Supertip, zelf nog niet eens aan gedacht!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:45 schreef Kersjes het volgende:
Trouwens, nog even een tip wat wasgoed enzo betreft: schaf een eigen wasmand voor de baby aan!
M. komt bijvoorbeeld standaard thuis met motorolie, accuzuur en meer van dat soort troep op zijn werkkleding, niet bepaald iets waar je de schattige tere babykleertjes aan bloot wil stellen. Nu doen vast niet alle mannen zulk vies werk als de mijne, maar een eigen mand voor al het fijne babyspul is echt heel handig!
ja dat schiet op he? ik leef wel een beetje naar onze 20 weken toe eigenlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:
BJ, dat gaat hard he? Dat betekent dat jij ook helemaal niet meer zo lang hoeft te wachten trouwensWil jij eigenlijk weten of het een jongetje of een meisje is?
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:46 schreef WupWup het volgende:
Ahum, ik zie mezelf gewoon in het lijstje in de OP staan zonder te hoeven scrollen
Haha, nou dat gevoel moet nog komen denk ik. Momenteel ben ik vooral gewoon retenieuwsgierig naar hoe ze eruit zal zien en zal klinken en ruiken en of we de draagdoeken echt leuk gaan vinden en en en... Alhoewel ik wel gisteren een eerste opzet voor een bevallingsplan heb gemaaktquote:
Volgens mij zit jouw gewicht echt voornamelijk in al dat vocht en ga je onwijs plassen en zweten na de bevalling, dus persoonlijk zou ik gokken op de Mquote:Ik heb even een vraagje hier, ik wil zo'n sluitlaken bestellen nu maar ik zit te twijfelen over welke maat ik nodig heb. Dit staat op de site:
De maat van het sluitlaken is gelijk aan de broekmaat die u had voordat u zwanger werd (wanneer u niet meer dan 12 kg bent aangekomen). Het sluitlaken is verkrijgbaar in de volgende maten:
S: maten 34 en 36
M: maten 38 en 40
L: maten 42 en 44
nou had ik voor de zwangerschap maat 38/40 afhankelijk van het merk van de broekdus dan zou ik voor een M gaan. Maar ik ben wel meer dan 12 kg aangekomen. Nu al 14 en ik moet nog 5 weken (
) dus dan zou ik weer een maat groter moeten nemen I guess. Maar aan de andere kant hou ik volgens mij ook wel bovengemiddeld vocht vast, maar ik weet niet voor hoeveel kilo's ik het vocht de schuld kan geven
![]()
advies advies! welke maat bestellen?
Eerste bedrijfsautotechnicusquote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zag gister dat in Gravitamon-tabletjes meer ijzer zit als in Floradix. (in Floradix 54% adh en gravitamon 114%)
Dus ik geloof dat ik maar weer aan de pil ga!
Scheelt weer een goor drankje achterover slaan. En die Gravitamon heb ik nog wel staan, die ben ik al een paar maand aan het negeren geweest.
dat is natuurlijk ook een goede oplossingquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:16 schreef Incantrix het volgende:
Beesie-Jen: Haha, jah, dat is voor ons één van de redenen om er uiteindelijk maar geen geheim van te maken. De namen vertellen we niet, maar het geslacht, soit. Ik kan het me wel voorstellen dat het heel leuk is om zoiets echt júllie geheimpje te houden zoals bijv. Poppejans dat gaat doen, maar ik ben daar echt niet voor in de wieg gelegd en ik wil het vééls te graag wetenWel cool om het echt niet te weten denk ik, al zou ik dat nóóit aankunnen
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
en heeeey Octo *zwaai zwaai* welkom hier
half februari, hoeveel weken ben je dan nu? week of 10??
ow over 2 weekjes, dan heb je vast een hele leuke echo! ik heb ook een echo gehad bij 12 weken en die was zoooooquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
9+5![]()
Ben heel benieuwd naar de termijnecho op de 30ste. Heb wel al een echo gehad van mijn darmen vorige week (ernstige buikpijn wegens verstopt) en de echoscopist heeft me nog even het garnaaltje laten zien met kloppend hartjeDat maakte een hoop ellende goed.
thanxquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:36 schreef huuphuup het volgende:
Helleu Octo! welkom hier en gefeliciteerd!![]()
hoe voel je je tot nu toe?
MeNicole wat is ie mooien die blonde haartjes!
![]()
Rocka eeeuh ja wil ik best doen maar k weet niet wat k erin moet zetten enzo![]()
k verzin wel wat.
3 uur reistijd?!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:43 schreef octopussy het volgende:
[..]
thanx![]()
ben tot nu toe erg vermoeid geweest (wat best lastig is met fulltime werk en 3 uur reistijd per dag). En verder dus vorige week ineens hele erge steken in mijn buik, wat door de echoscopist in het ziekenhuis als obstipatie werd gekenmerkt. Ben er nog een paar dagen erg ziek van geweest en vandaag is het pas weer op gang gekomen. Moest thuis ook in de weer met klysma's en Movicolon enzo
microlax is een miniklysma ... (en toegang tot een farmac. compas via het werk is ook wel erg makkelijk...)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:54 schreef octopussy het volgende:
Microlax, is dat een laxeermiddel? Ik ging er eigenlijk van uit dat ik zoiets niet mocht met de zwangerschap.
Kiwi's zal ik onthouden Kersjes (al ben ik niet zo'n fruiteter)
HuupHuup ik ben net verhuisd naar Almere, en werk in Den Haag (op het moment, want ik ben gedetacheerd). Ik ga met de auto. Heb al afgesproken op mijn werk dat ik op de opdracht stop wanneer ik met zwangerschapsverlof ga en dan als ik terugkom dichter bij huis wat zoek. Het is nu helaas even onmogelijk om een andere opdracht te vinden, gezien de economische mayonaise malaise.
Maar als ik me 's ochtends te moe voel dan meld ik me ziek.
Lief van jequote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Xenia, wat vind ik dat fijn om te lezenIk hoopte er zo op dat je dit nog eens zou posten tijdens de zwangerschap. GEniet er van
Ik zag je post met dequote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:32 schreef Kersjes het volgende:
Xenia, dat is goed neiuws! Ik moest nog aan je denken vanmiddag, dat je er "alleen" voorstaat in deze rare tijden. Maar dat valt dus wel mee! Hartstikke fijn voor je
Heb je daar twijfels over dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef Incantrix het volgende:
..... alsof ik dan al een beetje meer weet van wie het is ofzo..
Dank je welquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:43 schreef Poppedein het volgende:
Xenia, wat ontzettend fijn dat t toch steeds weer beter loopt tussen jullie! Heerlijk dat je t zelf ook zo de tijd heb kunnen en willen geven.. wie had nou aan t begin gedacht dat jullie tegen de tijd van de geboorte van jullie uk weer samen voor zouden staan! Fijn hoor!
Haha ja, ik zit inderdaad helemaal boven op die roze wolkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef huuphuup het volgende:
Xenia wat een fijn nieuws![]()
je klinkt erg roze-wolkighet is je gegund meid, geniet er lekker van
Mnee, zo bedoelde ik het ook niet, het is meer zo'n gevoel.. Ik kan het niet goed uitleggen, alsof er een tipje van de sluier opgelicht wordt, ik zie het voor me in mijn hoofd alsof ik een gordijntje een klein stukje opzij mag halen en een kindje kan zien spelen, en of dat kindje eruit ziet als een jongetje of een meisje is dan andersquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:43 schreef Poppedein het volgende:
Heb je daar twijfels over dan?Ik denk dat t geslacht daarin niet zoveel uitwijst hoor
![]()
Superliefquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:26 schreef Incantrix het volgende:
Xenia, toen ik de ode aan onze mannen las moest ik heel erg aan jou denken, wat is het fijn te horen dat je ex aan het opwarmen is voor jou én jullie meisje! Ik ben zó blij voor jou, als íemand deze roze wolk verdiend heeft ben jij het welGeniet ervan
ahw wat liefquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:16 schreef Xenia het volgende:
[..]
Haha ja, ik zit inderdaad helemaal boven op die roze wolk![]()
![]()
Ik las van de week zo'n leuke post van jou. Dat jouw meisje helemaal meedraait naar de stem van je vriend. Dat vind ik zoooooooo liefSchoot helemaal vol toen ik dat las.
Kersjes geniet van je patat!
Ik heb echt een patatverslaving de laatste tijd. Begin er 's morgens om 10 uur al van te dromen. Maar ik geef er maar niet iedere dag aan toeMaar liefst wel.
Hahaha nee ik was flauw omdat je zei dat je dan misschien wist "van wie t was" maw wie de vader was, die pikte ik er even heel flauw uit om m even anders te interpreterenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:26 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Mnee, zo bedoelde ik het ook niet, het is meer zo'n gevoel.. Ik kan het niet goed uitleggen, alsof er een tipje van de sluier opgelicht wordt, ik zie het voor me in mijn hoofd alsof ik een gordijntje een klein stukje opzij mag halen en een kindje kan zien spelen, en of dat kindje eruit ziet als een jongetje of een meisje is dan andersIk weet het niet, ik ben maar een rare, ik weet het.. Maar het is allemaal nog zo onwerkelijk dat dit kleine, er niet eens toe doende stukje op de één of andere manier wel iets zegt..
Xenia, toen ik de ode aan onze mannen las moest ik heel erg aan jou denken, wat is het fijn te horen dat je ex aan het opwarmen is voor jou én jullie meisje! Ik ben zó blij voor jou, als íemand deze roze wolk verdiend heeft ben jij het welGeniet ervan
ehm, er was nog iets geloof ik, maar ben het kwijt.. Nouja..
ik heb m bij Amber ook gehad en dat was in 2005quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:55 schreef lily het volgende:
Die 20 weken echo is voor mij eigenlijk wel nieuw. Die is er sinds 2006, meen ik, en mijn laatste zwangerschap dateert uit 2004.
Ik heb wel beiden keren een "pretecho" laten maken rond die tijd, maar die lijkt me toch wat minder medisch.
Wat fijn dat het als een soort van pretecho voelde! Hier dus echt totaal niet (vorige zwangerschap). De gyn deed het leuk hoor, maar wat was ik zenuwachtig of alles wel goed was zeg. Vond er niets prettigs aan, naja het prettige op het eind was wel dat alles goed bleekquote:Ik heb nooit een pretecho gehad, maar ik vond de 20 weken echo wel een pretgedeelte hebben voor mijn gevoel hoor.
Hee wat raar dat dat verschilt dan, of je zo´n klein flesje of een gewone grote hebt... Maar je moet dan idd 20ml per dag. En ik heb het vandaag pas gekocht (mijn hb was nog wat te laag en daarom adviseerde de vk dit), maar nog niet gebruikt. Ik zag er nogal tegenop, omdat ik dingen die vies smaken echt naar vind. En nu durf ik helemaal niet meerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bij mij op het flesje Floradix (zo'n mini-gevalletje) staat toch echt 54% van de ADH
aan ijzer. En dan moet je 20 ml per dag geloof ik.
Maar Tessie, krijg jij dat spul weg joh? Wat een enorm ranzige zooi is dat!
Ik wist niet die bestonden!! Zou idd vast een hoop schelen!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:41 schreef huuphuup het volgende:
ik heb pillen van floradix, die smaken niet echt ergens naar ofzo, kun je die niet nemen anders Tessie?
De 20 weken echo zoals hij er nu voor iedereen is (vergoed) bestaat sinds 1 januari 2006. Daarvoor kreeg je hem alleen op medische indicatie OF zelf regelen en betalen bij een echocentrum (zoals je dat nu ook kunt doen).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:07 schreef Vicky het volgende:
ik heb m bij Amber ook gehad en dat was in 2005
wat zou er extreem anders zijn aan die pillen dan aan het drankjequote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:54 schreef tessie het volgende:
Ieuw Meimeltje, nu ga ik het dus écht niet meer nemen.. (ik ben echt heel erg met dit soort dingen, ik was al bang dat het heel ranzig was, maar nu meerderen het ook echt zeggen hoef ik dus niet meer)
Ik wou dus eigenlijk ook die pillen, maar die hadden ze niet bij die apotheek, dus toen wou ik het ergens anders gaan kopen, maar toen begon die apotheker een heel verhaal over dat die pillen niet zo lekker zijn voor je maag enzo, en dat dat spul heus niet zo vies was... Maar goed, morgen dus maar even bij een andere apotheek langs voor die pillen.
Zo lief van haar!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, de hartelijke felicitaties van McLauraZe smste me dat ze zo graag wilde weten hoe het met je echo gegaan was
MeNicole ook gefeliciteerd van McLaura met dee geboorte van je zoon.
Met McLaura gaat het aardig. Thijs ligt bij haar en de borstvoeding begint op gang te komen. Ze heeft zelf last van postspinale hoofdpijn .
ja weet ikquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:05 schreef Meimeltje het volgende:
Huup: een pilletje hoef je alleen door te slikken, de overheersende smaak proef je dan niet. Met een drankje ben je wel langer bezig, ik werd er alleen maar misselijk van. Denk dat een pilletje wel te doen is.
Je eigenste erwtje is ook veel leuker om aan te denkenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:07 schreef tessie het volgende:
Huup, hij had het over dat die pillen moeilijk oplossen ofzo, en dat het dan zwaar op je maag lag of iets en dan zou je dus last krijgen van je maag. (ik heb niet zo heel goed geluisterd, ik kan nog steeds niet zo goed mijn aandacht bij blabla praatjes houden die over iets anders gaan danmijn zoon
) Maar waarschijnlijk ben ik dus gewoon in zn (anti)verkooppraatje getrapt, zodat hij me dus wel zo´n fles verkocht heeft...
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:28 schreef _Bar_ het volgende:
uhmmm hoe herken je Vruchtwater?
En hoe ruikt het?
doordat ik ook last heb van die incontinetie, vind ik het even lastig om onderscheid te maken... ik zit op de bank en voel ineens wat naar beneden lopen, en het ruikt niet naar urine
Voor mij heel simpel: om praktische redenen: naam kiezen, geboortelijst samenstellen, geboortekaartje kiezen, (kamer inrichten zou ik ook kunnen zeggen, maar ik mag sowieso alle spullen van mijn zusquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:31 schreef _Bar_ het volgende:
Waarom willen de meesten het tegenwoordig eigenlijk het geslacht weten?
Nou ik verlies wel aldoor vocht, vooral als ik wat sneller loop, of net iets te lang wacht met naar het toilet lopen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:34 schreef Linda2205 het volgende:
Volgens mij idd wat Karin zegt. En als het blijft lopen/druppelen. Neem aan dat ondanks je incontinentie nu, je niet de hele dag druppelt. Ow, en het ruikt zoetig
Het zijn niet echte steken, daarvoor vindt ik het niet 'pijnlijk' genoeg. Ik heb ook het idee dat het misschien mijn darmen zijn die wat in de knel zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nieuwe User, ik ken bandenpijn wel tijdens lopen/fietsen.
Voelt een beetje als steken in je zij, alleen dan zit het nog iets lager.
In rust heb ik het nog niet gehad eigenlijk. Wel bijv met omdraaien in bed of van de fiets stappen.
Het kan geen kwaad.
personenwagendiagnosetechnicus hierquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:12 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Eerste bedrijfsautotechnicusAlle manspersonen hier in huis hebben een passie voor vrachtwagens, graafmachines en meer van zulks.
Ik zou werkelijk niet weten waarom niet... Ik vind het alleen maar hartstikke leuk om het al te weten en ik schreeuw het zo ongeveer van de daken dat we een dochter krijgen! Veel mensen zeggen dat het zo'n mooie verrassing is bij de geboorte, maar ik heb mijn verrassing lekker al met 20 weken gehad en geniet er gewoon een paar maanden eerder al van... met volle teugenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:31 schreef _Bar_ het volgende:
Waarom willen de meesten het tegenwoordig eigenlijk het geslacht weten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de cursus Samen Bevallen was vanaaf een lactatiedeskundige, interessant maar ook confronterend, want vanwege mijn bvk kan ik geen bv geven![]()
Sorry voor de vnl 'egopost' maar dan ben ik het mss even kwijt. Zo maar eens proberen te slapen.
_Bar_, ik ben heel erg benieuwd hoe het met je is, ik vind het allemaal heel erg spannend!
Jeetje de een na de ander bevalt gewoon hier! Verse beebjes!
Allemaal een, sorry voor het verder niet bijgelezen te zijn.
Zo toch maar proberen te slapen Dat had ik dus al gezegd. Spuit Elf.![]()
#geen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |