abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71642722
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:10 schreef NMGN23 het volgende:
Mijn roepnaam is ook compleet verschillend van mijn 1e doopnaam (zelfs de letter komt niet overeen), overigens ook van mijn 2e en 3e doopnaam. Ik geef dit altijd uitdrukkelijk door als iemand anders voor mij een vlucht boekt omdat ik weet hoe snel/vaak dit fouten oplevert, volkomen begrijpelijk overigens.
Ik zou het erop gokken en de evt schade delen door alle medereizigers.
Ja het is idd ook een stomme fout, op de site staat bij boeken Voornaam en Achternaam.
Zonder dat ik het doorhad (heb zelf namelijk helemaal geen doopnamen) heb ik het ingevuld.

Maar mochten we het er op gokken en we worden bij het boarden tegengehouden, is er dan nog wel tijd genoeg voor een alternatief?
Want ik lees overal dat de balies 40minuten voor de vlucht sluiten? En volgens mij begint het boarden dan ook pas?
pi_71643111
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:31 schreef gerre22 het volgende:
Ik heb een vraag over "mijn reisdata zijn flexibel". Betekent dit dat de reisdata nog kunnen veranderen na het inchecken? Of hoe moet ik dit interpreteren?
Nee, dt betekent dat je flexibel naar een goede prijs kunt zoeken. Het werkt alleen niet heel erg goed. Je zou dan een een soort prijskalender te zien moeten krijgen met een overzicht van de prijzen op verschillende dagen.

Je boekt uiteindelijk voor een vaste dag.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:12:16 #103
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71643139
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef zipta het volgende:

[..]

Ja het is idd ook een stomme fout, op de site staat bij boeken Voornaam en Achternaam.
Zonder dat ik het doorhad (heb zelf namelijk helemaal geen doopnamen) heb ik het ingevuld.

Maar mochten we het er op gokken en we worden bij het boarden tegengehouden, is er dan nog wel tijd genoeg voor een alternatief?
Want ik lees overal dat de balies 40minuten voor de vlucht sluiten? En volgens mij begint het boarden dan ook pas?
Ik heb makkelijk praten (want ik sta dadelijk niet in mijn eentje mn vrienden uit te zwaaien) maar Ryanair wil geld verdienen. Door iemand te weigeren voor een vlucht zullen ze niet meer verdienen.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_71643150
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef zipta het volgende:
Je boardingcard wordt gecontroleerd door de beveiliging bij de ingang. Als jij niet degene bent die daar op staat, dan mag je de vertrekhal niet in. Bij het boarden wordt inderdaad daar wat minder op gecontroleerd.
Gewoon een nieuw ticket boeken dus, want na inchecken kun je niets meer wijzigen.
pi_71643344
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:12 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Ik heb makkelijk praten (want ik sta dadelijk niet in mijn eentje mn vrienden uit te zwaaien) maar Ryanair wil geld verdienen. Door iemand te weigeren voor een vlucht zullen ze niet meer verdienen.
Nouja misschien wel, want diegene moet dan een nieuw ticket kopen en die zijn een stuk duurder geworden tuurlijk delen we de kosten wel maar we zijn ook maar een groepje studenten
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je boardingcard wordt gecontroleerd door de beveiliging bij de ingang. Als jij niet degene bent die daar op staat, dan mag je de vertrekhal niet in. Bij het boarden wordt inderdaad daar wat minder op gecontroleerd.
Gewoon een nieuw ticket boeken dus, want na inchecken kun je niets meer wijzigen.
Dus ik kan zelfs niet naar die ticketservice toelopen om daar de naam te laten wijzigen voor ¤100,- omdat ik al online heb ikgecheckt?
Dit is al de zoveelste tegenslag van deze vakantie en dan ben ik nog niet eens op bestemming...
pi_71643500
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:22 schreef zipta het volgende:
Dus ik kan zelfs niet naar die ticketservice toelopen om daar de naam te laten wijzigen voor ¤100,- omdat ik al online heb ikgecheckt?
Dit is al de zoveelste tegenslag van deze vakantie en dan ben ik nog niet eens op bestemming...
Nee, want je hebt zelf 2x bevestigt dat je die persoon met die naam bent en niet iemand anders.
Iets met billen, blaren en zitten.

Uiteraard kun je het proberen; zoals je ziet in dit topic, zijn ze normaal gesproken zeer coulant bij Ryanair, maar als je zeker wilt weten dat je op vakantie gaat en gewoon de gevolgen inziet van wat je gegaan hebt, dan boek je een nieuw ticket.

en dan bedankt iedereen in dit topic jou, omdat jij er weer aan bijdraagt dat het vliegen goedkoop blijft
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:34:36 #107
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71643614
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

en dan bedankt iedereen in dit topic jou, omdat jij er weer aan bijdraagt dat het vliegen goedkoop blijft
En dat is toch ook heel wat waard zou ik zeggen!!
pi_71643747
Ik heb net een ticket teveel geboekt (retour ipv. enkele reis die ik wilde).

Kost me weer 2 pond extra
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_71643776
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, want je hebt zelf 2x bevestigt dat je die persoon met die naam bent en niet iemand anders.
Iets met billen, blaren en zitten.

Uiteraard kun je het proberen; zoals je ziet in dit topic, zijn ze normaal gesproken zeer coulant bij Ryanair, maar als je zeker wilt weten dat je op vakantie gaat en gewoon de gevolgen inziet van wat je gegaan hebt, dan boek je een nieuw ticket.

Terugreis is nog niet ingecheckt, want dat kan pas over 2 dagen, kan ik die dan nog wel laten wijzigen?
Of hoe werkt dat precies met Ryanair? Want ik heb alleen een boardingpass voor de heenvlucht en wat ik er van begrijp moet ik die van de terugvlucht dan pas inchecken?

Nouja denk dat we het er maar gewoon op gaan gokken. Nog eens ¤300,- erbovenop betalen heb ik geen zin in. Alleen de voornaam klopt niet, achternaam, foto en BSN lijkt me toch veel belangrijker. Maarja desnoods gaan we daar met z'n allen staan huilen

dit gebeurd me dan ook geen 2de keer hoor
pi_71644177
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:40 schreef zipta het volgende:
Terugreis is nog niet ingecheckt, want dat kan pas over 2 dagen, kan ik die dan nog wel laten wijzigen?
Of hoe werkt dat precies met Ryanair?
Ja de terugreis kun je dan nog wel laten veranderen. En dat is natuurlijk wel heel slim, want een Nederlandse beveiliger kun je je roepnaam nog wel wijs maken, maar hoe ga je dat op een Poolse / Spaanse / Italiaanse (of waar je dan ook naar toe gaat) luchthaven doen?

Jij bent gewoon niet die persoon
quote:
Alleen de voornaam klopt niet, achternaam, foto en BSN lijkt me toch veel belangrijker.
Op je boarding card staat geen foto of BSN, hooguit het documentnummer van je paspoort en je geboortedatum. Als er Jan de Vries op staat, dan is dat niet geldig voor Piet de Vries. En krijg je daarmee ook geen toegang. Dat heeft niets met Ryanair te maken, maar alles met veiligheid. Zo simpel is het.
quote:
Maarja desnoods gaan we daar met z'n allen staan huilen
Ik hoop dan dat echt iedereen jullie gaat staan uitlachen en je door de menigte de terminal uitgegooid wordt
Of ben je ook zo iemand die z''n flesje water pas bij de controle op gaat drinken om de beveiligers te pesten
pi_71644271
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja de terugreis kun je dan nog wel laten veranderen. En dat is natuurlijk wel heel slim, want een Nederlandse beveiliger kun je je roepnaam nog wel wijs maken, maar hoe ga je dat op een Poolse / Spaanse / Italiaanse (of waar je dan ook naar toe gaat) luchthaven doen?

Jij bent gewoon niet die persoon
[..]

Op je boarding card staat geen foto of BSN, hooguit het documentnummer van je paspoort en je geboortedatum. Als er Jan de Vries op staat, dan is dat niet geldig voor Piet de Vries. En krijg je daarmee ook geen toegang. Dat heeft niets met Ryanair te maken, maar alles met veiligheid. Zo simpel is het.
[..]

Ik hoop dan dat echt iedereen jullie gaat staan uitlachen en je door de menigte de terminal uitgegooid wordt
Of ben je ook zo iemand die z''n flesje water pas bij de controle op gaat drinken om de beveiligers te pesten
Haha ja ik snap het ook wel hoor van de veiligheid enzo.. maar het is gewoon kut

En nee, op me tickets na heb ik de zaken verder goed voor elkaar hoor

Nouja bedankt voor de info, zaterdag vlieg ik naar Spanje dus we gaan het meemaken!
pi_71644315
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef zipta het volgende:
Nouja bedankt voor de info, zaterdag vlieg ik naar Spanje dus we gaan het meemaken!
We willen nu natuurlijk wel een live verslag hier op FOK!

Dus camera mee, en filmpjes maken oh nee, je mag de beveiliging niet filmen op een luchthaven
pi_71644495
Ik hoop dat je ze dan pas over 2,5 week ziet, ben ik tenminste wel op vakantie geweest.
Moet er echt niet aan denken als we het proberen en er toch 1 iemand blijft staan op vliegveld.

Maar ik lees ook wel dat mensen worden geweigerd en dan alsnog een nieuw ticket halen, dus dat is wel mogelijk?

En wat als wij onze koffers al wel hebben gedropt en je word geweigerd? Gaat die koffer dan wel mee ofzo?
pi_71645577
Mijn vriendin is er in Charleroi wel eens doorgelaten, terwijl ze haar roepnaam ipv paspoortnaam ingegeven had... Dus mss heb je geluk?
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:07:12 #115
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71646057
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:49 schreef MB88 het volgende:
Mijn vriendin is er in Charleroi wel eens doorgelaten, terwijl ze haar roepnaam ipv paspoortnaam ingegeven had... Dus mss heb je geluk?
Maar was het wel opgemerkt door het luchthavenpersoneel?
pi_71646358
Ja, zelfs dat. Een beetje smeken en in je beste Frans uitleggen heeft wel geholpen blijkbaar.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:44:31 #117
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71648718
Ik werd in Parijs eens bijna geweigerd in een hostel omdat ik m'n roepnaam ipv m'n doopnaam had doorgegeven...
pi_71649346
Vannacht teruggekomen via Weeze vanaf Faro lekker 2 weekjes vakantie gehad.
Ik had dus blijkbaar ook per ongeluk mijn roepnaam ingevuld en er geen problemen mee gehad.
In Faro(waar ze sowieso wat strenger zijn volgens mij) werd er wel naar gevraagd maar toen ik uitgelegd had dat ik per ongeluk m'n derde naam(roepnaam) had ingevuld mocht ik gewoon door.

Dezge vakantie voor het eerst last gehad van domme paupers in het vliegtuig.
Beide vluchten een gezin met 4 kinderen(onder de 12) die vrijwel als laatste het vliegtuig binnenwandelen en dan gelijk hoog van de toren beginnen te blazen tegen de crew als er geen hele rij meer beschikbaar is op een volledig voleboekte vlucht .
Een grote bek met van die teksten als "Mijn kinderen gaan niet alleen zitten, over m'n lijk" en "Dan stijgen we gewoon niet op."
Op de heenweg hebben zijn m'n vriendin en ik toen achter elkaar gaan zitten dan konden er drie bij elkaar zitten, 1 aan de ene kant van het gangpad en 2 aan de andere kant. Puur omdat het gewon zielig voor die kleine kindjes was.
Maar eigenlijk hoop je dan gewoon dat de crew ze van boord laat halen omdat het gewoon irritante lui zijn.
Helaas kost het uitladen van hun bagage natuurlijk veel meer tijd.
Lawa mena hau lala!
pi_71649720
Weet iemand hoe het met die vloeistoffenregel zit? Wordt er in Eindhoven nog echt hard op gecontroleerd, want ik hoor daar verschillende verhalen over.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_71649898
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:19 schreef FrankRicard het volgende:
Weet iemand hoe het met die vloeistoffenregel zit? Wordt er in Eindhoven nog echt hard op gecontroleerd, want ik hoor daar verschillende verhalen over.
Ik gok er niet op. Je zult maar net weer een of andere verzuurde douanier treffen....
pi_71651766
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:05 schreef Rubstah het volgende:
Vannacht teruggekomen via Weeze vanaf Faro lekker 2 weekjes vakantie gehad.
Ik had dus blijkbaar ook per ongeluk mijn roepnaam ingevuld en er geen problemen mee gehad.
In Faro(waar ze sowieso wat strenger zijn volgens mij) werd er wel naar gevraagd maar toen ik uitgelegd had dat ik per ongeluk m'n derde naam(roepnaam) had ingevuld mocht ik gewoon door.
Dat geeft me dan toch wel weer een beetje hoop
Nouja, ik moet me er nu niet meer druk om maken. Lekker genieten van het mooi weer
pi_71654214
ik heb een wizzair-vraagje. mag dat hier ook?

ik vlieg binnenkort namelijk van eindhoven naar boedapest. ik vroeg me af of het op dat vliegveld zinvol is om priority boarding aan te schaffen, of dat je daar toch met de bus wordt vervoerd en het allemaal niets uitmaakt.
pi_71654269
Ligt eraan waar het vliegtuig geparkeerd staat. Is het vlak voor de terminal dan mag je lopen, is het verder weg dan de bus. Is dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen.

Hoewel ik nu ik er over nadenk ook al ruim een halfjaar niet meer op EHV geweest ben en het misschien ook veranderd is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_71654423
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:07 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan waar het vliegtuig geparkeerd staat. Is het vlak voor de terminal dan mag je lopen, is het verder weg dan de bus. Is dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen.

Hoewel ik nu ik er over nadenk ook al ruim een halfjaar niet meer op EHV geweest ben en het misschien ook veranderd is
okidoki, dank voor je antwoord!
pi_71704904
a.s. Dinsdag vlieg ik naar Londen Stansted vanaf Airport Weeze. Maar mijn vraag is nu, moet ik een X aantal uren van tevoren op het vliegveld zijn, zoals normaal het geval is? Of kan ik bij wijze van 30 min voordat de gate dicht gaat nog aan komen lopen, mn baggage droppen en het vliegtuig instappen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')