Ja het is idd ook een stomme fout, op de site staat bij boeken Voornaam en Achternaam.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:10 schreef NMGN23 het volgende:
Mijn roepnaam is ook compleet verschillend van mijn 1e doopnaam (zelfs de letter komt niet overeen), overigens ook van mijn 2e en 3e doopnaam. Ik geef dit altijd uitdrukkelijk door als iemand anders voor mij een vlucht boekt omdat ik weet hoe snel/vaak dit fouten oplevert, volkomen begrijpelijk overigens.
Ik zou het erop gokken en de evt schade delen door alle medereizigers.
Nee, dt betekent dat je flexibel naar een goede prijs kunt zoeken. Het werkt alleen niet heel erg goed. Je zou dan een een soort prijskalender te zien moeten krijgen met een overzicht van de prijzen op verschillende dagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:31 schreef gerre22 het volgende:
Ik heb een vraag over "mijn reisdata zijn flexibel". Betekent dit dat de reisdata nog kunnen veranderen na het inchecken? Of hoe moet ik dit interpreteren?
Ik heb makkelijk praten (want ik sta dadelijk niet in mijn eentje mn vrienden uit te zwaaien) maar Ryanair wil geld verdienen. Door iemand te weigeren voor een vlucht zullen ze niet meer verdienen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef zipta het volgende:
[..]
Ja het is idd ook een stomme fout, op de site staat bij boeken Voornaam en Achternaam.
Zonder dat ik het doorhad (heb zelf namelijk helemaal geen doopnamen) heb ik het ingevuld.
Maar mochten we het er op gokken en we worden bij het boarden tegengehouden, is er dan nog wel tijd genoeg voor een alternatief?
Want ik lees overal dat de balies 40minuten voor de vlucht sluiten? En volgens mij begint het boarden dan ook pas?
Je boardingcard wordt gecontroleerd door de beveiliging bij de ingang. Als jij niet degene bent die daar op staat, dan mag je de vertrekhal niet in. Bij het boarden wordt inderdaad daar wat minder op gecontroleerd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef zipta het volgende:
Maar mochten we het er op gokken en we worden bij het boarden tegengehouden, is er dan nog wel tijd genoeg voor een alternatief?
Want ik lees overal dat de balies 40minuten voor de vlucht sluiten? En volgens mij begint het boarden dan ook pas?
Nouja misschien wel, want diegene moet dan een nieuw ticket kopen en die zijn een stuk duurder gewordenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:12 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Ik heb makkelijk praten (want ik sta dadelijk niet in mijn eentje mn vrienden uit te zwaaien) maar Ryanair wil geld verdienen. Door iemand te weigeren voor een vlucht zullen ze niet meer verdienen.
Dus ik kan zelfs niet naar die ticketservice toelopen om daar de naam te laten wijzigen voor ¤100,- omdat ik al online heb ikgecheckt?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je boardingcard wordt gecontroleerd door de beveiliging bij de ingang. Als jij niet degene bent die daar op staat, dan mag je de vertrekhal niet in. Bij het boarden wordt inderdaad daar wat minder op gecontroleerd.
Gewoon een nieuw ticket boeken dus, want na inchecken kun je niets meer wijzigen.
Nee, want je hebt zelf 2x bevestigt dat je die persoon met die naam bent en niet iemand anders.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:22 schreef zipta het volgende:
Dus ik kan zelfs niet naar die ticketservice toelopen om daar de naam te laten wijzigen voor ¤100,- omdat ik al online heb ikgecheckt?![]()
Dit is al de zoveelste tegenslag van deze vakantie en dan ben ik nog niet eens op bestemming...
En dat is toch ook heel wat waard zou ik zeggen!!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
en dan bedankt iedereen in dit topic jou, omdat jij er weer aan bijdraagt dat het vliegen goedkoop blijft![]()
Terugreis is nog niet ingecheckt, want dat kan pas over 2 dagen, kan ik die dan nog wel laten wijzigen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, want je hebt zelf 2x bevestigt dat je die persoon met die naam bent en niet iemand anders.
Iets met billen, blaren en zitten.
Uiteraard kun je het proberen; zoals je ziet in dit topic, zijn ze normaal gesproken zeer coulant bij Ryanair, maar als je zeker wilt weten dat je op vakantie gaat en gewoon de gevolgen inziet van wat je gegaan hebt, dan boek je een nieuw ticket.
en dan bedankt iedereen in dit topic jou, omdat jij er weer aan bijdraagt dat het vliegen goedkoop blijft![]()
Ja de terugreis kun je dan nog wel laten veranderen. En dat is natuurlijk wel heel slim, want een Nederlandse beveiliger kun je je roepnaam nog wel wijs maken, maar hoe ga je dat op een Poolse / Spaanse / Italiaanse (of waar je dan ook naar toe gaat) luchthaven doen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:40 schreef zipta het volgende:
Terugreis is nog niet ingecheckt, want dat kan pas over 2 dagen, kan ik die dan nog wel laten wijzigen?
Of hoe werkt dat precies met Ryanair?
Op je boarding card staat geen foto of BSN, hooguit het documentnummer van je paspoort en je geboortedatum. Als er Jan de Vries op staat, dan is dat niet geldig voor Piet de Vries. En krijg je daarmee ook geen toegang. Dat heeft niets met Ryanair te maken, maar alles met veiligheid. Zo simpel is het.quote:Alleen de voornaam klopt niet, achternaam, foto en BSN lijkt me toch veel belangrijker.
Ik hoop dan dat echt iedereen jullie gaat staan uitlachen en je door de menigte de terminal uitgegooid wordtquote:Maarja desnoods gaan we daar met z'n allen staan huilen![]()
Haha ja ik snap het ook wel hoor van de veiligheid enzo.. maar het is gewoon kutquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja de terugreis kun je dan nog wel laten veranderen. En dat is natuurlijk wel heel slim, want een Nederlandse beveiliger kun je je roepnaam nog wel wijs maken, maar hoe ga je dat op een Poolse / Spaanse / Italiaanse (of waar je dan ook naar toe gaat) luchthaven doen?
Jij bent gewoon niet die persoon
[..]
Op je boarding card staat geen foto of BSN, hooguit het documentnummer van je paspoort en je geboortedatum. Als er Jan de Vries op staat, dan is dat niet geldig voor Piet de Vries. En krijg je daarmee ook geen toegang. Dat heeft niets met Ryanair te maken, maar alles met veiligheid. Zo simpel is het.
[..]
Ik hoop dan dat echt iedereen jullie gaat staan uitlachen en je door de menigte de terminal uitgegooid wordt![]()
Of ben je ook zo iemand die z''n flesje water pas bij de controle op gaat drinken om de beveiligers te pesten
We willen nu natuurlijk wel een live verslag hier op FOK!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef zipta het volgende:
Nouja bedankt voor de info, zaterdag vlieg ik naar Spanje dus we gaan het meemaken!
Maar was het wel opgemerkt door het luchthavenpersoneel?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:49 schreef MB88 het volgende:
Mijn vriendin is er in Charleroi wel eens doorgelaten, terwijl ze haar roepnaam ipv paspoortnaam ingegeven had... Dus mss heb je geluk?
Ik gok er niet op. Je zult maar net weer een of andere verzuurde douanier treffen....quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:19 schreef FrankRicard het volgende:
Weet iemand hoe het met die vloeistoffenregel zit? Wordt er in Eindhoven nog echt hard op gecontroleerd, want ik hoor daar verschillende verhalen over.
Dat geeft me dan toch wel weer een beetje hoopquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:05 schreef Rubstah het volgende:
Vannacht teruggekomen via Weeze vanaf Faro lekker 2 weekjes vakantie gehad.
Ik had dus blijkbaar ook per ongeluk mijn roepnaam ingevuld en er geen problemen mee gehad.
In Faro(waar ze sowieso wat strenger zijn volgens mij) werd er wel naar gevraagd maar toen ik uitgelegd had dat ik per ongeluk m'n derde naam(roepnaam) had ingevuld mocht ik gewoon door.
okidoki, dank voor je antwoord!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:07 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan waar het vliegtuig geparkeerd staat. Is het vlak voor de terminal dan mag je lopen, is het verder weg dan de bus. Is dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen.
Hoewel ik nu ik er over nadenk ook al ruim een halfjaar niet meer op EHV geweest ben en het misschien ook veranderd is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |