Straks gegrilde makreelfilet met peterselie, knoflook en gerookte paprikapoeder. Daarbij een salade met sla, rucola, parmezaan, paprika, zongedroogde tomaat en balsamico
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
vanavond heb ik geprobeert het gerecht te reproduceren dat ik in Knokke gegeten heb...niet helemaal gelukt :-) Het recept was rogvleugel met sperciebonen, gebakken uien, paddestoelen en 'zwarte boter', ik heb het met een andere vis geprobeert (want rog eten mag eigenlijk niet ) en de uien waren nogal aangebrand.
we hebben weer heerlijk gekookte mosselen gegeten. stokbrood met kruidenboter erbij, bak sla en een sausje. mosselen gekookt in chardonnay met prei, knoflook, wortel en kruiden. natuurlijk hebben we er ook chardonnay erbij gedronken. als toetje: vanille-ijs met advocaat en slagroom.
Eendeborstfilet op de huid gebraden, krieltjes gebakken in spekvet, snijbonen geroerbakken in Kikoman en gember. Daarbij een klassieke sinaasappelsaus. Toetje, bosbessen, aarbeien en rauwemelkse camembert Drinken er straks nog een glaasje sekt op
[ Bericht 25% gewijzigd door Pietverdriet op 25-07-2009 20:09:28 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
vandaag was het diner wat beter geslaagd * Salade van doperwtjes, dubbelgedopte tuinbonen, artisjokhart, paddestoelen en ingemaakte citroen * mengsel van geroosterde aubergine en turkse yoghurt * wat met kaas gevulde pepertjes
ik zou eigenlijk een roerbak-maaltijd maken, maar gisteren hebben we wat teveel wijn gedronken bij de mosselen en daarna. we voelen ons daardoor niet al te fit en hebben maar een pizza uit de vriezer gehaald. aardbeien-ijs met slagroom toe en nu naar bed, tv kijken en uitbrakken.
vanavond wordt het dus de roerbakmaaltijd, die ik gisteren zou hebben gemaakt. voortaan maar wat rustiger aan met de wijn. ik kan er echt niet meer tegen!! toch maar een fles chileense cabernet sauvignon erbij, denk ik.
Mutlivitaminesap van de Lidl, vanavond aardappelen, boontjes en gehaktballen
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende: Lieve jongeman ben jij. :@ Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende: :* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
achter de kiezen: Varkenshaas, gegrilde champignons, ui en knoflook, sperzieboontjes en een kropsalade
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ik heb net vegetarische moussaka (uit de vriezer, eerder bereid) op met een kant-en-klare Griekse kaassalade van Bas. En een glaasje Eco Trail chardonnay auxerrois. Best geslaagd voor een snelmenu. Ik was moe en uitgehongerd, dus ik had geen zin om te koken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende: Lieve jongeman ben jij. :@ Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende: :* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Gegrilde kipfilet met gegrilde ui, paprika,sperziebonen en courgette, daarbij nog gekookte bloemkool en gebakken krieltjes1
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla