Enkel "Brianstorm"quote:
Grappig dat je het zegt, want toen "Brianstorm" in primeur ging op de Beeb, heb ik 'em geript en gestuurd, en toen draaide-ie 'em diezelfde avond nog bij DWDD, "lekker illegaal"quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:02 schreef tim. het volgende:
[..]
Klopt het dat "Sketchhead" niet meer te vinden is in de US store? Ik zie "Humbug" wel als pre-order in de UK store staan, "Sketchhead" in geen van beide.
[..]Als DWDD nog werd gemaakt had Giel hem daar al gedraaid, al zou dat maar 10 sec. zijn
.
Oh ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:08 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, want toen "Brianstorm" in primeur ging op de Beeb, heb ik 'em geript en gestuurd, en toen draaide-ie 'em diezelfde avond nog bij DWDD, "lekker illegaal".
En "Sketchead" zie ik nu in de UK Store staan, als 11de track. Misschien een hidden track op het reguliere album? Misschien "Terror Pocket" in vermomming? Wel herinner ik mij nu pas weer dat "Sketchead is coming" staat gegraveerd in de inner groove van de FA 10" vinyl
.
Jij hebt hem naar Giel gestuurd? Bedankt in dat geval, die avond hoorde ik "Brianstorm" voor de eerste keer goed (die middag had ik al een lage kwaliteit-versie beluisterd, wat nu dus een slechte rip blijkt te zijn)quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:08 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, want toen "Brianstorm" in primeur ging op de Beeb, heb ik 'em geript en gestuurd, en toen draaide-ie 'em diezelfde avond nog bij DWDD, "lekker illegaal".
Dat zou wel een leuke verrassing zijn, hoewel ik ook graag het laatste overgebleven nummer uit de FWN-periode wil horen (als "Sketchead" dus een ander nummer is). Zoals het er nu uitziet, vind ik de muziek die Arctic Monkeys in 2007 hebben uitgebracht het beste. Nóg een nummer in die stijl verwelkom ik dus graagquote:En "Sketchead" zie ik nu in de UK Store staan, als 11de track. Misschien een hidden track op het reguliere album? Misschien "Terror Pocket" in vermomming? Wel herinner ik mij nu pas weer dat "Sketchead is coming" staat gegraveerd in de inner groove van de FA 10" vinyl
.
The View From...The Top Bunkquote:On the road with Arctic Monkeys
Exclusive footage of Arctic Monkeys on the road in eastern Europe on the opening weekend on their Humbug world tour. See this week's OMM for Simon Armitage's exclusive interview with Arctic Monkeys.
http://www.guardian.co.uk(...)rctic-monkeys-humbug
Zoals we al maanden dachten... Hopelijk komen er begin september nog wat Europese surprise-gigs. En anders is het echt wachten tot november, waarin de echte Europese tour plaatsvindt.quote:US Tour Announcement
Arctic Monkeys are pleased to announce that they will be touring the USA/Canada in September/October 2009.
The band will play the following dates:
SEPTEMBER
14th September - Soma, San Diego
15th September - Hollywood Palladium, LA
16th September - Fox Theater, Oakland
18th September - Wonder Ballroom, Portland **FREE SHOW**
19th September - The Showbox @ The Market, Seattle
20th September - Malkin Bowl, Vancouver
22nd September -In The Venue, Salt Lake City - w/Airborne Toxic Event
23rd September - Ogden Theatre, Denver - w/Airborne Toxic Event
25th September - First Avenue, Minneapolis
26th September - Eagles Ballroom, Milwaukee
28th September - Newport Music Hall, Columbus
29th September - Kool Haus, Toronto
30th September - Electric Factory, Philadelphia
OCTOBER
2nd October - House of Blues, New Orleans
3rd October - House of Blues, Houston
4th October - Austin City Limits Festival, Austin
5th October - The Palladium Ballroom
Pre-sale tickets will only be available to Arctic Monkeys registered members. Sign-up or sign-in if already a member here and you will be sent an email with the activation password, pre-sale ticketlinks, and pre-sale announcement dates and times for the US/Canada dates.
General Onsale information shall be announced shortly.
quote:Highly evolved
Simon Armitage
The Observer, Sunday 12 July 2009
Arctic Monkeys have changed their look and sound, but have they changed as people, too? Simon Armitage finds the band just as comfortable hobnobbing with the jet set as with visiting their mums back home in Sheffield.
I'm waiting in the lounge area of a swanky photography studio in north London. The walk here from the tube station wasn't too promising; light industry, mixed housing, sleeping policemen, a couple of goods yards with barbed wire coiled along the top of the gate, and a man in a pair of custard yellow nylon underpants looking for enlightenment in the bottom of a sherry bottle. Inside, though, it's exclusive and plush. There are three types of biscuit on a big plate, none of them lower in the luxury snack hierarchy than a chocolate HobNob, and even though it's mid-morning on the sunniest day of the year so far, the curtains are drawn. And I'm inclined to describe the contrast between the world out there and the world in here, since the band I'm about to interview would seem to have a foot in both camps. If their songs are to be taken at face value, they might be perceived as dirt-poor scrotes, goading the coppers, swigging and smoking their way through the days till the inevitable scuffle in the taxi queue and a ride home to some godforsaken housing estate on the top of a rain-lashed moor. And if the papers are to be believed, they're now millionaire rock stars with trophy girlfriends and celeb music biz chums.
So I'm waiting for Arctic Monkeys. Which sounds like an anachronistic euphemism, like waiting for hell to freeze over or watching for flying pigs. But on the stroke of 11am, they duly arrive, in my opinion the most compelling and convincing thing to have happened to guitar music in the past five years. I wipe biscuit crumbs on the tail of my shirt before shaking the slender, almost weightless hand of Alex Turner. Then comes the more muscular squeeze of drummer Matt Helders, the gentlemanly shake of guitarist Jamie Cook and the firm grip of bassist Nick O'Malley. We swap greetings, their unselfconscious Sheffield accents trumping my more modified West Yorkshire vowels, then they're ushered towards the dressing-up box in the corner. Prompt, polite, happy, clean - my immediate impression is how, er, nice they seem, with something approaching a boyband sheen around them. Their manager, Geoff Barradale, is wearing a polo shirt and trainers, and taken in combination with the white back wall of the studio, they could easily be four lads who have just arrived with someone's dad for a game of squash.
The legend of Arctic Monkeys runs something like this. Four mates from High Green in Sheffield get musical instruments for Christmas and start rehearsing in a garage. Next minute they're a phenomenon; they release two consecutive No 1 singles and a barnstorming first album; according to a confused Menzies Campbell at the Lib Dem conference, they sell more records than the Beatles and are even name checked by kiss-of-death incarnate himself, Gordon Brown. Despite which, they continued to flourish, headlining Glastonbury, winning a clutch of awards, and releasing an "acclaimed" second album. Somewhere along the line, they're also credited with rewriting the music business rulebook, having forgone airplay and marketing, snubbed major labels, given their music away at gigs and manifested themselves virally and subversively through MySpace and file-sharing.
"Er, not really," says Helders, once the snaps are taken and we've convened around the empty biscuit plate. "We didn't really know nothing about all that stuff. It weren't like a plan. It just happened." Take it or leave it nonchalance among the successful is often a hindsight re-branding of desperation, but in the case of Arctic Monkeys, I'm tempted to believe them. On the surface at least, they appear casual to the point of naivety, a point borne out by Helders's own position in the band, only becoming the drummer because the other lads had bagsied the guitars. Helders fascinates me because he's so implausible. In his trademark BMX-rider-in-the-precinct leisurewear, he might just about pass muster as a kind of northern Mike Skinner, but the powerhouse drummer of a noisy indie guitar band? His closely shorn hair distinguishes him as the most boyish of the four, Turner and O'Malley having let their manes "mature" of late and Cook having only recently recovered from a beard. Helders also appears to have assumed the role of class clown, and is nominated funniest person in the band when I poll them. This doesn't come as such a surprise given his recent postings on their official website, which range from a bizarre monologue in a southern hemisphere laundry on the benefits of jogging trousers ("You don't want to sweat in your jeans and wear them again the next day; some people might call that rock'n'roll, I just call it unhygienic ... so I'll be wearing these joggers tonight and all the way through the gig I'll be thinking, 'Fuck me, these smell fresh'") to surreal footage in the absurdly polished, mass-catering kitchen of P Diddy's mansion, being lavishly praised by Mr Combs himself while industrial quantities of French toast and bacon rashers are piled on to serving platters. When I ask which of the band is the hardest, Helders is again firmly in the frame. "Even though I've never taken a punch, except from me brother."
On the subject of their forthcoming album, the combined Arctic Monkeys seem quite giddy, even a little starstruck when talking about their experiences with new producer/guru Josh Homme, Queen of the Stone Age's queen bee, and are pleased to announce that after a lot of agonising, it is to be christened Humbug.
"You've got to suck it and see," says Turner, helpfully. There then ensues a lively debate on the nature of the aforementioned confectionery and the metaphorical ways in which it signals their new musical direction. Judging by their extensive knowledge, they've clearly invested a great many research hours at their local sweetie shop.
How old are you now? I ask them.
"Twenty three," they say with one voice.
Later, I go into the bar with Turner for what I hear him describe to the other band members as "a solo". I'm ready with the money but he pays for the beer out of his own pocket. For an occasionally cocky frontman with an occasional foul mouth and furious guitar, there's an ethereal, almost gravity-defying quality about the man himself, twisting in his chair, floating in his thoughts. Turner exhibits a sort of double jointed-ness of both body and mind, as if he might metamorphose into a puff of smoke or ring-tailed lemur should the notion occur to him. A kind of human slinky, he looks like he could turn around inside his Highly Evolved T-shirt without taking it off or even touching the sides, and with his long, wavy hair and big brown horse eyes, it would be churlish to deny that he is a creature of beauty.
Glancing at my list of questions, I remember my two lines of anthropological inquiry. First, most people spend most of their life chasing and failing to achieve a dream, so if those dreams are realised almost instantly, what does it mean for the future? And second, assuming that they weren't singled out by the hand of the Almighty for special treatment, what are the geographical and socio-economic conditions that combine to produce such rare songwriting talent.
"Dunno really," he says.
I meet Turner again a few days later and we wander past east London's Spitalfields Market towards a cafe he knows. If he was reticent before, today he's animated and effusive, at least by comparison; prompted by a question about his living arrangements, and the house he still owns in east London, it is the subject of DIY which ignites his enthusiasm.
"I 'aven't been there for a bit so last night there's this air lock in the pipes, and I'm on the phone to me dad in one hand asking him how to sort it and chasing this air lock with an 'ammer in the other."
Are you a handyman?
"I'm all right, but Cookie's your man. He helped me tile me bathroom. Me and him went out and bought all the gear and loaded it into the Mini. Couldn't have done it myself. He did tiling at college. There's this pond near where we live, and we call it the Ocha - don't know how to spell it, might have an aitch in it - and it's where we used to mess around. And he's like, 'Tell me as soon as we get signed to a label, 'cause when we do I'm going straight down the Ocha and I'm going to chuck me trowel in.'"
I can't help thinking of the anecdote as a working-class version of the Excalibur story, a trowel instead of a sword being returned to the water, and maybe a Fender Stratocaster being offered by the Lady of the Lake in return. I also envisage a scenario, once this anecdote becomes public, in which several Japanese Arctic Monkeys obsessives are found in scuba diving masks and flippers one night, dredging the Ocha for Cook's trowel.
In the cafe we find what Turner describes as a "superior table" and again he shames me by paying for the tea.
Were there a lot of books in the house when you grew up?
"Me mum reads. She's a linguist. Teaches German. Me dad's a music teacher, but he likes his science fiction."
Did he train you as a musician?
"No, but I had piano lessons till I was eight. Teacher said I had a good ear. I gave it up, but at least when I came to pick up a guitar I wasn't starting from scratch."
Do you think of yourself as a boy or a man?
"I still feel ... actually ... since I grew me hair, most people think I'm a girl. A 70s teenage girl. I don't mind it. Went into this Italian restaurant with a couple of women and the waiter said [clapping his hands]: 'Ah, three beauties.' I look about 15, don't I?"
We talk about recent musical influences, and he sings me a line from Bowie's Five Years, remembering that at one time he wouldn't have listened to Bowie because his mum was a fan. We talk about Dylan, the Doors, Love, Queens of the Stone Age, the Strokes.
Does this album have one eye on America?
"Not really. We're aware of it. Them upstairs probably think it's important, but we just ... have a desire for people to listen to our music."
Then we get on to what I believe to be the true core construct of the Arctic Monkeys: their lyrics. I've asked Turner to bring along his notebooks and, happily, he's obliged. He flops one out on the wooden table, a sort of policeman's pocketbook with the spine at the top, into which a bobby on the beat would have taken down the particulars of a bicycle theft in a black and white film from the 50s. It's filled from front to back with blue ink, most of the contents being divided into blocks of lines, with arrows and vectors redirecting choruses and verses to other parts of the pages. As he flicks through, I see flashes of titles from the new album - Crying Lightning, My Propeller - as well as lines from old songs. I notice the word Sketchhead, which, being an Arctic Monkeys nerd, I recognise from the run-out track on the 10-inch single of Fluorescent Adolescent. Turner writes in a kind of kidnapper's capital letters, and tells me his handwriting gets neater as he begins to trust the lyrics. I ask about the number of late 70s/early 80s allusions in the songs: considering Arctic Monkeys weren't even born when Frank Spencer was pratfalling into our living rooms and the Police were imploring Roxanne not to put on the red light, those references have bamboozled listeners, even to the point of questioning their provenance. So are you glued to UK Gold all day? I ask.
Turner says, "It's just humour. I tried to get two Duran Duran references into every second song at one point, but couldn't manage it in the end." And whether he appreciates it or not, humour is one of the things that elevates him above most of his contemporaries. Like all the estimable British lyricists, be it Noël Coward or Morrissey, Turner has always been willing to risk a delicious irony or witty turn of phrase, even in a sad song, when most of his contemporaries are content to juggle cliches or trot out vacuous abstractions. Humour, and also details. The noun objects. The Mecca dobbers and betting pencils of everyday life.
Why don't you publish the lyrics with the albums?
"Didn't have the bottle before. Didn't think they were up to it. But I will do next time."
Embarrassment is a subject to which he returns several times in conversation, as if being a regular kid from High Green and a singer-songwriter in a band were completely incongruous. Maybe it's only since moving to Brooklyn that he finally feels comfortable with who and what he is. Pushing a bit harder, I ask him if he worries that he's now living thousands of miles away from all the things that have characterised his songwriting so far, including his dialect and his friends. Or that setting up a love nest with his glamorous girlfriend Alexa Chung is a long way from the Topshop princesses and the kitchen-sink romances of Still Take You Home and Mardy Bum. This, after all, was the guy who wagged his finger and tut-tutted: "You're not from New York City, you're from Rotherham." But he simply shrugs his shoulders, saying, "There's other things to write about." Then he points at a line in his notebook which reads, A tramp with a trampoline under his arm. "I actually saw that the other day. On Ecclesall Road [in Sheffield], and I thought, 'Thank you.'"
Einde deel 1
Eindelijk eens een interessant interviewquote:Deel 2:
It's raining in Sheffield. Earlier in the week the river Don exceeded its acceptable limits and spewed forth, and the streets I'm driving along are still littered with flotsam and jetsam, mainly in the form of odd socks. For those not familiar with the geography, there is a part of this magnificent city that once glowed at night with the fires of the furnace and shone in daylight with the sparkle of sunlight on stainless steel. Then came the death of manufacturing, turning these postcodes into a mysterious post-industrial cemetery, haunting and haunted, deserted at night except for the sound of crawling cars and high heels, and inhabited during the day by scrap metal merchants. It's an area which also nestles in the foothills of the superbly contradictory Sheffield Ski Village. More recently, the developers have moved in, re-designating the deserted factories as studio spaces, work units and loft-style apartments, but the vulture of recession is circling again, and there's no telling what the future might hold for Neepsend and its environs.
One thing it does hold, for now, are the offices of Arctic Monkeys management, and for some reason I find that very pleasing. It's like one of those offices put together in a morning for the purpose of a high-class con and completely disassembled by the time the coppers turn up. Jamie Cook arrives through the deluge in a sensible hatchback, having broken off from his home improvement regime for the day, and Nick O'Malley comes in like a drowned rat, having walked from his house just a few streets away. Because they're good sports, and because I didn't want to sit in a Sheffield cafe staring at the Formica, they've agreed to a sort of Arctic Monkeys guided tour, with me at the wheel and the pair of them pointing out significant locations of their youth.
Arctic Monkeys are all Sheffield Wednesday fans, and as we drive past the ground O'Malley tells me that he has vague memories of the Hillsborough disaster, even though he was only a toddler at the time. Then it's up the big hill towards High Green, with the two of them cautioning me about the location of speed cameras along the A61.
"It's not even Sheffield, really. Just one specific part. In fact, just a few streets," Cook had told me a couple of weeks ago, and as we turn right off the main road and enter a suburban housing estate of detached and semi-detached houses, I begin to see what he means.
"That's Helders's house," says O'Malley. Then a few yards along the road: "And that's where Al grew up, where we used to practise. Actually, can you just pull up here 'cause I need to collect some post from me mam's." While O'Malley nips into his mother's for an Amazon-packaged Bob Dylan DVD and a bundle of redirected letters, Cook tells me that he's moved out of the estate, but only a few miles up the road, and I think I impress him by knowing that The Death Ramps (an Arctic Monkeys B-side) is a place nearby where they used to ride their bikes.
We drive around a bit more. Past the Pheasant pub, where Arctic Monkeys once supported O'Malley's previous band, the Dodgems. Past a bus shelter, which was the local gathering place for drinkers and smokers. Past the nearest chippy on a council estate across the road.
Would you say you're working class or middle class?
After a lot of debate and a bit of hand-wringing, the consensus seems to be that they're somewhere in the middle. O'Malley then remembers walking back along one of these streets carrying his first guitar, when a bunch of lads went past in a car, wound the window down and shouted, "Oi, you fuckin' goth."
Finally we arrive at a dead end, beyond which is a field with a wood at the bottom.
"It were a good place to grow up," says Cook from the back seat, talking like some octogenarian harping back to his childhood. "Lots of open spaces, where you could run about."
Were the Death Ramps down there?
"Just a bit further off. It's houses now," he says, as if contemplating man's expulsion from the Garden of Eden.
And what about the Ocha?
"Yeah, that's down there. That's the Ocha. That's where it is."
I don't ask if the trowel story is true, because I don't want him to say it isn't. And even though I've got a camera in my pocket, we don't get out of the car because it's slashing down.
I already adore Humbug. They might easily have called it The Ascent of Man, because Arctic Monkeys are evolving into Homo sapiens, and this album is going to let you know. However, as Turner once famously pointed out, love is not only blind but deaf, and I can imagine that less besotted listeners might find it a more challenging proposition. There are no anthems as such, the kind of thing that the Monkey massive like to punch out with their fists from the moshpit, and no obvious chart-toppers.
"We recorded about 25 songs and these are the 10 that hung together," says Turner. "There's more guitar solos. Josh Homme - he'd send us outside the studio with a little amp to try stuff out." The studio he's talking about, where the lion's share of the album was recorded, is in the middle of the Mojave desert and, with its pranging guitars and reverberating bass lines, there are several moments on Humbug which conjure an image of tumbleweed blowing past the saloon door and a coyote or two lolloping across the horizon. And there's more of that giddy-up, giddy-up, country and spaghetti western sound that first came to light on the Last Shadow Puppets album, making me wonder if Turner is not only cracking the whip but holds the reins as well now, steering the band in his own favoured direction.
So as far as Humbug is concerned, we will indeed have to suck it and see. But for Arctic Monkeys themselves, as a species, no such quality control test seems necessary. In fact, four more likeable and well-adjusted young men than Turner, Helders, Cook and O'Malley you are unlikely to meet. I might even throw the word modest in their direction and, in Turner's case, shy. In an industry that prides itself on excess and promotes itself through legends of indulgence, perhaps this isn't something that Monkey management or even the band themselves want to hear, but I speak as I find. However meteoric their rise, they appear to have their feet planted well and truly on planet earth (my Duran Duran moment, thank you), even if that collective stance does somehow manage to straddle the suburbs of north Sheffield and the brownstone apartments of Brooklyn. If next year finds them lying in a gutter in Camden Town with track marks in their arms and pills in their pockets, then I'll hold my hand up and say I was wrong, but somehow I doubt it. There's a determination here which is born of an inescapable work ethic, and maybe that's inevitable, given that Arctic Monkeys hail from a city that is a living monument to the concept of industriousness.
They've been locked in a rehearsal studio in Bath for a week or so, preparing to road-test the new songs around eastern Europe this summer. Then it's the big one at Leeds and Reading, the day after Humbug is officially unwrapped, giving their devotees just 24 hours to learn the words. Back in the Spitalfields cafe, Turner had talked about the buzz of being on stage, standing there in front of the adoring and expectant masses. "We'd lost the spark a bit, at the end of last year, with the live stuff. But we're ready for it again. I'm ready to look people in the eye," he'd said, staring at me just long enough for me to see my reflection in the black pits of his pupils.
And then he looked away.
http://www.guardian.co.uk(...)iewed-simon-armitage
Complete versie:quote:
Pretty close, nummer 12: http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles.shtmlquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Enkel "Brianstorm". Laat die multi-tracks maar lekken
!
Vraag me af waar "Crying Lightning" gaat binnenkomen in de UK Charts. Ik denk net binnen of net buiten de top 10, gewoon omdat het Arctic Monkeys zijn. Ik zeg: nummer 10.
hehequote:We drive around a bit more. Past the Pheasant pub, where Arctic Monkeys once supported O'Malley's previous band, the Dodgems.
Zou hij ons dan al die tijd van de filmpjes hebben voorzien? Oh wacht...quote:Op zondag 12 juli 2009 21:25 schreef Merkie het volgende:
Matt heeft een iPhone.
Tuurlijk! Kan niet anders dan dat ze na Reading/Leeds nog wat optredens doen in wat clubs in Engeland of Europa, voordat ze naar Amerika vertrekken. En de volledige Europese tournee staat nog altijd gepland voor eind oktober/november.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:06 schreef Haunter het volgende:
Oh, dit topic ff gemist
Ik ben benieuwd of ze na die (veel te grote) US tour nog een clubtourtje in Europa doen... MOET gewoon
Waarom klinken de drums live zoveel harder dan de studio versie? Dat mis ik wel hoor. Toen ik voor het eerst Crying Lightning hoorde van die show in NZ dacht ik echt van 'wow, die drumsquote:Op zondag 12 juli 2009 21:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Complete versie:
Matt rockt een tof shirt in het begin! "These boots ain't made for walking".
quote:Alex Turner and Miles Kane in front of me, all over each other. Rocking out to 'Supersonic'. Marvellous.
Door NME-hoofdredacteur Conor McNicholas
enquote:missing a friend, shall eat much cake in his name (god knows he won't eat it because he's a skinny little bitch)
quote:a skinny little bitch who needs a haircut even!
Zou kunnen, ik heb liever een nieuw lied eigenlijk. Maar Terror Pocket was/is een prima nummer.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:28 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar dat zegt natuurlijk verder helemaal niets. Waarschijnlijk is die titel een lange tijd een inside joke geweest, en misschien hebben ze pas dit jaar een song écht die titel gegeven.
Tja, een jas is een jasquote:Op maandag 13 juli 2009 19:46 schreef Merkie het volgende:
Heeft Alex maar één outfit tegenwoordig? Hij heeft al maanden dat spijkerjasje aan geloof ik.
Daar ben ik ook bang voor, sinds ik op vakantie was toen de kaarten voor de Melkweg in voorverkoop gingen (weliswaar in Nederland, en ik wist ervan, maar met de gedachte dat ik met geen mogelijkheid in de rij voor die ene kassa kon gaan staan). Maar Leonos blijft altijd een laatste redmiddel! (toch?)quote:Op maandag 13 juli 2009 20:25 schreef Aisumasen het volgende:
B-kanten (ALS die er zijn...) mogen wel eens aangekondigd worden.
Anyhow, ik ben komende tijd op vakantie! Hopelijk gaat er in de tussentijd geen optreden in de buurt in de voorverkoop, maar dat verwacht ik niet
.
Nu kunnen we allemaal met een veilig gevoel op vakantiequote:Arctic Monkeys expand US tour
They map extensive jaunt that runs through the autumn
Arctic Monkeys have added several dates to their extensive tour of North America this summer and autumn in support of their forthcoming third album, ’Humbug’ .
The tour will kick off on August 1 at All Points West in New Jersey, and has expanded to include shows in cities including San Diego, Los Angeles, Seattle, Toronto, New Orleans and Austin. They'll conclude the jaunt in Dallas on October 5.
In addition, the band will appear on 'Late Night With Jimmy Fallon' on August 4.
‘Humbug’ is due out in the US on August 25.
The tour dates are:
Liberty State Park, NJ All Points West (August 1)
Montreal, Canada Osheaga Festival (2)
New York, NY Highline (3)
Boston, MA Paradise (5)
Chicago, IL Metro (7)
Chicago, IL Lollapalooza (8)
San Diego, CA Soma (September 14)
Los Angeles, CA Hollywood Palladium (15)
Oakland, CA Fox Theater (16)
Portland, OR Wonder Ballroom (18)*
Seattle, WA Showbox (19)
Vancouver, BC Malkin Bowl (20)
Salt Lake City, YT In The Venue (22)
Denver, CO Ogden Theater (23)
Minneapolis, MN First Ave (25)
Milwaukee, WI Eagles Ballroom (26)
Columbus, OH Newport Music Hall (28)
Philadelphia, PA Electric Factory (30)
New Orleans, LA House Of Blues (October 2)
Houstin, TX House Of Blues (3)
Austin, TX Austin City Limits (4)
Dallas, TX Palladium Ballroom (5)
Ik heb hem altijd al heel erg vet gevonden, maar moest op de een of andere manier wennen aan de studio-versie door dingen zoals Alex' anders-klinkende stem etc. Inmiddels heb ik er allemaal niet meer 'last van' en vind ik de studio-versie ook geweldig. Ik denk haast wel dat dit nummer in mijn top 15 zit. Het komt erop neer dat ik de kritieken 'voorspelbaar nummer, geen climax, niet experimenteel' en zo niet helemaal begrijp.quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:43 schreef Merkie het volgende:
Crying Lightning wordt toch wel steeds beter naar mate je hem meer luistert, na ongeveer 60 luisterbeurten () vind ik het toch een pareltje die niet onderdoet voor de hoogtepunten van WPSIATWIN (moet elke keer goed nadenken wat de afkorting nou is) en FWN
Ik vind hem ook erg lekker, en vooral aanstekelijk. (Beetje FA -effect)quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:43 schreef Merkie het volgende:
Crying Lightning wordt toch wel steeds beter naar mate je hem meer luistert, na ongeveer 60 luisterbeurten () vind ik het toch een pareltje die niet onderdoet voor de hoogtepunten van WPSIATWIN (moet elke keer goed nadenken wat de afkorting nou is) en FWN
Die b-sides luister ik volgens mij ook vaker dan de albumtracks. The Nettles is ook heerlijk van de FWN sessiesquote:Op donderdag 16 juli 2009 02:29 schreef Merkie het volgende:
Titel klinkt wel goed in ieder geval. Ben wel benieuwd, vind de bonustracks toch vaak erg interessant (Matador en Da Frame 2R).
Bij de big day out versie zag ik altijd op de een of andere manier de clip van 'Breathe' van de Prodigy voor me. Heb ik met de studio-versie totaal niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:17 schreef Haunter het volgende:
Jamie + baard = baas.
Daar was Alex' haar ook nog een stuk beter btw
Oke, nu even ontopic: ik kan me totaal geen passende clip bedenken voor CLik ben wel benieuwd!
Argh ik wil hem ookquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:06 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil ook
Hier staan wat beschrijvingen en meningen van de luisteraar.
Ik ben vergeten waar op de site je ook alweer moest klikkenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:44 schreef tim. het volgende:
De nieuwste Secret Door: "Crying Lightning".
Je moet inloggen, dan ergens klikken tussen News en The View Fromquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:28 schreef febster het volgende:
[..]
Ik ben vergeten waar op de site je ook alweer moest klikken
Oh ja inderdaad, maar in het begin zingt hij "love that little game" i.p.v. hate.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:18 schreef CatsInTheWell het volgende:
Nee hoor. Kijk maar naar het laatste woord.
Ik denk het niet. Arctic Monkeys hebben die avond als event op hun Facebook geplaatst. Ik heb geen Facebook, dus ik weet niet of dat kloptquote:Op maandag 20 juli 2009 18:58 schreef Haunter het volgende:
Tof filmpje, mooie beelden.. en Potion Approaching zwaar vertraagd
Ik neem aan een gig gestreamed?
Misschien wel het nieuwe album gespeeld in de studio (zie de Secret Door-video's).quote:Op maandag 20 juli 2009 19:12 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Arctic Monkeys hebben die avond als event op hun Facebook geplaatst. Ik heb geen Facebook, dus ik weet niet of dat klopt. De opgegeven tijd is 30 minuten. Een paar nummers van een gig, dat kan misschien wel.
Ik ben helaas op vakantie.
Dat filmpje is een 54 seconde durende slowmotion versie van Potion Approaching, met een aankondiging voor 30 juli.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:34 schreef hallo-daar het volgende:
Volgens mij heb ik het een beetje verkeerd begrepen, bestaat dat ene filmpje gewoon uit snippets of zo?
Oh oke, dan upload vast wel één of ander mens de hele show op youtubequote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat filmpje is een 54 seconde durende slowmotion versie van Potion Approaching, met een aankondiging voor 30 juli.
en video: http://www.t-music.cz/video/reportaze-a-rozhovory/559/?pageID=2quote:The decade is almost at it´s end and your first album was one of those that have been a huge part of it. Which record do you think is the essential one of this decade?
JC : Wait, I have to think about this...
NM : For me it´s Grinderman. And maybe Dig, Lazarus, Dig!!! from Nick Cave.
JC : That is a great record, definitely. I think the first Strokes album was very important. That album was not only important for the music of this decade, but also for me. It surely started something, also I started playing guitar along to this and thought that I could be in a band. And I´d say that I´m not the only one.
Dacht dat de helft door James Ford en de andere helft door Josh Homme geproduceerd was, maar kennelijk ligt die verhouding op 80-20 en niet op 50-50quote:And “Cornerstone”, one of two songs produced by James Ford rather than Homme, manages to fit into the prevailing vibe perfectly, while also suggesting an upgrade of Turner’s Last Shadow Puppets schtick and providing plenty of fuel for those who see the Arctic Monkeys as natural heirs to The Smiths.
Dat dacht ik ook jaquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:36 schreef Merkie het volgende:
http://www.uncut.co.uk/blog/index.php?blog=6&p=1251&more=1&c=1&tb=1&pb=1
[..]
Dacht dat de helft door James Ford en de andere helft door Josh Homme geproduceerd was, maar kennelijk ligt die verhouding op 80-20 en niet op 50-50.
Die bas maakt het nummer wel goedquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef Xrenity het volgende:
http://arcticmonkeys.com/sd.php
De nieuwe Secret Door ís Secret Door.
quote:iTunes Album Bonus Track Announced
'Sketchead' has been announced as the bonus track on 'Humbug' when ordered through iTunes.
This will only be available till the week commencing 28th September 2009.
Inderdaad. Ik heb toevallig vandaag een shirt uit de FWN-periode aanquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:55 schreef tim. het volgende:
[..]
Die bas maakt het nummer wel goed.
Nieuw t-shirt, wat wederom het niveau van het artwork van "Favourite Worst Nightmare" niet haalt:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het ook meer een parodie-clip, dan een serieuze trip op het waterquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:44 schreef tim. het volgende:
Dat ziet er goed uit! Minpunten: Hans Klok-effecten en die verrekijker.
Dat zekerquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:45 schreef Haunter het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook meer een parodie-clip, dan een serieuze trip op het water
Teddy Picker-clip vergetenquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:29 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, wat vet! Wie had dat ooit gedacht, Arctic Monkeys spelend in hun eigen videoclip. http://www.babelgum.com/3(...)lightning-video.html Clip wederom geregisseerd door Richard Ayoade. Ook toffe foto's uit de NME fotosessie in New York hier: http://www.babelgum.com/arcticmonkeys
Oh btw, I'm back. En Xrenity beat me to it!
Sarcasme-detector vergetenquote:
Ohja, sarcasme zou ook nog kunnenquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:31 schreef tim. het volgende:
[..]
Sarcasme-detector vergeten?
![]()
Arctic Monkeys spelen in vrijwel al hun clips.
Toch ook niet heel vreemd toch? Laat ik het zo zeggen, weinig bands spelen NIET in hun eigen clips.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:31 schreef tim. het volgende:
[..]
Sarcasme-detector vergeten?
![]()
Arctic Monkeys spelen in vrijwel al hun clips.
Juist die non-informatie vond ik leuk om te lezen in dit artikelquote:Op zondag 12 juli 2009 23:19 schreef Merkie het volgende:
Het is fleurig geschreven, maar er staat een hoop non-informatie in hoor.
Heb op vakantie nog eens kritisch geluisterd, en weet ondertussen steeds meer wat mij stoort. Dat het de productie en mix is, wist ik al. Het wordt nu wel erg productie-technisch geneuzel, so bare with mequote:Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom klinken de drums live zoveel harder dan de studio versie? Dat mis ik wel hoor. Toen ik voor het eerst Crying Lightning hoorde van die show in NZ dacht ik echt van 'wow, die drums', maar op de studio versie hoor je er weinig van terug. Tenminste, niet zo opzwepend en beklemmend als ik had gehoopt. Wel jammer.
Vet! En nu maar hopen, greedy bastard als ik benquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef hallo-daar het volgende:
De Japanse bonustracks:
http://www.hmv.co.jp/en/news/article/907140082/
11. I Haven't Got My Strange (Japan Edition Bonus Track)
12. Red Right Hand (Japan Edition Bonus Track)
Als het een betrouwbare bron is, wat volgens mij wel het geval is.
I Haven't Got My Strange is wel weer een focking vette titel. En leuk dat we Red Right Hand in studio-versie kunnen horen.
Same here, denk dat m'n favoriete B-kant "What If You Were Right the First Time?" is. Misschien wel favoriete Arctic Monkeys-nummer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:19 schreef Haunter het volgende:
[..]
Die b-sides luister ik volgens mij ook vaker dan de albumtracks. The Nettles is ook heerlijk van de FWN sessies
Nee, daar kan ik mij best iets bij voorstellen. Vind alleen zelf dat ze nóg veel betere nummers zijn gaan schrijven sinds 2005quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:46 schreef =HellFire= het volgende:
Ben ik trouwens gek dat ik de Arctic Monkeys van 2005/2006 beter vind dan het FWN-tijdperk? Op inderdaad die b-kantjes en hier en daar een albumtrack na, vind ik hun tweede plaat helemaal niet zo heel lekker. Wel goed, daar niet van, maar ik zet het niet zo snel op. Last Shadow Puppets of gewoon hun eerste échte plaat, daarentegen...
Niettemin benieuwd naar het nieuwe album. Zal wel geen Be Here Now'tje worden.
Dit ziet er veelbelovend uitquote:
In het NME-artikel kwam naar voren dat de helft van de sessies was geproduceerd door Homme, en de andere helft door Ford. En daaruit zijn 10 tracks gekozen. Ik dacht ook dat het hoogstens 40/60 of 60/40 zou zijn, dus dit is wel een redelijke verrassing.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:36 schreef Merkie het volgende:
http://www.uncut.co.uk/blog/index.php?blog=6&p=1251&more=1&c=1&tb=1&pb=1
[..]
Dacht dat de helft door James Ford en de andere helft door Josh Homme geproduceerd was, maar kennelijk ligt die verhouding op 80-20 en niet op 50-50.
Tweede favoriete nummer, na "Cornerstone", tot nu toe. Prachtige melodie, alleen mag ik hopen dat dit weer een opname van een repetitie is...quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef Xrenity het volgende:
http://arcticmonkeys.com/sd.php
De nieuwe Secret Door ís Secret Door.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:06 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil ook
Hier staan wat beschrijvingen en meningen van de luisteraar.
En deze:quote:Arctic Monkeys - Humbug
Over the next few weeks, there’s probably going to be a lot of words expended on how much the Arctic Monkeys have radically changed on this, “Humbug”, their third album. There’ll be a lot about the influence of Josh Homme, about the lack of perceived immediate hits and so on. Plenty of more parochial music fans may well see “Humbug” as a Great British band absolving their local cultural responsibilities and becoming seduced with America and the desert rock sound nurtured so assiduously by Homme over the past decade and a half.
The truth, of course, is a fair bit more complicated. The first thing to say about “Humbug”, perhaps, is that it takes a while to bed in. As those who’ve heard “Crying Lightning” a few times now will testify, these are earworms, insidious songs which aren’t as immediate as, say, “Fluorescent Adolescent”.
The second thing is that heaviness is not necessarily what Homme has brought to the band. Certainly, the guitar frequencies are deeper and more resonant in places, and that wiry sound derived in part from The Strokes and The Libertines has been largely put to one side. But Alex Turner’s snaking, edgy way with a melody remains instantly recognisable, and there’s a good argument to say that the clattering extremes of “Favourite Worst Nightmare” are a lot chewier and heavier; plainly, Queens Of The Stone Age are far from a new influence on the band.
Homme’s role as producer, perhaps, has been to nurture the soundscaping that was attempted on “Humbug”’s predecessor (there are a lot of chill winds and ghostly harmonies blowing through these songs), and, critically, to encourage a sense of space and stealth. Arctic Monkeys songs are generally a lot slower this time round, moving at a measured pace with a heightened sense of menace and assuredness. Once, songs like “Dangerous Animals” and the very fine “Dance Little Liar” would gallop along at twice their speed, but now there’s a confident swagger where you can hear the musicians manoeuvre round each other in preparation for a ringing Jamie Cook solo, and detect Homme’s high, strong backing vocals finding room in the depths of the mix. Only “Pretty Visitors” really flies off the handle, but even that keeps riding up and down through the gears.
A couple of highlights. “Potion Approaching”, that begins like Homme’s patented robot-rock, then shifts and evolves into a kind of twanging, shuffling glam rock. Great last line: “Would you like me to build you a go-kart?” And “Cornerstone”, one of two songs produced by James Ford rather than Homme, manages to fit into the prevailing vibe perfectly, while also suggesting an upgrade of Turner’s Last Shadow Puppets schtick and providing plenty of fuel for those who see the Arctic Monkeys as natural heirs to The Smiths.
****
John Mulvey, Uncut
Dit gaat een derde classic wordenquote:Arctic Monkeys - Humbug
Anyone who has paid close attention to the utterances and activities of Alex Turner over the past couple of years won’t be taken aback by Humbug. The Arctic Monkeys mainman has made no secret of his admiration for Scouse psychedelicists The Coral, while his affection for 1960s stylings were laid bare on the creatively rich Last Shadow Puppets diversion. Thus it comes as no huge surprise that the pithy kitchen-sink punk drama of yore has been largely discarded in favour of deeper, richer and more lysergic textures. Recorded in America with QOTSA singer Josh Homme and Simian Mobile Disco’s James Ford, the album showcases a band at the top of their game. On opener, My Propeller, Turner’s menacing croon makes clear his progression from Sheffield sixth-form poet to fully formed singer. The record is equally confident elsewhere whether on the elegiac and wistful Cornerstone or the Doorsy closer The Jewellers Hands. Humbug proves that it’s possible for a phenomenon to grow older gracefully.
****
Duncan Forgan, The Skinny
Het wordt wel eens tijd dat hij lekt danquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:12 schreef Aisumasen het volgende:
! Da's één van de gasten van ArcticMonkeysFrance. Damn, moet maar eens ArcticMonkeysNL gaan opzetten
. Die gast wordt altijd uitgenodigd voor luistersessies, afterparties, en exclusieve concerten, en krijgt gewoon alle promo's die hij blieft opgestuurd. Maar dat ik een aantal dingen heb die hij niet heeft, kon hij niet hebben
![]()
. Opvallend dat er nu al 'hard copy' promo's zijn uitgestuurd. Hoorde laatst van iemand dat er in ieder geval één luistersessie was geweest in Parijs, waar ze met koptelefoons aangesloten op een laptop van Domino 2 keer mochten luisteren naar de complete CD, en dat de promo's pas één week van te voren werden verstuurd om vroegtijdig lekken te voorkomen. Maar aangezien in de tussentijd verschillende recensies zijn verschenen, zal dat plan wel gewijzigd zijn.
Dat zou dan wel een enkeltje naar de hel betekenen voor de gene die de gebrandmerkte dubbel-beveiligde promo zou durven lekkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:21 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het wordt wel eens tijd dat hij lekt dan.
Ja, ik vond hem eerst ook echt heel vet, maar nu zet ik het echt nooit meer aan. Eerste album had toch weer vettere nummers.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:25 schreef Merkie het volgende:
Huh, The Raconteurs is toch niet tegen gevallen? Prima recensies gehad en op Fok zijn er ook veel mensen positief over.
Ik kwam net toevallig dit tegen: zattoo.com. Je kan met dat programma Channel 4 kijken. Het is niet beschikbaar in Nederland, maar via een Engelse proxy zou je het misschien kunnen gebruiken? Ik weet niet precies hoe dat moet, maar met een tutorial is het me laatst wel gelukt om Spotify (programma dat gratis muziek streamt) werkend te krijgen in Nederland.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:17 schreef hallo-daar het volgende:
Zojuist de making-of gezien.. mooie boot
Valt channel 4 ook op internet te zien? (ik heb al een beetje gegoogelt)
quote:Where do you keep your Ivor Novello award?
AT: My mum's got in the spare bedroom.
MO: That's our trophy room.
AT: Well, actually it's just a spare bedroom. With an award in it.
wacht...ik weet al watquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:57 schreef hallo-daar het volgende:
Dit wijf schijnt in de clip van CL te spelen: http://eveline-ag.hyves.nl/
Ze woont in Assen en (let op) is een vriendin van een vriendin van de basisschool van mijn vriendin. Helaas is haar hyves privé en kan je het alleen zien als je bevriend met haar bent of met een van haar vrienden. De profielfoto kan je wel zien. Mijn vriendin kan haar wel zien op hyves en ze heeft 3 foto's van haar zelf in de video-clip sessie (titels zijn: 'bij de arctic monkeys videoclip' etc.)
Die foto's heb ik inmiddels op de pc maar ik weet niet hoe je ze moet uploaden hier. Alsnog zijn ze niet veel zeggend en is het niet proper bewijs maarja.
Het lijkt net alsof ik dit allemaal bij elkaar lul maar dat is dus niet zo. Verder is het een beetje zielige non-info maar fuck it, ik vind het wel lachen
(wie weet hoe je foto's kan uploaden?)
Jij zit ook te F5'en op de Last.FM-pagina van AMquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, mensen. Het lekken gaat beginnen! Ik zei toch al dat ik niet zo goed begreep dat ze nu al CD's hebben verspreid. "My Propeller" is zojuist geupload op YouTube, en gelijk weer verwijderd. Boodschap van de uploader? "deleted it as advised by someone dont wanna get into trouble but i will megaupload the whole album in the morning spread the word!!!!". Today is a good day
.
Wat tof! Vraag me af hoe ze daar terecht is gekomen. Waarschijnlijk woonachtig in Engeland? Nu nog meer benieuwd naar de clip, nog een klein uurtje!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:10 schreef Pomegranate het volgende:
Ik ben dus de vriendin van hallo-daar![]()
[..]
http://www.youtube.com/user/johnpaul2020#play/uploadsquote:johnpaul2020
johnpaul2020 (1 minuut geleden)
putting it on rapidshare right now
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
[...]
"deleted it as advised by someone dont wanna get into trouble but i will megaupload the whole album in the morning spread the word!!!!". Today is a good day.
quote:Chimpin' Ain't Easy
grown up and roughed up, Arctic Monkeys struggle to find their inner mannishness
Oh, the predictable life of a British sensation. Your debut is assured legendary status (for at least a year). You'll be feted for dissecting, celebrating, and sneering at the lives of common people. Your follow-up will be more "challenging" but won't abandon your roots. You'll date famous, beautiful, unconventional women. Your third album, though, will push, probably too hard, for the thrill of the new. Such is the arc of Arctic Monkeys, who take a decidedly different direction on Humbug and rarely settle into comfortably.
Catapulted from obscurity to Internet insta-sucess in 2006, the barely post-teen quartet squealed and kicked onto the scene with jagged, ramshackle guitar rock and devilishly detailed observations about youth's distrust of, and distaste for, those not quite down. "All you people are vampires!" frontman Alex Turner howled on their debut, Whatever People Say I am, That's What I'm Not, which went to No.1 in the U.K. and was later hyperbolically named the fifth-best British album ever in an NME poll. The Monkeys were believably cynical, irresisibly literate lads, and their second album, 2007's Favourite Worst Nightmare, didn't stray far from the first, save some added instrumental heft.
But for Humbug, the band teams up with an unlikely sage: Queen of the Stone Age boss Josh Homme, who produced half of the album (Nighmare's James Ford handled the rest). It's an intriguing match, since Homme's own band boasts a masculine, manic swing that Arctic Monkeys clearly lack. Homme is a man, and QOTSA are a desert band, while the boyish Monkeys are pasty and pimply, prone to he occasional fit of whiny discomfort. So Humbug'sleadoff track, the languid come-on "My Propeller," is a pleasant surprise. "Coax me out, my low, and have a spin on my propeller," Turner moans a little creepily, like a Nick Cave in training.
Throughout, he shelves his frantic yelp in favor of the burlier croon he flexed for last year's orchestral-pop side project the Last Shadow Puppets.
The loungey "Fire and the Thud" finds Turner in a full-blown seduction mode: "You showed me my tomorrow beside a box of matches." He's still interested in the allure of words, but his lyrics have become more oblique, less cuttingly personal. He's not condescending to chavs under his breath or flipping off barrel-chested bouncers at Sheffield clubs. Turner is going for something more louche than that. But at times, his vocals-once the Monkeys' heartbeat- are buried under the sonic rumble. Reportedly, the band listened to lots of Hendrix and Cream while recording with Homme in the Mojave Desert's remote Joshua Tree area, and there is more mood (and keyboards) here than ever before. The bands oft-mentioned hip-hop influence is nowhere to be found. There's a downtempo, almost suffocating tonality to the songs. Jamie Cook's guitar is drench in pedal effects and reverb. This is oval-shaped music, circling around the tracks; it's accomplished, but not particularly infectious.
There are fleeting moments of the old Monkeys, like "Cornerstone" on which Turner, in recovery after a split, is so crushed-and unashamed-that he repeatedly asks a potential new mate, "Can I call you her name?" That's the guy we know: distressed but self-deprecating, hardened but hearty. Turner's momentary return to timidity is the least predictable thing about Humbug. Stay tuned for the back to basics fourth album.
Spin Magazine
6/10
Om hier even op terug te komen, ik zat net even een paar krabbels van haar te lezen (dat klinkt echt vrij triest). Maar het blijkt dus dat die beelden worden gebruikt als achtergrond bij concerten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:18 schreef Pomegranate het volgende:
Ze is een maand in Londen met nog een meisje van hetzelfde modellenbureau om allemaal modellenwerk te doen, heb ik van haar hyves begrepen.
Hoe kom je daar eigenlijk precies aan? (just wondering)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:01 schreef conobram het volgende:
Iemand een rip van My Propeller in de aanbieding?Heb hem!
Er stond een linkje op dat pauper forum, dancing jesus.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:26 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Hoe kom je daar eigenlijk precies aan? (just wondering)
aaaah ik heb m gemistquote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:01 schreef conobram het volgende:
Iemand een rip van My Propeller in de aanbieding?Heb hem!
Ik heb hem ook nog steeds niet gehoord.quote:
Dus TOCH een Be Here Now'tje??!!?!?!?!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:33 schreef Aisumasen het volgende:
Naja, als je echt een banger verwacht: Don't get your hopes up too high. Het is de stijl van de andere nieuwe nummers. Paar "wow"-momenten voor mij persoonlijk. Maar om maar even zo'n cliché uit de kast te trekken: Het is een groeier...
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:59 schreef El_jefe07 het volgende:
Haha, leuke clip..wat een fantasie weer
Maar waar is het meisje van de foto's dan in deze clip? Of hebben ze gewoon wat modellen ingehuurd om het gebeuren achter de schermen bij t maken van zo'n clip wat aantrekkelijker te maken? Worden ze toch nog echte rocksterren..
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:11 schreef Pomegranate het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, ik zat net even een paar krabbels van haar te lezen (dat klinkt echt vrij triest). Maar het blijkt dus dat die beelden worden gebruikt als achtergrond bij concerten.
... doen me denken aan dat interview met AM en QOTSA van een jaar geleden of iets dergelijks. Toen prees Homme de "obeserving lyrics" omdat ze op het echte leven gebaseerd waren, en dat hij een hekel aan lyrics had met kreten als 'around the dolphins' (o.i.d.) omdat hij nooit in de buurt was van dolfijnen. Wel frappant dat dat punt van kritiek op teksten in het algemeen eigenlijk best toepasbaar is op Humbug, tot nu toe. Niet dat ik de teksten verder slecht vind hoor, integendeel.quote:It's a necessary evil
No cause for emergencies
Borrow the beak of a bald eagle
Oh, momentary synergy
En ik me maar schamen dat ik de hele tijd dacht dat het propeller was, en iedereen hier het over propellor hadquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:42 schreef Haunter het volgende:
My Propeller![]()
![]()
En het is niet Propellor zoals iedereen hier typt.
Heerlijk nr iddquote:
Vind ik wel heel erg voorbarigquote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:04 schreef Aisumasen het volgende: Ik ben het meest benieuwd naar de complete versie van "Cornerstone", dat klinkt nu al als de beste song die Alex ooit geschreven heeft.
Nou ja, dat is zoiets wat je al bij de eerste tonen van de hook kunt weten. Net zoals ik dat voor mijzelf gelijk wist bij het horen van "Fluorescent Adolescent".quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:26 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vind ik wel heel erg voorbarig
Wat vind je eigenlijk van de productie van My Propeller?
En over "Crying Lightning": "Physical formats and B-Sides shall be announced shortly."quote:WEB TRANSMISSION
Arctic Monkeys are pleased to announce that they will be performing tracks from their upcoming 3rd album, 'Humbug' in a Web Transmission on Thursday 30th July 2009 at 9.00pm GMT.
Ja, awesomequote:Op zondag 26 juli 2009 13:18 schreef Aisumasen het volgende:
Uit de inbox:
[..]
En over "Crying Lightning": "Physical formats and B-Sides shall be announced shortly."
Damn, dit album is (/wordt) wederom geweldig!quote:Op zondag 26 juli 2009 21:48 schreef Aisumasen het volgende:
Ben zelf op pad, dus kan zelf nog niet luisteren. Maar het album is dus aan het lekken.
Waar blijven die andere twee tracks danquote:Op zondag 26 juli 2009 22:40 schreef Haunter het volgende:
Volgens de uploader:
Ive got
My Propeller
Crying Lightning
Dangerous Animals
Secret Door
Fire and the thud
Cornerstone
Dat was mijn reactie dus ook..quote:Op zondag 26 juli 2009 22:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar blijven die andere twee tracks dan?
quote:track8fodderstompf (3 minuten geleden)
Im afraid I have to delete this video, as I have breached copyright laws.
Thanks for viewing.
quote:Op zondag 26 juli 2009 23:08 schreef Haunter het volgende:
Ik vind het wel wennen. Maar het klinkt goed! Ik hoor toch een volwassener sound dan voorheen.
quote:
Aha, tour-data morgen bekend?quote:
De eerste trailer is tofferquote:Op maandag 27 juli 2009 14:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb gewoon niet geluisterd naar de leaks, hoe is die?Nieuwe trailer met "Pretty Visitors" op http://webtransmission.arcticmonkeys.com/
.
Ben benieuwd of het een live-optreden is, of vooraf opgenomen stukje. Mocht het live zijn, wordt het vanuit New York uitgezonden. Alex is daar alweer een tijdje, en een dag later spelen ze in New Jersey.quote:
Lijkt me niet live.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:05 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het een live-optreden is, of vooraf opgenomen stukje. Mocht het live zijn, wordt het vanuit New York uitgezonden. Alex is daar alweer een tijdje, en een dag later spelen ze in New Jersey.
Zometeen een uitgebreide first impression dusquote:Op maandag 27 juli 2009 21:50 schreef Aisumasen het volgende:
Uh-oh, daar gaat onze goede naam... Ik ga zelf niet luisteren. Echt niet! Ik ben solidair met de vakantiegangers.
Fire And The Thud en Dance Little Liar zijn nog niet gelekt.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:11 schreef williamvv het volgende:
De leak hype is begonnen. Hier en daar beginnen nummers te leaken. Totaal zijn het er nu 5...
1. My Propeller
4. Secret Door
6. Fire and the Thud
7. Cornerstone
8. Dance Little Lier
Aha oke, ik heb gister namelijk 'Death Ramps' gekocht bij Velvet voor 6 euro of iets dergelijks. De verkoper zei dat die 'fucking zeldzaam was' en begreep niet dat die nog niet verkocht wasquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:17 schreef Aisumasen het volgende:
In de eerste plaats natuurlijk altijd "wat de gek er voor geeft". "All The Rage" is gewoon nog 'in print', dus ik zou uitgaan van de marktprijs van rond de 6 á 7 euro. "Death Ramps" is een ander verhaal, de eerste persing is zeer zeldzaam, maar aangezien ik tot op heden niets heb kunnen ontdekken om die persing te kunnen onderscheiden van de latere persingen, gooi ik het op één hoop. "Death Ramps" doet zo'n 20 euro, met uitschieters naar de 30 euro, mits in goede staat natuurlijk.
Iets anders: NME heeft deze week weer een klein artikel over Arctic Monkeys. Alex daagt de fans uit om het album op Reading/Leeds te kunnen meezingen. Daar hebben ze namelijk 5 dagen voor... Of toch ietsje meer misschien?
Thanks, ik had hem ook al gekregen van Merkie hehe. Klinkt goed iig.quote:
Jep, die stond ook eventjes op YouTube. Het zal wel niet lang meer duren totdat iemand zich waagt aan het complete album. Tot die tijd beheers ik mijquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:06 schreef Kijana het volgende:
[..]
Thanks, ik had hem ook al gekregen van Merkie hehe. Klinkt goed iig.
Ik zag ook al iemand met Dance Little Liar in z'n Last.fm Scrobbler.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef conobram het volgende:
Iedereen op pagina 11 met inbox aan heeft een PM gekregen
Zet je PM inbox aanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:34 schreef Rnie het volgende:
Linkje naar Pretty visitors?![]()
Zou hem ook graag willen
Je hebt PMquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:11 schreef Vatta het volgende:
Zou een bezitter van de Mp3 van My Propeller die naar mij willen sturen?. die mis ik nog alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |