Als jij even je gebruikelijke PM-ronde doetquote:Op maandag 6 juli 2009 17:57 schreef Aisumasen het volgende:
Wat stom dat ze de download te vroeg hebben losgelaten.
Eerste reactie:![]()
. Wat een opluchting
.
Ik herken z'n stem toch duidelijk.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:10 schreef BoerBert het volgende:
Ben ik de enige die aan het begin dacht niet Alex Turner te horen?
Speelt m'n mp3 speler niet afquote:Op maandag 6 juli 2009 18:05 schreef Merkie het volgende:
Wat is er mis met m4a? Is gewoon iTunes-formaat, klinkt prima.
Ja ik nu ook wel, maar aan het begin vond ik dat zachte stemgeluid niet echt naar Alex klinkenquote:
Nogmaals bedankt (via l.fmquote:
Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig klinken of zo iets, en heel erg druk. Ik ga niet zeggen dat ik het gemix en shit slecht vind klinken want daar heb ik niet ballen genoeg voorquote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk staat de wijk-agent zo voor mijn deur, maar goed... Ik heb mijn oordeel kunnen vellen.
Ik was er al beetje bang voor, maar ik vind de productie echt helemaal niets. Het klinkt eerlijk gezegd als een demo, de mix is slecht, en de mastering is nog erger dan op de eerste twee albums. De song zelf vind ik elke luisterbeurt beter, en ik blijf er bij dat het 10 keer sterker is dan de live-versie uit Australië. De stukjes gitaar-lick die veranderd zijn, etc. En de manier waarop Alex zingt vind ik zeer passend en weer een grote stap vooruit. Drums in het tussenstuk klinken vaag, en ook de solo is nét iets te kort.
Hoe kun je dat in godsnaam horen?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk staat de wijk-agent zo voor mijn deur, maar goed... Ik heb mijn oordeel kunnen vellen.
Ik was er al beetje bang voor, maar ik vind de productie echt helemaal niets. Het klinkt eerlijk gezegd als een demo, de mix is slecht, en de mastering is nog erger dan op de eerste twee albums. De song zelf vind ik elke luisterbeurt beter, en ik blijf er bij dat het 10 keer sterker is dan de live-versie uit Australië. De stukjes gitaar-lick die veranderd zijn, etc. En de manier waarop Alex zingt vind ik zeer passend en weer een grote stap vooruit. Drums in het tussenstuk klinken vaag, en ook de solo is nét iets te kort.
Benieuwd hoe de James Ford-producties zoals "Cornerstone" productioneel gezien klinken, want van wat ik gehoord heb is dat tot nu toe mijn favoriete song.
Nee, de productie op de eerste 2 albums was juist fantastisch. Alle hulde voor James Ford, Jim Abbiss, Mike Crossey, en de rest van het team op die albums. Zij hebben de sound perfect weten te omvatten, elk instrument ligt goed op z'n plek. Alleen de mastering was altijd steenhard. En ik moet zeggen dat Arctic Monkeys één van de weinige bands zijn waarvan ik het zo keihard het beste tot zijn recht vind komen, al klinken de LP's natuurlijk veel meer 'open' omdat ze veel meer dynamiek hebben. Dit nummer lijkt echter wel gewoon door de mangel gehaald te zijn na de opnamesquote:Op maandag 6 juli 2009 18:53 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig klinken of zo iets, en heel erg druk. Ik ga niet zeggen dat ik het gemix en shit slecht vind klinken want daar heb ik niet ballen genoeg voor. Ach, het went vast wel, misschien komt het ook wel dat ik de Australië versie te veel gewend ben. Ik heb me nooit echt geërgerd aan de producite van de eerste 2 albums. Het lied zelf blijf ik geniaal vinden.
Dat masteren, heeft AM niet één van de meest toonaangevende CD's in de soundwar? Of hoe heet dat ook alweer? Alles zo hard mogelijk. Dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, de productie op de eerste 2 albums was juist fantastisch. Alle hulde voor James Ford, Jim Abbiss, Mike Crossey, en de rest van het team op die albums. Zij hebben de sound perfect weten te omvatten, elk instrument ligt goed op z'n plek. Alleen de mastering was altijd steenhard. En ik moet zeggen dat Arctic Monkeys één van de weinige bands zijn waarvan ik het zo keihard het beste tot zijn recht vind komen, al klinken de LP's natuurlijk veel meer 'open' omdat ze veel meer dynamiek hebben. Dit nummer lijkt echter wel gewoon door de mangel gehaald te zijn na de opnames.
quote:Former Depeche Mode keyboardist Alan Wilder, describing the current state of the music industry in an article for Side-Line magazine, used the Arctic Monkeys as an example in his criticism of the use of dynamic range compression in modern recording techniques, calling the song "I Bet You Look Good on the Dancefloor", "a bombardment of the most unsubtle, one-dimensional noise."[55]
quote:And we will give info as it comes to hand of course. No more childish abuse please. Lets focus on the good stuff. Artics tonight at 7:30pm.
14 minutes ago from web
Ook wel dom te denken dat die plaat ook nu al gedraaid zou wordenquote:Op maandag 6 juli 2009 20:05 schreef Aisumasen het volgende:
Da's tegen alle Muse-fans die hem platspammen omdat ze boos zijn dat hij de nieuwe single nog niet draait. Typisch Muse-fans![]()
.
Tja, we kennen het nummer nu al een tijdje he.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
Totaal geen hype-gevoel hier,. Was wel anders met "Brianstorm", draaide-ie 'em toen niet 2 keer achter elkaar?
Waarom vind jij nou eigenlijk de productie slecht?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
Zelfs via een over-gecompressde 64 kbps radio-stream maakt de productie niet al te veel indruk.
quote:Op maandag 6 juli 2009 22:23 schreef Haunter het volgende:
Ergens al een goede kwaliteit te vinden? (geen radio-rip) Kom net weer thuis namelijk. (A)
Werkt nietquote:Op maandag 6 juli 2009 22:30 schreef KdR het volgende:
[..]
en dan bij description :p
moet zeggen dat ik zelf nog niet omver geblazen ben door de single... niet erg catchy, misschien na wat meer luisterbeurten dat het kwartje gaat vallen...
Al vind ik "Teddy Picker" persoonlijk geen mindere single, ik had zelf gehoopt dat de Josh Homme-producties hadden geklonken als de "Teddy Picker" B-kanten. Rauw en ongepolijst. Deze sound klinkt juist geforceerd...quote:Op maandag 6 juli 2009 18:47 schreef El_jefe07 het volgende:
[..] Zou het ook goed kunnen doen als b-side op een mindere single als Teddy Picker. [..]
Wat horen? De productie/mastering of "Cornerstone"?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe kun je dat in godsnaam horen?
*nummer staat al voor de 20e keer op repeat*
Ja, maar ik vind het dus op één of andere manier op de 'harde' nummers juist erg goed passen, terwijl ik zulke gemasterde platen meestal echt niet kan aanhoren. Er zijn ook zat momenten waarop het uit de bocht vliegt (climax "Do Me A Favour" en "Only Ones Who Know" bv.), maar zo'n nummer als "Dancefloor" hoort gewoon snoeihard te klinken, volle impact. Echt de enige band waarover ik dit zeg. Goed voorbeeld van een plaat die verpest is door The Loudness War is die laatste van The White Stripes. Ik heb de LP geript voor op m'n iPod, want de CD-versie is onluisterbaar. En ja, ik kan vergelijkingen laten horenquote:Op maandag 6 juli 2009 19:25 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat masteren, heeft AM niet één van de meest toonaangevende CD's in de soundwar? Of hoe heet dat ook alweer? Alles zo hard mogelijk. Dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze hebben altijd geklonken als een live-band, maar het klonk altijd mooi afgewerkt, om het even simpel te zeggen. Luister naar "505", effecten op de stemmen, veel galm etc. op de gitaren, drums klinken ontzettend goed. Nu vind ik dat vooral die drums klinken alsof ze een demo hebben opgenomen in een garage, wat waarschijnlijk ook precies de bedoeling is geweest. Ik kan er vooralsnog mijn vinger niet opleggen, maar luister "Crying Lightning" en daarna de studio-demo's van FWN van die Domino-promo van een tijdje terug, en je hoort wat ik bedoel.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:26 schreef Xrenity het volgende:
Mja voorheen waren Arctic Monkeys eigenlijk vrij rechttoe rechtaan - je hoorde gewoon een band spelen zonder zulke effecten. Nu lijken ze iets meer te spelen met het uiteindelijke geluid.
Ik weet zeker dat "Temptation" het allereerste nummer was wat in première ging, zelfs nog vóór "Brianstorm". Ik was namelijk lichtelijk teleurgesteld en vreesde voor het album, want het is ook niet bepaald de sterkste song van ze.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:27 schreef hallo-daar het volgende:
Wanneer werd 'Temptation' op de radio gedraaid? Want ik kan me nog herinneren dat ik een download had met die kerel die er doorheen kwakt. Werd die op dezelfde avond als 'brianstorm' gedraaid?
ofwel; kunnen we nog b-sides verwachten?
Het klinkt als een demo, vind de sound van de gitaren niet nice, en vind dat accent wat hij opzet eigenlijk ook echt niet kunnen... Zou hij een type-tje willen neerzetten? Dat was in Australië heel anders, hoe smooth hij daar zong klonk veel beter.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:33 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Waarom vind jij nou eigenlijk de productie slecht?
Vind die break nu toch wel redelijk geslaagd, alleen die drums hadden dus wel wat prominenter gemogen.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:47 schreef febster het volgende:
Ik dacht voordat ik het nummer gehoord had, wat lult die Aisumasen toch slap.
En nu zit ik het te luisteren en vind ik dat je wel een punt hebt. Ze hebben er een beetje een soort van 'Jimi Hendrix' filter overheen gelegd op het einde, dan klinkt hij wat 'vager' ofzo. Terwijl het voor mijn gevoel op dat moment wel wat harder mag. Weet niet precies, moet er ook nog aan wennen, denk wel dat het live echt enorm vet kan zijn.
Ze zijn over 5 minuten klaarquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:32 schreef AMDB het volgende:
Balen, ik wil die filmpjes zien maar er zitten hier mensen naar 1 of andere begrafenis te kijken oid.
CL trouwens al een stuk of 40x gehoord denk ikIk ben van mening dat de zang in het begin nogal gladjes is, heb het liever wat rauwer.
Is dat zo vreemd? Volgens mij heb ik dat al tientallen keren gedroomdquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:43 schreef jakkop het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik het albuum had.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
Wat gaat Nick hier tussen de nummers in doen? Leuk dat Alex het weet op te vangen, in z'n nieuwe rocksterren-stijl
.
Mooi dat die Shevchenko's voor die camera ook omdraaienquote:Op woensdag 8 juli 2009 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
Wat gaat Nick hier tussen de nummers in doen? Leuk dat Alex het weet op te vangen, in z'n nieuwe rocksterren-stijl
.
Haha, alsof ze naar een goochelshow staan te kijkenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:00 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mooi dat die Shevchenko's voor die camera ook omdraaien
Klopt het dat "Sketchhead" niet meer te vinden is in de US store? Ik zie "Humbug" wel als pre-order in de UK store staan, "Sketchhead" in geen van beide.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:24 schreef Aisumasen het volgende:
En weten jullie nog toen ze eind 2007 vaak de titel "Sketchhead" lieten vallen, als song die ze recent opgenomen zouden hebben? Check de iTunes Store USA, "Sketchhead" is daar een (iTunes exclusive?) pre-order bonus track. Da's tenminste al één B-kant.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
Giel Beelen durfde het trouwens vanochtend als eerste DJ aan om "Crying Lightning" op de Nederlandse radio te draaien. Hij had 'em al "een tijdje" liggen.
edit: Zie net dat de VPRO 'em maandagavond al gedraaid had, en zojuist ook weer.
Ja, dat ritmische van ze spreekt mij erg aan. Matt haalt ook duidelijk sommige invloeden uit die hoek. Ben daarom, na "Cornerstone", het meest benieuwd naar "Jewellers Hands", wat volgens NME werd geïnspireerd door Dr. Dre's "slow jams"quote:Op woensdag 8 juli 2009 01:41 schreef Merkie het volgende:
Wel gek trouwens dat Alex ook gewoon een rapper had kunnen zijn eigenlijk.
Nou, dat valt wel mee. Het gaat toch om de song. Dat muziek beter tot z'n recht komt op goede speakers geldt voor dit nummer niet meer of minder als voor elke andere songquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:20 schreef viagraap het volgende:
Heb gisteravond op 3fm Crying Lightning gehoord. Maar dat was via een crappy tv'tje, dus ik wacht wel tot ik hem met redelijk tot goed geluid heb gehoord. Want als ik de omschrijving lees die sommigen hier geven geloof ik dat ik niet genoeg heb aan anderhalve speaker van een tv'tje van 80cm bij 70cm.
Had-ie maar meer tijd door gebracht met Miles Kane, dan had dit liedje meer uitdagend, experimenteel en minder voorspelbaar en langdradig geklonkenquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:45 schreef TC03 het volgende:
Crying Lightning duurt een minuut te lang imo. Dat 100x herhalen van Crying Lightning had niet gehoeven. Alex heeft teveel tijd door gebracht met Miles Kane.
Ik vind dat artwork maar saai, die van FWN was beter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, dat ritmische van ze spreekt mij erg aan. Matt haalt ook duidelijk sommige invloeden uit die hoek. Ben daarom, na "Cornerstone", het meest benieuwd naar "Jewellers Hands", wat volgens NME werd geïnspireerd door Dr. Dre's "slow jams".
[..]
Nou, dat valt wel mee. Het gaat toch om de song. Dat muziek beter tot z'n recht komt op goede speakers geldt voor dit nummer niet meer of minder als voor elke andere song.
[..]
Had-ie maar meer tijd door gebracht met Miles Kane, dan had dit liedje meer uitdagend, experimenteel en minder voorspelbaar en langdradig geklonken.
Vind trouwens de hoes van de promo van "Crying Lightning" veel beter:
[ afbeelding ]
Vet, Nickquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:56 schreef tim. het volgende:
Er is weer een nieuwe Secret Door: "Potion Approaching".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |