abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71212419
Hebben jullie al een goede aanbieding gevonden om het album te pre-orderen? (evt. in de UK) Ik wil zowel de cd als de LP. Via de officiële shop wordt je alleen afgezet bij het leven met de verzendkosten.
pi_71217923
http://arcticmonkeys.com/sd.php
De nieuwe Secret Door ís Secret Door.
pi_71228149
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef Xrenity het volgende:
Die bas maakt het nummer wel goed .

Nieuw t-shirt, wat wederom het niveau van het artwork van "Favourite Worst Nightmare" niet haalt:

Stay on my arm, you little charmer
pi_71249961
Nouja op zich wel geinig dat het hun gezichten zijn, maar verder weinig boeiend inderdaad
pi_71250076
Even een officiële aankondiging:
quote:
iTunes Album Bonus Track Announced

'Sketchead' has been announced as the bonus track on 'Humbug' when ordered through iTunes.

This will only be available till the week commencing 28th September 2009.
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:09:51 #106
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71251961
Top.

Nu de B-sides nog, en het is nog slechts een kwestie van aftellen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:19:54 #107
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71252297
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:55 schreef tim. het volgende:

[..]

Die bas maakt het nummer wel goed .

Nieuw t-shirt, wat wederom het niveau van het artwork van "Favourite Worst Nightmare" niet haalt:

[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik heb toevallig vandaag een shirt uit de FWN-periode aan
pi_71258391
Making of Crying Lightning video
http://www.babelgum.com/3(...)lightning-video.html
pi_71258414
Wow, wat vet ! Wie had dat ooit gedacht, Arctic Monkeys spelend in hun eigen videoclip. http://www.babelgum.com/3(...)lightning-video.html Clip wederom geregisseerd door Richard Ayoade. Ook toffe foto's uit de NME fotosessie in New York hier: http://www.babelgum.com/arcticmonkeys

Oh btw, I'm back . En Xrenity beat me to it!
pi_71258816
Dat ziet er goed uit! Minpunten: Hans Klok-effecten en die verrekijker.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:45:05 #111
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71258833
Welcome back Aisumasen!

En tof, Sketchead is really coming!
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:45:43 #112
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71258849
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:44 schreef tim. het volgende:
Dat ziet er goed uit! Minpunten: Hans Klok-effecten en die verrekijker.
Volgens mij is het ook meer een parodie-clip, dan een serieuze trip op het water
pi_71259607
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:45 schreef Haunter het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook meer een parodie-clip, dan een serieuze trip op het water
Dat zeker !
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:18:39 #114
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71259805
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:29 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, wat vet ! Wie had dat ooit gedacht, Arctic Monkeys spelend in hun eigen videoclip. http://www.babelgum.com/3(...)lightning-video.html Clip wederom geregisseerd door Richard Ayoade. Ook toffe foto's uit de NME fotosessie in New York hier: http://www.babelgum.com/arcticmonkeys

Oh btw, I'm back . En Xrenity beat me to it!
Teddy Picker-clip vergeten ?
2000 light years from home
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:30:03 #115
230345 conobram
is neit lam
pi_71260160
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

En Brianstorm?
pi_71260200
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Sarcasme-detector vergeten ?

Arctic Monkeys spelen in vrijwel al hun clips.
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:36:24 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71260357
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:31 schreef tim. het volgende:

[..]

Ohja, sarcasme zou ook nog kunnen .
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:36:25 #118
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71260360
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:31 schreef tim. het volgende:

[..]

Toch ook niet heel vreemd toch? Laat ik het zo zeggen, weinig bands spelen NIET in hun eigen clips.
pi_71260381
Nee, ik bedoelde het serieus ! "Spelend", als in... Een rol 'spelend'. Ik had beter kunnen zeggen 'acterend' .
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:39:51 #120
53267 TC03
pi_71260449
Beetje Beatles-achtige clip, lijkt het.
pi_71261567
Ja, het deed me gelijk aan één van de promo-clips voor "Help" denken, qua droogheid .

pi_71268168
Zojuist de making-of gezien.. mooie boot
Valt channel 4 ook op internet te zien? (ik heb al een beetje gegoogelt)
pi_71291800
Even teruggelezen en een snelle inhaalslag gedaan :
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:19 schreef Merkie het volgende:
Het is fleurig geschreven, maar er staat een hoop non-informatie in hoor.
Juist die non-informatie vond ik leuk om te lezen in dit artikel .
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom klinken de drums live zoveel harder dan de studio versie? Dat mis ik wel hoor. Toen ik voor het eerst Crying Lightning hoorde van die show in NZ dacht ik echt van 'wow, die drums ', maar op de studio versie hoor je er weinig van terug. Tenminste, niet zo opzwepend en beklemmend als ik had gehoopt. Wel jammer.
Heb op vakantie nog eens kritisch geluisterd, en weet ondertussen steeds meer wat mij stoort. Dat het de productie en mix is, wist ik al. Het wordt nu wel erg productie-technisch geneuzel, so bare with me . Maar luister bijvoorbeeld eens maar eens naar het intro van "Teddy Picker". Volle ruimtelijke drums, alles mooi in balans, percussie netjes geplaatst in het stereobeeld. Het klinkt gewoon goed. Idem dito voor de rest van het nummer.

Dan "Crying Lightning", het intro. Dat is gewoon bijna mono! Ik vind de hats heel storend er doorheen komen, en er zit totaal geen 'punch' in de kick of snare. En dan vlak voor de pre-chorus ("Your past-times...") komen de toms ineens van links naar rechts denderen. Over het algemeen is de mix gewoon helemaal niet lekker. De basgitaar verzuipt naarmate het nummer vordert. Ik blijf er bij dat het klinkt als een garage demo. En dat zal waarschijnlijk ook precies de bedoeling zijn geweest. Alleen vind ik de geforceerde stem van Alex ook écht niet passend.

De opname/productie doet verder niets af aan de song, maar als je gewend bent dat Arctic Monkeys-nummers altijd perfect "in your face" klinken...
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef hallo-daar het volgende:
De Japanse bonustracks:
http://www.hmv.co.jp/en/news/article/907140082/

11. I Haven't Got My Strange (Japan Edition Bonus Track)
12. Red Right Hand (Japan Edition Bonus Track)

Als het een betrouwbare bron is, wat volgens mij wel het geval is.
I Haven't Got My Strange is wel weer een focking vette titel. En leuk dat we Red Right Hand in studio-versie kunnen horen.
Vet! En nu maar hopen, greedy bastard als ik ben , dat "Crying Lightning" nog eens andere B-kanten heeft. "Red Right Hand" heeft me nooit wat gedaan. Het origineel niet, de Arctic Monkeys-cover niet.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:19 schreef Haunter het volgende:

[..]

Die b-sides luister ik volgens mij ook vaker dan de albumtracks. The Nettles is ook heerlijk van de FWN sessies
Same here, denk dat m'n favoriete B-kant "What If You Were Right the First Time?" is. Misschien wel favoriete Arctic Monkeys-nummer.

En niet om te mierenneuken, maar ik geloof dat ze "Nettles" speciaal voor de "Teddy Picker" single hebben opgenomen in de herfst van 2007. Vind het jammer dat er niet meer documentatie over de sessies beschikbaar is. "This House Is A Circus" is bijvoorbeeld op het hoogtepunt van de massa-hysterie geschreven, en "The Bakery" kwam wél uit de FWN-sessies. Zulke dingen vind ik tof om te weten. Ook wel opvallend dat ze altijd met totaal verschillende engineers en eind-mixers werken in steeds andere studios. Het debuut-album is bijvoorbeeld onder andere in Sheffield, Lincolnshire, en "Mardy Bum" zelfs in München opgenomen. De B-kanten van de TLSP "Standing Next To Me"-single zijn ook met een totaal andere ploeg opgenomen dan de overige muzikanten op het album.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:46 schreef =HellFire= het volgende:
Ben ik trouwens gek dat ik de Arctic Monkeys van 2005/2006 beter vind dan het FWN-tijdperk? Op inderdaad die b-kantjes en hier en daar een albumtrack na, vind ik hun tweede plaat helemaal niet zo heel lekker. Wel goed, daar niet van, maar ik zet het niet zo snel op. Last Shadow Puppets of gewoon hun eerste échte plaat, daarentegen...

Niettemin benieuwd naar het nieuwe album. Zal wel geen Be Here Now'tje worden.
Nee, daar kan ik mij best iets bij voorstellen. Vind alleen zelf dat ze nóg veel betere nummers zijn gaan schrijven sinds 2005 . Maar de charme van het jonge bandje die telkens wist te verrassen is er wel een beetje af, natuurlijk. En dat is alleen maar goed, en niet meer dan logisch. En nu we bijna alle tracks van het album gehoord hebben, kan ik ook wel stellen dat het inderdaad geen "Be Here Now"-tje wordt . Tenzij echt álle tracks klinken als een demo...
quote:
Dit ziet er veelbelovend uit . Maandag aankondiging op de site.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:36 schreef Merkie het volgende:
http://www.uncut.co.uk/blog/index.php?blog=6&p=1251&more=1&c=1&tb=1&pb=1
[..]

Dacht dat de helft door James Ford en de andere helft door Josh Homme geproduceerd was, maar kennelijk ligt die verhouding op 80-20 en niet op 50-50 .
In het NME-artikel kwam naar voren dat de helft van de sessies was geproduceerd door Homme, en de andere helft door Ford. En daaruit zijn 10 tracks gekozen. Ik dacht ook dat het hoogstens 40/60 of 60/40 zou zijn, dus dit is wel een redelijke verrassing.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef Xrenity het volgende:
Tweede favoriete nummer, na "Cornerstone", tot nu toe. Prachtige melodie, alleen mag ik hopen dat dit weer een opname van een repetitie is...
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:06 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil ook

Hier staan wat beschrijvingen en meningen van de luisteraar.
! Da's één van de gasten van ArcticMonkeysFrance. Damn, moet maar eens ArcticMonkeysNL gaan opzetten . Die gast wordt altijd uitgenodigd voor luistersessies, afterparties, en exclusieve concerten, en krijgt gewoon alle promo's die hij blieft opgestuurd. Maar dat ik een aantal dingen heb die hij niet heeft, kon hij niet hebben . Opvallend dat er nu al 'hard copy' promo's zijn uitgestuurd. Hoorde laatst van iemand dat er in ieder geval één luistersessie was geweest in Parijs, waar ze met koptelefoons aangesloten op een laptop van Domino 2 keer mochten luisteren naar de complete CD, en dat de promo's pas één week van te voren werden verstuurd om vroegtijdig lekken te voorkomen. Maar aangezien in de tussentijd verschillende recensies zijn verschenen, zal dat plan wel gewijzigd zijn. Bijvoorbeeld deze:
quote:
Arctic Monkeys - Humbug

Over the next few weeks, there’s probably going to be a lot of words expended on how much the Arctic Monkeys have radically changed on this, “Humbug”, their third album. There’ll be a lot about the influence of Josh Homme, about the lack of perceived immediate hits and so on. Plenty of more parochial music fans may well see “Humbug” as a Great British band absolving their local cultural responsibilities and becoming seduced with America and the desert rock sound nurtured so assiduously by Homme over the past decade and a half.

The truth, of course, is a fair bit more complicated. The first thing to say about “Humbug”, perhaps, is that it takes a while to bed in. As those who’ve heard “Crying Lightning” a few times now will testify, these are earworms, insidious songs which aren’t as immediate as, say, “Fluorescent Adolescent”.

The second thing is that heaviness is not necessarily what Homme has brought to the band. Certainly, the guitar frequencies are deeper and more resonant in places, and that wiry sound derived in part from The Strokes and The Libertines has been largely put to one side. But Alex Turner’s snaking, edgy way with a melody remains instantly recognisable, and there’s a good argument to say that the clattering extremes of “Favourite Worst Nightmare” are a lot chewier and heavier; plainly, Queens Of The Stone Age are far from a new influence on the band.

Homme’s role as producer, perhaps, has been to nurture the soundscaping that was attempted on “Humbug”’s predecessor (there are a lot of chill winds and ghostly harmonies blowing through these songs), and, critically, to encourage a sense of space and stealth. Arctic Monkeys songs are generally a lot slower this time round, moving at a measured pace with a heightened sense of menace and assuredness. Once, songs like “Dangerous Animals” and the very fine “Dance Little Liar” would gallop along at twice their speed, but now there’s a confident swagger where you can hear the musicians manoeuvre round each other in preparation for a ringing Jamie Cook solo, and detect Homme’s high, strong backing vocals finding room in the depths of the mix. Only “Pretty Visitors” really flies off the handle, but even that keeps riding up and down through the gears.

A couple of highlights. “Potion Approaching”, that begins like Homme’s patented robot-rock, then shifts and evolves into a kind of twanging, shuffling glam rock. Great last line: “Would you like me to build you a go-kart?” And “Cornerstone”, one of two songs produced by James Ford rather than Homme, manages to fit into the prevailing vibe perfectly, while also suggesting an upgrade of Turner’s Last Shadow Puppets schtick and providing plenty of fuel for those who see the Arctic Monkeys as natural heirs to The Smiths.

John Mulvey, Uncut
En deze:
quote:
Arctic Monkeys - Humbug

Anyone who has paid close attention to the utterances and activities of Alex Turner over the past couple of years won’t be taken aback by Humbug. The Arctic Monkeys mainman has made no secret of his admiration for Scouse psychedelicists The Coral, while his affection for 1960s stylings were laid bare on the creatively rich Last Shadow Puppets diversion. Thus it comes as no huge surprise that the pithy kitchen-sink punk drama of yore has been largely discarded in favour of deeper, richer and more lysergic textures. Recorded in America with QOTSA singer Josh Homme and Simian Mobile Disco’s James Ford, the album showcases a band at the top of their game. On opener, My Propeller, Turner’s menacing croon makes clear his progression from Sheffield sixth-form poet to fully formed singer. The record is equally confident elsewhere whether on the elegiac and wistful Cornerstone or the Doorsy closer The Jewellers Hands. Humbug proves that it’s possible for a phenomenon to grow older gracefully.

Duncan Forgan, The Skinny
Dit gaat een derde classic worden .
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:21:09 #124
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71292039
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:12 schreef Aisumasen het volgende:
! Da's één van de gasten van ArcticMonkeysFrance. Damn, moet maar eens ArcticMonkeysNL gaan opzetten . Die gast wordt altijd uitgenodigd voor luistersessies, afterparties, en exclusieve concerten, en krijgt gewoon alle promo's die hij blieft opgestuurd. Maar dat ik een aantal dingen heb die hij niet heeft, kon hij niet hebben . Opvallend dat er nu al 'hard copy' promo's zijn uitgestuurd. Hoorde laatst van iemand dat er in ieder geval één luistersessie was geweest in Parijs, waar ze met koptelefoons aangesloten op een laptop van Domino 2 keer mochten luisteren naar de complete CD, en dat de promo's pas één week van te voren werden verstuurd om vroegtijdig lekken te voorkomen. Maar aangezien in de tussentijd verschillende recensies zijn verschenen, zal dat plan wel gewijzigd zijn.
Het wordt wel eens tijd dat hij lekt dan .
pi_71292081
Gelukkig wel, zo veel albums vallen tegen de laatste tijd; Kings of Leon, Raconteurs, The Killers... Arctic Monkeys is tot nu toe altijd een band geweest waarvan ik vrijwel zeker weet dat nieuwe nummers me gaan bevallen.

Maarja dat had ik ook met Kings of Leon
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:25:21 #126
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71292157
Huh, The Raconteurs is toch niet tegen gevallen? Prima recensies gehad en op Fok zijn er ook veel mensen positief over.
pi_71292208
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het wordt wel eens tijd dat hij lekt dan .
Dat zou dan wel een enkeltje naar de hel betekenen voor de gene die de gebrandmerkte dubbel-beveiligde promo zou durven lekken .

Las trouwens ook nog dit, in een interview met Matt in een Braziliaanse krant: "Até o fim do ano, a banda se apresentará na Alemanha, Bélgica, Inglaterra, França e nos EUA. No ano que vem, pretendem tocar na América do Sul, e Matt diz ter esperanças de voltar ao Brasil."

Google Translate to the rescue: "Tegen het einde van het jaar, de band zal optreden in België, Engeland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Volgend jaar willen spelen in Zuid-Amerika, en Matt zegt dat hij hoopt om terug te keren naar Brazilië."

Mocht dit waar zijn, wordt het weer een tripje naar België dus!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:31:46 #128
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71292332
Als ze naar België komen kunnen ze vast ook wel even naar Nederland komen .
pi_71293069
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:25 schreef Merkie het volgende:
Huh, The Raconteurs is toch niet tegen gevallen? Prima recensies gehad en op Fok zijn er ook veel mensen positief over.
Ja, ik vond hem eerst ook echt heel vet, maar nu zet ik het echt nooit meer aan. Eerste album had toch weer vettere nummers.
pi_71293663
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:17 schreef hallo-daar het volgende:
Zojuist de making-of gezien.. mooie boot
Valt channel 4 ook op internet te zien? (ik heb al een beetje gegoogelt)
Ik kwam net toevallig dit tegen: zattoo.com. Je kan met dat programma Channel 4 kijken. Het is niet beschikbaar in Nederland, maar via een Engelse proxy zou je het misschien kunnen gebruiken? Ik weet niet precies hoe dat moet, maar met een tutorial is het me laatst wel gelukt om Spotify (programma dat gratis muziek streamt) werkend te krijgen in Nederland.

Voor de clip zou ik die moeite niet nemen, die komt zo snel mogelijk op het internet. Ik denk zelfs voor de 'première' op tv .

Update: Ik ben nu ingelogd met een zojuist aangemaakt account, maar het is niet mogelijk om kanalen te ontvangen:

There are currently no channels available. We are checking for updated channels...

[ Bericht 4% gewijzigd door tim. op 24-07-2009 18:41:17 ( ) ]
pi_71293884
Geloof dat hij tegelijkertijd op internet in première gaat. Zal het even opzoeken.
pi_71294024
[quote]Op vrijdag 24 juli 2009 18:22 schreef tim. het volgende:

[..]

Ja boeie ook, maar premières hebben altijd wel wat. Dat is leen leukere eerste keer dan op youtube. Maar de charme zou er alsnog afgaan als je het gewoon op de computer zag en niet op televisie. Maar in ieder geval nog bedankt voor de info (Y)
(en eerlijk gezegd weet ik niet wat een 'engelse proxy', 'tutorial' en 'Spotify' is )
pi_71296329
"The Ivor Novella awards used to fell like the meaningful ones, but I think they've been cheapened. I don't want to be horrible to The Ting Tings, but they won it and it's supposed to be for songwriting."
Go Matt!

Had alleen liever antwoord willen hebben op mijn vraag aan Q Magazine, namelijk of we ooit nog wat te horen gaan krijgen van Sandtrap en Terror Pocket . Maar ja, ook leuk om het verhaal achter het haar van Alex te weten .
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:32:22 #135
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71297378
quote:
Where do you keep your Ivor Novello award?
AT: My mum's got in the spare bedroom.
MO: That's our trophy room.
AT: Well, actually it's just a spare bedroom. With an award in it.

Wel stom dat ze jouw Sandtrap-vraag niet hebben gesteld .
pi_71299357
Ik wacht geduldig af ...
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_71304411
Dit wijf schijnt in de clip van CL te spelen: http://eveline-ag.hyves.nl/
Ze woont in Assen en (let op) is een vriendin van een vriendin van de basisschool van mijn vriendin. Helaas is haar hyves privé en kan je het alleen zien als je bevriend met haar bent of met een van haar vrienden. De profielfoto kan je wel zien. Mijn vriendin kan haar wel zien op hyves en ze heeft 3 foto's van haar zelf in de video-clip sessie (titels zijn: 'bij de arctic monkeys videoclip' etc.)
Die foto's heb ik inmiddels op de pc maar ik weet niet hoe je ze moet uploaden hier. Alsnog zijn ze niet veel zeggend en is het niet proper bewijs maarja.

Het lijkt net alsof ik dit allemaal bij elkaar lul maar dat is dus niet zo . Verder is het een beetje zielige non-info maar fuck it, ik vind het wel lachen
(wie weet hoe je foto's kan uploaden?)
pi_71304466
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:57 schreef hallo-daar het volgende:
Dit wijf schijnt in de clip van CL te spelen: http://eveline-ag.hyves.nl/
Ze woont in Assen en (let op) is een vriendin van een vriendin van de basisschool van mijn vriendin. Helaas is haar hyves privé en kan je het alleen zien als je bevriend met haar bent of met een van haar vrienden. De profielfoto kan je wel zien. Mijn vriendin kan haar wel zien op hyves en ze heeft 3 foto's van haar zelf in de video-clip sessie (titels zijn: 'bij de arctic monkeys videoclip' etc.)
Die foto's heb ik inmiddels op de pc maar ik weet niet hoe je ze moet uploaden hier. Alsnog zijn ze niet veel zeggend en is het niet proper bewijs maarja.

Het lijkt net alsof ik dit allemaal bij elkaar lul maar dat is dus niet zo . Verder is het een beetje zielige non-info maar fuck it, ik vind het wel lachen
(wie weet hoe je foto's kan uploaden?)
wacht...ik weet al wat
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:01:59 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71304546
tinypic.com .
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:08:00 #140
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71304721
Ik luister nu naar My Propellor .
pi_71304779
Ik ben dus de vriendin van hallo-daar

De eerste twee zijn niet zo heel boeiend, maar ach ja.
pi_71304802
Nou, mensen. Het lekken gaat beginnen! Ik zei toch al dat ik niet zo goed begreep dat ze nu al CD's hebben verspreid . "My Propeller" is zojuist geupload op YouTube, en gelijk weer verwijderd. Boodschap van de uploader? "deleted it as advised by someone dont wanna get into trouble but i will megaupload the whole album in the morning spread the word!!!!". Today is a good day .
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:11:21 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71304806
Grappig . Leuke foto's.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:14:11 #144
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71304872
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, mensen. Het lekken gaat beginnen! Ik zei toch al dat ik niet zo goed begreep dat ze nu al CD's hebben verspreid . "My Propeller" is zojuist geupload op YouTube, en gelijk weer verwijderd. Boodschap van de uploader? "deleted it as advised by someone dont wanna get into trouble but i will megaupload the whole album in the morning spread the word!!!!". Today is a good day .
Jij zit ook te F5'en op de Last.FM-pagina van AM ?
pi_71304895
Nee, haha. Zijn meerdere kanalen die ontploffen op dit moment .
pi_71304923
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:10 schreef Pomegranate het volgende:
Ik ben dus de vriendin van hallo-daar
[..]
Wat tof! Vraag me af hoe ze daar terecht is gekomen. Waarschijnlijk woonachtig in Engeland? Nu nog meer benieuwd naar de clip, nog een klein uurtje!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:16:54 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71304930
Wel jammer dat My Propeller dezelfde productie heeft als CL .
pi_71304947
Hopelijk word ik via de bekende kanalen niet vergeten
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_71304964
Ze is een maand in Londen met nog een meisje van hetzelfde modellenbureau om allemaal modellenwerk te doen, heb ik van haar hyves begrepen.
pi_71304972
Goedzo Pomegranate
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:25:21 #151
230345 conobram
is neit lam
pi_71305134
quote:
johnpaul2020

johnpaul2020 (1 minuut geleden)
putting it on rapidshare right now
http://www.youtube.com/user/johnpaul2020#play/uploads
pi_71305189
Die gast is gek. Knettergek. Maar hopelijk weerhoudt verder niemand hem van het idee in de tussentijd . Ben nu pas in staat om rustig te luisteren naar "My Propeller", maar wacht even af op de leak van het complete album. Die losse snippets en live songs, ok... Maar het album zelf wil ik wel van begin tot eind meemaken .
pi_71305209
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
[...]

"deleted it as advised by someone dont wanna get into trouble but i will megaupload the whole album in the morning spread the word!!!!". Today is a good day .
!

Je zou vandaag maar op vakantie gaan, net voor 'the morning'..

Was het niet een Echte Andy Brady?
pi_71305230
Haha, in before the lock !

Maar Andy Brady? Nee, dat gelukkig niet, de dude van ArcticMonkeysFrance heeft bevestigd dat het legitiem is.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:32:10 #155
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71305291
Daarnaast is het ook niet zo moeilijk om een echte AM te herkennen. Spannende nacht in ieder geval. Wie doet de catering ?
pi_71305575
"sorry ppl i will be in trouble if i do it and i dont wanna been told off :-( wont be posting anything "

Told ya so...
pi_71305620
Gaat die knakker het vannacht nog uploaden of wacht ie tot morgenochtend? Ik ben bereid mn principes te fucken als hij het hele album upload en ik het netjes op een cdtje heb gezet. En fuck me, ik ga morgenochtend op vakantie dus als ie het morgenochtend pas gaat uploaden ga ik alles om me heen kapot maken denk ik. He better hurry up
pi_71305646
spijtig
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:48:21 #159
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71305669
Jammer .
pi_71305771
Volgens mij boeit niemand het ook meer dat we straks die videoclip te zien krijgen
pi_71305859
Meh ik heb My Propeller gemist. Wel grappig om te zien hoe iedereen die kerel smeekt om het album te uploaden.
pi_71305887
En wég waren alle reacties . Move along people, nothing to see here!
pi_71305899
http://www.cryinglightning.com/

Wanneer?

edit: Oh wacht, ziet er niet ál te betrouwbaar uit met dat bannertje enzo . Dan maar hier verder: http://www.babelgum.com/arcticmonkeys
pi_71305917
Ashleyisuber (19 seconden geleden)
Spam Gemarkeerd als spam
any news?

hahah
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:01:44 #165
230345 conobram
is neit lam
pi_71305941
Iemand een rip van My Propeller in de aanbieding? Heb hem!

[ Bericht 5% gewijzigd door conobram op 25-07-2009 01:19:23 ]
pi_71305942
Zou maandag ook de Europese tournee worden aangekondigd? "Win tickets to see Arctic Monkeys live - ONLY through Babelgum from July 27th... Click back here then to find out how you can win tickets to see Arctic Monkeys live."
pi_71305981
Dan maar een recensie, bij gebrek aan beter :
quote:
Chimpin' Ain't Easy
grown up and roughed up, Arctic Monkeys struggle to find their inner mannishness

Oh, the predictable life of a British sensation. Your debut is assured legendary status (for at least a year). You'll be feted for dissecting, celebrating, and sneering at the lives of common people. Your follow-up will be more "challenging" but won't abandon your roots. You'll date famous, beautiful, unconventional women. Your third album, though, will push, probably too hard, for the thrill of the new. Such is the arc of Arctic Monkeys, who take a decidedly different direction on Humbug and rarely settle into comfortably.

Catapulted from obscurity to Internet insta-sucess in 2006, the barely post-teen quartet squealed and kicked onto the scene with jagged, ramshackle guitar rock and devilishly detailed observations about youth's distrust of, and distaste for, those not quite down. "All you people are vampires!" frontman Alex Turner howled on their debut, Whatever People Say I am, That's What I'm Not, which went to No.1 in the U.K. and was later hyperbolically named the fifth-best British album ever in an NME poll. The Monkeys were believably cynical, irresisibly literate lads, and their second album, 2007's Favourite Worst Nightmare, didn't stray far from the first, save some added instrumental heft.

But for Humbug, the band teams up with an unlikely sage: Queen of the Stone Age boss Josh Homme, who produced half of the album (Nighmare's James Ford handled the rest). It's an intriguing match, since Homme's own band boasts a masculine, manic swing that Arctic Monkeys clearly lack. Homme is a man, and QOTSA are a desert band, while the boyish Monkeys are pasty and pimply, prone to he occasional fit of whiny discomfort. So Humbug'sleadoff track, the languid come-on "My Propeller," is a pleasant surprise. "Coax me out, my low, and have a spin on my propeller," Turner moans a little creepily, like a Nick Cave in training.

Throughout, he shelves his frantic yelp in favor of the burlier croon he flexed for last year's orchestral-pop side project the Last Shadow Puppets.

The loungey "Fire and the Thud" finds Turner in a full-blown seduction mode: "You showed me my tomorrow beside a box of matches." He's still interested in the allure of words, but his lyrics have become more oblique, less cuttingly personal. He's not condescending to chavs under his breath or flipping off barrel-chested bouncers at Sheffield clubs. Turner is going for something more louche than that. But at times, his vocals-once the Monkeys' heartbeat- are buried under the sonic rumble. Reportedly, the band listened to lots of Hendrix and Cream while recording with Homme in the Mojave Desert's remote Joshua Tree area, and there is more mood (and keyboards) here than ever before. The bands oft-mentioned hip-hop influence is nowhere to be found. There's a downtempo, almost suffocating tonality to the songs. Jamie Cook's guitar is drench in pedal effects and reverb. This is oval-shaped music, circling around the tracks; it's accomplished, but not particularly infectious.

There are fleeting moments of the old Monkeys, like "Cornerstone" on which Turner, in recovery after a split, is so crushed-and unashamed-that he repeatedly asks a potential new mate, "Can I call you her name?" That's the guy we know: distressed but self-deprecating, hardened but hearty. Turner's momentary return to timidity is the least predictable thing about Humbug. Stay tuned for the back to basics fourth album.

Spin Magazine
6/10
pi_71306133
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:18 schreef Pomegranate het volgende:
Ze is een maand in Londen met nog een meisje van hetzelfde modellenbureau om allemaal modellenwerk te doen, heb ik van haar hyves begrepen.
Om hier even op terug te komen, ik zat net even een paar krabbels van haar te lezen (dat klinkt echt vrij triest). Maar het blijkt dus dat die beelden worden gebruikt als achtergrond bij concerten.
pi_71306165
Aha! Misschien voor de aankomende webcast? En anders ben ik benieuwd of ze al volgende week in Amerika groots gaan uitpakken, of pas later in het jaar in de stadions.
pi_71306397
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:01 schreef conobram het volgende:
Hoe kom je daar eigenlijk precies aan? (just wondering)
pi_71306408
Naja, fuck it. Het is toch de openingstrack, en de rest van de tracks ken ik ook al . Dus: "My Propeller" geluisterd. Het is geen opener als "The View From The Afternoon" of "Brianstorm". Nee, beter!
pi_71306431
Dan moet ik wel heeel goed zijn eigenlijk
pi_71306446
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar My Propeller.
pi_71306468
Dankje Aisumasen (ik ga hem alleen niet luisteren )
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:31:43 #175
230345 conobram
is neit lam
pi_71306485
Ik vind het een geweldige openings track, hij past ook goed bij Crying Lightning. Ik vind het wel jammer dat we vanavond net niet Cornerstone en Secret Door ten gehore krijgen.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:26 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Hoe kom je daar eigenlijk precies aan? (just wondering)
Er stond een linkje op dat pauper forum, dancing jesus.
pi_71306511
Naja, als je echt een banger verwacht: Don't get your hopes up too high. Het is de stijl van de andere nieuwe nummers. Paar "wow"-momenten voor mij persoonlijk. Maar om maar even zo'n cliché uit de kast te trekken: Het is een groeier...
pi_71306547
Wel geinig dat je je weer niet hebt kunnen inhouden Aisumasen
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:37:19 #178
230345 conobram
is neit lam
pi_71306622
Ik vind het een uitzonderlijk goede video .
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:42:05 #180
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71306624
Wat een waardeloze clip weer .
pi_71306633
Nou, leuk, gewoon een degelijke clip, prima
pi_71306672
Dat einde.
pi_71306703
Zonnebrillen! (polen)
pi_71306717
pi_71306962
Gaat het album nou morgen lekken of wat?.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 02:14:05 #186
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71307014
Nee.
pi_71307108
En voor volgende week vrijdag?.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 02:28:10 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71307198
Misschien . Hij lekt wanneer hij lekt. Ik zou er niet op rekenen in ieder geval.
pi_71307238
Ok dan wachten we maar geduldig af met zijn allen, de Crying lightning video is trouwens erg tof.
pi_71308157
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:01 schreef conobram het volgende:
aaaah ik heb m gemist
pi_71308958
Wow My Propellor klinkt vet
En vind de clip wel dik, [s]maar[s] die 'geesten' zijn natuurlijk echt zwaar over de top en dat is vet.

Alleen hier en daar wat watereffecten die echt té slecht zijn, maar ik vind hem cool
Beter komt er nog een HQ, of, dare I say it, HD versie.

[ Bericht 39% gewijzigd door Xrenity op 25-07-2009 14:10:07 ]
pi_71310061
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:18 schreef florabay het volgende:

[..]

aaaah ik heb m gemist
Ik heb hem ook nog steeds niet gehoord.

Ik heb hem gevonden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijana op 25-07-2009 11:41:54 ]
pi_71310602
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:33 schreef Aisumasen het volgende:
Naja, als je echt een banger verwacht: Don't get your hopes up too high. Het is de stijl van de andere nieuwe nummers. Paar "wow"-momenten voor mij persoonlijk. Maar om maar even zo'n cliché uit de kast te trekken: Het is een groeier...
Dus TOCH een Be Here Now'tje??!!?!?!?! Zonder de coke. Of de arrogantie. Of Liam. Of nummers die zo lang zijn dat ze nu nog opstaan. Maar wel het derde album dus he.

QOTSA-invloeden zjin best okee trouwens, dat wel!

[ Bericht 4% gewijzigd door =HellFire= op 25-07-2009 12:07:50 ]
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:26:39 #194
53267 TC03
pi_71311234
Die clip
pi_71313203
Haha, leuke clip..wat een fantasie weer

Maar waar is het meisje van de foto's dan in deze clip? Of hebben ze gewoon wat modellen ingehuurd om het gebeuren achter de schermen bij t maken van zo'n clip wat aantrekkelijker te maken? Worden ze toch nog echte rocksterren..
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:02:09 #196
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71313269
Wat een toffe clip man!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:12:25 #197
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71313492
En kut, ik heb de link gemist Aisumasen? iemand?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:12:36 #198
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71313499
http://www.7digital.com/artists/arctic-monkeys/humbug/

Kan je vast zien hoe lang de liedjes duren .
pi_71314724
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:59 schreef El_jefe07 het volgende:
Haha, leuke clip..wat een fantasie weer

Maar waar is het meisje van de foto's dan in deze clip? Of hebben ze gewoon wat modellen ingehuurd om het gebeuren achter de schermen bij t maken van zo'n clip wat aantrekkelijker te maken? Worden ze toch nog echte rocksterren..
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:11 schreef Pomegranate het volgende:

[..]

Om hier even op terug te komen, ik zat net even een paar krabbels van haar te lezen (dat klinkt echt vrij triest). Maar het blijkt dus dat die beelden worden gebruikt als achtergrond bij concerten.
pi_71314878
Laat ik ten eerste zeggen dat ik gek ben op het debuutalbum, maar het volgende voorbeelden is wel één van de redenen dat ik vind dat Alex véél betere nummers is gaan schrijven sinds 2006:

Nogmaals, doet niets af aan al die classic songs op het debuutalbum, just sayin'...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')