omdat je hier geen lees functie hebt waardoor je het hele zooitje moet quoten.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:18 schreef korting het volgende:
@OP
Waar slaat die [/ quote] op aan het einde?
Het staat er toch best duidelijk? Wat je ouders zeggen is juist.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:31 schreef ChrisVuye het volgende:
Geachte lezers, ik had nog een vraagje ivm mijn boeking
Ik wil vanavond nog mijn boeking van Brussel Charleroi naar Ancona (Italië) afronden maar zit met 1 klein probleem. Het beleid van Ryanair ivm met minderjarigen is zeer verwarrend ( http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chd&quest=uam ). Ik ben 15 en mag dus niet alleen reizen, maar mijn broer is 17 en zou me ,volgens mijn ma en mijn vader, kunnen begeleiden. Maar het is iig zeer verwarrend en we willen geen boeking van ¤200 maken als ik uiteindelijk niet mee mag gaan. Kan iemand hier meer duidelijkheid over scheppen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Alvast Bedankt !
Kan je me het met zekerheid zeggen ? Is er hier misschien iemand die bij Ryanair werkt en dat kan bevestigen ? Het bureau op Charleroi is al gesloten :Squote:Op maandag 20 juli 2009 20:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Het staat er toch best duidelijk? Wat je ouders zeggen is juist.
Ik ben meerderjarig, en vlieg woensdag samen met iemand van 15(niet eens familie), ook vanuit charleroi. Wij zaten ook een klein beetje te twijfelen, en we hebben gebeld. Ik mag gewoon de minderjarige begeleiden, geen probleem dus. (tenzij jullie apart hebben geboekt)quote:Op maandag 20 juli 2009 20:48 schreef ChrisVuye het volgende:
[..]
Kan je me het met zekerheid zeggen ? Is er hier misschien iemand die bij Ryanair werkt en dat kan bevestigen ? Het bureau op Charleroi is al gesloten :S
Maar mijn broer is 17, volgens de wet dus nog steeds minderjarig (al wordt hij in november 18, dus meerderjarig) en dus volgens Ryanair wél meerderjarig (16+) ?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:30 schreef robinmos het volgende:
[..]
Ik ben meerderjarig, en vlieg woensdag samen met iemand van 15(niet eens familie), ook vanuit charleroi. Wij zaten ook een klein beetje te twijfelen, en we hebben gebeld. Ik mag gewoon de minderjarige begeleiden, geen probleem dus. (tenzij jullie apart hebben geboekt)
Volgensmij, maar dat weet ik niet 100% zeker, ben je bij Ryanair meerderjarig als je 16 bent.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:10 schreef ChrisVuye het volgende:
[..]
Maar mijn broer is 17, volgens de wet dus nog steeds minderjarig (al wordt hij in november 18, dus meerderjarig) en dus volgens Ryanair wél meerderjarig (16+) ?
Het is nog geen 1 oktober, dus mag je nog als minderjarige zonder begeleiding vliegen!quote:LET OP - met ingang van 20 mei 2009 worden er geen nieuwe boekingen voor minderjarigen zonder begeleiding geaccepteerd en met ingang van 1 oktober 2009 accepteert Ryanair GEEN minderjarigen meer onder de 16 jaar zonder begeleiding op vluchten van Ryanair.
Bedankt voor de info!! Maar Robinmos is 16 en gaat woensdag met iemand van 15 op vakantie met Ryanair via Charleroi en ook bij hem bleek het geen probleem te zijn !!!!quote:Op maandag 20 juli 2009 23:49 schreef korting het volgende:
[..]
Volgensmij, maar dat weet ik niet 100% zeker, ben je bij Ryanair meerderjarig als je 16 bent.
Maar een vriend van mij was vorig jaar nog 15 toen we samen vlogen, alleen zijn boeking hadden we apart gedaan omdat hij later besloot om mee te gaan. Was verder helemaal geen probleem! Was vanaf Charleroi!
Ik heb mijn stukje van net geupdate. Iemand van 16 is dus gewoon meerderjarig en mag iemand van onder de 16 begeleiden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:27 schreef ChrisVuye het volgende:
[..]
Bedankt voor de info!! Maar Robinmos is 16 en gaat woensdag met iemand van 15 op vakantie met Ryanair via Charleroi en ook bij hem bleek het geen probleem te zijn !!!!
En btw Werk jij voor Ryanair?
Aah okquote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:03 schreef korting het volgende:
[..]
Ik heb mijn stukje van net geupdate. Iemand van 16 is dus gewoon meerderjarig en mag iemand van onder de 16 begeleiden.
Die laatste vraag krijg ik vaker:p. Ik heb er wel eens over nagedacht om er te solliciteren, maar Ryanair heeft geen basis met gestationeerde vliegtuigen in de buurt (ik woon in de randstad), en weet ook niet of het echt wat voor mij is:p.
Ik ben wel een liefhebber van Ryanair. Heb ook een eigen (engelstalig) Ryanair forumpje opgezet met nog een paar liefhebbers en de Ryanair hyve is ook van mij.
Heb je heen EN terug al ingechekt?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:43 schreef Modi het volgende:
Vraagje:
Ik vlieg begin augustus naar mijn vriendin in Zweden (Stockholm-Skavsta-Nyköping) vanaf Düsseldorf-Weeze. Nu heb ik mijzelf al ingecheckt zonder bagage (dus alleen handbagage). Nu begon mijn vriendin dat ze het wel fijn zou vinden als ik voor haar een tas meenemen, ofwel: ik zou op de terugreis een tas moeten gaan inchecken. Op de heenreis reis ik dus alleen met handbagage en terug een extra ingecheckte tas (die niet meer aangemeld kan worden omdat ik al ingecheckt ben) Kan dit en wat gaat me dat kosten (alleen 20euro of ook nog eens 40 euro voor het opnieuw inchecken op de luchthaven?)? Ik ben reeds online ingecheckt..
Je kunt nog niet inchecken voor de terugvlucht, omdat het te vroeg is. Dan verwacht ik dat het wel goedkomt, zodra je wel kunt inchecken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:44 schreef Modi het volgende:
Enkel heen, voor terugvlucht kan het nog niet (ik vertrek begin aug en kom half aug terug), maar nog steeds kan ik via die website niets toevoegen/wijzigen ("mijn boeking beheren"), hij geeft aan dat er al ingecheckt is..... En als ik ze dan bel kan ik dan voor enkel de returnvlucht bagage boeken? Of moet dat perse dan weer voor beide kanten op zijn?
Ik weet niet of je internet (en een printer) tot je beschikking hebt in zweden, maar misschien is het zo dat je pas die bagage kan toevoegen als de heenreis al gevlogen is, maar wel voor het online inchecken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:29 schreef Modi het volgende:
Aha, dus zodra ik online kan inchecken voor de terugvlucht kan ik waarschijnlijk ook bagage toevoegen... Dat zou perfect zijn, ik ga het in de gaten houden bedankt voor de hulp en ik laat het weten of het gelukt is!
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=31446quote:Ryanair schroeft capaciteit op Stansted met 40 procent terug
21-07-2009
DUBLIN - Ryanair schroeft komende winter de capaciteit op de belangrijke hub Londen Stansted met veertig procent terug in vergelijking met deze zomer. In de periode oktober-maart stationeert de Ierse luchtvaartmaatschappij 24 vliegtuigen op Stansted; nu zijn dat er nog veertig. Ryanair noemt de hoge kosten op Stansted en een verhoging van de Britse vliegbelasting als redenen voor de reductie.
Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat Ryanair de wintercapaciteit op Stansted reduceert. Vanwege de recessie staan bovendien de inkomsten onder druk. Dat de Britse regering juist nu de vliegbelasting van tien naar elf pond (12,78 euro)verhoogt en bovendien luchthavenoperator BAA vliegen vanaf Stansted duurder maakt is voor Ryanair onverteerbaar.
Het schrappen van capaciteit op Stansted is mogelijk goed nieuws voor luchthavens in België en Nederland. Ryanair wil de zestien ‘overtollige’ Boeing 737’s namelijk stationeren op luchthavens in landen waar belastingen op vliegtickets zijn geschrapt of verlaagd. Naast België en Nederland zijn dat volgens Ryanair ook Griekenland en Spanje.
In België beschikt Ryanair over een basis in Charleroi; in Nederland worden Eindhoven en Maastricht aangevlogen.
Leuk artikel!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:47 schreef Corkscrew het volgende:
Voor de liefhebbers, het interview met Ryanairbaas Michael O'Leary in de Volkskrant (Intermezzo) is online hier te vinden.
Omdat-ie volgens mij alleen voor abonnees uit te vergroten is, heb ik 'm uit mijn eigen krant ook nog even ingescand:
[ afbeelding ]
Linkerpagina
Rechterpagina
EDIT: ik heb de twee tekstpagina's even achter een linkje gezet, dan laadt de forumpagina niet zo traag meer.
Welk boek? Ruinair?quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:45 schreef secondant het volgende:
artikel was zeker leuk afgelopen zaterdag al zater er wel een paar foutjes in. tenminste als je het boek leest van Ryanair...
quote:
quote:Stung by a ten hour delay and a ¤300 fare to Spain on his native ‘low fares’ airline, Dubliner Paul Kilduff plots revenge - to fly to every country in Europe for the same total outlay, suffering every low fares airline indignity. Armed with no more than 10kg of carry-on baggage, he endures 6 am departures, Six Nations boarding scrums, lengthy bus excursions, terminal anxiety and cabin crew who deliver infamous customer service. Kilduff travels to places he never knew he wanted to go that are probably not quite where he thinks they are and he is not sure what he will do once he gets there, including beautiful Beauvais, cosmopolitan Charleroi, electric Eindhoven, heavenly Haugesund and tropical Tampere. And all this on a cheap Irish airline led by a self-proclaimed ‘obnoxious little bollocks‘, which flies from A to somewhere remotely near B, weighs baggage like gold, charges its passengers to check-in or for wheelchairs, sells them hangover cures and scratch cards, lands its aircraft at the wrong airport, takes court cases against its own pilots and doesn’t even care if Kilduff shows up. On his miserly pan-European exploration he reveals the secrets of the new travel phenomenon favoured by one hundred million plus passengers annually. And his advice to fellow travellers in the ultimate airport holiday book? - "Don’t get mad, get even - Get a one cent airline ticket."
Best leuk boekquote:
Nee al staat die ook nog op het verlanglijstje => Ik bedoelde deze: http://www.bookdepository.co.uk/book/9781845132934/Ryanairquote:
Volgens mij moet je nu ook naar een balie lopen. Die heet alleen niet incheckbalie, maar bagage-afgiftepunt. God mag weten waarom dat goedkoper zou zijn (daar staat immers ook minstens één persoon), maar goed. Zo gaat 't dusquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef Market_Garden het volgende:
Ik heb ook een vraagje, ik vlieg aanstaande maandag voor t eerst met Ryanair (voor de eerste keer uberhaupt) en ben ondertussen ook online ingechecked...
Maar, hoe zit het met de bagage, die lever je normaal toch in bij het inchecken in, en dan zou je daar ook zon label krijgen met je naam e.d. erop zodat ze weten wiens bagage het is enzo?
T komt vast wel goed op Weeze, maar t is wel fijn om van te voren even te weten..
Niemand?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef StrikerZeljko het volgende:
Zijn er nog promotie tarieven voor Rome in September te verwachten?
Ik moet nog een retourtje hebben eind September maar de acties komen (als ze er al zijn voor Rome) niet onder de 65 euro voor Eindhoven..
Ik zie trouwens dat er 10 euro online incheck kosten zijn ineens?
Had ik de laatste keer dat ik vloog niet (halfjaartje geleden), is er wat veranderd?
Dat soort kosten kan bij Ryanair ineens wijzigen. Daar is geen verklaring voor. Of eigenlijk wel: omzet verhogen. Overigens is er wel wat gewijzigd: het niet meer op het vliegveld inchecken, maar online.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:47 schreef StrikerZeljko het volgende:
Iemand zou hier toch op zn minst moeten weten waar die online incheck kosten vandaan zijn gekomen?
error?quote:Op donderdag 23 juli 2009 07:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)Ryanair__.html?p=7,1
Wat een jankverhaal.
Heel goed Ryanair!quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Link is aangepast. http://www.telegraaf.nl/r(...)yanair__.html?p=39,1
Toen ik voor het eerste met Ryanair vloog vanaf Madrid Barajas (in 2007 pas), kon je met bagage natuurlijk nog niet online inchecken. Dus de instapkaart werd ter plekke uitgeprint.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:09 schreef korting het volgende:
[..]
Heel goed Ryanair!
Fuck alle domme mensen die hun instapkaarten niet uitprinten.
En fuck de telegraaf, pauperkrant
Omdat er iemand staat die hem inneemt, je intapkaart bekijkt en je paspoort checkt. Gewoon een incheckbalie, maar dan high-speed!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:35 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje over de bagage. Ik heb voor morgen al online ingecheckt voor de heen en terug weg maar wat doe ik met mijn bagage?? Ik had wel gelezen dat ik die bij een droppoint kon neerleggen maar hoe weten ze dan dat het mijn koffer is en wat de bestemming is????
Volgens mij is die foto gemaakt op Schipholquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
quote:Incident: Ryanair B738 near Malaga on Jul 21st 2009, unruly passenger
A Ryanair Boeing 737-800, registration EI-EBB performing flight FR-5152 from Marseille (France) to Marrakesh (Morocco), diverted to Malaga due to an unruly passenger on board. The airplane landed safely, the passenger was handed over to Spanish police, but was immediately released again and continued his journey on another flight.
The passenger was asked by a flight attendant to change seats as his legs were blocking an aisle, but the passenger refused.
Ik ben blij dat het meerendeel van de reacties @ de telegraaf website hetzelfde is als hier; Gewoon f*king domme mensen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Misschien moeten ze de stoelen wat verder uit elkaar zetten???quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:43 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Volgens mij is die foto gemaakt op Schiphol![]()
En okay, wie van ons wilde deze week PER SE aan het gangpad zitten??
[..]
Ik heb even gekeken, ik kan vanaf gisteren online inchecken voor mijn terugvlucht, maar inloggen via "mijn boeking beheren" lukt nog steeds niet... Lijkt er toch op dat ik iets te vlug ben geweest met de heenreis inchecken, waardoor ik nu ook niets meer aan de terugreis kan wijzigen... Misschien is het toch niet mogelijk om alleen voor de terugreis een tas toe te voegen, iemand een idee?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:33 schreef korting het volgende:
[..]
Ik weet niet of je internet (en een printer) tot je beschikking hebt in zweden, maar misschien is het zo dat je pas die bagage kan toevoegen als de heenreis al gevlogen is, maar wel voor het online inchecken.
Wat je in ieder geval niet moet doen is zo snel mogelijk online inchecken. Eenmaal online ingechekt, kost bagage meenemen 30-40 euro per koffer.
Volgensmij kan je of 15 dagen van tevoren of na je heenvlucht in "mijn boeking beheren".
Hmm.. jammer! Als ik jou was zou ik even het lokale Ierse Ryanair nummer bellen (+353 1 2480856). Bellen naar dit nummer is gratis vanaf een vaste lijn (mits je met een goedkoop bedrijf belt op je vaste lijn zoals bv. Voipbuster).quote:Op zondag 26 juli 2009 10:50 schreef Modi het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, ik kan vanaf gisteren online inchecken voor mijn terugvlucht, maar inloggen via "mijn boeking beheren" lukt nog steeds niet... Lijkt er toch op dat ik iets te vlug ben geweest met de heenreis inchecken, waardoor ik nu ook niets meer aan de terugreis kan wijzigen... Misschien is het toch niet mogelijk om alleen voor de terugreis een tas toe te voegen, iemand een idee?
Je kunt niet meer op het vliegveld inchecken. Tenzij je daarvoor 40 euro over hebt. Nou, dan neuzel ik wel wat met paspoortnummers en printjes.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:04 schreef littlefrankie het volgende:
Iemand ervaring met online inchecken op dusseldorf weze MET koffers?
Scheelt dit veel tijd of kan ik net zo goed even op de luchthaven inchecken (scheelt me namelijk wel een hoop gezeur met paspoortnummers, printen e.d.)
Ik vind dit op de ryanair site:quote:Op zondag 26 juli 2009 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt niet meer op het vliegveld inchecken. Tenzij je daarvoor 40 euro over hebt. Nou, dan neuzel ik wel wat met paspoortnummers en printjes.
Ah, was in de vooronderstelling dat je recent geboekt hadquote:Op zondag 26 juli 2009 18:02 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Ik vind dit op de ryanair site:
Belangrijke informatie voor passagiers die een boeking VOOR 21 mei 2009 gemaakt hebben voor inchecken op de luchthaven en die reizen VOOR 1 oktober 2009.
Passagiers die voorheen inchecken op de luchthaven geselecteerd hadden, kunnen nu online inchecken zonder extra kosten, echter inchecken op de luchthaven is nog steeds mogelijk mocht u dat wensen.
http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=090526-Online_check-in_NL-GB
was net een reisje aan het boeken toen ie plat ging...quote:Op maandag 27 juli 2009 12:22 schreef feedmyfear het volgende:
De ryanair site is wel een beetje overbelast op dit moment!
quote:Winstexplosie voor Ryanair
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de nettowinst over het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2009-2010 omhoog zien schieten tot 136,5 miljoen euro van 21 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder.
Dat heeft Ryanair maandag bekendgemaakt.
Het resultaat overtrof de verwachtingen van analisten. Zij gingen gemiddeld uit van een winst van 132 miljoen euro. De winstexplosie kwam vooral door aanzienlijk lagere brandstofkosten. Ook vervoerde de budget luchtvaartmaatschappij meer mensen. „Door onze tarieven gemiddeld 13 procent goedkoper te maken, groeide het aantal passagiers met 11 procent. Een robuuste prestatie in tijden van een zware recessie. Veel van onze concurrenten snijden in het aantal vluchten en moeten toenemende verliezen rapporteren”, stelde Ryanair-topman Michael O’Leary.
Rynair heeft wel zijn eerdere winstverwachting van 200 tot 300 miljoen euro voor het hele jaar neerwaarts bijgesteld. O’Leary gaat er nu van uit dat de operationele winst aan de onderkant van deze voorspelling uitkomt.
Verwerkingskosten? Je bedoelt zeker creditcard kosten? Die kun je nog omzeilen door Entropay (zie OP).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:35 schreef JTB85 het volgende:
De vaste kosten die sowieso bij de ticketprijs komen zijn toch alleen: online inchecken (¤5), verwerkingskosten (¤5), bagage tenzij handbagage (¤10)? Of zie ik iets over het hoofd?
Thnaks. Die OP had ik idd gewoon even moeten doornemen. Bedoelde inderdaad de creditcard kosten. Ticket voor ¤32 is mooi.:)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwerkingskosten? Je bedoelt zeker creditcard kosten? Die kun je nog omzeilen door Entropay (zie OP).
Ver inderdaad alleen wat je noemt. Die 5 euro voor online inchecken geldt overigens niet voor 'ronde prijzen' aanbiedingen. Dus een 1 euro ticket is echt 1 euro incl. alles, behalve eventuele bagage.
bron: http://www.tourpress.nl/nieuws.php?id=15231quote:Ryanair: 39 nieuwe routes op Canarische Eilanden
Dankzij opheffen Spaanse luchthaven- en toeristenbelasting
De Ierse prijsvechter Ryanair opent in het winterschema vanaf oktober 39 nieuwe routes naar de Canarische Eilanden. De maatschappij heeft daartoe besloten nu Spanje voor komende winter de luchthaven- en toeristenbelastingen volledig heeft afgeschaft. Die maatregel moet het toerisme naar Spanje stimuleren.
Bij de nieuwe routes naar de populaire Spaanse winterzonbestemming gaat het om zestien nieuwe verbindingen naar Gran Canaria, vijftien naar Lanzarote en acht naar Tenerife. Dat laatste eiland wordt daarmee dan in totaal zestien keer vanuit Europa door Ryanair aangevlogen.
Extra passagiers
De Ierse luchtvaartmaatschappij verwacht door de uitbreiding in de winter twee miljoen extra passagiers naar de Canarische Eilanden te brengen. Samen zorgen die voor tweeduizend nieuwe banen en een financiële impuls van rond 386 miljoen euro voor het toerisme op de Spaanse eilandengroep.
Belastingmaatregel
Ryanair is blij met de belastingmaatregel van de Spaanse overheid, die met de korting van 100 procent op de luchthavenbelastingen en het opheffen van een toeristenbelasting de uitbreiding mogelijk maakt.
Contrast
Dat staat volgens de luchtvaartmaatschappij in schril contrast met de situatie in Groot-Brittannië en Ierland, waar nieuwe belastingverhogingen inmiddels hebben geleid tot het opheffen van routes.
Weeze en Brussel-zuid
Voor de Nederlandse reiziger zijn vooral de nieuwe Ryanair-vluchten naar de Canarische Eilanden vanaf de nog steeds populaire luchthavens van Weeze en Brussel-zuid van belang. Alle Canarische bestemmingen worden vanaf beide airports per eind oktober aangevlogen.
Zomerschema 2010
Of de extra vluchten naar de Spaanse eilanden ook in het zomerschema voor 2010 worden opgenomen moet worden afgewacjht. Dat is volgens Ryanairs
deputy-CEO Michael Cawley vooral afhankelijk van de vraag of Spanje haar zero-tax beleid ook voor de zomer handhaaft. Is dat niet het geval, dan zal Ryanair haar beleid mogelijk moeten bijstellen, aldus de maatschappij.
Actietarief
Tot woensdag 5 augustus kunnen 20.000 tickets voor de nieuwe Canarische bestemmingen tegen een speciaal actietarief worden geboekt op onder meer www.ryanair.de. Ze zijn geldig voor vertrek van 26 oktober t/m 19 december 2009.
Bedankt voor de supertip van het gratis bellen met Voipbuster! Vandaag dus even gebeld en zonder problemen bagage toegevoegd aan de terugvlucht, kost me maar 10EUR! Ook direct ff online ingecheckt, dus ik ben klaar om naar Zweden te gaan (en met bagage terug te komen!)quote:Op zondag 26 juli 2009 14:46 schreef korting het volgende:
[..]
Hmm.. jammer! Als ik jou was zou ik even het lokale Ierse Ryanair nummer bellen (+353 1 2480856). Bellen naar dit nummer is gratis vanaf een vaste lijn (mits je met een goedkoop bedrijf belt op je vaste lijn zoals bv. Voipbuster).
Ben blij voor je dat het gelukt is!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:35 schreef Modi het volgende:
[..]
Bedankt voor de supertip van het gratis bellen met Voipbuster! Vandaag dus even gebeld en zonder problemen bagage toegevoegd aan de terugvlucht, kost me maar 10EUR! Ook direct ff online ingecheckt, dus ik ben klaar om naar Zweden te gaan (en met bagage terug te komen!)
Als je terugvlucht binnen 15 dagen (van de huidige datum) is, kun je daarvoor tegelijk met de heenvlucht inchecken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:06 schreef Coraline. het volgende:
Volgende week woensdag vertrek ik vanaf Weeze naar Birmingham. Kan ik voordat ik vertrek meteen al m'n terugvlucht inchecken? En hoe werkt dat precies? Ik zal geen beschikking hebben over internet/printer in Engeland.
Ja, dat is nog wel te doen wanneer je vertrekplaats, bestemming en week/maand weet maar het is wat lastiger "koopjesjagen"quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:24 schreef JohnDDD het volgende:
gewoon alle vluchten langsgaan, je kunt als je snel klikt een vlucht per seconde bekijken
Nou ik heb voor september bijv. Eindhoven-Stockholm-Berlijn-Londen-Eindhoven geboekt voor in totaal 4 euro. Mijn methode was de volgende: ik neem Eindhoven als uitgangspunt omdat dat economisch gezien voor mij de best bereikbare luchthaven is. Daarvandaan waren er een aantal 1 euro aanbiedingen naar diverse bestemmingen in begin september. Vervolgens heb ik door de landinstellingen te veranderen gekeken van welke van die bestemmingen een andere vlucht ging, 2 of 3 dagen na mijn geplande vertrek, richting een andere europese stad. Inmiddels had ik EIN-STO 2 sept, STO-BER 5 sept, en dan moest ik nog terug naar Nederland. Van Berlijn gingen er geen 1 euro vluchten richting Nederland, en vanaf stockholm waren er weinig andere mogelijkheden, dus heb ik besloten via Londen te vliegen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:33 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Ja, dat is nog wel te doen wanneer je vertrekplaats, bestemming en week/maand weet maar het is wat lastiger "koopjesjagen"
Ik was me een beetje blind aan het staren op Berlijn want ik heb al een hoop vluchten onder de ¤5,- gevonden; Dublin, Stockholm etc.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ik heb voor september bijv. Eindhoven-Stockholm-Berlijn-Londen-Eindhoven geboekt voor in totaal 4 euro. Mijn methode was de volgende: ik neem Eindhoven als uitgangspunt omdat dat economisch gezien voor mij de best bereikbare luchthaven is. Daarvandaan waren er een aantal 1 euro aanbiedingen naar diverse bestemmingen in begin september. Vervolgens heb ik door de landinstellingen te veranderen gekeken van welke van die bestemmingen een andere vlucht ging, 2 of 3 dagen na mijn geplande vertrek, richting een andere europese stad. Inmiddels had ik EIN-STO 2 sept, STO-BER 5 sept, en dan moest ik nog terug naar Nederland. Van Berlijn gingen er geen 1 euro vluchten richting Nederland, en vanaf stockholm waren er weinig andere mogelijkheden, dus heb ik besloten via Londen te vliegen.
En ja daar ben ik dan wel een uurtje mee bezig. Ik zet alles in een word documentje met data e.d. en dan kom ik er wel uit. Met een beetje moeite heb je een leuke goedkope vakantie!
Vrijdag-zondag retourtjes zijn goed mogelijk, alleen niet als je nu nog voor het hoogseizoen wilt boeken. En ook niet met kerst of tijdens de herfstvakantie (naar NL).quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:47 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Ik was me een beetje blind aan het staren op Berlijn want ik heb al een hoop vluchten onder de ¤5,- gevonden; Dublin, Stockholm etc.
Is er ook een kans op goedkope vluchten: vrijdag heen, zondag terug, of is dat uit te sluiten.
PS. Ik heb deze zomer erg goedkoop met Wizzair gevlogen.
Dortmund - Sofia (vliegen), Sofia - Istanboel (trein), Istanboel - Odessa (boot), Odessa - Krim (trein), Krim - Lviv (vliegen), Lviv - Dortmund (vliegen)
De kosten voor het vliegen waren iets meer dan ¤100,-
2 weken. Niet langer dan een dag gebleven in Sofia en Lviv, dus 3 echte bestemmingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vrijdag-zondag retourtjes zijn goed mogelijk, alleen niet als je nu nog voor het hoogseizoen wilt boeken. En ook niet met kerst of tijdens de herfstvakantie (naar NL).
En hoe lang deed je trouwens over die reis?
Ik zou opnieuw boeken voor die 5 euro. Meestal helpen ze je gratis maar als dat niet lukt in dit geval zou ik het verlies nemenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:53 schreef zipta het volgende:
Ik heb een probleem!
Heb heel leuk 5 tickets geboekt en ingecheckt maar nu heb ik de namen gewoon ingevoerd maar je raad het al, niet zoals op het paspoort.
Gelukkig is dat maar bij 1 verkeerd gegaan. Heb vervolgens naar de callcenter gebeld en die zeggen dat ze me niet kunnen helpen omdat ik al heb ingecheckt?
Is het echt zo'n groot probleem als de voornaam niet goed is? En wat zijn de overige opties?
Heb wel 3 keer gebeld naar Ryanair en 3x was het wat anders
Nou ik heb ook 1 dame aan de telefoon gehad die zei dat het wijzigen ¤100,- kostte.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef secondant het volgende:
[..]
Ik zou opnieuw boeken voor die 5 euro. Meestal helpen ze je gratis maar als dat niet lukt in dit geval zou ik het verlies nemen
Het kost ook maar 100 Euro; per enkele reis.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:44 schreef zipta het volgende:
[..]
Nou ik heb ook 1 dame aan de telefoon gehad die zei dat het wijzigen ¤100,- kostte.
Een nieuw ticket boeken kost me:
Totaalprijs vlucht 253,69 EUR
Exclusief verwerkingskosten (indien van toepassing)
En dan is dit nog exclusief koffer.
Denk dat we het dan maar gewoon moeten proberen en als het niet lukt, word het helaas dokken
Hmm het verschil is idd dan te groot.. een compleet verschillende naam, alleen de achternaam klopt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:24 schreef korting het volgende:
[..]
Het kost ook maar 100 Euro; per enkele reis.
Op het vliegveld kost dit 150 euro per enkele reis.
Is de naam heel erg verschillend? Want bij de douane hoef je alleen maar je check-in kaart te laten zien en die kijken niet naar de verschillen.
Bij het instappen kijken ze naar je document en naar je check-in kaart. Stel dat het verschil klein is dan merken ze dit niet omdat ze alles snel moeten doen. Stel dat het heel verschillend is.. tja, dan ben je te laat en mag je niet mee.
Wat is het verschil dan? Roepmaam i.p.v Christelijke voornaam. In dat geval geen probleem. Dan zou zelfs een telefoontje naar Ryanair voldoende moeten zijn en kan dat niet (foute callcenter muts) terugbellen zodat je een ander aan delijn krijgt. Verder ligt het eraan waar je naartoe vliegt. Traject Eindhoven - Dublin kijken ze er echt niet naar (ze bliepen de code van je ticket en het is goed). Ze controleren de achternaam en paspoortnummer met dat wat op het scherm verschijnt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:41 schreef zipta het volgende:
[..]
Hmm het verschil is idd dan te groot.. een compleet verschillende naam, alleen de achternaam klopt.
Mooi kut dus... heb geen idee wat ik nou beter kan doen.
Want stel dat ze er niet doorkomt staat ze daar alleen zonder vlucht.
En ik kan hem nu sowieso niet wijzigen, niet per internet en niet per telefoon want ik heb al ingechecked, kan dat op het vliegveld dan nog wel?
Het verschil is idd de roepnaam, helaas staat deze ook niet op het paspoort, daar staat alleen de doopnaam(?) op. Achternaam en paspoortnummer komt wel gewoon overeen uiteraard.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:20 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Roepmaam i.p.v Christelijke voornaam. In dat geval geen probleem. Dan zou zelfs een telefoontje naar Ryanair voldoende moeten zijn en kan dat niet (foute callcenter muts) terugbellen zodat je een ander aan delijn krijgt. Verder ligt het eraan waar je naartoe vliegt. Traject Eindhoven - Dublin kijken ze er echt niet naar (ze bliepen de code van je ticket en het is goed). Ze controleren de achternaam en paspoortnummer met dat wat op het scherm verschijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |