and he is not sure what he will do once he gets there, including beautiful Beauvais, cosmopolitan Charleroi, electric Eindhoven, heavenly Haugesund and tropical Tampere. And all this on a cheap Irish airline led by a self-proclaimed ‘obnoxious little bollocks‘, which flies from A to somewhere remotely near B, weighs baggage like gold, charges its passengers to check-in or for wheelchairs, sells them hangover cures and scratch cards, lands its aircraft at the wrong airport, takes court cases against its own pilots and doesn’t even care if Kilduff shows up. On his miserly pan-European exploration he reveals the secrets of the new travel phenomenon favoured by one hundred million plus passengers annually. And his advice to fellow travellers in the ultimate airport holiday book? - "Don’t get mad, get even - Get a one cent airline ticket."
pi_71236888
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

[..]
Best leuk boek

Ik heb de schrijver een paar maanden geleden ontmoet @ Schiphol. Best aardige gozer! In zijn nieuwste boek (Ruinairski) heeft hij een stukje geschreven over de ryanair fanclub.
pi_71237853
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:45 schreef korting het volgende:

[..]

Welk boek? Ruinair?
Nee al staat die ook nog op het verlanglijstje => Ik bedoelde deze: http://www.bookdepository.co.uk/book/9781845132934/Ryanair
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_71243394
Tja, Telegraaf niveau...

Vanmiddag vliegen naar Bristol!
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_71248762
Ik heb ook een vraagje, ik vlieg aanstaande maandag voor t eerst met Ryanair (voor de eerste keer uberhaupt ) en ben ondertussen ook online ingechecked...
Maar, hoe zit het met de bagage, die lever je normaal toch in bij het inchecken in, en dan zou je daar ook zon label krijgen met je naam e.d. erop zodat ze weten wiens bagage het is enzo?
T komt vast wel goed op Weeze, maar t is wel fijn om van te voren even te weten..
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_71249056
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef Market_Garden het volgende:
Ik heb ook een vraagje, ik vlieg aanstaande maandag voor t eerst met Ryanair (voor de eerste keer uberhaupt ) en ben ondertussen ook online ingechecked...
Maar, hoe zit het met de bagage, die lever je normaal toch in bij het inchecken in, en dan zou je daar ook zon label krijgen met je naam e.d. erop zodat ze weten wiens bagage het is enzo?
T komt vast wel goed op Weeze, maar t is wel fijn om van te voren even te weten..
Volgens mij moet je nu ook naar een balie lopen. Die heet alleen niet incheckbalie, maar bagage-afgiftepunt. God mag weten waarom dat goedkoper zou zijn (daar staat immers ook minstens één persoon), maar goed. Zo gaat 't dus . Op Weeze zal zich 't snel vanzelf wijzen, want die luchthaven is niet groot. Eén grote vertrekhal.
pi_71249228
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef StrikerZeljko het volgende:
Zijn er nog promotie tarieven voor Rome in September te verwachten?
Ik moet nog een retourtje hebben eind September maar de acties komen (als ze er al zijn voor Rome) niet onder de 65 euro voor Eindhoven..

Ik zie trouwens dat er 10 euro online incheck kosten zijn ineens?
Had ik de laatste keer dat ik vloog niet (halfjaartje geleden), is er wat veranderd?
Niemand?

Iemand zou hier toch op zn minst moeten weten waar die online incheck kosten vandaan zijn gekomen?
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_71250082
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:47 schreef StrikerZeljko het volgende:

Iemand zou hier toch op zn minst moeten weten waar die online incheck kosten vandaan zijn gekomen?
Dat soort kosten kan bij Ryanair ineens wijzigen. Daar is geen verklaring voor. Of eigenlijk wel: omzet verhogen. Overigens is er wel wat gewijzigd: het niet meer op het vliegveld inchecken, maar online.
pi_71253059
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)Ryanair__.html?p=7,1

Wat een jankverhaal.
error?
pi_71253496
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:41 schreef secondant het volgende:

[..]

error?
Link is aangepast. http://www.telegraaf.nl/r(...)yanair__.html?p=39,1
pi_71261476
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Heel goed Ryanair!

Fuck alle domme mensen die hun instapkaarten niet uitprinten.

En fuck de telegraaf, pauperkrant
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:52:29 #47
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71275732
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:09 schreef korting het volgende:

[..]

Heel goed Ryanair!

Fuck alle domme mensen die hun instapkaarten niet uitprinten.

En fuck de telegraaf, pauperkrant
Toen ik voor het eerste met Ryanair vloog vanaf Madrid Barajas (in 2007 pas), kon je met bagage natuurlijk nog niet online inchecken. Dus de instapkaart werd ter plekke uitgeprint.
Het was echter 6 uur 's ochtends en ik was mijn instapkaart al binnen een half uur kwijt, waar ik ná de douane achterkwam. Heb hem gewoon nog een keer laten uitprinten... Die goeie ouwe tijd!
pi_71276464
Even een vraagje over de bagage. Ik heb voor morgen al online ingecheckt voor de heen en terug weg maar wat doe ik met mijn bagage?? Ik had wel gelezen dat ik die bij een droppoint kon neerleggen maar hoe weten ze dan dat het mijn koffer is en wat de bestemming is????
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:40:27 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71276556
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:35 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje over de bagage. Ik heb voor morgen al online ingecheckt voor de heen en terug weg maar wat doe ik met mijn bagage?? Ik had wel gelezen dat ik die bij een droppoint kon neerleggen maar hoe weten ze dan dat het mijn koffer is en wat de bestemming is????
Omdat er iemand staat die hem inneemt, je intapkaart bekijkt en je paspoort checkt. Gewoon een incheckbalie, maar dan high-speed!
pi_71301739
quote:

[..]

Volgens mij is die foto gemaakt op Schiphol

En okay, wie van ons wilde deze week PER SE aan het gangpad zitten??
quote:
Incident: Ryanair B738 near Malaga on Jul 21st 2009, unruly passenger
A Ryanair Boeing 737-800, registration EI-EBB performing flight FR-5152 from Marseille (France) to Marrakesh (Morocco), diverted to Malaga due to an unruly passenger on board. The airplane landed safely, the passenger was handed over to Spanish police, but was immediately released again and continued his journey on another flight.

The passenger was asked by a flight attendant to change seats as his legs were blocking an aisle, but the passenger refused.
pi_71305879
quote:

[..]

Ik ben blij dat het meerendeel van de reacties @ de telegraaf website hetzelfde is als hier; Gewoon f*king domme mensen!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:30:57 #52
124676 RobertoCarlos
pi_71309245
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:43 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Volgens mij is die foto gemaakt op Schiphol

En okay, wie van ons wilde deze week PER SE aan het gangpad zitten??
[..]

Misschien moeten ze de stoelen wat verder uit elkaar zetten???
pi_71334077
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:33 schreef korting het volgende:

[..]

Ik weet niet of je internet (en een printer) tot je beschikking hebt in zweden, maar misschien is het zo dat je pas die bagage kan toevoegen als de heenreis al gevlogen is, maar wel voor het online inchecken.

Wat je in ieder geval niet moet doen is zo snel mogelijk online inchecken. Eenmaal online ingechekt, kost bagage meenemen 30-40 euro per koffer.

Volgensmij kan je of 15 dagen van tevoren of na je heenvlucht in "mijn boeking beheren".
Ik heb even gekeken, ik kan vanaf gisteren online inchecken voor mijn terugvlucht, maar inloggen via "mijn boeking beheren" lukt nog steeds niet... Lijkt er toch op dat ik iets te vlug ben geweest met de heenreis inchecken, waardoor ik nu ook niets meer aan de terugreis kan wijzigen... Misschien is het toch niet mogelijk om alleen voor de terugreis een tas toe te voegen, iemand een idee?
pi_71339222
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:50 schreef Modi het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken, ik kan vanaf gisteren online inchecken voor mijn terugvlucht, maar inloggen via "mijn boeking beheren" lukt nog steeds niet... Lijkt er toch op dat ik iets te vlug ben geweest met de heenreis inchecken, waardoor ik nu ook niets meer aan de terugreis kan wijzigen... Misschien is het toch niet mogelijk om alleen voor de terugreis een tas toe te voegen, iemand een idee?
Hmm.. jammer! Als ik jou was zou ik even het lokale Ierse Ryanair nummer bellen (+353 1 2480856). Bellen naar dit nummer is gratis vanaf een vaste lijn (mits je met een goedkoop bedrijf belt op je vaste lijn zoals bv. Voipbuster).
pi_71339574
Iemand ervaring met online inchecken op dusseldorf weze MET koffers?
Scheelt dit veel tijd of kan ik net zo goed even op de luchthaven inchecken (scheelt me namelijk wel een hoop gezeur met paspoortnummers, printen e.d.)
  zondag 26 juli 2009 @ 15:07:47 #56
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71339642
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:04 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met online inchecken op dusseldorf weze MET koffers?
Scheelt dit veel tijd of kan ik net zo goed even op de luchthaven inchecken (scheelt me namelijk wel een hoop gezeur met paspoortnummers, printen e.d.)
Je kunt niet meer op het vliegveld inchecken. Tenzij je daarvoor 40 euro over hebt. Nou, dan neuzel ik wel wat met paspoortnummers en printjes.
pi_71344012
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je kunt niet meer op het vliegveld inchecken. Tenzij je daarvoor 40 euro over hebt. Nou, dan neuzel ik wel wat met paspoortnummers en printjes.
Ik vind dit op de ryanair site:

Belangrijke informatie voor passagiers die een boeking VOOR 21 mei 2009 gemaakt hebben voor inchecken op de luchthaven en die reizen VOOR 1 oktober 2009.

Passagiers die voorheen inchecken op de luchthaven geselecteerd hadden, kunnen nu online inchecken zonder extra kosten, echter inchecken op de luchthaven is nog steeds mogelijk mocht u dat wensen.

http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=090526-Online_check-in_NL-GB
  zondag 26 juli 2009 @ 18:08:00 #58
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71344117
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:02 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ik vind dit op de ryanair site:

Belangrijke informatie voor passagiers die een boeking VOOR 21 mei 2009 gemaakt hebben voor inchecken op de luchthaven en die reizen VOOR 1 oktober 2009.

Passagiers die voorheen inchecken op de luchthaven geselecteerd hadden, kunnen nu online inchecken zonder extra kosten, echter inchecken op de luchthaven is nog steeds mogelijk mocht u dat wensen.

http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=090526-Online_check-in_NL-GB
Ah, was in de vooronderstelling dat je recent geboekt had
  zondag 26 juli 2009 @ 22:29:28 #59
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_71351148
Morgen vlieg ik van weeze naar bydgoszcz. Ben benieuwd of het druk zal worden, maar aangezien je nog steeds deze vluchten kun boeken zal het nog wel niet helemaal volzitten (denk ik).

Iemand ervaring met deze lijn? Trouwens zijn er nog dingen die ik moet weten kwa controle op het vliegveld zelf ofzo, dingen die ik niet moet vergeten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 27 juli 2009 @ 10:24:54 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71358372
En weer een 1 euro verkoop!

Vanaf Eindhoven stelt het helaas niet zoveel voor deze keer: alleen Londen en Bristol.
  maandag 27 juli 2009 @ 11:13:47 #61
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_71359455
staan weer leuke aanbiedingen op! binnenkort weer naar zweden dus kijken of er iets leuks uit te halen valt!
pi_71361381
De ryanair site is wel een beetje overbelast op dit moment!
  maandag 27 juli 2009 @ 12:24:15 #63
124676 RobertoCarlos
pi_71361416
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:22 schreef feedmyfear het volgende:
De ryanair site is wel een beetje overbelast op dit moment!
was net een reisje aan het boeken toen ie plat ging...
  maandag 27 juli 2009 @ 14:49:41 #64
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71365913
http://www.telegraaf.nl/s(...)yanair__.html?p=32,2
quote:
Winstexplosie voor Ryanair

DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de nettowinst over het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2009-2010 omhoog zien schieten tot 136,5 miljoen euro van 21 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder.

Dat heeft Ryanair maandag bekendgemaakt.
Het resultaat overtrof de verwachtingen van analisten. Zij gingen gemiddeld uit van een winst van 132 miljoen euro. De winstexplosie kwam vooral door aanzienlijk lagere brandstofkosten. Ook vervoerde de budget luchtvaartmaatschappij meer mensen. „Door onze tarieven gemiddeld 13 procent goedkoper te maken, groeide het aantal passagiers met 11 procent. Een robuuste prestatie in tijden van een zware recessie. Veel van onze concurrenten snijden in het aantal vluchten en moeten toenemende verliezen rapporteren”, stelde Ryanair-topman Michael O’Leary.

Rynair heeft wel zijn eerdere winstverwachting van 200 tot 300 miljoen euro voor het hele jaar neerwaarts bijgesteld. O’Leary gaat er nu van uit dat de operationele winst aan de onderkant van deze voorspelling uitkomt.
pi_71407294
De vaste kosten die sowieso bij de ticketprijs komen zijn toch alleen: online inchecken (¤5), verwerkingskosten (¤5), bagage tenzij handbagage (¤10)? Of zie ik iets over het hoofd?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:52:07 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71407842
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:35 schreef JTB85 het volgende:
De vaste kosten die sowieso bij de ticketprijs komen zijn toch alleen: online inchecken (¤5), verwerkingskosten (¤5), bagage tenzij handbagage (¤10)? Of zie ik iets over het hoofd?
Verwerkingskosten? Je bedoelt zeker creditcard kosten? Die kun je nog omzeilen door Entropay (zie OP).
Ver inderdaad alleen wat je noemt. Die 5 euro voor online inchecken geldt overigens niet voor 'ronde prijzen' aanbiedingen. Dus een 1 euro ticket is echt 1 euro incl. alles, behalve eventuele bagage.
pi_71408649
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:52 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Verwerkingskosten? Je bedoelt zeker creditcard kosten? Die kun je nog omzeilen door Entropay (zie OP).
Ver inderdaad alleen wat je noemt. Die 5 euro voor online inchecken geldt overigens niet voor 'ronde prijzen' aanbiedingen. Dus een 1 euro ticket is echt 1 euro incl. alles, behalve eventuele bagage.
Thnaks. Die OP had ik idd gewoon even moeten doornemen. Bedoelde inderdaad de creditcard kosten. Ticket voor ¤32 is mooi.:)
pi_71437933
weer een aanbieding maar ik weet niet waar ik nu weer naar op vakantie moet
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71439777
Ben van plan om een steden tripje te maken met 3 vrienden in oktober/november. Ik heb tot nu toe deze combo:

dusseldorf - dublin - londen - stockholm - berlin - dusseldorf

en dit alles voor 5 euro pp
Iemand nog steden waar ik sowieso 'ff' langs moet?
pi_71444269
quote:
Ryanair: 39 nieuwe routes op Canarische Eilanden
Dankzij opheffen Spaanse luchthaven- en toeristenbelasting

De Ierse prijsvechter Ryanair opent in het winterschema vanaf oktober 39 nieuwe routes naar de Canarische Eilanden. De maatschappij heeft daartoe besloten nu Spanje voor komende winter de luchthaven- en toeristenbelastingen volledig heeft afgeschaft. Die maatregel moet het toerisme naar Spanje stimuleren.
Bij de nieuwe routes naar de populaire Spaanse winterzonbestemming gaat het om zestien nieuwe verbindingen naar Gran Canaria, vijftien naar Lanzarote en acht naar Tenerife. Dat laatste eiland wordt daarmee dan in totaal zestien keer vanuit Europa door Ryanair aangevlogen.

Extra passagiers
De Ierse luchtvaartmaatschappij verwacht door de uitbreiding in de winter twee miljoen extra passagiers naar de Canarische Eilanden te brengen. Samen zorgen die voor tweeduizend nieuwe banen en een financiële impuls van rond 386 miljoen euro voor het toerisme op de Spaanse eilandengroep.

Belastingmaatregel
Ryanair is blij met de belastingmaatregel van de Spaanse overheid, die met de korting van 100 procent op de luchthavenbelastingen en het opheffen van een toeristenbelasting de uitbreiding mogelijk maakt.

Contrast
Dat staat volgens de luchtvaartmaatschappij in schril contrast met de situatie in Groot-Brittannië en Ierland, waar nieuwe belastingverhogingen inmiddels hebben geleid tot het opheffen van routes.

Weeze en Brussel-zuid
Voor de Nederlandse reiziger zijn vooral de nieuwe Ryanair-vluchten naar de Canarische Eilanden vanaf de nog steeds populaire luchthavens van Weeze en Brussel-zuid van belang. Alle Canarische bestemmingen worden vanaf beide airports per eind oktober aangevlogen.

Zomerschema 2010
Of de extra vluchten naar de Spaanse eilanden ook in het zomerschema voor 2010 worden opgenomen moet worden afgewacjht. Dat is volgens Ryanairs
deputy-CEO Michael Cawley vooral afhankelijk van de vraag of Spanje haar zero-tax beleid ook voor de zomer handhaaft. Is dat niet het geval, dan zal Ryanair haar beleid mogelijk moeten bijstellen, aldus de maatschappij.

Actietarief
Tot woensdag 5 augustus kunnen 20.000 tickets voor de nieuwe Canarische bestemmingen tegen een speciaal actietarief worden geboekt op onder meer www.ryanair.de. Ze zijn geldig voor vertrek van 26 oktober t/m 19 december 2009.
bron: http://www.tourpress.nl/nieuws.php?id=15231
pi_71444423
Een retour Bristol-Eindhoven geboekt voor een Engelse vriendin, 15 euro totaal
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_71485017
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:46 schreef korting het volgende:

[..]

Hmm.. jammer! Als ik jou was zou ik even het lokale Ierse Ryanair nummer bellen (+353 1 2480856). Bellen naar dit nummer is gratis vanaf een vaste lijn (mits je met een goedkoop bedrijf belt op je vaste lijn zoals bv. Voipbuster).
Bedankt voor de supertip van het gratis bellen met Voipbuster! Vandaag dus even gebeld en zonder problemen bagage toegevoegd aan de terugvlucht, kost me maar 10EUR! Ook direct ff online ingecheckt, dus ik ben klaar om naar Zweden te gaan (en met bagage terug te komen!)
pi_71553939
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:35 schreef Modi het volgende:

[..]

Bedankt voor de supertip van het gratis bellen met Voipbuster! Vandaag dus even gebeld en zonder problemen bagage toegevoegd aan de terugvlucht, kost me maar 10EUR! Ook direct ff online ingecheckt, dus ik ben klaar om naar Zweden te gaan (en met bagage terug te komen!)
Ben blij voor je dat het gelukt is!
pi_71586704
Volgende week woensdag vertrek ik vanaf Weeze naar Birmingham. Kan ik voordat ik vertrek meteen al m'n terugvlucht inchecken? En hoe werkt dat precies? Ik zal geen beschikking hebben over internet/printer in Engeland.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:49:09 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71587664
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:06 schreef Coraline. het volgende:
Volgende week woensdag vertrek ik vanaf Weeze naar Birmingham. Kan ik voordat ik vertrek meteen al m'n terugvlucht inchecken? En hoe werkt dat precies? Ik zal geen beschikking hebben over internet/printer in Engeland.
Als je terugvlucht binnen 15 dagen (van de huidige datum) is, kun je daarvoor tegelijk met de heenvlucht inchecken.
pi_71589069
En dan gewoon beide boardingpasses uitprinten oid? Dankjewel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:22:31 #77
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71595387
Is er een manier om erachter te komen wanneer ik geen/minder belasting betaal? Of moet ik hiervoor echt de vlucht apart aanklikken?
Mijn ouders boekte namelijk vorige week een retourvlucht naar Berlijn voor ¤2,- incl. terwijl ze niet eens doorhadden dat daarvoor geen toeslagen gerekend zouden worden.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_71595448
gewoon alle vluchten langsgaan, je kunt als je snel klikt een vlucht per seconde bekijken
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:33:05 #79
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71595728
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:24 schreef JohnDDD het volgende:
gewoon alle vluchten langsgaan, je kunt als je snel klikt een vlucht per seconde bekijken
Ja, dat is nog wel te doen wanneer je vertrekplaats, bestemming en week/maand weet maar het is wat lastiger "koopjesjagen"
pi_71595871
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:33 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Ja, dat is nog wel te doen wanneer je vertrekplaats, bestemming en week/maand weet maar het is wat lastiger "koopjesjagen"
Nou ik heb voor september bijv. Eindhoven-Stockholm-Berlijn-Londen-Eindhoven geboekt voor in totaal 4 euro. Mijn methode was de volgende: ik neem Eindhoven als uitgangspunt omdat dat economisch gezien voor mij de best bereikbare luchthaven is. Daarvandaan waren er een aantal 1 euro aanbiedingen naar diverse bestemmingen in begin september. Vervolgens heb ik door de landinstellingen te veranderen gekeken van welke van die bestemmingen een andere vlucht ging, 2 of 3 dagen na mijn geplande vertrek, richting een andere europese stad. Inmiddels had ik EIN-STO 2 sept, STO-BER 5 sept, en dan moest ik nog terug naar Nederland. Van Berlijn gingen er geen 1 euro vluchten richting Nederland, en vanaf stockholm waren er weinig andere mogelijkheden, dus heb ik besloten via Londen te vliegen.

En ja daar ben ik dan wel een uurtje mee bezig. Ik zet alles in een word documentje met data e.d. en dan kom ik er wel uit. Met een beetje moeite heb je een leuke goedkope vakantie!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:47:12 #81
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71596166
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nou ik heb voor september bijv. Eindhoven-Stockholm-Berlijn-Londen-Eindhoven geboekt voor in totaal 4 euro. Mijn methode was de volgende: ik neem Eindhoven als uitgangspunt omdat dat economisch gezien voor mij de best bereikbare luchthaven is. Daarvandaan waren er een aantal 1 euro aanbiedingen naar diverse bestemmingen in begin september. Vervolgens heb ik door de landinstellingen te veranderen gekeken van welke van die bestemmingen een andere vlucht ging, 2 of 3 dagen na mijn geplande vertrek, richting een andere europese stad. Inmiddels had ik EIN-STO 2 sept, STO-BER 5 sept, en dan moest ik nog terug naar Nederland. Van Berlijn gingen er geen 1 euro vluchten richting Nederland, en vanaf stockholm waren er weinig andere mogelijkheden, dus heb ik besloten via Londen te vliegen.

En ja daar ben ik dan wel een uurtje mee bezig. Ik zet alles in een word documentje met data e.d. en dan kom ik er wel uit. Met een beetje moeite heb je een leuke goedkope vakantie!
Ik was me een beetje blind aan het staren op Berlijn want ik heb al een hoop vluchten onder de ¤5,- gevonden; Dublin, Stockholm etc.
Is er ook een kans op goedkope vluchten: vrijdag heen, zondag terug, of is dat uit te sluiten.

PS. Ik heb deze zomer erg goedkoop met Wizzair gevlogen.
Dortmund - Sofia (vliegen), Sofia - Istanboel (trein), Istanboel - Odessa (boot), Odessa - Krim (trein), Krim - Lviv (vliegen), Lviv - Dortmund (vliegen)
De kosten voor het vliegen waren iets meer dan ¤100,-
pi_71596512
Wat ene terror toch telkens om max 15 kg mee te nemen

NMGN23: Vrijdag/zaterdag is meestal uitgesloten. DO-Zo heb je wel kans.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:06:38 #83
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71596695
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:47 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Ik was me een beetje blind aan het staren op Berlijn want ik heb al een hoop vluchten onder de ¤5,- gevonden; Dublin, Stockholm etc.
Is er ook een kans op goedkope vluchten: vrijdag heen, zondag terug, of is dat uit te sluiten.

PS. Ik heb deze zomer erg goedkoop met Wizzair gevlogen.
Dortmund - Sofia (vliegen), Sofia - Istanboel (trein), Istanboel - Odessa (boot), Odessa - Krim (trein), Krim - Lviv (vliegen), Lviv - Dortmund (vliegen)
De kosten voor het vliegen waren iets meer dan ¤100,-
Vrijdag-zondag retourtjes zijn goed mogelijk, alleen niet als je nu nog voor het hoogseizoen wilt boeken. En ook niet met kerst of tijdens de herfstvakantie (naar NL).

En hoe lang deed je trouwens over die reis?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:09:38 #84
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71596778
bijvoorbeeld Stockholm-Berlijn vlieg ik in oktober op een zaterdag, kostte 1 kroon (9 cent). En die is nu weer te boeken, op sommige dagen voor een kroon, op andere voor 55 kronen (5 euro).

Ook nog mogelijk is Stockholm-Berlijn op vrijdag 23-10, Berlijn-Stockholm op zondag 25-10. Niet vanuit Nederland dus, maar OK...

[ Bericht 27% gewijzigd door Lemans24 op 04-08-2009 16:19:10 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:24:10 #85
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71597272
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vrijdag-zondag retourtjes zijn goed mogelijk, alleen niet als je nu nog voor het hoogseizoen wilt boeken. En ook niet met kerst of tijdens de herfstvakantie (naar NL).

En hoe lang deed je trouwens over die reis?
2 weken. Niet langer dan een dag gebleven in Sofia en Lviv, dus 3 echte bestemmingen.
pi_71597348
Net terug uit Girona
pi_71603387
Ik ga donderdag met RyanAir via Weeze, wat moet ik nou precies meenemen? Afgezien van bagage en paspoort dan hehe
Heb alleen een Confirmation Number/Confirmed Reservation Number (zelfde code, maar ze gebruiken beide termen) geloof ik, geen tickets. Is dat nummer genoeg?
pi_71603798
Wanneer heb je geboekt en ga je bagage inchecken?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_71603859
In maart geboekt en ik ga bagage meenemen ja (ruim + hand)
pi_71604176
Volgens mij kan je dan ook nog bij de balie inchecken als je wilt Met die code inderdaad.

Je kunt ook met de code online inchecken, dan je boardingpasses al afdrukken en dan hoef je alleen je tassen nog maar af te geven.
pi_71604240
Ja ik had al een mailtje van ze gehad dat je online moest inchecken als je na 21 mei had geboekt, maar ik heb dus gewoon die code nodig thanks!
pi_71628476
Ik heb een probleem!

Heb heel leuk 5 tickets geboekt en ingecheckt maar nu heb ik de namen gewoon ingevoerd maar je raad het al, niet zoals op het paspoort.

Gelukkig is dat maar bij 1 verkeerd gegaan. Heb vervolgens naar de callcenter gebeld en die zeggen dat ze me niet kunnen helpen omdat ik al heb ingecheckt?

Is het echt zo'n groot probleem als de voornaam niet goed is? En wat zijn de overige opties?
Heb wel 3 keer gebeld naar Ryanair en 3x was het wat anders
pi_71632462
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:53 schreef zipta het volgende:
Ik heb een probleem!

Heb heel leuk 5 tickets geboekt en ingecheckt maar nu heb ik de namen gewoon ingevoerd maar je raad het al, niet zoals op het paspoort.

Gelukkig is dat maar bij 1 verkeerd gegaan. Heb vervolgens naar de callcenter gebeld en die zeggen dat ze me niet kunnen helpen omdat ik al heb ingecheckt?

Is het echt zo'n groot probleem als de voornaam niet goed is? En wat zijn de overige opties?
Heb wel 3 keer gebeld naar Ryanair en 3x was het wat anders
Ik zou opnieuw boeken voor die 5 euro. Meestal helpen ze je gratis maar als dat niet lukt in dit geval zou ik het verlies nemen
pi_71632822
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef secondant het volgende:

[..]

Ik zou opnieuw boeken voor die 5 euro. Meestal helpen ze je gratis maar als dat niet lukt in dit geval zou ik het verlies nemen
Nou ik heb ook 1 dame aan de telefoon gehad die zei dat het wijzigen ¤100,- kostte.

Een nieuw ticket boeken kost me:
Totaalprijs vlucht 253,69 EUR
Exclusief verwerkingskosten (indien van toepassing)

En dan is dit nog exclusief koffer.

Denk dat we het dan maar gewoon moeten proberen en als het niet lukt, word het helaas dokken
pi_71635856
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:44 schreef zipta het volgende:

[..]

Nou ik heb ook 1 dame aan de telefoon gehad die zei dat het wijzigen ¤100,- kostte.

Een nieuw ticket boeken kost me:
Totaalprijs vlucht 253,69 EUR
Exclusief verwerkingskosten (indien van toepassing)

En dan is dit nog exclusief koffer.

Denk dat we het dan maar gewoon moeten proberen en als het niet lukt, word het helaas dokken
Het kost ook maar 100 Euro; per enkele reis.

Op het vliegveld kost dit 150 euro per enkele reis.

Is de naam heel erg verschillend? Want bij de douane hoef je alleen maar je check-in kaart te laten zien en die kijken niet naar de verschillen.

Bij het instappen kijken ze naar je document en naar je check-in kaart. Stel dat het verschil klein is dan merken ze dit niet omdat ze alles snel moeten doen. Stel dat het heel verschillend is.. tja, dan ben je te laat en mag je niet mee.
pi_71638026
Ik heb een vraag over "mijn reisdata zijn flexibel". Betekent dit dat de reisdata nog kunnen veranderen na het inchecken? Of hoe moet ik dit interpreteren?
pi_71638284
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:24 schreef korting het volgende:

[..]

Het kost ook maar 100 Euro; per enkele reis.

Op het vliegveld kost dit 150 euro per enkele reis.

Is de naam heel erg verschillend? Want bij de douane hoef je alleen maar je check-in kaart te laten zien en die kijken niet naar de verschillen.

Bij het instappen kijken ze naar je document en naar je check-in kaart. Stel dat het verschil klein is dan merken ze dit niet omdat ze alles snel moeten doen. Stel dat het heel verschillend is.. tja, dan ben je te laat en mag je niet mee.
Hmm het verschil is idd dan te groot.. een compleet verschillende naam, alleen de achternaam klopt.

Mooi kut dus... heb geen idee wat ik nou beter kan doen.
Want stel dat ze er niet doorkomt staat ze daar alleen zonder vlucht.

En ik kan hem nu sowieso niet wijzigen, niet per internet en niet per telefoon want ik heb al ingechecked, kan dat op het vliegveld dan nog wel?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:20:59 #98
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_71639449
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:41 schreef zipta het volgende:

[..]

Hmm het verschil is idd dan te groot.. een compleet verschillende naam, alleen de achternaam klopt.

Mooi kut dus... heb geen idee wat ik nou beter kan doen.
Want stel dat ze er niet doorkomt staat ze daar alleen zonder vlucht.

En ik kan hem nu sowieso niet wijzigen, niet per internet en niet per telefoon want ik heb al ingechecked, kan dat op het vliegveld dan nog wel?
Wat is het verschil dan? Roepmaam i.p.v Christelijke voornaam. In dat geval geen probleem. Dan zou zelfs een telefoontje naar Ryanair voldoende moeten zijn en kan dat niet (foute callcenter muts) terugbellen zodat je een ander aan delijn krijgt. Verder ligt het eraan waar je naartoe vliegt. Traject Eindhoven - Dublin kijken ze er echt niet naar (ze bliepen de code van je ticket en het is goed). Ze controleren de achternaam en paspoortnummer met dat wat op het scherm verschijnt.
The best firms advertise the least...
pi_71639762
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:20 schreef edcetera het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan? Roepmaam i.p.v Christelijke voornaam. In dat geval geen probleem. Dan zou zelfs een telefoontje naar Ryanair voldoende moeten zijn en kan dat niet (foute callcenter muts) terugbellen zodat je een ander aan delijn krijgt. Verder ligt het eraan waar je naartoe vliegt. Traject Eindhoven - Dublin kijken ze er echt niet naar (ze bliepen de code van je ticket en het is goed). Ze controleren de achternaam en paspoortnummer met dat wat op het scherm verschijnt.
Het verschil is idd de roepnaam, helaas staat deze ook niet op het paspoort, daar staat alleen de doopnaam(?) op. Achternaam en paspoortnummer komt wel gewoon overeen uiteraard.

Het is een vlucht van Maastricht naar Girona.. dus ik kan het er wel op gokken denk je?

Heb al 3x gebeld en elke keer was het namelijk iets anders. Maar geen 1 die me echt fatsoenlijk kon helpen. Volgens mij kunnen ze zelf amper Engels. Ook omdat ik dus al heb ingecheckt konden ze me niet meer helpen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:10:33 #100
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71642297
Mijn roepnaam is ook compleet verschillend van mijn 1e doopnaam (zelfs de letter komt niet overeen), overigens ook van mijn 2e en 3e doopnaam. Ik geef dit altijd uitdrukkelijk door als iemand anders voor mij een vlucht boekt omdat ik weet hoe snel/vaak dit fouten oplevert, volkomen begrijpelijk overigens.
Ik zou het erop gokken en de evt schade delen door alle medereizigers.
pi_71642722
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:10 schreef NMGN23 het volgende:
Mijn roepnaam is ook compleet verschillend van mijn 1e doopnaam (zelfs de letter komt niet overeen), overigens ook van mijn 2e en 3e doopnaam. Ik geef dit altijd uitdrukkelijk door als iemand anders voor mij een vlucht boekt omdat ik weet hoe snel/vaak dit fouten oplevert, volkomen begrijpelijk overigens.
Ik zou het erop gokken en de evt schade delen door alle medereizigers.
Ja het is idd ook een stomme fout, op de site staat bij boeken Voornaam en Achternaam.
Zonder dat ik het doorhad (heb zelf namelijk helemaal geen doopnamen) heb ik het ingevuld.

Maar mochten we het er op gokken en we worden bij het boarden tegengehouden, is er dan nog wel tijd genoeg voor een alternatief?
Want ik lees overal dat de balies 40minuten voor de vlucht sluiten? En volgens mij begint het boarden dan ook pas?
pi_71643111
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:31 schreef gerre22 het volgende:
Ik heb een vraag over "mijn reisdata zijn flexibel". Betekent dit dat de reisdata nog kunnen veranderen na het inchecken? Of hoe moet ik dit interpreteren?
Nee, dt betekent dat je flexibel naar een goede prijs kunt zoeken. Het werkt alleen niet heel erg goed. Je zou dan een een soort prijskalender te zien moeten krijgen met een overzicht van de prijzen op verschillende dagen.

Je boekt uiteindelijk voor een vaste dag.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:12:16 #103
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71643139
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef zipta het volgende:

[..]

Ja het is idd ook een stomme fout, op de site staat bij boeken Voornaam en Achternaam.
Zonder dat ik het doorhad (heb zelf namelijk helemaal geen doopnamen) heb ik het ingevuld.

Maar mochten we het er op gokken en we worden bij het boarden tegengehouden, is er dan nog wel tijd genoeg voor een alternatief?
Want ik lees overal dat de balies 40minuten voor de vlucht sluiten? En volgens mij begint het boarden dan ook pas?
Ik heb makkelijk praten (want ik sta dadelijk niet in mijn eentje mn vrienden uit te zwaaien) maar Ryanair wil geld verdienen. Door iemand te weigeren voor een vlucht zullen ze niet meer verdienen.
pi_71643150
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef zipta het volgende:
Je boardingcard wordt gecontroleerd door de beveiliging bij de ingang. Als jij niet degene bent die daar op staat, dan mag je de vertrekhal niet in. Bij het boarden wordt inderdaad daar wat minder op gecontroleerd.
Gewoon een nieuw ticket boeken dus, want na inchecken kun je niets meer wijzigen.
pi_71643344
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:12 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Ik heb makkelijk praten (want ik sta dadelijk niet in mijn eentje mn vrienden uit te zwaaien) maar Ryanair wil geld verdienen. Door iemand te weigeren voor een vlucht zullen ze niet meer verdienen.
Nouja misschien wel, want diegene moet dan een nieuw ticket kopen en die zijn een stuk duurder geworden tuurlijk delen we de kosten wel maar we zijn ook maar een groepje studenten
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je boardingcard wordt gecontroleerd door de beveiliging bij de ingang. Als jij niet degene bent die daar op staat, dan mag je de vertrekhal niet in. Bij het boarden wordt inderdaad daar wat minder op gecontroleerd.
Gewoon een nieuw ticket boeken dus, want na inchecken kun je niets meer wijzigen.
Dus ik kan zelfs niet naar die ticketservice toelopen om daar de naam te laten wijzigen voor ¤100,- omdat ik al online heb ikgecheckt?
Dit is al de zoveelste tegenslag van deze vakantie en dan ben ik nog niet eens op bestemming...
pi_71643500
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:22 schreef zipta het volgende:
Dus ik kan zelfs niet naar die ticketservice toelopen om daar de naam te laten wijzigen voor ¤100,- omdat ik al online heb ikgecheckt?
Dit is al de zoveelste tegenslag van deze vakantie en dan ben ik nog niet eens op bestemming...
Nee, want je hebt zelf 2x bevestigt dat je die persoon met die naam bent en niet iemand anders.
Iets met billen, blaren en zitten.

Uiteraard kun je het proberen; zoals je ziet in dit topic, zijn ze normaal gesproken zeer coulant bij Ryanair, maar als je zeker wilt weten dat je op vakantie gaat en gewoon de gevolgen inziet van wat je gegaan hebt, dan boek je een nieuw ticket.

en dan bedankt iedereen in dit topic jou, omdat jij er weer aan bijdraagt dat het vliegen goedkoop blijft
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:34:36 #107
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71643614
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

en dan bedankt iedereen in dit topic jou, omdat jij er weer aan bijdraagt dat het vliegen goedkoop blijft
En dat is toch ook heel wat waard zou ik zeggen!!
pi_71643747
Ik heb net een ticket teveel geboekt (retour ipv. enkele reis die ik wilde).

Kost me weer 2 pond extra
pi_71643776
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, want je hebt zelf 2x bevestigt dat je die persoon met die naam bent en niet iemand anders.
Iets met billen, blaren en zitten.

Uiteraard kun je het proberen; zoals je ziet in dit topic, zijn ze normaal gesproken zeer coulant bij Ryanair, maar als je zeker wilt weten dat je op vakantie gaat en gewoon de gevolgen inziet van wat je gegaan hebt, dan boek je een nieuw ticket.

Terugreis is nog niet ingecheckt, want dat kan pas over 2 dagen, kan ik die dan nog wel laten wijzigen?
Of hoe werkt dat precies met Ryanair? Want ik heb alleen een boardingpass voor de heenvlucht en wat ik er van begrijp moet ik die van de terugvlucht dan pas inchecken?

Nouja denk dat we het er maar gewoon op gaan gokken. Nog eens ¤300,- erbovenop betalen heb ik geen zin in. Alleen de voornaam klopt niet, achternaam, foto en BSN lijkt me toch veel belangrijker. Maarja desnoods gaan we daar met z'n allen staan huilen

dit gebeurd me dan ook geen 2de keer hoor
pi_71644177
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:40 schreef zipta het volgende:
Terugreis is nog niet ingecheckt, want dat kan pas over 2 dagen, kan ik die dan nog wel laten wijzigen?
Of hoe werkt dat precies met Ryanair?
Ja de terugreis kun je dan nog wel laten veranderen. En dat is natuurlijk wel heel slim, want een Nederlandse beveiliger kun je je roepnaam nog wel wijs maken, maar hoe ga je dat op een Poolse / Spaanse / Italiaanse (of waar je dan ook naar toe gaat) luchthaven doen?

Jij bent gewoon niet die persoon
quote:
Alleen de voornaam klopt niet, achternaam, foto en BSN lijkt me toch veel belangrijker.
Op je boarding card staat geen foto of BSN, hooguit het documentnummer van je paspoort en je geboortedatum. Als er Jan de Vries op staat, dan is dat niet geldig voor Piet de Vries. En krijg je daarmee ook geen toegang. Dat heeft niets met Ryanair te maken, maar alles met veiligheid. Zo simpel is het.
quote:
Maarja desnoods gaan we daar met z'n allen staan huilen
Ik hoop dan dat echt iedereen jullie gaat staan uitlachen en je door de menigte de terminal uitgegooid wordt
Of ben je ook zo iemand die z''n flesje water pas bij de controle op gaat drinken om de beveiligers te pesten
pi_71644271
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja de terugreis kun je dan nog wel laten veranderen. En dat is natuurlijk wel heel slim, want een Nederlandse beveiliger kun je je roepnaam nog wel wijs maken, maar hoe ga je dat op een Poolse / Spaanse / Italiaanse (of waar je dan ook naar toe gaat) luchthaven doen?

Jij bent gewoon niet die persoon
[..]

Op je boarding card staat geen foto of BSN, hooguit het documentnummer van je paspoort en je geboortedatum. Als er Jan de Vries op staat, dan is dat niet geldig voor Piet de Vries. En krijg je daarmee ook geen toegang. Dat heeft niets met Ryanair te maken, maar alles met veiligheid. Zo simpel is het.
[..]

Ik hoop dan dat echt iedereen jullie gaat staan uitlachen en je door de menigte de terminal uitgegooid wordt
Of ben je ook zo iemand die z''n flesje water pas bij de controle op gaat drinken om de beveiligers te pesten
Haha ja ik snap het ook wel hoor van de veiligheid enzo.. maar het is gewoon kut

En nee, op me tickets na heb ik de zaken verder goed voor elkaar hoor

Nouja bedankt voor de info, zaterdag vlieg ik naar Spanje dus we gaan het meemaken!
pi_71644315
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef zipta het volgende:
Nouja bedankt voor de info, zaterdag vlieg ik naar Spanje dus we gaan het meemaken!
We willen nu natuurlijk wel een live verslag hier op FOK!

Dus camera mee, en filmpjes maken oh nee, je mag de beveiliging niet filmen op een luchthaven
pi_71644495
Ik hoop dat je ze dan pas over 2,5 week ziet, ben ik tenminste wel op vakantie geweest.
Moet er echt niet aan denken als we het proberen en er toch 1 iemand blijft staan op vliegveld.

Maar ik lees ook wel dat mensen worden geweigerd en dan alsnog een nieuw ticket halen, dus dat is wel mogelijk?

En wat als wij onze koffers al wel hebben gedropt en je word geweigerd? Gaat die koffer dan wel mee ofzo?
pi_71645577
Mijn vriendin is er in Charleroi wel eens doorgelaten, terwijl ze haar roepnaam ipv paspoortnaam ingegeven had... Dus mss heb je geluk?
Hoppa!! Lekker zomertje!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:07:12 #115
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71646057
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:49 schreef MB88 het volgende:
Mijn vriendin is er in Charleroi wel eens doorgelaten, terwijl ze haar roepnaam ipv paspoortnaam ingegeven had... Dus mss heb je geluk?
Maar was het wel opgemerkt door het luchthavenpersoneel?
pi_71646358
Ja, zelfs dat. Een beetje smeken en in je beste Frans uitleggen heeft wel geholpen blijkbaar.
Hoppa!! Lekker zomertje!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:44:31 #117
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71648718
Ik werd in Parijs eens bijna geweigerd in een hostel omdat ik m'n roepnaam ipv m'n doopnaam had doorgegeven...
pi_71649346
Vannacht teruggekomen via Weeze vanaf Faro lekker 2 weekjes vakantie gehad.
Ik had dus blijkbaar ook per ongeluk mijn roepnaam ingevuld en er geen problemen mee gehad.
In Faro(waar ze sowieso wat strenger zijn volgens mij) werd er wel naar gevraagd maar toen ik uitgelegd had dat ik per ongeluk m'n derde naam(roepnaam) had ingevuld mocht ik gewoon door.

Dezge vakantie voor het eerst last gehad van domme paupers in het vliegtuig.
Beide vluchten een gezin met 4 kinderen(onder de 12) die vrijwel als laatste het vliegtuig binnenwandelen en dan gelijk hoog van de toren beginnen te blazen tegen de crew als er geen hele rij meer beschikbaar is op een volledig voleboekte vlucht .
Een grote bek met van die teksten als "Mijn kinderen gaan niet alleen zitten, over m'n lijk" en "Dan stijgen we gewoon niet op."
Op de heenweg hebben zijn m'n vriendin en ik toen achter elkaar gaan zitten dan konden er drie bij elkaar zitten, 1 aan de ene kant van het gangpad en 2 aan de andere kant. Puur omdat het gewon zielig voor die kleine kindjes was.
Maar eigenlijk hoop je dan gewoon dat de crew ze van boord laat halen omdat het gewoon irritante lui zijn.
Helaas kost het uitladen van hun bagage natuurlijk veel meer tijd.
Lawa mena hau lala!
pi_71649720
Weet iemand hoe het met die vloeistoffenregel zit? Wordt er in Eindhoven nog echt hard op gecontroleerd, want ik hoor daar verschillende verhalen over.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_71649898
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:19 schreef FrankRicard het volgende:
Weet iemand hoe het met die vloeistoffenregel zit? Wordt er in Eindhoven nog echt hard op gecontroleerd, want ik hoor daar verschillende verhalen over.
Ik gok er niet op. Je zult maar net weer een of andere verzuurde douanier treffen....
pi_71651766
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:05 schreef Rubstah het volgende:
Vannacht teruggekomen via Weeze vanaf Faro lekker 2 weekjes vakantie gehad.
Ik had dus blijkbaar ook per ongeluk mijn roepnaam ingevuld en er geen problemen mee gehad.
In Faro(waar ze sowieso wat strenger zijn volgens mij) werd er wel naar gevraagd maar toen ik uitgelegd had dat ik per ongeluk m'n derde naam(roepnaam) had ingevuld mocht ik gewoon door.
Dat geeft me dan toch wel weer een beetje hoop
Nouja, ik moet me er nu niet meer druk om maken. Lekker genieten van het mooi weer
pi_71654214
ik heb een wizzair-vraagje. mag dat hier ook?

ik vlieg binnenkort namelijk van eindhoven naar boedapest. ik vroeg me af of het op dat vliegveld zinvol is om priority boarding aan te schaffen, of dat je daar toch met de bus wordt vervoerd en het allemaal niets uitmaakt.
pi_71654269
Ligt eraan waar het vliegtuig geparkeerd staat. Is het vlak voor de terminal dan mag je lopen, is het verder weg dan de bus. Is dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen.

Hoewel ik nu ik er over nadenk ook al ruim een halfjaar niet meer op EHV geweest ben en het misschien ook veranderd is
pi_71654423
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:07 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan waar het vliegtuig geparkeerd staat. Is het vlak voor de terminal dan mag je lopen, is het verder weg dan de bus. Is dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen.

Hoewel ik nu ik er over nadenk ook al ruim een halfjaar niet meer op EHV geweest ben en het misschien ook veranderd is
okidoki, dank voor je antwoord!
pi_71704904
a.s. Dinsdag vlieg ik naar Londen Stansted vanaf Airport Weeze. Maar mijn vraag is nu, moet ik een X aantal uren van tevoren op het vliegveld zijn, zoals normaal het geval is? Of kan ik bij wijze van 30 min voordat de gate dicht gaat nog aan komen lopen, mn baggage droppen en het vliegtuig instappen?
pi_71705074
Nieuwe bestemmingen voor Weeze! Gdansk (prachtige stad) en Porto!
pi_71705130
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef secondant het volgende:
Nieuwe bestemmingen voor Weeze! Gdansk (prachtige stad) en Porto!
Gdansk is idd . En het nabijgelegen Sopot ook (een jaar of 5 geleden tenminste).
pi_71707657
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:50 schreef plakkert- het volgende:
a.s. Dinsdag vlieg ik naar Londen Stansted vanaf Airport Weeze. Maar mijn vraag is nu, moet ik een X aantal uren van tevoren op het vliegveld zijn, zoals normaal het geval is? Of kan ik bij wijze van 30 min voordat de gate dicht gaat nog aan komen lopen, mn baggage droppen en het vliegtuig instappen?
Je checked online in, dus daarvoor hoef je al niet meer vroeg te zijn. Boarden begint 40 min voor vertrek vlucht, dus dan ben je ruim op tijd.
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_71708283
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:17 schreef MB88 het volgende:

[..]

Je checked online in, dus daarvoor hoef je al niet meer vroeg te zijn. Boarden begint 40 min voor vertrek vlucht, dus dan ben je ruim op tijd.
Ok top, dan zorg ik wel dat ik er iets meer dan een uurtje van tevoren ben. Het is toch maar 20 mins met de auto vanaf hier. Wel verdomde vroeg op 't vliegtuig a.s dinsdag, ik vlieg al om 6:50
pi_71708632
Vervelend, maar dat betekent meer quality time in London!
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_71709153
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:07 schreef Thetallguy het volgende:

Gewoon lopen these days. Langs de deuren en dan afslaan naar rechts.
pi_71726796
*edit* Ik ben een kuttekop die niet goed kan lezen.

Woensdag vliegen naar Birmingham, spannend
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:54:38 #133
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71726997
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:45 schreef Coraline. het volgende:
*edit* Ik ben een kuttekop die niet goed kan lezen.

Woensdag vliegen naar Birmingham, spannend
Veel plezier dan maar kuttekop!!
pi_71727168
morgen naar Bologna! ff een paar daagjes genieten van de zon
pi_71756534
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:40 schreef jmac het volgende:

[..]

Gewoon lopen these days. Langs de deuren en dan afslaan naar rechts.
dat betekent dat je met een pre-boarding pass dus wel als eerste binnen bent.
pi_71832847
Ik heb een vraagje over de bus Public Express die vanuit Groningen naar Bremen Airport rijdt. Weet iemand hier of deze bus een toilet aan boord heeft? Heel graag zou ik een keer vanuit Bremen met Ryanair naar Londen en Stockholm vliegen, maar ik ben niet zeker of ik tijdens de busrit die 2 tot 2,5 uur duurt naar de wc kan.
pi_71833116
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Ik heb een vraagje over de bus Public Express die vanuit Groningen naar Bremen Airport rijdt. Weet iemand hier of deze bus een toilet aan boord heeft? Heel graag zou ik een keer vanuit Bremen met Ryanair naar Londen en Stockholm vliegen, maar ik ben niet zeker of ik tijdens de busrit die 2 tot 2,5 uur duurt naar de wc kan.
Voor en na de rit geen optie om naar de WC te gaan?
pi_71833284
Kun je niet beter vanaf Eindhoven of RAF Laarbruch vliegen (al zoveel namen gehad, nu eens een vroege)?
Of kom uit de omgeving van Groningen?
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_71833909
Ik kom inderdaad uit de provincie Groningen. Om in Bremen een vroege ochtendvlucht te kunnen nemen naar bijvoorbeeld Stansted rijdt er rond 2 uur 's nachts een bus vanaf Groningen CS.
Eindhoven is met de trein ruim 3 uur reizen dus Bremen is voor mij dichterbij. Ik heb geen rijbewijs en daardoor afhankelijk van openbaar vervoer.
pi_71835392
Dan is het inderdaad wel logisch ja. Netjes dat ze die bus inzetten!
Hoppa!! Lekker zomertje!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:01:23 #141
124676 RobertoCarlos
pi_71836185
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft daar genoeg aan, sukkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 13-08-2009 09:55:02 ]
  donderdag 13 augustus 2009 @ 07:43:29 #142
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71839926
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Niet heeft daar genoeg aan, sukkel.
Volgens mij moet hier ergens 'iedereen' tussen...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:25:01 #143
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_71845151
Eens kijken of we in september nog een mooi reisje kunnen maken
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:03:03 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71847771
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

In principe hoef ik ook nooit aan boord van een bus, maar juist die keer dat je vast komt te staan in de file waardoor de rit langer duurt kan heel vervelend zijn.
Daarnaast is het ook een soort gemoedsrust, het idee dat het mogelijk is om naar de WC te gaan op zo'n lange rit maakt de reis in mijn ogen comfortabeler, of in ieder geval de wetenschap dat de bus ergens stopt voor een korte pauze.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_71855580
Wordt bij handbagage de maximale afmetingen gehanteerd? Mijn tas is nl 5 cm te groot en ik vroeg me af of deze dan wordt geweigerd, c.q. dat ik moet bijbetalen?
pi_71863261
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef Mogieee het volgende:
Wordt bij handbagage de maximale afmetingen gehanteerd? Mijn tas is nl 5 cm te groot en ik vroeg me af of deze dan wordt geweigerd, c.q. dat ik moet bijbetalen?
Heel misschien, op sommige vliegvelden?

Bij de meeste vliegvelden heb ik in elk geval geen problemen gehad om ook met 2 tassen die allemaal te groot én te zwaar waren het vliegtuig in de komen

Van waar vlieg je?
pi_71863659
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef Mogieee het volgende:
Dit kan heel erg verschillen.. mijn tas was zelf 3 cm te dik, maar hier werd niet naar gekeken en hij paste ook makkelijk in de bagagedingen. Zag in een andere rij echter wel dat er strenger gecontroleerd werd, en alle tassen moesten in dat handbagageding, waar hij dan in moet passen. Het is dus een beetje geluk hebben, maar je kan het risico wel nemen.
pi_71881248
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:39 schreef robinmos het volgende:

[..]

Dit kan heel erg verschillen.. mijn tas was zelf 3 cm te dik, maar hier werd niet naar gekeken en hij paste ook makkelijk in de bagagedingen. Zag in een andere rij echter wel dat er strenger gecontroleerd werd, en alle tassen moesten in dat handbagageding, waar hij dan in moet passen. Het is dus een beetje geluk hebben, maar je kan het risico wel nemen.
In bologna controleerden ze wel afgelopen week
pi_71905045
Ik heb een vraagje, ik word nu van Eindhoven weggebracht naar Düsseldorf Weeze, maar is het ook makkelijk te doen met OV, bijvoorbeeld voor de terugreis. Op de site lees ik dat er bussen rijden naar Nijmegen, daar zou ik dan met mijn OV-kaart de trein kunnen pakken. Heeft iemand daar ervaring mee, en wat zou de bus kosten? Of met de trein vanaf Weeze zelf, maar dat duurt volgens de internationale hispeed planner 2:42, ook niet de meest ideale verbinding..

"Airport Weeze is located 5 km from Weeze, approximately 70 km from Düsseldorf and 60 km from Arnhem and Nijmegen. Buses to Weeze, to Düsseldorf, to Essen, to Duisburg and Cologne and to the dutch Cities of Arnhem, Nijmegen, Utrecht and Amsterdam leave from outside the terminal. To Weeze train station the journey takes approximately 10 minutes. To Düsseldorf it takes 1 hour 15 Minutes. From Airport Weeze to Amsterdam it takes 3 ½ hours. There is also a taxi rank in front of the terminal. "
pi_71905751
Een duits taxibedrijf rijd met busjes naar Nijmegen, Venlo en Arnhem. Als je daarmee een busje naar Venlo pakt (15 euro) ben je het snelst in Eindhoven.

http://www.airport-weeze.de/2-3-10_bus_venlo.php?lang=en
http://www.taxi-hottgenroth.de/nl/fahrplan.htm#shuttle
BZB - Zeven Sloten
pi_71932288
Ik heb even een vraagje. In de herfstvakantie ga ik met een vriendin shoppen in Londen. We gaan dinsdagavond weg en komen donderdagochtend terug, voor een tientje p.p.

Donderdagochtend moeten we om 6.55 weg uit London Stansted. Ik ken Londen verder niet, maar is Londen Stansted ver van Londen af? En is het een groot vliegveld? Moet je ook 2 uur van tevoren aanwezig zijn?
pi_71932498
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:25 schreef French het volgende:
Donderdagochtend moeten we om 6.55 weg uit London Stansted. Ik ken Londen verder niet, maar is Londen Stansted ver van Londen af? En is het een groot vliegveld? Moet je ook 2 uur van tevoren aanwezig zijn?
Ja, het is niet dichtbij. Trein =uur. Bus = 1.20 uur
2 uur vantevoren = NIET nodig . Uur is MEER dan genoeg. Enige wat lang duurt is fouilleren.

Dus opzoeken of er een bus rijdt vlakbij je hotel (rijden de hele nacht door elk half uur ongeveer. www.nationalexpress.co.uk of als je vlakbij Liverpool street zit kijken of je de Stansted Express (18pond) kan pakken om er op tijd te zijn.
pi_71932754
He thnx!

Ik heb nog geen hotel geboekt, heb je toevallig tips? Mag goedkoop zijn, maar ik wil niet in een hostel denk ik...

Edit: ik heb inmiddels een recent topic gevonden over Londen, vast wel iemand die tips heeft. In ieder geval bedankt voor jouw tip.

[ Bericht 27% gewijzigd door French op 16-08-2009 22:13:35 ]
pi_71964583
Nog even een vraagje. Hoe kan het dat ik aan het eind van mijn boeking (en dus na mijn betaling met CC) een bedrag van 20,- er bovenop krijg?

PAYMENT DETAILS

32.00 EUR Total Fare

0.00 EUR Taxes, Fees & Charges

20.00 EUR Passenger Fee: Handling Fee

52.00 EUR Total Paid

Gisteren was het trouwens nog 10,- p.p., nu 16,- p.p.
pi_71964943
Omdat je voor een CC betaling ¤5/enkele reis betaalt. Een retourtje voor 2 personen is dus 4 x 5 = ¤20
pi_71965188
Aha Duur. Wat is het alternatief dan?
pi_71965570
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:29 schreef French het volgende:
Aha Duur. Wat is het alternatief dan?
Staat in de startpost..
pi_71965954
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:38 schreef robinmos het volgende:

[..]

Staat in de startpost..
Thnx
pi_71984927
Manchester Airport zwicht niet voor druk Ryanair

17-08-2009

MANCHESTER - Manchester Airport is niet gezwicht voor de druk van Ryanair, dat aanbood 28 extra wekelijkse vluchten uit te voeren wanneer de luchthaven zijn tarieven zou verlagen. Nadat de luchthaven dit weigerde, heeft de Ierse low cost carrier aangekondigd negen van de tien bestaande routes vanaf Manchester te schrappen. Het gaat onder meer om lijndiensten van en naar de luchthavens Charleroi en Weeze.

Ook routes naar Girona, Bremen, Cagliari, Hahn, Marseille, Bergamo en Shannon worden met ingang van 1 oktober niet meer uitgevoerd. Manchester Airport noemt het verlies van 44 wekelijkse Ryanair-vluchten “spijtig”, maar noemt de passenger charge van drie pond sterling (3,48 euro) per passagier niet onredelijk.

Passagiers wordt indien mogelijk alternatieve reisopties geboden via de nabijgelegen luchthavens East Midlands, Liverpool en Leeds Bradford. Op laatstgenoemde luchthaven opent Ryanair een nieuwe basis.

Luchthavens die volgens Ryanair hoge tarieven in rekening brengen moeten het steeds meer ontgelden. Zo kondigde de prijsvechter al aan vluchten te schrappen op de luchthavens Dublin en Londen Stansted.

http://www.zakenreisnieuws.nl/news/?ID=31722
pi_71987354
Ik denk ook dat het een mooi excuus is om zich terug te trekken van een bepaalde airport. Nu komen ze in het nieuws dat ze de tarieven te hoog vinden, terwijl het misschien wel gewoon aan de tegenvallende resultaten lag.
Maargoed die resultaten kunnen in Leeds (70km verderop) natuurlijk nog net zo slecht zijn dus uiteindelijk weet je het nooit met de Ryanair persvoorlichting.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:26:42 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71991636
Een airport als Manchester kan het ook nog wel maken om een vuist te maken tegen Ryanair, er zijn veel luchthavens welke met mooie verhalen door Ryanair worden opgenomen in de dienstregeling, en daarna met de rug tegen de muur worden gezet om maar niet teveel kosten te berekenen.
Een goed voorbeeld is Charleroi Airport, welke lage luchthavenbelastingen heeft, en geld probeert te verdienen met de verkoop van etenswaren achter de beveiliging. (Vooral flesjes drinken voor hoge prijs te verkopen werkt goed, aangezien deze door de security eerder afgenomen zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_72019998
Weer een nieuwe bestemming erbij voor Eindhoven vanaf 5 november, Alicante.

Geen idee wat de vliegfrequentie wordt want ze staan nog niet in het boekingssysteem geladen
pi_72027611
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:26 schreef ozzietukker het volgende:
Een airport als Manchester kan het ook nog wel maken om een vuist te maken tegen Ryanair, er zijn veel luchthavens welke met mooie verhalen door Ryanair worden opgenomen in de dienstregeling, en daarna met de rug tegen de muur worden gezet om maar niet teveel kosten te berekenen.
Een goed voorbeeld is Charleroi Airport, welke lage luchthavenbelastingen heeft, en geld probeert te verdienen met de verkoop van etenswaren achter de beveiliging. (Vooral flesjes drinken voor hoge prijs te verkopen werkt goed, aangezien deze door de security eerder afgenomen zijn).
Het is de vraag welke vluchten er voor Manchester overblijven. Negen van de tien Ryanair-vluchten verliezen is veel. Ryanair kan je maken (door vanaf je vliegveld te vliegen) of kraken (door te vertrekken). Dat laatste kan je veel omzet schelen (taxfree, parkeren, luchthavenbelasting enz. enz.).
pi_72030773
Dublin blijft over. Waarschijnlijk de enige route die voor Ryanair wel geld opleverde

Manchester is groot genoeg, die zullen echt niet zoveel lijden onder dit besluit, en op dezelfde dag heeft Jet2 gelijk een extra vliegtuig daar gestationeerd met 3 nieuwe routes.
pi_72031881
Ryanair vanaf Weeze rechtstreeks naar Agadir en Fez

19-08-2009

WEEZE - Ryanair vliegt met ingang van komend winterseizoen vanaf Airport Weeze rechtstreeks naar de Marokkaanse steden Agadir en Fez. De ticketverkoop voor beide nieuwe routes start donderdag (20 augustus), zo maakte Ryanair bekend. Ryanair vliegt al vanaf Weeze naar het Marokkaanse Marrakech.

Agadir wordt vanaf 4 november twee keer per week aangevlogen. Naar Fez staan vanaf dezelfde datum drie vluchten per week in de planning. Op beide routes worden Boeing 737-800’s met 189 stoelen ingezet.

Ryanair schrapt daarnaast ook enkele routes die nu nog vanaf Weeze worden uitgevoerd. De lijndiensten naar Stockholm Vasteras en Turijn worden vanaf september gestaakt.
pi_72031899
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het is de vraag welke vluchten er voor Manchester overblijven. Negen van de tien Ryanair-vluchten verliezen is veel. Ryanair kan je maken (door vanaf je vliegveld te vliegen) of kraken (door te vertrekken). Dat laatste kan je veel omzet schelen (taxfree, parkeren, luchthavenbelasting enz. enz.).
De tactiek van ryanair is zich aanbieden aan kleine bijna "vergane" vliegvelden en ze door hun vluchten groot te maken, waarna ze door het dreigen ze weer te verlaten, lagere kosten af te dwingen.
Manchester is te groot voor deze nare werkwijze en heeft dus makkelijk de poot stijf kunnen houden. Er komen genoeg andere maatschappijen om het kleine gaatje dat ryanair achterlaat te vullen.
Manchester had ryanair niet zo hard nodig als ryanair blijkbaar dacht...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72031901
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:44 schreef Thetallguy het volgende:
Dublin blijft over. Waarschijnlijk de enige route die voor Ryanair wel geld opleverde

Manchester is groot genoeg, die zullen echt niet zoveel lijden onder dit besluit, en op dezelfde dag heeft Jet2 gelijk een extra vliegtuig daar gestationeerd met 3 nieuwe routes.
De route Dublin-Manchaster heeft echter wel een geschiedenis. Was een van de eerste routes van Ryanair buiten Dublin-London. Psygologisch gezien zou ik juist die staken. maar ik denk dat je economisch gezien gelijk hebt.
  maandag 24 augustus 2009 @ 05:05:33 #168
96925 gunk77
pi_72103602
Straks vanaf Weeze naar Rome voor 5 dagen
pi_72107011
Ik vlieg in oktober weer voor 8 euro retour naar Stansted
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_72119191
Als je al hebt ingecheckt en heenvlucht al hebt gemaakt en je klikt op boeking weergeven staat er opeens bij status met grote rode letters: BEVESTIGD NIET.

Lekker slim van ze. Benieuwd hoeveel mensen ervan in paniek raken en opeens gaan bellen met ryanair.
pi_72120216
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:23 schreef jmac het volgende:
Als je al hebt ingecheckt en heenvlucht al hebt gemaakt en je klikt op boeking weergeven staat er opeens bij status met grote rode letters: BEVESTIGD NIET.

Lekker slim van ze. Benieuwd hoeveel mensen ervan in paniek raken en opeens gaan bellen met ryanair.
Ja dat had ik ook net.
Ik heb een verkeerde paspoort geldig tot datum ingevuld.Gaat dit een probleem worden?
Ik had al gelezen dat mensen dit wel vaker hadden, en dit waarschijnlijk niet eens zelf hadden gedaan.
(aangezien ik niet echt het idee heb dat ik dit zelf verkeerd ingevuld heb)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_72133788
Ik vlieg volgende week maandag vanuit weeze naar Pisa..

(heb ik net allemaal moeilijke vluchten geboekt vanuit Eindhoven, blijft weeze toch doorvliegen op Pisa , of nou ja moeilijke vluchten, heen is Ideaal want dan vlieg je vanuit eindhoven lekker vroeg, terug is een stuk minder want dan vlieg je om half 6 vanuit pisa, en mijn bezoek moet vanuit Florence komen, dus dat redden ze nooit, en met Weeze hadden ze dat wel gered.)

Maar goed, nu las ik net: Each passenger is permitted to check in up to 3 bags with a MAXIMUM combined weight of 15kgs (subject to the payment of the applicable checked baggage fees)

Dus je mag; ook al check je 3 koffers in, nog steeds maar 15 kg hebben??
En ze spreken de hele tijd van bags/tassen maar een koffer mag toch net zo goed?
pi_72135335
Ja het maximum is 15 kilo, of je het nou in 1 of 300 tassen stopt. Of koffers, Albert Heijn-tassen, dozen, diepvrieszakken
pi_72141878
Zojuist paar daagjes Fez geboekt
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:46:03 #175
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_72143002
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:44 schreef Thetallguy het volgende:
Ja het maximum is 15 kilo, of je het nou in 1 of 300 tassen stopt. Of koffers, Albert Heijn-tassen, dozen, diepvrieszakken
Dat gaat niet goed denk ik, je vergeet het gewicht van de tassen, koffers, Albert Heijn-tassen, dozen of diepvrieszakken
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 10:26:57 #176
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_72193730
even een ervaring van mijn kant
eerste keer met ryanair. maar een erg goede ervaring geweest.

heen vlucht van weeze naar berlijn geen problemen. hadden alleen handbagage en konden dus gewoon door lopen. zelfde voor de terug vlucht.
hadden ook netjes 1 handbagage per persoon (grote kibbeling rugzak volgestouwd met alles) werd ook niet naar gekeken.

vlucht naar Palma de Mallorca vanaf weeze ook geen problemen, bagage was volgens mij te zwaar maar dat kwam door een grote plastic bak waar mijn tas (geen koffer) in werd gezet. verder wederom geen problemen.
terug vlucht werd streng gecontroleerd op de 15kg en ook op de 1 handbagage. kan ook liggen aan het grond personeel maar zelfs een handtasje van 10bij15bij3cm werd geteld als 2e handbagage dus die mocht even snel de tas in. verder ook geen problemen.

al met al alleen maar goede ervaringen.

wel nog iemand gehad die de vlucht opnieuw moest boeken vanwege een verkeerde naam dus let daar alsjeblieft op.

owja de kosten (het leukste)

voor berlijn ¤ 3,87 incl belastingen etc (voor 2 personen alleen handbagage)
voor mallorca ¤ 237,80 incl. belastingen etc (voor 2 personen 2 ruimbagage)

top vakantie gehad!
pi_72205410
Eindhoven - Bristol en Eindhoven - Alghero worden per 1 oktober gecancelled. Alghero waarschijnlijk omdat dit een zomerroute is, Bristol is gewoonweg niet rendabel.

Ik had een tijdje terug tickets naar Bristol geboekt, maar uiteindelijk al besloten dat we niet zouden gaan. Vandaag SMSje + e-mail dat de vluchten gecancelled zijn en ik mn geld terug kan krijgen.
Toch weer mooi ¤4
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:00:34 #178
96925 gunk77
pi_72240432
Net terug uit Rome.
Wel wat vertraging heen en terug, maar niet erg lang. ca. 20 min.

Vluchten gingen top, alleen de landingen, zowel heen als terug, waren erg 'bumpy rides'.

Voor de rest
pi_72246425
Iemand nog een suggestie voor een (goedkope) tas die aan de 55x40x20 richtlijnen voldoet? Hoef niet echt zo'n softcase met wieltjes of zo (die zijn meestal ook al gelijk 3kg).
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:19:43 #180
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_72250005
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:57 schreef kwahgib het volgende:
Iemand nog een suggestie voor een (goedkope) tas die aan de 55x40x20 richtlijnen voldoet? Hoef niet echt zo'n softcase met wieltjes of zo (die zijn meestal ook al gelijk 3kg).
Ik heb altijd een sporttas bij me, nooit geen problemen mee en zou je hem ergens in een vak moeten laten afmeten, dan is ie makkelijk te deformeren. Wel niet poepievol gooien natuurlijk (als in: het kost je 5 minuten om de ritssluiting dicht te krijgen)
The best firms advertise the least...
pi_72253315
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:19 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik heb altijd een sporttas bij me, nooit geen problemen mee en zou je hem ergens in een vak moeten laten afmeten, dan is ie makkelijk te deformeren. Wel niet poepievol gooien natuurlijk (als in: het kost je 5 minuten om de ritssluiting dicht te krijgen)
De Action had laast aardige (wel met wieltjes) voor 10 E
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:10:44 #182
96925 gunk77
pi_72253470
Ik heb 2 trolley's à ¤ 15,- p.s. bij Duijfhuizen gekocht. Deze zijn exact de afmetingen die Ryanair hanteert en van een goede kwaliteit...
pi_72320329
mn vriendin komt 9 september naar nederland vanuit zweden en nu heeft ze alleen handbagage.. mag ze een haarstyler meenemen in dr tas of is dat verboden?

en dan nog een vraag: in december (23e) komt ze weer maar dat ticket moeten we nog boeken.. het ticket is nu 431 SEK (41 euro).. gaat dit nog goedkoper worden of is het slim om 'm nu gewoon te boeken omdat ie misschien nog duurder gaat worden vanwege kerst enzo?
pi_72324676
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:59 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Bristol en Eindhoven - Alghero worden per 1 oktober gecancelled. Alghero waarschijnlijk omdat dit een zomerroute is, Bristol is gewoonweg niet rendabel.

Dat zou ik echt jammer vinden, voor 1 oktober gaat me niet meer lukken.
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:56:00 #185
96925 gunk77
pi_72326274
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef dRobje het volgende:
mn vriendin komt 9 september naar nederland vanuit zweden en nu heeft ze alleen handbagage.. mag ze een haarstyler meenemen in dr tas of is dat verboden?

en dan nog een vraag: in december (23e) komt ze weer maar dat ticket moeten we nog boeken.. het ticket is nu 431 SEK (41 euro).. gaat dit nog goedkoper worden of is het slim om 'm nu gewoon te boeken omdat ie misschien nog duurder gaat worden vanwege kerst enzo?
Haarstyler mag gewoon.

Ik zou 'm nu boeken. Goedkoper wordt het niet, wel duurder (als je pech hebt)
pi_72360303
Hmm. SkyEurope failliet. Dat betekent dus minder concurrentie voor RyanAir en daarmee dus hogere prijzen (uiteindelijk) voor ons.

Jammer!
pi_72361706
Maar nog even niet

Retourtje Weeze<>Dublin en retourtje Eindhoven<>Milaan in de pocket voor in totaal EUR 0,04 ;-)
pi_72363149
quote:
Op woensdag 2 september 2009 02:51 schreef kwahgib het volgende:
Maar nog even niet

Retourtje Weeze<>Dublin en retourtje Eindhoven<>Milaan in de pocket voor in totaal EUR 0,04 ;-)
ben al aan het zoeken voor weeze - gothenburg maar is alleen 0,01 op woensdags en een week vrij krijgen gaat me niet lukken.. verdomme.. op zondags is er op die route trouwens niet vaak een actieprijs
pi_72364056
Ik kwam maandag op het vliegveld in weeze, en wat me daar overkwam, Ryanair had gewoon vertraging

En ik had thuis nog gedacht van moet ik het checken, en daarna oooow ik ga toch met ryanair dus das niet nodig. Ze hadden slobtime in Valencia gehad ofzo.. Maar goed ik was 20 minuten later.. #Care
pi_72364466
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:08 schreef Yashaaaaa het volgende:Ze hadden slobtime in Valencia gehad ofzo..
slottime. Da's een vertraging omdat je vanwege talloze mogelijke redenen van de luchtverkeersleiding niet mag vertrekken. Bijvoorbeeld omdat het te druk is op het vertrek of aankomst veld, of er een tekort is aan personeel bij de luchtverkeersleiding ergens op de route. Om dan de toestroom van vliegtuigen te reguleren, moet je na het instappen wachten tot het jouw beurt is om de motoren te starten en te vertrekken.

Daar kan ryanair niets aan doen, is iets wat alle maatschappijen treft.

Normaal gesproken zijn de tijden die ryanair aangeeft als vliegtijd dermate ruim dat kleine vertragingen niet opvallen, maar bij lange vertragingen is dat trucje niet meer genoeg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 2 september 2009 @ 22:04:23 #191
124676 RobertoCarlos
pi_72382119
Bologna voor 10 euri!
pi_72385625
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bologna voor 10 euri!
Da's nog veel
  donderdag 3 september 2009 @ 08:30:58 #193
124676 RobertoCarlos
pi_72389909
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:31 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Da's nog veel
Klopt, alleen ga ik niet mijn rijbewijsgegevens oid opgeven om op creditcardkosten te besparen....
  donderdag 3 september 2009 @ 09:34:23 #194
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72390981
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Klopt, alleen ga ik niet mijn rijbewijsgegevens oid opgeven om op creditcardkosten te besparen....
Heb ik nooit hoeven doen bij Entropay. Misschien wat meer geld storten, zijn ze eerder tevreden
pi_72394792
quote:
Bologna voor 10 euri!
Wanneer ga je? En hoe lang?
pi_72399267
Annuleert Ryanair eigenlijk automatisch je terugvlucht bij no-show op de heenvlucht?
pi_72399473
Gister van LDN -EHV gingen een stuk of 15 mensen Boo'en toen ze dat riedeltje van "on time" afspeelde omdat we 6 minuten later aankwamen dan de geplande tijd Hoe kansloos...
  donderdag 3 september 2009 @ 14:50:52 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72399514
quote:
“Ryanair will ensure that the very few Easyjet passengers who were misguided enough to book Easyjet flights to/from East Midlands Airport can travel with Ryanair to Alicante, Barcelona (Girona), Faro and Malaga. Easyjet passengers can book these rescue fares for only £35 including taxes and charges via www.ryanair.com/member/Easyjetrescuefare.html until 15th September for travel from 10th January 2010.”

* This fare must be booked via www.ryanair.com/member/Easyjetrescuefare.html and passengers must quote their Easyjet booking reference and bring the same reference for verification at the airport check-in point. Passengers who arrive to check-in without their Easyjet booking reference cannot be accepted for travel.
pi_72400182
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:40 schreef kwahgib het volgende:
Annuleert Ryanair eigenlijk automatisch je terugvlucht bij no-show op de heenvlucht?
Ryanair werkt niet met 'retourtjes' dus ik ben voor 99% zeker dat ze dan niet je terugvlucht annuleren.
pi_72400269
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Ryanair werkt niet met 'retourtjes' dus ik ben voor 99% zeker dat ze dan niet je terugvlucht annuleren.
Dat dacht ik ook. Maar het staat technisch gezien wel onder het zelfde reserveringsnummer he?
  donderdag 3 september 2009 @ 18:12:30 #201
124676 RobertoCarlos
pi_72405433
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heb ik nooit hoeven doen bij Entropay. Misschien wat meer geld storten, zijn ze eerder tevreden
Helemaal onderaan..
https://secure2.entropay.(...)?referrerID=entropay

Als iemand weet hoe dit te omzeilen of als ik iets fout doe, hoor ik dat graag..
  donderdag 3 september 2009 @ 18:14:38 #202
124676 RobertoCarlos
pi_72405486
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:08 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Wanneer ga je? En hoe lang?
In december, een weekje
  donderdag 3 september 2009 @ 18:50:40 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72406579
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Helemaal onderaan..

Als iemand weet hoe dit te omzeilen of als ik iets fout doe, hoor ik dat graag..
dat is dan nieuw.
pi_72406864
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Helemaal onderaan..

Een account aanmaken op iemand anders' naam
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_72459900
Een tas meenemen kost je vanaf 1 oktober 15 euro per enkele reis ipv. 10. Maximaal aantal kilo´s dat je incheckt is verdubbeld van 15 naar 30 kilo
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 14:13:27 #206
18653 crew  D.
pi_72460181
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:01 schreef Thetallguy het volgende:
Een tas meenemen kost je vanaf 1 oktober 15 euro per enkele reis ipv. 10. Maximaal aantal kilo´s dat je incheckt is verdubbeld van 15 naar 30 kilo
je betaald toch maar 1x 10 euro, dus voor een retourtje?
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 14:18:17 #207
18653 crew  D.
pi_72460281
quote:
Bologna voor 10 euri!
Ik neem aan dat je ook nog in moet boeken en terug wil vliegen?
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:49:35 #208
124676 RobertoCarlos
pi_72461131
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:18 schreef D. het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook nog in moet boeken en terug wil vliegen?
Hoe bedoel je? Vanwege die tastax?
pi_72464172
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:13 schreef D. het volgende:

[..]

je betaald toch maar 1x 10 euro, dus voor een retourtje?
Alle fees zijn per enkele reis
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 17:38:26 #210
18653 crew  D.
pi_72465427
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Vanwege die tastax?
Gewoon inchecken bedoelde ik
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 17:41:12 #211
18653 crew  D.
pi_72465503
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:57 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Alle fees zijn per enkele reis
Ik heb toch echt 20 euro aan Web Check In op mijn bevestiging staan.
(voor 2 personen, heen en terug)
pi_72468339
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:41 schreef D. het volgende:

[..]

Ik heb toch echt 20 euro aan Web Check In op mijn bevestiging staan.
(voor 2 personen, heen en terug)
Dat klopt toch ook
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 19:49:53 #213
18653 crew  D.
pi_72468736
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat klopt toch ook
Thetallguy zegt dat het voor enkele reis is, dus dan zou het 2x10 x 2 zijn
pi_72469354
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:49 schreef D. het volgende:

[..]

Thetallguy zegt dat het voor enkele reis is, dus dan zou het 2x10 x 2 zijn
Ik had het over bagage, jij over web checkin

10 euro per koffer/enkele reis, vanaf 1 oktober 15 euro per koffer/enkele reis
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 20:19:04 #215
18653 crew  D.
pi_72469626
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:10 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik had het over bagage, jij over web checkin
Nouja, je zei alle fees, maar anyway..

Ik reageerde dus in eerste instantie op het feit dat men voor 10 euro niet all inclusive heen en terug was van Bologna. Heb even zitten kijken, maar onder de 50 euro lijkt dat niet te lukken.

Iemand trouwens al eens in 1 dagje op en neer geweest?
pi_72470022
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:19 schreef D. het volgende:

[..]

Webcheckin is 5 euro/enkele reis pp.
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 20:35:57 #217
18653 crew  D.
pi_72470182
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Webcheckin is 5 euro/enkele reis pp.
Terugrekenend kom ik daar idd op uit, ik heb echter nergens dit bedrag genoemd zien worden, maar da's dan wellicht omdat omdat is sowieso altijd een terugreis selecteer.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:48:40 #218
124676 RobertoCarlos
pi_72475555
quote:

[..]

Ik reageerde dus in eerste instantie op het feit dat men voor 10 euro niet all inclusive heen en terug was van Bologna. Heb even zitten kijken, maar onder de 50 euro lijkt dat niet te lukken.
O, was dat jou probleem... de reis was retour 0,02 euri + creditcard a 10 euri = 10,02 euri
  maandag 7 september 2009 @ 11:11:36 #219
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72513572
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:25:26 ]
  maandag 7 september 2009 @ 11:23:19 #220
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72513872

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:25:27 ]
pi_72514133
Een nieuwe vlucht boeken is vaak beter dan je oude proberen te wijzigen, kost je ook in dit geval meer geld Gewoon die van ¤10 erbij nemen dus.
  maandag 7 september 2009 @ 11:37:30 #222
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72514243

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:25:27 ]
pi_72546954
quote:

[..]

Iemand trouwens al eens in 1 dagje op en neer geweest?
Ja mijn oom woont in Sevilla, Spanje.

Eindhoven - London Stansted kostte Eur. 0,01
London Stansted - Sevilla kostte Eur. 10,-
London Stansted - Eindhoven kostte Eur. 0,01

Ik ging dus ff mee naar Londen me oom wegbrengen. 'S ochtends EIN-STN en 's avonds STN-EIN. Me oom ging van STN naar SVQ.
pi_72549482
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:07 schreef korting het volgende:

[..]

Ja mijn oom woont in Sevilla, Spanje.

Eindhoven - London Stansted kostte Eur. 0,01
London Stansted - Sevilla kostte Eur. 10,-
London Stansted - Eindhoven kostte Eur. 0,01

Ik ging dus ff mee naar Londen me oom wegbrengen. 'S ochtends EIN-STN en 's avonds STN-EIN. Me oom ging van STN naar SVQ.
ik ga misschien binnenkort een dagje naar london.. 's morgens om 7 uur aankomen en 's avonds 21.15 weer terug vliegen.. is dat een beetje te doen of..? en zijn er nog meer van die 'dagvluchten' mogelijk?
pi_72550054
Londen is goed te doen, bedenk wel dat het een uurtje met de trein is naar het centrum, dus als je de stad in wilt heb je in principe niet heel veel tijd.

Dit is ook de enige stad met een double-daily frequency vanuit Nederland, alle andere bestemmingen moet je minstens een nachtje blijven.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:30:00 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72550538
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:11 schreef Thetallguy het volgende:
Londen is goed te doen, bedenk wel dat het een uurtje met de trein is naar het centrum, dus als je de stad in wilt heb je in principe niet heel veel tijd.

Dit is ook de enige stad met een double-daily frequency vanuit Nederland, alle andere bestemmingen moet je minstens een nachtje blijven.
Maar daarvoor hebben we dan weer Easyjet (en diverse andere maatschappijen). In een ander topic is al eens een lijstje gepost.
pi_72553640
Net terug van NRN-SXF, SXF-NYO, NYO-RIX, RIX-NRN, in 2 weken.

Grappig om het verschil in interesse/behandeling van je handbagage nog eens mee te maken. We reisden met zowel de afmetingen als gewicht nét op of ietsje over het maximum.

Laarbruch deed nergens moeilijk over, op Schönefeld moesten we de trolleys in het afmeting-test-bakje proppen (wat alleen ondersteboven lukte...), Nyköping werd het alleen gewogen en Riga weer geen enkel probleem; niet eens paspoortcheck.

Ryanair blijft win, zit inmiddels aan de 50 ofzo.
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72554066
quote:

tnx.. en hoe ga ik het makkelijkst/goedkoopst in london (beetje gunstige plek qua bezienswaardigheden e.d.) zelf komen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:56:06 #229
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72557888

[ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:25:27 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:58:45 #230
96925 gunk77
pi_72557994
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:56 schreef IrishBastard het volgende:
Oh, vraagje, als je geboekt hebt voor een vlucht zonder koffers (naast je handbagage), kun je dit dan nog kostenloos toevoegen vóór je online inchecked?
Niet kosteloos kost natuurlijk ¤ 20,- per koffer zolang je nog niet hebt ingechekt.

[ Bericht 8% gewijzigd door gunk77 op 08-09-2009 19:17:27 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:59:27 #231
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72558020

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:25:27 ]
pi_72558032
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:56 schreef IrishBastard het volgende:
Oh, vraagje, als je geboekt hebt voor een vlucht zonder koffers (naast je handbagage), kun je dit dan nog kostenloos toevoegen vóór je online inchecked?
'Mijn boeking beheren' op de homepage -> gegevens invoeren -> daar kan het, rest wijst vanzelf
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:18:00 #233
96925 gunk77
pi_72558611
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:59 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, ok, maar zonder extra rare kosten
Nee idd zoals thetallguy zegt......
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:50:49 #234
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72559780

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:25:27 ]
pi_72559983
Ook als je al hebt ingechecked, kun je nog een koffer toevoegen. (voor als je bijv net iets teveel souvenirs of goedkope vodka heb ingeslagen).
Kost ook e20. Gisteren nog gedaan. Gewoon naar de balie gaan.
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72566574
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:56 schreef MB88 het volgende:
Ook als je al hebt ingechecked, kun je nog een koffer toevoegen. (voor als je bijv net iets teveel souvenirs of goedkope vodka heb ingeslagen).
20 euro, dan heb je nog behoorlijk wat wodka nodig om dat eruit te halen
BZB - Zeven Sloten
pi_72566932
Mwa, flesje of 4, oh, en wat tabak
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72567756
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:17 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Maar het staat technisch gezien wel onder het zelfde reserveringsnummer he?
Weet je toevallig al 't officiele antwoord op je vraag? Wil ook graag weten of bij no-show retourvlucht ook geannuleerd wordt. (zoniet, dan bel ik morgen wel even )
pi_72584326
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:50 schreef IrishBastard het volgende:
Tenks
Told you so

Maar met het boeken was het toch maar 15 euro? dus het is wel iets duurder dan?
  woensdag 9 september 2009 @ 16:57:53 #240
96925 gunk77
pi_72587174
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:56 schreef MB88 het volgende:
Dan heb je wel mazzel, normaal rekenen ze daarvoor ¤ 40,- .... toch?
pi_72587341
Volgens de dames op zowel Nyköping als Riga niet hoor, je betaalt alleen ¤2 extra als je cash betaald. Wat daar de reden ook voor mag zijn.
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72587638
Tas toevoegen op de luchthaven is gewoon ¤20 idd hoor. Mits je natuurlijk zelf al online ingecheckt bent. Vanaf 1 oktober verandert dit naar ¤30 voor de 1e tas en ¤70 voor een tweede.

¤2 extra is natuurlijk voor 'verwerkingskosten' omdat ze dan al het contante geld weer op Michael O'learys bankrekening moeten storten
  woensdag 9 september 2009 @ 17:20:14 #243
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72588034
Tijdens het boeken een tas toevoegen kost dus de helft van achteraf toevoegen? Of slaat die 20 of 30 euro ,waar jullie het over hebben, op een retourtje?
pi_72588254
Tijdens het boeken kost de helft ja.
pi_72619817
De ticketprijs, inclusief welke belasting is dat?
En welke belasting, tax, heffingen moet je nog betalen?
Moet je altijd betalen voor inchecken + bagage? Zelfs als je maar 5 kilo aan bagage hebt?
Indien je naar Turkije gaat, moet je dan alsnog havenbelasting extra betalen? Of zijn tickets inclusief?
Reizen in de zomer is altijd duurder dan in de winter?

Uit FAQ:
quote:
£ 10 (GBP) per persoon voor vluchten van het VK naar een luchthaven in de EU/EER
£ 40 (GBP) persoon voor vluchten van het VK naar een luchthaven buiten de EU/EER (bijvoorbeeld Marokko)
Dit komt dus nog altijd boven de ticketprijs op?
pi_72620539
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:46 schreef dennis00 het volgende:
De ticketprijs, inclusief welke belasting is dat?
Inclusief alle, als je een boeking probeert te maken zie je gelijk de prijs staan, bijv:

Regular Fare
Vertrek:
Eindhoven 14:20
Aankomst:
Milan (Orio al Serio) 15:50
1 x Adult 14,99 EUR

Tarief: 14,99 EUR
Online inchecken: 5,00 EUR
Belastingen/ toeslagen: 28,85 EUR
Totale prijs: 48,84 EUR
quote:
En welke belasting, tax, heffingen moet je nog betalen?
Geen, alles staat daarboven al vermeld
quote:
Moet je altijd betalen voor inchecken + bagage? Zelfs als je maar 5 kilo aan bagage hebt?
online incheck-kosten staan ook altijd vermeld, zie hierboven in het voorbeeld. Alleen op aanbiedingsprijzen hoef je deze niet te betalen.
quote:
Indien je naar Turkije gaat, moet je dan alsnog havenbelasting extra betalen? Of zijn tickets inclusief?
Ryanair vliegt niet op Turkije
quote:
Reizen in de zomer is altijd duurder dan in de winter?
Niet te vergelijken, in de zomer zullen er op verscheidene routes minder goedkope stoelen beschikbaar zijn dan in de winter, en de vluchten naar zomerse bestemmingen zijn sneller vol zodat de ticketprijs hoger wordt.
quote:
Uit FAQ:
[..]

Dit komt dus nog altijd boven de ticketprijs op?
Dat is de UK departure tax, wanneer je die moet betalen is dit altijd ook meegerekend in het belastingen/toeslagen gedeelte van het voorbeeldje boven.
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 19:40:45 #247
18653 crew  D.
pi_72621655
quote:

Dat is een feit?
pi_72621724
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:40 schreef D. het volgende:

[..]

Dat is een feit?
Als je alleen met Ryanair heen-en-terug wilt op een dag, vanuit/naar Nederland wel.

Of je moet een combinatie vinden waarbij je naar Weeze of Charleroi ofzo terug vliegt, maar dat lijkt mij wat omslachtig voor een dagtrip.
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 19:45:51 #249
18653 crew  D.
pi_72621841
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je alleen met Ryanair heen-en-terug wilt op een dag, vanuit/naar Nederland wel.

Of je moet een combinatie vinden waarbij je naar Weeze of Charleroi ofzo terug vliegt, maar dat lijkt mij wat omslachtig voor een dagtrip.
Da's idd wat omslachtig.

Jammer, want een dagje shoppen in een Europese stad voor de prijs van een treinreisje binnen NL leek me wel wat
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 19:46:58 #250
18653 crew  D.
pi_72621881
Voor de volledigheid: het zou vanuit/naar Weeze zijn, maar neem aan dat dat op hetzelfde neer komt
pi_72626129
@D, dat moet wel lukken geloof ik!

Zelf net een retourtje Krakow geboekt voor oktober, retour voor 45 eu! Ik ben benieuwd!

[ Bericht 37% gewijzigd door HomoSaabiens op 10-09-2009 21:51:46 ]
TRV
pi_72626399
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:46 schreef D. het volgende:
Voor de volledigheid: het zou vanuit/naar Weeze zijn, maar neem aan dat dat op hetzelfde neer komt
Weeze heeft ook een tweemaal dagelijkse verbinding met Berlijn. 6:30 vertrekken uit Weeze, ben je 7:45 op Berlijn Schonefeld, 21:35 terug en 22:50 weer in Weeze.

Anders kijk je ff op de site ofzo

ik zit hier veel teveel
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 21:51:34 #253
18653 crew  D.
pi_72626684
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:38 schreef HomoSaabiens het volgende:

Zelf net een retourtje Krakow geboekt voor oktober, retour voor 45 eu! Ik ben benieuwd!
Ik neem aan geen dagretour?
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 21:52:39 #254
18653 crew  D.
pi_72626734
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:44 schreef Thetallguy het volgende:

Anders kijk je ff op de site ofzo

ik zit hier veel teveel
Ik put graag uit een bron van ervaring
pi_72626766
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:51 schreef D. het volgende:
Ik neem aan geen dagretour?
Nee inderdaad, dat is volgens mij alleen mogelijk met Londen en Berlijn.
TRV
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 22:13:46 #256
18653 crew  D.
pi_72627602
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:53 schreef HomoSaabiens het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat is volgens mij alleen mogelijk met Londen en Berlijn.
Tja, dan heb je (neem ik aan) ook hotelkosten e.d. en is het koopje al niet zo'n koopje meer.

Heb net een reisje Berlijn gevonden, op een dag heen en weer, 9,64 euro incl.

Iemand bekend met de verbinding vliegveld-centrum aldaar?
pi_72630648
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:13 schreef D. het volgende:

[..]

Tja, dan heb je (neem ik aan) ook hotelkosten e.d. en is het koopje al niet zo'n koopje meer.

anders kijk je eerst even op de site van het vliegveld, daar staat het vast wel op.
BZB - Zeven Sloten
pi_72630969
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:13 schreef D. het volgende:

[..]

S9 gaat elke 10/20 min. naar het centrum +- 30 min
Er gaat ook een paar keer per uur een stoptrein.
ABC tarif kaartje kopen en je kunt voor beide kiezen.
EINFACH!
pi_72632093
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:38 schreef HomoSaabiens het volgende:
@D, dat moet wel lukken geloof ik!

Ben net vandaag terug uit Krakow (voor 8 euro retour). Geweldige stad
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 08:04:16 #260
18653 crew  D.
pi_72633856
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

anders kijk je eerst even op de site van het vliegveld, daar staat het vast wel op.
Anders kijk jij even en post je het hier
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 08:05:51 #261
18653 crew  D.
pi_72633865
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:48 schreef MCH het volgende:

EINFACH!
Nou, dass mussen we dann maar ein kehrtje probieren he
pi_72642508
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:38 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ben net vandaag terug uit Krakow (voor 8 euro retour). Geweldige stad
Top, ik ben benieuwd! Net nog even wezen kijken bij Ryanair wat een ticket vandaag kost, nu is er een retour voor 10 euro.. Blijft altijd een beetje gokken met de prijzen daar, maar goed, 45 eu is nog niet duur.
TRV
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:18:04 #263
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_72642684
Voor weeze nog een hint voor parkeren.
je kan je auto in Weeze op de openbare parkeerplaats zetten naast het station, dan pak je de bus naar het vliegveld voor iets van 2e per persoon.
scheelt weer parkeer kosten van 9 of 13 euro per dag.
pi_72644806
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:18 schreef Geckoo het volgende:
je kan je auto in Weeze op de openbare parkeerplaats zetten naast het station, dan pak je de bus naar het vliegveld voor iets van 2e per persoon.
Oeh, dat is wel ultiem Nederlands natuurlijk. Zou het een beetje veilig zijn om mijn autootje daar 10 dagen te laten staan? Wij gaan namelijk 10 dagen naar Kroatie (voor 54 eu met z'n tweeen retour )
pi_72658620
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:18 schreef Geckoo het volgende:
Is toch jammer dat ik volgende week vrijdag pas om 23.30 uur land, terwijl de laatste bus om 22.00 uur vertrekt.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_72672448
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:49 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

Is toch jammer dat ik volgende week vrijdag pas om 23.30 uur land, terwijl de laatste bus om 22.00 uur vertrekt.
Fiets meenemen in de auto , naar het vliegveld fietsen.
pi_72672678
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:16 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Fiets meenemen in de auto , naar het vliegveld fietsen.
Als je inderdaad voor ryanair kiest, ga dan zo pauperig als mogelijk
C. Sagan
pi_72673528
ik ben zelf (in rome) ook wel eens naar het vliegveld gefietst. ik vloog om 6.50 uur 's morgens, voor 2 euro 50 alles inclusief. Om vier uur de deur uit, rugzak om, lampjes op de fiets, en ik ben grotendeels over onverlichte wegen naar Ciampino gefietst. Wel mooi gratis. Scheelde me 8 euro voor een Terravision bus.
pi_72716383
Ik zit net ff te kijken voor vluchten vanaf EIN naar Marseille, maar zo snel dat ik zie zitten bij alle vluchten minimaal "Belastingen/ toeslagen: 28,85 EUR"

Het is niet meer zo dat er ook vluchten te vinden zijn met 0 Euro toeslag, zoals vorig jaar?
gr gr
  maandag 14 september 2009 @ 00:10:50 #270
124676 RobertoCarlos
pi_72718827
Da's alleen bij aanbiedingen zo
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 00:24:55 #271
18653 crew  D.
pi_72719204
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:59 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik zit net ff te kijken voor vluchten vanaf EIN naar Marseille, maar zo snel dat ik zie zitten bij alle vluchten minimaal "Belastingen/ toeslagen: 28,85 EUR"

Het is niet meer zo dat er ook vluchten te vinden zijn met 0 Euro toeslag, zoals vorig jaar?
Volgens mij komen er vanaf EIN altijd toeslagen bij
pi_72719231
quote:
Op maandag 14 september 2009 00:24 schreef D. het volgende:

[..]

Volgens mij komen er vanaf EIN altijd toeslagen bij
Wat een nonsens. Momenteel is er alleen een actie van EUR5. Maar er zijn maar weinig actievluchten atm. Komt later wel weer 'n keer..

Alleen CC toeslagen dus.
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 00:28:05 #273
18653 crew  D.
pi_72719279
edit: nevermind

[ Bericht 96% gewijzigd door D. op 14-09-2009 09:21:16 ]
  maandag 14 september 2009 @ 09:17:36 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72722377
Links op de startpagina van Ryanair staat de actuele aanbieding. De huidige (5 euro) actie loopt t/m vandaag en daarbij zitten maar drie vluchten vanaf Eindhoven (zoals vaak helaas, de laatste tijd).
Morgen dus weer even checken, dan kunnen zowel de prijs als de bestemmingen veranderd zijn!
pi_72791566
Misschien weekje naar Ibiza/gran canaria in november, ja zal niet super weer zijn maar stukken beter dan NL ieder geval.
Morgen maar even verder kijken, Ibiza is 45 euro voor retourtje dat is zeker niet duur.

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 16-09-2009 02:32:43 ]
............................
pi_72796033
Dan zou ik Gran Canaria kiezen, vorig jaar had ik daar in december nog 25°!
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72796470
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:08 schreef MB88 het volgende:
Dan zou ik Gran Canaria kiezen, vorig jaar had ik daar in december nog 25°!
Ja zat ook al te kijken retourtje ticket kost 85 euro.
Goedkoper word niet meer zeker, al is dit zeker ook goed te doen.

Nu nog kijken voor een hotel
............................
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 12:54:48 #278
18653 crew  D.
pi_72799543
Iemand ervaring met hoe streng ze de regels m.b.t. afmetingen van cabinebagage hanteren?

Ik heb een koffer die zonder handvat binnen de eisen valt, met handvat niet meer.
pi_72799798
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef D. het volgende:
Iemand ervaring met hoe streng ze de regels m.b.t. afmetingen van cabinebagage hanteren?

Ik heb een koffer die zonder handvat binnen de eisen valt, met handvat niet meer.
Dat valt mee . Heb al vaak met Ryanair gevlogen en nog nooit gehad dat ze m'n handbagage gingen nameten. En die is meestal ook net iets groter dan de toegestane maten (fotospul; ga ik niet inchecken). Zolang je niet met een hutkoffer komt aanzetten, zal 't wel meevallen .
pi_72803743
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef D. het volgende:

Ik heb ook een keer meegemaakt dat iedereen verplicht was z'n tas in die afmetingenbak te doen en op te wegen.. Als het met ietsjes proppen er nog niet in paste. Kon je je tas toch echt laten inchecken..

Maar meestal gaat het goed.. Je weet het dus niet
pi_72804176
Ook pas 1 keer moeten proppen, wel 3x moeten wegen. Verder erg soepel, maar je zult het maar meemaken; Koffer inchecken en daardoor vlucht missen... brrr.
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72806899
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:17 schreef Lemans24 het volgende:
Links op de startpagina van Ryanair staat de actuele aanbieding. De huidige (5 euro) actie loopt t/m vandaag en daarbij zitten maar drie vluchten vanaf Eindhoven (zoals vaak helaas, de laatste tijd).
Morgen dus weer even checken, dan kunnen zowel de prijs als de bestemmingen veranderd zijn!
Ah, dat is ideaal dat dat gewoon bijelkaar staat.
gr gr
  donderdag 17 september 2009 @ 20:13:38 #283
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72851649
Wat wordt er in de op bedoeld met naam? Ik heb gewoon gereserveerd met mijn hele naam Dus ook met mijn tweede naam erbij
pi_72867116
Ze bedoelen zoals het op je paspoort staat. Volledig.

Het veiligste zou zijn als mevr. Jansen hieronder zou boeken onder Anja Maria Johanna Jansen. Denk alleen dat dat niet past.
Althans volgens een luchthavenmedewerkster.

Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_72867438
Alleen 1e voornaam is ook voldoende hoor, mits deze exact hetzelfde geschreven staat als in het paspoort.
pi_72870363
Anja lijkt me niet zo slim als ze Anna heet.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 17:23:06 #287
18653 crew  D.
pi_72880507
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer meegemaakt dat iedereen verplicht was z'n tas in die afmetingenbak te doen en op te wegen.. Als het met ietsjes proppen er nog niet in paste. Kon je je tas toch echt laten inchecken..

Maar meestal gaat het goed.. Je weet het dus niet
gisteren gevlogen en toen bleek dat de afemetingenbak de hoogte niet meet, en dat was nou net waar ik 2,5 cm over had. Nouja, weet ik dat voor een volgende keer
pi_72946831
Een retourtje Stockholm in maart voor 4 personen... 40 euro en zónder CC-kosten te betalen
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_72994039
Er zijn weer gratis vluchten!!!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_73025596
Voor 2 cent naar stockholm dankzij Ryanair en Entropay
pi_73027235
Eindhoven - Stansted, Stansted-Oslo(torp), Oslo - Weeze zondag tot vrijdag
Totaal 37,-!

Iemand overigens ervaringen met oslo? en dat vliegveld.. ?
pi_73027774
Pfoe, vijf dagen in Oslo! Ik vond er niet gek veel aan een aantal jaren geleden. Kon tiki museum gezien, Karl Johans gate en Viggeland Park. Hopelijk heb je goed weer, dat helpt ook wel mee.
TRV
pi_73033766
Nou ik heb maar 2 dagen Oslo, Vlieg zondag naar London en dan woensdag van London naar Oslo en dan Vrijdags van Oslo naar weeze, 2 dagen oslo lijkt me nog wel vol te houden, alleen wat zijn die hotels daar duur! Iemand nog tips? en laat ik nog maar niet beginnen over de drankprijzen, ook had ik begrepen dat je van te voren kaarten moet reserveren voor de trein van Torp naar Oslo centrum?
pi_73034111
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:49 schreef MB88 het volgende:

Het veiligste zou zijn als mevr. Jansen hieronder zou boeken onder Anja Maria Johanna Jansen. Denk alleen dat dat niet past.

[ afbeelding ]
Anna Jansen is genoeg
pi_73035478
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:48 schreef snappik het volgende:
Nou ik heb maar 2 dagen Oslo, Vlieg zondag naar London en dan woensdag van London naar Oslo en dan Vrijdags van Oslo naar weeze, 2 dagen oslo lijkt me nog wel vol te houden, alleen wat zijn die hotels daar duur! Iemand nog tips? en laat ik nog maar niet beginnen over de drankprijzen, ook had ik begrepen dat je van te voren kaarten moet reserveren voor de trein van Torp naar Oslo centrum?
Er rijdt ook een bus, met `guaranteed seating´ die afgestemt is op de Ryanair vluchten. Kost iets van 300 NOK retour volgens mij.

Ikzelf ga van 18-22 oktober voor 0,02 naar Oslo

[ Bericht 9% gewijzigd door Schnappieter op 23-09-2009 14:03:55 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 15:53:52 #296
251588 JuiceJuice
pi_73040357
Er werd gevraagd bij het online inchecken naar een documentnummer van je paspoort of id-kaart dus heb dat ook opgegeven. Maar op de tickets staat nu bij dat documentennummer BSN nummer

Ik moet toch gewoon het documentennummer van mijn paspoort opgeven? Dus niet je BSN
pi_73041092
Documentnummer van je paspoort/ID-kaart idd. BSN is nergens voor nodig.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:17:51 #298
251588 JuiceJuice
pi_73041229
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:14 schreef Thetallguy het volgende:
Documentnummer van je paspoort/ID-kaart idd. BSN is nergens voor nodig.
Mooi. Zat ook al te denken, airline heeft niks te maken met je BSN
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:25:39 #299
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_73095129
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:49 schreef MB88 het volgende:
Dan kent die luchthavenmedewerkster de regels niet. De naam die je moet opgeven is de eerste voornaam zoals die op je ID staat, gevolgd door de achternaam.
Dus als je Annemarie Jansen heet en in je paspoort staat Anna Maria Jansen, dan geef je Anna Jansen op.
It's not a lie, if you believe
pi_73143399
Paar dagen terug een retourtje Oslo geboekt voor mijn moeder en mij voor 4 cent in totaal.
Alleen vergeten dat mijn moeder's naam een roepnaam is en dus mag ze waarsch. het vliegtuig niet in.
pi_73176359
3 dagen Gdansk, 0.02 cent! Ryanair: geweldige airline, nog nooit problemen gehad altijd op tijd en gewoon sportgoedkoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')