quote:Op zondag 12 juli 2009 16:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Vanavond een kippensoepje met noedels.
Het was een rest van een afgelopen maaltijd, maar het was te weinig. Daarna nog wat aardappels gebakken.quote:
was best wel lekker, maar op de een of andere manier vind ik de aardappeltjes te droog, doe ik er misschien te weinig olijfolie bij, wieowie weet het? please......quote:Op maandag 13 juli 2009 14:39 schreef lies1947 het volgende:
vanavond aardappeltjes uit de oven
Aardappeltjes, (best wel veel) olie (liefst die met knoflook en/of chilipepers), (behoorlijk wat) knoflooktenen (in de schil), rozemarijn, zeezout, peper. Dan 45 minuten in de oven (stand 6 ongeveer). Liever lang en iets zachter, dan korter en te hard. Aardappeltjes vriij klein maken, heel belangrijk! En... af en toe lekker omscheppen, zodat de olie zich goed verspreidt.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:11 schreef lies1947 het volgende:
[..]
was best wel lekker, maar op de een of andere manier vind ik de aardappeltjes te droog, doe ik er misschien te weinig olijfolie bij, wieowie weet het? please......
ik heb er opperdoezen voor gebruikt, dus niet de eerste de beste aardappel
dank, dank, dank, zal het snel nog eens op die manier maken!!quote:Aardappeltjes, (best wel veel) olie (liefst die met knoflook en/of chilipepers), (behoorlijk wat) knoflooktenen (in de schil), rozemarijn, zeezout, peper. Dan 45 minuten in de oven (stand 6 ongeveer). Liever lang en iets zachter, dan korter en te hard. Aardappeltjes vriij klein maken, heel belangrijk! En... af en toe lekker omscheppen, zodat de olie zich goed verspreidt.[/sup]
Arachide olie iddquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:21 schreef lies1947 het volgende:
enne... enfermera ook bedankt voor de anarchide-olie-tip!!
we eten vanavond verse spinazie met ei, gekookte aardappelen en een duits biefstukje.
Prima gelukt, bravo voor mijn lief.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:45 schreef minilot het volgende:
Ik ga mijn vriend straks quiche leren maken. Hij kookt nooit, dus dat wordt vast dikke pret!
We maken uiteraard zelf korstdeeg (in mijn keuken geen Hartige Taart-lapjes van Koopmans!) , en we vullen de quiche met gerookte kip, verse feta en dille. En eieren en room, natuurlijk.
Dat heb ik vrijdag voor het eerst gegeten, alleen dan niet met kersen. Was echt lekker!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Prima gelukt, bravo voor mijn lief.
Ik bak nu een clafoutis met kersen (mét pit!)
Sounds good!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:01 schreef Trusten het volgende:
Pittige uientaart, was heerlijk!
Ohooh, wat ruikt het lekker!quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:48 schreef minilot het volgende:
Bonensoep met aardappel en courgette, en erbij een zelfgebakken focaccia met olijven en rode ui.
Receptje van de bonensoep?quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:48 schreef minilot het volgende:
Ohooh, wat ruikt het lekker!
En ik krijg nog eens een muisarm (of twee) van brooddeeg kneden.
voortaan wat minder lekker koken: we eten teveel!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:21 schreef lies1947 het volgende:
vanavond: gekookte aardappelen met een gehaktbal, zelfgemaakte rode kool en zelfgemaakte appel-compote. fles minervois erbij.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:26 schreef Bluezz het volgende:
Tezz![]()
Gaat ie?
Toastjes met spa nu en vanavond een kabeljauwhamburger, worteltjes met rijst.
Wát een verschil toch met gisteren
Gelukkig knapte het weer op.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:30 schreef Butterfly91 het volgende:
Twee bruine boterhammen met corned beef en kaas en een krentenbol
Vanavond feestje waar er een bbq is, maar het regent
Wat voor 'saus' doe jij er dan tussen?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:49 schreef _Arual_ het volgende:
Lasagne met zalm en garnaaltjes. En daarnaast sla.
Room culinair met een tablet visbouillon en een lading dille.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:07 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Wat voor 'saus' doe jij er dan tussen?
OT: vanavond wanton-soep en daarna een stuk turks brood met wat zelfgemaakte olijftapenade.
Andijviesla? Gewoon rauw eten dus, met een dressing van Franse mayonaise (mayonaise met mosterd, balsamicoazijn, zout & peper), en dan nog wat appeltjes erdoorheen doenquote:Op zondag 19 juli 2009 17:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Weet iemand nog iets erg lekkers met andijvie?? Heb hier nog 2 kroppen liggen (incl. zand en slakjes enzo) en niet calorierijk (want dan weet ik er wel een paar).
Thanks..quote:Op zondag 19 juli 2009 17:38 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Andijviesla? Gewoon rauw eten dus, met een dressing van Franse mayonaise (mayonaise met mosterd, balsamicoazijn, zout & peper), en dan nog wat appeltjes erdoorheen doenErg lekker vind ik altijd! Weet alleen niet of dat erg calorierijk is
![]()
De groene container werkt ook, heb er geen zin in.quote:
Haha kloptquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:15 schreef DarkElf het volgende:
klinkt als een soepje wat in 500 soepen staat... .. kan me herinneren dat ik ook zoiets gemaakt heb daaruit.
Waarom stop jij briefjes in je bord?quote:
Klinkt goed! Waar kan ik dat recept vinden?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef Enfermera het volgende:
Heerlijk receptje van de AH (wel wat aangepast): pitabroodjes met een hamburger met een dressing van wortel, mayonaise en citroen. Ook nog wat rucolasalade erop en nog yoghurt-knoflook saus ernaastJammieeee
Heb 'm even opgezocht voor je; http://www.ah.nl/recepten/recept?id=525186&rq=groenteburger Daar staat iequote:Op woensdag 22 juli 2009 18:10 schreef Raissa het volgende:
[..]
Klinkt goed! Waar kan ik dat recept vinden?
pindahagel?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:23 schreef FutureFairytale het volgende:
champignonsoep (met ballen!) en kadetje pindahagel
Mag ik bij je komen eten?:Dquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:25 schreef DarkElf het volgende:
vanavond gegrilde entrecote met ovenfrietjes en appelmoes
macédoine de legumes?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:33 schreef Sylvana het volgende:
aardappelpartjes, cordon bleu stick, blikje macédoine de legumes
Dat is o zo goede combinatiequote:
dat is zo'n blikje van de Bonduelle, zitten doperwtjes, sperzieboontjes, groene kidneyboontjes, worteltjes en knolraap in.quote:
hey dat eten wij vanavond ookquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:25 schreef DarkElf het volgende:
vanavond gegrilde entrecote met ovenfrietjesaardappeltjes en tzatziki en appelmoes
Oh, lekker makkelijk. Wordt dat alleen niet gauw papperig tijdens het koken?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat is zo'n blikje van de Bonduelle, zitten doperwtjes, sperzieboontjes, groene kidneyboontjes, worteltjes en knolraap in.
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:
En vanavond maken we de restanten opquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:52 schreef golfer het volgende:
Tokomaaltijdvan de lekkerste Toko in de wijde omgeving: Pandora uit Hoofddorp.
Hee, daar woon ik dichtbij. Wil wel eens iets afhalen dan, ken deze toko alleen nog niet. Ik zie ook geen menukaart online, wat is daar aan te raden? Mag best pittig zijn maar hoeft niet perséquote:
ik ookquote:
Wat voor dialect is dat?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:38 schreef hera62 het volgende:
Onder de middag bruin brood met spekbokking. Vanavond pasta met courgette en geitenkaas
`quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Gegrilde kipfilet met gegrilde ui, paprika,sperziebonen en courgette, daarbij nog gekookte bloemkool en gebakken krieltjes1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |