Ik weet niet of je internet (en een printer) tot je beschikking hebt in zweden, maar misschien is het zo dat je pas die bagage kan toevoegen als de heenreis al gevlogen is, maar wel voor het online inchecken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:29 schreef Modi het volgende:
Aha, dus zodra ik online kan inchecken voor de terugvlucht kan ik waarschijnlijk ook bagage toevoegen... Dat zou perfect zijn, ik ga het in de gaten houden bedankt voor de hulp en ik laat het weten of het gelukt is!
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=31446quote:Ryanair schroeft capaciteit op Stansted met 40 procent terug
21-07-2009
DUBLIN - Ryanair schroeft komende winter de capaciteit op de belangrijke hub Londen Stansted met veertig procent terug in vergelijking met deze zomer. In de periode oktober-maart stationeert de Ierse luchtvaartmaatschappij 24 vliegtuigen op Stansted; nu zijn dat er nog veertig. Ryanair noemt de hoge kosten op Stansted en een verhoging van de Britse vliegbelasting als redenen voor de reductie.
Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat Ryanair de wintercapaciteit op Stansted reduceert. Vanwege de recessie staan bovendien de inkomsten onder druk. Dat de Britse regering juist nu de vliegbelasting van tien naar elf pond (12,78 euro)verhoogt en bovendien luchthavenoperator BAA vliegen vanaf Stansted duurder maakt is voor Ryanair onverteerbaar.
Het schrappen van capaciteit op Stansted is mogelijk goed nieuws voor luchthavens in België en Nederland. Ryanair wil de zestien ‘overtollige’ Boeing 737’s namelijk stationeren op luchthavens in landen waar belastingen op vliegtickets zijn geschrapt of verlaagd. Naast België en Nederland zijn dat volgens Ryanair ook Griekenland en Spanje.
In België beschikt Ryanair over een basis in Charleroi; in Nederland worden Eindhoven en Maastricht aangevlogen.
Leuk artikel!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:47 schreef Corkscrew het volgende:
Voor de liefhebbers, het interview met Ryanairbaas Michael O'Leary in de Volkskrant (Intermezzo) is online hier te vinden.
Omdat-ie volgens mij alleen voor abonnees uit te vergroten is, heb ik 'm uit mijn eigen krant ook nog even ingescand:
[ afbeelding ]
Linkerpagina
Rechterpagina
EDIT: ik heb de twee tekstpagina's even achter een linkje gezet, dan laadt de forumpagina niet zo traag meer.
Welk boek? Ruinair?quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:45 schreef secondant het volgende:
artikel was zeker leuk afgelopen zaterdag al zater er wel een paar foutjes in. tenminste als je het boek leest van Ryanair...
quote:
quote:Stung by a ten hour delay and a ¤300 fare to Spain on his native ‘low fares’ airline, Dubliner Paul Kilduff plots revenge - to fly to every country in Europe for the same total outlay, suffering every low fares airline indignity. Armed with no more than 10kg of carry-on baggage, he endures 6 am departures, Six Nations boarding scrums, lengthy bus excursions, terminal anxiety and cabin crew who deliver infamous customer service. Kilduff travels to places he never knew he wanted to go that are probably not quite where he thinks they are and he is not sure what he will do once he gets there, including beautiful Beauvais, cosmopolitan Charleroi, electric Eindhoven, heavenly Haugesund and tropical Tampere. And all this on a cheap Irish airline led by a self-proclaimed ‘obnoxious little bollocks‘, which flies from A to somewhere remotely near B, weighs baggage like gold, charges its passengers to check-in or for wheelchairs, sells them hangover cures and scratch cards, lands its aircraft at the wrong airport, takes court cases against its own pilots and doesn’t even care if Kilduff shows up. On his miserly pan-European exploration he reveals the secrets of the new travel phenomenon favoured by one hundred million plus passengers annually. And his advice to fellow travellers in the ultimate airport holiday book? - "Don’t get mad, get even - Get a one cent airline ticket."
Best leuk boekquote:
Nee al staat die ook nog op het verlanglijstje => Ik bedoelde deze: http://www.bookdepository.co.uk/book/9781845132934/Ryanairquote:
Volgens mij moet je nu ook naar een balie lopen. Die heet alleen niet incheckbalie, maar bagage-afgiftepunt. God mag weten waarom dat goedkoper zou zijn (daar staat immers ook minstens één persoon), maar goed. Zo gaat 't dusquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef Market_Garden het volgende:
Ik heb ook een vraagje, ik vlieg aanstaande maandag voor t eerst met Ryanair (voor de eerste keer uberhaupt) en ben ondertussen ook online ingechecked...
Maar, hoe zit het met de bagage, die lever je normaal toch in bij het inchecken in, en dan zou je daar ook zon label krijgen met je naam e.d. erop zodat ze weten wiens bagage het is enzo?
T komt vast wel goed op Weeze, maar t is wel fijn om van te voren even te weten..
Niemand?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef StrikerZeljko het volgende:
Zijn er nog promotie tarieven voor Rome in September te verwachten?
Ik moet nog een retourtje hebben eind September maar de acties komen (als ze er al zijn voor Rome) niet onder de 65 euro voor Eindhoven..
Ik zie trouwens dat er 10 euro online incheck kosten zijn ineens?
Had ik de laatste keer dat ik vloog niet (halfjaartje geleden), is er wat veranderd?
Dat soort kosten kan bij Ryanair ineens wijzigen. Daar is geen verklaring voor. Of eigenlijk wel: omzet verhogen. Overigens is er wel wat gewijzigd: het niet meer op het vliegveld inchecken, maar online.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:47 schreef StrikerZeljko het volgende:
Iemand zou hier toch op zn minst moeten weten waar die online incheck kosten vandaan zijn gekomen?
error?quote:Op donderdag 23 juli 2009 07:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)Ryanair__.html?p=7,1
Wat een jankverhaal.
Heel goed Ryanair!quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Link is aangepast. http://www.telegraaf.nl/r(...)yanair__.html?p=39,1
Toen ik voor het eerste met Ryanair vloog vanaf Madrid Barajas (in 2007 pas), kon je met bagage natuurlijk nog niet online inchecken. Dus de instapkaart werd ter plekke uitgeprint.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:09 schreef korting het volgende:
[..]
Heel goed Ryanair!
Fuck alle domme mensen die hun instapkaarten niet uitprinten.
En fuck de telegraaf, pauperkrant
Omdat er iemand staat die hem inneemt, je intapkaart bekijkt en je paspoort checkt. Gewoon een incheckbalie, maar dan high-speed!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:35 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje over de bagage. Ik heb voor morgen al online ingecheckt voor de heen en terug weg maar wat doe ik met mijn bagage?? Ik had wel gelezen dat ik die bij een droppoint kon neerleggen maar hoe weten ze dan dat het mijn koffer is en wat de bestemming is????
Volgens mij is die foto gemaakt op Schipholquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Link is aangepast. http://www.telegraaf.nl/r(...)yanair__.html?p=39,1
quote:Incident: Ryanair B738 near Malaga on Jul 21st 2009, unruly passenger
A Ryanair Boeing 737-800, registration EI-EBB performing flight FR-5152 from Marseille (France) to Marrakesh (Morocco), diverted to Malaga due to an unruly passenger on board. The airplane landed safely, the passenger was handed over to Spanish police, but was immediately released again and continued his journey on another flight.
The passenger was asked by a flight attendant to change seats as his legs were blocking an aisle, but the passenger refused.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |