Supertip, zelf nog niet eens aan gedacht!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:45 schreef Kersjes het volgende:
Trouwens, nog even een tip wat wasgoed enzo betreft: schaf een eigen wasmand voor de baby aan!
M. komt bijvoorbeeld standaard thuis met motorolie, accuzuur en meer van dat soort troep op zijn werkkleding, niet bepaald iets waar je de schattige tere babykleertjes aan bloot wil stellen. Nu doen vast niet alle mannen zulk vies werk als de mijne, maar een eigen mand voor al het fijne babyspul is echt heel handig!
ja dat schiet op he? ik leef wel een beetje naar onze 20 weken toe eigenlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:
BJ, dat gaat hard he? Dat betekent dat jij ook helemaal niet meer zo lang hoeft te wachten trouwensWil jij eigenlijk weten of het een jongetje of een meisje is?
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:46 schreef WupWup het volgende:
Ahum, ik zie mezelf gewoon in het lijstje in de OP staan zonder te hoeven scrollen
Haha, nou dat gevoel moet nog komen denk ik. Momenteel ben ik vooral gewoon retenieuwsgierig naar hoe ze eruit zal zien en zal klinken en ruiken en of we de draagdoeken echt leuk gaan vinden en en en... Alhoewel ik wel gisteren een eerste opzet voor een bevallingsplan heb gemaaktquote:
Volgens mij zit jouw gewicht echt voornamelijk in al dat vocht en ga je onwijs plassen en zweten na de bevalling, dus persoonlijk zou ik gokken op de Mquote:Ik heb even een vraagje hier, ik wil zo'n sluitlaken bestellen nu maar ik zit te twijfelen over welke maat ik nodig heb. Dit staat op de site:
De maat van het sluitlaken is gelijk aan de broekmaat die u had voordat u zwanger werd (wanneer u niet meer dan 12 kg bent aangekomen). Het sluitlaken is verkrijgbaar in de volgende maten:
S: maten 34 en 36
M: maten 38 en 40
L: maten 42 en 44
nou had ik voor de zwangerschap maat 38/40 afhankelijk van het merk van de broekdus dan zou ik voor een M gaan. Maar ik ben wel meer dan 12 kg aangekomen. Nu al 14 en ik moet nog 5 weken (
) dus dan zou ik weer een maat groter moeten nemen I guess. Maar aan de andere kant hou ik volgens mij ook wel bovengemiddeld vocht vast, maar ik weet niet voor hoeveel kilo's ik het vocht de schuld kan geven
![]()
advies advies! welke maat bestellen?
Eerste bedrijfsautotechnicusquote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zag gister dat in Gravitamon-tabletjes meer ijzer zit als in Floradix. (in Floradix 54% adh en gravitamon 114%)
Dus ik geloof dat ik maar weer aan de pil ga!
Scheelt weer een goor drankje achterover slaan. En die Gravitamon heb ik nog wel staan, die ben ik al een paar maand aan het negeren geweest.
dat is natuurlijk ook een goede oplossingquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:16 schreef Incantrix het volgende:
Beesie-Jen: Haha, jah, dat is voor ons één van de redenen om er uiteindelijk maar geen geheim van te maken. De namen vertellen we niet, maar het geslacht, soit. Ik kan het me wel voorstellen dat het heel leuk is om zoiets echt júllie geheimpje te houden zoals bijv. Poppejans dat gaat doen, maar ik ben daar echt niet voor in de wieg gelegd en ik wil het vééls te graag wetenWel cool om het echt niet te weten denk ik, al zou ik dat nóóit aankunnen
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
en heeeey Octo *zwaai zwaai* welkom hier
half februari, hoeveel weken ben je dan nu? week of 10??
ow over 2 weekjes, dan heb je vast een hele leuke echo! ik heb ook een echo gehad bij 12 weken en die was zoooooquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
9+5![]()
Ben heel benieuwd naar de termijnecho op de 30ste. Heb wel al een echo gehad van mijn darmen vorige week (ernstige buikpijn wegens verstopt) en de echoscopist heeft me nog even het garnaaltje laten zien met kloppend hartjeDat maakte een hoop ellende goed.
thanxquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:36 schreef huuphuup het volgende:
Helleu Octo! welkom hier en gefeliciteerd!![]()
hoe voel je je tot nu toe?
MeNicole wat is ie mooien die blonde haartjes!
![]()
Rocka eeeuh ja wil ik best doen maar k weet niet wat k erin moet zetten enzo![]()
k verzin wel wat.
3 uur reistijd?!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:43 schreef octopussy het volgende:
[..]
thanx![]()
ben tot nu toe erg vermoeid geweest (wat best lastig is met fulltime werk en 3 uur reistijd per dag). En verder dus vorige week ineens hele erge steken in mijn buik, wat door de echoscopist in het ziekenhuis als obstipatie werd gekenmerkt. Ben er nog een paar dagen erg ziek van geweest en vandaag is het pas weer op gang gekomen. Moest thuis ook in de weer met klysma's en Movicolon enzo
microlax is een miniklysma ... (en toegang tot een farmac. compas via het werk is ook wel erg makkelijk...)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:54 schreef octopussy het volgende:
Microlax, is dat een laxeermiddel? Ik ging er eigenlijk van uit dat ik zoiets niet mocht met de zwangerschap.
Kiwi's zal ik onthouden Kersjes (al ben ik niet zo'n fruiteter)
HuupHuup ik ben net verhuisd naar Almere, en werk in Den Haag (op het moment, want ik ben gedetacheerd). Ik ga met de auto. Heb al afgesproken op mijn werk dat ik op de opdracht stop wanneer ik met zwangerschapsverlof ga en dan als ik terugkom dichter bij huis wat zoek. Het is nu helaas even onmogelijk om een andere opdracht te vinden, gezien de economische mayonaise malaise.
Maar als ik me 's ochtends te moe voel dan meld ik me ziek.
Lief van jequote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Xenia, wat vind ik dat fijn om te lezenIk hoopte er zo op dat je dit nog eens zou posten tijdens de zwangerschap. GEniet er van
Ik zag je post met dequote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:32 schreef Kersjes het volgende:
Xenia, dat is goed neiuws! Ik moest nog aan je denken vanmiddag, dat je er "alleen" voorstaat in deze rare tijden. Maar dat valt dus wel mee! Hartstikke fijn voor je
Heb je daar twijfels over dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef Incantrix het volgende:
..... alsof ik dan al een beetje meer weet van wie het is ofzo..
Dank je welquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:43 schreef Poppedein het volgende:
Xenia, wat ontzettend fijn dat t toch steeds weer beter loopt tussen jullie! Heerlijk dat je t zelf ook zo de tijd heb kunnen en willen geven.. wie had nou aan t begin gedacht dat jullie tegen de tijd van de geboorte van jullie uk weer samen voor zouden staan! Fijn hoor!
Haha ja, ik zit inderdaad helemaal boven op die roze wolkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef huuphuup het volgende:
Xenia wat een fijn nieuws![]()
je klinkt erg roze-wolkighet is je gegund meid, geniet er lekker van
Mnee, zo bedoelde ik het ook niet, het is meer zo'n gevoel.. Ik kan het niet goed uitleggen, alsof er een tipje van de sluier opgelicht wordt, ik zie het voor me in mijn hoofd alsof ik een gordijntje een klein stukje opzij mag halen en een kindje kan zien spelen, en of dat kindje eruit ziet als een jongetje of een meisje is dan andersquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:43 schreef Poppedein het volgende:
Heb je daar twijfels over dan?Ik denk dat t geslacht daarin niet zoveel uitwijst hoor
![]()
Superliefquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:26 schreef Incantrix het volgende:
Xenia, toen ik de ode aan onze mannen las moest ik heel erg aan jou denken, wat is het fijn te horen dat je ex aan het opwarmen is voor jou én jullie meisje! Ik ben zó blij voor jou, als íemand deze roze wolk verdiend heeft ben jij het welGeniet ervan
ahw wat liefquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:16 schreef Xenia het volgende:
[..]
Haha ja, ik zit inderdaad helemaal boven op die roze wolk![]()
![]()
Ik las van de week zo'n leuke post van jou. Dat jouw meisje helemaal meedraait naar de stem van je vriend. Dat vind ik zoooooooo liefSchoot helemaal vol toen ik dat las.
Kersjes geniet van je patat!
Ik heb echt een patatverslaving de laatste tijd. Begin er 's morgens om 10 uur al van te dromen. Maar ik geef er maar niet iedere dag aan toeMaar liefst wel.
Hahaha nee ik was flauw omdat je zei dat je dan misschien wist "van wie t was" maw wie de vader was, die pikte ik er even heel flauw uit om m even anders te interpreterenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:26 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Mnee, zo bedoelde ik het ook niet, het is meer zo'n gevoel.. Ik kan het niet goed uitleggen, alsof er een tipje van de sluier opgelicht wordt, ik zie het voor me in mijn hoofd alsof ik een gordijntje een klein stukje opzij mag halen en een kindje kan zien spelen, en of dat kindje eruit ziet als een jongetje of een meisje is dan andersIk weet het niet, ik ben maar een rare, ik weet het.. Maar het is allemaal nog zo onwerkelijk dat dit kleine, er niet eens toe doende stukje op de één of andere manier wel iets zegt..
Xenia, toen ik de ode aan onze mannen las moest ik heel erg aan jou denken, wat is het fijn te horen dat je ex aan het opwarmen is voor jou én jullie meisje! Ik ben zó blij voor jou, als íemand deze roze wolk verdiend heeft ben jij het welGeniet ervan
ehm, er was nog iets geloof ik, maar ben het kwijt.. Nouja..
ik heb m bij Amber ook gehad en dat was in 2005quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:55 schreef lily het volgende:
Die 20 weken echo is voor mij eigenlijk wel nieuw. Die is er sinds 2006, meen ik, en mijn laatste zwangerschap dateert uit 2004.
Ik heb wel beiden keren een "pretecho" laten maken rond die tijd, maar die lijkt me toch wat minder medisch.
Wat fijn dat het als een soort van pretecho voelde! Hier dus echt totaal niet (vorige zwangerschap). De gyn deed het leuk hoor, maar wat was ik zenuwachtig of alles wel goed was zeg. Vond er niets prettigs aan, naja het prettige op het eind was wel dat alles goed bleekquote:Ik heb nooit een pretecho gehad, maar ik vond de 20 weken echo wel een pretgedeelte hebben voor mijn gevoel hoor.
Hee wat raar dat dat verschilt dan, of je zo´n klein flesje of een gewone grote hebt... Maar je moet dan idd 20ml per dag. En ik heb het vandaag pas gekocht (mijn hb was nog wat te laag en daarom adviseerde de vk dit), maar nog niet gebruikt. Ik zag er nogal tegenop, omdat ik dingen die vies smaken echt naar vind. En nu durf ik helemaal niet meerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bij mij op het flesje Floradix (zo'n mini-gevalletje) staat toch echt 54% van de ADH
aan ijzer. En dan moet je 20 ml per dag geloof ik.
Maar Tessie, krijg jij dat spul weg joh? Wat een enorm ranzige zooi is dat!
Ik wist niet die bestonden!! Zou idd vast een hoop schelen!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:41 schreef huuphuup het volgende:
ik heb pillen van floradix, die smaken niet echt ergens naar ofzo, kun je die niet nemen anders Tessie?
De 20 weken echo zoals hij er nu voor iedereen is (vergoed) bestaat sinds 1 januari 2006. Daarvoor kreeg je hem alleen op medische indicatie OF zelf regelen en betalen bij een echocentrum (zoals je dat nu ook kunt doen).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:07 schreef Vicky het volgende:
ik heb m bij Amber ook gehad en dat was in 2005
wat zou er extreem anders zijn aan die pillen dan aan het drankjequote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:54 schreef tessie het volgende:
Ieuw Meimeltje, nu ga ik het dus écht niet meer nemen.. (ik ben echt heel erg met dit soort dingen, ik was al bang dat het heel ranzig was, maar nu meerderen het ook echt zeggen hoef ik dus niet meer)
Ik wou dus eigenlijk ook die pillen, maar die hadden ze niet bij die apotheek, dus toen wou ik het ergens anders gaan kopen, maar toen begon die apotheker een heel verhaal over dat die pillen niet zo lekker zijn voor je maag enzo, en dat dat spul heus niet zo vies was... Maar goed, morgen dus maar even bij een andere apotheek langs voor die pillen.
Zo lief van haar!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, de hartelijke felicitaties van McLauraZe smste me dat ze zo graag wilde weten hoe het met je echo gegaan was
MeNicole ook gefeliciteerd van McLaura met dee geboorte van je zoon.
Met McLaura gaat het aardig. Thijs ligt bij haar en de borstvoeding begint op gang te komen. Ze heeft zelf last van postspinale hoofdpijn .
ja weet ikquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:05 schreef Meimeltje het volgende:
Huup: een pilletje hoef je alleen door te slikken, de overheersende smaak proef je dan niet. Met een drankje ben je wel langer bezig, ik werd er alleen maar misselijk van. Denk dat een pilletje wel te doen is.
Je eigenste erwtje is ook veel leuker om aan te denkenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:07 schreef tessie het volgende:
Huup, hij had het over dat die pillen moeilijk oplossen ofzo, en dat het dan zwaar op je maag lag of iets en dan zou je dus last krijgen van je maag. (ik heb niet zo heel goed geluisterd, ik kan nog steeds niet zo goed mijn aandacht bij blabla praatjes houden die over iets anders gaan danmijn zoon
) Maar waarschijnlijk ben ik dus gewoon in zn (anti)verkooppraatje getrapt, zodat hij me dus wel zo´n fles verkocht heeft...
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:28 schreef _Bar_ het volgende:
uhmmm hoe herken je Vruchtwater?
En hoe ruikt het?
doordat ik ook last heb van die incontinetie, vind ik het even lastig om onderscheid te maken... ik zit op de bank en voel ineens wat naar beneden lopen, en het ruikt niet naar urine
Voor mij heel simpel: om praktische redenen: naam kiezen, geboortelijst samenstellen, geboortekaartje kiezen, (kamer inrichten zou ik ook kunnen zeggen, maar ik mag sowieso alle spullen van mijn zusquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:31 schreef _Bar_ het volgende:
Waarom willen de meesten het tegenwoordig eigenlijk het geslacht weten?
Nou ik verlies wel aldoor vocht, vooral als ik wat sneller loop, of net iets te lang wacht met naar het toilet lopen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:34 schreef Linda2205 het volgende:
Volgens mij idd wat Karin zegt. En als het blijft lopen/druppelen. Neem aan dat ondanks je incontinentie nu, je niet de hele dag druppelt. Ow, en het ruikt zoetig
Het zijn niet echte steken, daarvoor vindt ik het niet 'pijnlijk' genoeg. Ik heb ook het idee dat het misschien mijn darmen zijn die wat in de knel zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nieuwe User, ik ken bandenpijn wel tijdens lopen/fietsen.
Voelt een beetje als steken in je zij, alleen dan zit het nog iets lager.
In rust heb ik het nog niet gehad eigenlijk. Wel bijv met omdraaien in bed of van de fiets stappen.
Het kan geen kwaad.
personenwagendiagnosetechnicus hierquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:12 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Eerste bedrijfsautotechnicusAlle manspersonen hier in huis hebben een passie voor vrachtwagens, graafmachines en meer van zulks.
Ik zou werkelijk niet weten waarom niet... Ik vind het alleen maar hartstikke leuk om het al te weten en ik schreeuw het zo ongeveer van de daken dat we een dochter krijgen! Veel mensen zeggen dat het zo'n mooie verrassing is bij de geboorte, maar ik heb mijn verrassing lekker al met 20 weken gehad en geniet er gewoon een paar maanden eerder al van... met volle teugenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:31 schreef _Bar_ het volgende:
Waarom willen de meesten het tegenwoordig eigenlijk het geslacht weten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de cursus Samen Bevallen was vanaaf een lactatiedeskundige, interessant maar ook confronterend, want vanwege mijn bvk kan ik geen bv geven![]()
Sorry voor de vnl 'egopost' maar dan ben ik het mss even kwijt. Zo maar eens proberen te slapen.
_Bar_, ik ben heel erg benieuwd hoe het met je is, ik vind het allemaal heel erg spannend!
Jeetje de een na de ander bevalt gewoon hier! Verse beebjes!
Allemaal een, sorry voor het verder niet bijgelezen te zijn.
Zo toch maar proberen te slapen Dat had ik dus al gezegd. Spuit Elf.![]()
#geen
Spannend. Meisje of jongen. Ik vond de 20 weken echo ook de mooiste en indrukwekkendste zelfs hubbie hier liep na afloop een beetje verdwaast naar buiten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Thnx allemaal (idd Urla, is vandaag!), ik ben benieuwdZal ik de drumroll alvast inzetten voor het geslacht?
En Bar, gelukkig was het dus geen vruchtwater.. Wel fijn dat je nu weet wat je een eventuele volgende keer moet doen, dan hoef je ook niet te twijfelen.
Wellja nog ingewikkelder. Proest.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:27 schreef freecell het volgende:
Urla, ook als je vliezen gebroken zijn gaat je vruchtwater niet 'op'. Je maakt nieuwe aan
Bij mij waren de vliezen als eerste gebroken en het begon met een behoorlijke plens, maar daarna heb ik nog de hele dag plenjes verloren. Ik maakte het gewoon weer aan
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:30 schreef octopussy het volgende:
* octopussy komt een beetje verlegen om een hoekje kijken.
Het werd eens tijd dacht ik zo.
11 februari ben ik uitgerekend en ik ben nu dus 9 weken en 5 dagen zwanger
Dit is niet per se waar he DuchessX?quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:48 schreef DuchessX het volgende:
Op de cursus Samen Bevallen was vanaaf een lactatiedeskundige, interessant maar ook confronterend, want vanwege mijn bvk kan ik geen bv geven![]()
ja nou vooral dat vind ik zo'n bizar ideequote:Op woensdag 15 juli 2009 08:44 schreef Urla het volgende:
Jaah Huup ook bijna verlof. Veel succes op de laatste fysieke werkdag.![]()
Het zal ongetwijfeld een prettige dag worden met in het achterhoofd wetende dat het voorlopig de laatste keer is.
En natuurlijk de laatste zeker als niet mama.![]()
Lekker en Pssst Je staat ook al op de 6de plek in het lijstje.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja nou vooral dat vind ik zo'n bizar idee![]()
volgende keer als ik daar weer ben dan ben ik gewoon al mama!
Maar thnxik ga lekker met een vriendin die mijn verlof gaat opvullen thee drinken en haar een beetje uitleggen hoe en wat, t wordt dus nog een kort dagje ook!
haha ja maar dat lijstje vind ik gek genoeg niet zo gek eruit zien. Mn uitgerekende datum verandert er niet door ofzo. Het wordt pas gek als ik bovenaan sta denk ikquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:51 schreef Urla het volgende:
[..]
Lekker en Pssst Je staat ook al op de 6de plek in het lijstje.![]()
Gaat ongelooflijk snel nu ineens.
Oh die ligt vast nog lekker in bedje. (in ontkenningsfase is.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:19 schreef Chan het volgende:
Cohen van harte gefeliciteerd!
Waar blijft Innepin trouwens? Of meld ze zich altijd zo laat?
Ik doe mijn best. En soms gaat het tijdenlang goed en dan ineens ben ik in een superzwangere bui en is niks goed. Heel vervelend, maar echt... er is niks aan te doen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:06 schreef cohen het volgende:
Hoi allemaal,
mijn vriendin is bijna 20 weken zwanger en de zwangerschap verloopt heel voorspoedig!
Alleen is ze niet altijd even gezellig...ze doet wel haar best, maar ik krijg de ene sneer na de andere
Ook hebben we in de 1e 20 weken misschien 5x sexuele handelingen verricht! En ik zie er niet echt verbetering in komen.
Herkennen jullie als zwangere vrouwen jezelf in dit plaatje? Hoe gedragen jullie je ten opzichte van je man/vriend?
Verder vind ik het echt fantastisch dat we een kindje verwachten!! Ik kan niet wachten!
Ja ik besef ook wel dat ze het niet makkelijk heeft. Maar het lijkt wel of ik alles fout doe! Opeens liggen de schoenen in de weg, is de thee óf te licht óf te donker en kan ik zelfs geen knakworstjes warmen!quote:
Ik hoop dat je die zin zo niet al te vaak gebruikt. Klinkt namelijk niet heel erg sympathiek en begrijpend.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:40 schreef cohen het volgende:
[..]
Ja ik besef ook wel dat ze het niet makkelijk heeft. Maar het lijkt wel of ik alles fout doe! Opeens liggen de schoenen in de weg, is de thee óf te licht óf te donker en kan ik zelfs geen knakworstjes warmen!
natuurlijk verandert je lichaam ongelofelijk en ik denk dat je dat als man ook niet kan beseffen wat het met je doet. Maar het betekent toch niet dat je niet meer kan beseffen dat een man het ook niet makkelijk heeft met zo'n vriendin
ik ga mijn lotgenoten maar even opzoeke in Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel IV
Ik weet dat je liever hebt dat zij het doet, maar echt... Slikken, slikken en nog eens slikken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:40 schreef cohen het volgende:
[..]
Ja ik besef ook wel dat ze het niet makkelijk heeft. Maar het lijkt wel of ik alles fout doe! Opeens liggen de schoenen in de weg, is de thee óf te licht óf te donker en kan ik zelfs geen knakworstjes warmen!
Dat besef ik me ook echt wel hoor.quote:natuurlijk verandert je lichaam ongelofelijk en ik denk dat je dat als man ook niet kan beseffen wat het met je doet. Maar het betekent toch niet dat je niet meer kan beseffen dat een man het ook niet makkelijk heeft met zo'n vriendin
Het is wellicht wel overdreven, maar het kan maar zo zijn dat je hormonen dus wel dusdanig opspelen dat het je irriteert...quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:03 schreef huuphuup het volgende:
Mwah je hebt hormonaal gedrag en hormonaal gedrag vind ik...
je kunt best last hebben van je hormonen en emotioneler en/of sneller geirriteerd zijn dan anders, maar uitvallen omdat de kleur van je thee je niet aanstaat is wel een beetje onredelijk vind ik persoonlijk.
Maar das mijn mening.
ja dat is het! zaniken over pietluttige dingetjes! dan denk ik: denk het gewoon ipv hardop zeggen!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet dat je liever hebt dat zij het doet, maar echt... Slikken, slikken en nog eens slikken.![]()
![]()
Ik snap van mezelf ook af en toe niet waarom ik zomaar ineens zo zanik over pietluttige dingetjes, maar het is op dat moment wel van het grootste belang dat het even gemeld wordt.
[..]
quote:
nja maar dat bedoel ik dus ook, zolang je zelf maar achteraf wel beseft dat het niet echt netjes is en je excuus aanbiedt is het niet zo'n punt. Ik weet wel dat er geen maatstaf is en dat je echt wel last kunt hebben van hormonen verder.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is wellicht wel overdreven, maar het kan maar zo zijn dat je hormonen dus wel dusdanig opspelen dat het je irriteert...
Ik had bij mijn vorige zwangerschap echt totaal geen (hand across my heart) last van hormonale buien. F. geeft dat zelf ook echt toe, het is niet ingebeeld van mezelf, terwijl ik er deze keer dus wel degelijk wel last van heb. Zij het, vind ik zelfnog redelijk mild, maar er hebben hier bijvoorbeeld ook wel verhalen gestaan over gaten die in deuren waren geslagen enzo.
Dit is in mijn ogen net zoiets als met de moeheid, de misselijkheid, de rugpijn, de buikpijn etc. etc. Er is geen simpele maatstaf van 'zo erg is het' en alles wat erger is is overdreven etc.
Wel zou het netjes zijn als de vriendin van cohen wel zo af en toe haar verontschuldigingen aan zou bieden voor zulk gedrag.
Dat doe ik zelf nl. wel altijd, zoals gezegd, ik ben er ook niet altijd trots op zeg maar.
ja daar trap ik dus niet meer in! lief glimlachend voor me komen staan met een flesje massage-olie. Op de een of andere manier ben ik dan altijd de aller-aller leukste vriend met heeeerlijke handen....ja dan opeens wel..quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en Cohen... tip om je vrouw en d'r hormonen enigszins hanteerbaar te houden: masseren tot je een ons weegt!
Ach schatquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
Zelf heb ik voor de derde nacht op rij wakker gelegen. Eerst gisteravond uitgebreid het hormonster uitgehangen tegen mijn man, de stakker. Vervolgens niet kunnen slapen omdat je je er lullig over voelt, maar ook geen excuses willen aanbieden omdat je vindt dat hij het allemaal maar moet begrijpen. Herkenbaar anyone?![]()
Gelukkig vanochtend uitgebreid geknuffeld om het goed te maken. Lief wil dan altijd dat ik met mijn buik lekker tegen hem aankruip zodat hij ons meisje ook kan voelen. Dan vind ik hem zo lief dat mijn hormonen het dan even niet winnen
Als je daar 'niet meer intrapt' dan scoor je niet heel hoog bij je vriendin inderdaad...quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:21 schreef cohen het volgende:
[..]
ja daar trap ik dus niet meer in! lief glimlachend voor me komen staan met een flesje massage-olie. Op de een of andere manier ben ik dan altijd de aller-aller leukste vriend met heeeerlijke handen....ja dan opeens wel..
Tssk, met zo'n instelling vraag je er ook om!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:21 schreef cohen het volgende:
[..]
ja daar trap ik dus niet meer in! lief glimlachend voor me komen staan met een flesje massage-olie. Op de een of andere manier ben ik dan altijd de aller-aller leukste vriend met heeeerlijke handen....ja dan opeens wel..
Had ik zelf ook gewoon moeten doen, maar ik kon me er niet toe zetten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Ach schat
Ik herken het wel! Probeer inmiddels zelf om er dan toch overheen te stappen en sorry te zeggen, dan is het veel sneller weer goed
Nee hoor, ik vínd dat ook. Ben het helemaal met je eens en daarom kan ik me na zo'n achterlijke bui ook flink generen!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:29 schreef RockabeIIa het volgende:ik zal wel de enige zijn die vind dat een vrouw ondanks al haar hormonen daar niet alles op af hoeft te schuiven en ook best wel rekening met haar partner kan houden.
Waarom zie ik het nu helemaal voor me?!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:25 schreef huuphuup het volgende:
ik word agressief van massagehahaha ik kan daar slecht tegen heel stom is dat maar ik vind het echt helemaal niks.
Misschien ook daarom dat ik nog steeds niet naar dat voetzool gebeuren ben geweest![]()
De buuf hier kwam ook heel lief die tip geven aan mn lief dat als ik weeen had dat hij me dan maar goed moest masseren enzo, waarop mn lief heel droog zei dat ie het vermoeden had dat dat em twee blauwe ogen ging kostentegendruk uitoefenen is weer wat anders maar masseren is niet aan mij besteed
Absoluut! En de meeste van mijn hormonale chagrijntjes houd ik ook binnen. Maar af en toe is het gewoon ontegenhoudbaar brullen om helemaal niksquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:29 schreef RockabeIIa het volgende:
ik zal wel de enige zijn die vind dat een vrouw ondanks al haar hormonen daar niet alles op af hoeft te schuiven en ook best wel rekening met haar partner kan houden.
Verbetering hoef k niet op te rekenen, stabilisering wel alhoewel de zwangerschap nu al wel zo ver gevorderd is dat het toch waarschijnlijk nog wel iets achteruit zal gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:35 schreef Kersjes het volgende:
Hoe gaat het hu met je bekken dan Rocka, merk je al verbetering?
Ik heb 1x om niks gejankt bij dat filmpje van die engelse dame die talent hadquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Absoluut! En de meeste van mijn hormonale chagrijntjes houd ik ook binnen. Maar af en toe is het gewoon ontegenhoudbaar brullen om helemaal niks
En dan nadien sorry zeggen
geeeen ideequote:Op woensdag 15 juli 2009 10:38 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Waarom zie ik het nu helemaal voor me?!
Nou, índerdaad zeg, wat wassie mooi en bijzonder! Ben blij dat we een dvd'tje mee hebben laten lopen, al vond ik dat eerst onzinquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:23 schreef Urla het volgende:
Spannend. Meisje of jongen. Ik vond de 20 weken echo ook de mooiste en indrukwekkendste zelfs hubbie hier liep na afloop een beetje verdwaast naar buiten.
Mijn fysio raadde me juist aan om het niet te gebruiken. Op die manier maak je de spieren nog slapper en gaat het herstel na de bevalling nog langer duren. Je kan beter je rug en bekken trainen was zijn advies.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Rocka gebruik je van die steunbuikbanden? Ik vraag me af of die ook verlichting bieden bij bekkenklachten. Pure nieuwsgierigheid eigks.
Ja is ook logisch als je echt niks anders kunt is het natuurlijk alleen maar raadzaam, anders kan je nog niet eens je ene voet voor de andere zetten. Ik merk dat ik nu al veel eerder last heb van mijn bekken dan de vorige zwangerschap. Vooral aan de rechterkant, en dan doe ik dus echt niks bijzonders. Probeer fysio nog even uit te stellen. Als het echt niet meer om uit te houden is dan trek ik wel weer aan de bel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Faja, als je niks anders meer kunt zul je toch echt wel moeten. Ik heb therapie bij een gespecialiseerde bekkentherapeut, niet bij een 'gewone' fysiotherapeut.
* huuphuup gaat de wekker instellenquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:17 schreef Guuzewuus het volgende:
Incantrix, bijzonder hè. En wat cool, een ventje
.
Ik heb de echo pas morgenavond om 20.00uur.
Ik heb überhaupt nooit een gevoel gehad bij het geslacht, vorige keer ook niet. Roep alleen wel heel hard tegen iedereen dat het een jongetje wordtquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
* huuphuup gaat de wekker instellen
ben je nog steeds overtuigd van je eerste gevoel of heb je nu eigk geen gevoel meer over t geslacht?
Hoest verder met je?
Of fijn, zo lekker vroeg al. Jij ook superveel plezierquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:22 schreef Poppejans het volgende:
Guuzewuus jij ook heeeel veel succes en plezier morgen met je 20 weken echo! Hoe laat moet jij? edit: ik lees het al, je was me net voor haha
Ik om 9.00
Ik werd veel hormonaler van Clomid dan de zwangerschap.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:30 schreef leonieke het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor als ik last zou hebben van hormonale buien. Onder invloed van Clomid was ik echt een monster(niet dat ik er trots op ben, maar ik weende voor het minste en mijn man kon echt niet zoveel goed doen). Menopur deed me heel weinig (een beetje zoals miss_sly dus
).
En nu heb ik eigenlijk nog maar om 1 iets geweend (en damn het is zo belachelijk als ik het vertel): in het station had ik een flesje Minute Maid gekregen (yummie
) en ik had het op het werk in de (gemeenschappelijke) koelkast gezet (helemaal achteraan, achter een paar dozen melk). Die dag zelf was ik het eigenlijk vergeten, maar de dag erna had ik zo'n zin in mijn fruitsapje. Ik open de frigo en wat was er verdwenen? Idd... MIJN flesje fruitsap. Man, wat was de wereld die dag gemeen
De tranen sprongen in mijn ogen en daar stond ik enkel met een fles water
![]()
![]()
Voor de rest, hoop ik vooral dat het daarbij blijft want achteraf had ik echt zoiets van: oh my GOD! Wat heb ik overdreven gereageerd op dat moment
weet ik ook niet wat ik wil horenquote:Op woensdag 15 juli 2009 12:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Bucko, wat wil je graag horen? Ik neem toch aan dat je al wel ergens gehoord/gelezen hebt dat het met een voorliggende placenta heel normaal is dat je wat later de baby voelt.
Je zou een angelsound oid aan kunnen schaffen zodat je nu en dan naar het hartje kunt luisteren. Is dat geen idee?
Oef gelukkig, want ik heb een aardige voorraad liggen van die 3 pakken voor 5 euro actie en de gratis uitproberen bonnen uit de Lekker Leven.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:13 schreef mefke79 het volgende:
Urla, die always envive is incontinentiemateriaal en er dus voor gemaakt, niks mis mee dus. Maar er zijn genoeg mensen die aanklooien met gewoon maandverband of inlegkruisjes en daar doelde ik op. En oja, jij betaald het nu gewoon zelf want je koopt het neem ik aan in de winkel, terwijl dat meestal niet hoeft omdat je het vergoed krijgt van de verzekering...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |