Als je uitstapt en dan binnen 35 minuten weer instapt, dan geldt dat als overstap en hoef je juist niet nog een keer instaptarief te betalen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
Idiotenquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:15 schreef TNA het volgende:
Vooralsnog heb ik mijn OV-chipkaart nog nooit gebruikt, maar ik besloot zojuist wat tegoed aan te schaffen. In Amsterdam is dat te koop in 96 winkels. Prima. Maar het kan nog handiger, gewoon je rekeningnummer invoeren en het tegoed via internet kopen.
Maar wat blijkt? Je moet het tegoed dat al is afgeschreven van je rekening ophalen bij een winkel. En dat kan godverdomme maar bij 6 fucking C1000-winkels?! Kortom, je hebt 96 plekken in Amsterdam waar je ter plekke kunt pinnen, maar als je het via internet bestelt moet je het ophalen, wat maar bij 6 winkels kan. Wat is dan nog het voordeel van via internet bestellen? Dat blijft een mysterie
Klacht: stupiditeit van tegoed opwaarderen bij de OV-chipkaart
dus is dat goedkoper dan het huidige instaptarief dat 1-1,5 uur geldig is ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef Igen het volgende:
Reactie waarmee ik het vorige topic vol maakte:
[..]
Als je uitstapt en dan binnen 35 minuten weer instapt, dan geldt dat als overstap en hoef je juist niet nog een keer instaptarief te betalen.
Ik denk dat zo'n "heen en heel gauw weer terug retourtje", ondanks dat je maar één keer instaptarief betaalt, met de chipkaart alsnog duurder wordt dan nu met de strippenkaart.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus is dat goedkoper dan het huidige instaptarief dat 1-1,5 uur geldig is ?
1 strip is ook goedkoper dan 0,75 cent
Ik neem aan dat die vraag retorisch is. Toch zat ook ik gisteren in de bus het voorlichtingsfoldertje over de OV-chip te lezen. Ik ga heel vaak even heen en weer van waar ik woon naar, met de bus een kwartiertje, het noorden van de woonplaats, alwaar ik dan boodschappen doe bij de Lidl. Dat kost twee strippen, en als je zegt 'ik heb al afgestempeld' kun je op de terugweg weer gewoon doorlopen mits binnen het uur.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: is het niet doodnormaal dat een retourtje iets duurder is dan een enkele reis?
Heb je in je portemenee nog andere kaarten met een chip (bijvoorbeeld een skipas) zitten dat het daarom niet werkt?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:00 schreef HiZ het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik mijn chipkaart echt tegen de scanner moet leggen voordat ie gelezen wordt. Andere mensen halen hun tas of portemonnee voor dat ding en zijn klaar. Ik moet 'm dus eruithalen en zit dan de hele rit met dat ding in m'n handen omdat het bij het uitstappen net zo gaat.
Dat was altijd al het geval, met een strippenkaart betaal je ook altijd 1 strip extra bij het totaal aantal zones.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef Mr.J het volgende:
Ik baal nog steeds van het feit dat je hier in A'dam iig niet per km betaald, maar er ook nog eens 0,75 instaptarief bijkrijgt.
Ben je van Amstelveen --> Zuid WTC (20 haltes) pak em beet 1,50 kwijt, ben je voor Buitenveldert --> Zuid WTC (3 haltes) in ene 0,90 kwijt.
Jep, maar omdat het nu toch per KM gaat is dat totaal irrelevant geworden, en had men net zo goed alleen een KM prijs kunnen doen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat was altijd al het geval, met een strippenkaart betaal je ook altijd 1 strip extra bij het totaal aantal zones.
Ja een toegangskaart voor het gebouw waar ik werk, maar die werkt zelfs als ie in de metalen cardbox blijft zitten met de ov-kaart erbij. Daarvoor hoef ik alleen het klepje te openen zodat de halve kaart zichtbaar is. Maar die OV kaart moet eruit en TEGEN de lezer worden gehouden. Zelfs een klein beetje ervanaf levert op dat ie niet wordt gelezen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je in je portemenee nog andere kaarten met een chip (bijvoorbeeld een skipas) zitten dat het daarom niet werkt?
Uh, nee?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jep, maar omdat het nu toch per KM gaat is dat totaal irrelevant geworden, en had men net zo goed alleen een KM prijs kunnen doen.
Waarom zou je korte ritjes duurder willen maken?quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Uh, nee?
In beide gevallen is het de bedoeling dat korte ritjes duurder zijn per eenheid dan lange ritjes. Of die eenheden nou zones, kilometers of koeien zijn maakt daarbij geen ruk uit.
Korte ritten worden voornamelijk door ouderen gedaan en die kunnen niets anders dan met de bus.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je korte ritjes duurder willen maken?
Ja dat snap ik ook wel dat het is om meer geld binnen te halen, maar vroeger konden ze zich nog verschuilen achter een "instaptarief" omdat je nooit kon weten hoe ver iemand ging reizen, tenminste niet echt nauwkeurig, nu kan men dat tot op de meter nauwkeurig, dus is het niet meer nodig.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Korte ritten worden voornamelijk door ouderen gedaan en die kunnen niets anders dan met de bus.
Is dus een cash-cow
Heel simpel, ze willen het OV vrijhouden voor noodzakelijke verkeersstromen. Als je voor 30 cent van het Koningsplein naar het Leidseplein kan, dan wordt het nagenoeg onmogelijk om de tram te nemen voor een langere route vanaf dat de haltes daar. Tenzij je veel meer trams gaat inzetten. Het is simpeler mensen die maar één of twee haltes meewillen buiten de deur te houden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je korte ritjes duurder willen maken?
Al was het gratis, dat kutstukje loop je toch even?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heel simpel, ze willen het OV vrijhouden voor noodzakelijke verkeersstromen. Als je voor 30 cent van het Koningsplein naar het Leidseplein kan, dan wordt het nagenoeg onmogelijk om de tram te nemen voor een langere route vanaf dat de haltes daar. Tenzij je veel meer trams gaat inzetten. Het is simpeler mensen die maar één of twee haltes meewillen buiten de deur te houden.
Ik weiger te geloven dat dat het argument achter de basisstrip was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel dat het is om meer geld binnen te halen, maar vroeger konden ze zich nog verschuilen achter een "instaptarief" omdat je nooit kon weten hoe ver iemand ging reizen, tenminste niet echt nauwkeurig, nu kan men dat tot op de meter nauwkeurig, dus is het niet meer nodig.
Teveel mensen dus niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Al was het gratis, dat kutstukje loop je toch even?
mijn chipkaart moet er anders ook tegen worden gehouden, helemaal erop, anders leest hij hem niet,quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja een toegangskaart voor het gebouw waar ik werk, maar die werkt zelfs als ie in de metalen cardbox blijft zitten met de ov-kaart erbij. Daarvoor hoef ik alleen het klepje te openen zodat de halve kaart zichtbaar is. Maar die OV kaart moet eruit en TEGEN de lezer worden gehouden. Zelfs een klein beetje ervanaf levert op dat ie niet wordt gelezen.
quote:Geachte heer Q.,
Dank u wel voor uw reactie van 15-07-2009.
Helaas kunnen wij uw vraag niet beantwoorden. Met uw vraag kunt zich het beste richten tot het Openbaar Vervoerbedrijf.
Bij ons in het systeem is uw kaart niet geblokkeerd, dit houdt in dat het vervoerbedrijf uw OV-chipkaart heeft geblokkeerd.
Zij kunnen uw kaart uitlezen en kijken wat het probleem is.
U kunt bij ons alleen terecht voor vragen die specifiek over de OV-chipkaart gaan. U kunt hierbij denken aan zaken als een uitleg over het gebruik van de OV-chipkaart en meldingen van verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart. Het Openbaar Vervoerbedrijf kan uw vraag wel beantwoorden.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Anita Van Den Berg
Klantenservice OV-chipkaart
standaard antwoord van de OV chipkaart klantenservice, wij weten het niet, ga maar naar de vervoerderquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:02 schreef Q. het volgende:
Ik had TLS gemaild over mijn Chipkaart-problemen:
[..].
Kastje gevonden. Op zoek naar de muur!
Gewoon naar een andere medewerker gaan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:43 schreef raptorix het volgende:
Ik had probleem met me prepaid kaart, dus ik ga naar de service balie van GVB op weesperplein, zegt dat wijf: Ja mijnheer wij zijn niet verantwoordelijk voor de poortjes, dus u moet niert bij ons zijn, sjonge jong, ik zal van de week me uitdraai eens posten, kennelijk wordt soms de incheck niet geregistreert, en als je dan uitcheckt bij een checkout-only poortje, rekenen ze dus het maximale tarief!
dan zie zelf ik geen voordeel, je betaald weer, al is het minder ,maar toch, je bent geld kwijt op de terugreis terwijl je dat met de strippenkaart binnen een uur niet kwijt bent.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef Igen het volgende:
Reactie waarmee ik het vorige topic vol maakte:
[..]
Als je uitstapt en dan binnen 35 minuten weer instapt, dan geldt dat als overstap en hoef je juist niet nog een keer instaptarief te betalen.
Nogmaals: het is toch volstrekt logisch dat een retourtje meer kost dan een enkele reis?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:39 schreef janimie het volgende:
[..]
dan zie zelf ik geen voordeel, je betaald weer, al is het minder ,maar toch, je bent geld kwijt op de terugreis terwijl je dat met de strippenkaart binnen een uur niet kwijt bent.
Zo blijf je ook het file probleem behouden, men wil dat iedereen meer gebruik gaat maken van het OV maar die wordt alleen maar duurder gemaakt.
met de trein/vliegtuig is dat misschien logisch en uiteindelijk betaal je met een str.kaart ook gewoon dezelfde prijs buiten dat uur. Maar dat het een probleem voor je is dat je binnen 1 uur nix hoeft te stempelen snap ik niet. Dat was juist 1 van de voordelen aan zon strippenkaart en een manier om bijv. het milieuprobleem aan te pakken en meer mensen in het OV ipv in de auto te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Nogmaals: het is toch volstrekt logisch dat een retourtje meer kost dan een enkele reis?
En voor forensen maakt het niks uit, want die gaan toch niet binnen het uur weer terug naar huis.
Bij de strippenkaart was het vooral een technische beperking - vaak kun je niet met zekerheid zeggen of iemand nou heen of terug rijdt doordat de stempel alleen een zonenummer bevat.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:43 schreef janimie het volgende:
[..]
met de trein/vliegtuig is dat misschien logisch en uiteindelijk betaal je met een str.kaart ook gewoon dezelfde prijs buiten dat uur. Maar dat het een probleem voor je is dat je binnen 1 uur nix hoeft te stempelen snap ik niet. Dat was juist 1 van de voordelen aan zon strippenkaart en een manier om bijv. het milieuprobleem aan te pakken en meer mensen in het OV ipv in de auto te krijgen.
Dat laatste is flauwekul.quote:De invoering van de ov-chip valt voor mij iig vies tegen:
- tis niet alleen duur bij vooral kortere routes -die weer te lang zijn om te lopen-,
- iedereen kan ook nog eens zien waar je zoal naar toe reist , alles wordt opgeslagen.
- daar komt bij dat zon systeem geen rekening houdt met metro storingen, ik heb eens 3 kwartier op het perron moeten staan door 1 of ander mega vertraging , in een buurt waar je alleen de metro tot je beschikking hebt. De ov chip kaart pikt rustig 4 euro in omdat het lijkt alsof je niet hebt uitgecheckt wanneer je op de zelfde halte weer uitcheckt om voor je zelf vervangend vervoer te regelen.
hoezo is het gratis ? en bij jouw gebruik zoals je het beschrijft ben je dus gewoon strafbaar want aan het eind van iedere enkele reis moet je uitchecken en daarna weer inchecken voor een nieuwe (vervolg c.q terug)reisquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de strippenkaart was het vooral een technische beperking - vaak kun je niet met zekerheid zeggen of iemand nou heen of terug rijdt doordat de stempel alleen een zonenummer bevat.
[..]
Dat laatste is flauwekul.
Sterker nog: op bijvoorbeeld station Duivendrecht zijn geen poortjes voor het overstappen tussen trein en metro, dus als ik daar met de metro heen ga om iemand op te halen betaal ik alleen ¤ 0,75 instaptarief voor het retourtje, omdat ik thuis incheck en ook thuis pas weer uitcheck. En als ik heel snel zou zijn, dan is het zelfs gratis.
precies , als je snel bent, is het gratis! maar na een bepaalde tijd wordt je geld gewoon ingeslikt als je te laat uitcheckt op dezelfde perron, omdat het lijkt alsof je een wereldreis hebt gemaakt zonder in of uit te checken terwijl je in werkelijkheid al die tijd hebt vast gestaan op die 1ne perron, dus nix flauwekul, ik weet wat ik zag toen ik daar weg wilde na 3 kwartier! Had ik binnen een half uur uitgecheckt dan was er nix aan de handquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:52 schreef Igen het volgende:
Dat laatste is flauwekul.
Sterker nog: op bijvoorbeeld station Duivendrecht zijn geen poortjes voor het overstappen tussen trein en metro, dus als ik daar met de metro heen ga om iemand op te halen betaal ik alleen ¤ 0,75 instaptarief voor het retourtje, omdat ik thuis incheck en ook thuis pas weer uitcheck. En als ik heel snel zou zijn, dan is het zelfs gratis.![]()
Zolang ik het station niet verlaat hoef ik niet tussentijds uit en in te checken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo is het gratis ? en bij jouw gebruik zoals je het beschrijft ben je dus gewoon strafbaar want aan het eind van iedere enkele reis moet je uitchecken en daarna weer inchecken voor een nieuwe (vervolg c.q terug)reis
dus wel, wat jij doet is gewoon zwartrijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Zolang ik het station niet verlaat hoef ik niet tussentijds uit en in te checken.
Als jij het zo goed weet, laat mij dan maar eens zien volgens welke juridische voorwaarden je binnen één reis binnen het metrosysteem niet eerst de ene kant op en dan de andere kant op moet reizen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus wel, wat jij doet is gewoon zwartrijden.
Het is eerlijker prijzen te vergelijken als je je wel aan de regels houdt
lees de folder maar zou ik zeggen of vraag het aan GVB medewerkerquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Als jij het zo goed weet, laat mij dan maar eens zien volgens welke juridische voorwaarden je binnen één reis binnen het metrosysteem niet eerst de ene kant op en dan de andere kant op moet reizen.
Immers: onschuldig tot het tegendeel bewezen.
U hebt gezocht op het woord: juridisch.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees de folder maar zou ik zeggen of vraag het aan GVB medewerker
Als je prijzen vergelijkt, moet je de prijzen vergelijken van legale ritten en niet van een legale en illegale rit.
Ik had de mijne vrij vroeg al gekocht, zou het daaraan liggen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
mijn chipkaart moet er anders ook tegen worden gehouden, helemaal erop, anders leest hij hem niet,
In de metro dan
zou kunnen, ik had hem ook vroeg.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had de mijne vrij vroeg al gekocht, zou het daaraan liggen?
In Amsterdam zie ik dat dus wel, vrouwen die hun tas voor de lezer houden en dat die dan in/uitcheckt. Ik vind het echt hartstikke irritant.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
zou kunnen, ik had hem ook vroeg.
Maar ik zie in de Rotterdamse metro alleen maar mensen die hem altijd uit de zak/tas halen. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een tas er voor houdt ofzo, dus het zal in Rotterdam wellicht anders werken
Mochten de vervoerders zulke verhogingen wel doorvoeren als de chip ingevoerd zou gaan worden?quote:'GVB Amsterdam moet beter communiceren over chipkaart'
Uitgegeven: 22 juli 2009 11:05
Laatst gewijzigd: 22 juli 2009 11:04
AMSTERDAM - Wil de introductie van de OV-chipkaart in augustus niet op een chaos uitlopen dan moet het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB meer aan communicatie gaan doen.
Dat stelt 'OV-ambassadeur' Jeltje van Nieuwenhoven tegenover NU.nl. De oud-politica heeft op verzoek van staatssecretaris Huizinga onderzoek laten uitvoeren naar de acceptatie van betaalmiddel.
Sterk verdeeld
Reizigers blijken sterk verdeeld te zijn over de OV-chipkaart. Slechts 31 procent van de 1550 ondervraagden ziet de kaart wel zitten, terwijl 39 procent er juist niets in ziet. 30 procent staat er neutraal tegenover. Wanneer er nog een strippenkaart gebruikt kan worden zal 62 procent van de klanten dat doen, terwijl slechts een kwart overstapt op de chip.
Als mensen de kaart gebruiken is 45 procent positief, terwijl 17 procent negatief over het systeem blijft. Nadat het elektronisch reisbiljet in de Rotterdamse metro verplicht is geworden blijft 22 procent van de inwoners van de havenstad negatief, terwijl 58 procent het 'accepteert'.
Voorlichting
"De acceptatiegraad is over het algemeen inderdaad niet erg hoog, maar uit het onderzoek blijkt ook dat 40 procent nog niet weet hoe reizen met de kaart precies gaat", stelt van Nieuwenhoven. "Er moet dus heel veel aan voorlichting worden gedaan. Mensen moeten weten dat als er dingen misgaan er een geen-gezeurgarantie geldt."
De straat op
Volgens de onderzoekers beïnvloeden het negatieve imago van het openbaar vervoer en de perikelen rond de OV-chipkaart het uitblijvend enthousiasme voor het systeem. Van Nieuwenhoven herkent dat beeld: "Er is veel negatieve publiciteit geweest en er lijkt weinig aandacht voor de goede kanten van het systeem."
Zij roept het GVB op om vooral actief te communiceren en lering te trekken van de ervaring van Rotterdam. "Je moet mensen goed uitleggen wat er precies gaat veranderen", stelt de OV-Ambassadeur.
"Men moet in Amsterdam niet eigenwijs zijn. Alle medewerkers moeten het kantoor uit en reizigers gaan informeren. Bij het RET is dat ook gebeurd en dat heeft heel erg geholpen. Leer daarvan."
In aanloop naar het verbannen van de strippenkaart in de metro van de hoofdstad is er wel een communicatieplan, maar volgens van Nieuwenhoven moet echt alles op alles worden gezet.
Beeldvorming
Dat ze de oproep doet komt voort uit negatieve beeldvorming rond het miljardenproject. Het laatste jaar was er veel berichtgeving over problemen rond beveiliging, de rapportages en de vraag of er een bankstatus verplicht is. Volgens de onderzoekers heeft dat de geloofwaardigheid van de overheid en de vervoerbedrijven ondermijnd.
Prijsverhoging
Overigens blijft het rommelen rond de OV-chipkaart. Zo bleek het Amsterdamse GVB de invoering van het systeem aan te grijpen om de prijs enkele reis van 1,60 euro te verhogen naar 2,60 euro en een twee-uurskaartje van 2,40 euro naar vijf euro.
Deze kaartjes blijken regelmatig defect, waardoor reizigers problemen krijgen. Wie op een kaart met saldo reist en vergeet uit te checken betaalt een basisbedrag. Bij bus, tram en metro is dat vier euro, maar de NS straft vergeetachtigheid met twintig euro.
Dus je hebt een handtas uit Amsterdam nodigquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
In Amsterdam zie ik dat dus wel, vrouwen die hun tas voor de lezer houden en dat die dan in/uitcheckt. Ik vind het echt hartstikke irritant.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mochten de vervoerders zulke verhogingen wel doorvoeren als de chip ingevoerd zou gaan worden?
En ja communiceren dat hoeft toch niet, bovenaan de organisatie piramide heeft men het volgende gedacht: We geven jullie gewoon zo'n kaart en zoek het daarna maar uit. Zowel de mensen op de vloer als wel het publiek die er gebruik van moeten gaan maken
Zeker geen verademing, elke keer in en uitchecken, allemaal extra handelingen t.o.v mijn oude abonnement, elke keer weer je kaart bij de hand houden, elke maand weer in de rij staan bij een RET servicepunt voor een nieuw abonnement, wat ik vroeger gewoon in de winkel kon doen op elk gewenst tijdstip.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:36 schreef OldJeller het volgende:
En, hoe bevalt de kaart bij de gebruikers onder de FOK! users? Werkelijke verademing t.o.v. de strippenkaart?
Zijn er al loops and holes gevonden?
Zoals ik een keer las dat iemand de bus instapt.. incheckt.. en bij de eerstvolgende halte uitcheckt, maar gewoon blijft zitten en vervolgens bij de werkelijke bestemming (paar haltes verder) uitstapt, en daardoor maar voor één halte betaalt. Werkt dat?
Hoe zit het met de metro en trein?
loops ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:36 schreef OldJeller het volgende:
En, hoe bevalt de kaart bij de gebruikers onder de FOK! users? Werkelijke verademing t.o.v. de strippenkaart?
Zijn er al loops and holes gevonden?
Zoals ik een keer las dat iemand de bus instapt.. incheckt.. en bij de eerstvolgende halte uitcheckt, maar gewoon blijft zitten en vervolgens bij de werkelijke bestemming (paar haltes verder) uitstapt, en daardoor maar voor één halte betaalt. Werkt dat?
Hoe zit het met de metro en trein?
Zeker 1 handeling meer dan 1 keer je abonnement aan de chauffeur te laten zien.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
\
[..]
Zeker geen verademing, elke keer in en uitchecken, allemaal extra handelingen t.o.v mijn oude abonnement, elke keer weer je kaart bij de hand houden, elke maand weer in de rij staan bij een RET servicepunt voor een nieuw abonnement, wat ik vroeger gewoon in de winkel kon doen op elk gewenst tijdstip.
1 ? Kan je niet tellen misschien ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeker 1 handeling meer dan 1 keer je abonnement aan de chauffeur te laten zien.
Wow..wat een extra moeite.
Als ik je eerder posts lees dan denk ik dat je zit te zeuren om het zeuren.
Kan ik al overal alle producten kopen ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeker 1 handeling meer dan 1 keer je abonnement aan de chauffeur te laten zien.
Wow..wat een extra moeite.
Als ik je eerder posts lees dan denk ik dat je zit te zeuren om het zeuren.
Het is wat he, je zou er eigenlijk geld voor moeten vragen dat je zoveel moeite moet doen om met het OV te reizen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
1 ? Kan je niet tellen misschien ?
Ik ga met bus en metro naar mijn werk, 4x in en uitchecken heen, 4x terug = 8
Ook 8x de kaart uit mijn zak halen.
Eerst liet ik mijn abonnement zien, daarna kon ik gewoon verder = 2 handelingen
8-2 = 1 ?????????????
Pas als er bij jou voor de deur zo'n automaat zou staan ben jij tevreden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kan ik al overal alle producten kopen ?
Kan ik al via internet mijn transacties uitprinten ? Alle 160 per maand ? Makkelijk
Straks kom je ook nog met het argument dat het goedkoper is geworden.
Waarom verander jij altijd je username weer ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:19 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het is wat he, je zou er eigenlijk geld voor moeten vragen dat je zoveel moeite moet doen om met het OV te reizen.
Man, jij zoekt problemen op, om hier te kunnen zeuren.
Zeg wijsneus, over welke username heb je het.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom verander jij altijd je username weer ?
Zeker ook al 2x gereist met de chipkaart ?
Vertel jij even je ervaringen hier
Al meer dan jij denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom verander jij altijd je username weer ?
Zeker ook al 2x gereist met de chipkaart ?
Vertel jij even je ervaringen hier
Ja vast, daarom zet het GVB straks 600 man in. Die wegwerpkaarten zijn ook fantastisch he ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Al meer dan jij denk ik.
Maar jij schijnt de enige te zijn met problemen.
Bron?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vast, daarom zet het GVB straks 600 man in. Die wegwerpkaarten zijn ook fantastisch he ?
UH is 1 pagina terug teveel moeite ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Bron?
Of is dat teveel gevraagd aan je?
Je bent al tog topics bezig om de OV kaart te bashen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
UH is 1 pagina terug teveel moeite ?
En je bent ook veel meer geld uit, heb je al bij jezelf uitgerekend hoeveel je nu meer betaald met die ovchip ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
1 ? Kan je niet tellen misschien ?
Ik ga met bus en metro naar mijn werk, 4x in en uitchecken heen, 4x terug = 8
Ook 8x de kaart uit mijn zak halen.
Eerst liet ik mijn abonnement zien, daarna kon ik gewoon verder = 2 handelingen
8-2 = 1 ?????????????
Nee ik heb abonnement, dus ik ben net zoveel kwijt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:46 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
En je bent ook veel meer geld uit, heb je al bij jezelf uitgerekend hoeveel je nu meer betaald met die ovchip ?
Dan ga je lekker met de auto, scooter of fiets of lopend.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ik heb abonnement, dus ik ben net zoveel kwijt.
Dat de chipkaart duurder is, is een feit
instaptarief is 2 tot 3x zo kort geldig en de meeste ritten, korte ritten en zonegrenzen uitgezonderd, zijn duurder ja. Zie ook wegwerpkaarten die dubbel zo duur kosten nu. Retourtjes in de trein die worden afgeschaft.
En aanschafkosten uiteraard.
Dan weet ik ondanks idd de andere nadelen niet wat jij te klagen hebt en te zoeken hebt hier, ik betaal namelijk wel meer met de ov chip en ik baal gewoon van dat ding.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ik heb abonnement, dus ik ben net zoveel kwijt.
Dat de chipkaart duurder is, is een feit
instaptarief is 2 tot 3x zo kort geldig en de meeste ritten, korte ritten en zonegrenzen uitgezonderd, zijn duurder ja. Zie ook wegwerpkaarten die dubbel zo duur kosten nu. Retourtjes in de trein die worden afgeschaft.
En aanschafkosten uiteraard.
Haha, nee hoor, wat ik al zei ik heb al een paar keer meegemaakt, dat poortjes niet open gingen, terwijl de afleesapparatuur wel werkte, waardoor ik niet meer legaal door de poortjes kon.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:19 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Dan weet ik ondanks idd de andere nadelen niet wat jij te klagen hebt en te zoeken hebt hier, ik betaal namelijk wel meer met de ov chip en ik baal gewoon van dat ding.
Jou enige minpunt is dat je vaker je arm uit moet steken
Bij rotterdam CS is het vooral 's ochtends zekers drama, gelukkig hoef ik daar nooit te zijn, maar rennen voor de metro is tevergeefs. Er staat gegarandeerd een file van mensen bij te weinig poortjes . Wat dat betrefd hebben ze het bij kralingse zoom beter geregeld, daar staan 10 poortjes -goed uitziende- klaar om de stroom aan mensen op te vangen. De poortjes in Rdam CS zijn meestal niet alleen buiten dienst maar zien er ook vaak goed gesloopt en gehavend uit .. terecht overigensquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Er zijn ook regelmatig poortjes dagen buiten dienst, allemaal niet zo erg nu bij een druk metrostation, maar straks landelijk sta je gewoon vast.
LOL maar je kan al ruim voor je uitstapt al uitchecken he, wie controleerd dat nog in een volle busquote:En bij de bus ook, lekker met een volle spitsbus uitchecken bij 2 van die dingen, nou de helft staat nu al een km voor het eindpunt klaar om de bus uit te sprinten. En LET OP HE als het bij de bus misgaat (nu 4% volgens de RET) kan je dus ook niet meer met de metro verder.
Volgens zijn profiel zit ie al langer op Fok!, maar zijn postings hier tonen inderdaad overeenkomsten met anderen...quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom verander jij altijd je username weer ?
Zeker ook al 2x gereist met de chipkaart ?
Vertel jij even je ervaringen hier
Of vóór je halte...quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
LOL maar je kan al ruim voor je uitstapt al uitchecken he, wie controleerd dat nog in een volle bus![]()
En anders vroeg uitchecken na de voorlaatste halte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |