abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71222607
\
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:36 schreef OldJeller het volgende:
En, hoe bevalt de kaart bij de gebruikers onder de FOK! users? Werkelijke verademing t.o.v. de strippenkaart?

Zijn er al loops and holes gevonden?
Zoals ik een keer las dat iemand de bus instapt.. incheckt.. en bij de eerstvolgende halte uitcheckt, maar gewoon blijft zitten en vervolgens bij de werkelijke bestemming (paar haltes verder) uitstapt, en daardoor maar voor één halte betaalt. Werkt dat?
Hoe zit het met de metro en trein?
Zeker geen verademing, elke keer in en uitchecken, allemaal extra handelingen t.o.v mijn oude abonnement, elke keer weer je kaart bij de hand houden, elke maand weer in de rij staan bij een RET servicepunt voor een nieuw abonnement, wat ik vroeger gewoon in de winkel kon doen op elk gewenst tijdstip.

Straks in de bus wordt het helemaal leuk, 30 man langs 2 poortjes.
Ik heb al 3x voor een poortje gestaan dat niet openging, terwijl de apparatuur wel aangaf dat ik uitgecheckt was.

En mijn transacties kan ik nog steeds niet declareren, ik heb ongeveer 80 ! transacties nu per maand, straks met de bus erbij dus 160 ! en op veel dagen ontbreekt er gewoon een stuk.

Ja dan kan ik elke dag bij een automaat gaan staan in de stad voor mijn laatste 10 transacties, maar naar 4 jaar testen mag die site toch wel eens goed gaan werken
pi_71222728
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:36 schreef OldJeller het volgende:
En, hoe bevalt de kaart bij de gebruikers onder de FOK! users? Werkelijke verademing t.o.v. de strippenkaart?

Zijn er al loops and holes gevonden?
Zoals ik een keer las dat iemand de bus instapt.. incheckt.. en bij de eerstvolgende halte uitcheckt, maar gewoon blijft zitten en vervolgens bij de werkelijke bestemming (paar haltes verder) uitstapt, en daardoor maar voor één halte betaalt. Werkt dat?
Hoe zit het met de metro en trein?
loops ?

Ja hoor, gewoon via de liften gaan bij metrostations en je kan gratis naar binnen en buiten.
Ja dat werkt in de bus zo, in de trein wordt het nog leuker, want als je incheckt kan je heel de dag reizen, als je aan het eind maar uitcheckt bij hetzelfde station.

Ze zien alleen maar dat je ingecheckt ben, dus je heb betaald bij controle.
Als je tenminste op saldo kan reizen in de trein, wat nou net heel de bedoeling was van de chipkaart.

Busmaatschappijen hebben al geklaagd bij de staatssecretaris over het toegenomen zwartrijden in bussen en trams
pi_71222757
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
\
[..]

Zeker geen verademing, elke keer in en uitchecken, allemaal extra handelingen t.o.v mijn oude abonnement, elke keer weer je kaart bij de hand houden, elke maand weer in de rij staan bij een RET servicepunt voor een nieuw abonnement, wat ik vroeger gewoon in de winkel kon doen op elk gewenst tijdstip.
Zeker 1 handeling meer dan 1 keer je abonnement aan de chauffeur te laten zien.
Wow..wat een extra moeite.

Als ik je eerder posts lees dan denk ik dat je zit te zeuren om het zeuren.
pi_71222837
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

1 ? Kan je niet tellen misschien ?

Ik ga met bus en metro naar mijn werk, 4x in en uitchecken heen, 4x terug = 8
Ook 8x de kaart uit mijn zak halen.

Eerst liet ik mijn abonnement zien, daarna kon ik gewoon verder = 2 handelingen
8-2 = 1 ?????????????
pi_71222859
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Kan ik al overal alle producten kopen ?
Kan ik al via internet mijn transacties uitprinten ? Alle 160 per maand ? Makkelijk

Straks kom je ook nog met het argument dat het goedkoper is geworden.
pi_71222873
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

8-2 = 1 ?????????????
Het is wat he, je zou er eigenlijk geld voor moeten vragen dat je zoveel moeite moet doen om met het OV te reizen.
Man, jij zoekt problemen op, om hier te kunnen zeuren.
pi_71222909
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kan ik al overal alle producten kopen ?
Kan ik al via internet mijn transacties uitprinten ? Alle 160 per maand ? Makkelijk

Straks kom je ook nog met het argument dat het goedkoper is geworden.
Pas als er bij jou voor de deur zo'n automaat zou staan ben jij tevreden.
Zo een type ben je.
pi_71222912
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:19 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het is wat he, je zou er eigenlijk geld voor moeten vragen dat je zoveel moeite moet doen om met het OV te reizen.
Man, jij zoekt problemen op, om hier te kunnen zeuren.
Waarom verander jij altijd je username weer ?
Zeker ook al 2x gereist met de chipkaart ?
Vertel jij even je ervaringen hier
pi_71222945
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeg wijsneus, over welke username heb je het.
Als je geen beter antwoord hebt, kom dan niet aan met deze onzin.
pi_71222969
quote:

[..]

Al meer dan jij denk ik.
Maar jij schijnt de enige te zijn met problemen.
pi_71223149
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Al meer dan jij denk ik.
Maar jij schijnt de enige te zijn met problemen.
Ja vast, daarom zet het GVB straks 600 man in. Die wegwerpkaarten zijn ook fantastisch he ?
pi_71223188
Volgens mij is die OV chipkaart gewoon een urban legend. Men praat er al jaren over maar ik moet de eerste nog zien.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_71223199
ik vind het duur, het enige voordeel aan de kaart is dat je niet hoeft na te denken over het aantal af te stempelen strippen of in welke zone je zit en hoeveel strippen je in totaal kwijt bent als je over moet stappen en je haalt sneller de metro mits er geen file voor de incheckpoort staat, en dat is ook weer meteen een nadeel aan de ovchip, wanneer je maar een paar poortjes op het perron hebt staan en de metro komt er elk moment aan, maar er staat een hele file verkeer aan mensen voor je dan weet je al dat je de metro gemist hebt Zeker als er een paar mensen voor je staan die die metro net niet nodig hebben. het schiet niet op dan
pi_71223222
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja vast, daarom zet het GVB straks 600 man in. Die wegwerpkaarten zijn ook fantastisch he ?
Bron?

Of is dat teveel gevraagd aan je?
pi_71223247
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:30 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Bron?

Of is dat teveel gevraagd aan je?
UH is 1 pagina terug teveel moeite ?

Of is dat teveel gevraagd van je ? Je verdiepen in het onderwerp ?
pi_71223309
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

UH is 1 pagina terug teveel moeite ?
Je bent al tog topics bezig om de OV kaart te bashen.
Als het je zo tegen staat, ga je toch met eigen vervoer.
Desnoods de fiets.
pi_71223636
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

8-2 = 1 ?????????????
En je bent ook veel meer geld uit, heb je al bij jezelf uitgerekend hoeveel je nu meer betaald met die ovchip ?
pi_71223805
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:46 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

En je bent ook veel meer geld uit, heb je al bij jezelf uitgerekend hoeveel je nu meer betaald met die ovchip ?
Nee ik heb abonnement, dus ik ben net zoveel kwijt.

Dat de chipkaart duurder is, is een feit

instaptarief is 2 tot 3x zo kort geldig en de meeste ritten, korte ritten en zonegrenzen uitgezonderd, zijn duurder ja. Zie ook wegwerpkaarten die dubbel zo duur kosten nu. Retourtjes in de trein die worden afgeschaft.
En aanschafkosten uiteraard.
pi_71223993
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

instaptarief is 2 tot 3x zo kort geldig en de meeste ritten, korte ritten en zonegrenzen uitgezonderd, zijn duurder ja. Zie ook wegwerpkaarten die dubbel zo duur kosten nu. Retourtjes in de trein die worden afgeschaft.
Dan ga je lekker met de auto, scooter of fiets of lopend.
Alleen de zon gaat voor niks op.
pi_71224600
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan weet ik ondanks idd de andere nadelen niet wat jij te klagen hebt en te zoeken hebt hier, ik betaal namelijk wel meer met de ov chip en ik baal gewoon van dat ding.
Jou enige minpunt is dat je vaker je arm uit moet steken
pi_71224797
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:19 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Dan weet ik ondanks idd de andere nadelen niet wat jij te klagen hebt en te zoeken hebt hier, ik betaal namelijk wel meer met de ov chip en ik baal gewoon van dat ding.
Jou enige minpunt is dat je vaker je arm uit moet steken
Haha, nee hoor, wat ik al zei ik heb al een paar keer meegemaakt, dat poortjes niet open gingen, terwijl de afleesapparatuur wel werkte, waardoor ik niet meer legaal door de poortjes kon.

Er zijn ook regelmatig poortjes dagen buiten dienst, allemaal niet zo erg nu bij een druk metrostation, maar straks landelijk sta je gewoon vast.

En bij de bus ook, lekker met een volle spitsbus uitchecken bij 2 van die dingen, nou de helft staat nu al een km voor het eindpunt klaar om de bus uit te sprinten. En LET OP HE als het bij de bus misgaat (nu 4% volgens de RET) kan je dus ook niet meer met de metro verder.

Het kost allemaal zoveel tijd, waardoor je gewoon je aanlsuitingen mist.

Laat staan hoe ik straks 160 transacties moet gaan declareren bij mijn werkgever

En daarbij, ik denk nog weleens aan andere mensen, zoals jij, die duurder uit zijn
pi_71225669
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er zijn ook regelmatig poortjes dagen buiten dienst, allemaal niet zo erg nu bij een druk metrostation, maar straks landelijk sta je gewoon vast.
Bij rotterdam CS is het vooral 's ochtends zekers drama, gelukkig hoef ik daar nooit te zijn, maar rennen voor de metro is tevergeefs. Er staat gegarandeerd een file van mensen bij te weinig poortjes . Wat dat betrefd hebben ze het bij kralingse zoom beter geregeld, daar staan 10 poortjes -goed uitziende- klaar om de stroom aan mensen op te vangen. De poortjes in Rdam CS zijn meestal niet alleen buiten dienst maar zien er ook vaak goed gesloopt en gehavend uit .. terecht overigens
quote:
En bij de bus ook, lekker met een volle spitsbus uitchecken bij 2 van die dingen, nou de helft staat nu al een km voor het eindpunt klaar om de bus uit te sprinten. En LET OP HE als het bij de bus misgaat (nu 4% volgens de RET) kan je dus ook niet meer met de metro verder.
LOL maar je kan al ruim voor je uitstapt al uitchecken he, wie controleerd dat nog in een volle bus
En anders vroeg uitchecken na de voorlaatste halte
  donderdag 23 juli 2009 @ 02:34:24 #73
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71238583
quote:

[..]

Volgens zijn profiel zit ie al langer op Fok!, maar zijn postings hier tonen inderdaad overeenkomsten met anderen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 23 juli 2009 @ 02:36:55 #74
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71238607
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:50 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

LOL maar je kan al ruim voor je uitstapt al uitchecken he, wie controleerd dat nog in een volle bus
En anders vroeg uitchecken na de voorlaatste halte
Of vóór je halte...
(Tis wel zwartrijden dan, maar je helpt op die manier wel opstoppingen voorkomen)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71238660
Enkele vragen van mijn kant:

Ik ben een student en krijg van de gemeente een OV kaart waardoor ik doordeweeks gratis met het Openbaar Vervoor kan reizen. Hoe werkt dit met een OV-chipkaart? Is mijn OV chipkaart automatisch geupgrade waardoor ik doordeweeks mijn OV chip kaart kan gebruiken zonder op te laden?

Is er een mogelijkheid om je saldo te bekijken?

Hoe laad je je chipkaart op? Zijn er verschillende bedragen, 10-20-30 euro etc.?

super bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')